Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • jjeahh

    nagyúr

    Mivel az új M5 néhány szempontból egész ígéretes lett és nincs külön EOS M topik, ezért nyitottam egyet, inkább ide jöjjön a témával kapcsolatban minden, hogy ne más topikokat offoljunk szét.
    Pár előzmény amonnan.

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz jjeahh #1 üzenetére

    Ehh, canontól lassan megszokott módon az első blikkre szép specifikációk nem is olyan szépek... az af max -1FÉ-ig műkszik, az 5 tengelyes stabi tényleg csak szoftveres és csak videó alatt van. Remélhetőleg a többi jellemzője nem csak kiherélt marketing trükk...

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

  • m3ss

    veterán

    válasz jjeahh #2 üzenetére

    mit vartal, hogy majd -2 fe-t tud, mint a mark 3? :DDD sztem ezzel nincs gond ebben a kategoriaban. szoftveres stabi mondjuk eleg ciki :DDD

    https://www.instagram.com/jozsef.beko/

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz m3ss #3 üzenetére

    Asszem a 80d dualpixellel -4FÉ-t tud, meg manapság milc fronton amúgy sem nagy dolog már ez, nem értem miért kellett lebutítani. A pana g7 af is -4FÉ-ig műkszik, sőt az öreg g6 is tudja a -3FÉ-t. Ezekhez szokva nem tudom mennyire lenne zavaró az a max -1FÉ, lehet nem olyan vészes. Csak bosszantó, hogy ahelyett, hogy próbálnának összehozni egy jobb vagy legalább olyan jó gépet mint a konkurencia, inkább fogják a jelenlegi dslr technikájukat, lebutítják és összerakják tükör nélkül, majd piacra dobják.

    [ Szerkesztve ]

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz Nippon #6 üzenetére

    És valóban. Gyenge fényben betalál?

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

  • konyi79

    addikt

    válasz jjeahh #7 üzenetére

    Számok papíron egy dolog, a 6300 is elvileg -1FÉ, de ahol van értelme fotózni, frankó stabil még. Az 6000 is a 0FÉ-vel a frissítések után sokat javult szerintem.
    Viszont a szoftveres 5axis ennyiért horror... föleg mivel ezt szerintem csak úgy tudja, ha croppol is a szenzor hozzá rendesen. Erről van már infó?
    Ezek után nagyo, érdekel majd, mit is oovas ki a szenzorból videó alatt...

    [ Szerkesztve ]

  • konyi79

    addikt

    válasz Nippon #9 üzenetére

    Szerintem nem kell vele így trükközni, bár csak natív af üvegem van

  • Nippon

    őstag

    válasz konyi79 #10 üzenetére

    Nekem is, és nagyjából mindet meg tudok velük oldani amit szeretnék, én sem trükközök ezzel de létezik.
    Amúgy tök jól átcsúszunk itt Canon-ból Sony-ba, nem tudjuk helyükön kezelni a dolgokat.:D

  • jjeahh

    nagyúr

    Hm, akkor ezek szerint kb. tökmindegy minusz hány FÉ-ig bírja. Valszeg csak extrém körülmények között jön ki a -4FÉ-ig működő af előnye, pl. sötétben hosszú expós képeknél vagy csillagok alatt (?) :F ... Közben "kiszivárgott" a g80 is, valszeg akkora lesz kb. mint a canon, hasonló a kialakítása mint a canonnak, csak ez tud 4k-t, valódi 5 tengelyes stabit és időjárásálló is. Komolyan mintha direkt szívatnák a canonékat :DDD

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

  • konyi79

    addikt

    válasz Nippon #11 üzenetére

    ;] Most jól visszaadjuk itt az offolást az eos-m-es bandának!

    Na mind1, ott se zavart minket, így legalább őket se zavarja.
    Ja várj, olyanok nincsenek is :DDD

  • konyi79

    addikt

    válasz Nippon #14 üzenetére

    Meg ahogy néztem az első benyomásokat a vázról, lehet maradunk is.

  • jjeahh

    nagyúr

    Ennek itt a helye: valszeg ez lesz az új szuper innovatív korát meghaladó eos m6, a canon újabb zseniálisan unalmas gépje :DDD

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

  • role_of_72

    tag

    Huh, mekkora a pörgés errefelé... :D

    Kövezzetek meg srácok, de én beszálltam a buliba egy M5-tel (+18-55 STM + 22mm STM + origi adapter). Néztem már a kezdetek óta ezt a gépet, de a 300+ ezres árat nem érte volna meg.

    Az első tapasztalataim egész jók... de egyszer még talán lesz is valaki akivel eszmét cserélhetünk. :))

    Ha van kérdésetek, jöhet, meglátom mit tehetek. :)

    http://thebudapestproject.wordpress.com

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz role_of_72 #17 üzenetére

    Olcsóért én látok fantáziát abban a gépben, ha adapterrel jól működnek a dslr canon obik is rajta... kereső milyen?

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

  • role_of_72

    tag

    válasz jjeahh #18 üzenetére

    Igen, én is eglobalcentral-ról vettem, 170 volt biztosított postával (azóta már persze olcsóbb egy tizessel... Murphy). Igaz így nincs magyar gari, de úgy voltam vele hogy ha be is szívok valamit, az itthoni fizetős szervízzel is még beljebb vagyok, mint az itthoni 300k+ (vicc) árral.

    BTW, eglobalcentral fizetésnél nagyon nem mindegy hogy fizetsz: paypallal 8000Ft-tal több lett volna az ár, mint simán bankkártyával... Csak onnan tudom, hogy (szerencsére) túllépte a kártya limitemet az ár és így kaptam az SMS-eket sikertelen fizetésről, benne az összeggel...

    A DSLR obik teljesen jól működnek (szerintem), bár a 450D-mhez tudom csak hasonlítani. Kevés fényben tud vadászni kicsit a fókusz, főleg vízszintes mintákon (valahol olvastam is azt, és logikusnak is tűnik, hogy a dual pixel fókusz függőleges mintán tud csak jól működni a jobbos-balos pixel felezés miatt). De a peaking működik kevés fényben is szerencsére.
    Azt nem mondom, hogy gyorsabb, mint a pdaf (mert nem az, bár közel van), de az én felhasználásomra "elmegy" a sebessége, a pontosság pedig ugye adott - nincs front/back fókusz.
    A dslr obikkal a fő kérdés inkább a fogás, mert kb. 100D markolatot kell elképzelni, egy vékonyabb vázon. Kis obikkal pazar, nagyobbakkal (+ adapter) már kevésbé, de használható.

    A kereső tényleg szaturáltabb mint a végeredmény (nem sokkal), a frissítés levehető 60FPS-re 120-ról energiamenedzsment címszó alatt (én levettem). Kevés fényben mielőtt lock-olna a fókusz be tud kicsit laggolni.
    Manuál fókuszt peaking nélkül nem mondom hogy könnyen abszolválni lehet, de gyorsgombokra rátehető a funkció, úgy egész jó. A dioptria csúszka viszont egy vicc: fokozatmentesen(!) tudod tologatni 3-4mm-t jobbra-balra... de legalább 0-n helyére ugrana kicsit, hogy tudjam az hol van.
    Maga a kép nagyobb, mint egy xxxD keresőképe, valahol a 80D méretén van - ami király. Napfényben (értelemszerűen :) ) még nem volt szerencsém kipróbálni, de hátha nemsokára sikerül. :K

    [ Szerkesztve ]

    http://thebudapestproject.wordpress.com

  • MrChris

    nagyúr

    válasz role_of_72 #19 üzenetére

    Vajon mekkora probléma lett volna függőleges duálpixelekkel is ellátni... majd a következő utáni generáció :DDD
    Egész jó rendszer lehetne, csak hat-nyolc jó obival kéne bővíteni meg a videóját Pana szintre felhozni. Tarolni lehetne vele egy normális áron. 300k jelenleg elég sok ezért.

  • role_of_72

    tag

    válasz MrChris #20 üzenetére

    Igen, biztosan fognak még reszelgetni rajta (és biztosan jó drága is lesz majd a tuti megoldásuk :D ), de nálam már bőven a használható kategória most is. Főleg hogy kb. egy erősebb belépő DSLR váz áráért beszerezhető (igaz szürkén) egy közép(?)kategóriás MILC. Alakul ez... :)

    [ Szerkesztve ]

    http://thebudapestproject.wordpress.com

  • MrChris

    nagyúr

    válasz role_of_72 #21 üzenetére

    Mennyire gyors? Kell valamikor többet várni? Pl két fotózás között, vagy visszanézéskor? Tárcsák, gomboknak mennyire gyors a válaszidejük?
    Olyan ez az M széria, mintha minden készen állna a szekrényben, csak még visszatartja a Canon, várva a megfelelő pillanatot.

  • role_of_72

    tag

    válasz MrChris #22 üzenetére

    Az indulás nekem érzésre 1mp fölötti idő (de ha nem akarom kikapcsolni lemegy standby módba - akkor villog a hátsó zöld LED.

    Megnéztem a két fotózás közötti időt: prózai okok miatt erős másodpercenként lehet lőni egyet... de a prózai ok az, hogy 2mp-ig mutatja az előző elkészült képet - ami ugye előny is lehet és ilyen a tükröseknél nincs, tehát így gyorsabbak. A mutatott képet expó gomb félig lenyomással el lehet tüntetni, vagy ki is kapcsolható a visszanézés, akkor gyorsabban lőhetők egymás után a képek - és nem kell pumpálni az expógombot, hogy "vidd már innen az előző képet".
    Olyat nem találtam, hogy csak EVF-nél kapcsolja ki az elkészült kép mutatását.
    Ami még megtoldja a 2 kép közötti időt, az az, hogy ugyan újrafókuszál a gép (egész gyorsan), de totál elfelejti hová tetted tapipaddal a keretet... lehet hogy ez állítható valahol, de még nem találtam meg hol... lehet csak egy fókuszmód.

    A tárcsák egész jól reagálnak, de kicsivel kevésbé reszponzív az egész, mint a tükrös gépek (bár a 450D-t már reflexből állítom, lehet ez a különbség :) ). Igazából ami zavar, az pl. az ISO tekerésénél feljövő kis (kikapcsolhatatlan) animáció, hogy "most te odébb tekerted az érzékenységet, látod?" ahelyett, hogy csak simán átíródna az érték a sarokban - az sokkal gyorsabb lenne. De ez főleg a csodás nevű DIAL. FUNCT. tárcsát érinti, az expógomb körüli az patent, gyors, ugyanígy az expó kompenzáció dedikált tárcsája. A nyílgombok körülinek sokszor funkció sem jut már, de ez legyen a legnagyobb bajunk... :))

    Szerintem is készen van már a Canon a MILC technológiájával, csak még feji a tükrös vonalat. Simán letarolhatná, de nem teszi... Bár lehet hogy egy gyorsabb procira vár, ugyanis néha az az érzésem, hogy max.-on jár a hardver és ennyit tud... ami nem baj, mert használható, de nem DSLR gyorsaságú az élmény.

    http://thebudapestproject.wordpress.com

  • konyi79

    addikt

    Ma bejelentésre került a Canon új FF tükörnélküli rendszere EOS R néven.
    Videó módban 1,74x croppol. ;]

  • p_adam

    addikt

    Itt egy bemutató videó a Canon EOS R gépről. Egy 6D Mark II-nél okosabb gép és az 5D IV-hez képest is sokkal jobb videóra, de fotóra továbbra is van létjogosultsága a masszívabb konstrukció, nagyobb fps joystick és végül, de nem utolsósorban dupla kártyahely miatt.

  • Ixion77

    őstag

    Vezetői értekezlet a fejlesztői részleg és vezetőség közt a Canonnál:
    F: Végre szabad kezet kaptunk, csináltunk végre egy fasza gépet! Minden frankó, felbontás, dual pixel AF, méret, kifordítható kijelző, EVF, nagy mount, érdekes obik, 4K/10bit...
    V: Nagyon ügyesek vagytok, de persze tudjátok hogy ez így nem mehet a piacra... Jövőre nem lenne egyszerű továbblépni, és a konkurencia is vérszemet kapna. Vegyétek le a plusz tárcsákat, legyen helyette valami érintéses parasztvakítás. A video legyen cropos és emelünk az áron is. Ja, és persze vegyétek kis az IBIS-t!
    F: De hát részben azért jó az új mount, hogy frankó legyen a stabi!
    V: Frankó is. Ügyesek vagytok. Majd ki is adjuk. Talán jövőre. Addig menjetek vissza az alagsorba játszani...

    "Seems like humanity needs war and famine to correct itself."

  • p_adam

    addikt

    válasz Ixion77 #26 üzenetére

    A Sony is ezt csinálta, csak diszkrétebben.
    A kezdetektől lehetett tudni, hogy lehet benne stabilizálás(már így szólt a legelső rumor), de nem rakták bele és csomó egyszerű funkciót frissítéssel sem pótoltak és szép méreteket öltött az értékvesztése, már csak ilyenek ezek a technológia által vezérelt mirrorless gépek.

    Egyébként azt hittem, hogy teljesen lelövi az 5D IV-et videóra, és csak majdnem, Nincs Cinema 4K 4:2:2 színekkel csak UHD 4:2:0 viszont legalább jobban tömörített, és külső felvevőre megy a 10-bit C-Log (és ez pl. a Nikon-al szemben nem kis előny mert már van hozzá végtelen sok LUT és egyéb dolog)
    A 6D II-t viszont tényleg elég szépen kilőtte, igaz ez a váz diszkont áron biztos, hogy nem lesz jó ideig.

    Tetszik vagy nem, ez még így is egy elég ütős gép anélkül, hogy egy C100-at veszélyeztetne és emellett pontosan mehet egy 5D IV és egy 6D II közé.
    Bár egy 1DX II szenzor valószínűleg nem került volna sokkal többe és óriásit ugrott volna tőle arra, amire elsősorban készült (de a hely tulajdonképpen ki van alakítva neki, és nem kell annyit fejleszteni, alá meg nem tudom. hogy mernek-e egy 6D II szenzort rakni, vagy inkább valami újabbat)

    Persze a nagy részét annak a rendszernek köszönheti, ami mögötte van, pl. 4k videóra az EF-S objektívekkel is kompatibilis, ha valakinek csak ez kell Canon-ban a lehető legolcsóbban..

  • konyi79

    addikt

    Valójában nem biztos, olyan rosszul csinálta ezt a Canon. Ha megnézitek, a java aki váltott rendszert az a félrefókuszált képek és a szemkövetés miatt tette. Ok, ott a dinamika, de azért egy FF Canonnal el lehet lenni.
    Szóval a hiábavaló fókuszkalibrálásnak itt vége, szemkövetés is megvan, ez már elég lehet házon maradjon, aki Canonra van berendezkedve. Azt az F2 zoomot elsem hiszem kiadták, meg nem is olcsó, de ha szállítani is tudják önmagában kiszolgál sokakat.
    A másik, maradt lehetőségük reagálni rövidtávon a piacra. Míg a Nikon két géppel két szegmensben startolt, addig a Canon ha fél év múlva kidob egy RR-t se lepődnék meg.

  • Ixion77

    őstag

    válasz konyi79 #28 üzenetére

    Nem csinálta rosszul, sőt. Csupán hozta a Canon-tól megszokott kategorizálást. Szerintem még jobb is lett mint amilyenre szívük szerint csinálták volna. A Sony 7 III miatt nem nyomoríthatták meg jobban.

    Az obikról majd meglátjuk a tesztek mit mutatnak, de a 28-70/F2L kétségkívül progresszív, még ha 1430g ujs a súlya... 35/F1.8-at meg mindenki elsőként ad ki az új gépeihez, csak a Sonynak nem sikerül prezentálnia egyet évek óta...

    Szerk: Itt egy gyorstalpaló az aktuális FF MILC helyzetről azoknak akik nem akarnak sokat olvasni.

    [ Szerkesztve ]

    "Seems like humanity needs war and famine to correct itself."

  • p_adam

    addikt

    válasz Ixion77 #29 üzenetére

    Látszik, hogy ki írta, egy csomó más idegesítő Sony-s dolgot totál elfelejt megemlíteni(de tényleg sok van, kezdve a szinte használhatatlan érintős LCD-vel).
    Vagy szimplán azt. hogy ezek (de főleg a Canon, mivel ott teljesebb a kompatibilitás) egy atom stabil rendszer részei jobb, jövőbe mutató alappal mint a Sony (pl. nagyobb bajonett), pont ezért nem kell erőlködniük.
    Egy LA-EA3 beépített szűrővel? Ugyan már, pont az A-bajonett, ami már régóta élőhalottként funkcionál.

    Olyan gyorstalpalót mondjuk sehol sem találni, ahol nem lenne valamiféle elfogultság, egy Canon Explorer vagy Nikon Ambassador is írhatna valami hasonlót.

    De azért ettől még mind jó kamerák.

  • kovsol

    titán

    Ma láttam egy videót az új R-es gépről, és csak lestem amikor szóba került, hogy az objektíven van programozható gyűrű, meg van olyan adapter is amin van ilyen, így a régi objektívvel használva is elérhető ez a funkció. Látok fantáziát ebben.

    May the Force be with you!

  • p_adam

    addikt

    válasz kovsol #31 üzenetére

    Hihetetlen, hogy mennyivel több videó van róla, mint a Nikon gépekről ahhoz képest, hogy szokás szerint kissé később érkezett, ennyivel jobban dolgoznak a marketingesek - nem igazán értem a Nikon marketingjét..

    Van benne fantázia, de most hogy már a hype por kicsit leszállt(bár kritika is van nem meglepő módon főleg olyanoktól akik már Sony FF-et használnak) úgy látom, hogy vannak vele problémák, a legfőbb, hogy a fókusz pont nehézkesen választható ki joystick nélkül, meg ez az új érintésérzékeny állító se biztos, hogy olyan jó ötlet, hiába konfigurálható széleskörűen, már csak a megbízhatóság miatt jobbnak látok egy egyszerű tekerőt.
    Ugyanez vonatkozik az Eye-AF funkcióra csak AF-S módban aktív, tehát furán működik.

    A platform önmagában erős (nagyon szép a forgatható LCD és EVF minősége), de van még rajta mit csiszolni, érzésem szerint ez a középső és a FF DSLR kínálathoz hasonlóan még három másik modell érkezni fog a családba (egy csúcsmodell, egy olcsóbb és egy nagyon sok megapixeles, specializált darab) mielőtt a Mark II lenne belőlük.

  • konyi79

    addikt

    válasz p_adam #32 üzenetére

    Ha szerencséje van a Canonnak, lesz akkora nyomás a felhasználó bázisától, kijön egy éven belül ugyanez a szándékos butítások nélkül.

  • p_adam

    addikt

    válasz konyi79 #33 üzenetére

    Szerintem a max. amit ez a felhasználó bázis eddig el tudott érni, az egy 5D IV-be utólagosan megvehető C-Log színprofil volt, ami most már ezen a szinten benne van. De még ez sem biztos, lehet ugyanúgy akarták ezt kezdettől, csak akkor még nem fejlesztették ki :)

    Ez pont az a modell amivel célszerű volt indítani, az 5D IV is pont ilyen a 6D II, 5DsR, 1DX II modellekhez képest, mindegyikből van benne egy kicsi.

    Sose siettek ezekkel a dolgokkal, gyors 'javítások' biztosan nem lesznek (a folyamatos néma üzemmód lesz majd firmware frissítéssel) csak modellpaletta bővítés, ez már eldöntötten egy ilyen gép, és kész.
    Lesz még butítottabb verziója is, a high-end modell pedig jöhet kevesebb megapixellel a csúcsmodellhez hasonlóan még jobb videóval vélhetően két kártyahellyel, de majdnem dupla ennyiért.

    De 10-bit 4:2:2 kimenetet (Canon színekkel) pl. még a C200-sem tud (csak a raw)
    Tehát van, amiben viszont még azt is felülmúlja, érdekes :)

    Az nagyon nagyon hangsúlyozták, hogy ez egy opcionálisan megvehető plusz gép az eddigiekhez képest, egyáltalán nem kötelező erre migráncsozni.

  • Cotty0

    kezdő

    válasz p_adam #32 üzenetére

    Szia, nem akarok senkivel vitaba szallni, csak leirnam, hogy nekem milyen tapasztalataim voltak vele amikor uj funkciokat probalok mindig szkeptikus vagyok, mert en sem nagyon szeretem a valtozast, de azt kell mondjam sokminden csak megszokas kerdese:

    "úgy látom, hogy vannak vele problémák, a legfőbb, hogy a fókusz pont nehézkesen választható ki joystick nélkül,"
    A Fokusz pont kivalasztas a legmeglepobb modon egesz rugalmasan megy. Nagyon barati megoldassal, ugy hogy mikozben a keresobe nezel is tudod hasznalni az erinto kepernyo erintos reszenek adott feluletet, amit testreszabhatsz. es nagyon hamar hozza lehet szokni, hogy csak oda huzod a fokusz pontot, ahol kell.

    "meg ez az új érintésérzékeny állító se biztos, hogy olyan jó ötlet, hiába konfigurálható széleskörűen, már csak a megbízhatóság miatt jobbnak látok egy egyszerű tekerőt."
    A tekero mivel mechanikus hamarabb elromolhat, bar lehet, hogy kicsit nedvesebb kezzel, vagy nagyon enyhen szemerkelos idoben lehet hogy a touch megoldas nem a legjobb otlet, de amugy mint mar emlitettem ez is kicsit megszokas kerdese, es amint az ember kicsit begyakorolta a hasznalatat, nnincs vele semmi gond. sot kenyelmesebbnek is ereztem, hogy nem kell akkora erot kifejteni, mint ami a tarcsahoz szukseges.

    "Ugyanez vonatkozik az Eye-AF funkcióra csak AF-S módban aktív, tehát furán működik."
    Az Eye-AF lenyege, hogy auto fokuszt engedelyezel egy nagyobb teruleten, es a fenykepezo keresi meg arc felismeres utan a kozelebbi szemet, amire fokuszal a gep, szoval foleg inkabb portrera jo ez a funkcio. Azt kell mondjam eleg sok kulonbozo beallitasban megtalata a szemet pontosan, es szepen fokuszal ahova kell :)

    "A platform önmagában erős (nagyon szép a forgatható LCD és EVF minősége), de van még rajta mit csiszolni"
    Ez igaz, de mit varunk, hiszen egy 5D mk IV ala belott geprol beszelunk, ezzel egyutt amiket lattam teszt kepeket szinte azzal is vetekszik, es sok mas forumon is olvastam, hogy Canon sajat maga alatt vagja a fat ezzel a termekkel, mert siman elviheti a piacat.

    Mindent osszevetve szerintem jo kis gep lett, de majd az ido mondja csak meg, hogy a fogyasztok nagy tomege mit szol hozza. ;)

  • p_adam

    addikt

    válasz Cotty0 #35 üzenetére

    Az előbb linkelt cikk más véleményen van (nem mindenben értek egyet, de legalább nincs marketinges illata). És én is inkább afelé hajlok hogy ez elsőre inkább egy 'béta' váz egy jó platformon, csak annak kissé drága. De FF mirrorless gépből ez az egyetlen, ami Canon, és ez az egy dolog önmagában képes lesz eladni, azt az egy célt eléri, hogy kisebb, kompaktabb mint az 5D (bár adapterestől nem sokkal könnyebb).

    Számomra érthetetlen, hogy miért kellett jól működő dolgokat újratervezni(pl. a módválasztó tárcsa vagy a ki/bekapcsoló gomb, a tekerő gombról se hallottam még, hogy elromlott volna normál használat mellett), szinte minden sokkal nehézkesebben és lassabban működik. Mintha direkt arra tervezték volna, hogy a (nem profi) user minél inkább bízza a gépre a beállításokat, minthogy ezekkel küzdjön.

    Később érkezik egy olcsóbb modell, amiből az érintésékérzékeny gombokat eltávolítják, az sokkal jobban megfelelhet a célközönségnek (meg ahhoz jobban passzoló árszinthez), bár cserébe lehet, hogy a jó EVF-et és LCD-t is lebutítják.

    Meg az se lepne meg, ha egy év múlva érkezne egy "kevésbé újratervezett" profiknak szánt gép, csak ha már ez ennyibe kerül, akkor az mennyibe fog.

    Szóval nem, állóképekre nekem nem igazán tűnik úgy, hogy vágná a fát az 5D alatt, videó tekintetében pedig sokkal inkább a tükör nélküli konkurensekre mutogat vissza, mint az 5D-re, tehát összességében mondhatjuk, hogy eléri a célját (elméletben).

  • konyi79

    addikt

    válasz *Ropi* #36 üzenetére

    Ez azért nem olyan jó hír.
    Nem úgy tűnik, ez a váz annyira felforgatná a Sony folyamatát. Az af-en meg konkréten le vagyok döbbenve. A cikk végén lévő videó végén, ahogy az állványra átnemmegy a fókusz, az döbbenet. Pedig igen kicsi fókuszpont van beállítva. Most nem azért mert Sony, de ennél egy a6000 is jobb 2014-ből, a mostani vázakról meg ne is beszéljünk. Meg a fénymérés is elég béna végig, miért kell kiégetni a kijelzőt fókuszálás közben? Ez EVF-t használva baromi fárasztó lesz a szemnek, ilyet a Sony azért nem csinál.

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz konyi79 #38 üzenetére

    Bizonyos dolgokban lehet, hogy a szoftver a ludas.

    Ez az ára a kevés fényben is jó fókuszálási képességnek, ki kell nyitni egy pillanatra a rekeszt, és ezt a változást az EF objektív még nem tudja lekövetni (gondolom az RF viszont képes, mivel eleve így van tervezve, mert ott ezt nem láttam), de gondolom csak akkor látszik, ha valaki gyors objektívvel akar f/5.6-on fókuszálni.

  • konyi79

    addikt

    válasz p_adam #39 üzenetére

    Az világos, a blendenyitást nem követi le, de ott f2,8-on csinálja ezt, nem 5,6-on. Akkora fényben nem is kellene ott nyitnia. :F

  • p_adam

    addikt

    válasz konyi79 #40 üzenetére

    Ja igen, de f/1.4 a maximum fényerő.
    A Canon algoritmus ugyanúgy működik EF és RF objektívek esetében, csak ha jól olvastam, az RF blende sokkal gyorsabb és ez nem érzékelhető.

    Eddig szerintem nem így működött, de ugye cserébe valószínű gyengébb volt kevés fénynél.

    Érdekes, hogy amíg eddig túl komplikáltnak tartottam azt, hogy két különböző AF rendszer van a Canon új DSLR gépeiben, így már értem, hogy miért így csinálták és miért kell az új platform a továbbfejlesztéshez, nyilván azt akarják elérni, hogy ugyanúgy működjön, mint egy DSLR és használja ki az objektív fényerejét.

  • sztyui2

    őstag

    válasz *Ropi* #36 üzenetére

    Köszi, hogy belinkelted :)
    Hát igen, én az előzetes képek alapján arra készültem, hogy bár a specifikációk papíron nem annyira jók, de anyagminőségre és fogásra legalább egy igazi jó Canonos gépet kapok, de ehelyett egy sima béna kis játékgép :S
    Egyelőre marad az 5DIII+5DII, és gyűjtögetek a Sony A7III vagy A7RIII-ra, amik az EVF-et és a kijelzőt leszámítva tökéletes gépek, és szépen megfelelnek a 2018-as elvárásoknak.
    Azért egy olyan 28-70 f2 igazán jöhetne majd Sonyra is egyszer :))

  • sztyui2

    őstag

    válasz konyi79 #43 üzenetére

    Igazán nincs mit, én is nagyon kíváncsi voltam rá, és gondoltam hogy sokan vannak ezzel így. Még mindig sok a félreértés a fejekben, sok üzenetet kaptam hogy meglepődtek hogy nincs szemkövető fókusz, pedig ezt már 2018-ban teljesen alapnak gondolták a milc-eknél. Aztán egyesével kell kiábrándítanom mindenkit az üzenetekben, hogy bizony szinte egyedül a Sony tudta megvalósítani normálisan.
    Még mindig az van a fejekben, hogy a Canon és Nikon jobb mint a Sony, így csomóan feltételezik azt, hogy ami a Sonyban benne van, az biztos hogy benne van a Canikonban is. Pedig sajnos a Canikon még csak konkurenciaként sem említhető a milc piacon egyelőre :S Bár tegyük hozzá, hogy még nem is kapható a gép, végsősoron a pénz beszél, meglátjuk mennyit adnak el belőle. Igazából a Canon és Nikon is a legtöbb pénz bevételüket az amatőr vázakből és objektívekből nyerik, nem a profi cuccokból. Szóval lehet ezért csináltak először egy amatőrebb vázat. Csak hát ugye az ár nem éppen amatőr, meg ha már amatőr a váz, akkor miért nincs hozzájuk olcsó objektív opció?

    Na mindegy, lehet, hogy üzleti szempontból ez jó lépés volt nekik, de minket nem a Canon részvényei érdekelnek, mi fotózni szeretnénk, abból a szempontból viszont ez nem volt jó lépés sajnos :(

  • Cotty0

    kezdő

    válasz p_adam #37 üzenetére

    Sikerult vegig olvasni a cikket, tenyleg hosszu lett... :)

    azert van nehany dolog amit jobben lehuz mint ahogy kene, nekem is volt a kezemben a vaz mind a negy obival probaltam, kulonbozo szitukban, es azert ennyire nem rosz a helyzet...

    kicsit subjektiv, es elegge csak az allokepes fotozasra koncentral.
    Erdekes, hogy a pozitivumok kozt nem emliti a 10 bit 4:2:2 hdmi outputot, es a 4K-t is lehuzza, pedig rolling shuttert tekintve a Canon jobban teljesit, szoval minden csak nezopont kerdese...

    mint ahogy az alabbi pontok is:
    control ring az obin: klikkteleniteni lehet, ugyan ez tovabbi koltseg, de videozashoz jobb is hogy ha nem kattog az obi, es kis ido utan hozza lehet szokni hogy mennyit kell tekerni, hogy valtozzon az ertek. bar a kesessel egyet ertek, az soha nem szerencses... :(

    “multi-function bar” az erre vonatkozo kritikaja is elegge egyedi, mert mindenkinek mas meretu a keze, nyilvan lesznek emberek, akiknek nem jon be, ez nem kerdes, de pont ezert szemelyre szabhato, letilthato, es az aktivalas modjat is lehet valtoztatni ;)

    touch to focus is jobban le lett huzva a kelletenel, valoban lassucska, de ezt is lehet testreszabni, es nem feltetlen kell hogy ez ember orra elallitson dolgokat, mert ki lehet valasztani menuben, hogy mekkora teruleten es hol mukodjon a kijelzon a touch felulet, ezen felul a mukodeset is lehet valtoztatni, hogy abszolute vagy relative mukodjon, szoval szerintem van benne fantazia, csak megszokas kerdese... bar az igaz, hogy a jol megszokott joystik-rol valo valtas kenyelmetlen lehet egyeseknek...

    kep stabilizalast is nagyon lehuzza, szerintem tulsagosan sokat foglalkoznak ezzel a fotosok, ha jobban utana nezunk, akkor tulajdonkeppen mindkettonek ugyanaz a lenyege, es kozel azonosan teljesitenek mindegy, hogy IBIS vagy OIS mindkettonek megvan a hatranya meg az elonye, es nyilvan mindenkinek megvannak az igenyei, annak megfeleloen erdemes valasztani technologiat, es kihasznalni annak elonyeit.

    dupla memoria kartya foglalt... ezt sajnos soha nem ertettem, de lehet hogy csak azert, mert nem vagyok profi / fel-profi fotos, de nekem eddig meg soha nem volt gondom minosegi memoria kartyakkal, es oszinten kivancsi vagyok ra, hogy komoly fotosoknal hanyszor fordult elo, hogy jo minosegu kartyak megadtak volna magukat eles fotozas kozben?
    amugy a beepitett tarolos otlet nem rosz, de annak szerintem komolyabb jogi okai vannak, gondoljatok csak bele, hogy szervizeleskor vagy tarolo cserekor mennyi gond lehet az adatokkal... foleg azok visszaallitasaval, stb. mert ugye itt nem csak az iPhonos otthoni anyukak gyerekeinek kepeirol van szo, hanem sokan munkaeszkoznek hasznalnak ezeket.

    Az EVF frissitese is nagyon le lett huzva, mert ugye arra nem ter ki, hogy mas fenyviszonyok kozott maskepp reagal, nyilvan egy sotetebb tamanal, ahol alapbol kevesebb feny van lassabb lesz, de arra nem tert ki, hogy rendesen megvilagitottban hogy viselkedik, mert ez ugye igaz az osszes EVFre altalanossagban, es gondolom az uj 240fps-es EVF sem lez jo senkinek sem mert a komolyabb profi video kamerakban is szetcsuszik a kep, ha nincs eleg feny, mert nem tudnak mit kezdeni vele, ez ugyebar fizika. ha az input gyenge, abbol soha nem lehet tokeleteset csinalni, es mivel video alapokon mukodik, kis fenyben soha nem lesz olyan mint az OVF.

    a markolat, ergonomia es meretek mind relativek, mindenkinek mas meretu a keze, nyilvan lesz aki imadni fogja, es lesz aki szeretni, ez megint csak nezepont kerdese. ;)

    Obikra nezve pedig annyit tudok csak hozzatenni, hogy az RF kommunikacio illetve az uj konstrukcio remelhetoleg hoz meg nehany erdekes es izgalmas temat szammunkra, foleg, ha csak az alabbi kepet megnezzuk alaposan: kep
    eleg sokmindent mutat ezzel a Canon, valoszinu, hogy nem keves uveget fogunk latni hamarosan. ;)

    Ugyhogy osszegezve vannak dolgok amibenn igazat lehet adni neki a temaban, mert nyilvan ert hozza, de sokszor ugy ereztem hogy nagyon kielezett nehany negativ dolgot ami nem feltetlen okoz gondot sokaknak, sot biztosan lesznek olyan fotosok akik konnyeden hozzaszoknak az uj funkciokhoz es beallitasokhoz. :K

  • sztyui2

    őstag

    válasz Cotty0 #45 üzenetére

    A videót azért nem említettem mert már így is eléggé hosszú lett, plusz én nem igazán videózok. De a croppolt 4K akkor is gáz, tekintve hogy a Sonynál nem croppolt.
    A 10bit 4:2:2 csak külső rögzítővel elérhető, nyilván ha komolyan videózol akkor lehet hogy megveszed ezt a kb200-300ezres külső rögzítőt meg hozzá az SSD-t meg mittudomén, ebbe nem akartam belemenni.
    Tényleg a videó annyira nem érdekes számomra, ez van. Ha esetleg majd Sonyra váltok, akkor lehet, hogy majd kisérletezek a videóval, de jelenleg 5D2+5D3-al nem próbálkozok a videózással mert az nagyon béna.

    A szenzorstabi viszont nagyon fontos, az tipikusan egy olyan vadiúj modern funkció ami csak működik a háttérben és nem veszed észre, nincs vele baj, csak szépen teszi a dolgát és segít. Nagyon nagyon sokszor jól jön. Kár, hogy nem rakták bele.
    Az OIS lehet, hogy jó dolog, de nagyon megdrágítja az objektívek költségét és az objektívek méretét, és súlyát is összességében. Ha van 4-5 obim, miért akarnám kifizetni 4-5X a stabilizátor árát, mikor helyette egy alkalommal a váz árába beleépítve megkaphatom? Plusz a legtöbb fix obinak nincs OIS-e, mint ahogyan az új Canon obik közül is az 50-esnek és a 28-70 f2-nek sincs, tehát a két profi felhasználásra szánt obijukhoz semmilyen stabilizálás nem érhető el.
    Arról nem beszélve, hogy videónál is nagyon jól jönne a stabilizálás. Az IBIS pont azért jó mert bármilyen obit raksz rá, akár vintage obit, akár gyárit, akár adapterezett akármit, mindig ugyanolyan jól működik.

    A touch to focus és az ujjal vezérlés két különböző dolog. Tudom, hogy be lehet állítani, hogy csak a képernyő jobb felét érzékelje amikor húzod az ujjad, viszont a touch to focus attól még bekapcsolva marad az egész kijelzőn, mert az ugye azt jelenti, hogy ahová böksz az ujjaddal, hirtelen odaugrik a fókuszpont. És amikor odaemeled a szemedhez a gépet, akkor nem deaktiválja a kijelzőt elég hamar, így minden alkalommal pont megnyomod az orroddal, és elállítja a fókuszpontot.

    Dupla kártya foglalat:
    Nagyon sok profi ismerősöm van akinek volt baja a kártyával. Nekem is volt bajom már 3-4X is, profi kártyákkal.Volt amikor a kártya volt a hibás, volt amikor én voltam a hülye, volt amikor véletlen rossz kártyát formáztam, volt amikor farzsebbe raktam és egy jól sikerült meki burger után a számlát is beraktam a farzsebembe, majd az egészet kidobtam a kukába az utcán. Aztán otthon vettem észre hogy egy 128gb-os Lexar kártyát is kidobtam a kukába :D Na mindegy, amikor kártyahiba volt, akkor is megmentett a dupla kártya.
    Lényeg az, hogy mivel a kártyahiba nem lehetetlen, hanem egy kicsi valószínűsége mindig van, ezért előbb-utóbb elkerülhetetlen. Azt szokták mondani, hogy még nem fotóztál eleget, ha nem volt még kártyahibád. Nem akarom mondani hogy nekem mennyi expó van az 5DIII-ban... :)
    Szóval tényleg, ez egyszerű matek. A kártyahiba nem lehetetlen dolog, így a nagy számok törvénye alapján előbb-utóbb megesik mindenkivel ha eleget fotózik. Ha dupla kártyafoglalat van a gépben, akkor annak viszont már tényleg nagyon kicsi az esélye hogy egyszerre hibásodjon meg mindkét kártya.
    Nyilván ha nem annyira fotózol nagyobb munkákat, nem érzed át, hogy sokszor a képek védelme fontosabb mint az egész felszerelés értéke.

    EVF frissítéssel úgy vagyok, hogy igen, tűző napon nem próbáltam, de basszus egy ilyen bolt nagyjából reprezentálja az esküvői viszonyok 90%-át. A sötét kis ablakos szobákban öltözködések, a béna világítású házasságkötők, a sötét templomok, a még sötétebb, csak DJ fénye által világított táncterek, stb-stb...Ha itt ilyen, el sem merem képzelni hogy máshol milyen. Ne csak az ideális körülményeket nézzük!

    Igen, a markolat szubjektív, azt mondom, hogy ha minden egyéb dolog rendben lenne a vázzal, akkor a markolat megszokható lenne. Mint említettem is a cikkben, a Sony gépeknél jobb a Canon R markolata. De mégis örömmel veszik sokan a Sony gépeket, mert a markolaton kívül minden rendben van velük.

    [ Szerkesztve ]

  • Cotty0

    kezdő

    válasz sztyui2 #46 üzenetére

    Az EVF-el kapcsolatban sztem meg mindig nem ertunk egyet, egyszeru pelda:
    Mint tudjuk lehet kapni 4K-s HDR-es TV-ket, es mar jonehanyan azon nezik a ratyi minosegu broadcast adast, mert azt gondoljak, hogy a jobb tv-tol jobb lesz a kep is... (nyilvan ez egy kicsit extrem, de remelem ertheto pelda) :W :F
    hasonloan ez kicsit igaz a kep frissitesre is, hiaba lesz 240fps a kijelzo frissitesi rataja, ha a 240-bol kb 50x ugyanazt a kepet villantja fel, mert fenyviszonyok miatt a video zar ido miatt a jel ami a szenzorbol jon, csak 1/25s vagy meg lassabb, mert nincs eleg feny, akkor ott is van a strobe effektus, tehat huzasnal mindenkep zavaro lesz gyenge fenyviszonyok mellet, vagy zajos, mint tudjuk, kompromisszum nelkul nincs fotozas/videozas, egyebkent a tobbi panasz valahol ertheto... :) es mar tovabitottam is a marketingeseknek :)) :P

  • sztyui2

    őstag

    válasz Cotty0 #47 üzenetére

    (edit: visszaolvastam ezt a hsz-t, nagyon elmentünk tech nörd-be :D )

    Nem tudom az az új EVF technológia hogyan működne, simán lehet, hogy később ki tudnak majd olvasni a szenzorból 240fps-nyi adatot fény vesztés nélkül.
    Két lehetséges verziót látok:
    1. Ha sötétebb lesz maga a beérkező jel a 240fps miatt, akkor magát az EVF világítását pont annyival megnövelhetik talán. Tehát ha ebbe a mikro OLED kijelzőbe ami maga az EVF, nagyobb fényerőt raknak, akkor az kompenzálhatja a 240fps miatti fényveszteséget.

    2. Ne a videó zár sebességből indulj ki. Én azt gondolom, hogy a sony fogja szépen hozni a 4. generációban is az új szenzor techet. Nézzük meg a múltat:
    1. generáció: MILC tech használata, elektronikus zár és hasonló funkciók bevezetése
    2. generáció: Phase Detection AF pontok elhelyezése a szenzoron, Háttérvilágított szenzor (A7RII)
    3. generáció: Háttérvilágított szenzor mostmár majdnem 100%-ban lefedve AF pontokkal(A7III), és ott a vadiúj szenzor technológia, a stacked szenzor, ami lehetővé teszi a rolling shutter nélküli, blackout mentes fotózást és a 20fps-t az A9-ben.
    4. generáció: Elviekben a következő egy háttérvilágított szenzor lesz, ami teljes szenzoros kiolvasást fog tudni. Pont nemrég olvastam valahol, hogy a Sony legyártotta tesztüzemben már az első APS-C méretű, teljes kiolvasású szenzort. Ez ugyebár azt jelenti, hogy nem lefut a kiolvasás fentről lefelé, mint a hagyományos szenzorokon, hanem ténylegesen egyszerre ugyanabban az ezredmásodpercben olvassa ki a szenzor az összes pixelt. Ezzel az új technológiával teljesen eltörölhető lesz végre a mechanikus zár is, elektronikus zárral is lehet majd vakuzni, plusz a rolling shutter is megszűnik.

    Szóval én azt gondolom, hogy ezt a 240fps-es EVF-et lehet, hogy egy teljesen új szenzortechnológiával fogják összekötve kiadni majd az új vázakban, és annak az új szenzornak már a kiolvasó sebessége is meglesz ugyanúgy 240fps.
    Jelenleg a Sony A9, 1mp alatt 60X méri a fényt és fókuszál újra, ezáltal az egész ugyebár folyamatosnak tűnik, de jobb processzorral ez lehet majd még gyorsabb is.
    A videóban beállított "zársebességet" ami 1/50 25 képkocka esetén, és 240fps-es videó esetén 1/500-nak kellene lennie, ezt szerintem ne keverjük ide, mert ez szerintem másra van hatással. Az elektronikus zár az egy virtuális zár, mint ahogy az A9-ben is már tud 1/32000-et az elektronikus zár. Ez csak azt állítja, hogy az a bizonyos lefutás, a kiolvasás a szenzoron mennyi idő alatt történik.
    A teljes kiolvasós szenzorral ez annyiban fog változni csak, hogy a záridő majd azt jelenti, hogy a szenzor mennyi ideig aktív amikor rögzíti a képet. 1/500, vagy 1/1000 ideig vagy amit beállítasz neki.
    Mert most ugyebár nem arról beszéltünk hogy milyen a videó, hanem hogy milyen a kereső, amikor nem rögzítünk felvételt, csak átnézünk rajta.

    Persze amikor ténylegesen rögzítesz például egy videót, akkor a videó rögzítése közben, amikor villog a piros pötty, akkor természetesen az általad beállított framerate-et szeretnéd látni a kijelzőn. Ezt is fogod látni, pont mint ahogy most egy iPhone-nál is ha slow motion módban vagy akkor sokkal gyorsabb fps-el látod a videót már felvétel közben is, de ha beállítod a 25fps 4K-t, akkor 25fps-el látod a dolgokat.

  • konyi79

    addikt

    válasz Cotty0 #45 üzenetére

    Azért ezt a hozzászólásod olvasd vissza, kb marketing szöveggel véded a gyakorlati szempontból feltárt hiányosságokat.

    Video 10bit, stb: ok, 1,74 croppal, ugyan milyen obit teszel rá? mekkora felbontásod marad? milyen látószöggel? Arról tudsz, a Sony inkább 2,5 pixelből csinál 1-et, ne vesszen el a fény?

    Control ring, amit megszoksz: Hogy szoksz meg valamit, mennyit kell tekerni, ha nem ugyanannyit kell mindig?

    Touch focus: ülj be egy autóba, aminél érintőpanelre tették a fűtőpanel vezérlését, és próbáld szeretni. Jó tud lenni egy érintőpanel dolgokra, de van amire nem való

    touch focus: ennek a bénázását is biztos kijavítják tuti, de talán emlékszel, mennyit sírt az internet népe, a Sony nem képes pöcköt rakni a vázaira. Most van. A Canonon nem lett. Így szerinted majd mindenkinek jó lesz, mert a Canon csinálta?

    Dupla kártya: goto previous
    EVF: kifejezetten fel, nem le lett húzva, közel OVF fetisiszta oldalról (bocs Sztyui :P ), de pont belefér a másik oldal szempontjából.

    Abból a képből, a háttérbe berajzolt üvegekből meg ne próbálj szerintem messzemenő következtetéseket levonni a rendszer fejlődési sebességét illetően. Egyébként sincs itt olyan nagy gond szerintem objektív fronton, mint induló rendszer. Kezdésnek tök mindegy, mi a az ára, iszonyat jó húzás volt az f2 alapzoom, meg a Sony hozzászoktatta a népet már, van élet a natív üvegeken túl.

    Szóval bocs és ne érezd támadásnak, de nagyon hamar lett olyan érzésem a hozzászólásod olvasva, mintha azt a canon értékesítési managere írta volna :)

  • p_adam

    addikt

    válasz sztyui2 #48 üzenetére

    A globális zártól még rettentő messze vagyunk, ez teljesen más fogyasztással bír, mint a rolling shutter, kisebb pixelszámú, lényegesen gyengébb ISO érzékenységű és aktív hűtést igényel, meg akkor már egy teljesen új processzor és videó codec és CFExpress kártya sem ártana, hogy ezt kihasználná, és persze még drágább, tehát ilyen kis gépekbe nincs semmi értelme, jelen állás szerint a Sony-nál már csak külön kérésre gyártják (PXW-F55) egyelőre a rétegelt BSI-CMOS szenzor, ami ide való.

    Amúgy azt írod tökéletesek a Sony gépek, sajnos ez még távolról sem igaz, sok hiba van bennük, amiben ez a kamera sokkal jobb, csak a papíron leírt specifikációk, 4 év előny meg egy rövid próbák alapján nagyon könnyű ilyen következtetéseket levonni. Ez az egész mirrorless hype rá van erőltetve mindenkire. (Sokaknak ettől még ez lehet a jobb választás, de korántsem mindenkinek)

Új hozzászólás Aktív témák