Hirdetés

Váratlanul OpenGL 4.6-ra ugrott az Imagination

A cég eddig OpenGL 3.3-at kínált maximum, de most egy trükkös megoldással szintet léptek.

Az Imagination bejelentette, hogy elkészítették az OpenGL 4.6-os API-t támogató eszközillesztőjüket, amelyet a partnereik mostantól elérhetnek. A vállalat korábban OpenGL 3.3-ig kínált támogatást, amit natív implementációval oldottak meg, de amióta a Vulkan is bekerült a képbe, azóta az erre vonatkozó fejlesztéseket jelentősen visszafogták.

Hirdetés

Az OpenGL 4.6-ra vonatkozó támogatás nem is tekinthető natívnak, ugyanis az egész a Vulkan implementáción fut a Collabora Zink rétegét használva, ami az OpenGL hívásokat Vulkan hívásokká fordítja. Ez tulajdonképpen lehetővé tette, hogy az OpenGL 4.6 implementálását egy natív Vulkan meghajtóra.

A változással az Imagination két legyet üt egy csapásra. Egyrészt modernebb hátteret kínálnak az OpenGL-re, másrészt nem kell többet karbantartaniuk a natív OpenGL implementációt, elég a meghajtó oldalán a Vulkan API-ra koncentrálni. A cég partnerei a DDK Rel.23.1-ben kaphatják meg az új lehetőségeket.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények