Hirdetés
- Őszre feketét ölt a THEC64 Mini
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali fotós kérdések órája
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Augusztusi hardverszuflé
- Milyen alaplapot vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
--- Még az új vizsgarendszer előtti információk, majd frissítjük! ---
Gyakran ismételt kérdések
Olvasd el a cikkeket itt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
crok
Topikgazda
válasz
FecoGee #5364 üzenetére
Inkább a call routing
Meg a licenszelés... az undorító. A QOS hibákat kiszűrni
nem nehéz, csak jelölésellenőrzés kell hop-by-hop, azt a routereken NetFlow-al,
switcheken kézzel a portokon meg MLS Netflow-al meg lehet nézni gyorsan. Akkor
cink ha nagyon sok a hop, elvesz némi időt, de ha ésszerűen csinálod (mint egy
looptest-et E1/T1-en..) akkor hipp-hopp megvan a ludas. Voice-nál a tervezés ha
jó és nem retardáltak változtatnak a design-on (értsd: nincs eszetlen telepítés,
nincs eszetlen feature bevezetés, nincs "alátervezve" a sávszél, új eszközök
bevezetése (pl. bővítés) esetén _mindenhol_ utánaállítják a sávszélességeket,
et cetera) akkor nem kell hozzányúlni a dolgokhoz tán' sose.. de azért tudok én
is érdekes eseteket felhoznimindig minden azzal kezdődik, hogy a "CUCM
és minden kapcsolódó szerver már kétszer le lett ellenőrizve, tuti minden jó,
tuti hálózati a probléma"Meg ami még cink: a sok call feature használata
és bevezetése ész nélkül.. extension-öket hunt-groupba teszegetni, de mindet
különbözőbe.. egyedülCallparking mellett nem configolni timeout-ot se meg
limitálatlan retry hogy tuti elvesszen a hívás.. After hour call blocking-ban rossz
patternt megadnijajjjdeimádtam. Overlay vonal esetén rosszul kiosztani az
agent-ek közt a preference értékeket, így van, aki 100 hívást kap időegység alatt
más meg 2-tja, és emellé _nem_ letiltani a huntstop-ot, külön móka, a hívók
azt hiszik hogy minden vonal foglalt, közben meg 30 agent várja a telefonokat,
de max. 4 kap hívásokat, 26 egy darabot seMeg a PSTN Gatewayen analóg
telefonok.. mikor az agent nem akarja, hogy hívást fogadjon és melléteszi a
kézibeszélőt aztán sokáig nem csinál semmit de timer hiányában a VG nem
szakítja meg az áramkört és sorban égnek ki az analóg végfokokMeg E1
PSTN kapcsolat mellett arra rájönni, hogy te úgy tudod, hogy 30 B csatornád
van 6 számmal, majd rájössz, hogy 4 szám a tied és persze hogy nem esik
be hozzád hívásmeg az se rossz, mikor 24 a max kimenő/bejövő B csatorna
és sh isdn stat -al meglátod, hogy a szolgáltató letiltott 6-ot és ezért meg a
megemelkedett hívásszám miatt kapnak az agent-ek a callcenterben busy
signalt már a kézibeszélő felemelésekor. Persze mind-mind a network guynak
van jelentve és ő is mondja meg hogy a-aa, nem network, hanem voice a téma
és ittmegottmegamott kellett _volna_ megnéznetek.. csodás élmények
[Szerk. I]
Oh, mégegy ami eszembejut: IP telefonok voice mail gombja csak 12..15 sec
múlva alszik ki miután a voice mail-t meghallgattad. Persze ez is network issue.
Aztán mikor már én kérek a telefonokról call statisztikát (persze mobiltelefonnal
fényképezettet kapok..) és nézem a jitter/loss értékeket hogy hátha van _valami_
és rájövök, hogy a calltrace a CUCM-ről meg a képen látható idő a telefonon
nem egyezik, mert a CUCM nincs NTP-vel szinkronban, ám a telefonok a TFTP
szervernek használt VM-et használják NTP-re is.. és a CUCM a gombok
beállításait NTP alapján szinkronizálja, tehát lehet, hogy te már a voice mailt
meghallgattad és a CUCM meg is kapja a notification-t a voice mail szervertől
hogy xyz sorszámú voice mail meg lett hallgatva, ám a CUCM csak utólag -
mikor eléri azt az időpontot az órája - fogja a telefont is értesíteniPriceless..
[Szerk. II]
lol mégegy: Megnövekedett agent forgalom miatti CUCM memórianövekedés
és swapolás miatti lassú call routing lejelentve network hibára, hogy egy-egy
telefonbeszélgetés felépítése 6..8 másodpercbe is beletelik és biztos a call
signaling csomagok jelölése miatt van ilyen delay - aztán annak aki ebben
100% biztos magyarázd el, hogy a világban nincs olyan szolgáltatás ami
ilyen nagy delay-t megeszik gond nélkül (értsd: a hívások felépülnek, a
telefónia minőségével nincs gond) így a szerver lesz a ludas.. de neeem,
hajtja az igazát, de amikor megnézi a CUCM VM-jét tátva marad a szája
hogy 950%-osan átlagostól eltérő a hívásszám és a CPU 89%-on a swapo-
lással van elfoglalva, a maradék meg call routing folyamat XD
Új hozzászólás Aktív témák
- Kérlek használd a keresőt, mielőtt kérdezel!
- Olvasd el a téma összefoglalót mielőtt kérdezel!
- A dumpok és a warez tiltott témának számítanak!
- iPad Pro 11" M4 2024 256GB Cellular - Apple garancia, 100%, független, ezüst, doboz, számla
- Macbook Pro 16" M4 PRO - 2025 gyártás, 14/20 mag, 24GB RAM, 1 TERA SSD, 2 ciklus - Apple garancia
- Macbook Pro 16" M1 MAX - 2022 gyártás, 10/32 mag, 64GB RAM, 1 TERA SSD - garancia (108)
- Macbook Pro 16" M1 PRO - 2022 gyártás, 10/16 mag, 32GB RAM, 512GB SSD - garancia (105)
- Macbook Pro 16" - 2021 gyártás, 8 mag i9, 32GB RAM, 1 TERA SSD, 8GB Radeon, touchbar, garancia (1
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- MacBook Pro 16 2021 M1 Pro 16GB 512GB 1 év garancia
- Jo Nesbo: LEOPÁRD (nem olvasott)
- magyar bill. - Lenovo ThinkPad Z13 G1 - AMD Ryzen R7 Pro 6850U, 13.3" 2.8K OGS érintőkijelző
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest