Új hozzászólás Aktív témák
-
Zorel
senior tag
válasz gabo423 #3299 üzenetére
Nem értem, ha ennyire nem értesz hozzá, miért írsz le ilyeneket?! PCI-SIG mond neked valamit? Gyanítom nem, de röviden annyi, hogy egy évek óta létező funkciót implementált SAM néven az AMD.
Erre szokták mondani, "ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna".
[ Szerkesztve ]
-
gabo423
tag
Ez honnan van hogy nem az amd találmánya? Az megvan nem hogy a ps4-xbox one konzoloktól kezdve az amd tervezte az egész konzol ökoszisztémát? Sőt már az új szériákba alapból benne van az hogy megvan ez a technika. A Pc-re is lehozták. Igaz ott nagyobb lesz a késleltetés és szükebb az adatbusz is. Habár közvetlenül a cpu-hoz van drótozva a pci express busz.
-
tag
Nálam menne sokáig, főleg hogy vizes lenne mint a CPU, csak az utóbbi 4 év AMD kártyái mind reset bugosak (bár pár hete mintha sikerült volna ezt megoldani a linux kernellel, de most már számomra késő, mert a 6000-es sorozat végre jó), ezért jelenleg egy 2080Super van most, de nem szeretem és rugnám kifelé a gépemből.
Ne bízz komoly feladatot olyan szerverre, amit egymagad is fel tudsz emelni...
-
=WiNTeR=
senior tag
-
arn
félisten
válasz Malibutomi #3286 üzenetére
A jovobeli jatekokhoz kozelebb all a mostani 4ks terheles.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
veterán
válasz CsigaGyilkos #3289 üzenetére
Tobbi AMD refnel is volt 2 es volt 3 eves gar, MSI pl 3 ev volt mindig.
-
aktív tag
válasz Sontir Fel #3269 üzenetére
Ha lesz infóm a témával kapcsolatban akkor írok. De nem értem hogy alza ezt hogy csinálta, mert volt olyan aki Alzas Sapphire 6800XT ét hirdetett 3 év garral és amúgy két év garral adják a refeket. Szóval nem értem Vagy én néztem el valamit, de ha adtak el 3 év garral Sapphire 6800XT ref kártyát, akkor valahogy tuti érvényesíthető a +1 év gar.
#3270Omli85: Na végre! Ez nagyon időszerű volt már a vásárlók részére. Mikor közel fél millás telefonokat 1 év garral árulnak... Igaz nekem még nem volt gondom Iphone nal, de nem mindenki volt ilyen szerencsés! Más dolgokban is szigorítanak a kereskedelmi törvények, pl. nem kötelező a csomagolást sem megőrizni jövőre. Ez is egy jó dolog, ha valami miatt elveszne.
#3271tupacamaru: Igazából ezt én is így gondoltam egészen addig amíg nem láttam hirdetve Alzás ref. 6800XT -ét 3 év garral. (vagy elnéztem a hirdetést még az lehetséges)
#3275Omli85: Jól van, akkor nem csak nekem mentek el otthonról látom! Ez megnyugtató. Neked melyik gpu block tetszik? Én ezzel szemezek: [link] és van hozzávaló EKWB cpu block is. Csak hogy olcsón megússza az ember. Sehogy sem lehet levarázsolni a gyári hűtőt anélkül, hogy ne ugrana a gari? Ez is full kicseszés. Lesznek eleve vizezett változatok? Illetve biztos lesznek, de megjelenés után kb. mikor szoktak ezek piacra jönni? Red Devil 5700XT Liquid változata pl. menő volt.Visca el Barcelona!
-
DeathAdder
veterán
Egyébként az hogy jobban fut 4k-ban az a natív 4k-ra értendő, vagy ugyanaz a helyzet ha kisebb felbontáson a beállításokban feljebb toljuk a resolution scaling módot? Ha ott feltoljuk 4k-ra akkor is jobban fog menni a 3080-on?
Mert tapasztalatom szerint a scaling feltolása látványban többet hoz, mint ilyen MSAA-kat maxon járatni.
[ Szerkesztve ]
-
tag
válasz Malibutomi #3286 üzenetére
Az a 4db FP32-es pipeline ennyit számít? Végre örültem, hogy 2016 óta megint lesz VM környezetben jól működő (nem FLR/reset bugos), 4K játékra is alkalmas AMD kártya.. `szák meg. Pedig lefejeltem volna egy 6900 XT-t
Ne bízz komoly feladatot olyan szerverre, amit egymagad is fel tudsz emelni...
-
tag
Ja este már nem kellene innon (sokat), osszátok el 2-vel.
Nekem az a furcsa, hogy 1080p meg 1440p sok helyen az AMD megelőzi vagy ugyanazt tudja mint az NVIDIA, aztán 2160p-ben meg beesik az asztal alá. Na ez a WUT? Mondj valami okosat.Ne bízz komoly feladatot olyan szerverre, amit egymagad is fel tudsz emelni...
-
tupacamaru
veterán
Van egy az aprón, honnan veszik ezeket?
Hello, a nevem Inigo Montoya! Megölted apámat, készülj a halálra!!!................................................................... Merek annyit, amennyit férfi merhet; Aki többet mer, nem ember...............................
-
llacee
őstag
3440X1440 felbontásban milyen az XT, mert az senem 1440p, de nem is 4k?
-
Omli85
őstag
válasz Sontir Fel #3273 üzenetére
Amúgy ha csak ezen múlna én lemondanék még a gariról ha idén lehetne kártyát venni úgy is víz megy rá szóval ugrik a gari így is úgy is
ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W
-
tupacamaru
veterán
válasz Sontir Fel #3269 üzenetére
Szerintem csak saját tervezésű kártyáikra vállalják a 3 évet.
Hello, a nevem Inigo Montoya! Megölted apámat, készülj a halálra!!!................................................................... Merek annyit, amennyit férfi merhet; Aki többet mer, nem ember...............................
-
Omli85
őstag
válasz Sontir Fel #3269 üzenetére
2021.01.01-től 250K érték felett amúgy is minimum 3 év gari lessz minden használati cikkre előbb meg amúgy sem tudunk vga-t venni .
ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W
-
Sontir Fel
őstag
válasz CsigaGyilkos #3214 üzenetére
Igazabol a +1 ev garanciara gondoltam, marmint ami erdekelne leginkabb
BFBC2/Steam/BF2-3-4/Erszoft/BF42/: Mr.Norissz Origin: Mr_Norissz
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz _Horka_ #3258 üzenetére
Sokkal bonyolultabb a gyorsítótárak tervezése ennél. Ezek nagy kapacitás mellett komoly tranzisztorigénnyel rendelkeznek, vagyis el kell érni, hogy a megfelelő kapacitáson túl megfelelő energiaigény mellett működjön, de eközben ne foglaljon sok helyet a lapkán, és a teljesítménye is optimális legyen. Nem véletlen, hogy az Infinity Cache-t nem is a GPU-s részleg rakta össze, hanem a CPU-s, mert sokkal nagyobb tapasztalataik vannak ezen a szinten. A GPU-s részleg ezt a kapacitás sokkal nagyobb lapkaterületen hozta volna össze, mert a GPU-k tipikus tervezési jellegzetességei miatt korábban nem voltak lényegesek, hogy az a 4-6 MB-nyi L2 cache mennyire jól van megtervezve, úgyis csak a lapkaméret töredékét viszi el.
A SAM-et egy fejlesztő direkten nem látja. Ők erőforrásokat helyeznek a memóriába. Azt lehet optimalizálni, hogy a strukturált puffereket megfelelően alignálják az egyes architektúrákra, de az a helyzet, hogy sokszor le se szarják, egyszerűen áthozzák a konzolhoz alignált kódot és kész. Ez nyilván nem optimális egy csomó architektúrának.
A SAM pont azért tud előnyt hozni, mert több leíró helyezhető a VRAM-ba. Erre lehetne nagyon játszani, de nem érdemes, mert akkor szar lesz a nem SAM-es működés, az meg még mindig túl nagy része a piacnak. A növekedés nagy része a jövőben abból fog állni, hogy a fejlesztők úgy istenigazából szarni fognak a leíróhalmazok optimalizálására PC-n, mert már nincs 256 MB-os limit. Nem kell nagyon beleférni ebbe, nem kell megfelelően alignálni, mert a hardverben van nagyobb VRAM is, amit lát és koherensen kezel a host. Tehát a konzolról való copy-paste ugyan nagy pazarlás lesz a memóriahasználatban, de a SAM visszanyeri a sebesség egy jó részét, amit az optimalizálás hiánya okoz. Akkor lehetne ebből nagyobb dolgokat kihozni, ha a fejlesztők elfelejtik a nem SAM-es platformokat (nem fogják), és normálisan fognak alignálni minden architektúrára (nem fognak).[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Piszmaty76
aktív tag
válasz abridabri #3259 üzenetére
Egy olyan játékban, amit magas ívben leszrok. Oké, akkor nem veszek...
Thermaltake Overseer RX-1, Seasonic Prime 750W Titanium, ASUS C8H X570 wifi, R9 5900X, Thermalright Peerless Assassin SE, G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 Trident Z RGB, Sapphire 7900XTX Nitro+, Samsung 960 pro NVME gen3. 256GB/Kingston KC3000 NVME gen4. 2TB, LG QNED863QA 55" (HDMI 2.1)
-
gabo423
tag
válasz abridabri #3259 üzenetére
Miért lenne óriási bukta ? a 3090 is alig erősebb lett mint a 3080 még sem lett óriási zakó.
Serious sam 4 1.06 teszt. Wqhd-n toltam. Igazából kapott egy defaultot meg a performance menü is, ott mindent maximumra rakott automatikusan. 5 perces benchmarkot toltam az első kiválasztható pályán.
[ Szerkesztve ]
-
arn
félisten
válasz abridabri #3259 üzenetére
total cpulimitesnek tunik az egesz teszt
amugy a gpu 80 vs 72 blokkjan kivul sok elteres nincs kozottuk (6800xt vs 6900xt), igy ha ez lesz a szuk keresztmetszet, max 80/72 lesz a kulonbseg (11%), de jellemzoen kisebb. atlagban vhol a 3080 es a 3090 koze fog beesni, talan kozelebb a 3080hoz. rtben lassabb lesz, mint a 3080.
nagyon meglepodnek, ha vmi nem igy lenne.facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
_Horka_
aktív tag
válasz abridabri #3259 üzenetére
Ja. Mibe fogadjunk, hogy gokartal rommá verem kanyarsebességben a Boeing 707-est! LOL
Esetleg teszt minecraft RT-ben RTX 3060ti vs RX 6900 nincs? Még az is elveri a 6900-at[ Szerkesztve ]
STRIX B650E-E, AMD Ryzen 7 7700X, MSI GXT 4070ti, KINGSTON FURY Rendegade 6400MHz 32GB @6000 - KF564C32RSK2-32, Fractal Design ION+ 760P
-
veterán
Jaj, a 6900XT óriási bukta lesz, egy 3080 is elveri !
AMD Radeon RX 6900XT leaks on Ashes of the Singularity benchmark websiteNe kövezzetek meg AMD fanboyok pls
-
_Horka_
aktív tag
Sűrűn szoktál ellentmondásba keveredni ("...de az egész csak gyorsítótár..." vs "...Nem csak egy cache...") ?
A cache az cache. Lehet nevezni "Infinity"-nek, "Überalles"-nek, "GIGAMEGA" cache-nek. Tök mindegy. Erre nem kell, de lehet optimalizálni. A célja az energiafelhasználás csökkentése volt (GDDR6x memóriák sokkal többet zabálnak, mint a "sima" GDDR6), illetve a GDDR6 miatti sávszélesség csökkenés minimalizálása az NV által használt 6x chipekkel szemben. Nem mellesleg, a GPU ebben a cache-ben végzett műveletei is (sokkal!) gyorsabbak lettek. Az IC miatt lehetnek ilyen gyorsak az RDNA2 kártyák. Az Achilles sarka a mérete, de et már írtam. BTW, "Nem csak egy cache, mert ezt azért implementálni kell." - Ő nem csak a feleségem, mert össze kellett házasodnunk - ugye érted a párhuzamot, amivel próbálom felhívni a figyelmed logikátlan mondatra?Továbbra sem értem, mi alapján következtetsz arra, hogy nem kell a SAM-re optimalizálni? Abból, hogy az eddigi 256MB blokkokra volt írva minden memóriaművelet, amit a proci végzett a VGA memóriájában? Abból, hogy van olyan játék, ahol 0, van ahol 10+% gyorsulást hoz? Abból, hogy egyáltalán a működése is fagyásokat okozhat? Abból, hogy irgalmatlan erőforrások kellenek a bevezetésére más platformokon (tesztelés és "driverek" kellenek hozzá minden szinten - hardware/BIOS/OS - na itt kell software-es implementáció, nem az IC-nél)? Szerintem, ezek mind azt húzzák alá, hogy igencsak kell optimalizálni a SAM-re. Az nyilvánvaló, hogy a konzolok koherens memóriája sokkal előnyösebb. Pláne, hogy GDDR6-os, ami így értelemszerűen, a "rendszermemóriája" is a konzoloknak. Szemben a mi csodálatos DDR4-es memóriánkkal. Ez az egyik oka, hogy viszonlyag gyenge hardware elemekkel milyen teljesítményeket tudnak a konzolok. Esetükben tök értelmetlen SAM-szerű megoldásokról beszélgetni, hiszen a felépítésük miatt kapásból egyben látja a proci/gpu a teljes memóriát. Na ez a feature nem volt elérhető eddig PC-n. Most kezdik bevezetni. Sokkal lassab lesz, mint a konzolokon. Igaz. Azonban hozhat jelentős teljesítményt. Ha optimalizálnak rá.
[ Szerkesztve ]
STRIX B650E-E, AMD Ryzen 7 7700X, MSI GXT 4070ti, KINGSTON FURY Rendegade 6400MHz 32GB @6000 - KF564C32RSK2-32, Fractal Design ION+ 760P
-
D013
aktív tag
Tudom hogy elég off: de jól làtom a tesztekből hogy a 3060Ti ezeknél az új, illetve koràbbi nagygépigényű jàtékoknàl mint pl Valhalla, Legion, RDR2 nem tudja elérni/tartani a 60 fps-t Ultràn (RT nélkül) 1440p-ben? Azért a jövőre nézve derék hogy ha valós àrak lennének, 150-ért kapsz egy olyan kártyàt, ami a közeljövőre nézve inkàbb 1080p-re elegendő..
Màr on: aki 1440p-ben Ultràn akar legalàbb 2 évben gondolkodni, RT-t inkább kikapcsolva, egy sima 6800 alatt nem is szívesen ajánlanék, talàn még a 3070. -
david_97
senior tag
Rtx 3070 megérheti jelen helyzetben? Rx 6800 - at szerettem volna venni, természetesen nem sikerült. Azzal szemben nyilván lassabb. Vagy várjak még? Gtx 1080ti még elég jól tartja magát 1440p-ben,de már érik a csere.
-
gabo423
tag
Ez azért érdekes mert neten azt látom a 3080 előtt van az rx 6800 xt ebben a játékban bőven. A beállitásokban lehet a kutya elásva. Le tudnád mérni full hd-ban legalacsonyabb presetre állitva a játékot? Most nézem meg.
Nagyon alacsony preset fhd
Nagyon alacsony preset full hd vga 2400 mhz gpu 2100 mhz vram.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz szasanyi #3228 üzenetére
Resizable BAR implementációt tud hozni az NVIDIA. Erre lehet válaszolni. A tesztelés a problémás része, de valószínűleg az alaplapgyártók ugyanúgy meggyőzhetők a legújabb platformok erejéig. Nem hiszem, hogy ez nehéz lenne, csak ki kell adni pár új BIOS-t az alaplapgyártóknak.
Infinity Cache-hez hasonló rendszerekben nincs nagy tapasztalata az NVIDIA-nak, ilyen sűrű SRAM-ot nem szokás GPU-khoz használni, de nem olyan nehéz megtervezni. De az Intel és az AMD itt kétségtelenül előnyben van, mert a processzorokhoz hasonló gyorsítótárakat terveznek, tehát elég csak elkérni a dizájnimplementációt a CPU-s csapatoktól. Ezt lemásolni természetesen sokkal könnyebb, mint nulláról megcsinálni mindent, de az egész csak gyorsítótár, tehát nem egy megugorhatatlan feladat ez a következő GeForce generációkra.
VRS-ük és mesh shadingjük már van. NGG-hez hasonló rendszerük nincs, de nincs is értelme fejleszteni, mert mire készítenek rá egy tényleges implementációt, az azért jó 4-5 évnyi munka, addigra már el lesz felejtve a vertex shader.
A programozható bejárást is tudják támogatni. Ehhez tényleg egy szabványos API kell, a hardverben pedig ott vannak a shaderek, amik programozhatók, tehát marha jól tudják majd a feladatokat futtatni. Ez a része a dolognak a Microsofton múlik, mert a ma megvásárolható hardverek tökéletesen alkalmasak arra, hogy a bejárási lépcső teljesen programozható legyen. Igazából az a nagy kérdés, hogy miért nem az már most. Bár valószínűleg van némi véleménykülönbség a BVH gyorsítóstruktúra specifikálása szempontjából, de előbb-utóbb mindenkinek be kell adnia a derekát a szabványosításért. Nem valami nagy ötlet növelni a hardverek RT teljesítményét, de eközben nem gondoskodni a memóriahasználat optimalizálásáról.
#3234 AsakuraDave : Ez az eljárástól függ. Pontosabban attól, hogy maga a sugárkövetés milyen távolságra történik meg. Manapság azért egyáltalán nem szokás messzire lőni a sugarakat. Általában a LOD0 vagy LOD1 távolságán belül véget ér a pásztázás. Ez aránylag memóriakímélő, mert alig kell extra adatot betölteni. A Godfall sugárkövetés ott válik memóriazabálóvá, hogy nagyon messzire lövik ki a sugarakat, még a LOD4 is játszik. Na ez már memóriapazarló, mert a DXR 1.0 és 1.1 nem engedi meg, hogy a LOD szint megváltozzon a sugárkövetés során. Ezt a sugár kilövésekor be kell állítani, és az marad végig, ami elég gázos működés, mert ha minden sugarat LOD0-ra lőnek ki, de egy messzi objektumot talál el, akkor arra be kell tölteni rá a LOD0-t. Tehát effektíve amit látsz a kijelzőn, arra lesz egy raszterizálásra szabott LOD kezelés, illetve mellé még mindenre ott lesz a LOD0 a memóriában. Ez brutálisan memóriapazarló, de a DXR 1.0 és 1.1 alatt nem igazán lehet mit tenni az API nem engedi meg módosítani a LOD szintet a sugár kilövése után. A programozható bejárás ezen annyit segít, hogy gyakorlatilag a fejlesztők megírhatják a saját compute shaderjüket a bejárásra, ami nyilván lehetőséget ad arra is, hogy sugarat LOD0-val indítsd el, miközben bizonyos távolságokat meghaladva a LOD szint csökkenthető. Ez jóval memóriakímélőbb, az effekt nyers memóriaigényét gyakorlatilag meg lehet vele felezni.
A DiRT 5 hagyományosabb módon közelíti meg ezt a kérdést, a régi játékokhoz hasonlóan nem lövi messzire a sugarakat. Ebből a szempontból a Godfall egy kivétel, az nagyon távolra is számolja az effektet. Ezek érthető dizájnbeli döntések. A DiRT 5 egy autóverseny, alapvetően amit látni fogsz az RT árnyékokból azok autón megjelennek, többre nincs is szükség, meg értelme sincs, mert nagyon gyorsan hajtasz, tehát alig látnál különbséget, ha messzire lőnék a sugarakat. A Godfall viszont egy TPS, ráadásul egész nagy nyílt terekkel, ott azért lehet haszna a távolra számolt RT shadows effektnek. Bár ezt azért így sem ártana skálázni low-medium-high szintre, mert jelen formában vagy van sok VRAM-od bekapcsolni az effektet, vagy nem kapcsolod be, mert nincs elég memóriája a kártyának.
#3241 _Horka_ : Nem igényel a SAM optimalizálást, de lehet rá optimalizálni. A konzol teljesen más, ott a memória elérése szempontjából egészen nagy előnyök vannak a PC-hez képest. PC-n ez akkor valósítható meg, ha elfelejtjük a dedikált GPU-kat.
Nem csak egy cache, mert ezt azért implementálni kell. Egyáltalán nem könnyű ezt hardveres szinten megoldani, az AMD-nél sem a GPU-t tervező részlet csinálta, hanem a CPU-s, nekik van ilyen méretes cache-ekről nagy tapasztalatuk.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
_Horka_
aktív tag
A SAM nem igényel optimalizálást ???
Nem értünk egyet. A SAM gyakorlatilag azt valósítja meg, ami eddig a konzolok kiváltsága volt. Értsd, közvetlen eléri CPU a VGA teljes memóráját. Persze, ez esetükben nem nehéz, hiszen SOC-ot használnak, vagy hogy a PC-k világában mozogjunk, APU-t. Mondjuk az sem mindegy, hogy ez az "osztott" memória GDDR6-os és nem PCIE gen x-en keresztül éri el a proci, hanem "direkt".
Szerintem, nagyon is optimalizáció igényes az, ha az ebben rejlő lehetőségeket ki akarjuk aknázni. Gondolj bele, akár a proci is segíthet a VGA-nak a számításokban(!), memóriaműveletekben. Sok potenciál van még ebben, de igencsak komoly optimalizációt igényel.
Az inf. cache semmi több, mint egy cache memória. Ezzel kompenzálja az AMD a "lassú" GDDR6-os memóriákat, hogy mégiscsak felérjen a GDDR6x-ekhez.
Tény, hogy igencsak jól sikerült. Konkrétan (szerintem) az AMD sem várt ilyen jó eredményeket. Azonban, ez a 128MB azért nem olyan hatalmas méret ám a VGA-k világában. A nagy textúrák (magasabb felbontás), a memóriaintenzív RT hamar meg tudja fektetni (mármint, túl kicsi lesz a mérete). Ez esetben pedig a nagyobb, de lassabb GDDR6 érezteti a hatását... megfogja a kártyát. Nem véletlen, hogy az RDNA2 alacsonyabb felbonontásokon és RT nélkül remekel. 4k RT pedig maradt az NVIDIA felségterülete.STRIX B650E-E, AMD Ryzen 7 7700X, MSI GXT 4070ti, KINGSTON FURY Rendegade 6400MHz 32GB @6000 - KF564C32RSK2-32, Fractal Design ION+ 760P
-
gabo423
tag
válasz CsigaGyilkos #3235 üzenetére
Cyberpunkon az rt nem fog menni csak nv karikkal premierkor. Ez van. De szerintem száguldani fog ezeken a karikon.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz gabo423 #3236 üzenetére
Nem annyiért vettem, de bocsi ezen nem szeretnék tovább rugózni hogy mennyiért vettem. Ezért
Te se tedd! Azon kívül nem értem, hogy miért jössz a scalper dumával. Mennyiért is hirdettél megjelenés után nem sokkal 6800XT -ét? 360k -ért? Akkor mi a húzós ár? Ki a scalper?Visca el Barcelona!
-
_Horka_
aktív tag
válasz AsakuraDave #3234 üzenetére
Nem abszurd, hanem tény. Nagyon memória intenzív (méret ÉS sebesség) az RT. Régi technológia ez már. Tessék, itt egy kis tanulmány ezzel kapcsolatban (egy a sok közül) [link] .
Az már más kérdés, hogy nem "csak" memória, de számításigényes is.STRIX B650E-E, AMD Ryzen 7 7700X, MSI GXT 4070ti, KINGSTON FURY Rendegade 6400MHz 32GB @6000 - KF564C32RSK2-32, Fractal Design ION+ 760P
-
arn
félisten
1000 eur az tul sok, foleg, hogy alig gyorsabb, es a rt is kerdeses. 6800xt es 3080 a jo valasztas a csucson, a tobbi kb kidobott penz.
egyedul akkor latom ertelmet, ha az 1000 euros tularazott kartyakhoz kepest nezzuk, es nem lehet mast venni.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
gabo423
tag
válasz CsigaGyilkos #3235 üzenetére
Ertem akkor a masik lehetett 350k ert. Az mar huzos de te tudod.
-
aktív tag
válasz gabo423 #3221 üzenetére
WoW -ozok jelenleg és ahhoz pl. jól lett optimalizálva a kártya +RT is. Bár engem annyira még ezaz RT dolog nem izgat mert pl. WoW -nál is alig észrevehető az RT "jelenléte" viszont borzasztó erőforrás igényes cucc ez. Kicsit nekem a jövőbe mutató dolog az RT. Szvsz majd 2 generáció múlva már értelmes is lesz és a kártyákon is normálisan fog futni. Szóval engem azért sem zavar a 6800XT RT -ben levő hátránya mert annyira nem mozgat meg egyelőre ez a RT dolog. Játékok amiket szeretnék kipróbálni a Cyberpunk 2077, Borderlands 2, Cod, Forza. Kb. egyelőre ennyi és nem is biztos hogy mindre lesz időm.
"Asakura kártyája igaz?"
Ezt nem akartam leírni, de ha már így rákérdeztél elmondom. Nem az övét vettem meg! Olyan árat mondott amiért nekem nem érte volna meg! Főleg úgy hogy ő 1. tulaj, tehát a normál áron szerezte a kártyát. Arról nem beszélve hogy coil whine -os volt az ő kártyája és még így is felárasan adta el. Ez van.
OC eredmény
Köszönöm! Egyelőre még nem volt időm beizzítani a kártyát, mert az 5800X -et próbáltam ki, hogy mit hozott a 3700X+5700XT helyett a 5800x+5700XT páros. Azt kell mondjam röviden, hogy nagyon elégedett vagyok. Később jönnek majd a beszámolók.
#3227Skyhunter: "Árakról meg ne is beszéljünk, kolléga fentebb +20%-ért jutott hozzá, nekem sincsenek illuzióim. Ha 1 éven belül mindenképpen akarok venni, az zsebbenyúlós lesz."
Ez most sajnos ilyen jelenleg.
#3229gabo423: Tévedés nem scalpartől vettem. Olyan személytől vettem drágábban aki nem talált kártyát és scalpertől vette meg drágábban. Ezért adta nekem is drágábban aki eladta, viszont neki nem volt rajta haszon. Sőt még egy kevés kedvezményt is adott benzin költségnek mert én mentem házhoz a kártyáért. Ez mondjuk már mellékes dolog de szerintem ez nagyon korrekt volt az Ő részéről, ezért is említettem meg pluszban ezt. És úgy gondolom, hogy a korrekteknek köszönet jár!
#3231Jacek: Próbálni lehet, de én is azt gondolom, hogy Startkor lesz belőle pár db aztán annyi. Ha egyáltalán lesz.Visca el Barcelona!
-
AsakuraDave
őstag
Nekem ez, hogy az RT effekt VRAM használó legyen elég abszurd. Persze én full laikus vagyok egy szót nem értek hogy működik, de ezek nem FIX dolgok nem egy FIX textúra hanem egy levetített valami amit real time kell kiszámolnia ergo színtiszta compute a raytracing. Ezeket szerintem nem lehet előre beküldeni a VRAM-ba, hogy nah itt a tócsába a reflekciók így meg úgy mert akkor az nem realtime. Lehet hogy más RT effekt mint az árnyékok megoldható VRAM-ból de személy szerint nekem a valósághű reflekciók többet dobnak egy játékon. Dirt 5-be pl észre se vettem a különbséget RT on/off között és ott elvileg "csak" az árnyékolás van RT-vel.
There's only one thing that hurts people more than lies. It's saying out loud the truth and facts.
-
-
veterán
Valaki próbál 6900XT venni? Márha 4 darabnál többet próbál eladni az AMD a világon... gondolom hogy 2 percig lesz készlet, ezért írtam hogy próbál
-
Skyhunter
őstag
Annyi mindennel etettek már minket a nagy gyártók idén, akkor hiszem el, ha majd hozzá lehet jutni a karikhoz. Simán elhiszem azt is, hogy ez csak porhintés, mókus- és parasztvakítás, elhiteti azajemdé' , hogy így karácsony környékén nem hagyják magukra a potenciális vásárlókat....perszepityu".
Árakról meg ne is beszéljünk, kolléga fentebb +20%-ért jutott hozzá, nekem sincsenek illuzióim. Ha 1 éven belül mindenképpen akarok venni, az zsebbenyúlós lesz. (2007-2008 környékén vettem egy Sapphire 7870OC-t 102k jó magyar forintért....akkor azt mondtam, soha többet nem veszek 100k lélektani határ felett vga-t.[ Szerkesztve ]
-
warcat
veterán
Kijött a HUB vizes [Asus RX 6800 XT ROG Strix OC] tesztje, tetszetős lett, csak persze drága.
EA: It's in the crate!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz szasanyi #3154 üzenetére
Az RDNA 2 az egy architektúra, annak vannak különböző részei, amiket ki lehet használni.
A SAM-hez és az Infinity Cache-hez nem kell direkt optimalizáció. Lehet írni hozzájuk, de nem kell. Az egyetlen játék, ami direkt optimalizálást használ ezekhez az az Assassin's Creed: Valhalla. De ezt az optimalizálást is két hét alatt rakták össze.
A SAM viszonylag egyszerűen kezelhető, mert egyszerűsít bizonyos problémákat, arra nem nehéz dolgozni, szóval direkt optimalizálások innentől minden játékban lesznek benne, mert gyorsan meg lehet ezeket írni, alig egy-két napnyi munka. De ennek a hatása igazából abban kimerül, hogy a tipikusan nyerhető extra, amit ad (PCI Express 3.0-s platformmal 3-6%, PCI Express 4.0-s platformmal 5-8%) tovább növelhető úgy +10-15% közé. Ennél több azért nincs benne, mert a PCI Express csatoló sávszélessége is limitál, és ha elviszik nagyon ilyen irányba a motorokat, akkor az a tradicionális, resizable BAR nélküli PCI Express 3.0-s rendszereken kivégzi a teljesítményt. Tehát a SAM +10-15%-nál többet nem fog hozni a jövőben, de ennyit könnyen össze lehet szedni pár napos optimalizálással.
Az Infinity Cache óriási talány még az AMD-nek is. Nagyon lehet rá optimalizálni, de nem tudni még, hogy mi az optimális. Annyira új dolog egy ilyen gyors és ekkora cache a GPU-kban, hogy nem látni hol vannak a határai. Arról van mérés, hogy az Infinity Cache a kikapcsolt állapothoz képest 1080p-ben 12-20% között növeli a teljesítményt, míg 4K-ban 8-13% között. Ez effektíve azt jelenti, hogy ha kikapcsolnák ezt a gyorsítótárat, akkor ennyivel esne az új Radeonok teljesítménye. Ez nagyon játékfüggő, illetve inkább motorfüggő, például a Frostbite új leképezője nagyon imádja, ott hozza a legjobb értékeket, de nem azért, mert direkten van erre optimalizálva, hanem mert a Frostbite-on belül a leképező működése amolyan cache-aware rendszer, vagyis a lokalitási elvre van kialakítva a feldolgozási koncepció, amivel igyekeznek azt elérni, hogy a szükséges adatok ott legyenek a GPU-n belül. Ez persze nem azt jelenti, hogy minden ott lesz, de mérhetően megnő a találati arány még a kicsi 3-6 MB közötti gyorsítótárakkal dolgozó GPU-kon is, és ennek a modellnek nyilván jótékony hatása van a nagyon nagy gyorsítótárakra, például erre a 128 MB-osra. A Frostbite esetében egyébként erről volt régen adat, már nem emlékszem hol, de ez a cache-aware irány a találati arányt majdnem 20%-kal növelte a modern GPU-kon. Ez nyilván nem hangzik soknak, ha figyelembe vesszük, hogy egy 5 MB-os L2 cache mellett a tipikus találati arány 17% körüli, de egyáltalán nem rossz, ha azt felhúzod átlag 20% környékére. Egy 128 MB-os cache esetében viszont eleve magas a tipikus találati arány is, és egy cache-aware optimalizálással bőven 50% fölé küldöd. Ezt a módszert terjesztette ki az Assassin's Creed: Valhalla leképezője, amit szintén cache-aware koncepcióban írtak, de kapott egy olyan optimalizálást a nagy cache-ekre, amivel gyakorlatilag elérték azt, hogy az Infinity Cache a kikapcsolt állapothoz képest bő 60%-ot gyorsítson a teljes sebességen 1080p-ben, ami 1440p-t tekintve plusz 45% körül van, 4K-ban pedig +30% körül. Na most ez egy két hetes optimalizálás volt, és nem igazán tudni, hogy hol a felső határ, de egy cache-aware leképező esetében ezeket az értékeket elég egyszerű hozni. Valószínűleg az Ubisoft ezt idővel úgyis kideríti, mert nagyon ráfekszenek erre a témára. Amúgy is fontos a cache-aware leképező, mert a modern GPU-k ezt Infinity Cache nélkül is nagyon meghálálják, nem véletlenül ment erre az EA és az Ubisoft a Frostbite és az Anvil fejlesztésével.
Az egyéb képességeik tekintetében már jóval direktebb támogatás kell. Ezek jó része azért szabvány. A VRS valószínűleg nagyon sok játékban lesz használva a jövőben, mert kvázi ingyen ad extra teljesítményt, meg a modern GPU-k támogatják is. A mesh shading is jó dolog, de a gyors terjedésében amiatt kételkedem, hogy nem kompatibilis a régi futószalaggal, tehát duplán kellene PC-re dolgozni. Ezért is hagyhatta meg az AMD az RDNA 2-ben az NGG-t, ami szimplán át tudja fordítani a vertex és geometry shadereket az új futószalagra, így a fejlesztőknek nem kell ezt direkt támogatni. Ugyanakkor az is igaz, hogy sokkal többre lehet menni a direkt támogatással, csak hát dupla munkát nem sokan vállalnak be.
A sugárkövetés tekintetében az RDNA 2 kihasználható képessége a programozható bejárás. Ezt például a Godfall már használja, de szerintem csak azok a címek fogják bevetni, ahol olyan RT effektet írtak, ami két pofára zabálja a VRAM-ot. Ilyenkor a programozható bejárás valóban hasznos, mert lehet játszani a LOD-dal, ami a VRAM-ra vonatkozó igényt visszaveti, de még így is 4-5 GB-ot lezabál a Godfall RT shadows effektje, bár az is igaz, hogy programozható bejárás nélkül 10 GB-ot is megeszik önmagában, és akkor még nincsenek betöltve a raszterizációhoz szükséges adatok. Nem véletlen, hogy szabványosan ez az effekt még nincs engedélyezve. Hosszabb távon egyébként jó esély van rá, hogy szabványosítva lesz a programozható bejárás, ennek kellene lennie a következő logikus lépésnek a DXR fejlődése szempontjából, és azzal kezelni lehet a komolyabb RT effektek eldurvuló VRAM igényét. Annyit tudni, hogy a Microsoft már erősen dolgozik ezen a specifikáción, így az AMD specifikus megoldásában sok jövőt nem látok, mert úgyis jön rá szabvány. De amíg az megérkezik, addig kezelhetők vele az extrém memóriaigénnyel rendelkező RT effektek, de utána inkább szabványosan kellene ezeket megoldani.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
gabo423
tag
válasz CsigaGyilkos #3217 üzenetére
Mire fogod használni milyen játékokhoz? Grat. Az Asakura kártyája igaz? Mi a vége oc-ban?
-
őstag
válasz Malibutomi #3216 üzenetére
Ez nagyon jó hír remélem így lesz.
“ A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!”
-
=WiNTeR=
senior tag
Azért a driverekkel még mindig hadilábon áll az AMD, most kellett legyalulnom DDU-val majd feltelepiteni megint az egész drivert, mert 200W-ra lelimitálta magát a kártya és default beállításnál is 5%-ot lassult valamiért. Minden rendbejött egy újratelepítéssel
"I will become a true hardscoping hitmarking sample text legend."
-
aktív tag
válasz tupacamaru #3215 üzenetére
Köszönöm! Én úgy érzem befog válni a kártya főleg ahhoz amire nekem fog kelleni. Azon is sok múlik pl. driverben hogyan állítgatod be a dolgokat (AMD nV kártyáknál egyaránt). Milyen konfig alá pakolod be a vga-t. Érdemes kísérletezgetni. Nem lehet egyoldalúan kijelenteni szerintem hogy melyik kártya az abszolút győztes. Minden gyártónál max a saját háza táján lehet legjobbat kinevezni (6900/3090). Mindenkinek egyéni igényei/elvárásai, beállításai, más felbontás, más elképzelések vannak. Elég sokat olvasgattam itt is és máshol is 3080/6800XT kártyákról. Én azt gondolom, hogy általánosságban elmondható hogy mind a két kártya egy szuper kártya. Mind a két kártya másban jó, másban vannak előnyei. A vga kérdés jelenleg azt gondolom, hogy olyan mint egy monitor kérdés. Van full HD felbontás 27" 280Hz képfrissítéssel (G-sync/Freesync) és van egy másik 32", 4K felbontás, 144Hz képfrissítéssel. Akkor most melyik a jobb? Akinek a magasabb képfrissítés a fontos és egyáltalán nem akar nagyobb monitort pl.: mert nem fér neki a 32" akkor neki az 1. opció a jobb. Aki részletgazdagabb grafikát akar van hely nagy monitornak és nem érdeklni a 280Hz képfrissítés mert 90 felett már nincs igénye többre annak a 2. választás a jó. Szerintem már jó régóta a vga vásárlás is ilyen.
Visca el Barcelona!
-
Malibutomi
nagyúr
Ha ez igazakkor az AMD a kovetkezo 2-3 hetben kezdi majd utolerni magat keszlettel
-
tupacamaru
veterán
válasz CsigaGyilkos #3214 üzenetére
Remélem beválik neked.
Hello, a nevem Inigo Montoya! Megölted apámat, készülj a halálra!!!................................................................... Merek annyit, amennyit férfi merhet; Aki többet mer, nem ember...............................
-
aktív tag
Értem. Akkor utánanézek még.
#3212tupacamaru: Nézd nem szeretném itt nagy dobra verni, de titkot se szeretnék csinálni belőle, ~20% -os felárral sikerült hozzájutnom. Ekkora összegű kártyánál sajnos ez már komolyabb összeg, de ez van most jelenleg.
#3213Sontir Fel: Köszönöm! Most ennyiért sikerült szereznem (lásd fentebb) de már a bejelentés óta tervezem a 5800x+6800XT -ét.
Sorry közbe game azért írtam késve.Visca el Barcelona!
-
Sontir Fel
őstag
válasz CsigaGyilkos #3210 üzenetére
Ez engem is érdekelne Grat hozzá
BFBC2/Steam/BF2-3-4/Erszoft/BF42/: Mr.Norissz Origin: Mr_Norissz
-
tupacamaru
veterán
válasz CsigaGyilkos #3208 üzenetére
Grat, mennyiért sikerült, már ha publikus?
Hello, a nevem Inigo Montoya! Megölted apámat, készülj a halálra!!!................................................................... Merek annyit, amennyit férfi merhet; Aki többet mer, nem ember...............................
-
nagyúr
válasz CsigaGyilkos #3210 üzenetére
Ezt nem tudom biztosra.
Megpróbálhatod, de ez csak az AIB-nél megy, gyártói karikra 2év a gar tudtommal mindig.[ Szerkesztve ]
Új hardverek számlával, garanciával érd PM.
-
aktív tag
Igen, egy korrektebbik "hw aprós". Nem scalpernek tűnt. Itt sokan csinálták fórumon is sajnos hogy villognak a 6800XT -éjükkel azután hw -n hirdetgetik nagy felárral... Mindegy kinek nem inge nem veszi föl. Hu valamit akartam kérdezni Tőled, de most nem juit eszembe
Szerk: Megvan! A Sapphire kártyákra (6800XT) mondtad, hogy 3 év gar. jár. ha megadják. És a kisker garancia papíron csak 24 hó szerepel, akkor a +1 évet azt fogom tudni valami módon érvényesíteni? AMD -nél vagy ha be regisztrálom a Saphhire honlapján?[ Szerkesztve ]
Visca el Barcelona!
-
nagyúr
-
aktív tag
Na a jó életbe csak sikerült!
Hardverekről annyit, hogy 5800X -et egész emberi árban sikerült megszereznem, ráadásul jó tuning potenciál van benne. Szóval ennek nagyon örülök.
A Radeon 6800XT -éhez sajnos csak egy kisebb felárral sikerült hozzájutnom... Kiakartam már próbálni úgyhogy örülök, hogy sikerült beszereznem! Akitől vettem, annak a gépén tesztelgettem a kártyát, brutál szép és folyamatos megjelenítést produkált 4K-ba is! Dirt4 -et és a Red Dead Redeption 2 -t próbáltam ki vele. Igazából azokat is csak azért hogy lássam a kártyával minden ok.
Akitől vettem pont akkor érkezett meg neki ez a kártya: [link] [link] Kézben fogtam a kártyát és röviden és tömören: brutális ez a TUF hűtés.
Kérdezgettem Tőle, hogy milyen a 3080. Röviden annyit mondott a 3080 -ról, hogy több FPS -e van vele mint a 6800XT -vel és folyamatosabbnak érzi a játékokat. Ez van
Igyekszem vele teszteket csinálni és megosztani Veletek, hogy Ti is tudjatok belőle tapasztalatokat leszűrni.Visca el Barcelona!
-
AtHoS
nagyúr
válasz =WiNTeR= #3183 üzenetére
Hopp...ez nem neked ment volna, hanem Feri1984-nek
No akkor v-sync globális kikapcsolása/átállítása:
- Radeon szoftver jobb felső sarkában fogaskerék ikon /Beállítások/
- Bal oldalon a második menüpont: Grafikus rendszer
- Várakozás a függőleges frissítésre: állítsd kedved szerint /nálam Ki, hacsak az alkalmazás másképpen nem határozza.../Monitor frissítését nem a Radeon szoftverben kell állítani, hanem Windows beállításokban.
W10-nél (20H2) pl. így kell:- asztalon jobb klikk -> Képernyő-beállítások
- Speciális megjelenítési beállítások -> átállítod a Frissítési időköz értékét[ Szerkesztve ]
read-only mode on the forum
-
KAMELOT
titán
válasz ScomComputer #3204 üzenetére
Kedvezmény más értelmet nyert +50-100k azaz kedvezményezett vagy!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
szasanyi
félisten
válasz DeathAdder #3203 üzenetére
Még az a szerencse, hogy előtte jól bevásároltunk.
-
ScomComputer
veterán
válasz DeathAdder #3203 üzenetére
Jaja. veszegetik le a kedvezményeket a semmiről az nv-nél is ez van...
-
arn
félisten
válasz gabo423 #3199 üzenetére
a ref jo bolt volt 700 eur kornyeken, de az sajnos epp annyire realis ar, mint a 3080 700 euroja - ideje lenne mar seggbe rugralni a gyartokat ezekkel az msrpkkel. 20-30%al dragabb lesz ugy is, ha lesz belole keszlet.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
Új hozzászólás Aktív témák
Relatív gyári teljesítmények:
● RX 6400-hoz képest
● RX 6500 XT-hez képest
● RX 6650 XT-hez képest
● RX 6750 XT-hez képest
● RX 6950 XT-hez képest
Fogyasztási keret állításához:
● MorePowerTool
/link a weblap közepe fele/
● MorePowerTool leírás/guide, mit hogyan, miért !!!
Aktuális AMD driver:
● AMD.com
EXCEL-tábla topiklakók méréseivel:
● [LINK]
- Windows 10
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- Mini-ITX
- Vírusirtó topic
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Path of Exile (ARPG)
- CES 2025: Feltekeri kijelzőjét a Lenovo ThinkBookja
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest