Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Jóárasítja két Arrow Lake-S CPU-ját az Intel
- Lézervágás, gravírozás
- NVIDIA GeForce RTX 5060 Ti (GB206)
- 16 GB RAM 2025-ben? 🤨 – Ma már kevés lehet!
- Fujifilm X
- Milyen videókártyát?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- BIOS frissítés
- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
-
PROHARDVER!
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak 2023-as konklúziója majd 2024-as konklúziója GalaHU tollából, illetve itt található a fórumtársak cockpitjeinek galériája.
Itt egy nagyon hasznos setup guide, mindenre kiterjedően, angol nyelven.
Új hozzászólás Aktív témák
-
atomeec
senior tag
válasz
ForRedGlory #29048 üzenetére
Az új FW-ben a FEI-vel ezt jól lehet kontrollálni (nem játszottam rFactor-t, pl F1-ben éreztem elég durvának a kerékvetőt). Egy próbát megér szerintem.
-
ForRedGlory
félisten
Ha mar ez a tema... valami otlet, hogy rfactor 2-ben a kerekveton ne clippingeljen a Fanatec v2.5?
A “car specific ffb” a beallitasokban erre szart sem er, mas meg nem allithato...
Felek ramenni a kerekvetore.... esetleg valami mod van ra?
-
RobbyJr
addikt
Sziasztok!
Valaki itt Assetto Corsasik? Írtam oda a fórumra de nem jött válasz.
In-game beállítás kellene Fanatec v2.5 kormányhoz, meg esetleg kerék beállítás.
Érdemes-e a FOR (force), SPR (spring), DPR (damper) beállításokkal foglalkozni, vagy jó alapon hagyni 100-on? -
DummyBoy
senior tag
Ja, olvastam én is, de sajna CSL-nél nem találtam ilyen lehetőséget.
Én imádtam a Forza sorozatot, de nekem a 7 nagy csalódás lett.
Mivel nagyon nehéz volt összeegyeztetni az időbeosztásainkat, így Rivalsban kergettük egymást a haverokkal (Leginkább én őket...) de tönkretették.
-
Gijon
senior tag
válasz
DummyBoy #29039 üzenetére
Dehogy szóltál le. Szeretem én az Assettot és a PC-t is, de xbox-on sajnos egyik mögött sincs magyar közösség, vagy csak én nem tudok róla. Forzában a thrustmaster kormányokon be lehet állítani az automata kuplungot, ha az "a" gombra van beállítva a kuplung, akkor mod+a kombinációval lehet aktiválni és deaktiválni. Ha aktív, akkor folyamatosan villog a led. Ezt csak verseny kezdetekor érdemes aktíválni, mert a menüben bekavarhat. Fanatecnél is volt ilyen funkció. Játékon belül meg manuálisra kell állítani a kuplungot.
-
DummyBoy
senior tag
Bocsi, nem leszólni szerettem volna bárkit is
Forzában a hülye kuplung/automata váltó megoldás miatt a kontroller nagy előnyt jelent váltáskor (Pedállal fizikailag képtelenség olyan gyorsan kuplungolni mint gombbal, ráadásul az automata váltó is lassabban vált mint ahogy Manual + Clutch beállítással a kontrollerrel lehet váltani ...) , valamint ha valaki nagyon jól irányítja a kocsikat vele, akkor a gáz/fékkar nagyon jó visszajelzései extra pluszt jelentenek.
Ha valaki nagyon jó kontrollerrel, akkor nehéz kormánnyal utolérni, erre akartam utalni. Ettől függetlenül kormánnyal jobb játszani xD
Én béna voltam kontrollerrel, nálam ez nem számított, nekem sikerült jobb köröket menni kormánnyal, viszont visszatérve a másik topikhoz, a pedálsor javulása messze többet jelentett mint a kormány.
G920-nál a Loadcell beépítése is hozott némi időt, a Fanatec meg még többet xD
-
Shane83
csendes tag
válasz
tobias88888 #29037 üzenetére
Értem. Köszönöm a tippet!
-
Shane83
csendes tag
Sziasztok!
Van esetleg köztetek vagy tudtok olyat, aki megválna a ClubSport V1-es pedáljától? Természetesen hibátlan állapotú érdekel csak.
Valamint érdekelne a véleményetek, hogy T3PA-PRO vagy inkább ClubSport V1?
Előre is köszönöm! -
-
RobbyJr
addikt
válasz
koanla #29029 üzenetére
Tudom tudom, csak azért még is csak jobb egy 10-15 körtől.
Minél komolyabb az ember kormánya, nyilván a valóságérzet és az élmény is nő ezáltal, a többivel meg egyetértek.
Azért az a 30300 kör az nem semmi.
(#29030) DummyBoy:
Azzal szerencsére nem játszok. Assetto Corsa, Dirt Rally, illetve F1 a codemasterstől ami tény hogy arcade, de kormánnyal remélem élvezhetőbb lesz. -
koanla
aktív tag
válasz
RobbyJr #29022 üzenetére
"Viszont ő 100 köröket ment mindegyik kormánybázissal, mire ezeket a különbségeket kapta."
Félig off:
"100-körök" azért nem a világ vége. Én elég fosul tolom, de iR-ben nekem is van csak road-on 30300 köröm 2010 óta.
A konzisztenciát már írták többen is. Viszont amit eddig még nem nagyon írt senki, ha jól látom: valóságérzet, vagy annak minél hűbb megközelítése. Ha már az ember odaül és rászánja magát, akkor azért ez is fontos, mert ha nem, akkor billentyűzettel is nyomhatnánk akár...
Szóval élményben is más egy komolyabb szet és azt nem lehet köridőre fordítani egyáltalán. A DD-s kormányokat baromira dicsérik, de egy G25 és G27 után nekem a létező legalapabb Fana is érezhető lépés volt. Ahogy azok is sokat emeltek az immerzión a Logi Wingman után (180 fok, két pedál, gumi-műanyag, csak váltógombok a kormány mögött) -
fagy53
nagyúr
Annak azért hiszek aki a különböző szettekkel sok kört futva véleményt alkot, itt szó sincs az emberi képességek különbözőségéről...
Ahogy mások is leírták a fékezés hatékonysága és az ettől is függő kigyorsítás, jó hatással van a köridőkre és itt jön be, hogy nem mindegy milyen pedálszettet használunk.
Igaz az is , hogy ettől még nem leszünk dobogósok, ha eddig is a csak karcoltuk a hatodik helyet.
A gyakorlás természetesen elsődleges, a rutin sokat számít, második a kormány beállítás és harmadik a pedál . Az életkor pedig szörnyen hátráltató tényező és sajnos visszafelé dolgozik, mármint a helyezéseknél. -
dojan75
tag
válasz
zilazil #28999 üzenetére
Hát elsőnek HE ultimete pedált akartam, de mondta barátnőm, ha úgy van akkor inkább a jobbikat vegyem meg amit úgy érzek, hogy nem cserélem le, és ez lett belőle. És most van lehetőségem lecserélni későbbiekben nem hiszem hogy lesz
de hát miére ideér. Meg sokat gondolkodtam én is melyik legyen, meg ugye autószerelőknek is meséltem mit akarok aztán az egyik elmagyarázta hogy miért lehet jobb.
-
-
Amantius
senior tag
Szerintem az már inkább tehetség, képesség. Én nagyon sokat gyakorlok (ráadásul 2001 óta), viszont a hiányzó képességeimmel gyakorolhatnék 30 órát is, per nap, akkor sem lenne belőlem M. Norbert. A hiányzó képességeimet megpróbáltam kompenzálni egy jobb pedálszettel, végül is, kicsit sikerült. Utol nem értem az élmezőnyt, de picit közelebb kerültem. Nekem már az is elég. Persze, lehetett volna nulla előrelépés is, akkor csak szimplán jól éreztem volna magam.
-
RobbyJr
addikt
Egyetértek mindenkivel, aki ezt a 2 másodperces javulás mondta, írta hogy nem nagy Hot Lap menő ember, szóval szerintem a végére belejött annyira, hogy annyit gyorsult az illető.
Viszont a srác a SimRacing-nél a V2.5-el gyorsabban ment 1 másodperccel , mint a CSL Elite, CSL Elite + kormánybázisokkal.
Viszont ő 100 köröket ment mindegyik kormánybázissal, mire ezeket a különbségeket kapta.
Megtekinthető itt
Amúgy sok múlik a pedálon, főleg a loadcell féken az biztos!
Elnézést ha pár embernek a nyugalmát felzavartam, nem volt szándékos. -
Amantius
senior tag
-
A pedálban lehet a megoldás. Féktávokon kevesebbszer csuszok meg..
-
Gijon
senior tag
válasz
tobias88888 #29017 üzenetére
A kormány csere valóban nem sokat hoz, viszont egy jobb pedálszett, gondolok itt a hagyományos rugós vs load cell fék azért hozhat a konyhára. Igaz meg lehet szokni és begyakorolni a pályákat, de egy ismeretlen pályán előnyösebb egy jobb pedálszett szerintem.
-
Joshi
titán
válasz
RobbyJr #29015 üzenetére
Ahogy tobias88888 is írja, egy minőségibb kormánnyal nem leszel drasztikusan gyorsabb, esetleg stabilabban fogsz menni. Ahhoz hogy ott legyél a top 10-ben elsősorban tehetség kell, de még úgy is rengeteg gyakorlás szükséges. A semmitől nincs eredmény, de ez így van az élet minden területén.
A jó köridő elsősorban a pályaismereten múlik, és nem árt ha le tudsz tölteni egy élmenő gyorskörét, aminél meg tudod figyelni hogy milyen íveket és sebességeket használ. Persze mindenkinek más a jó, de ez jó kiindulási alap.ui.: a fejlődés egy folyamat, ne gondold hogy egy kormány vagy pedál cserétől megtáltosodsz. Inkább ellenkezőleg szokott lenni, eleinte még rosszabb időket mész. A lényeg a sok-sok gyakorlás(futott km).
-
tobias88888
őstag
válasz
RobbyJr #29015 üzenetére
Dehogy. Kormány és a szett időben szignifikánsan nem hoz gyorsulást, viszont a konzisztenciát azt nagyon is növeli. Csak gyakorlottabb lett, semmi egyéb.
Szép is lenne ha hozna, mert talán másfél éve volt hogy karácsonykor benézett Michelisz a gtr masters-hez GT3-azni Brands Hatch-en és 9 tizedre voltam tőle egy DFGT-vel (előttem is jópáran mentek hasonló szettel). Azóta váltottam, de nem gyorsultam 2 másodpercet, sőt, szerintem semennyit. Viszont az új pedál és a kormány miatt a konzisztenciám nőtt és könnyebben megfogom a kocsit, ami miatt kevesebb anyázás is van és élvezetesebbek a versenyek. Szóval megéri váltani, csak nem az időeredmény miatt, mert azt a régi szettel is el tudtad volna érni kis gyakorlással.
Hasonló dolog a VR is, bár ott az első 1-2 hónapban még lassultam is. Most már kb szinten vagyok így 1 év után, de az biztos hogy kevesebbet ütközök, mert érzem hogy térben hol van az autó. Egyfelől jobban ki tudom kerülni a baleseteket, másfelől nem megyek bele senkinek mert félelmetes VR-ban ütközni és pörögni
-
Eddig g29 volt használatban. Most Fanatec csr -clubsport v2-vel. azonnal -2 sec egy 1:30-as pályán. Lehetséges ez? Lehet,hogy csak nagyon kialudtam magam?
-
Sziasztok!
Logi G27-ben ma lecseréltem a törött enkóder tárcsát rézre (60 rovátkás).
Széteszedéskor világosan látszott, hogy nem én járok ott először, és hiába szedtem szét mindent extra óvatosan, félő, hogy valaminek ez is elég volt a tönkremenéshez.
Sajnos, amióta összeraktam, azóta már a kalibráció sem jó bekapcsoláskor.
Elkezdi kicsit tekerni erre, utána kicsit arra, de játékban (PS3) semmilyen kormánymozdulatra nem reagál.
A váltó, pedál és a kormányon lévő szekvenciális váltófülek hibátlanul működnek.Van tapasztalat arról, hogy ezt a hibát mi okozhatja?
Kössz!
-
RobbyJr
addikt
Igen én is így vagyok vele, a kormány legyen frankó, ráteszek egy BMW kereket, meg talán egy F1-es kormányt később, mert arra nagy szükségem van, aztán ha lesz valami jó akció fekete pénteken akkor majd pluszba beszerzem.
Maradok akkor ennél a két pedálosnál, aztán később kap bele egy load cellát.
Köszönöm a választ! -
RobbyJr
addikt
válasz
#48967168 #29007 üzenetére
Köszönöm a válaszod!
Igen sok jót hallottam a V2-ről, na meg a mostani V2.5-ről.
Gondolom azért is érezted finomabbnak mert az Elite az optikai szenzoros, a V2/2.5 meg dual hall szenzoros.
Meg a szíjhatása is jobb a V2.5-nek.
Ha a V2.5-t vennék, akkor a pedálon spórolnék, és az LC nélkülit venném a két pedálosat. Kuplung amúgy sem kellene viszont így elesek a load cellától, de később azt meg tudok belevenni.
Tényleg erről a load celláról beszélve, enélkül nagyon rossz a fékezés?
Mondják hogy nagyon sokat segít ha megtalálod azt a 10% fékutat, és ha ráérzel akkor gyorsabb köridőket tud menni az ember.
Thrustmasternél mondjuk lehetett ilyen gumibakot beletenni, és így kisebb volt a fékút, és az tetszett.
Ami meg a két pedálos Fanatecet illeti alapból ott is van ilyen gumi rajta, gondolom ez is segít a kisebb fékúton.Csak hát ennyit rászánni, és 1 év gari azért kicsit rizikós.
-
#48967168
törölt tag
válasz
RobbyJr #29004 üzenetére
Nekem volt Elite-m és V2.0-ám, jelenleg is az utóbbit használom. szinte ugyanazokkal amikkel Te tervezed. Bár egy nagyon jó kormány/Base az Elite én valahogy sokkal finomabbnak és élettel telibbnek éreztem a V2-őt, úgyhogy egy pár hónap után vissza is váltottam Elite-ről. A V2.5 valószínűleg ettől is jobb...
A Dirt-ben volt igazán hangsúlyos a dolog, hiába konfiguráltam át 100x, nem tudtam ugyanúgy belőni, pedig ugyanazt a rimet és wheelt használtam mindkettővel...
Hogy megéri-e a különbözetet azt neked kell eldönteni, én inkább pici bukóval kiszálltam az Elite-ből pedig az általam használtak közül azt tartom No.2-nek...
-
atomeec
senior tag
Nekem a Test Drive Unlimited 2 a fájó pontom. Az eslő rész simán működik a Fanatec kormánnyal, a második kifagy, ha be van kapcsolva a kormány és sehogy sem lehet működésre bírni. Persze az Atari már sehol sincs, de kár érte, mert szerettem nagyon, külön kormányt meg 1db játékért nem fogok venni.
-
Joshi
titán
válasz
atomeec #29003 üzenetére
"A kormány teljesen független a kormánytól"
Akarom mondani a pedál független a kormánytól.
Természetesen megosztom, de nem látok rá esélyt hogy sikerülne. Igazából nekem az a furcsa hogy PC-re ki lehet adni egy ilyen tákolmány játékot. Szégyen. Itt most nem magát a játékot minősítem, hanem a támogatást kompatibilitást. -
RobbyJr
addikt
Sziasztok!
Kormány vásárlás előtt állok, és olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy adott a Fanatec ClubSport Wheel Base V2.5, illetve a CSL Elite Wheel Base[/I.]
A V2.5 mennyivel jobb mint a másik? Elolvastam hogy mit tud a kettő, meg hogy az egyik műanyag ház, másik meg fém, más a belseje, de kicsit sokkalom azt a 230€-s árkülönbséget.
Amihez használnám a kormányt az Assetto Corsa, Dirt Rally, F1 2017 / 18.
NEM Ligázni tervezek, hanem hobbi szinten versenyezni, élvezni a játékot.
Volt nekem előtte egy Thrustmaster T300 Alcantara kormányom, de 2 hét után megadta magát, a cseredarab meg rá 1 hónapra, szóval meguntam hogy sok a gyári hibás, így otthagytam a Thrustamstert.
Fanatecre szeretnék váltani, csak kérdés melyiket vegyem.
CSL Elite Pedals LC-t vennék, illetve valamelyik rezgőmotoros kormányt.Válaszokat előre is köszi!
-
Joshi
titán
válasz
atomeec #29001 üzenetére
"Illetve még olyat próbálhatsz, hogy a controller beállításoknál lehet erőltetni a tengelyek kalibrációját (fejből nem tudom, de meg fogod találni). Ott megpróbálni, hogy reagál-e. Illetve a szokásos másik USB próba."
Ezeket próbáltam de semmi. A kormány teljesen független a kormánytól, eleve más usb-be csatlakozik. Na mind1 majd még próbálkozok. Köszi. -
atomeec
senior tag
Sajnos nem tudom, de rákerestem, mit találok. Ugye alapból amikor indul a játék, akkor ne a billentyűzetet nyomd, hanem a kormányon gombot (volt vele bajom, ha billentyűzetet nyomtam, akkor nem látta a kormányt).
Illetve olyat írt valaki, hogy ha előtte PC2-ben kalibrálta a kormányt és utána indította a WRC 7-et, akkor látta a játék (ez valószínűleg egyedi megoldás és másnak nem fog menni...). Illetve még olyat próbálhatsz, hogy a controller beállításoknál lehet erőltetni a tengelyek kalibrációját (fejből nem tudom, de meg fogod találni). Ott megpróbálni, hogy reagál-e. Illetve a szokásos másik USB próba. Nem emlékszem, hogy a G27-tel próbáltam-e anno, de ha igen, akkor biztos működött is, de az tény, hogy nem épp felhasználó barát a kormány beállítása...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- iPhone topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- Futás, futópályák
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Sorozatok
- További aktív témák...
- GOPRO Hero 12 BLACK - 5.3k akciókamera - Motoros/biciklis szett (4.)
- DJI Mavic 2 Pro drón szett - 1" Hasselblad kamerával
- Újszerű Garanciás Macbook Air M1-es (8GB/256GB) 2026.09-ig Garis)
- ÚJ BONTATLAN Apple MacBook Air 15" M2 8GB RAM 256GB Magyar billentyű garancia 1 év Deak t
- Bontatlan ÚJ IPAD PRO M1 M2 M4 11 12,9 Wi-Fi és 5g cellular 128--512GB DEÁK TÉRNÉL Azonnal Átvehető.
- Bomba ár! Dell Latitude 5411 - i7-10850H I 32GB I 512SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Noctua NH-D15 chromax.black léghűtés garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 9/Apple Watch Ultra/Apple Watch Ultra 2
- Bowers/Wilkins Px7 S2 fejhallgatók
- Samsung Galaxy A9 2018 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest