Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Mini-ITX
- Milyen TV-t vegyek?
- Bluetooth hangszórók
- Milyen széket vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Gaming notebook topik
- Funkcionalitásra kihegyezett, USB4-es SSD ház a TerraMaster fémjelzésével
Új hozzászólás Aktív témák
-
hito
nagyúr
Szerintetek működhet EOS R - EF átalakító és objektív közé tekert duplázó telekonverter?
Vagy lehetetlen megjósolni és ki kell próbálni?
-
Chosen
addikt
Korrekció: Van még néhány hátránya az Electronic 1st curtain zárnak az R8-ban.
Ebben a videóban részletesen illusztrálják példákkal:
Canon R6 vs R8 In-Depth Comparison -
PuMbA
titán
válasz
kisharsany #1493 üzenetére
IS-es megéri. 7 évvel újabb objektív és időjárás állóbb is.
-
PuMbA
titán
válasz
kisharsany #1490 üzenetére
Ha Canon-on maradsz, azaz későbbiekben R vázra váltasz, akkor érdemes megvenni. Egyébként meg a jobb váz és a jobb objektív is javít a helyzeten, szóval ezt nehéz százalékosan megmondani, hogy melyik mennyit.
-
kisharsany
aktív tag
Sziasztok!
Van egy Canon M50-em és elég sokat fotózok mozgás közben kutyákat. Ehhez egy EF-S 55-250 IS STM objektívet használok. Sötét helyeken, illetve élességben kevésnek érzem.
Egy ideje már nézegetem a használt 70-200 f4 L IS obejktíveket. Ha eladnám az 55-250-et, meg van még pár objektív amit alig használok, akkor minimális összeget kellene hozzátennem.
Érdemes lenne beruházni rá, vagy a váz miatt nem jelentene nagy előrelépést?
FF-re váltás a jelenlegi árak mellett nem játszik és lehet akkor már inkább rendszert is váltanék. -
tirszin
senior tag
-
#04331520
törölt tag
Az R8 mechanikus zárjának hiánya milyen hátrányokkal járhat?
-
hito
nagyúr
Milyen AF beállítást javasoltok egy Sigma 18-50 mm f/2.8-4.5 DC OS HSM objektívhez (Viltrox adapterrel)? Sokszor mintha mellémenne a fókusz. Azért gondolom, mert ugyanabban az állásban néha sokkal élesebb képet készít, viszont az esetek túlnyomó többségében meg tök lágy az eredmény. Ha élesebb eredményekre is képes, akkor fókuszgondja lehet szerintem, én meg elveszek ebben a rengetek AF beállításban
-
JohnyBlue
addikt
Én személy szerint jobb szeretem a közepesen gyors, rövid sorozatokat és csak simán expo gombot használok és természetesen servo... nem is értem a one shot gondolatod hiszen valaki mindig mozog ( fotózandó alany, alanyok plusz közben én szinte folyamatos mozgásban vagyok). Az AF case pedig a stílusomnak megfelően van átállítva.
Ez a back button dolog nekem nem jött be.
-
duni84
aktív tag
én is ezért írtam, hogy mindegyikről számszerűsített eredményt kell nézni, nem fórum véleményeket. ráadásul a kérdező szemlátomást kirándulni és gombászni vinné, nem motorversenyt fotózni, ezért is írtam a mpixel számra, hogy azt bizony kiszolgálják a véleményed ellenére. "szemfókusszal" érdekességként teszteltem még a ef70-200 II 2.8 is obival eos 3-on kb 10 éve. ugyan az valóban "csak 7fps" volt, de így sem kellett kukázni képeket. habár picit fáj az ember szíve, amikor a tekercs filmet 3 másodperc alatt ledarálja
azért valljuk be, hogy az emberek 99%-a nem azt csinálja, hogy lő egy 100 képes sorozatot pár másodperc alatt és bízik a technikában, hanem meglövi azt a párat, amelyiket szeretné. elvégre szenzoron fókuszálva elsőre is be fog találni.
egy rf 50mm 1.8-at én is vettem kíváncsiságból pár hete, mert konkrétan egy vacsora árából megvolt, de valóban nem hasonlítanám AF sebességben a rendes usm/hsm motoros obikhoz. de hétköznapokra még ezek az stm motorok is bőven elegek. kutyát/gyereket/lovat/autót is tudnak követni. főleg az ilyen könnyű objektívekben. -
PuMbA
titán
Királyak! Ezek szerint tényleg akár sportra is alkalmas a 135-ös Sigma fókuszmotorja. Az a baj, hogy objektívenként eltérő, szóval 1db régi Sigma obi fókuszából nem tudok én se mindent megmondani. Egyenként kell mindegyiket megnézni. Az biztos, hogy a mai fix portré obik is már jóval jobb fókusz motorral készülnek pont azért, mert bármely gép kivágja a 20-30 fps-t, ellenben a DSLR-ekkel
-
JohnyBlue
addikt
Igaz én csak mindenféle villódzó reflektor fényénél fotózok zenekarokat miközben hátulról ledfal támad és az egészet persze teletolják füstel miközben annyi a fény a zenészen aki úgy ugrál mint egy vérhast kapott pocok hogy 1.4-és 1/400 körül repkednek a 12.800 ak és betalál a sorozat
-
PuMbA
titán
Én szemfókusszal néztem miközben a követem az embert, tehát úgy kell elképzelni, hogy ott állok a strandröpi pálya közvetlen szélén, a kamerával fordulok és még zoomolok is közben, ha például hátra szaladnak és ők pedig eközben a képen belül mocorognak, tehát tényleg a legdurvább dolgokra kell gondolni
-
Beldar
tag
Kissé felszisszentem a meglepettségtől a Sigma ART obikról szóló véleményről.
Lássuk csak, nálam: R6 + Sigma 135mm F1.8 DG HSM ART:
-- menet közbeni vonat fotózás 20 fps, 100% keeper rate - azaz mind éles lett
-- Tour de Hongrie bringaverseny - itt is 20 fps, szintén mind éles
Számos ART obim van, köztük a 24-105 is, egyiknél sem vettem észre, h ne bírták volna tartani a tempót az R6-tal.... -
-
PuMbA
titán
válasz
JohnyBlue #1471 üzenetére
Persze. Nagy különbségek vannak az objektívek között sebességben
Kérdés, hogy hogy fogod tesztelni, mert valami mozgó objektumot kell követned. Nem elég, hogy egy helyben lévő objektumra fókuszálsz majd nyomva tartod a gombot. Meg kell dolgoztatni az obit, hogy folyamatosan húzgálja a fókuszmotor a lencséket. Feléd cikk-cakkban futó vagy biciklizó ember erre tökéletes.
-
PuMbA
titán
válasz
JohnyBlue #1469 üzenetére
Aminek elég gyors a fókuszmotorja sportfotózáshoz, pl. a Sigma Art sorozaté nem az, de a Sigma Sport sorozaté igen
A Sigma egy kicsit segít, mert megnevezéssel kategóriába sorolja az objektíveit. Vagy például a Canon 50mm f/1.8-asa nem sport obi, hanem portré, mert folyamatos fókusz közben 6 fps-t bírt nálam kipumpálni, de a 70-200 f/4 ellenben sportra is való obi, mert 10-12 fps is megy neki.
-
PuMbA
titán
". a fókusz motor köszöni szépen jól van,"
Az általa belinkelt 2013-as Sigma fókuszmotorja DSLR-en is alig bírja a követő fókuszt 10fps-nél.... állóképekre oké csak, de ahhoz meg elég lenne egy olcsó Canon R vagy RP is. Egy MILC 15-20 fps-étől ott pusztulna meg, mert a régi nem sportfotós obikat 6-8 fps-nél többre nem tervezték, minek is kellett volna
-
duni84
aktív tag
válasz
Joco_77 #1455 üzenetére
a 24-105 F4 a te aps-c vázadon gyakorlatilag egy 38-168mm lesz (az 1.6 crop faktor miatt), így elveszíted a 18-38 köztú gyújtótávolságot, cserébe a kívánt 200-ig helyett a 170-200-at is.
#1460 PuMbA: van kb 5 kg sigma art obi itthon, amiket elég sűrűn munkára vannak fogna R5 vázon. a fókusz motor köszöni szépen jól van, a dslr-nél félrefókuszált képek megszűntek. ugyan a sigma 24-105 f4 nem első vonalas termék, de az art obik tipikusan már a nagy felbontásokhoz készültek (pl eos 5ds a maga 50 Mpixelével). nyilván mindegyikről érdemes nézni számszerüsített teszt eredményt is, ha abszolútt biztosra akarunk menni, de tipikusan az ezer éves sigma art fix obik mindegyike kiszolgálja az 50Mpixeles ff szenzorokat is, azaz egy r10/r7 vázzal sem lesz problémájuk. nem érdemes csak azért temetni, mert régi a foglalat.
#1466 Joco_77: rövidebben: minőségben valóban érezhető előrelépés lesz bármelyik 24-105 f4 obi (a későbbi ibis használat másik vázon, ahol majd támogatott lesz és a használtpiaci eladási ár lehet, ami a canon rf felé billenti a mérleget. a bekerülési költség meg a sigma felé. az ilyet te döntöd el), csak elveszíted a mostani 18-38 gyútávot, ami tájfotónál hiányozni fog. gomba fotónál egyáltalán nem. ezzel ráadásul ha úgy gondolod, akkor portrézni is tudsz majd rendes háttér leválasztással és kevesebb torzítással)
-
Joco_77
senior tag
Akkor röviden és tömören....ahogy elnézem a fentiek alapján az egyetlen igazi előrelépés minőség (fényerő, élesség stb)/ átfogás terén ez a set ezzel az objektívvel így:
[link]
Az R8 pár dolog miatt kiesik ugyanis.
Hát akkor várok, vagy marad minden így. Nem kritikus végülis. Esetleg más gyártónál szétnézni de az meg már nem ez a topic.
Segítségedet / segítségeteket köszönöm. Egyelőre maradok akkor ennél a kites obis megoldásnál, legalább nem nehéz cipelni -
PuMbA
titán
válasz
Joco_77 #1461 üzenetére
RF-S 18-150mm vagy RF-S 55–210mm, ami az objektíved lehet, illetve FF gépre van RF 24–240mm. A többi fényerős obi főként drágább, másrészt csak két darab obival tudod hozni ezeket a gyújtótávokat: pl. legolcsóbban használt DSLR obikkal és adapterrel, EF-S 17-55 f/2.8 és EF 70-200 f/4.
-
wms
senior tag
Srácok, R6-ból mivel tudom kiolvasni az expószámot?
-
PuMbA
titán
válasz
Joco_77 #1456 üzenetére
Semmi értelme régi, DSLR FF objektívet venned APS-C gépre, mert legtöbbször rosszabb képminőséget kapsz amiatt, hogy nem az APS-C-s pixelsűrűségre tervezték.
MILC-re régi sz*r Sigma DSLR obi szintén felejtős, mikor egyáltalán nem volt támogatott már akkor se, ami azt jelenti, hogy MILC-en, ami jobban igénybe veszi a fókusz motort, a fókusz sokszor mellé fog lőni.
-
Mephike
őstag
-
Joco_77
senior tag
Sziasztok
Kezdem kicsit keveselni az R10 hez adott RF-S 15-45 objektívet, nagyon sokszor lenne jó távolabbra zoomolni és jobb lenne egy kicsit világosabb fényerősebb objektív.
Sokáig vaciláltam váltáson...de ahogy itt többen is írták amikor megvettem vázcsere helyett egy objektívval én jobban járnék.
Ebben kérnék tanácsot, amit szeretnék (ha van ilyen):
-Legalább 100mmig menjen de az se baj ha 200 és 15-20mmtől tehát egy All-In objektívet szeretnék
-Fényerősebbet szeretnék de még megfizethető áron (lehetséges ez?).
-Mivel rengeteget túrázom, gombázok ezért nem lenne hátrány ha súlyban és méretben is még elfogadható lenne.Ez gondolom teljesen megfelelne nekem , ha nem ennyi lenne az ára?
[link]
Hasonló tulajdonságokkal, de lehetőleg olcsóbb lenne a jó, ezt nem tudom megfizetni, ettől függetlenül érdekelne ez mennyire fedi le a céljaimat, ha valaki meg tudná mondani.
Ja EF-S átalakítóm(vagy hogy hívják) van a géphez.
Nagyon szépen köszönöm előre is a válasz(oka)t. -
hito
nagyúr
A vázon belüli rész viszont azért érdekes, mert elvileg ugyanazzal a folyamattal állítja elő, ahogy a fotó készítésekor a jpg-t. (Panasonicon legalábbis így működött, itt Canonon még nem teszteltem ki ezt saját magam, ezért elképzelhető, hogy mégsem így van.)
Ha a jpg nem stimmel, de az in-camera raw feldolgozással előállított jpg jó, akkor egyszerűen más beállításokkal exportálsz, mint ahogy fotózol. Ha ugyanazok a beállítások, akkor meg kellene egyeznie ennek a kettőnek.
Most tesztelem aszerint amit fent írtál és lehet, hogy igazad lesz. A tisztaság pl. biztos más volt feldolgozáskor, mint a jpg beállításnál. Még kísérletezgetek
PuMbA: olyat tud, amit eddig a PS-ban nem találtam. Bármit csinálok, a PS ráereszt valami kameraprofilt, nem azt látom, mint amit a Rt-ban. Utóbbi tényleg azt hozza, mint amit a szenzor lát, ha a jobb felső sarokban a legördülőből kiválasztod a Neutral-t.
-
Chosen
addikt
Ez érdekes. A Rawtherapee rész érthető, mert alapvetően minden program a saját értelmezése szerint dolgozza fel a raw file-t. A vázon belüli rész viszont azért érdekes, mert elvileg ugyanazzal a folyamattal állítja elő, ahogy a fotó készítésekor a jpg-t. (Panasonicon legalábbis így működött, itt Canonon még nem teszteltem ki ezt saját magam, ezért elképzelhető, hogy mégsem így van.)
Ha a jpg nem stimmel, de az in-camera raw feldolgozással előállított jpg jó, akkor egyszerűen más beállításokkal exportálsz, mint ahogy fotózol. Ha ugyanazok a beállítások, akkor meg kellene egyeznie ennek a kettőnek.
Ennek ellenére ha ez nem oldódna meg, akkor gépen DPP-ből már biztosan ugyanúgy tudsz exportálni, mintha kamerából exportálnál. Ezzel esetleg könnyebb lehet több képet egyszerre feldolgozni és biztosan ugyanazt a folyamatot használja, így a színek Canon színek lesznek.
Ezen kívül Lightroomban van még olyan opció, hogy "Camera default" preset a raw-hoz. Én ezt szoktam használni, mert ilyenkor szintén megtartja a Canon színeket, de a LR export előnyeit is ki lehet használni (jobb minőségű jpg).
-
hito
nagyúr
A bőrtónus egész más. Rawtherapee-ban zöldes/sárgás, vázon belül szépen kiegyenlíti. De nem csak bőrtónus más, a színek is sokkal szebbek lesznek vázon belül konvertálva. Biztos nincs még az alkalmazáshoz normális raw profil. Photoshopban még nem próbáltam, mert nem szeretem túlzottan.
-
-
Chosen
addikt
Az élességgel nem láttam problémát, a sarokban a bokeh pattern volt csak fura nekem.
Nekem nem volt még lehetőségem egymás mellett az RF és EF 70-200-at kipróbálni, de a tesztek szerint nincs óriási különbség nincs köztük. Legalábbis nem akkora, mint ahogy a Canon propaganda azt hangoztatja. Ellenben az árkülönbség nagyon is érezhető…
-
hito
nagyúr
Na reggel megnéztem és 1-2 dolog kivételével kb. nekem is így volt beállítva. Viszont raw fájlok sem a legjobbak. RX100 Mark VI-hoz képest "élmény" nézni a részletvesztést. Most már kezdek a remek kitobjektívre gyanakodni (bár mondjuk lerekeszeltem és úgy se nagyon jött meg az élesség).
Van hozzá egy Viltrox EF-R átalakítóm. Tudnátok obit ajánlani EF vonalról a következő jellemzőkkel?
- alapzoom (18-135, vagy nagyobb átfogás)
- ne legyen élhetetlenül nagy és nehéz
- sokat videózok, ezért fontos lenne a diszkrét működés. Ha jól tudom az STM lassabb, de halkabb az USM-nél (?)
- képélességben azért lépje le a jelenlegi 18-45-ös kitobitvagy:
- fényesebb alapzoom (ebből a Sigma 17-70mm 2.8-4 Contemporary-t néztem ki, de elég ritka használtban)
- 80eFt környékén jó lenne megállni, tehát a Canon 17-55mm 2.8 ki is esett, de az egyébként is USMKöszi
-
Mephike
őstag
Nem vagyok akkora fotóguru, mint Ti, de azt én is tapasztalom, hogy az R8-al ha fotózok, akkor jobb lesz a képek végeredménye az rf-es obimmal, mint a régi ef-es obijaimmal. Ami nekem meglepő volt, de ha belegondolok abba, amit PuMbA írt, úgy azért érthető.
-
PuMbA
titán
"Oh pedig az egy elég jó obi."
Csak 2006-ban nem voltak 32MP-es szenzorok, szóval nem ilyen pixelsűrűségre tervezték az optikák felbontóképességét
Ez is csoda, hogy ennyire éles, mert az EF obik többsége nem tud ennyit, simán látom az elkészült képeken. Ezek egy régi világ objektívei már.
"Igen, nekem azokon a részeken (is) voltak torzítások ami fókuszban volt."
Ez tényleg probléma...bár az aszfalt felett még mindig el tudom képzelni a hőség miatti torzulásokat.
-
PuMbA
titán
Nem mai obival készült, egy 2006-ban bevezetett Canon EF 70-200 f/4L IS USM-sel. De amikor portrét fotóztam az R7-tel például EF 50mm f/1.8 STM obival, itt már szenzor stabilizátorral és belenagyítva retusáltam, akkor sem vettem észre képproblémákat. Neked a fókuszban lévő részeknél volt baj?
-
Chosen
addikt
Teljesen értem mire gondolsz, nekem a 850D ugyanezt a mobilos kép hatást csinálta a dobozból kivéve.
Javaslatom:
Picture Style Standard (eredeti: Auto)
Sharpness: Strength 2 (eredeti: 4)
Sharpness: Threshold 2 (eredeti: 4)
Highlight tone priority Disable
Auto Lighting Optimizer Disable
Diffraction correction Disable
Digital Lens Optimizer DisableEzekkel próbáld ki. Nekem anno így adta ki azt a képet, ami már nem mobilos volt, hanem DSLR-es.
Ha így túl soft lenne esetleg, akkor a Diffraction correctiont lehet engedélyezni, annak van a legkisebb hátránya még ezek közül és ad vissza élességet.
-
Chosen
addikt
Igen, ez a gyanú felmerült.Sem megcáfolni, sem megerősíteni nem tudom egyelőre, mert még nem sikerült reprodukálnom azóta jól láthatóan ezt a jelenséget. A kéményes kép viszont Picturemaker-től arra utal, hogy ez nem forró levegő okozta probléma lesz, hanem feldolgozás/pattern kezelés környékén valami.
Ha publikus a tesztképed, akkor szívesen megnézném!
-
hito
nagyúr
Nem tudom, egyszerűen nem tetszik a produktum. Kemény színek, ostoba fajta élesítés. Nem az éleket emeli ki, hanem a klasszik gagyi élesítést használja, amit kb. a mobilok is. Nem tudom ezt igazán jól elmagyarázni, még a Pana is kulturáltabb ebben a témában. De majd még kísérletezek, mert lehet hogy nálam van a hiba
-
-
Beldar
tag
válasz
Picturemaker #1424 üzenetére
Mi az amit a 6D jobban tud?
-
hito
nagyúr
Én meg R10-ből nem tudok egy értékelhető minőségű jpeg-et kitaposni. Csak én látom katasztrófálisnak a jpeg motort, vagy tényleg az? Tudom, nem kéne pixel..ulni
-
Joco_77
senior tag
válasz
Picturemaker #1404 üzenetére
Én egy alap R10 nél sose tapasztaltam ilyet. Nagyon érdekelne, hogy mitől lehet, remélem kiderül.
-
Beldar
tag
válasz
feeregon #1418 üzenetére
Ezek közül én egyértelműen az R7-et választanám, újabb váz és sokkal jobb AF mint az R vagy az RP esetében. Emellett DIGIC X processzor, 34 Mpx crop szenzor, így sokkal közelebbre rálátsz vele a madarakra
Persze fontos mennyire fényerős az obid is. A zajtól szerintem nem kell félni, nézz róla videókat, nem vészes egyáltalán...
Amúgy amilyen akciók voltak és talán lesznek is még R6-II-re, árban egészen összemérhetőek. -
-
e.vit
csendes tag
Köszi a válaszokat!
-
Chosen
addikt
Ez egy jó ötlet, csak kell találnom olyat helyet, ahol fixen tudom reprodukálni. Az eredeti kép egy rendezvényen készült, elég messze, így ott nem tudom újra kipróbálni sajnos.
Köszi a tapasztalatokat szintén! Ha esetleg van minta, amit meg tudnál osztani, az segítene a reprodukálásban, hogy nálad milyen felületen/körülmények között jött elő.
-
e.vit
csendes tag
Sziasztok! Kicsit nyomi kérdés: most váltottam tükrösről MILC-re (RP), korábban a kezemben sem volt soha ilyen gép. Én azt hittem, a tükörnélküli gépek teljesen hangtalanul exponálnak (mint egy mobiltelefon), és meglepődtem, hogy az új gépemnek bizony van egy kis hangja. Nem olyan hangos, mint a DSLR, de azért nem néma. Ez mindegyik MILC modellnél így van, vagy ez is árkategória függő?
Igazából úgy szeretek fotózni, hogy az emberek nem figyelnek fel rá.
-
Chosen
addikt
válasz
Picturemaker #1404 üzenetére
Ezaz pontosan! Ugyanez a jelenség!
Ebből a teljes képet meg tudnád osztani velem kérlek? (Ha van rajta privát rész, akkor azt kitakarhatod nyugodtan, az a lényeg, hogy látszódjon melyik részen van és mennyire crop).
Itt talán jobban ki is jön, hogy ez valami pattern feldolgozási hiba lehet valóban. A téglák mellette rendben vannak, csak a kémény problémás.
-
Chosen
addikt
Köszi a tapasztalatokat! Jó tudni a L obi és konverter hibákról.
Mindet nem tudtam még átnézni, nem kizárt, hogy valamelyiken nem jelentkezik a dolog:
R3, R6 MK II, R7
RF 100-500 L
RF 50 1.8
Canon gyári adapter + EF-S 55-250 STMKézből, IS On, 1/3200 és felette lőttem.
Még átnézem a képeket, hogy hol máshol jelentkezik a dolog.
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Fotók, videók mobillal
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Xbox Series X|S
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Mini-ITX
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix Thor Platinum II 1200W 80+Platinum Prémium tápegység!
- Konzol felvásárlás!! Nintendo Switch
- Magic Trackpad legújabb fajta, lightning csatlakozóval
- ÚJ HP EliteBook 840 G8 - 14"FHD IPS - i5-1145G7 - 32GB - 512GB SSD - Win10 PRO - Garancia
- ÚJ Lenovo LOQ 15IRX9 - QHD 165Hz - i7-13650HX - 16GB - 1TB - RTX 4060 - Win11 - 3 év garancia - HUN