Új hozzászólás Aktív témák
-
=WiNTeR=
senior tag
Meh, mi ez a toxikusság ebben a topikban?
"I will become a true hardscoping hitmarking sample text legend."
-
#09256960
törölt tag
válasz ScomComputer #3691 üzenetére
Nem tudom mit puffogsz itt sokadjára kalapos de be lesz minden új kártya és fontos hír/ bencs vágva ha meg nem tetszik szobát tévesztettél mehetsz vissza PCX-re, kis barátodhoz. Renitensekre itt nincs szükség.
RX 6800 XT ASRock Taichi OC Review, 6900 XT Performance for Less Money...!?
Nekem ez túl bazári...[ Szerkesztve ]
-
Refurb82
újonc
Az esti feeling meg van, FX nelkul nativba, minden fullon, szep ez na
Feri1984
Szolj nyugodtan ha van kerdes a vga-val kapcsolatban[ Szerkesztve ]
-
Refurb82
újonc
válasz ScomComputer #3691 üzenetére
Mi a baj nem jutott dinnye föld hogy ezt így kell le reagálni?
-
Refurb82
újonc
válasz ScomComputer #3689 üzenetére
Azt nem írta hogy az övé
-
=WiNTeR=
senior tag
válasz Feri1984 #3682 üzenetére
Ami kezd aggasztani, hogy 8 óránál tartok és egyre jobban CPU limitessé kezd válni a játék, most már gyakran max 80% környékén van a GPU load (6800XT), az fps pedig 50-80 között ugrál 1440p natív (minden high).
[ Szerkesztve ]
"I will become a true hardscoping hitmarking sample text legend."
-
Danex
addikt
válasz Feri1984 #3682 üzenetére
nekem wqhd , a 6800-al, minden max 70-75fps körül van, ha beállítom a fps targetet 120-ra és engedem, hogy olyan 70%-ig visszapakolja a felbontást akkor 100körülre is felmegy a max.
De beraktam inkább 60fps targetre, jó az felette meg dolgozzon ahogy bír
5600X is bőven bőven elégnek néz ki.[ Szerkesztve ]
-
zsirfecske
addikt
válasz Refurb82 #3681 üzenetére
bocs, eddig összesen fél órát játszottam, épphogy beértem a városba szóval még nem tudtam meghalni. de szólok ha eljutok oda
amúgy most kezdek én is irigykedni a 6800 tulajokra, végre egy game ami igazán szép és le is kötne. nem is túl pepecselős, de azért rpg is, és nagyon bejön a világ és a dialógusrendszer.
-
Feri1984
tag
válasz zsirfecske #3679 üzenetére
Hali,papiron jol mutat a 4-5 szörös teljesitmény.a valoság mást mutat.
6800 XT 2560x1080p medium settings átlag 80-90fps.
Mondjuk itt már cpu limitem van. -
Refurb82
újonc
válasz zsirfecske #3679 üzenetére
Végre egy 21:9es monitorral rendelkező ember
Nálad nincs olyan bug hogy halál után 16:9-ben jelenik meg a kép, és levágja a maradékot? Se térkép se semmi mint ha kivágták volna, mentes újra betöltés után tokeletes
Ez idegel a legjobban, meg az se érdekel hogy bugolnak a gyalogosok, meg hogy a felirat minden inditasnal only angol, mert megértem.
Biztos javítják majd, elvileg ma jött is egy patch.
Amúgy nincsen baj a 6000res sorozattal, Rt nélkül simán fullon játszható nativban is, FX buhera után meg 15-20 FPS többlet jön. A driver stabil, nem lép ki az eszköz illeszto, nincsenek grafikai hibák.[ Szerkesztve ]
-
=WiNTeR=
senior tag
válasz zsirfecske #3679 üzenetére
A játék jelen állapotában még nagyon optimalizálatlan, de ha a Witcher 3-hoz hasonlóan fog optimalizálni a jövőben a CDPR akkor sokkal jobb lesz a teljesítmény idővel.
[ Szerkesztve ]
"I will become a true hardscoping hitmarking sample text legend."
-
zsirfecske
addikt
srácok, én bevallom, hogy hosszú évek óta nem játszom, csak mostanában szeretnék kicsit hétvégi koca gamerként visszatérni. szóval az én mércém nem igazán mérvadó, grafikában leragadtam a kb. 5 évvel ezelőtti witcher 3 + 60 fps fullhd szinten. de most mégis, felülve a hype-nak kipróbáltam a cp2077-et. azt kell mondjam nem igazán értem ezt a nagy radeon elégedetlenséget (főleg nem egy radeon topciban!). nálam egpu-ként pcie3.0 x4(!)-en futó rx 5500 xt 4gb alatt 2560x1080p default medium settings-el 25-40fps között "dübörög" a játék. persze ez vsz az én igényeim minősíti, de akkor is, baromira bejön a game, sőt még ilyen paraméterekkel is kifejezetten szépnek találom!
el sem tudom képzelni, hogy egy kb 4-5-szörös nyers teljesítményre képes rx 6800/xt-vel milyen komoly gondok lehetnek! értem, hogy 4K-ban veri a 3080, de tényleg kell annyira a natív 4k-t meg az nvidiát hajszolni 3-400k árakon? tudom, ezzel csak a csóró hozzáállást képviselem, de mégis, amíg nem lesz egyszer budget karim a 6000-es sorozatból, addig is vidáman fogok játszani néha a cyberpunk-al, mert egyszerűen király szóval mindezek fényében up mindenkinek, akinek jutott a 6800-akból és jó szórakozást az ünnepekre + ha tehetitek adjatok egy esélyt a CP2077-nek
-
#09256960
törölt tag
RX 6900 XT Gigabyte GAMING OC
-
Laja333
őstag
válasz Refurb82 #3672 üzenetére
Mert a tiéd mennyit ketyeg game clockon? Gyanítom nem 2700, ami csak egy pillanatnyi maximum. 95fok hotspot és 80mag mellett semmi hátrányom nem származik, viszont a 3ezres venti mellett már lenne.
Ismerem milyen, amikor annyin teker, launch óta van meg a kártya és nyűztem az elején én is.Ja és én nem OC-ztam, hanem UV-ztem.
OC ezeknél csak arra jó, hogy megnézd mi a vége, játékoknál nem sok haszna van.[ Szerkesztve ]
-
Refurb82
újonc
válasz Laja333 #3670 üzenetére
Az a teória hogy az OC hangtalan abban az esetben állja meg a helyét ha az ember vizezi a vgat.
Azért van rajta a hűtő hogy dolgozzon. Így működik is a dolog. Nálad nem, mert te 2500-ra beállítottad a frekit, de a hűtésen spóroltal. Így szerencsétlen 2300on ketyeg, közben 95 fok a hotspot, és 80 a mag
Kösz nem.
Ott a videó a hangrol, valamit valamiért. -
Yany
addikt
válasz #09256960 #3665 üzenetére
A DLSS-ről befejeztem részemről, de a hozzászólásom minden volt, csak flém nem. Ellenben ez tényleg az: A Mip Mapping ott probléma ahol a kártya neve NV
A mipmappingről leírt szösszeneted meg nem kicsit szakmiatlan és részben butaság is, de ebbe már bele sem megyek, mert ebbe a topikba is belekeverted az NV-t és ami nem nettó AMD, azt már meg sem említem, hiába lehet jó tanulságokat megbeszélni a jövendőbeli képességekről az AMD oldalon a konkurrensnél már jelenlegi technológiák alapján. Ha túl objektív a topik, az már flame. Ok, vettem.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Laja333
őstag
válasz Sontir Fel #3667 üzenetére
Majdnem 3000-es fan speed-en, kösz nem.
-
Refurb82
újonc
válasz Sontir Fel #3667 üzenetére
Az alltalam beallitott Venti vezerlessel a ref huto teljesen hasznalhato! Tudom hogy embere valogatja azt ki mit visel el, de fejhallgatoval, es tv mellett az asszony se panaszkodik hogy hangos a gep.
A hangrol mivel volt aki kivancsi volt milyen csinaltam videot: [link][ Szerkesztve ]
-
#09256960
törölt tag
válasz Sontir Fel #3667 üzenetére
A Devil mellett ez a másik Húha. -
Refurb82
újonc
RDR2 Abszolute full, advanced options is bekapcsolva, ott is minden csuszka full. Felbontas 3440x1440.
A kep minosegeert elnezest, print screen szopatott, fekete kep fogadott mindig, igy kifotoztam telefonnal a monitorrolItt pedig a hetvegi full OC teszthez egy kis izelito:
Tobb OC beallitassal is kiserletezek hogy megtalaljam a kartya veget, ehhez meg egy kis idot kernek. Eddig itt tartok.[ Szerkesztve ]
-
#09256960
törölt tag
Nem Yani ez flémelés amit csinálsz. Egy nagyon okos flémelés de attól még az. Pontosan ugyanolyan mintha én napi 5ször meglátogatnám a 3080 3090 szobát és SAMos eredményeket nyomnám az orruk alá hogy én ezért vettem 6080XT-t és mutogatnám ahol a SAM+6800XT legyőzi a 3090-et. és mikor azt mondanák hogy sam nekünk is lesz húzzá má a ..ba akkor mondanám micsodacsőlátás ez, akkor én a kártyám drága árát nem tudnám elfogadni és mindenáron bizonyítani akarásomról lenne szó.
Azokat az embereket más érdekli ezeket is más, hogy hozd ki az adott kártyából a legtöbbet, hol vizezz, lehet e a 6800 ra árpattintani a 6800 XT bioszt és annak milyen eredményei lennének.
Skhizo meri e megcsinálni.. liciteket kötünk rá (nálam lehet fogadni tétre befutóra ) téglára süti e a kártyáját. Minden más VS topic meg milyen videókártyát vegyek topic. Hidd el én is kapok moderátoroktól levelet épp tegnap is hogy milyen szavakat nem szabad itt kimondani mert kivágnak...
A szemüveget arra mondtam aki nem érti meg hogy nem csak a DLSS léztezik és ignorálja az AMD megoldását.
"A DLSS jobb mint az FX" Mitől mert bejön pár nv kártya tulaj és ezt mondja? én nem látok minőségi romlást a bevágott képeken, és bocs de a szememnek inkább hiszek.
A neuronhálóbejárás túlmisztifikált emberi nyelven megkeresi hol néz ki a kisebb texturákkal szarul a kép azokat megjegyzi és ott vagy eltárolt vagy magasabb felbontást használ, ennyi ez a IT csodaszavakkal manipuláló eljárás. Tehát mégegyszer NV oldalon is lesz SAM AMD oldalon is lesz DLSS, és a DLSS kép továbbra sem tartalmaz többlet információt a kép az csak egy kép.
A Mip Mappingot nem kell bigfangosan elmondani hogy ne értse más amikor van egy stratégiai játék akkor a zoomnál általánosan 3 távolság van amihez más más textúrákat használnak.
a MIPlevel amit akkor használunk ha nincs nagy felbontású textúrára feltétlenül szükség (távolban lévő, csak néhány pixeles objektumok.) Utófeldolgozáskor vagy textúra létrehozásának felgyorsításához.
A Mip Mapping ott probléma ahol a kártya neve NV
SPD egy RDNA optimalizált megoldás a Fidelity FX-ben akár 12 MIP-level textura elkészítéséhez. Nem tudtad ? LINK
Nocsak a Horizon Zero Downban is benne van ?[ Szerkesztve ]
-
Piszmaty76
aktív tag
Csak udvariasan próbálják felnyitni a szemed, hogy nem szép dolog más asztalára kakilni.
Thermaltake Overseer RX-1, Seasonic Prime 750W Titanium, ASUS C8H X570 wifi, R9 5900X, Thermalright Peerless Assassin SE, G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 Trident Z RGB, Sapphire 7900XTX Nitro+, Samsung 960 pro NVME gen3. 256GB/Kingston KC3000 NVME gen4. 2TB, LG QNED863QA 55" (HDMI 2.1)
-
Piszmaty76
aktív tag
Nekem az a nagy bajom ezzel, hogy ez már ezerszer ki lett tárgyalva a DLSS pozitív tulajdonsága az összes BigNavis topikban. Szerintem az Ampere topikjaiban nem volt annyi szó róla, mint pl. itt. Elhisszük hogy csudajó dolog (az arra felkészített játékokban), de bennünket nem ez érdekel újra és újra. Biztosan nem vagyok egyedül azzal, hogy ebben a topikban pl. Refurb82 fórumtárs közzétett a CP 2077 és a 6800XT házasságából születő tapasztalatai határozottan jobban érdekel(né)nek, ha nem kellene egy csomó igehirdetésen átverekednem magam, hogy végre hozzájussak. Már rég csinálhatott volna valaki egy DLSS vs. Fidelity FX szobát és szabadon mehetne az deazenyémúgyisjobb csata/eszmecsere.
[ Szerkesztve ]
Thermaltake Overseer RX-1, Seasonic Prime 750W Titanium, ASUS C8H X570 wifi, R9 5900X, Thermalright Peerless Assassin SE, G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 Trident Z RGB, Sapphire 7900XTX Nitro+, Samsung 960 pro NVME gen3. 256GB/Kingston KC3000 NVME gen4. 2TB, LG QNED863QA 55" (HDMI 2.1)
-
tag
Az hogy az NVidia DLSS hogyan működik és hogy ez jó e vagy nem, kinek mi a véleménye róla az akkor is offtopic itt, főleg több oldalon keresztül. Amit linkelsz az AMD megoldásról meg nem alog volt itt szó.
Ne bízz komoly feladatot olyan szerverre, amit egymagad is fel tudsz emelni...
-
tag
Srácok megtennétek, hogy ezt a DLSS és tsai témát máshol beszélitek meg? Feljön ide az ember RX 6000-es infókért és több hsz-en keresztül csak ezt látja.
Köszönöm!
Ne bízz komoly feladatot olyan szerverre, amit egymagad is fel tudsz emelni...
-
arn
félisten
Az igazi dlss az lenne, amikor nem csak a reszleteket probalja kitalalni, hanem a szituacionak megfeleloen renderel valos kepet a korabbi emlekekbol.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Yany
addikt
És ugye közben én még nem hoztam végső döntést. Lehet, hogy Radeon, lehet, hogy GeForce lesz a befutó, de egyelőre zöld sapkát húzok. (a gépben meg figyel a Vega 64 irígykedve, hogy WTF). De ha hirtelen megjön a készlet és mondjuk a 6800 besüllyed a normális árra, míg RTX még mindig csillagos ég, akkor megyek arra. Egyelőre egyik oldalon sincs dealbreaker számomra, csak ésszerű árat kérek mellé és döntök...
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
veterán
válasz Piszmaty76 #3649 üzenetére
Vissza olvasva erről megy a dara szóval ezek szerint érdekli őket.
[ Szerkesztve ]
The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
Refurb82
újonc
válasz Laja333 #3652 üzenetére
Ja csak a hotspot UV ide vagy oda 95 fok. Ami nem tragikus, viszont kicsit eleresztve a ventit az is csökken sokat, és akkor a beállított 2500 közelébe is elnyujtozkodik a vga. Bár ha a target 2500mhz akkor a min freki 2450, a max 2550, és gyönyörűen beáll a 2 érték közé 2500-ra.
De ízlések, és pofonok. -
Laja333
őstag
-
Refurb82
újonc
Ezzel mondjuk vitatkoznék, én használom az FX-et, hozzá Radeon élesítés... Elmondható erről is hogy "nem natív, de nagyon hasonlít hozzá"
De nyilván ezzel egyedül vagyok a topicban, de jó mikor NV vga-val a gépben kijelentenek emberek dolgokat🤣.
Valahogy be kéne már fejezni ezt a témát -
Yany
addikt
válasz Piszmaty76 #3649 üzenetére
Szerintem ennyire nem szabad most szigorúnak lenni a topik témáját tekintve, legalábbis, ha konstruktív hsz-ekről beszélünk, mert eléggé teoretikus mindkét oldalról beszélni valós termékek híján és amíg az ember latolgat, hogy merre az arra, nagyon jó dolog látni is a teljes képet és nem csőlátó módon csak egy oldalra koncentrálva képet kialakítani. Speciel én tökre örülök, ha viszonyításképpen elő-előjönnek a másik oldalról témák.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Piszmaty76
aktív tag
Szerinted az itteni topiklakókat mennyire érdeli a DLSS? Olvasd el a topik nevét...
Thermaltake Overseer RX-1, Seasonic Prime 750W Titanium, ASUS C8H X570 wifi, R9 5900X, Thermalright Peerless Assassin SE, G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 Trident Z RGB, Sapphire 7900XTX Nitro+, Samsung 960 pro NVME gen3. 256GB/Kingston KC3000 NVME gen4. 2TB, LG QNED863QA 55" (HDMI 2.1)
-
veterán
válasz #09256960 #3625 üzenetére
DLSS nagyon részletes és közel Natív képminőséget lehet vele elérni. Nyilván nem natív, de nagyon hasonlít hozzá. FX-ről ez nem mondható el.
Leegyszerűsítve ennyi a helyzet jelenleg!The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
Yany
addikt
válasz #09256960 #3625 üzenetére
azaz kisebb felbontáson lerenderelt képből próbál előállítani valamely képjavító eljárással jobb képet.
Nagyon nem jó fiókba raktad el magadban ezt. És fölösleges színezett szemüveggel gyanusítani azokat, akik a DLSS-be többet látnak, mert ennél jóval többről van szó. A szerverfarm(ok)on megtanult információk tömkelegét veti be a kép megalkotásakor, nem pedig egy képjavító eljárásról van szó a hagyományos értelemben. Ez nem egy post process és nem is supersampling, valahol a kettő között, ugyanis míg a förmedvény MLAA, vagy image sharpening egy (vagy) több aktuálisan kirenderelt képkockából dolgozó algoritmus, addig a SuperSampling egy a képernyőnél magasabb felbontásban történő renderelés eredményét skálázza lefelé kisebb felbontásra. Előbbinél nincs plusz input, kizárólag egy előre megírt algoritmus teszi hozzá a saját módosítását egy kész képhez. A SuperSampling rengeteg plusz információval bír, ráadásul nem közelített, vagy sejtett értékeket tesz a tényszerűen odavaló pixelek helyére/mellé. Sőt, még odavalóbb pixeleket tesz oda, hiszen 1 pixel színét több alkotja egyben, és mivel a valóság analóg ugye, tehát nincs felbontása, a kvázi végtelen felbontással érnénk el a tényekig (persze sokkal inkább csak olyan skáláig kell lemenni, ahol a molekulák sűrűsége már színt definiál egy emberi szemben megtalálható receptor számára, de ez már túlzás).
De a DLSS...! Fogja az alacsony felbontáson kirenderelt képet (pl. 1440p) és a sok-sok számítással kialakított neuronháló segítségével döntéseken keresztül kiegészíti a látottakat "emlékből". Az emlék picit megtévesztő, mert az emberben az emlék sokkal inkább érzés jellegű, semmint tényleges képi információ explicit részletekkel, de valami ilyesmiről van szó, mert "néha" téved és e tévedések egymásutánja változó glitch-ek formájában manifesztálódik a végleges képkockákon.
Amit kihangsúlyoznék: a DLSS nem pusztán azzal az információval rendelkezik bemenetként, amit a gpu kirenderelt, hanem egy iszonyat tömény adathalmazzal is, amit extrém magas felbontáson látottak alapján gyártott le neki egy (vagy több) bivalyerős vas. Ez a neuronháló a tréning mértékétől függően nem feltétlen csak "sejt" dolgokat, de kvázi jobban is tudhatja, mint egy natív felbontású végeredmény, hiszen jóval magasabb felbontású emlékekkel rendelkezik. Ne feledjük, hogy a natív render rengeteg kényszerű optimalizációval rendelkezik, amik közt az egyik legtipikusabb pl. a mipmapping, ami pl. a kerítés jellegű objektumoknál akár el is tüntetheti a hálós tartalmat. Egy SSAA esetén azt látnád ugye... ahogy egy DLSS is jellemzően itt brillírozni tud.
Mielőtt bárkiben felmerülne: a DLSS-t nem kell fetisizálni, de a távlatokat, amiket nyit az ML alapú render, azt jobban teszi mindenki, ha nyitott elmével fogadja, mert abban extrém meglepő tartalék lappang. (5~6 év múlva ha valaki még emlékszik erre a gondolatomra, akkor nyugodtan linkelje be, én szóltam, egy gyors hint: lásd tanult vs. számított fizika, ahol pont ugyanez történik).
szerk: ja igen, a lényeg: De, egy ML algoritmus közreműködésével készült 4K kép, ha nem is minden pillanatban és minden részletében, de tud helyesebb képet eredményezni, mint a natív 4K és ezt a véleményemet vállalom minden ezen nevető ember előtt.
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Refurb82
újonc
A 3080, és a 3090 ref designja nekem nagyon tetszik, minimalista, letisztult, szép szürke tégla. Mint valami apple cucc
A 6800ak ref kialakítása is minőségi, fém ahol kell, egyben van. Amit lehagytam volna az az only piros Radeon felirat, és a piros csík ami körbe fut a hűtő oldalán.
A feliratot kikapcsolni se lehet, és így akinek nem piros a build annak kilóg a sorból. Bár manapság minden is RGB. (Mondjuk a felirat nem) -
Refurb82
újonc
válasz #09256960 #3640 üzenetére
Én vagyok vak, vagy nem írta ki végül mennyit ment a vga a buhera után. A képek között van ahol HWinfo szerint 2552mhz... Na most szetmoddolt egy AIO-s vgat , közben meg a referencia kártyám 2650en szaladgál 65 fokon
Nincs létjogosultsága az aib kártyáknak, nem megy többet egyik sem mint a ref.(Ha elsiklottam afelett hogy a tesztben a vga mennyit ment ténylegesen kerek valakit vilagositson fel)
[ Szerkesztve ]
-
#09256960
törölt tag
[ Szerkesztve ]
-
Refurb82
újonc
Az egész 8K egy nagy pazarlás. Én is amellett vagyok hogy a 4k környékén bőven meg lehetne állni, és arra gyártani olyan alkatrészeket amik kiszolgálják.
Lehetőleg trükk nélkül, natívba. Ez a neuronhálón való képzés jó dolog, viszont nagy meló van vele. Véleményem szerint az abba fektetett energiát átcsoportosítva lehetne profitálni.
Amúgy a technika világában a jövő kis túlzással naponta változik.[ Szerkesztve ]
-
arn
félisten
válasz zsirfecske #3637 üzenetére
szvsz ez a jovo, minel nagyobb a felbontas, annal pazarlobb olyan dolgokat renderelni, amit a szem nem is igazan lat (nagy felbontas mozgas kozben).
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
zsirfecske
addikt
én is így vagyok, a túlzó állításoktól tartózkodnék, de elfogadom, hogy piros és zöld oldalon is bőven van létjogosultsága ezeknek a technológiáknak! ugyanis valahogy át kell vészelni azt az időszakot, amíg nincs meg a számítási kapacitás az egyre növekvő felbontásokhoz.
azt meg csak külön remélni tudom, hogy 8K-nál azért megállunk és hosszú évekig inkább a megjelenítést fejlesztjük, nem a pixelszámot.
-
arn
félisten
válasz #98320896 #3618 üzenetére
tudom, hogy van benne potencial, viszont amit en lattam, ott nagyon vegyes a kep. nem ertek egyet azokkal sem, akik szerint ez felesleges, de azokkal sem akik szerint mar jobb is mint a nativ, mert a legtobb helyen nem az a gyakorlatban.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
_Horka_
aktív tag
válasz _Horka_ #3634 üzenetére
Amiben a DLSS brillirozhatna, az az, hogy mivel erre a konverzióra az eddig a VGA-ban csak pihenő AI magokat használja. Így simán benne van a pakliban, hogy esetleg nagyobb részletességgű (mondjuk magasabb poligonszám) és jobban effektelt ( mondjuk ray trace-elt) alacsonyabb felbontású (mondjuk 2k) rendert felskálázva nagyobb felbontásra (mondjuk 4k) jobb képminőséget is (!) kaphat, mint a natív 4k. Mindezt jobb sebesség mellett. Azonban hangsúlyozzuk ki: ez esetben a 2k render és a 4k render nem ugyanaz. Az továbbra is igaz, hogy azok a részek, amik ugyanúgy lennének renderelve 4k-ban is, mint 2k-ban (mondjuk a textúrák) csak magasabb felbontásban, azok mindenképpen gyengébb minőségüek lesznek az upscale után.
[ Szerkesztve ]
STRIX B650E-E, AMD Ryzen 7 7700X, MSI GXT 4070ti, KINGSTON FURY Rendegade 6400MHz 32GB @6000 - KF564C32RSK2-32, Fractal Design ION+ 760P
-
_Horka_
aktív tag
válasz #98320896 #3631 üzenetére
Mondcsak, a 2k render felskálázása 4k-ra nem okoz minőségromlást? Esetleg a 4k render 2k-ra leskálázása nem igényel plusz erőforrást?
Dehogynem. Nem lehet ugyanazt az eredményt elérni az upscale-el, mint a natív renderrel. Kényszerből használják az upscale-t, nem azért, mert jobb lenne a natív rendernél. A downscale már lehet jobb, de az nagyobb erőforrást igényel, mint a natív render.
Ha figyelted, amiről írtam, akkor ez alatt értettem azt, hogy a legjobb képminőség/teljesítményt a natív render adja. Mondjuk félreérthető a "/" jel, de itt nem arányt akart szimbolizálni.
Persze, mint ahogyan azt fentebb leírtam, lehet jobb teljesítmény a minőség rovására, illetve jobb minőség a teljesítmény rovására.
Remélem, most már érthető, amit közölni akartam volt....STRIX B650E-E, AMD Ryzen 7 7700X, MSI GXT 4070ti, KINGSTON FURY Rendegade 6400MHz 32GB @6000 - KF564C32RSK2-32, Fractal Design ION+ 760P
-
_Horka_
aktív tag
Hogy őszinte legyek, még messze van az az idő is, amikor egy videójáték megközelíti egy VHS videó (!!!) minőségét komplexitásban és élethűségben. Szerény véleményem szerint, éppen hogy nem a 4k-8k-16k felbontás lenne az üdvözítő. Én inkább játszanék 1080p-ben (oké, azért csak ne 240x320-ban ), "élethű" grafikán, mint magasabb felbontásban üvöltően mestrekélt grafikával.
STRIX B650E-E, AMD Ryzen 7 7700X, MSI GXT 4070ti, KINGSTON FURY Rendegade 6400MHz 32GB @6000 - KF564C32RSK2-32, Fractal Design ION+ 760P
-
_Horka_
aktív tag
Huh. Szögezzük le. A natív render adja a legjobb képminőség/teljesítmény arányt. Feltéve, hogy ugyanazt (!) a képet kell renderelni. Persze, ha a natív rendert még megpiszkáljuk mindenféle "képjavító" eljárással (pl. élsimítás), akkor lehet az eredmény még "rosszabb" is, mint az eredeti (de ez szemfüggő - van, aki az élesebb kontrasztokat szereti, van akinek szúrja a szemét a "látható" pixel).
Na most, mi is adja egy kép minőségét? A témánál maradva, és egyszerűsítve: a részletgazdagság és az élesség, no meg az effektek (pl. az RT). Elképzelhető-e, hogy egy nagyobb részletességgel dolgozó, jobban effektelt de kevésbé éles 2k kép jobban néz ki, mint a natív 4k, úgy összességében? Szerintem igen. Az is elképzelhető, hogy kevesebb erőforrást igényel? Ez is. Szóval, én nem sietnék kijelenteni mindent 100%-os magabiztossággal.
Az NV okos volt, amikor végre valamire használni is akarták a GPU-k eddig csak "pihenő" részeit. A DLSS ténylegesen nagy előnyt jelent (het) az AMD ... hmmm ... semmijével szemben.
Az már más kérdés, hogy én sem kedvelem ezeket a 10+ szintű magic műveleteket. Jobban szeretem a natív rendert... de per pill itt tart a technológia.STRIX B650E-E, AMD Ryzen 7 7700X, MSI GXT 4070ti, KINGSTON FURY Rendegade 6400MHz 32GB @6000 - KF564C32RSK2-32, Fractal Design ION+ 760P
-
Devid_81
félisten
A Cyberpunkban a performance es az ultra performance mod egyenes borzalmassa varazsolja az egeszet.
Ugyan lesz tole FPS de egy raklap kula ahogy kinez az egesz.
Talan a performance mod meg az ami szodaval elmegy.
Nem rossz cucc, de nem eletmento, max csak a suttyo RT miatt lehet mentoov, mert az meg megfelezi az FPS-st azonnal....
-
Mumee
őstag
válasz #98320896 #3626 üzenetére
Véleményem szerint a fő gond a DLSS-el és SR-el, hogy elindultunk abba az irányba, hogy ami tud AI felskálázást játék az még optimalizálatlanabb lesz, hisz arra fognak optimalizálni a fejlesztők, hogy felskálázva jól fusson és a natív 60fps meg bekerül a sarokba.
Amikor majd a félmillás VGA nem fog tudni natívan 1080-1440p-ben 60fps-t csak felskálázással. Szép új világ.
Ami nem is gond, amíg a minősége összehasonlítható a natívval (DLSS quality főleg).
Viszont azután már csak egy lépés, hogy ne a Quality-n legyen 60fps, hanem balance/performance módban vagy rosszabbon.[ Szerkesztve ]
-
#09256960
törölt tag
válasz #98320896 #3612 üzenetére
Túlmisztifikálod ezt a DLSS-t. Értjük hogy nálad az volt a kártya vásárlás fő szempontja, ezt senki nem firtatja , mindenki úgy dönt ahogy akar. De azt azért értened kell hogy a DLSS és a CAS (ami a Fidelity FX könyvtár része) felskálázó eljárások, azaz kisebb felbontáson lerenderelt képből próbál előállítani valamely képjavító eljárással jobb képet. Vegyünk a példában egy 4K képet amit full hd-n állítunk elő. Te erről mondod hogy az NV okosító iskolában neked azt mondták ez jobb mint a 4K. Erre azért a fiúk nevetni fognak.
Mindkét eljárás limitált tehát nem minden játékkal működik.
Szerintem ennek a beszélgetésnek eleve a VSben kellene lefolynia
de mivel már nagyon sokadszorra emlegeted tárgyaljuk ki, a DLSS-t igen be kell járni Neuronháló bla bla bla.. Tehát drága és kevés játék alkalmazza!
A CAS-nál nincsenek hibák, amikor elmész egy híd alatt és a rendszer levegőért kapkod hogy milyen texturát is használjak aztán néha a híd darabjai megjelennek a levegőben... csak úgy.
A CAS egy élesítési eljárás ami nem teljesen ugyanaz mint az eredeti, mivel egy kis ambient ligtet ad hozzá, de nekem ez pont tetszik mert RT-nél pont attól van herótom hogy annyira demózni akarják a szép árnyék fény hatásokat hogy elsötétül a kép egy része és kezd bennem egy kellemetlen érzés kiakulni hogy botorkálok a sötétben.
Ne keverd össze azzal amikor a képernyődtől nagyobb felbontást választasz ki a driverben és a full hd monitorra 4k-ban renderelsz és abból alkotsz full hd képet. AZ szebb tud lenne de az nem felskálázás hanem leskálázás a több infóból alkotom a kevesebbet.[ Szerkesztve ]
-
GIORGIONE76
őstag
válasz AsakuraDave #3622 üzenetére
Na én nem akarok itt off-olni többet, de igazad van, reménykedem hogy még csak gyerekcipőben van és a köv genekben még többet adhat, vagy egy amd-s megoldás, jó dolog ez, élvezzük! Nekem pláne, hogy felbontást váltottam, anélkül megnézhetném az rt-t
https://opensea.io/GIORGIONE76 https://foundation.app/@GIORGIONE76
-
AsakuraDave
őstag
válasz GIORGIONE76 #3619 üzenetére
Hát igen ennyi A sok hitetlen Amúgy sajnos nagyon kevés játék tudja ezt a DLSS-t és ha tudja is a legtöbben azért maszatolja a képet (DLSS 1.0 Metro Exodus pl).
Nem rakétatudomány ez.. Nativan renderel a kártya akkor vissza van fogva, hogy épp mit mutat maxon, azok a feliratok is ha 2 lépést teszel feléjük kiélesednek mert akkor kerülnek render távolságba de erre a DLSS-nek nincs szüksége ő felépíti neked.@CME
Pontosan Lehetne minden játékba, mivel amúgy is a legtöbb next-next-next-next-gen játék olyan motorra épül, hogy TAA van rajta amit max configot átírva tudsz kikapcsolni de akkor meg pixeles reflection-öket kapsz akkor már a DLSS elmosás nem zavaró, ugyanaz mint a TAA kb.There's only one thing that hurts people more than lies. It's saying out loud the truth and facts.
-
AsakuraDave
őstag
Pedig az AI-nak ez a lényege. Adsz neki 3 pixelt és abból felépít egy valósághű dolgot.
Már nem találom de valaki rakott be DLSS OFF/ON képet Cyberpunk-ból a városban és ott látni a pálmafás hasonlatomat, hogy DLSS ON-nal részletesebb a pálmafa illetve nekem még a betontömb is ami a karakter elött volt rögtön is részletesebbnek tünt a kép alapján. Lehet összecseréltem a 2 képet de voltak FPS számok és DLSS-el volt több neki az tuti és az volt részletesebb ha nem is "élesebb"There's only one thing that hurts people more than lies. It's saying out loud the truth and facts.
-
GIORGIONE76
őstag
válasz AsakuraDave #3616 üzenetére
Megerősíteném, itt az egyik hsz-em példának dlss témában, én az utolsó pillanatig bíztam a piros oldalban mert nagyon ígéretesnek tűnt, de zöldre váltott a lámpa, és lehet később újra váltok is, de most az rt+dlss van és jó dolog, kívánom hogy az amd is alkosson valami hasonlót, szvsz jó hogy megy harc mert a fejlesztők legalább nem ülhetnek elégedetten a ....
https://opensea.io/GIORGIONE76 https://foundation.app/@GIORGIONE76
-
arn
félisten
válasz AsakuraDave #3616 üzenetére
Ez a jobb/rosszabb erosen szubjektiv. De azert azt te is erzed, hogy egy generalt kep, ami probalja kitalalni nem lehet jobb, mint aminel tenylegesen ott van az az adott dolog.
En nagyon hasonlitgatni nem szoktam, szvsz nincs is ertelme, mert az ember tudja, mire van szuksege. Kiprobalom dlssel, magasabb fps remek, ha nem tapasztalok furcsasagot, akkor hasznalom. Viszont voltak olyan esetek, ahol ugy latszott, vhogy vmi nem ok, ha nem lattam az eredetit - fura pixelesedesek, stb.
Ha kiforrja magat, szvsz el is felejthetjuk a nativ felbontast, mert vhol tenyleg szuperul mukodik.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
AsakuraDave
őstag
válasz zsirfecske #3613 üzenetére
DLSS AI-val dolgozik és ha nem is kapsz élesebb képet, példának ott a Control ahol kb ez történik és tapasztalom is, hogy DLSS-el 0% romlás sőt mintha van ami élesebb, részletesebb, és ez, hogy lehetséges? Úgy, hogy az AI megtanulja idővel, hogy ez egy WC kefe, pálmafa stb. és így letudja képezni részletesebben, ami nem azt jelenti, hogy minden esetben "élesebb" képet kapsz de részletesebb. Pl egy pálmafa DLSS OFF-al inkább hasonlít egy bokorra a teteje (egybe van nem állnak szét a szálai stb) de az AI megtanulta a pálmafát kezelni és szétszedi szálakra a tetejét ergó egy valósághűbb pálmafát látsz de igen, lehet, hogy egy mosottabb képen.
There's only one thing that hurts people more than lies. It's saying out loud the truth and facts.
-
Mumee
őstag
válasz #98320896 #3612 üzenetére
Jó tech a DLSS, de azért ne szopkodjuk már körbe, miközben arra fele tartunk hogy nélküle már nincs is 60fps lassan a játékokban csak a top VGA-k mellett.
A szebb kép se igaz mindig minden játékban, főleg hogy meglehetősen relatív, hogy ki nézi az adott képet.
Főleg amikor az NV által kirakott hivatalos képeken látni, hogy nem csak DLSS lett bekapcsolva, hanem a natívon nincs sharpening a DLSS képen meg van.
Balance módra pedig én még nem láttam, hogy bárki mondta volna, hogy szebb mint a natív, eme kijelentés csak quality módra volt 1-2 játék kapcsán, 1-2 oldalról. -
Refurb82
újonc
válasz #98320896 #3612 üzenetére
Van össze hasonlító kép, és videó . Nem hasonlítottuk a DLSS-hez, viszont Radeon elesitessel nincs eltérés FX esetén.
DLSS alkalmazása mellett olvastam hogy kenődik a kép, és nagyon nagy lesz az input lagg. Csodák nincsenek, a natív felbontást egyik megoldás se tudja vissza adni. -
denx1992
tag
válasz Roxbury #3610 üzenetére
Igen ezen én is gondolkodtam, jelenleg 2070 super van az helyett kellene vmi SAM ot támogató szörnyeteg
ROG Strix Z390-F Gaming - i9-9900K, 5.0 Ghz OC (All core)with DELID - G Skill Ripjaws V F4 DDR4 4200 Mhz 32Gb CL18(OC) - Manli RTX 3070Ti 8GB GDDR6X - NOCTUA NH-D15 - Samsung 980 Pro 2TB M.2 - Samsung 970 EVO M.2 - Corsair RM 650
-
hadogabi1
senior tag
30 ezert ft kulonbseg van a 6800xt es a 3080 kozott. Ne a scalper es a lehuzos bolti arakbol indulj ki. 6800xt 280 ezer korul volt alzan az hogy nem lehet venni az masodlagos. Msi 3080 tegnap 310 volt emagon. Alzan is jart mar 310 - 320 ,korul. Szinten nem lehet venni csak dragan most.
TUF Gaming X670E-Plus Wifi, AMD Ryzen 7 7800x3d, Inno 3D 4090 Ichill X3, Arctic Cooling Liquid Freezer III 420 RGB, Lian Li LANCOOL III Mesh RGB, Kingston Fury 6000 Cl32 2*16GB, GIGABYTE SSD M.2 2280 NVMe 1TB AORUS, GIGABYTE SSD M.2 2280 NVMe 2TB AORUS,
-
denx1992
tag
Annyit nem ér a 3080 akárki akármit mond!
ROG Strix Z390-F Gaming - i9-9900K, 5.0 Ghz OC (All core)with DELID - G Skill Ripjaws V F4 DDR4 4200 Mhz 32Gb CL18(OC) - Manli RTX 3070Ti 8GB GDDR6X - NOCTUA NH-D15 - Samsung 980 Pro 2TB M.2 - Samsung 970 EVO M.2 - Corsair RM 650
-
=WiNTeR=
senior tag
[Guru3D CB2077 performance test]
Nem mintha sok újdonságot tartalmazna"I will become a true hardscoping hitmarking sample text legend."
Új hozzászólás Aktív témák
Relatív gyári teljesítmények:
● RX 6400-hoz képest
● RX 6500 XT-hez képest
● RX 6650 XT-hez képest
● RX 6750 XT-hez képest
● RX 6950 XT-hez képest
Fogyasztási keret állításához:
● MorePowerTool
/link a weblap közepe fele/
● MorePowerTool leírás/guide, mit hogyan, miért !!!
Aktuális AMD driver:
● AMD.com
EXCEL-tábla topiklakók méréseivel:
● [LINK]
- Path of Exile (ARPG)
- CES 2025: Feltekeri kijelzőjét a Lenovo ThinkBookja
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ukrajnai háború
- Elektromos cigaretta 🔞
- Cyberpunk 2077
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest