- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- 15+ Windows TIPP, amit eddig SENKI nem mutatott meg!
- Milyen videókártyát?
- PLC programozás
- Milyen széket vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
Új hozzászólás Aktív témák
-
Busterftw
nagyúr
"-Két hozzászóláson keresztül állítottad, hogy a PowerVR chipek nem működnek windows alól."
En ilyet nem irtam, de terelj tovabbra is. Ha olvasnad a cikket es az elozmenyeket ami ala kommentelsz, akkor egyeretlmu lett volna mit kerdezek. De ne aggodj, a fenti hsz-ben meg keppel is elmagyaraztam, ha mar elkezdtel 10 eves SOC-cal es mar nem kaphato laptopokkal haritani."Követelted, hogy mutassam meg, melyikek azok."
Nem ezt kertem es nem koveteltem, azt krdeztem az elejen, hogy ezek hogy tejesitenek Windows alatt. Erre en a laptop benchmarkok alapjan neztem tesztet, elhiheted, hogy sehogy nem teljesitenek, mert a jatekok el sem indulnanak veluk.
Erre neked kellett volna valaszolni, helyettem.
Ehelyett valaszkent benyogtel egy 15 eves Intel SOC-ot."-Most pedig ott tartunk, hogy te nem tudod, hogy teljesít a játékokban, TEHÁT én terelek."
Te hoztad a peldat, tehat a kiindulo kerdesemre kellene valaszolni, hogy teljesit ez Windowson? Enelkul marad a "trust me bro"."Annyit nem bírtál leírni, hogy ,,bocsi, tévedtem'', inkább nevetségessé tetted magad az ámokfutásoddal."
Annyit nem birtal leirni, hogy ilyen nincs, csak egy kinai gyorsito, amirol semmilyen tesztet nem mutattal.Tehat, sorban:
1. "Esetleg azért, mert desktop gpu-ról van szó, azaz Windóznak mennie kell vele" graphicsp
2. "<PowerVR> fogd meg a söröm" - Pikari
3." Igen és ezek a PowerVR (már IMG) GPU-k hogy teljesítenek desktopon, Windows alatt?
Jah sehogy. " Busterftw.Aztan tereles.
Ha meg kerdesed van, akkor olvasd el a kepes hsz-t fentebb.
-
Pikari
addikt
válasz
Busterftw #30 üzenetére
-Két hozzászóláson keresztül állítottad, hogy a PowerVR chipek nem működnek windows alól.
-Kiderült számodra, hogy bizonyos Intel Atom chipekben is ez van. Majdnem rosszul lettél tőle. Követelted, hogy mutassam meg, melyikek azok.
-Aztán közölted, hogy dehát nincs is belőle diszkrét GPU. Igaz senki sem említette feljebb, hogy van. Aztán kiderült, hogy mégis csak van.
-Most pedig ott tartunk, hogy te nem tudod, hogy teljesít a játékokban, TEHÁT én terelek.
Annyit nem bírtál leírni, hogy ,,bocsi, tévedtem'', inkább nevetségessé tetted magad az ámokfutásoddal.
-
-
-
-
Busterftw
nagyúr
Moore Threads grafikus vezerlokrol van szo, amiket dekstop piacra dobtak ki, peldaul jatekosoknak.
Tessek a cikkben linkelt masik hirbol rakok be egy kepet segitsegkent, ha mar a szovegertes helyett csak terelsz, hogy mirol van szo.Tessek, tehat akkor ujra, milyen desktop VGA kaphato a PowerVR/Imaginationtol?
Magyarul, amit a PC boltban megveszek es bepattintom a gepbe.
Talan igy mar keppel egyutt ertheto es nem fogsz tovabb mar nem kaphato, elavult, temahoz irrelvans 15 eves Intel Atom SOC-okat linkelni, amin aztan nem jatszik senki sem.Illetve a kiindulo kerdesem arra iranyult, hogy ezek hogy teljesitenek Windowson.
Elnezve az altalad irt gyorsitot (GMA 3600), konkretan el se indulna a jatek rajt. -
Busterftw
nagyúr
-
hapakj
őstag
válasz
graphicsp #15 üzenetére
Persze ha az nvidia hatékony drivereiből indulunk ki vagy abból, hogy a Windows össze van nőve a DX implementációval, akkor nehézkes a dolog. De minden egyébb esetben bőven jók ezek a wrapperes megoldások és lehetnek megbizhatóbbak. Pl Android esetén egy alkalmazés kérhet OpenGL-t a vendor drivertől, vagy úgy is, hogy Angle-n keresztül Vulkanra építkezve és tapasztalat, hogy az OpenGL implementáció vendorok között nagyon más problémákat tud produkálni, míg az Angle Vulkan fölött ad egy megbízhatóbb alapot.
-
hapakj
őstag
válasz
graphicsp #11 üzenetére
Valószínűsítem, hogy ezek a wrapperek kiforrottabbak és hatékonyabbak, mint egy egy gyártó saját driverei (khmm khmm, intel, amd, qualcomm) szóval semmi problémát nem látok abban, ha mondjuk a gyártók csak egy kiforott Vulkan / DX12 driverre koncentrálnának a régebbi API-ok támogatása, pedig wrapperen keresztül történne. Amúgy erre maguk az OS-ek Android és Windows is elvileg adnak megoldásokat
-
graphicsp
kezdő
Igen, de akkor egyrészt nem lehet minden api-t wrapperekkel helyettesíteni, másrészt erre írtam, hogy hülyén is néz ki, ha egy vendor a github nevű turkálóból guberál magának szoftvert. Nem is vagyok lenyűgözve a Imaginations-tól (még az Intel is úgy döntött végül, hogy ír egy natív DX9 drivert, és nem az OS beépített wrapperére épít). Ez az egész pont azzal analóg, mint amikor valaki nem tud és/vagy nem akar magának oprendszert írni, mert idő, pénz, tudás, stb, ezért inkább forkolja valamelyik linux disztrót, és elnevezi xyzwOS-nek.
Mint amikor a szőke nő úgy csinál lekvárt, hogy kinyomja a buktából. -
graphicsp
kezdő
Olvastam korábban, de ez hol cáfol meg engem?
A natív OGL implementáció valószínűleg gyorsabb is lehetne, mint a cinkes vulkános (nézzünk meg pl egy cink vs natív NV OGL benchmarkot) (btw a szintén collaborás OGL->DX12-nek is jobb a performansza, mint a cinknek), másrészt olyan komponensek esetében, mint pl. a DX, hogyan képzelnék el a wrapperes megoldást? Lecserélik a MS által szállított DX dll-eleket a system könyvtárban a sajátjukra, és majd azt használja a desktop window compositor is? Ami mellesleg több monitort is meg tud hajtani több GPU-val és különböző vendor driverekkel, a DX-eknek kernelkomponenseik is vannak, az egyes gpu-resource-okat meg kell tudni osztani processzek vagy akár gpu-k között is, stb. Azaz, mégis hogyan integrálsz egy tingli-tangli wrappert egy ilyen multimonitoros multigpu-s rendszerbe?
(mutass nekem egy wrappert, ami egyáltalán támogat multigpu-t vagy multimonitort)Ezek csak arra jók, hogy bemásolod a dll-t a játék mellé, azt' az ott azzal megy, performance overheaddel.
-
Pikari
addikt
-
Pikari
addikt
válasz
graphicsp #11 üzenetére
<PowerVR> fogd meg a söröm
-
graphicsp
kezdő
válasz
Badman 4ever #2 üzenetére
Esetleg azért, mert desktop gpu-ról van szó, azaz Windóznak mennie kell vele, ott meg nem mennek semmire wrapperekkel, amelyeknek ráadásul overhedjük is van egy jól megírt natív driverhez képest, és amúgy is hülyén nézne ki, ha egy hw vendor a githubról összekukázott cuccokkal tudná csak működtetni a hardverét.
-
GodGamer5
addikt
A legjobbkor, hiszen az Opengl már halott...
-
Badman 4ever
őstag
Kíváncsi vagyok, meddig jutnak majd. Több szereplő sose árt a piacnak.
Azt viszont nem értem, miért nem egy combos Vulkan implementációra fókuszálják az erőforrásaikat, utána arra a driverben mindent rá lehet hatékonyan wrappelni. Adott hozzá az összes library: OpenGL-re ott a Zink, DirectX 9-11-re a DXVK, DirectX 12-re meg a VKD3D.
-
Dr. Akula
félisten
Épp idejében, alig 13 éves technológia.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A cég friss meghajtója a DirectX 11-es tempót is növeli.
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Eredeti Lenovo USB-C 65W töltő
- LG 55G3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 0.1ms - MLA - 2000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
- Bomba Ár! HP ProBook 650 G1 - i5-4GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" HD I Cam I W10 I Garancia!
- AKCIÓ! Gigabyte H510M i5 10400F 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1070 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest