Hirdetés
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Akciókamerák
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- MWC 2025: A ThinkPad notebookokról sem feledkezett meg Lenovo
- Gyorsabban viszi ki a gyártást Kínából az ASUS
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD FX
- Milyen videókártyát?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
Új hozzászólás Aktív témák
-
p_adam
addikt
Vannak problémák bőven, melyek egy részét nem is értem, pl. az érintőkijelző és DPAF működés hogy válhatott rosszabbá ahhoz képest, amilyen a korábbi gépekben volt?
A Canon azt ígéri, hogy sok firmware frissítést ki lesz adva hozzá.
De vajon elég lesz-e ez ahhoz, hogy ne kezdjen viszonylag gyors és jelentős értékvesztésbe mint a korai generációs MILC gépek általában? Nehéz lenne megmondani.
Értem én, hogy elég jó egy 6D Mark II-t kiváltani, kisebb, sokkal jobb szenzor és videó, de a legolcsóbb árhoz viszonyítva lényegesen több, mint a duplájába kerül és úgy tűnik, hogy az ergonómiát is felesleges volt újragondolni. -
Cotty0
kezdő
Ha esetleg ezzel meg nem talalkoztatok volna, akor minta kepek es videok a Canontol, mindenfele temaban sokfele vazzal, es obikkal...
https://global.canon/en/imaging/EOS R mintak is talalhatok ugyanazon az oldalon...
-
Tin_Shield
őstag
válasz
itouchfan #93 üzenetére
A Fujira van patent 18-55 2.8-4, nem nagy, nem is túl drága, ez nagyjából fölöslegessé teszi az alapzoomos adapteres bohóckodást. Meg úgy általában, mintaszerű az a natív objektívpark amit pár év alatt a nulláról indulva letettek az asztalra, az összes gyártó tanulhatna tőlük. Talán az Mft a kivétel, de még az sem ennyire átgondolt.
-
p_adam
addikt
válasz
itouchfan #93 üzenetére
Sajnos bizonyos Sigma EF objektívek problémásak lehetnek a Canon mirrorless gépekkel és maga a gyártó is elismeri, hogy "hivatalosan nem támogatottak"
itt ugye kikapcsolási problémákról számolnak be.
Egyébként ez nem jelenti azt, hogy nem működik, van egy nagyon hasznos programozási lehetőség, ami lekapcsolja az LCD-t és a keresőt, így minimális fogyasztással bekapcsolva maradhat a gép és nem jön elő az említett probléma.
Ilyen kis méretű vázra igazából inkább a gyári EF-M objektívek illenek, de azok közül bármelyikBár stabilizálás sajnos csak a zoom objektíveknél van, a nagylátószögű zoom és a fix 22mm f/2-es is kedvelt, illetve az adapteres 50mm f/1.8 STM
-
itouchfan
senior tag
Köszönöm!
Jelenleg nikon d3200+sigma 17-70 f2,8-4 van, erről szeretnék tovább lépni, az egyik út a D7x00, ...
De erősen gondolkozom a MILCre váltáson. Érdekel a manuálozás is, na meg a jó kereső, F-B fókusz problémák nélkül is tudnék élni, úgyhogy úgy érzem ez az irány lesz.4 jelölt van, főleg használt piac de Sony A7 (első gen.), A6000, Fuji X-t1/10, és a Canon eos m50/5.
Ha megvan a váz, egyrészt tudnátok-e ajánlani valami Sigmához hasonló mindenes obit, ami viszonylag fényerős is? Vagy akár ennek a sigmának a canon verziója adapterezve? (nem lenne baj, ha kicsit kisebb lenne)
Melyik a legjobb ár érték arányú EF - EOS M adapter?Fotózás a fő felhasználási terület, utazás, természet (túrák alkalmával is), város és épület, street fotók főleg, néha néha portré, erre lennének a manuálok, meg játszogatni. meg hát ha jól tudom a canon fixek (35 mm, 50mm, meg a natív 22 mm f2 elég jó optikák, ezekből is szeretnék majd párat).
Kicsit csapongó hsz. lett de előre is köszönöm a válaszokat!
-
p_adam
addikt
Én azért nem feltétlen így látom, mert aki tényleg a legjobbat keresi a legkevesebbért, az valószínűleg nem szeretne egy külön kamerát videóra, inkább a fényképezőgépét szeretné mindkét célra használni (lehetőleg egy ehhez passzoló 'szabvány' bajonettel, mint ugye a...).
Meg még nincs róla elég teszt ahhoz, hogy véleményt lehessen róla alkotni. A videó minősége csak egy szempont (és meg is kell érte dolgozni utómunka tekintetében is), nem csak ez kell a végeredményhez.
Most pl. kölcsönkaptam egy viszonylag új Canon kamerát, és nem elég, hogy tényleg jó az AF, de ezzel az érintőképernyős (+régi vágású gombos) interfésszel még a kezelése is pofonegyszerű, minden funkció könnyen elérhető.
Akár arról van szó, hogy instant manuális fókusz(látható távolsággal, kell a fenének tükör nélküli objektív enélkül), akár arról, hogy csak AF-S, vagy a Servo AF, tehát könnyen ki is hozható belőle a maximum, a kamera oldaláról különösebb hozzáértést nem is igényel, szinte minden magától értetődő, ez lepett meg a legjobban. Egy YT teszt ezt nem tudja átadni.Ha ezt is egy fontos tényezőnek könyveljük el, akkor a Canon még mindig jónak mondható ebben is, amellett hogy pont ezt a fotó/videó kategóriát igyekszik minél jobban korlátozni.
Emiatt papíron sok dologról le kell mondani de cserébe ami van, az jó és könnyebben kihasználható, ez az aminek a mestere a Canon.
Szóval még ha még jobban elhúznának a konkurensek, még akkor is van miért ezt választani azoknak, akik azt se tudják mit vegyenek, csak beszédülnek a közeli kamera boltba. De valószínű az M50 után a 4k elkezd beszivárogni a többi gépbe is, talán használhatóbb formában.Szerintem egyébként a Panasonic állhatna ehhez a logikus kialakításhoz a legközelebb, csak ugye a kisebb szenzor, nomeg az AF...meg az objektívek más kialakításúak. Értem én, hogy a focus-by-wire mennyivel jobb lesz majd (ugye a Canon is ezeket fejleszti nagyban, mindegy melyik mirrorless rendszerükről van szó) de a modern autókban ugyanúgy gyűlölöm az elektronikus kormányszervót
-
p_adam
addikt
válasz
itouchfan #90 üzenetére
M50:
újabb, kifinomultabb (M5-nél pl. nem ugyanolyan képet ad az LCD és az EVF)
kihajtható kijelző
jobb minőségű 1080p videó (+4k, bár elég korlátozott)
több AF zóna
olcsóbb
M5:
több kontrollgyűrű
jobb minőségű LCD (de csak lefele hajtható ki)
nagyobb akkumulátorÖsszességében az újabb M50-et célszerű választani (pár plusz akksival), videóra meg főleg, a kihajtható kijelző nagyon praktikus.
Fotóra talán lehetnek az M5-nek előnyei, bár pár hónap múlva esedékes az M5 Mark II. -
itouchfan
senior tag
Sziasztok! Eos M5 es m50 kozott mi a kulonbseg? Digic7-8, es fhd vs 4k, ezeket vettem észre a specifikációban, de ezen kívül?
-
MrChris
nagyúr
Sajnos videokamerákhoz végképp nem értek, milcnél se, csak foglalkozgatok vele, meg videózgatok. Próbáld meg itt.
p_adam: Canon mindig mestere volt ennek. Kis pénzért videóra a BMPCC 4k kamera tűnik jó választásnak. Persze attól függ mi a cél mik az igények, szerencsére most már igen nagy a választék. Még mikor érdeklődni kezdtem a csereobis videózás iránt 6-7 éve elég kicsi volt a választék és kissé gyenge a minőség, pláne kevés pénzért. Volt a mosott szar interpolált/linescippelt fhd és az üdítően élesebb gh2.
-
p_adam
addikt
Nem számítottam direkt válaszra, ezért írtam
Azért egy A7S-t vagy A7SII-t felbontásban nem fog felüllicitálni, meg gondolom a GH5/GH5s-ben is hasonlóan jó az 1080p, de sok más kamerában elhanyagolt szerepet tölt be.
Egyébként még egy kis adalék a Canon hitvallásból: egyelőre elég jól szívatják az Atomos céget. Eddig ugye a 4k kimenet hiányával, minek vettek volna ilyeneket.
Most meg, pl. ha valaki Canon FF 4k videóra érez ellenállhatatlan késztetést, akkor vehet egy C700-at 33000$-ért és egyelőre csak a saját egyedi RAW formátumot támogatja. Magyarul a belső kodek opciókon kívül meg lehet hozzá venni még 7000$-ért a Codex felvevőt is (természetesen hozzá tartozó egyedi médiával), ha valakinek esetleg szüksége lenne RAW-ra a legprofibb kamerájuknál. NiceEhhez képest már egészen megenyhültek az EOS R modelljükkel, 10-bit 4:2:2 UHD váóóó - de csak azért is nem Cinema 4k, mint az MJPEG-nél
Bár nekem a RED kamerák is nagyon tetszenek, különösen ez a rész
-
konyi79
addikt
most itt elég off, de ha már idekerültél, úgy rémlik te eléggé otthon vagy videóban. Nincs vakami tipped valami használható camkorderre kicsi pézé'?
A milceim nem jönnek szóba, előadásokat akarok egyben felvenni statívról, kb 1,5 óra minimum egyben. Nézek sokat, mindben marha kicsi szenzor, kb ezt néztem értelmesnek, nem 1/5,xxx érzékelővel. Valamit azért beltérben sem ártana látni az anyagból. Hang nem téma, külön fel tudom venni.
Tipp jobbra? -
p_adam
addikt
Mindhárom jelentős előrelépés a korábbihoz képest. Az EOS R ugyanúgy Digic 8 de az M50 kicsivel jobb 1080p módban (az egyetlenegy, ami ennél jobb a Canon világában, az az 1D C Super 35mm crop módban, de már tulajdonképpen ez is a Cinema család része és nincs különösebb ok, amiért egy "sima" 1D-X ezt nem tudhatta volna...)
Szóval a szenzortól meg a processzortól is függ egyaránt, de úgy tűnik, hogy egyelőre nem szeretnék, hogy egy C100-al összemérhető 1080p jöjjön ki ezekből a kamerákbólEgyébként a 4k képes Canon-ok ezen módját használva HDMI felvevővel elérhető nagyon jó 1080p minőség kisebb fájlmérettel, csak ugye ez még több macera, és az összes másik is tudja akár 4k kimenettel is, ami az EOS R előtt eleve be volt limitálva 1080p-re (ha egyáltalán volt tiszta HDMI kimenet, az M50-ben pl. nincs
...)
Az M50 minőségéhez valószínű gyorsan fel fog zárkózni a többi újabb, drágább crop-os modell, és vélhetően a 4k DPAF se lesz (mindig) letilva. Bár a mostani szenzorral rolling shutter így is, úgy is nagyon rossz ebben a módban.
-
MrChris
nagyúr
Ha már ilyen sok Canon cucc megfordult nálad, mi a tapasztalatod az 5dmk3 és mk4 line skippinggel kapcsolatban? Összemérhető az M50-el? Mert abban szinte dupláját tudja a korábbi Canon dslr vonalnak, ami igen nyomós érv videózáshoz. Jó lenne ha folytatnák/fejlesztenék az R vonalon is.
-
hibavissza
veterán
"Az egesz Canon palettat szupportaltam"
Ez mitől válik releváns fotós munkatapasztalattá? Teljesen más típusú munka bemagolni a használatit és az alap hibajelenségekre adandó választ, majd visszamondani, mint kreatív fotósként megfelelni a megrendelő igényeinek.
Én a magam részéről eltettelek a fanboy fiókba.
-
Cotty0
kezdő
válasz
hibavissza #80 üzenetére
"Akkor nem értem mire ez a nagy aktivitás a témában."
Probalok segiteni realisabb kepet alkotni a geprol, es mert szeretnem helyesbiteni a muszaki hianyossagbol adodo felreerteseket..."Gondolom most sem egy 5D IV-et nyúzol....Ehhez képest leállsz vitatkozni olyan kérdésekben amihez lövésed sincs ráadásul olyan emberrel aki ebből él és saját tapasztalatai vannak."
Az egesz Canon palettat szupportaltam, amiben benne vannak az IXUS kameraktol a projektorokon/nyomtatokon keresztul XF es Cinema videokamerak is, es 1D X Mk II is volt a kezembe nem keveset, szoval gondolom azert van nemi fogalmam rola..."Mi ennek az értelme?"
Ezt en is kerdezhetnem a te hozzaszolasoddal kapcsolatban, de nem teszem... Amugy mar feljebb emlitettem, hogy mi az ertelme, es koszi a lehetoseget, hogy egyre kozelebb juthatok hozza -
-
Cotty0
kezdő
válasz
hibavissza #78 üzenetére
nem lenne rosz, de az arat tekintve, talan kovetkezo eletemben sikerulne is osszesporolni ra...
-
-
sztyui2
őstag
Tessék, itt a beépített 512gb SSD amiről beszéltem. Valaki meg tudta csinálni...
Ja meg beépített Lightroom
https://www.sonyalpharumors.com/zeiss-announces-the-zx1-full-frame-fixed-lens-camera/ -
p_adam
addikt
Ezt már akkor kérdeztem, mikor megjelent, ez volna egy releváns teszt? Életlenebbnek egyáltalán nem látom és a magas ISO-t is helyesen exponálva lenne illendő összevetni az 5D IV-el, amit persze pont nem csinál meg, csak az A7III ellen, ahol meg igazából elég jól helyt áll, ebben az egy dologban érdekes (kissé olyan, mintha a Sony a RAW esetén is rakna bele egy nagyon finom zajcsökkentést).
De igen, kijelenthetjük, hogy extrém árnyékfeltoláskor (ami már az 5D IV esetlében is ugyanúgy értelmetlen mértékű) zajosabb az EOS R (de sokkal kisebb a különbség, mint a 6D II mellett) és a Sony dinamikája jobb, mint bármelyik Canon (bár a gyakorlatban ez nem olyan egyszerű az eltérő átmenetek miatt).
Összefoglalva, a minőség/ár tekintetében pont az, amit várna tőle az ember (nem teljesít felül, de ugye Canon-ról beszélünk)
-
*Ropi*
félisten
Egyébként is tervbe van véve, hogy kipróbálom - de ezzel együtt nem valószínű, hogy megváltozik róla a véleményem: komolyabb vázakhoz vagyok szokva, azok passzolnak a felhasználói igényeinkhez.
Ezt a vidit láttad már? EOS R, 6D2 és 5D4 a ringben: az 5D4 képminőségét nem éri el az R-é - életlenebb, színzajosabb és sávosodik is (viszont a 6D2-nél még így is jobb).
-
p_adam
addikt
Ez sem egy kifejezetten pozitív vélemény, bár részben tényleg úgy tűnik, mintha a szoftver ezzel a ménkű sok AF ponttal még nem lenne kidolgozva, mivel pl. az 5D IV Live View AF-re nem volt ennyi panasz.
-
Cotty0
kezdő
Már írtam, hogy nincs közöm a marketinghez, es most szolok, hogy a sales-hez sem, szupport vonalon volt/van közöm Canon gépekhez is, innen a tudás…
De a fő célom itt nem a terítés, hanem hogy elérjem a tagsági szintet, egy bizonyos M3U file miatt, remélem ezt nem kell részleteznem
, de ha mar itt vagyok es írogatnom kell érte, akkor gondoltam megosztom a műszaki tudásomat hátha okosodnak tőle az érdeklődök… remélem ez nem baj
Ha pedig kicsit marketinges beutesu volt barmelyik elozo hozzaszolasom, azert elnezest kerek, de senki sem tokeletes sem ezen a forumon, sem mashol -
p_adam
addikt
A Canon esetében ez mindig így volt, az 5D második szériája óta elkezdték lekorlátozni a videót. Persze a gyakorlatban tudják ezzel védeni, hogy nem melegszik túl, ami egyébként igaz is, bár nem a valódi oka a dolognak.
Ez a kamera semmi újdonságot nem hoz ilyen téren, ugyanakkor a régi profi kameráik (nem sokkal nagyobb, 1.5x crop szenzormérettel) nem is képesek 10-bit 4:2:2 kimenetre, tehát valamilyen szinten előrelépés is és mutatja, hogy idővel szép lassan többet adnak a felhasználóknak.
A 4k kodek ugyanígy, van egy alacsonyabb méretű IPB és egy nagyobb méretű ALL-I opció, tudtommal a Panasonic-ot leszámítva más gyártó nem ad külön opciókat (és az MJPEG "időszakban" sem volt választási lehetőség, önmagában elég jó, de nagyon nagy méretű).
Meg 4k-ra se mindenkinek van szüksége, legalább a 1080p is jó minőségűnek mondható.A Canon hitvallást kell kritizálni, nem feltétlen a kamerát. Bár a gazdasági mutatók őket igazolják. De már korábban is linkeltem három különböző, nem szponzorált tesztet a régebbi 5D IV-ről, látszik hogy még ennyire legyengítve is egy teljesen használható kamera videóra.
-
MrISO
csendes tag
Csak hogy érdemi választ is kapj, ez a super 35mm-re hivatkozás volt nem kicsit marketing szagú.
Bár nem írtál valótlant, mégis nagyon félrevezető ennél a gépnél Super 35mm-t emlegetni. Oké, hogy az kisebb, mint a Full Frame, meg az is elég sok mindenre, na de könyörgöm, az mégis egy másik rendszer. Ahhoz vannak külön oda fejlesztett objektívek. Jelen esetben viszont egy Full Frame szenzoros gépről beszélünk. Gondolod csak el, valaki ehhez a szenzor mérethez több ezer dollárért kiépít egy objektív parkot a saját igényei alapján, majd áttolja a gépét videóba és az 1,74x crop miatt máris borul minden. Te se gondolhatod komolyan, hogy ez így rendben van.
Emiatt már itt bukik a történet és akkor a minőség, képi világ, DOF témakör még elő se került. Ha valaki kicsit is komolyabban hibrid (fénykép/videó) gépben gondolkozik, akkor egy 1,74x váltás egész egyszerűen nem fér bele.
Kivéve persze ha Canon szponzorál.
-
p_adam
addikt
Ebben csak az a vicces, hogy ha valaki tényleg kezdőként megvesz egy ilyen gépet, akkor a hibák nagy része lehet, hogy egyáltalán fel sem tűnik neki, mert egyrészt nem csinál ilyen teszteket, másrészt meg mivel hasonlítaná össze; vagy bejön neki, vagy nem
Jó példa az eredeti Sony A7, mindenki azt hangoztatta, hogy ez mennyire forradalmi lépés, milyen jó használni a tükör nélküliség előnyeit, most meg már ha rákeres az ember, csak azt hallja, hogy igen, elég jó diszkont áron, de lassú, bajonett és szenzor problémák, csomó beállítási lehetőség hiányzik stb. stb.Ha viszont a fórumokat böngészi, akkor meg a másik oldalra billenhet át, a Sony ilyen szempontból jó, mert állandóan lehet hangoztatni, hogy papíron mennyivel többet tud, mikor van, akinek nem feltétlen (csak) ezekre lenne szüksége, meg a papíron kívül is vannak más dolgok.
De tény hogy ott most a harmadik generációt lehet megvenni, itt meg ezt, tehát az összehasonlítás elkerülhetetlen (és bármennyi is lesz belőlük, mindegyik elfogult lesz valamelyik irányba).Ha azt vesszük, hogy ezt egy meglévő gépnek szánják a "profi" gép mellé, a tükör nélküli gépek előnyeivel, akkor annak végül is megfelel, bár elsőre elég kifinomulatlan itt-ott (az biztos hogy két új funkció + hibajavítás lesz majd frissítéssel de többre nem érdemes számítani), de igazából az összes első generáció ilyen szokott lenni (a vadonatúj Panasonic gépnek is lesznek majd korai hibái).
Mégiscsak egy 5D IV szenzor van benne, és ennek megfelelő képeket is produkál, akkor meg hova máshova áraznák be.
-
Cotty0
kezdő
erre csak egy másik témában való hozzaszolasra hivatkozva válaszolnék:
https://itcafe.hu/tema/nagy_canon_eos_topik/hsz_37386-37386.html -
konyi79
addikt
Van.
Ez egy szakmai fórum, ahol nem egyedi példa, valamely gyártóhoz bármilyen szinten kapcsolódó érdekeltség megjelenik. Ezt teszik többnyire etikusan: nem buzdítanak vásárlásra, és nem tolják a marketing szöveget.
Teszik úgy, kérdésekre válaszolnak, legyen az bármilyen jellegű is termékkel kapcsolatban, de nem térítenek. Példának legjobb talán az mft topikban az Olympus mintabolt - hogy maradjunk fotós témánál - , aki többször válaszolt már bármilyen kérdésre, de még nem olvastam szakmai vitában álláspontjukat.
Amit itt leírsz, az a vélemény nem technikailag kifogásolható, inkább úgy hangzik mintha gyártói támogatással készült "hogyan védjük a hiányosságokat" Canon kézikönyvből másolnád be.A műszaki információk persze ettől nem változnak, de a gyártó felől bármilyen indokkal elkövetett, felhasználók oldaláról attól még ugyanúgy létező hiányosságokat elfed. Az itt meglévő szakmai közösségből jellemzően pont emiatt informálódó lehetséges vásárlókat ez befolyásolhatja. Ez közvetve már reklám, ami miatt a hovatartozásod illene jelezni a közösség felé, tevékenységed egyeztetni az oldal üzemeltetőjével.
Persze mi fórumozók mindig örülünk a gyári támogatásnak, de feltétele a dolgot helyén kezeljék.
-
*Ropi*
félisten
Szóval igen.
Csak annyi, hogy Petőfi Sándor is megmondta: az interneten bárki bármit állít, mindig lesz valaki aki elhiszi neki (egy csecsemőnek minden vicc új). Szóval miért jó az, ha valaki kezdőként úgy veszi meg az EOS R-t, hogy utána gyorsan szabaduljon tőle és soha ne akarjon többé Canont? Hosszútávon nem jó üzletpolitika a gyors haszonszerzés miatt a felhasználó bizalmának az elvesztése - és a Canon ezzel a vázzal efelé tett egy jó nagy lépést (mondom ezt többszörös Canon tulajként).
-
*Ropi*
félisten
"Visszatérve a célom nem a marketink,
hanem hogy segitsek a muszaki háttér pontosabb értelmezésében, es ezzel realisabb kepet kialakitani az olvasokban, akiknek, lehet hogy csak hetkoznapi hasznalatra lesz a gep, de legalabb ertik, hogy miert ugy mukodik ahogy, ami lehet hogy tovabb segiti oket még akar a hasznalatban is.
"
Azt látjuk, hogy nagyon lelkes vagy és technikailag korrekt infókat írtál, viszont a technika csak az egyik oldala, a másik legfontosabb a hatékony kezelhetőség: az átlagfelhasználókat nem érdekli, hogyan működik, csak stabilan működjön és gyorsan, pontosan kezelhető legyen - ezek, ebben a formában nem valósulnak meg. A profikat érdekli, hogy mi hajCCSa a gőzgépet, de ők tudják is, hogy milyen célszerszámot válasszanak a saját munkájukhoz, amivel a leghatékonyabban tudják elvégezni - a Teslának én örülnék: azzal a lendülettel adnám is el, és vennék az árából egy olyan autót ami jobban passzol az igényeimhez, plusz még fotós cuccra is maradna belőle.
-
Cotty0
kezdő
Ne értsetek félre, nem vagyok marketinges, csak nem szeretem, mikor műszaki pontatlanságot látok, és próbálom tény -szerűen megközelíteni a témát. Főleg, ha hozzám közel álló márkát emiatt lehúzzák.
Az egyik ilyen bosszantó terulet pont a 4K video.
"1,74 croppal,"
Igen... azt tudtatok, hogy a filmes teruleten a super 35mm az valojaban egy sokkal kisebb kepkocka, kvazi kisebb szenzor méret, amit a mozi filmes profi videokamerákban is mai napig is hasznalnak? Minden komolyabb cine-filmes méret croped az FF allokepes formatumhoz kepest. Itt egy pelda: [link]"ugyan milyen obit teszel rá?"
Nagyobb látószögűt ezért adták meg a crop méretet, hogy lehessen vele számolni."mekkora felbontásod marad?"
Az egyik kedvenc kérdésem,merthogy tovabbra is 4K rol beszélünk es mivel 1:1 lekepezes van meg lesz ugyanugy a felbontasod, 4K UHD azaz 3840 × 2160, csak a 30 megapixeles szenzornak a kozepere eső 4K területét olvassa ki. Ebből adódóan még a minőség is jó, mert ugye így az üvegnek azon részét használja ahol a legjobb minoseget legkevesebb torzitassal, aberracioval tudja nyújtani, es még vignetting sincs.
"milyen látószöggel?"
Lasd fentebb."Arról tudsz, a Sony inkább 2,5 pixelből csinál 1-et, ne vesszen el a fény?"
Igen, lehet jobban dolgozni több infobol, de az idoveszteseggel jár ami látható is a lassabb kiolvasásból adódó jelentosen nagyobb rolling shutter efektuson is. Ez ismét egy olyan terulet, ami valakinek fontos másoknak meg nem, szoval oda bizom, hogy ki melyiket preferalja ezek alapjan."Control ring, amit megszoksz: Hogy szoksz meg valamit, mennyit kell tekerni, ha nem ugyanannyit kell mindig?
Touch focus: ülj be egy autóba, aminél érintőpanelre tették a fűtőpanel vezérlését, és próbáld szeretni. Jó tud lenni egy érintőpanel dolgokra, de van amire nem való"A megszokasrol csak annyit: ha most valaki ajándékba adna neked egy Teslat csak ugy ingyen, nem hiszem, hogy sokat panaszkodnál az érintős vezérlés miatt :p nyilván ez nem ingyen lesz, es nem is teljesen ugyan az a kettő de pont ezért irom mindenhova, hogy lesz akinek bejön es lesz akinek nem de azért nem kell mindenkinek elvenni a kedvét tőle, csak mert más gyártók már regebb ota mossák az emberek agyát
:p
EVF-re visszatérve, tovabbra is csak a muszaki hátterét próbálnám magyarázni, hátha mindenki jobban átlátja, hogy miert lassuak, es hogy miert nem lesz soha kozel sem olyan mint az OVF. (Főleg sötétben.) Ahogy Sztyui is irta 1/500 sec lenne az optimalis ha valoban 240fps valos mozgo kepet szeretnenk megjeleniteni. Azt ugye minden fotós tudja, hogy ez mire eleg, es hogy nappali kültéri fenyben hasznaljuk, hogy gyors esemenyeket fagyasszunk vele, de mindezt ugy, hogy bőven van feny hozzá. Kérdem en, egyszerű logikaval, hogy mekkora ISO kell az 1/500 hoz, hogy hasznalhato keped legyen? Még ha f2 vagy f2.8 al dolgozol is zajos lesz a keped főleg ha sötét esküvői jelenetet fotozol ahogy azt mar emlitettetek, es ha azt még tovabb erősíted, hogy kenyelmesen vilagos keped legyen a keresoben, csak tovabb romlik a minőség.
Es ertem en, hogy keresőről beszélünk, de az tulajdonkeppen egy kis monitor ami a szenzorbol erkezo videojelet jeleniti meg élőben, tehat folyamatos videozas megy csak nem kerul rogzitesre kártyára, ebbol adodoan ugyanugy ervenyesek a video alapok, mintha felvétel történne.
Ezaltal az majdhogynem mindegy, hogy 240 szer, vagy 1000- szer frissited a keresőnek a tartalmát, ha az a tartalom nem valtozik olyan gyorsan. Mivel a szenzorbol kenytelenek lesznek legalabb 1/25, vagy hosszabb zaridovel kiolvasni a kepeket masodpercenkent 25szor, vagy ritkabban ha nincs eleg feny, akkor tulajdonkeppen egy masodperc alatt a 25 kepet 240 felfillanassal jelenitik meg, akkor az azt jelenti, hogy kb 10 felvillanas alatt semi nem fog valtozni, es ha a koztes mozgast interpolaltan vagy akarhogy mashogy szamoljak, sem lesz jobb a helyzet, mert mindenkepp lesz elmosodas, vagy strobe effekt.Visszatérve a célom nem a marketink,
hanem hogy segitsek a muszaki háttér pontosabb értelmezésében, es ezzel realisabb kepet kialakitani az olvasokban, akiknek, lehet hogy csak hetkoznapi hasznalatra lesz a gep, de legalabb ertik, hogy miert ugy mukodik ahogy, ami lehet hogy tovabb segiti oket még akar a hasznalatban is.
-
p_adam
addikt
Nem értem ezt a belekötést, nem mindenki használja így, de bocsánat, hogy hozzászóltam.
Pontosan értem, hogy mit írt, de a kártyahibák egy része nem ettől függ, hogy hány tűs a csatlakozója, hanem hogy eredetileg hogyan volt legyártva...elvileg az SSD-k élettartama is rövidebb, de a gyakorlatban jóval tovább bírják, mint a hitelesített írási/olvasási ciklusuk.
Korábban amikor még nem is létezett dupla kártyahely, akkor CF volt benne, tehát ott okozott ez tényleges problémát. (5D Mk2, ami ugye az egyik leggyakoribb esküvős kamera vs 5D Mk3)
Most pedig már nem kötelező ilyen gépet választani, akinek ez egy fontos tényező. -
konyi79
addikt
De most tényleg...
1. Kihagytad, hogy tábortüzet gyújtva minden esküvő előtt azt egylábon 7-szer jobbra, majd 11-szer balra körbeugrálva. (amúgy mind1, csak prímszám legyen)
2. Idézek Ropitól: CF korszakban töredéke ilyen történt Ez azt jelenti, azokkal a kártyákkal ez sokkal kevesebbszer fordult elő. Még azt is leírta, mi az egyik oka.
-
*Ropi*
félisten
Elmondom, én hogyan csinálom:
- minden anyagátadás után Win 7 alatt teljes formázás a kártyán, az alapbeállításait használva,
- utána át bármelyik, éppen kéznél lévő vázba és gyorsformázás, hogy a fájlrendszert felírja (annyi a közös bennük, hogy mind Canon).Ennyi. És soha nem volt kártyahibám 13 év alatt (mondjuk minőségi kártyákat veszek: tavaly szezon előtt kis híján fél Misit költöttem csak kártyákra - Lexar CF-ek és Sandisk SD-k).
-
p_adam
addikt
Egyetértek, de annyit azért hozzátennék, hogy józan paraszt ésszel gondolkozva és úgy használva a (maximálisan hozzávaló) kártyát, név szerint:
-rendszeresen kamerában formázva
-kamerák között nem váltva
-kikapcsolási időt megvárva
-képeket kamerában nem törölve
-tárhelyet nem maximálisan kihasználva
nagy mértékben csökkenthető ennek az esélye, és hiba esetén is elég jó esély van rá, hogy az adatok túlnyomó része helyreálljon. És igen, CF kártyáknál ez valamivel gyakrabban előfordult, de lehet, hogy csak azért, mert sok-sok évvel ezelőtt a gyártási minőség még nem olyan volt, mint most. -
*Ropi*
félisten
A lényeget a többiek leírták, én csak a dupla kártyához szólnék hozzá:
"dupla memoria kartya foglalt... ezt sajnos soha nem ertettem, de lehet hogy csak azert, mert nem vagyok profi / fel-profi fotos, de nekem eddig meg soha nem volt gondom minosegi memoria kartyakkal, es oszinten kivancsi vagyok ra, hogy komoly fotosoknal hanyszor fordult elo, hogy jo minosegu kartyak megadtak volna magukat eles fotozas kozben?"
A saját tapasztalatom: havi szinten átlagosan 2-3 esetben keresnek meg, hogy le kellene menteni félig vagy teljesen holt kártyákról az adatokat: a CF korszakban töredéke ilyen történt, csak az SD kártyák térnyerésével kezdett hatványozódni, mert sok boltban csak micro SD-t árulnak mondván, hogy átalakítóval bármiben lehet használni - szerintem csak az használjon átalakítózott microSD kártyát, aki 16 golyóval a tárban szeret orosz rulettezni, ugyanis 8 lába van egy átalakítónak, ami ugye 16 kontakt hibalehetőség. A memóriakártyák nem megbízhatóak, sőt mi több: egyre megbízhatatlanabbak, főleg amióta azok is TLC NAND flash alapon működnek (akárcsak az újabb SSD-k) - a hamisított kártyákról meg aztán főleg ne is beszéljünk...Vannak megbízható kártyák, mint pl. az industrial grade SLC típusok, de ezekből kevés van és azok is aranyáron mennek. Egyértelműen az (is) a redundanciára, tehát valóban professzionális munkára tervezett fényképezőgépek egyik ismertetőjele, hogy 2 memóriakártyát fogadnak, amire párhuzamos tükörmentésben kerülnek a raw fájlok, így ha az egyik kártya megsérül, akkor a másikon még mindig megvan az anyag. Egyébként a CF kártyák 50 tűje sokkal biztonságosabban csatlakozik (főleg, hogy a lényeges pontok többször is ki vannak vezetve), mint a költséghatékonyabb (micro) SD szabvány 8 érintkezési pontja. Sokan azon a véleményen vannak, hogy "attól még nem lesz jó a kép, ha a felszerelés méregdrága", nem kell mindenből a legdrágábbat megvenni - van, amiből pedig meg kell: mert amit eleve arra fejlesztenek, azoknál jóval nagyobb az esélye, hogy túlélik a képek a nem várt esést / ázást / hideget / meleget / kártyahibát / stb. is. Amikor munkánál a képek biztonságáról van szó, akkor a maximum az elvárható minimum: ha az élet citromot dob, akkor egy redundáns biztonsággal dolgozó fotós nevetve kever limonádét belőle.
-
p_adam
addikt
Ha valaki munkára használja, akkor eleve úgy választ hozzá objektívet is (van miből), tehát nem olyan nagy gond, mint aminek leírják anélkül, hogy használták volna.
Persze ha folyamatosan váltani kell a kettő között, akkor távolról sem ideális meg persze a FF kinézet sem marad meg, de hobbi videókhoz a 1080p is tökéletes, a 4k élessége az A7SII-vel összemérhető, és kevésbé tömörített.
[1] [2] [3]
A többi pontot meg én is írtam korábban. -
p_adam
addikt
A globális zártól még rettentő messze vagyunk, ez teljesen más fogyasztással bír, mint a rolling shutter, kisebb pixelszámú, lényegesen gyengébb ISO érzékenységű és aktív hűtést igényel, meg akkor már egy teljesen új processzor és videó codec és CFExpress kártya sem ártana, hogy ezt kihasználná, és persze még drágább, tehát ilyen kis gépekbe nincs semmi értelme, jelen állás szerint a Sony-nál már csak külön kérésre gyártják (PXW-F55) egyelőre a rétegelt BSI-CMOS szenzor, ami ide való.
Amúgy azt írod tökéletesek a Sony gépek, sajnos ez még távolról sem igaz, sok hiba van bennük, amiben ez a kamera sokkal jobb, csak a papíron leírt specifikációk, 4 év előny meg egy rövid próbák alapján nagyon könnyű ilyen következtetéseket levonni. Ez az egész mirrorless hype rá van erőltetve mindenkire. (Sokaknak ettől még ez lehet a jobb választás, de korántsem mindenkinek)
-
konyi79
addikt
Azért ezt a hozzászólásod olvasd vissza, kb marketing szöveggel véded a gyakorlati szempontból feltárt hiányosságokat.
Video 10bit, stb: ok, 1,74 croppal, ugyan milyen obit teszel rá? mekkora felbontásod marad? milyen látószöggel? Arról tudsz, a Sony inkább 2,5 pixelből csinál 1-et, ne vesszen el a fény?
Control ring, amit megszoksz: Hogy szoksz meg valamit, mennyit kell tekerni, ha nem ugyanannyit kell mindig?
Touch focus: ülj be egy autóba, aminél érintőpanelre tették a fűtőpanel vezérlését, és próbáld szeretni. Jó tud lenni egy érintőpanel dolgokra, de van amire nem való
touch focus: ennek a bénázását is biztos kijavítják tuti, de talán emlékszel, mennyit sírt az internet népe, a Sony nem képes pöcköt rakni a vázaira. Most van. A Canonon nem lett. Így szerinted majd mindenkinek jó lesz, mert a Canon csinálta?
Dupla kártya: goto previous
EVF: kifejezetten fel, nem le lett húzva, közel OVF fetisiszta oldalról (bocs Sztyui), de pont belefér a másik oldal szempontjából.
Abból a képből, a háttérbe berajzolt üvegekből meg ne próbálj szerintem messzemenő következtetéseket levonni a rendszer fejlődési sebességét illetően. Egyébként sincs itt olyan nagy gond szerintem objektív fronton, mint induló rendszer. Kezdésnek tök mindegy, mi a az ára, iszonyat jó húzás volt az f2 alapzoom, meg a Sony hozzászoktatta a népet már, van élet a natív üvegeken túl.
Szóval bocs és ne érezd támadásnak, de nagyon hamar lett olyan érzésem a hozzászólásod olvasva, mintha azt a canon értékesítési managere írta volna
-
sztyui2
őstag
(edit: visszaolvastam ezt a hsz-t, nagyon elmentünk tech nörd-be
)
Nem tudom az az új EVF technológia hogyan működne, simán lehet, hogy később ki tudnak majd olvasni a szenzorból 240fps-nyi adatot fény vesztés nélkül.
Két lehetséges verziót látok:
1. Ha sötétebb lesz maga a beérkező jel a 240fps miatt, akkor magát az EVF világítását pont annyival megnövelhetik talán. Tehát ha ebbe a mikro OLED kijelzőbe ami maga az EVF, nagyobb fényerőt raknak, akkor az kompenzálhatja a 240fps miatti fényveszteséget.2. Ne a videó zár sebességből indulj ki. Én azt gondolom, hogy a sony fogja szépen hozni a 4. generációban is az új szenzor techet. Nézzük meg a múltat:
1. generáció: MILC tech használata, elektronikus zár és hasonló funkciók bevezetése
2. generáció: Phase Detection AF pontok elhelyezése a szenzoron, Háttérvilágított szenzor (A7RII)
3. generáció: Háttérvilágított szenzor mostmár majdnem 100%-ban lefedve AF pontokkal(A7III), és ott a vadiúj szenzor technológia, a stacked szenzor, ami lehetővé teszi a rolling shutter nélküli, blackout mentes fotózást és a 20fps-t az A9-ben.
4. generáció: Elviekben a következő egy háttérvilágított szenzor lesz, ami teljes szenzoros kiolvasást fog tudni. Pont nemrég olvastam valahol, hogy a Sony legyártotta tesztüzemben már az első APS-C méretű, teljes kiolvasású szenzort. Ez ugyebár azt jelenti, hogy nem lefut a kiolvasás fentről lefelé, mint a hagyományos szenzorokon, hanem ténylegesen egyszerre ugyanabban az ezredmásodpercben olvassa ki a szenzor az összes pixelt. Ezzel az új technológiával teljesen eltörölhető lesz végre a mechanikus zár is, elektronikus zárral is lehet majd vakuzni, plusz a rolling shutter is megszűnik.Szóval én azt gondolom, hogy ezt a 240fps-es EVF-et lehet, hogy egy teljesen új szenzortechnológiával fogják összekötve kiadni majd az új vázakban, és annak az új szenzornak már a kiolvasó sebessége is meglesz ugyanúgy 240fps.
Jelenleg a Sony A9, 1mp alatt 60X méri a fényt és fókuszál újra, ezáltal az egész ugyebár folyamatosnak tűnik, de jobb processzorral ez lehet majd még gyorsabb is.
A videóban beállított "zársebességet" ami 1/50 25 képkocka esetén, és 240fps-es videó esetén 1/500-nak kellene lennie, ezt szerintem ne keverjük ide, mert ez szerintem másra van hatással. Az elektronikus zár az egy virtuális zár, mint ahogy az A9-ben is már tud 1/32000-et az elektronikus zár. Ez csak azt állítja, hogy az a bizonyos lefutás, a kiolvasás a szenzoron mennyi idő alatt történik.
A teljes kiolvasós szenzorral ez annyiban fog változni csak, hogy a záridő majd azt jelenti, hogy a szenzor mennyi ideig aktív amikor rögzíti a képet. 1/500, vagy 1/1000 ideig vagy amit beállítasz neki.
Mert most ugyebár nem arról beszéltünk hogy milyen a videó, hanem hogy milyen a kereső, amikor nem rögzítünk felvételt, csak átnézünk rajta.Persze amikor ténylegesen rögzítesz például egy videót, akkor a videó rögzítése közben, amikor villog a piros pötty, akkor természetesen az általad beállított framerate-et szeretnéd látni a kijelzőn. Ezt is fogod látni, pont mint ahogy most egy iPhone-nál is ha slow motion módban vagy akkor sokkal gyorsabb fps-el látod a videót már felvétel közben is, de ha beállítod a 25fps 4K-t, akkor 25fps-el látod a dolgokat.
-
Cotty0
kezdő
Az EVF-el kapcsolatban sztem meg mindig nem ertunk egyet, egyszeru pelda:
Mint tudjuk lehet kapni 4K-s HDR-es TV-ket, es mar jonehanyan azon nezik a ratyi minosegu broadcast adast, mert azt gondoljak, hogy a jobb tv-tol jobb lesz a kep is... (nyilvan ez egy kicsit extrem, de remelem ertheto pelda)
hasonloan ez kicsit igaz a kep frissitesre is, hiaba lesz 240fps a kijelzo frissitesi rataja, ha a 240-bol kb 50x ugyanazt a kepet villantja fel, mert fenyviszonyok miatt a video zar ido miatt a jel ami a szenzorbol jon, csak 1/25s vagy meg lassabb, mert nincs eleg feny, akkor ott is van a strobe effektus, tehat huzasnal mindenkep zavaro lesz gyenge fenyviszonyok mellet, vagy zajos, mint tudjuk, kompromisszum nelkul nincs fotozas/videozas, egyebkent a tobbi panasz valahol ertheto...es mar tovabitottam is a marketingeseknek
-
sztyui2
őstag
A videót azért nem említettem mert már így is eléggé hosszú lett, plusz én nem igazán videózok. De a croppolt 4K akkor is gáz, tekintve hogy a Sonynál nem croppolt.
A 10bit 4:2:2 csak külső rögzítővel elérhető, nyilván ha komolyan videózol akkor lehet hogy megveszed ezt a kb200-300ezres külső rögzítőt meg hozzá az SSD-t meg mittudomén, ebbe nem akartam belemenni.
Tényleg a videó annyira nem érdekes számomra, ez van. Ha esetleg majd Sonyra váltok, akkor lehet, hogy majd kisérletezek a videóval, de jelenleg 5D2+5D3-al nem próbálkozok a videózással mert az nagyon béna.A szenzorstabi viszont nagyon fontos, az tipikusan egy olyan vadiúj modern funkció ami csak működik a háttérben és nem veszed észre, nincs vele baj, csak szépen teszi a dolgát és segít. Nagyon nagyon sokszor jól jön. Kár, hogy nem rakták bele.
Az OIS lehet, hogy jó dolog, de nagyon megdrágítja az objektívek költségét és az objektívek méretét, és súlyát is összességében. Ha van 4-5 obim, miért akarnám kifizetni 4-5X a stabilizátor árát, mikor helyette egy alkalommal a váz árába beleépítve megkaphatom? Plusz a legtöbb fix obinak nincs OIS-e, mint ahogyan az új Canon obik közül is az 50-esnek és a 28-70 f2-nek sincs, tehát a két profi felhasználásra szánt obijukhoz semmilyen stabilizálás nem érhető el.
Arról nem beszélve, hogy videónál is nagyon jól jönne a stabilizálás. Az IBIS pont azért jó mert bármilyen obit raksz rá, akár vintage obit, akár gyárit, akár adapterezett akármit, mindig ugyanolyan jól működik.A touch to focus és az ujjal vezérlés két különböző dolog. Tudom, hogy be lehet állítani, hogy csak a képernyő jobb felét érzékelje amikor húzod az ujjad, viszont a touch to focus attól még bekapcsolva marad az egész kijelzőn, mert az ugye azt jelenti, hogy ahová böksz az ujjaddal, hirtelen odaugrik a fókuszpont. És amikor odaemeled a szemedhez a gépet, akkor nem deaktiválja a kijelzőt elég hamar, így minden alkalommal pont megnyomod az orroddal, és elállítja a fókuszpontot.
Dupla kártya foglalat:
Nagyon sok profi ismerősöm van akinek volt baja a kártyával. Nekem is volt bajom már 3-4X is, profi kártyákkal.Volt amikor a kártya volt a hibás, volt amikor én voltam a hülye, volt amikor véletlen rossz kártyát formáztam, volt amikor farzsebbe raktam és egy jól sikerült meki burger után a számlát is beraktam a farzsebembe, majd az egészet kidobtam a kukába az utcán. Aztán otthon vettem észre hogy egy 128gb-os Lexar kártyát is kidobtam a kukábaNa mindegy, amikor kártyahiba volt, akkor is megmentett a dupla kártya.
Lényeg az, hogy mivel a kártyahiba nem lehetetlen, hanem egy kicsi valószínűsége mindig van, ezért előbb-utóbb elkerülhetetlen. Azt szokták mondani, hogy még nem fotóztál eleget, ha nem volt még kártyahibád. Nem akarom mondani hogy nekem mennyi expó van az 5DIII-ban...
Szóval tényleg, ez egyszerű matek. A kártyahiba nem lehetetlen dolog, így a nagy számok törvénye alapján előbb-utóbb megesik mindenkivel ha eleget fotózik. Ha dupla kártyafoglalat van a gépben, akkor annak viszont már tényleg nagyon kicsi az esélye hogy egyszerre hibásodjon meg mindkét kártya.
Nyilván ha nem annyira fotózol nagyobb munkákat, nem érzed át, hogy sokszor a képek védelme fontosabb mint az egész felszerelés értéke.EVF frissítéssel úgy vagyok, hogy igen, tűző napon nem próbáltam, de basszus egy ilyen bolt nagyjából reprezentálja az esküvői viszonyok 90%-át. A sötét kis ablakos szobákban öltözködések, a béna világítású házasságkötők, a sötét templomok, a még sötétebb, csak DJ fénye által világított táncterek, stb-stb...Ha itt ilyen, el sem merem képzelni hogy máshol milyen. Ne csak az ideális körülményeket nézzük!
Igen, a markolat szubjektív, azt mondom, hogy ha minden egyéb dolog rendben lenne a vázzal, akkor a markolat megszokható lenne. Mint említettem is a cikkben, a Sony gépeknél jobb a Canon R markolata. De mégis örömmel veszik sokan a Sony gépeket, mert a markolaton kívül minden rendben van velük.
-
Cotty0
kezdő
Sikerult vegig olvasni a cikket, tenyleg hosszu lett...
azert van nehany dolog amit jobben lehuz mint ahogy kene, nekem is volt a kezemben a vaz mind a negy obival probaltam, kulonbozo szitukban, es azert ennyire nem rosz a helyzet...
kicsit subjektiv, es elegge csak az allokepes fotozasra koncentral.
Erdekes, hogy a pozitivumok kozt nem emliti a 10 bit 4:2:2 hdmi outputot, es a 4K-t is lehuzza, pedig rolling shuttert tekintve a Canon jobban teljesit, szoval minden csak nezopont kerdese...mint ahogy az alabbi pontok is:
control ring az obin: klikkteleniteni lehet, ugyan ez tovabbi koltseg, de videozashoz jobb is hogy ha nem kattog az obi, es kis ido utan hozza lehet szokni hogy mennyit kell tekerni, hogy valtozzon az ertek. bar a kesessel egyet ertek, az soha nem szerencses...“multi-function bar” az erre vonatkozo kritikaja is elegge egyedi, mert mindenkinek mas meretu a keze, nyilvan lesznek emberek, akiknek nem jon be, ez nem kerdes, de pont ezert szemelyre szabhato, letilthato, es az aktivalas modjat is lehet valtoztatni
touch to focus is jobban le lett huzva a kelletenel, valoban lassucska, de ezt is lehet testreszabni, es nem feltetlen kell hogy ez ember orra elallitson dolgokat, mert ki lehet valasztani menuben, hogy mekkora teruleten es hol mukodjon a kijelzon a touch felulet, ezen felul a mukodeset is lehet valtoztatni, hogy abszolute vagy relative mukodjon, szoval szerintem van benne fantazia, csak megszokas kerdese... bar az igaz, hogy a jol megszokott joystik-rol valo valtas kenyelmetlen lehet egyeseknek...
kep stabilizalast is nagyon lehuzza, szerintem tulsagosan sokat foglalkoznak ezzel a fotosok, ha jobban utana nezunk, akkor tulajdonkeppen mindkettonek ugyanaz a lenyege, es kozel azonosan teljesitenek mindegy, hogy IBIS vagy OIS mindkettonek megvan a hatranya meg az elonye, es nyilvan mindenkinek megvannak az igenyei, annak megfeleloen erdemes valasztani technologiat, es kihasznalni annak elonyeit.
dupla memoria kartya foglalt... ezt sajnos soha nem ertettem, de lehet hogy csak azert, mert nem vagyok profi / fel-profi fotos, de nekem eddig meg soha nem volt gondom minosegi memoria kartyakkal, es oszinten kivancsi vagyok ra, hogy komoly fotosoknal hanyszor fordult elo, hogy jo minosegu kartyak megadtak volna magukat eles fotozas kozben?
amugy a beepitett tarolos otlet nem rosz, de annak szerintem komolyabb jogi okai vannak, gondoljatok csak bele, hogy szervizeleskor vagy tarolo cserekor mennyi gond lehet az adatokkal... foleg azok visszaallitasaval, stb. mert ugye itt nem csak az iPhonos otthoni anyukak gyerekeinek kepeirol van szo, hanem sokan munkaeszkoznek hasznalnak ezeket.Az EVF frissitese is nagyon le lett huzva, mert ugye arra nem ter ki, hogy mas fenyviszonyok kozott maskepp reagal, nyilvan egy sotetebb tamanal, ahol alapbol kevesebb feny van lassabb lesz, de arra nem tert ki, hogy rendesen megvilagitottban hogy viselkedik, mert ez ugye igaz az osszes EVFre altalanossagban, es gondolom az uj 240fps-es EVF sem lez jo senkinek sem mert a komolyabb profi video kamerakban is szetcsuszik a kep, ha nincs eleg feny, mert nem tudnak mit kezdeni vele, ez ugyebar fizika. ha az input gyenge, abbol soha nem lehet tokeleteset csinalni, es mivel video alapokon mukodik, kis fenyben soha nem lesz olyan mint az OVF.
a markolat, ergonomia es meretek mind relativek, mindenkinek mas meretu a keze, nyilvan lesz aki imadni fogja, es lesz aki szeretni, ez megint csak nezepont kerdese.
Obikra nezve pedig annyit tudok csak hozzatenni, hogy az RF kommunikacio illetve az uj konstrukcio remelhetoleg hoz meg nehany erdekes es izgalmas temat szammunkra, foleg, ha csak az alabbi kepet megnezzuk alaposan: kep
eleg sokmindent mutat ezzel a Canon, valoszinu, hogy nem keves uveget fogunk latni hamarosan.Ugyhogy osszegezve vannak dolgok amibenn igazat lehet adni neki a temaban, mert nyilvan ert hozza, de sokszor ugy ereztem hogy nagyon kielezett nehany negativ dolgot ami nem feltetlen okoz gondot sokaknak, sot biztosan lesznek olyan fotosok akik konnyeden hozzaszoknak az uj funkciokhoz es beallitasokhoz.
-
sztyui2
őstag
Igazán nincs mit, én is nagyon kíváncsi voltam rá, és gondoltam hogy sokan vannak ezzel így. Még mindig sok a félreértés a fejekben, sok üzenetet kaptam hogy meglepődtek hogy nincs szemkövető fókusz, pedig ezt már 2018-ban teljesen alapnak gondolták a milc-eknél. Aztán egyesével kell kiábrándítanom mindenkit az üzenetekben, hogy bizony szinte egyedül a Sony tudta megvalósítani normálisan.
Még mindig az van a fejekben, hogy a Canon és Nikon jobb mint a Sony, így csomóan feltételezik azt, hogy ami a Sonyban benne van, az biztos hogy benne van a Canikonban is. Pedig sajnos a Canikon még csak konkurenciaként sem említhető a milc piacon egyelőre :S Bár tegyük hozzá, hogy még nem is kapható a gép, végsősoron a pénz beszél, meglátjuk mennyit adnak el belőle. Igazából a Canon és Nikon is a legtöbb pénz bevételüket az amatőr vázakből és objektívekből nyerik, nem a profi cuccokból. Szóval lehet ezért csináltak először egy amatőrebb vázat. Csak hát ugye az ár nem éppen amatőr, meg ha már amatőr a váz, akkor miért nincs hozzájuk olcsó objektív opció?Na mindegy, lehet, hogy üzleti szempontból ez jó lépés volt nekik, de minket nem a Canon részvényei érdekelnek, mi fotózni szeretnénk, abból a szempontból viszont ez nem volt jó lépés sajnos
-
sztyui2
őstag
Köszi, hogy belinkelted
Hát igen, én az előzetes képek alapján arra készültem, hogy bár a specifikációk papíron nem annyira jók, de anyagminőségre és fogásra legalább egy igazi jó Canonos gépet kapok, de ehelyett egy sima béna kis játékgép :S
Egyelőre marad az 5DIII+5DII, és gyűjtögetek a Sony A7III vagy A7RIII-ra, amik az EVF-et és a kijelzőt leszámítva tökéletes gépek, és szépen megfelelnek a 2018-as elvárásoknak.
Azért egy olyan 28-70 f2 igazán jöhetne majd Sonyra is egyszer -
p_adam
addikt
Ja igen, de f/1.4 a maximum fényerő.
A Canon algoritmus ugyanúgy működik EF és RF objektívek esetében, csak ha jól olvastam, az RF blende sokkal gyorsabb és ez nem érzékelhető.Eddig szerintem nem így működött, de ugye cserébe valószínű gyengébb volt kevés fénynél.
Érdekes, hogy amíg eddig túl komplikáltnak tartottam azt, hogy két különböző AF rendszer van a Canon új DSLR gépeiben, így már értem, hogy miért így csinálták és miért kell az új platform a továbbfejlesztéshez, nyilván azt akarják elérni, hogy ugyanúgy működjön, mint egy DSLR és használja ki az objektív fényerejét.
-
p_adam
addikt
Bizonyos dolgokban lehet, hogy a szoftver a ludas.
Ez az ára a kevés fényben is jó fókuszálási képességnek, ki kell nyitni egy pillanatra a rekeszt, és ezt a változást az EF objektív még nem tudja lekövetni (gondolom az RF viszont képes, mivel eleve így van tervezve, mert ott ezt nem láttam), de gondolom csak akkor látszik, ha valaki gyors objektívvel akar f/5.6-on fókuszálni.
-
konyi79
addikt
Ez azért nem olyan jó hír.
Nem úgy tűnik, ez a váz annyira felforgatná a Sony folyamatát. Az af-en meg konkréten le vagyok döbbenve. A cikk végén lévő videó végén, ahogy az állványra átnemmegy a fókusz, az döbbenet. Pedig igen kicsi fókuszpont van beállítva. Most nem azért mert Sony, de ennél egy a6000 is jobb 2014-ből, a mostani vázakról meg ne is beszéljünk. Meg a fénymérés is elég béna végig, miért kell kiégetni a kijelzőt fókuszálás közben? Ez EVF-t használva baromi fárasztó lesz a szemnek, ilyet a Sony azért nem csinál. -
p_adam
addikt
Az előbb linkelt cikk más véleményen van (nem mindenben értek egyet, de legalább nincs marketinges illata). És én is inkább afelé hajlok hogy ez elsőre inkább egy 'béta' váz egy jó platformon, csak annak kissé drága. De FF mirrorless gépből ez az egyetlen, ami Canon, és ez az egy dolog önmagában képes lesz eladni, azt az egy célt eléri, hogy kisebb, kompaktabb mint az 5D (bár adapterestől nem sokkal könnyebb).
Számomra érthetetlen, hogy miért kellett jól működő dolgokat újratervezni(pl. a módválasztó tárcsa vagy a ki/bekapcsoló gomb, a tekerő gombról se hallottam még, hogy elromlott volna normál használat mellett), szinte minden sokkal nehézkesebben és lassabban működik. Mintha direkt arra tervezték volna, hogy a (nem profi) user minél inkább bízza a gépre a beállításokat, minthogy ezekkel küzdjön.
Később érkezik egy olcsóbb modell, amiből az érintésékérzékeny gombokat eltávolítják, az sokkal jobban megfelelhet a célközönségnek (meg ahhoz jobban passzoló árszinthez), bár cserébe lehet, hogy a jó EVF-et és LCD-t is lebutítják.
Meg az se lepne meg, ha egy év múlva érkezne egy "kevésbé újratervezett" profiknak szánt gép, csak ha már ez ennyibe kerül, akkor az mennyibe fog.
Szóval nem, állóképekre nekem nem igazán tűnik úgy, hogy vágná a fát az 5D alatt, videó tekintetében pedig sokkal inkább a tükör nélküli konkurensekre mutogat vissza, mint az 5D-re, tehát összességében mondhatjuk, hogy eléri a célját (elméletben).
-
*Ropi*
félisten
Nem tudom, mótvá-e: Sztyui cikke az EOS R-ről.
-
Cotty0
kezdő
Szia, nem akarok senkivel vitaba szallni, csak leirnam, hogy nekem milyen tapasztalataim voltak vele amikor uj funkciokat probalok mindig szkeptikus vagyok, mert en sem nagyon szeretem a valtozast, de azt kell mondjam sokminden csak megszokas kerdese:
"úgy látom, hogy vannak vele problémák, a legfőbb, hogy a fókusz pont nehézkesen választható ki joystick nélkül,"
A Fokusz pont kivalasztas a legmeglepobb modon egesz rugalmasan megy. Nagyon barati megoldassal, ugy hogy mikozben a keresobe nezel is tudod hasznalni az erinto kepernyo erintos reszenek adott feluletet, amit testreszabhatsz. es nagyon hamar hozza lehet szokni, hogy csak oda huzod a fokusz pontot, ahol kell."meg ez az új érintésérzékeny állító se biztos, hogy olyan jó ötlet, hiába konfigurálható széleskörűen, már csak a megbízhatóság miatt jobbnak látok egy egyszerű tekerőt."
A tekero mivel mechanikus hamarabb elromolhat, bar lehet, hogy kicsit nedvesebb kezzel, vagy nagyon enyhen szemerkelos idoben lehet hogy a touch megoldas nem a legjobb otlet, de amugy mint mar emlitettem ez is kicsit megszokas kerdese, es amint az ember kicsit begyakorolta a hasznalatat, nnincs vele semmi gond. sot kenyelmesebbnek is ereztem, hogy nem kell akkora erot kifejteni, mint ami a tarcsahoz szukseges."Ugyanez vonatkozik az Eye-AF funkcióra csak AF-S módban aktív, tehát furán működik."
Az Eye-AF lenyege, hogy auto fokuszt engedelyezel egy nagyobb teruleten, es a fenykepezo keresi meg arc felismeres utan a kozelebbi szemet, amire fokuszal a gep, szoval foleg inkabb portrera jo ez a funkcio. Azt kell mondjam eleg sok kulonbozo beallitasban megtalata a szemet pontosan, es szepen fokuszal ahova kell"A platform önmagában erős (nagyon szép a forgatható LCD és EVF minősége), de van még rajta mit csiszolni"
Ez igaz, de mit varunk, hiszen egy 5D mk IV ala belott geprol beszelunk, ezzel egyutt amiket lattam teszt kepeket szinte azzal is vetekszik, es sok mas forumon is olvastam, hogy Canon sajat maga alatt vagja a fat ezzel a termekkel, mert siman elviheti a piacat.Mindent osszevetve szerintem jo kis gep lett, de majd az ido mondja csak meg, hogy a fogyasztok nagy tomege mit szol hozza.
-
p_adam
addikt
Szerintem a max. amit ez a felhasználó bázis eddig el tudott érni, az egy 5D IV-be utólagosan megvehető C-Log színprofil volt, ami most már ezen a szinten benne van. De még ez sem biztos, lehet ugyanúgy akarták ezt kezdettől, csak akkor még nem fejlesztették ki
Ez pont az a modell amivel célszerű volt indítani, az 5D IV is pont ilyen a 6D II, 5DsR, 1DX II modellekhez képest, mindegyikből van benne egy kicsi.
Sose siettek ezekkel a dolgokkal, gyors 'javítások' biztosan nem lesznek (a folyamatos néma üzemmód lesz majd firmware frissítéssel) csak modellpaletta bővítés, ez már eldöntötten egy ilyen gép, és kész.
Lesz még butítottabb verziója is, a high-end modell pedig jöhet kevesebb megapixellel a csúcsmodellhez hasonlóan még jobb videóval vélhetően két kártyahellyel, de majdnem dupla ennyiért.De 10-bit 4:2:2 kimenetet (Canon színekkel) pl. még a C200-sem tud (csak a raw)
Tehát van, amiben viszont még azt is felülmúlja, érdekesAz nagyon nagyon hangsúlyozták, hogy ez egy opcionálisan megvehető plusz gép az eddigiekhez képest, egyáltalán nem kötelező erre migráncsozni.
-
p_adam
addikt
Hihetetlen, hogy mennyivel több videó van róla, mint a Nikon gépekről ahhoz képest, hogy szokás szerint kissé később érkezett, ennyivel jobban dolgoznak a marketingesek - nem igazán értem a Nikon marketingjét..
Van benne fantázia, de most hogy már a hype por kicsit leszállt(bár kritika is van nem meglepő módon főleg olyanoktól akik már Sony FF-et használnak) úgy látom, hogy vannak vele problémák, a legfőbb, hogy a fókusz pont nehézkesen választható ki joystick nélkül, meg ez az új érintésérzékeny állító se biztos, hogy olyan jó ötlet, hiába konfigurálható széleskörűen, már csak a megbízhatóság miatt jobbnak látok egy egyszerű tekerőt.
Ugyanez vonatkozik az Eye-AF funkcióra csak AF-S módban aktív, tehát furán működik.A platform önmagában erős (nagyon szép a forgatható LCD és EVF minősége), de van még rajta mit csiszolni, érzésem szerint ez a középső és a FF DSLR kínálathoz hasonlóan még három másik modell érkezni fog a családba (egy csúcsmodell, egy olcsóbb és egy nagyon sok megapixeles, specializált darab) mielőtt a Mark II lenne belőlük.
-
kovsol
titán
Ma láttam egy videót az új R-es gépről, és csak lestem amikor szóba került, hogy az objektíven van programozható gyűrű, meg van olyan adapter is amin van ilyen, így a régi objektívvel használva is elérhető ez a funkció. Látok fantáziát ebben.
-
p_adam
addikt
Látszik, hogy ki írta, egy csomó más idegesítő Sony-s dolgot totál elfelejt megemlíteni(de tényleg sok van, kezdve a szinte használhatatlan érintős LCD-vel).
Vagy szimplán azt. hogy ezek (de főleg a Canon, mivel ott teljesebb a kompatibilitás) egy atom stabil rendszer részei jobb, jövőbe mutató alappal mint a Sony (pl. nagyobb bajonett), pont ezért nem kell erőlködniük.
Egy LA-EA3 beépített szűrővel? Ugyan már, pont az A-bajonett, ami már régóta élőhalottként funkcionál.Olyan gyorstalpalót mondjuk sehol sem találni, ahol nem lenne valamiféle elfogultság, egy Canon Explorer vagy Nikon Ambassador is írhatna valami hasonlót.
De azért ettől még mind jó kamerák.
-
Ixion77
addikt
Nem csinálta rosszul, sőt. Csupán hozta a Canon-tól megszokott kategorizálást. Szerintem még jobb is lett mint amilyenre szívük szerint csinálták volna. A Sony 7 III miatt nem nyomoríthatták meg jobban.
Az obikról majd meglátjuk a tesztek mit mutatnak, de a 28-70/F2L kétségkívül progresszív, még ha 1430g ujs a súlya... 35/F1.8-at meg mindenki elsőként ad ki az új gépeihez, csak a Sonynak nem sikerül prezentálnia egyet évek óta...
Szerk: Itt egy gyorstalpaló az aktuális FF MILC helyzetről azoknak akik nem akarnak sokat olvasni.
-
konyi79
addikt
Valójában nem biztos, olyan rosszul csinálta ezt a Canon. Ha megnézitek, a java aki váltott rendszert az a félrefókuszált képek és a szemkövetés miatt tette. Ok, ott a dinamika, de azért egy FF Canonnal el lehet lenni.
Szóval a hiábavaló fókuszkalibrálásnak itt vége, szemkövetés is megvan, ez már elég lehet házon maradjon, aki Canonra van berendezkedve. Azt az F2 zoomot elsem hiszem kiadták, meg nem is olcsó, de ha szállítani is tudják önmagában kiszolgál sokakat.
A másik, maradt lehetőségük reagálni rövidtávon a piacra. Míg a Nikon két géppel két szegmensben startolt, addig a Canon ha fél év múlva kidob egy RR-t se lepődnék meg. -
p_adam
addikt
A Sony is ezt csinálta, csak diszkrétebben.
A kezdetektől lehetett tudni, hogy lehet benne stabilizálás(már így szólt a legelső rumor), de nem rakták bele és csomó egyszerű funkciót frissítéssel sem pótoltak és szép méreteket öltött az értékvesztése, már csak ilyenek ezek a technológia által vezérelt mirrorless gépek.Egyébként azt hittem, hogy teljesen lelövi az 5D IV-et videóra, és csak majdnem, Nincs Cinema 4K 4:2:2 színekkel csak UHD 4:2:0 viszont legalább jobban tömörített, és külső felvevőre megy a 10-bit C-Log (és ez pl. a Nikon-al szemben nem kis előny mert már van hozzá végtelen sok LUT és egyéb dolog)
A 6D II-t viszont tényleg elég szépen kilőtte, igaz ez a váz diszkont áron biztos, hogy nem lesz jó ideig.Tetszik vagy nem, ez még így is egy elég ütős gép anélkül, hogy egy C100-at veszélyeztetne és emellett pontosan mehet egy 5D IV és egy 6D II közé.
Bár egy 1DX II szenzor valószínűleg nem került volna sokkal többe és óriásit ugrott volna tőle arra, amire elsősorban készült (de a hely tulajdonképpen ki van alakítva neki, és nem kell annyit fejleszteni, alá meg nem tudom. hogy mernek-e egy 6D II szenzort rakni, vagy inkább valami újabbat)Persze a nagy részét annak a rendszernek köszönheti, ami mögötte van, pl. 4k videóra az EF-S objektívekkel is kompatibilis, ha valakinek csak ez kell Canon-ban a lehető legolcsóbban..
-
Ixion77
addikt
Vezetői értekezlet a fejlesztői részleg és vezetőség közt a Canonnál:
F: Végre szabad kezet kaptunk, csináltunk végre egy fasza gépet! Minden frankó, felbontás, dual pixel AF, méret, kifordítható kijelző, EVF, nagy mount, érdekes obik, 4K/10bit...
V: Nagyon ügyesek vagytok, de persze tudjátok hogy ez így nem mehet a piacra... Jövőre nem lenne egyszerű továbblépni, és a konkurencia is vérszemet kapna. Vegyétek le a plusz tárcsákat, legyen helyette valami érintéses parasztvakítás. A video legyen cropos és emelünk az áron is. Ja, és persze vegyétek kis az IBIS-t!
F: De hát részben azért jó az új mount, hogy frankó legyen a stabi!
V: Frankó is. Ügyesek vagytok. Majd ki is adjuk. Talán jövőre. Addig menjetek vissza az alagsorba játszani... -
p_adam
addikt
Itt egy bemutató videó a Canon EOS R gépről. Egy 6D Mark II-nél okosabb gép és az 5D IV-hez képest is sokkal jobb videóra, de fotóra továbbra is van létjogosultsága a masszívabb konstrukció, nagyobb fps joystick és végül, de nem utolsósorban dupla kártyahely miatt.
-
konyi79
addikt
Ma bejelentésre került a Canon új FF tükörnélküli rendszere EOS R néven.
Videó módban 1,74x croppol. -
role_of_72
tag
Az indulás nekem érzésre 1mp fölötti idő (de ha nem akarom kikapcsolni lemegy standby módba - akkor villog a hátsó zöld LED.
Megnéztem a két fotózás közötti időt: prózai okok miatt erős másodpercenként lehet lőni egyet... de a prózai ok az, hogy 2mp-ig mutatja az előző elkészült képet - ami ugye előny is lehet és ilyen a tükröseknél nincs, tehát így gyorsabbak. A mutatott képet expó gomb félig lenyomással el lehet tüntetni, vagy ki is kapcsolható a visszanézés, akkor gyorsabban lőhetők egymás után a képek - és nem kell pumpálni az expógombot, hogy "vidd már innen az előző képet".
Olyat nem találtam, hogy csak EVF-nél kapcsolja ki az elkészült kép mutatását.
Ami még megtoldja a 2 kép közötti időt, az az, hogy ugyan újrafókuszál a gép (egész gyorsan), de totál elfelejti hová tetted tapipaddal a keretet... lehet hogy ez állítható valahol, de még nem találtam meg hol... lehet csak egy fókuszmód.A tárcsák egész jól reagálnak, de kicsivel kevésbé reszponzív az egész, mint a tükrös gépek (bár a 450D-t már reflexből állítom, lehet ez a különbség
). Igazából ami zavar, az pl. az ISO tekerésénél feljövő kis (kikapcsolhatatlan) animáció, hogy "most te odébb tekerted az érzékenységet, látod?" ahelyett, hogy csak simán átíródna az érték a sarokban - az sokkal gyorsabb lenne. De ez főleg a csodás nevű DIAL. FUNCT. tárcsát érinti, az expógomb körüli az patent, gyors, ugyanígy az expó kompenzáció dedikált tárcsája. A nyílgombok körülinek sokszor funkció sem jut már, de ez legyen a legnagyobb bajunk...
Szerintem is készen van már a Canon a MILC technológiájával, csak még feji a tükrös vonalat. Simán letarolhatná, de nem teszi... Bár lehet hogy egy gyorsabb procira vár, ugyanis néha az az érzésem, hogy max.-on jár a hardver és ennyit tud... ami nem baj, mert használható, de nem DSLR gyorsaságú az élmény.
-
MrChris
nagyúr
válasz
role_of_72 #21 üzenetére
Mennyire gyors? Kell valamikor többet várni? Pl két fotózás között, vagy visszanézéskor? Tárcsák, gomboknak mennyire gyors a válaszidejük?
Olyan ez az M széria, mintha minden készen állna a szekrényben, csak még visszatartja a Canon, várva a megfelelő pillanatot. -
role_of_72
tag
Igen, biztosan fognak még reszelgetni rajta (és biztosan jó drága is lesz majd a tuti megoldásuk
), de nálam már bőven a használható kategória most is. Főleg hogy kb. egy erősebb belépő DSLR váz áráért beszerezhető (igaz szürkén) egy közép(?)kategóriás MILC. Alakul ez...
-
MrChris
nagyúr
válasz
role_of_72 #19 üzenetére
Vajon mekkora probléma lett volna függőleges duálpixelekkel is ellátni... majd a következő utáni generáció
Egész jó rendszer lehetne, csak hat-nyolc jó obival kéne bővíteni meg a videóját Pana szintre felhozni. Tarolni lehetne vele egy normális áron. 300k jelenleg elég sok ezért. -
role_of_72
tag
Igen, én is eglobalcentral-ról vettem, 170 volt biztosított postával (azóta már persze olcsóbb egy tizessel... Murphy). Igaz így nincs magyar gari, de úgy voltam vele hogy ha be is szívok valamit, az itthoni fizetős szervízzel is még beljebb vagyok, mint az itthoni 300k+ (vicc) árral.
BTW, eglobalcentral fizetésnél nagyon nem mindegy hogy fizetsz: paypallal 8000Ft-tal több lett volna az ár, mint simán bankkártyával... Csak onnan tudom, hogy (szerencsére) túllépte a kártya limitemet az ár és így kaptam az SMS-eket sikertelen fizetésről, benne az összeggel...
A DSLR obik teljesen jól működnek (szerintem), bár a 450D-mhez tudom csak hasonlítani. Kevés fényben tud vadászni kicsit a fókusz, főleg vízszintes mintákon (valahol olvastam is azt, és logikusnak is tűnik, hogy a dual pixel fókusz függőleges mintán tud csak jól működni a jobbos-balos pixel felezés miatt). De a peaking működik kevés fényben is szerencsére.
Azt nem mondom, hogy gyorsabb, mint a pdaf (mert nem az, bár közel van), de az én felhasználásomra "elmegy" a sebessége, a pontosság pedig ugye adott - nincs front/back fókusz.
A dslr obikkal a fő kérdés inkább a fogás, mert kb. 100D markolatot kell elképzelni, egy vékonyabb vázon. Kis obikkal pazar, nagyobbakkal (+ adapter) már kevésbé, de használható.A kereső tényleg szaturáltabb mint a végeredmény (nem sokkal), a frissítés levehető 60FPS-re 120-ról energiamenedzsment címszó alatt (én levettem). Kevés fényben mielőtt lock-olna a fókusz be tud kicsit laggolni.
Manuál fókuszt peaking nélkül nem mondom hogy könnyen abszolválni lehet, de gyorsgombokra rátehető a funkció, úgy egész jó. A dioptria csúszka viszont egy vicc: fokozatmentesen(!) tudod tologatni 3-4mm-t jobbra-balra... de legalább 0-n helyére ugrana kicsit, hogy tudjam az hol van.
Maga a kép nagyobb, mint egy xxxD keresőképe, valahol a 80D méretén van - ami király. Napfényben (értelemszerűen) még nem volt szerencsém kipróbálni, de hátha nemsokára sikerül.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
role_of_72 #17 üzenetére
Olcsóért én látok fantáziát abban a gépben, ha adapterrel jól működnek a dslr canon obik is rajta... kereső milyen?
-
role_of_72
tag
Huh, mekkora a pörgés errefelé...
Kövezzetek meg srácok, de én beszálltam a buliba egy M5-tel (+18-55 STM + 22mm STM + origi adapter). Néztem már a kezdetek óta ezt a gépet, de a 300+ ezres árat nem érte volna meg.
Az első tapasztalataim egész jók... de egyszer még talán lesz is valaki akivel eszmét cserélhetünk.
Ha van kérdésetek, jöhet, meglátom mit tehetek.
-
jjeahh
nagyúr
Ennek itt a helye: valszeg ez lesz az új szuper innovatív korát meghaladó eos m6, a canon újabb zseniálisan unalmas gépje
-
jjeahh
nagyúr
Hm, akkor ezek szerint kb. tökmindegy minusz hány FÉ-ig bírja. Valszeg csak extrém körülmények között jön ki a -4FÉ-ig működő af előnye, pl. sötétben hosszú expós képeknél vagy csillagok alatt (?)
... Közben "kiszivárgott" a g80 is, valszeg akkora lesz kb. mint a canon, hasonló a kialakítása mint a canonnak, csak ez tud 4k-t, valódi 5 tengelyes stabit és időjárásálló is. Komolyan mintha direkt szívatnák a canonékat
-
konyi79
addikt
Számok papíron egy dolog, a 6300 is elvileg -1FÉ, de ahol van értelme fotózni, frankó stabil még. Az 6000 is a 0FÉ-vel a frissítések után sokat javult szerintem.
Viszont a szoftveres 5axis ennyiért horror... föleg mivel ezt szerintem csak úgy tudja, ha croppol is a szenzor hozzá rendesen. Erről van már infó?
Ezek után nagyo, érdekel majd, mit is oovas ki a szenzorból videó alatt... -
jjeahh
nagyúr
Asszem a 80d dualpixellel -4FÉ-t tud, meg manapság milc fronton amúgy sem nagy dolog már ez, nem értem miért kellett lebutítani. A pana g7 af is -4FÉ-ig műkszik, sőt az öreg g6 is tudja a -3FÉ-t. Ezekhez szokva nem tudom mennyire lenne zavaró az a max -1FÉ, lehet nem olyan vészes. Csak bosszantó, hogy ahelyett, hogy próbálnának összehozni egy jobb vagy legalább olyan jó gépet mint a konkurencia, inkább fogják a jelenlegi dslr technikájukat, lebutítják és összerakják tükör nélkül, majd piacra dobják.
-
jjeahh
nagyúr
-
jjeahh
nagyúr
Mivel az új M5 néhány szempontból egész ígéretes lett és nincs külön EOS M topik, ezért nyitottam egyet, inkább ide jöjjön a témával kapcsolatban minden, hogy ne más topikokat offoljunk szét.
Pár előzmény amonnan.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- OLCSÓBB LETT! Nikon D750 + MEIKE markolat + 3 akkumulátor, újszerű állapotban, dobozában!
- Meike 55mm 1.8 Pro objektív - Sony E
- Canon EOS 250D gépek, objektívekkel és kiegészítőkkel. (KEVÉS vagy 980 expoval! )
- ELADÓ - Nikon AF-S 50mm 1.8G objektív szép állapotban, dobozában (full frame & aps-c)
- Nikon D700 váz, 66 ezer körüli expoval, gyönyörű szép állapotban
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest