- AI-ban gyengébb GeForce RTX 5090D-t kap Kína
- Hamarosan kapható lesz az Enermax Intel és AMD HEDT platformokhoz szánt AIO-ja
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Blu-ray lemez tapasztalatok
- CES 2025: az NVIDIA prezentálta az új GeForce-okat
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Micro Four Thirds
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Busterftw
nagyúr
"-Két hozzászóláson keresztül állítottad, hogy a PowerVR chipek nem működnek windows alól."
En ilyet nem irtam, de terelj tovabbra is. Ha olvasnad a cikket es az elozmenyeket ami ala kommentelsz, akkor egyeretlmu lett volna mit kerdezek. De ne aggodj, a fenti hsz-ben meg keppel is elmagyaraztam, ha mar elkezdtel 10 eves SOC-cal es mar nem kaphato laptopokkal haritani."Követelted, hogy mutassam meg, melyikek azok."
Nem ezt kertem es nem koveteltem, azt krdeztem az elejen, hogy ezek hogy tejesitenek Windows alatt. Erre en a laptop benchmarkok alapjan neztem tesztet, elhiheted, hogy sehogy nem teljesitenek, mert a jatekok el sem indulnanak veluk.
Erre neked kellett volna valaszolni, helyettem.
Ehelyett valaszkent benyogtel egy 15 eves Intel SOC-ot."-Most pedig ott tartunk, hogy te nem tudod, hogy teljesít a játékokban, TEHÁT én terelek."
Te hoztad a peldat, tehat a kiindulo kerdesemre kellene valaszolni, hogy teljesit ez Windowson? Enelkul marad a "trust me bro"."Annyit nem bírtál leírni, hogy ,,bocsi, tévedtem'', inkább nevetségessé tetted magad az ámokfutásoddal."
Annyit nem birtal leirni, hogy ilyen nincs, csak egy kinai gyorsito, amirol semmilyen tesztet nem mutattal.Tehat, sorban:
1. "Esetleg azért, mert desktop gpu-ról van szó, azaz Windóznak mennie kell vele" graphicsp
2. "<PowerVR> fogd meg a söröm" - Pikari
3." Igen és ezek a PowerVR (már IMG) GPU-k hogy teljesítenek desktopon, Windows alatt?
Jah sehogy. " Busterftw.Aztan tereles.
Ha meg kerdesed van, akkor olvasd el a kepes hsz-t fentebb.
-
Pikari
addikt
válasz Busterftw #30 üzenetére
-Két hozzászóláson keresztül állítottad, hogy a PowerVR chipek nem működnek windows alól.
-Kiderült számodra, hogy bizonyos Intel Atom chipekben is ez van. Majdnem rosszul lettél tőle. Követelted, hogy mutassam meg, melyikek azok.
-Aztán közölted, hogy dehát nincs is belőle diszkrét GPU. Igaz senki sem említette feljebb, hogy van. Aztán kiderült, hogy mégis csak van.
-Most pedig ott tartunk, hogy te nem tudod, hogy teljesít a játékokban, TEHÁT én terelek.
Annyit nem bírtál leírni, hogy ,,bocsi, tévedtem'', inkább nevetségessé tetted magad az ámokfutásoddal.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Pikari
addikt
válasz Busterftw #25 üzenetére
Nagyon szép volt végignézni, ahogy lépésről lépésre eszméleted veszted a PowerVR létezésének tényétől Ha 2 perc googlizás helyett 3 percet szántál volna rá, akkor megtaláltad volna őket egyedül is, és nem kellett volna 5 kommenten keresztül hazudoznod.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
-
Pikari
addikt
Tudtommal ezeket főleg kínai OEM-eknek árulják nagy tételben. Ha kínában jársz, akkor Fenghua néven keresd.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
hapakj
őstag
-
Pikari
addikt
válasz Busterftw #25 üzenetére
Tessek, tehat akkor ujra, milyen desktop VGA kaphato a PowerVR/Imaginationtol?
Fent írtam: Innosilicon F1/F2. Melyik részét nem bírtad elolvasni?Minden kérdésed megválaszoltam. Egyszerűen fel vagy hábodorva azon, hogy nem naprakész a tudásod.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Busterftw
nagyúr
Moore Threads grafikus vezerlokrol van szo, amiket dekstop piacra dobtak ki, peldaul jatekosoknak.
Tessek a cikkben linkelt masik hirbol rakok be egy kepet segitsegkent, ha mar a szovegertes helyett csak terelsz, hogy mirol van szo.Tessek, tehat akkor ujra, milyen desktop VGA kaphato a PowerVR/Imaginationtol?
Magyarul, amit a PC boltban megveszek es bepattintom a gepbe.
Talan igy mar keppel egyutt ertheto es nem fogsz tovabb mar nem kaphato, elavult, temahoz irrelvans 15 eves Intel Atom SOC-okat linkelni, amin aztan nem jatszik senki sem.Illetve a kiindulo kerdesem arra iranyult, hogy ezek hogy teljesitenek Windowson.
Elnezve az altalad irt gyorsitot (GMA 3600), konkretan el se indulna a jatek rajt.[ Szerkesztve ]
-
Pikari
addikt
válasz Busterftw #23 üzenetére
Arra vonatkozott az eredeti kérdésed, hogy desktopon, windows alatt. Ezek az atomos laptopok windowsosak (de androidos is van közöttük).
Amúgy hülyeséget beszélsz, mert van PowerVR alapú desktop VGA is, pl az innosilicon f1 és f2 kínában.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Busterftw
nagyúr
Tehat nincsenek.
Ez egy Intel SOC amiben 1 generacioban volt PowerVR hasznalva gyorsitokent, nem desktop vga.Legalabb en forumszabalyzat szerint szerkesztem a hsz-em, nem pedig hsz-t gyujtok es spamelek.
Terelni egyedul te terelsz itt, mindenfele konkretumok nelkul.[ Szerkesztve ]
-
Pikari
addikt
válasz Busterftw #20 üzenetére
Nyugodtan szerkeszd át 200szor a kommented, hátha kevésbé tűnik majd fel az embereknek, hogy mennyire nem vagy képben arról, amit beszélsz.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
-
hapakj
őstag
válasz graphicsp #15 üzenetére
Persze ha az nvidia hatékony drivereiből indulunk ki vagy abból, hogy a Windows össze van nőve a DX implementációval, akkor nehézkes a dolog. De minden egyébb esetben bőven jók ezek a wrapperes megoldások és lehetnek megbizhatóbbak. Pl Android esetén egy alkalmazés kérhet OpenGL-t a vendor drivertől, vagy úgy is, hogy Angle-n keresztül Vulkanra építkezve és tapasztalat, hogy az OpenGL implementáció vendorok között nagyon más problémákat tud produkálni, míg az Angle Vulkan fölött ad egy megbízhatóbb alapot.
[ Szerkesztve ]
-
hapakj
őstag
válasz graphicsp #11 üzenetére
Valószínűsítem, hogy ezek a wrapperek kiforrottabbak és hatékonyabbak, mint egy egy gyártó saját driverei (khmm khmm, intel, amd, qualcomm) szóval semmi problémát nem látok abban, ha mondjuk a gyártók csak egy kiforott Vulkan / DX12 driverre koncentrálnának a régebbi API-ok támogatása, pedig wrapperen keresztül történne. Amúgy erre maguk az OS-ek Android és Windows is elvileg adnak megoldásokat
-
graphicsp
kezdő
Igen, de akkor egyrészt nem lehet minden api-t wrapperekkel helyettesíteni, másrészt erre írtam, hogy hülyén is néz ki, ha egy vendor a github nevű turkálóból guberál magának szoftvert. Nem is vagyok lenyűgözve a Imaginations-tól (még az Intel is úgy döntött végül, hogy ír egy natív DX9 drivert, és nem az OS beépített wrapperére épít). Ez az egész pont azzal analóg, mint amikor valaki nem tud és/vagy nem akar magának oprendszert írni, mert idő, pénz, tudás, stb, ezért inkább forkolja valamelyik linux disztrót, és elnevezi xyzwOS-nek.
Mint amikor a szőke nő úgy csinál lekvárt, hogy kinyomja a buktából.[ Szerkesztve ]
-
Pikari
addikt
válasz graphicsp #15 üzenetére
Nem azokat a technikai problémákat hidalja át, amiket említesz.
Az abbéli álláspontodat cáfolja meg, hogy a gyártók vonakodnának gettós github kódokkal működtetni a hardverüket.
Mint látható, nincsenek ilyen gátlásaik.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
graphicsp
kezdő
Olvastam korábban, de ez hol cáfol meg engem?
A natív OGL implementáció valószínűleg gyorsabb is lehetne, mint a cinkes vulkános (nézzünk meg pl egy cink vs natív NV OGL benchmarkot) (btw a szintén collaborás OGL->DX12-nek is jobb a performansza, mint a cinknek), másrészt olyan komponensek esetében, mint pl. a DX, hogyan képzelnék el a wrapperes megoldást? Lecserélik a MS által szállított DX dll-eleket a system könyvtárban a sajátjukra, és majd azt használja a desktop window compositor is? Ami mellesleg több monitort is meg tud hajtani több GPU-val és különböző vendor driverekkel, a DX-eknek kernelkomponenseik is vannak, az egyes gpu-resource-okat meg kell tudni osztani processzek vagy akár gpu-k között is, stb. Azaz, mégis hogyan integrálsz egy tingli-tangli wrappert egy ilyen multimonitoros multigpu-s rendszerbe?
(mutass nekem egy wrappert, ami egyáltalán támogat multigpu-t vagy multimonitort)Ezek csak arra jók, hogy bemásolod a dll-t a játék mellé, azt' az ott azzal megy, performance overheaddel.
[ Szerkesztve ]
-
Pikari
addikt
válasz graphicsp #11 üzenetére
<PowerVR> fogd meg a söröm
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
graphicsp
kezdő
válasz Badman 4ever #2 üzenetére
Esetleg azért, mert desktop gpu-ról van szó, azaz Windóznak mennie kell vele, ott meg nem mennek semmire wrapperekkel, amelyeknek ráadásul overhedjük is van egy jól megírt natív driverhez képest, és amúgy is hülyén nézne ki, ha egy hw vendor a githubról összekukázott cuccokkal tudná csak működtetni a hardverét.
[ Szerkesztve ]
-
Pikari
addikt
Nem azt mondom, hogy az opengl jó, hanem azt, hogy ez a közös nevező. Ezt mindenképpen meg kellett lépniük.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Pikari
addikt
Valószínűleg azért választották a 3.3-mat, mert arra relatíve egyszerűen (szinte 1:1-ben) lehet wrappelni opengl ES2 és a kicsit modernebb ES és webgl workloadokat.
[ Szerkesztve ]
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Pikari
addikt
Gondolom androidról, iosról, iphoneról még nem is hallottál. A játékok 98-99%-a openglt használ, de ne zavarjanak a tények senkit.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
GodGamer5
addikt
A legjobbkor, hiszen az Opengl már halott...
[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
Badman 4ever
őstag
Kíváncsi vagyok, meddig jutnak majd. Több szereplő sose árt a piacnak.
Azt viszont nem értem, miért nem egy combos Vulkan implementációra fókuszálják az erőforrásaikat, utána arra a driverben mindent rá lehet hatékonyan wrappelni. Adott hozzá az összes library: OpenGL-re ott a Zink, DirectX 9-11-re a DXVK, DirectX 12-re meg a VKD3D.
Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!
-
Dr. Akula
félisten
Épp idejében, alig 13 éves technológia.
Új hozzászólás Aktív témák
- AI-ban gyengébb GeForce RTX 5090D-t kap Kína
- DJI topic
- Magyarországról is elérhető a Xiaomi Pay
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Ózongenerátor a háztartásban
- Hamarosan kapható lesz az Enermax Intel és AMD HEDT platformokhoz szánt AIO-ja
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Elon Musk kezébe adnák az amerikai TikTokot
- Óra topik
- További aktív témák...