- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hobby elektronika
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezetékes FEJhallgatók
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
Hirdetés
-
Lunar Lander Beyond teszt
gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
PROHARDVER!
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
koanla
aktív tag
Szabi, nem lehet, hogy "erőltetni" kell a kalibrációt? Ha jól tévedek, nem minden kormány tudja azt a fícsört, amit a G25: azaz elég csak benyomkodni a pedálokat AKÁRMIKOR (az én régi kormányom is ilyen volt).
Itt esetleg az lehet a megodlás, hogy Verzérlőpult -> Játékvezérlók -> a kormányt kiválasztva 'Tulajdonságok' és ott megkeresni a kalibrációt és OTT kalibrálni.A 4408-at és a 4412-t látva elég gyanús, hogy kalibrációs probléma lehet mindössze. Elvileg nem szabadna gombként viselkednie egyik pedálnak sem; hiszen azért analóg a vezérlő.
-
koanla
aktív tag
válasz Laca19 (a) #4429 üzenetére
Laca, nézd meg még azt, kérlek, hogy az előbb általam leírt útvonalon (Vezérlőpult, játékvezérlők, ott a kormányod, tulajdonságok) a csúszkák arányosan mozognak-e a pedálok benyomásával? Persze ha már ott vagy, akkor ugyanezt érdemes megnézni a kormány mozgatásával is, hátha. Ténlyeg, annál nem tapasztaltál olyat, hogy nem az elfordítással arányosan mozog a játékban?
Az nVidia, illetve az SP3 azért nem valószínű, hogy okoz ilyet. Elég sokan játszanak nVidiás vidkarral és SP3 is elég sok gépen lehet. Konkrétan nálam mindkettő adott, egyszerre. Ilyen viszont általában akkor van, amikor nincs bekalibrálva a vezérlő rendesen. Az mondjuk érdekes, hogy a barátod gépén jól működött. Ott volt kalibráció, ellenőriztétek driverben is, hogy jó-e a szoftveres kitérés?
[ Szerkesztve ]
-
koanla
aktív tag
Aha, jól van. Nem is értem, de átsiklottam a 4412-ben azon a részen, ahol leírod, hogy okés a dolog a kalibrációval és rendben mozognak a csúszkák.
Hát, akkor már nem sok ötletem maradt. Még annyit érdemes megnézni, hogy a GRID-ben a "dead zone" mellett a "saturation"-nel mi a helyzet. A régebbi CMR-ekben volt olyan, hogy az egyik értékét az adott tengelynek a nyilakkal, a másikat pedig a CTRL lenyomása mellett szintén a nyilakkal lehetett állítani. Nem tudom, ebben van-e ilyen, de azt érdemes még megnézni. Bár gondolom, ezen már túl lehetsz, hiszen a holtjátékot már állítottad. A másik - de ez szintén túl triviális ahhoz, hogy így legyen! - eshetőség, hogy digitálison van az adott tengelyen a játékban. Ha így volna (tudtommal ez is leginkább Codemasters-es fícsör), akkor azt át kell dobni analógra. Sajnos a Burnout Paradise-zal még ennyi tapasztalatom sincs. :-)[ Szerkesztve ]
-
koanla
aktív tag
válasz This_is_Ice #22589 üzenetére
"...szimulátorhoz kifejezetten tökéletes."
Szimulátorban elég sokat számít a FOV. Alacsony FOV-val nem nagyon tudsz pályaversenyezni. A 21:9 segít ezen, de közel sincs egy háromkijelzős setuphoz képest, ami lazán 150-170°-okat tud. Aki meg háromkijelzős setupban gondolkodik, az pont a minél nagyobb FOV miatt teszi. Szóval szerintem nem megoldás, csak némi javulás.
-
koanla
aktív tag
válasz teki80 #23139 üzenetére
Szia! Ne izgulj, meg fogod szokni és onnantól a billentyűzettel a közlelébe sem fogsz kerülni az időidnek.
Logitech Profiler-t nyisd meg és a Degrees of rotation-t keresd. Nem otthonról írok, így egyrészt mgnézni sem tudom, másrészt elvileg a G29-hez már valami más szoft van, ami másképp is néz ki, mint nekem a G27 esetében, de szerintem egyértelmű. Ha jól emlékszem, valaki korábban itt is tett fel szkrínsotot, azt is meg tudod keresni. -
koanla
aktív tag
Urak, rengeteg tapasztalat gyűlt már itt össze, erre számítanék most.
Valamikor a közeljövőben szeretném lecserélni eléggé kifutó G27-es kormányom valami másra. Egyelőre a DD-s kormányok olyan távol vannak még árban, hogy az nincs feltétlen szkópban (amennyire tudom, a Thrustmaster két újdonsága sem DD-s lesz még. Bár azt sem tudni, hogy ha TÉNYLEG lesz Thrustmaster DD-s kormány, az milyen árfekvésben fog mozogni, de feltételezem, nem a két szép szemünkért gyártják majd...)
A lényeg, hogy nagyon gondolkodom, mire lehetne majd lecserélni a mostanit és amennyire meg tudom itélni, igazából három reális eset között kéne majd döntenem:
- G29
- Thrustmaster T300 Ferrari Integral
- Thrustmaster T500G29
Szinte alapeset, annyira kézenfekvő választás. Talán még a váltóját sem cserélném, mert azért a mostani váltókonzolon van azért pár gomb, amit nagyon szeretek használni.
Ellene szól: a viszonylagos kommerszsége, "csak" 900 fokos elfordulás, ismert dolgai (fogaskerekes megoldás és az ebből fakadó kerregés, kopogás, valamint FFB lyuk (bár ez engem nem zavar; meglehet csak azért, mert ezt szoktam meg), stb.)
Mellette szól: ár, ismertség, megszokás, bőr kormánykerék, garanciális lehetőség, megbízhatóság
Semleges tényező: FFB általános ereje. Nem tudom, ez mennyire számít, mivel a mostanit is elég alacsony erővel használom. Nem szeretem, ha letépi a kezem, csak adja vissza az utat szépen. Igen, tudom, van clipping, de nem tudom, érdemes-e a clipping kiküszöbölése miatt durva erővel menni mindenhol máshol. Itt is lehet, hogy a megszokás vezet félre, mivel mással nincs tapasztalatom.T300 Ferrari
Nagyon dicséritek a szíjas hajtást, de még sosem volt ilyen a kezeim között. Ahogy feljebb írom, az ereje nekem nem tényező (legalábbis most még ezt gondolom). Az 1080 fokos elfordulást már talán egy hangyányit jobban díjaznám, bár az sem feltétel. Csak és kizárólag iRacing-ezem és ott nagyon kevés autó van, amelynek szüksége lenne ekkora elfordulásra. Ráadásul azokkal nem is szoktam nagyon menni.
Mellette szól: szíjhajtás, cserélhető kormánykerék, 1080 fokos elfordulás, 30 cm átmérőjű, nem műanyag vagy gumibevonatú kormánykerék.
Ellene szól: ár, a megbízhatóságáról, pontosabban annak hiányáról mostanában elég sokat írtok, ez mindenképp megfontolandó. Tartok a rögzítésétől is, mivel momentán még nincs külön rigem, hanem egy picit nyeklő-nyakló, bútorlapból készült egyszerű íróasztal adja az alátámasztást (már csak emiatt sem hiszem, hogy nagyon el kéne mennem a túl nagy force írányába). Nem tudom, mennyire tudnék ki- be"szállni" versenyzések között azzal a bazi nagy, lefelé lógó csavarral. Szóval attól is tartok kicsit. Szintén tartok attól, hogy ennek aktív hűtése van. Nem tudom, mennyire lenne hangos, állandóan megy-e, vagy csak akkor kapcsol be, ha melege lesz és kikapcsol, amikor lehűlt. Pláne, analóg módon szabályozza-e esetleg a fordulatszámát a hőképződés arányában...
Utolsó tétel, hogy nincs váltó a készletben hozzá. Tehát ide még célszerű lenne megvenni a TH8A-t is (vagy hogy hívják a nyolckofozatú H-sémás váltót...), vagy meghagyni a G27-est váltókarnak. Azon autókkal, amelyeket az iR H-sémás váltóval tol, azokat úgy is váltom, nem a kormányon lévő fülekkel. Tudnék rgaszkodni ehhez is és a kuplunghoz is (oké, kuplung adott a szetben). Szóval a plusz váltó jelentHET kevesebb gombot, nagyobb kupit (ha mégis marad mellé a G27 váltónak és kvázi-button boxnak) és plusz költséget. Az alcantara kormányról is írtátok már, hogy csak kesztyűben. Idegenkedem még ettől, full kesztyűt nem is tudom, szívesen viselnék-e, egyelőre még a biciklis kesztyűt is nehezen képzelem el. Nem tudom, hogy áll gombokban és konfigurálhatóságban a G27-hez képest. Amennyire gondolom, a szoftvere nem annyira részletes mint a G27-é, de ugyanakkor már azt is írtátok itt korábban, hogy sajnos a Thrustmasteré is viszonylag egyszerű. Próbáltam egy barátomnál egy T100-ast és az elég fapadnak tűnt érzésben is a G27-hez képest, valamint állítgatni sem nagyon lehetett semmit. A műeffekteket viszont szeretném kizárni, ha egy mód van rá.
Semleges tényező: pedálszett. Tudom, a T500-é sem load cell-es, de a 300-asé nem tűnik semmi formában előrelépésnek a G27-hez képest, ezért is semleges talán a dolog.T500
Hasonlóan gondolkodom efelől mint a T300-nál megfogalmazottak. Ahhoz képest még néhány differencia jön azért, természetesen
Mellette szól: szíjhajtás, 1080 fokos elfordulás, robusztus felépítés. Bár nem load cell-es, de a pedálkészlet nagyon komolynak néz ki képeken.
Ellene szól: ár, váltó hiánya (lásd T300-nál leírtak), gumiborítású kormány (ez viccnek is rossz. Tudom, lehet hozzá venni 50k körül alcantarát, ami már 30 cm, de egyrészt lásd T300-nál leírtak az alcantara esetén, illetve ez tovább növeli az árat)
Semleges tényező: FFB ereje (most még azt gondolom, hogy azt nem hajtanám 100%-on)Szóval ott tartok, hogy G29 100k körül, esetleg a váltójával 120k körül
vagy
T300 Ferrari Integral 135k körül, esetleg TH8A váltó plusz 50k körüli összegért (185k)
vagy
T500 150k körül, esetleg TH8A-val (50k) és Alcantara kormány (50k), összesen 240-250kHa bárkinek bármi véleménye, pláne tapasztalata van, azt kérem, ossza meg. Fontolgatok olyan megoldást is, amikor nem egyben kéne kicsengetni a T500, TH8A és az alcantara kormány árát, hanem mondjuk kezdeni a T500-zal, aztán kormánykerék-csere, végül váltó. Addig szegény kis G27 maradna talán mellette. Illetve távlatilag még benne van egy költöztetés egy nyugisabb helyre is, ahol talán nem gond az aktív hűtés. Most lakótérben van, ahol gond akár a G27 zörgése is (H-váltó, áttétel kerregése, pedálok kopogása), tehát ezt is figyelembe szeretném azért venni. Plusz az esetleges költözéskor kapna valami riget is, hogy stabil és kényelmes legyen a helyzet.
Hát, nagyjából ennyi, jó hosszú lett. Remélem, nem lesz tengeribeteg senki és talán néhányótok tud szolgálni azért véleménnyel, de különösen saját tapasztalattal. Köszönöm! -
koanla
aktív tag
Sajnos nem. Haldoklik már egy ideje, így értettem a kifutót. Amúgy elégedett volnék vele, de lassan már javítani kéne és ha egyébként is költeni kell rá, akkor esetleg újítanék egy olyanra, ami ettől jobb. Ahogy írtam, a DD nagyon elérhetetlen messzeségű ársávban mozog egyelőre - és azt sem tudom, ad-e annyival többet érzéseben. Ez kicsit hasonlatos a szíjhajtáshoz.
-
koanla
aktív tag
válasz neilszab #23212 üzenetére
Szabi, köszönöm a válaszokat. Épp az érdekel, hogy mivel másabb az FFB. Tudom, hogy nem csak erőben - ráadásul, ahogy írom is - az egyébként is letekerném. De mi a különbség? (Tudom, ezt nehéz megfogalmazni, meg szubjektív is, de ugye, pont ez a bökkenő. Hogy még nem próáltam és nem tudom, megéri-e a plusz pénzt.
G27 vs. G29, csak facelift: Ahogy eggyel feljebb is írom, kényszerből el fog menni a G27-es (hacsak meg nem javítom/javíttatom, amikor végleg megadja majd magát). Szóval tudom, hogy facelift, de csereérett a mostani. Tiszta, hogy ha 29-re mennék, az nem lenne upgrade, csak megoldás a meghibásodásra.
G27-es váltó továbbszolgálás: úgy gondoltam, hogy levenném a 27-ről a perecet és hagynám még csatlakoztatva. iR-hez - amennyire tudom - több vezérlőt is fel lehet mapelni, szóval maradna minden úgy, ahogy van, plusz kapna új kormányt,, pedált, a váltó meg maradna a régi. Nem arra gondoltam, hogy összedrótozom a 29-cel.
PTR modon rég gondolkodom már, de egyelőre azt sem tudom, milyen lenne
A többi véleményed is (1080 fok, T3PA pedál vs. logi pedáljai, T3PA-PRO, 30centis volán, venti) nagyon köszönöm, sokat segített. Viszont a 1080 vs 900-as téma miatt esetleg még az is opció, hogy vennék egy TX base-t és arra perec. Pedál meg egyelőre maradna, ahogy a váltó is a fenti megoldással. Akkor később lehetne másik váltó (a TH8A nekem is tetszik - képről megitélve ), illetve másik pedál. CSP-vel is szemezgettem, de az sem olcsó megoldás. Bár, ha jól értem, a PTR-es átalakításhoz jár egy Bodnár vezérlő is, onnan meg a G27 pedálja standalone-ként tudna működni, nemde? -
koanla
aktív tag
válasz neilszab #23216 üzenetére
Ööööö, valamiért nekem az volt a benyomásom, hogy a PTR-os cuccban benne van a kábel is...
Ugye, jól értem, hogy azt is tudnak mellékelni hozzá? Ha igen, annak mi lehet az ára? Vagy ez már olyan, amit Velük beszéljek meg adott esetben, ugye..?
FFB Oké, tényleg korán van még. Apropó, ugye, Te próbáltál már DD-s kormányt is? Ha nem gond és ha le tudnád írni azt is, az is érdekelne nagyon. (továbbra is tisztában vagyok vele, hogy nehéz leírni, érezni kéne) De valahogy jó lenne tudni, hogy megéri-e az árát a cucc, ad-e annyival többet...
Köszönöm! -
koanla
aktív tag
válasz tobias88888 #23228 üzenetére
Köszönöm a Te véleményed is; minden vélemény érdekel.
-
koanla
aktív tag
válasz #96349952 #23339 üzenetére
Bár nem nekem címezted a kérdést, de azért a partvonalról belevakkantok. Továbbá nem biztos, hogy mindenki így van vele, de azt gondolom, az egésznek ez lehet kábé sokaknál a kulcsa. Mármint az, amit Te Magad is írtál, azaz:
"...hogy mi mozgat egy szimulátorost, amikor ennyi pénzt belerak egy ilyen projektbe és hogyan tud ebből végül profitálni egy játékon belül."Szóval szerintem ugyanaz, amiért szimulátorozik. Próbál minél közelebb kerülni a valósághoz. Amennyire tudom, vannak jópáran, akik a gyorsabb köridők elérése érdekében még az FFB-t is kikapcsolják úgy en bloc. Na, ezek a cuccok nem nekik készülnek. Aztán persze sok olyan is van, aki "filléres" kormányokkal veri el a mezőnyt; iR-ben van nem egy magyar kolléga is, aki DFGT-vel megy UFÓ időket.
Szóval ez - szerintem - nem a köridő hajszolásáról szól, hanem arról, hogy minél inkább megközelítsük a valóság-érzetet. Nem véletlen a VR sem és hát, vanank próbálkozások a g-erők visszaadására is. Azok se filléres dolgok. Sajnos ez sem másabb, mint bármi hobbi: a világ minden pénzét rá lehetne költeni. Most egy kormányt láttál, de közel ugynez megvan pedálokra is és bár más nagyságrend, de akár egy fosos váltóra is el lehet költeni lazán 50k-t is. -
koanla
aktív tag
válasz Tenken #23343 üzenetére
Hát, ez sosem fekete-fehér téma.
Egyrészt egyéni megitélés kérdése, hogy ki mire költi a pénzét. Ha megnézed, egy fosos PC-re is mennyit rá lehet borítani, aztán mivégre, mikor fára mászni is lehet és anno kölyökként mennyit csináltuk, mikor az még nem is volt. Meg műanyag katonákkal is milyen jól el lehetett lenni játszani, aztán most meg battlefield a menő (vagy épp melyik FPS).
Másrészt meg egy határban ladával való csapatás nagyon szép dolog. De hol van ez attól, hogy pályán, élő emberek ellen tudsz menni, akármikor, akárhol (iR-ről tudok beszélni, ahol óránként, kétóránként vannak futamok és a világ bármely tájáról összerverődnek az emberek, hogy egy időben versenyezzenek olyan pályán, ami akár a világ másik felén van a valóságban és legtöbbször olyan autókkal, amelyek utcai változatát sem tudnák megfizetni). És még az életed sem kockáztatod. Szóval én megértem, aki beleborít vagyonokat és magam is megtenném, ha megtehetném
Nem mellesleg való életben versenyezni nagyságrendekkel drágább. Indulj egy hazai Swift kupában és elsírod Magad. Egy szezon árából néhány fullos szimulátor simán kijön. És akkor az csak egy néhány futamos hazai bajnokság swiftekkel (évi kb. 200 futamot megyek iR-ben, az a valóságban nem menne semmiképp). A legtöbbünknek az a valóság, hogy versenyzéshez itt tudunk a legközelebb kerülni. Tudom, pótlék, de nem lehet mindenki Fernando Alonso.[ Szerkesztve ]
-
koanla
aktív tag
válasz neilszab #24634 üzenetére
Szabi, akkor mi az ajánlott? DD gyakorlatilag elérhetetlen. Akinek van ennyi léje és családos, annál lesz jobb helye annak a pénznek. Ha engem kérdezel, ilyen megfontolásból a Fana is baromi drága, de elég vonzó például a 32 centis perecük. Thrustmaster meg... Ha akkora dobás a 28 utána a 30, akkor a 32 csak jobb, nem? És akkor még ott van az állítólagos hibaarány, ami miatt idehaza nem is nagyon rendeli meg senki, hanem marad az amazon. G29 meg, azt is beszéltük.
Szóval a legjobban akkor jár az ember, ha nem vesz semmit...
Viccet félretéve: jelen helyzetben mi az ajánlott? Jól értem, hogy tulajdonképpen semmi (már ha az ember nem akar a DD szintjéig nyújtózkodni)? -
koanla
aktív tag
Látom, átérezted a dilemmát!
A legnagyobb baj a fntiek mellett, hogy 30k-tól többet nem szánnék rá. DD-ért odaadnám az 50-et is.Egyéként szimulátorozni kéne és már a fana szet ára is nagyon fájna, a DD pedig szóba sem jöhet.
Tudom, hogy a rászánt léből az Alcantara szet értelmes, de az meg nem megbízható. És még annak az árát is sajnálnám egy fosos kormányra. Szóval így áll a dilemma. -
koanla
aktív tag
válasz -Solt- #24638 üzenetére
Ne vegyétek rossz néven, nem fárasztani akartalak Titeket, de nem erről van szó.
Inkább kicsit arról, hogy mit értett Szabi azon, hogy nem járni jól egyikkel sem. Aztán hogy nekem mi lesz a megfejtés, az megint más kérdés.
És az "árakat" úgy gondoltam, hogy ennyit adnék szívesen bármi kormányért. Tudom én is, hogy ennyiért nem adnak semmit. Ha vásárlásra kerül a sor, jó eséllyel T300 lesz, mert az új Fana base a BMW pereccel 850 EUR. És akkor még pedál, kézifék, váltó, az már nagyon sok. Tulajdonképpen a 850 is az a base+perecért. Ehhez képest a kézifék kivételével a most meglévő, elnyűtt G27 többet ad látszólag azzal, hogy három pedál, H-váltó. Tudom, nem lehet összehasonlítani a kettőt. Csak ha egy olyan kiépítettséget keres az ember, akkor összehasonlíthatatlanul többe kerül egy minőségibb érzetű cucc. És akkor a megbízhatóság még mindig kérdés.
ja, és nem nagyon vennék G29-et, mert nem igazán előrelépés a G27-hez képest -
koanla
aktív tag
válasz tobias88888 #24639 üzenetére
Igen, kábé ide jutottam én is. De nagyon nyugtalanító, hogy a Thrustmaster ilyen hibaaránnyal dolgozik és a Fana sem túl megnyerő ilyen szempontból. Tényleg eléggé el van tévedve az ember, ha most szeretne új kormányt venni, ami a 8-10k-s kategória fölött van.
-
koanla
aktív tag
-
koanla
aktív tag
válasz -Solt- #24790 üzenetére
Előbb még kicsit rágyúrok a 850 megteremtésére! Ha júliustól kezdve havi 10k-t meg tudnék spórolni, akkor jövő szeptemberre meg is lenne rá a lé.
Viccet félretéve: még mindig megvan a kissé avittas G27-em és még mindig nem tudom, mi lesz majd helyette. Azt sem, hogy mikor. De a fenti cucc tetszene a legjobban utódként. De megmondom, rettentő mód sajnálnék negyedmilliót egy kormányra eltoszni úgy, hogy az még csak egy base és egy perec. Árban még a T300 Alcantarát tudnám elképzelni. Ha megjön a döntés, sanszosan az is lesz különben. De ezt már beszéltük párszor, nem fárasztanék senkit vele -
koanla
aktív tag
válasz Lacika79 #25190 üzenetére
Ricmotechtől lehet letölteni tervet, bár az
a) nem ingyenes
b) rétegelt lemezes megoldás
Bár szerintem elég szép mint olyan. És lehet szimpla vagy tripla monitoros tervet is vásárolni. Szóval ha nem sajnálod rá, akkor esetleg azt is érdemes megnézni. Ja, meg ha nem ragaszkodsz csak a fémhez. -
koanla
aktív tag
válasz drsanya #25330 üzenetére
Nálam eltartott egy-másfél hétig, mire hozzászoktam. Mostanra már nem az a határ, hanem hogy meddig vagyok képes ülni. Nem is a kanyarokban volt a gond, hanem amikor föl-le irányban mozgott az autó a játékban. Szóval valami kevés szintkülönbséges pályán érdemes óvatosan próbálkozni eleinte aztán haladni tovább, ha az megy. Szóval nem biztos, hogy végleges Nálad a dolog. Ha valamikor a jövőben úgy lesz, próbálj neki adni még egy fokozatosan növekvő esélyt. Vagy ahogy gondolod.
-
koanla
aktív tag
Urak, a Thrustmaster új Sparco cuccairól van bármi további infó netán? Ha jól értem, 22-én jelenik meg. Megnéztem az oldalukon és mintha csak a béna tört pereccel lenne, pedig elvileg egy szép Sparco 310-zel is jönne. Ja, és a pereceket sem látni nagyon külön. Mi a tapasztalat, lesz ezen a téren változás?
És mit sejteni a base-ről? Jól gondolom, hogy ez a TS-PC base-e, csak kicsit átcsomagolva? -
-
koanla
aktív tag
Urak, tudni lehet, mi újság a Simhouse-zal? A PTR modom gyengélkedik és most már jó néhány napja nem kapok választ Tőlük.
Tapasztalta azt bárki PTR-es kolléga, hogy a fék random felugrál és csak akkor nyugszik el, amikor kap egy minimális előfeszítést? -
koanla
aktív tag
Ez nem kalibrációs probléma sajnos, de köszi az ötletelést. Szétszedtem már párszor, most már ott tartok, hogy direktbe forrasztok mindent, mert nagyon nem buli kibontani a keretet a helyéről (amúgy sincs sok helye, tehát már ez is macerás), aztán még szedjem szét a pedált. Már benne van ebben a buliban pár szétszedés-összerakás és nagyon nem lenne mókás, ha ezt rendszeresen meg kéne tennem. Nem mellesleg legutóbb a hétvégén kaptam szét és kábé egy nap után csinálta megint. Úgy néz ki, erősítő-cserés lesz, csak megakadt a kommunikáció. Én meg persze használnám, szóval....
-
koanla
aktív tag
Igen, nekem is ugyanez a gondolatom a csak ülést mozgató cuccokkal. Értem, hogy nagyobb tömeg mozog, ha kompletten van az egész, de nekem is úgy életszerűbb. Mindig furcsálltam, hogy lehet a csak ülést mozgató cuccosokat megszokni. Azóta két HRinges kör erejéig nyílt alkalmam beleülni egy olyanba, ami hárommonitoros és nem csak széket mocorogtat. Hát, baromi fura volt. Mivel nem volt rajtam OR, láttam a külvilágot és a mozgások így vegyesen jöttek át. Biztosan több idő kéne ehhez, de így inkább fura volt, mintsem hozzáadott volna. Nem tudom, hogy idővel ez inkább pluszba fordul-e, vagy marad ilyen vegyes. Niylván, meg lehet szokni, de a kérdés, hogy ad-e annyit az élményhez. Meg nyilván, OR-ben kéne megnézni még valamikor, ott talán csak kiesik a külvilág javarészt...
-
koanla
aktív tag
válasz tobias88888 #26106 üzenetére
Fene tudja, nem értek hozzá. Mondjuk a saját fejem után menve ezt azzal megpróbáltam volna megoldani, hogy nyilván a z OR szenzorát a rigre rögzítem. De igazad van, a szemüvegben is van mozgásérzékelés és esélyes, hogy attól meg az OR maga is megbolondult volna... Még szerencse, hogy nem fenyeget ez a dilemma
-
-
koanla
aktív tag
válasz Dzsidzsi32 #26110 üzenetére
Nem véletlenül írtam a tömeget, de köszönöm a megerősítést.
Nekem ilyenem nem lesz, mert még a kormányommal, az OR-emmel és a gépemmel is le vagyok maradva. A tempó meg.... ha ismernél, tudnád, hogy nekem az élmény számít, mivel gyors nem tudok lenni -
koanla
aktív tag
válasz tobias88888 #26600 üzenetére
Semmi közöm hozzá és csak kérdezem minden célzás nélkül: nincs az box baromi messze a kezedtől?
Mármint, ha jól ülsz, akkor a kormányig ér a kezed. A box meg mintha a perec síkja mögött lenne még vagy 15-20 centire... -
koanla
aktív tag
Tisztelt topiktársak,
nem tisztem, hogy kéretlenül bárkit is megvédjek itt, és talán nem is ez lenne a lényeg. De csak kérdezem:
Ha netán mégsem troll a kolléga és tök komolyan kérdez, akkor mizu? Ennek a topiknak a címe viszonylag meghatározza, miről folyik a diskurzus. El lenne talán tévedve? Ha igen, akkor hol tegye fel a kérdését?
Vagy az a gond, hogy viszonylag híján van a nyelvi eszközöknek, beleértve a topik szakmai nyelvezetét is?
Esetleg az ízlését nem fogadjátok el? Akárhogy is, jó dolog így leoltani bárkit is, akit akár még a legnagyobb jószándék is hozott ide? Nem kell válaszolnia senkinek; aki pedig netán elgondolkodik, annak tisztelettel köszönöm! -
koanla
aktív tag
válasz kara85 #26641 üzenetére
Anélkül, hogy nagyon értenék a szóban forgó kormányhoz, körülbelül olyan lehet, mintha gombként viselkedne a kormányod. Ez vagy kalibráció hiánya, vagy valami beállításé. Kormányt pont azért használunk billentyűzet helyett, hogy analóg módon, fokozatosan lehessen kezelni az autót. A leírásod alapján - ha jól értem - most inkább gombként működik. Érdemes lenne futni pár kört, hogy ezt mi okozhatja, mert ennek így tényleg nincs sok teteje. Sajnos konkrét ötletem nincs, különösen annak fényében, hogy mintha azt írtad volna, hogy nagyon meghajtója sincs a kormánynak. Persze attól még egy általános Windows-driver még akár működtethetné is, de ebben nem vagyok biztos. Amennyiben van rá módod, akkor esetleg egy kalibrációt érdemes lenne elvégezni - ha lehet. Persze az is előfordulhat, hogy ahhoz is kéne driver. Mint ahogy az is, hogy a konkrét darabhoz nincs driver. Talán érdemes lenne a gyártó oldalán szétnézni először, hátha...
A FFB-hez még egy gondolat: Sok éve van nálam egy G25 és vagy öt év egy G27. Mindkettő FFB-es és bár a G27 (ami a fiatalabb) FFB-je már vagy két éve elgyengült, én azért nem zárnám ki az FFB-t sem a helyedben. Tud hozzáadni az élményhez. Persze ezt Neked kell tudnod, de azért egy megfontolást talán megér. -
koanla
aktív tag
válasz kara85 #26687 üzenetére
Hát, akkor esetleg a Winben érdemes még lecsekkelni. Talán azért érdemes adni egy esélyt neki, mivel - ahogy írod is - sokat nem használnád. Akkor meg simán lehet, hogy ha sikerülne működésre bírni, arra a néhány alkalomra megtenné ez is. A játékvezérlők között kutakodj, ha még nem tetted, és próbáj kalibrálási lehetőséget keresni. Nem mellesleg ott olyat is meg lehet nézni, hogy csúszkaként viselkednek-e most a különböző tengelyek. Ha igen, akkor ott valami más gebasz lesz, akár még NFS-en belül is. Ahogy mondtam, így látatlanban nem egyszerű, különösen, mivel arra vagyunk jobban ráállva, amiket egyébként használunk és ezek a darabok ritkábban jönnek itt szóba. Nekem például Genius kormányom sosem volt, eddig még csak Logis cuccokkal toltam, szóval nem nagyon értek hozzá.
-
koanla
aktív tag
válasz Shodan #26704 üzenetére
Meglehet, talán túl naiv vagyok. De ha ez a célja, akkor gazdagon fog hozzászólni, akármit is csinálunk. Nekem akkor már inkább szimpibb, hogy megpróbálunk segíteni, ha már válaszra méltatjuk. Szerintem (bár ezt hozzá se kéne tenni, mert itt nyilván mind a saját véleményünket írjuk, ami nem több és nem kevesebb egy véleménynél.)
-
koanla
aktív tag
válasz tome0001 #26764 üzenetére
Ha minden igaz, Bodnarnak van átalakítója TH <-> Logi pedálhoz, bár nem tudom pontosan, melyik irányban. Azzal visszakaphatod a Logi pedáljaidat a TH kormánnyal, ami szerintem elég nyerő lehet. Ha többet szánsz rá, akkor nézz szét Fanáéknál és vagy CSL (esetleg LC-vel), vagy most Black Friday alkalmából az invertált CSPv3 sima v3 árán megy. Mondjuk az már elég nagy lépés árban (400 EUR körül lehet szállítással).
Szerk.: rosszul emlékeztem, olyan kábel van, ami USB-ssé teszi a Logi pedált. Tulajdonképpen ezzel is helyen vagy, csak akkor plusz egy USB-t fogyaszt a dolog és külön device-ként látszik. Nem tudom, ez gond-e azon szoftoknál, amelyekkel használnád
http://www.leobodnar.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=97&products_id=187További keresés után kiderült, hogy csak a gyártót tévesztettem, mivel a Ricmotech készít adaptert. Ha tehát szeretnéd egyben tartani a vezérlőt, akkor ez a megoldás:
https://www.ricmotech.com/product_p/rmt-t500w2g27p.htm[ Szerkesztve ]
-
koanla
aktív tag
válasz tome0001 #26769 üzenetére
Hát, sajnálom, ha az már elment.
Esetleg még egy ötlet: aprón szétnézel, hátha van G27-hez eladó pedál? Hátha más is járt úgy Logi cuccal, hogy jobb pedálra vágyott. Talán az lenne a legolcsóbb megoldás. Az *átalakító nyilván még melléesik, de talán megéri kikalkulálni, hogy mivel járnál anyagilag jobban. Bár belegondolva, hogy a G27-ed pedálja még moddolt is volt és ahhoz ragaszkodnál, hát.... Tényleg, lehet, hogy érdemesebb megvárni a mát és holnapot, hogy kiderüljön, mi a másik két termék Fanatecnél, amit akcióznak.* mivel nekem is esedékes egy kormányváltás, de nálam tutira maradna a G27 pedálja (és váltója is), ezért majd szét akarok nézni, hogy kapok-e olyan csatit szerelhetően, ami a TH pedálján van, mert akkor átrkimpelném a G27 pedálját arra és még átalakítót se kéne rendelni. Nem is a $20 miatt, hanem mire az ideér, ahogy Te is írod: szállítás, vám, ÁFA. (Tiszta vicc különben, az Accuforce BF-re $1300-ról le van akciózva $1000-ra, de ahhoz, hogy ideérjen, $289-t még ki kell csengetni mellé. Szóval a végén megint csak $1300-ról beszélünk. Ez azért eléggé nagy különbség)
-
koanla
aktív tag
válasz tobias88888 #26827 üzenetére
Elvittem a falig a kosarat. Aztán legörbült a kicsi szám széle
Ja, és nem tudom (mert nem részletezte az oldal), hogy ebből mi mennyi (VÁM, ÁFA, szállítás). Egyáltalán, mi értendő bele. Ha utóbbiak is még játszanak, akkor végképp tőrt döftek ebbe a projektbe.[ Szerkesztve ]
-
koanla
aktív tag
Uraim, tudja azt valaki, hogy a BF-es CSL szethez hozzá lehet-é pászítani egy G27-es pedálszetet? Érdekes lenne a cucc ennyiért (és esetleg később a BMW rim, mert ez a mostanival nem hasraesés), de ha még az LC pedált is mellé "kell" tenni, azért az már dobja a költségeket. (áramtól nem ijedek meg, van alap krimpelő fogóm is, bár nem tudom, milyen csatlakozót használ a Fana a pedálokhoz)
-
koanla
aktív tag
Kicsit utánanéztem közben és vagy PS, vagy RJ csati van hozzá. Amennyire láttam, a doboz hátulján mintha RJ12-es csatlakozó lenne, a bekötését is megtaláltam. Ennyivől - elvileg - már át tudom krimpleni. Vagy akár átalakítót is készíteni, bár annyira nem kardinális a G27 hogyléte talán.
-
koanla
aktív tag
Hát, eldőlt a kérdés, délelőtt tettem egy ellenállhatatlan ajánlatot* Fanatecéknek és take-eltem az Elite csomagot. Mivel a kétpedálos kombótól fázna a lábam, így mellécsaptam az LC kitet is. A régi szetet meg vagy eladom egyben, vagy külön-külön. Majd valami lesz szegénnyel. Sajnos a G27 erejét vesztette, ezért is kellett cserélnem. Mondjuk a PTR moddal nagyon jó lett a pedál, kíváncsi vagyok, a Fana hozza-e ezt a szintet.
* megrendeltem és kifizettem az árát
-
koanla
aktív tag
Hát, egyelőre nem szállok fel a DD-s vonatra. Csütörtökön próbáltam két olyan kormányt is és nem győztek meg. Pedig annyira írták iR-es fórumokon is, hogy ég és föld és nem Genius kormányhoz hasonlították...
Azt az árat nem vagyok hajlandó kifizetni egyetlen perifériáért, a Fanás BF akció is húzós azért; de mégis csak a harmada...
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- MG4 menetpróba
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Sorozatok
- Xiaomi Mi 9 Lite - kilencre érdemes lapot húzni
- További aktív témák...
- Panasonic Lumix DC-G9 (V-Log L kiegészítéssel, 4 akkuval)
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
- Üzletből, garanciával DeLL XPS 15 9500 i7-10750H 32GBRAM 1TBSSD/GTX1650Ti 15,6"4KTOUCH
- i5 12400f 3070 gamer pc
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen