Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • snots

    tag

    válasz rii #7380 üzenetére

    Volt korulbelul bo 2 nap amikor komolyan gondolkoztam ezen a dolgon, marmint az external GPU dolgon.

    Van par erdekes dolog amit erdemes lehet szamitasba venni. Neha, pl. ebay-en el lehet csipni olyan kulso egysegeket, amik altalaban szamitogeppel egyutt erkeznek es hazilag epitettek, vagy valamilyen egyeb (valamilyen ceg altal epitett) kulso GPU hazat tartalmaznak.

    Pl. nem olyan regen volt ebay-en, valamivel kevesebb, mint 1 millio forintert egy olyan cucc, amiben 6 darab, meg garancialis, EVGA 1080Ti volt + valami egyszeru szamitogep, talan egy i3-as, vagy i5-os, 16 giga rammal es egy Windows10-zel, itt ez egyaltalan nem lenyeg, mert a kartyak szamolnak. Egyertelmuen Bitcoin banyasz cucc volt, ez le is volt irva.
    Az ar, barmennyire is soknak tunhet, ennyiert megerte volna.

    Ami miatt nem volt - szamomra - 100%-ban csabito a dolog:

    1. Olvastam egy olyan dolgot, ami nem derult ki, hogy csak varosi legenda-e, vagy sem, miszerint a 0-24-ben banyaszasra hasznalt GPU-k koran halnak, ez egy dolog, a cucc meg garancialis volt, de - es itt a lenyeg, egy emberke azt allitotta az interneten, hogyha ilyen kartyat kuldessz vissza garanciara, akkor a gyar kepes kideriteni azt, hogy az banyasz GPU volt-e, ami egesz nap uzemelt, vagy sem. Utobbi esetben megtagadhatjak a kartya cserejet. Amennyiben ez tenyleg igaz, akkor bizony sulyos penzek lebeghetnek ki az ablakon, ha mondjuk 1-2 kartya elpusztul es potolni kell.

    2. Memoria limit. Velemenyem szerint manapsag a "legkivanatosabb" GPU render engine az Fstorm. Egy par honapig jatszogattam az Octane-nel, mivel az mostmar teljes mertekben out of core, (magyarul: tudja hasznalni a gep fizikai memoriajat a texturak es a geometria tarolasara, ergo a GPU memoria limitnek vege, mindezt minimalis lassulas mellett) de - legalabbis szamomra - annyira hulye modon tul van bonyolitva az egesz, egy faszabb shader letrehozasahoz is 2 diploma kell, olyan szinten mashogy mukodnek benne a dolgok mint pl. Corona/V-ray/Fstorm trioban. Egy egyszeru shader is olyan komplikalt node szerkezetet tartalmaz, hogy orom volt nezni, tovabba csak a sajat map-jait tudja hasznalni (bar ez GPU render engine-eknel altalaban igy van), viszont azok nem a legfaszabbak, aztan ha mas mashogy gondolja, kovezzetek meg.
    Fstorm: Egyaltalan nem out of core es nincs is tervben, tehat (a fent emlitett szituaciot alapul veve) van 11 GB memoriad jatszani, ami nem rossz, de annyira nem is jo. Tovabba az Fstorm (jelen pillanatban) nem tamogatja a distributed render-t, tehat a fent emlitett, kulon szamitogepre epulo egyseggel meg csak nem is hasznalhato.

    3. Be kellett latnom, hogy Corona es V-ray (tegyuk hozza, hogy en archviz teren mozgok, epiteszeti latvanyterveket csinalok) osszessegeben egy biztosabb es kiszamithatobb alapot jelent, kiszamithatobb, kevesebb meglepetessel, plusz ha valami oknal fogva feldobja a pacskert a(z external) GPU rendszer, konnyebb leakasztani egy CPU renderre kitalalt gepet, mint egy external GPU-s akarmicsodat. Kivetelt kepez ez alol az uj Corona 3-as verzio amivel jelen pillanatban tobb a gond, mint az orom, de majd 30 bugfix utan megoldodik, ahogy az szokott.
    V-ray bombabiztos, a megbizhatosag mintakepe, bar a szivemhez a Corona joval kozelebb all, bar az uj verzio most nemileg felidegesitett. Dolgoztam eleget V-ray-ben, de mostmar legfeljebb animaciohoz hasznaljuk, mivel a renderidok lenyegesen kiszamithatobbak, Corona tud meglepetest okozni.
    A vegleges render "kepet" tekintve nekem az jobban bejon amit a Corona tol ki magabol, de naluk meg mindig ott van a levegoben a kis csapat, kapkodas, hataridok, valami szarul sul el dolog, marmint fejlesztoi oldalon, pl. merhetetlen mennyisegu szopas tud lenni a distributed renderrel.

    Rendkivul csabito az, hogy egy GPU render engine, megfelelo GPU mennyiseg mellett, mondjuk fel ora alatt kikohogjon magabol egy 4-5k-s kepet, szuper minosegben, ugyanakkor megbizhatosag szempontjabol en meg nem erzem azt, hogy akar az Octane, akar az Fstorm ott lenne, ahol kene lenniuk. Redshift-tel nincs tapasztalatom es amig nem csinalnak havi elofizeteses megoldast, nem is lesz. (Octane asszem 20 euro, Fstorm talan 25, nem emlekszem, Corona 20 korul, most nem nezem meg oket, tehat nem egy elkepzelhetetlen osszegek, barmelyiketre ra lehet dobni 1-2 honapot, ha csak kiprobalni akarja az ember)

    Szoval a fentiek fenyeben en ugy dontottem, hogy marad a CPU vonal, majd egyszer, mondjuk 2 ev mulva ujra atgondolom a GPU dolgot az addig elert render engine fejlesztesek fenyeben.

Új hozzászólás Aktív témák