- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- ASUS notebook topic
- Házimozi belépő szinten
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- A SAMA jóvoltából konkurenciája jött a Thermalright léghűtéseinek?
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Bluetooth hangszórók
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hannibal88
csendes tag
Sziasztok!
3D modellezéshez ilyen proci a jobb? 2 magosba 3Ghz vagy 4magosba 2Ghz?
Melyikkel dolgozik gyorsabban? Kihasználja a több processzort vagy sem pl Maya!?Mert ha igen akkor a 4magos 2Ghz a befutó!
-
gyurma88
csendes tag
profi, megbízható videó animátort keresek. Aki egy cég 3d grafikus animációs intro videóját elkészítené. hd felbontásban kedvező áron. horvathkrisztian@nyugdijalap.com
-
Andie
őstag
Sziasztok!
Egy pár másodperces, rajzfilm-szerü (south-park, stb) animációra lenne szükségem, egy videó elejére, bevezetőként.
Aki tud ilyet csinálni, és valami elfogadható áron megkreálná nekem, jelezzen privibe pls!
Köszi! -
zakopane
csendes tag
Sziasztok!
Egy POV-RAY-ben készült forgástestre lenne szükségem egy feladathoz. Pl. egy egyszerű vázára. Rengeteget segítene nekem az, aki küldene egy ilyet az e-mail címemre. Örök hála és hasonló.
thx -
Nagyi cica
csendes tag
Császtok!!!!!
[Szerkesztve] -
válasz
[NQD]Jericho #155 üzenetére
Miért, nem tudod a hivatalos oldal címét?
-
[NQD]Jericho
tag
Sziasztok! Én magam Cinema 4D nevü progival foglalatoskodom. A probléma az hoyg ez már bizony elég régi verzió és a mai progikkal alkotott képekkel már nem tudom felvenni a versenyt vele. Esetleg tudna nekem segiteni valaki, hogy honnan tudnám letölteni az új, teljes verziót? Légyszives segítsetek, ha tudtok már egy éve keresgélek hiába.
-
GBX
aktív tag
DEde, a renderelést a pc végzi, a kérdés csupán az hogy mennyi időt tölt el vele.
Egy nagyobb részletesebb model renderelése eltarthat jó pár percig, pl egy szoba megvilágitási modeltől függően lehet 10perc de akár 100óra is.
ezért vannak renderfarmok, ahol sok pc közösen számol, igy többet, rövidebb idő alatt, és itt jön be a idő=pénz fogalom. -
DrSoul
őstag
A renderelést már nem a gép csinálja? Vagy vmit rosszul tudok?Bár biztos nem vagyok tiszába a fogalmakkal. Egy biztos: eleinte állóképpel foglalkoznék, hogy bármit tudjak géppel (állót) megoldani. Most eleinte ez a célom. (nem tudom, ennek mi a szakmai neve: modellező?). Aztán ha ez megy, talán jöhet az animálás. Gondolom onnan már nem nagyon nagyon nehéz... bár valamennyire biztos az.
-
DrSoul
őstag
Nem mintha nem adnék neked igazat, de a gömb is térben helyezkedik el. Tehát nem ''löttek a térlátásnak''. Persze igaz, más is kell. Én nem vagyok 3d animátor, de egy biztos: fontos a jó analizáló képesség, nagyon jó megfigyelőképesség, hogy az ember lássa az arányokat, viszonyokat, árnyékokat, vetületeket.
-
GBX
aktív tag
Igen, végülis az anim felfogható sok álló képnek, csak a baj az hogy nem fogod (nem akarod, hidd el télleg nem akarod) képkockáról képkockára megcsináni, hanem az anim készitésekor sok segédeszköz áll rendelekezésedre, csak egy durva pálda: megadod a object kiindulási helyét mondjuk a 10.dik frame-ban, aztán megadod a 20.frameban a célpoziciót és a max kiszámolja neked a köztes frame-kra az objektum helyét, orientációját.
Másik példa, esőt, havat hogy animálunk? Hát nem kézzel (egérrel) hanem részecske rendszer (particle system) segitségével, szimulálunk egy-egy vizcseppet, (sokat, nagyon sokatamit megint a max kiszámol helyetted és a csppek lefelé esnek ha akarod, stb...
Tehát modellezni egy dolog, olyat modellezni amit anim-ban is lehet használni (,csontozás, bőrözés stb) már jóval nehezebb, és mindezt animba foglalni megint más tészta, ja és az animációt lerenderelni, meg inkább idő (pénz, idő=pénz) igényes.
Tutorialokból van rengeteg a neten, tessék google-t használni és englishül beszélni (érteni).
Amire figyelni kell: a részletek, élethű megvilágitás (na ez is megérne egy misét) és megfelelő textúrázás. -
DrSoul
őstag
Megnéztem a fórumot, és nem ment el a kedvem!
Én szerintem tudok rajzolni, ok, nem mesteri szinten, de azér néhány dolog szokott sikerülni, ha nagyon bedobom magam. Csak az a bajom, hogy azt csak ceruzával tudom, géppel nem.
De egyébként néztem pár képet, pl. ezt: Bővebben: link Tuti, hogy fényképről csinálták, nem állt neki senki se nullából, fehér lapre rajzolni. Bár nem ismerek semmit a 3D modellezésről, de ebben biztos vagyok. Manapság eléggé kézenfekvő. Photoshoppal is ilyen téren csodákat lehet csinálni.
-
op9
aktív tag
Hali!
Pont a szülinapomon kaptam ezt a kedves megemlítést.
Egyébként ez még messze van az igazán szép munkáktól.
Ha profi munkákat szeretnél látni:
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
És még sorolhatnám...
De sajnos nem volt sok időm a nyáron fejleszteni a Citroent, csak kisebb igazítások történtek.
Üdv.! -
sziszegő
senior tag
válasz
eins-zwei-3 #141 üzenetére
Kár lenne érte még a 4.0-ás al kezdtem most a 7esnél tartok. Atom kis progi
-
eins-zwei-3
csendes tag
válasz
sziszegő #137 üzenetére
Hali
Én hobbi szinten lwzgetek, imadom de szerintem csődbe fog menni a Newtek.
Viszont nemsokára kiadja a Luxology (ex-newtek-es proramozók és tagok cége)
a Modo-t, ami csak egy modellező lesz de olyan mintha LW 20.0 modelere lenne,
és ami a legszebb, keszül hozzá az animációs csomag és render engine is.
A teljes programcsomag neve Nexus lesz ha minden igaz. -
Frosty
aktív tag
válasz
TrollBalint #138 üzenetére
Ne jelentsd már ki légyszíves, hogy jobb a Maya, amikor még ki sem próbáltad őket rendesen
Mindkettő másra jó...
A Photoshop Biblia 5 tökéletes. Demót nem adnak, de pl nekem, amikor megjelent a Max 6, küldtek egy linket a próbaverzióhoz, úgyhogy neten tutira van. -
becso13
aktív tag
A 3dsMax ill. Photoshop Bibliákhoz adnak Photoshop és 3dsMax 30 napos verziót?
[Szerkesztve] -
sziszegő
senior tag
Lightwave-t nem ismeri senki ?????
-
Frosty
aktív tag
Én mindkettőt javaslom
Először tanuld meg az alapokat a Max-en. Az kb. 3 hónap, de nagyon intenzíven számolva (napi 3-4 óra)...annak jobb a tanítási módszere.
Ha megvagy az alapokkal és mondjuk tudsz már csinálni komolyabb dolgokat, akkor döntsd el mit szeretnél: ha karakteranimot és egyéb csontvázat használó dolgot akarsz, akkor javallom a Maya 6 Unlimited-et, minden másra 3dsMax 6 (hihetetlen gyorsan tudsz pl fotorealisztikus tájat csinálni, de webes grafikákra is ez a jobb). szvsz én a max-et jobban szeretem (plug-in-ekből rengeteg van, nagyon durva effekteket tud...), de ha belevágsz akkor készülj fel, hogy nem marad másra időd (pláne ha suli, munka után csinálod).
Ha nagyon gazdag vagy, akkor a tanfolyam gyorsabb lehet
Mindkét programot először érdemes 30 napos verzióban kipróbálni és, ha tetszik akkor megvenni az eredetit -
becso13
aktív tag
El szeretnék kezdeni a 3d-s animációval foglalkozni. Az a kérdésem, hogy találtam két ''versenyzőt'', melyik a jobb?
Maya - Maya a 3d világa könyv
3dsMax - 3dsMax biblia
3d-s játékhoz szeretnék modellt csinálni. -
_Geri_
tag
jah ha cben ugrassz neki, akkor egyértelmű, opengl, és még csak le sem kell hozzá töltened semmilyen sdk-t, mellékelve van az egész, még VisualC-hez is!
-
taltos
senior tag
Rudi: A honlapodon olvastam, hogy OpenGL -ben az nvidia verhetetlen, míg DirectX-ben meg az ATI... Ha én linux alatt openGL (mesa) szeretnék programozni, akkor nvidiát érdemes venni?
Mert az ATI-nak szebb a képe, 9200 alatt még korrektül van támgatva, így ha ki tudnék fogni egy fickósabb 8500(LE) -t, akkor az elég jó lenne.
Valakinek, vélemény? -
''A DX7 csak a technikák miatt kell, őt bumpmap már DX6-ban is volt.''
Ez világos, csak azért írtam, nehogy valaki foglalkozzon a DirectX 7-tel, mert kényelmetlen, és felesleges a különböző multitextúrázásokkal (és az interface elfuseráltságával) vesződni, amikor megírhatod egyszerűbben pixel shaderben.
Ez nem neked...
Teljesen más DX7 és DX8 alatt programozni. Nem kell a DX7 ismerete a DX8-hoz. Sőt, lehet rögtön a 9-essel nyitni, alig másabb, mint a 8.
Persze az ATI, Nvidia és egyéb oldalakon érdemes mindent elolvasni, abból tanul az ember...
Aztán csak hajrá, töltsétek le az SDK-t májkroszoftéktól, és olvasgassátok a dokumentációt! -
rudi
nagyúr
válasz
kisfurko #120 üzenetére
A DX7 csak a technikák miatt kell, őt bumpmap már DX6-ban is volt. A ShaderX-es könyv egyik fejezetéből már csináltam ízelítős cikket a saját odalamon korábban Bővebben: link ennél sokkal részletesebbre egyelőre ne számítsatok, és még az is várat magára kb. egy hónapot a vizsgaidőszak miatt...
-
_Geri_
tag
-
''dX7-8-tól visszamenőleg.''
DirectX 7-et hanyagoljátok! Az csak szenvedés! Inkább DX8 és felette. A leírásokban pedig úgy sincs kód, szóval kizárólag DX8 vagy jobbal kezdjetek, mert sokkal kényelmesebb.
És még ez egy jó hely (de megszerezném a könyveket!!!):
Bővebben: link
Innen el lehet kolbászolni jó tutorialokhoz. Ha a DirectX SDK is megvan, akkor ezekből simán meg lehet érteni. -
taltos
senior tag
Nem tudom, hogy érdekel-e valakit, de összegyűjtöttem pár egyetem/főiskola grafikával foglalkozó taszékének linkjét... (hátha valakit érdekel, engem érdekelt...):
Debreceni egyetem:
Bővebben: link
Szegedi egyetem:
Bővebben: link
Veszprémi egyetem:
Bővebben: link
Valaki talált többet? -
taltos
senior tag
Hali!
Mindenkinek, aki szeretné a blendert megismerni (legalább egy tutorial erejéig), annak figyelmébe ajánlom a
Bővebben: link -t
és a blender honlapját, bár ezt nem egy nagy feladat megtalálni
Bővebben: link
p.s.: Mellesleg kabaré, hogy a különböző egyetemek honlapjai mennyire nincsenek karban tartva...
[Szerkesztve] -
rudi
nagyúr
Jaj elfelejtettem a képmegjelenítés egyik legfontosabb alkalmazási területét az orvosit. Nézzétek meg ezt az oldalat: Bővebben: link Flash kell hozzá meg jó gyors net, de nagyon szép dolgok vannak itt!
Ebben a témában a különböző diagnosztikai műszerek képének összetranszformálásáról van szó: csináljunk a röntgen, MRI, EEG, EKG jelekből egy egyedi real-time modellt, ami alapján az orvos sokkal pontosabban diagnosztizál és tervez meg egy esetleges beavatkozást. Ez is varázslatos téma, tudtommak T2K is valami ilyesmiben dolgozik. -
rudi
nagyúr
válasz
sziszegő #113 üzenetére
A legtöbb 3D modellező valami célhardverről jött át PC-re. A Maya is olyan billentyűkombinációkkal van ''megáldva'' amik egy PC-s számára kissé idegenek (alt+ctrl+jobbegér és társai).
Mindenesetre egy 3D alapozós sorozat csak NAGYON kemény fórumozós supporttal működhet, ha működhet egyáltalán. Én ugyanis nem vagyok túlzottan gyakorlott 3D szerkesztő (egy félévet Mayáztam kötelezően), tudok valamicskét programozni és konyítok az elmélethez, szóval majd meglátom, hogyan lehetne összeszedni egy jó alapanyagot... -
sziszegő
senior tag
Az nagyon jó lenne ha sikerülen és elkezdődne a 3d -s alapozás, modnjuk ém már kb 4-5 éve foglalkozom 3d vel de én inkább a LightWave-t részesítem előnybenaz volt az első progi amivel kezdtem és nagyon bejött bár vannak akiknek a kezelőfelület az ami nem jött be meg vannak akik azt mondják hogy bonyolult és hogy nem lehet benne mindent megcsinálni de szerintem ez nem igaz, szerintem az összesnél ez a leg logikusabb felépítésű. A kezelőfelület meg azért ilyen mert Toasterről lett átirva pc-re de az egy célhardver direkt erre a célra szóval elég profi. A generált képei is nagyon jszépek és ami a legfontossabb az hogy nagyon gyors. Bár hazánkban elég kevesen foglalkoznak vele de ez külföldön pont fordítva van.
-
rudi
nagyúr
A garfika mint olyan csak egy nagyon pici ágazata a képekkel foglalkozó tudományoknak. Írok pár páldát, amivel nálukn foglalkoznak:
1. Nemzeti Filmarchívum feljavítása: Bővebben: link
2. Projektorok, LCD-k, CRT-k, nyomtatók színképi helyességének vizsgálata és egymáshoz igazító függvények gyártása
3. térinformatikai rendszerek
4. 3D mozgásérzékelő rendszerek amik több kameraképen meg tudják találni a haosnló alakzaotkat, ezáltal akár térfigyelő rendszerben automatán követni egy autót, embert stb.
5. talán van a csapok és pálcikák mellet egy további érzékelő szenzorsejt a szemben, annak a vizsgálata
6. volt albitársam káprázás kérdésével kapcsolatban dipolomázik és még sok hasonló érdekes kérdés van, tömörítések, kódolások, labirintusbankeresgélés stb.
Ha 3D-vel akarsz foglalkozin, akkor a sünis könyv nagyon jó, weben a Beyond3D és 3Dcenter régebbi cikkeit és később az ATI és NVIDIA developer oldalain található prezentációkat nézegesd a dX7-8-tól visszamenőleg. Természetesen elengedhetetlen valami 3D szerkesztő ismerete is, ez legyen a Maya vagy a 3Ds, szinte mindegy melyik, úgysem elsősorban Alkotni fogsz vele, hanem az elvek megértésére kell majd.
A jó VGA nem feltétlenül fontos, először az alap transzformációs, fényezési problematikákkal kell tisztában lenni. Az is lehet, hogy amint elkezdesz ezekkel a fizikákkal foglalkozni, sokkal jobban megkedveled majd a konkrét fizikikai modellezést és inkább szélszimulátort vagy falbontó gamet csinálsz majd
Jó lenne a matek tudást is alaposan leporolni. Ha csak megjelenítés és fizika kell akkor lin algebra és alap integrál/deriválás kell, de ha belemész a kódolásba akko alapos valszám és fourier ismeretek is kellenek majd. Ha tényleg pro akarsz lenni akkor kötelező a Matlab ismerete is (nemsokára talán PH teszteknem is használjuk majd). Ja és mielőtt 3D az előtt 2D vagyis Photoshop!
Ha úgy alakul a nyaram, ahogyan most elterveztem akkor talán ősztől megkezdünk a PH keretein belül is egy 3D programozós alapozót. Szerintem sok tehetség lappang itt!!! -
taltos
senior tag
válasz
sziszegő #108 üzenetére
Nem igazán, azaz nem tudom. Az már kiderült, hogy elsősorban nem vagyok grafikus, meg animátor, így nem kifejezetten ezen oldaláról közelítem meg a ezt a témát(tudom, hogy nekik kell a jó graf. kártya). Ők használnak 3DS-t, Maya-t, meg etc.
De ha én például C-ben kódolok grafikát, meg ilyesmit. Azaz a programozásos oldaláról megközelítve ezt a területet, akkor nekem mennyire kell spéci grafikus kártya?
És(sel nem kezdünk mondatot...) ha kell, akkor jön az a kérdés, amire esetleg Te gondolsz, hogy ilyen használathoz melyik kb. a legmegfelelőbb kártya? -
sziszegő
senior tag
Azt kérdezném hogy milyen grafikus kártya a nyerő a 3ds animáláshoz amit még emberi áron meg lehet kapni.
-
taltos
senior tag
Hallihó!
Szeretnék ajánlani egy oldalt: Bővebben: link -
taltos
senior tag
HUPP!
Lenne még egy kérdésem. Ha valaki a grafikát a kódolás szemszögéből közelíti meg (tehát pl. OpenGL -t, Mesa -t használ C-vel), akkor ahhoz mennyire fontos a nagyon jó 3D-s grafikus kártya? Valamint ha fontos, akkor mik azok a grafikus kártyák, amiket inkább érdemes használni? Értem ezalatt azt, hogy valami nvidia, vagy ATI kártyát lehet használni?
Elmondom miért kérdezek ilyeneket. Hallottam, hogy nvidiat és Ati kártyákat is használnak ilyen célokra, de állítólag ezek a kártyák igazán játékokra vannak kitalálva, és előfordul, hogy láthatóan hibáznak. Állítólag a 3dLabs (remélem jól írtam... Az, aki a Wildcat -eket is gyártja) kártyái ugyan nem játékok alá tervezettek, de a tervezésnél és a kivitelezésnél rettenetesen precízek, így ott hiba nem fordul elő. Ehhez persze borsos ár társul, de vajon megéri-e?
Vélemény? -
taltos
senior tag
Üdv!
Isten áldjon, hogy benéztél!Én a Debreceni Egyetemre járok. Itt is van Komputergrafikai és könyvtárinformatikai tanszék. Nem tudnád esetleg Te (mint szinte minden Ph! -s által elismert magasszintű - grafikus kártya és grafika - mestere) valahogy felvázolni, hogy merrefele használnak számítógépes grafikát, és hogy mifajta babér terem egy olyan embernek ezen a területen, akinek nincsen profi grafikus tehetsége(pl nekem), de hardware és programozási ismereteket profi szinten szívesen magába szívna(pl én)?
Most úgy gondoltam, hogy valamikor juni 20 körül/után ráfeküdnék a témára, mert következő félévtől kezdünk bele a grafikába(az első tantárgyam: Bevezetés a számítógépes grafikába). A ráfekvést úgy értem, hogy megvettem két Szirmay-s könyvet (Számítógépes grafika és a Sünis), úgy gondoltam ezekkel kezdem, aztán utánna csak egy laikus szemszögéből foglalkozni a blender-rel, meg a Maya-val.
Szerinted esetleg még mit lenne érdemes átnézni, vagy hogy lenne érdemes indulni? (egyélőre szigorúan magyar szakirodalomból, csak később jöhet az angol!) -
.:InnoMan:.
senior tag
3D Studio-ot ajánlom!
-
Som@
őstag
Tetszenek a képek.
Főleg ez az utolsó.
Csak így tovább!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- BestBuy topik
- Autós topik
- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Battlefield 6
- Suzuki topik
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad P52s - i7-8GEN I 16GB I 512SSD I Nvidia I 15,6" FHD I W11 I Cam I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 7320 - i5-11GEN I 8GB I 512SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Apple iPhone 16 Pro Max - Desert Titanium - Újszerű, Karcmentes,256GB
- Asus Zenbook 15 OLED UM3504 - 15.6" 2.8K 120Hz - Ryzen 5 7535U - 16GB - 512GB - 2+ év garancia
- GÉMER! Dell G15 5520 i7-12700H 14magos! RTX 3060 3070 szint! 32GB RAM 1000GB SSD FHD 120Hz Gar. 2026
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest