Hirdetés
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Androidos tablet topic
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Canon MILC: EOS R és M topik
- Olcsó, gasket mountos klaviatúra a Logitech égisze alatt
- Biztosan lesz Xiaomi Pad 8
- Azonnali fotós kérdések órája
- iPad topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A másik topikban belinkelt videódban látszik az eltérés több helyen is. [link]
A részletek a lényegesek, mert az árnyékok raszterizálás mellett az apró részletekben csúsznak el. Egyszerűen mag a raszterizálás nem igazán alkalmas a jó minőségű megvalósításra, a frustrum tracing pedig drágább eljárás, és konzervatív raszterizálást igényel.A videóban ezeket érdemes nézni:
- 1:20-21-nél a növény a két kép közepein. RT-vel a finom geometriákon is van árnyék. Ez általánosan is látható a fákon is. A háttérben látszódó kis épület is jobban van árnyékolva.
- 1:38-nál van a jelenetben egy rakás árnyék, és nagyon jól látszik, hogy RT nélkül mennyire erősen kell alkalmazni a lágy szélű árnyékolást. A valóságban ennyire gyorsan nem vesznek el a részletek, csak sokkal messzebb vetülő árnyéknál. Az RT-s megoldás megőrzi a részleteket, de mégis lágy szélű. Ez szintén megfigyelhető több helyen is.Ezek azok az apró problémák, amelyekre raszterizálással egyszerűen képtelenség reagálni. Trükközheted napestig, de sosem éred el azt a minőségi szintet, amit az RT shadows tud adni. Ráadásul utóbbit nagyságrendekkel egyszerűbb implementálni.
Ha messzire lövöd a sugarakat, akkor az kellemetlen a LOD számára. Az RT a jelenlegi specifikációban egy memóriazabáló dolog, hacsak nem maradsz nagyon a kamera közelében, de ezt a játékot nem úgy tervezték, hogy szűk terek legyenek benne, tehát nincs különösebb választás, muszáj sokáig lőni a sugarakat. Az más kérdés, hogy lehetne low szint is, ahova elég lehetne 1 GB VRAM is, azzal nem enne az effekt 3 GB-ot, de sokkal rosszabb is lenne a minősége, hiszen előtted jelenne meg pár méterre minden árnyék. Effektíve úgyis visszakapcsolnád a raszterizált verziót, mert az lehet, hogy nem kezeli jól az árnyékokat, de legalább nem csak a virtuálisan 4-5 méteres körzetedben lesznek láthatók.
Van a Godfallban teljesen dinamikus GI, a Sony-val közösen dolgozták ki az alapul szolgáló effektet. Az RT esetében az a lényeges kérdés, hogy meg tudod-e oldani a jó minőséget nélküle. Sok eljárásra meglehet, például GI-ra height field vagy distance field GI, visszaverődésre hibrid SSSR. De árnyékra sajnos nincs semmi értelmes megoldás.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- GIGABYTE RTX 5070 Ti 16GB GDDR7 EAGLE OC SFF - Új, 3 év garancia - Eladó!
- AZONNAL VÁSÁROLOK RTX 4090 és RTX 5090 videokártyákat! Akár nem működő, hiányos, sérült is lehet!
- Gainward GeForce RTX 4070 12GB DDR6X Panther GARI: 2026.07.26.
- ASUS RX 9060 XT 16GB GDDR6 PRIME OC - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- MSI RTX 3080Ti Ventus 3X 12G OC + vízhűtés
- Telefon felváráslás!! Xiaomi Redmi Note 11, Xiaomi Redmi Note 11 Pro, Xiaomi 11 Lite
- Honor X7 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASRock Formula OC RX 6900 XT 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Honor Pad X9 / 4GB RAM 128 GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i9 10900KF 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3080 10GB RAMPAGE Shiva A-Data 750W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest