Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- 4 billió dollárt ér a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-cégek
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
callmeakos
veterán
Ott az újabb dobogóóóó
-
Integra
titán
norbiiiiiiiiiiiiiiiiiii
-
Integra
titán
11-től már megy a közvetítés
-
Male
nagyúr
Jókor jött az eső... egy kicsit mázlis volt így ez az időmérő, de a lényeg, hogy 4. hely, és Tarquini előtt
-
Ventur@
senior tag
Elvileg hamarosan itt [Ultimate Sport] magyar kommentátorral adják az időmérőt!
-
#70869248
törölt tag
válasz
IreN!CuS #3681 üzenetére
Sztem megadatna. de nem lépik meg a fenntartás miatt. Persze ez hozzátartozik, de szvsz hiányzik az elhatározás is....azt veszel amit akarsz, persze nem mai 'csodát', hanem régi vasat. Nekem húzott Golf-m van, és egy épített cougar-m (xr7 1972-ből) ide KakucsRing-re.
Sok ismerősöm van akik autót farag, szvsz sok AWD elérhető, akár Impreza is.
De a legtöbb ember kétautós max egy mindenre, egy meg a csajnak
A piac-n elérhető, vagy előrendelhető környező országokból jóféle verda, keress 323 Mazda GTX-t ...turbó és összkerék..
De van más megoldás is, sztem elhatározás kérdése, nem milliós csodákban kell gondolkodni szvsz szponzor nélkül.Nekem a nagy álmom egy Renault 5 turbo 2 maxi ....szvsz mindent visz
...de sajnos nincs sok belőle.
A Renault Clio középmotorossal megpróbálták felélszteni, de Proex-k a megmondhatójuk, nem sok sikerrel, menettulajdonságban, vezethetőségben az ezeréves maxi üt sok mindent. -
Frenky89
addikt
Köszi!
Múltkor már sikerült valahogy megtalálni ezt a pdf-et a fiawtcc.com-on, most viszont nem.
Amúgy meg jól sejted szerintem, hogy moszkvai idő szerint, ugyanis a facebook-on 9:58-kor írták, hogy mindjárt kezdődik a második szabadedzés, ami e szerint a doksi szerint 12:00.
Tehát időmérő magyar idő szerint 12:30 - ha jól számolom.
-
Frenky89
addikt
Mikor lesz időmérő?
-
Arkar
aktív tag
válasz
Integra #3666 üzenetére
AWD? Szerintem nem biztos,hogy a klasszikus módon képzelték el az awd-t, lehet hátsó tengely hibrid hajtásával is 100-120Le-s villanymotor, és marad a 300Le-körüli 1.6Turbó(keményen leszabályozva).
Ez bizonyos gyártóknál talán válthat ki érdeklődést,pl.: PSA,Toyota, Renault.
De ez is csak egy feltételezés, nyilván drágítja a költségvetéseket, viszont utcára és piacra is talán jobban eladható megoldás.Két héten belül dönt a Citroen.
-
vlevi
nagyúr
válasz
IreN!CuS #3676 üzenetére
"Vonjunk párhuzamot az F1 és a WTCC között?"
Ne vonjunk.
Az F1 eredetileg "maszek" garázscsapatok bajnoksága volt, még a Chapman féle Lotus, vagy a Ferrari is csak egy garázscsapat volt, a Williamsről, Brabhamről nem is beszélve. Persze rengetegen versenyeztek pl. Ford motorokkal, de a Ford akkor sem volt jelen gyári csapatként az F1-ben. Aztán a 70-es évek végén kezdett egyre inkább nyomulni a Renault, aztán jöttek a többiek, a 2000-es években Toyota, BMW, Merci, ...
Aztán ez valahogy elkopott, és most megint ott tartunk, hogy elvileg gyártótól független csapatok vannak túlsúlyban, Redbull, McLaren, Force India, satöbbi. Persze ezeket a csapatokat már korántsem lehet "garázscsapatnak" hívni, annál sokkal inkább üzleti alapon működnek, mint a 60-as években, de akkor is privát csapatnak tekintendőek.
A WTCC-ben, korábban ETCC-ben mindíg is nagyobb volt a gyári befolyás, már csak a szabályok miatt is, hiszen "utcai" féle autókkal kell versenyezni. De pl. a Brit bajnokságban nincs jelen egy gyártó sem, és ez meg is látszik az autók sokféleségén, van ott Opel, Toyota, MG, ... -
-
Integra
titán
-
#70869248
törölt tag
válasz
IreN!CuS #3676 üzenetére
Szvsz pályán kétféle hajtás él, hátiulhajt, vagy mindenhajt, mert az előlhajt az buta.
Az FWD-t a piac versenyezteti, mert végül is az egész sorozatot a piac versenyezteti, jelenleg az FWD-k a legelterjedtebbek, ezért azok állnak rajthoz túlnyomórészt.
Az AWD általam is támogatva lenne, egyrészt mert sokkal jobb mint az FWD mindenhol, utcán és versenypályán is,...tényleg drágább, de ez már legyen az autógyárak problémája...sztem lfsz összeg egyébként, de tény hogy minden pénzbe kerül.
Viszont mi sokkal jobban járnánk, az AWD is unalmas egy RWD-vel összehasonlítva, de legalább nem olyan buta mint az FWD. ETCC-ben mindent ütöttek az Audi-k, csak csúnyán büntették őket.
Utcán is jobb...vezetni, mert súlyban és fogyasztásban (több alkatrész-több forgó alkatrész) kicsit bukó. -
IreN!CuS
őstag
válasz
Integra #3672 üzenetére
Mint írtam én sem látom értelmét az fwdnek( 400 le) , ebben egyetértünk.(Remélem)
Vezettem - ha nem is 400le-s - awd-s autót a6 3.0 tdi ,de nem érzem lényegnek/kitételnek ezt.De nem gondolom ,hogy hasonlítana egy lekönnyített pályára felkészített awd-s csodához.
"így, dobálózva a szabályokkal igen, valóban, rövid távon mindenképpen. ugyanakkor minden márkának van awd-je. ladát leszámítva talán. és ez behúzhatna más márkákat is. de esély sincsen rá sajnos."
Pontosan melyik márkára gondolsz ,amelyik kapna az awd-s dolgon Audi,Merci,valamelyik francia,Volvo?
Vonjunk párhuzamot az F1 és a WTCC között?Mi lett a legtöbb gyári csapattál?Majdnem mindegyik húzta a csíkot mert nem jött az eredmények(Toyota ~400 milliós (Nem forint) költségvetéssel semmit sem ért el). Miért lenne jó ha hirtelen megjelenne még 3-4-5 márka de abból mondjuk a fele 2-3 év után dobbant(Kékek , Seat Volvo....így is megvan)?Szerintem semmi.Jelenleg nem szabad túl költséges fejlesztéseket elvárni , és szerintem abban is egyetértünk ,hogy az awd bevezetése költséges lenne.
Rwd is halott mert az utcákon már alig van jelen tisztán rwd hajtásos autó ,legtöbb fwd vagy awd így nem tudnak a csapatok profitálni belőle.Így ennek függvényében inkább maradjon a mostani motor a mostani teljesítménnyel és legyen súlycsökkentés azzal is sokat lehetne nyerni, de nálam sokkal okosabbak vannak itt is ott is biztos lenne valami tuti ötlet.
-
vlevi
nagyúr
válasz
Integra #3672 üzenetére
Vagy legalább hátsókerékhajtás. Mert azt a mostani helyzet is jól mutatja, hogy kigyorsításon az öreg BMW igencsak lealázza az összes fwd csodát, aminek elkönnyül az eleje, aztán csak pörög az elsőkerék a levegőben.
Viszont ahogy így a levegőben lóg az egész, nincs semmi konkrétum, az eléggé gáz. Az F1-ben már évek óta tudja mindenki, hogy 1.6T motorok lesznek, de még ott is megy a fanyalgás.
Aztán nehogy úgy járjon a sorozat, mint a DTM 1995 után. -
Integra
titán
válasz
IreN!CuS #3671 üzenetére
látom nem érted. 400 lónak egy tengelyen nincsen sok értelme mert durva trakció gondok lesznek. szét kell elektronikázni, hogy tapadjon. awd kellene, abból pedig az utcai autók profitálhatnának. ahova már jöhet a többlet teljesítmény. így önmagában az, hogy bedobják hogy 400le, szerintem vicc. főleg, hogy az utcai sport c szegmenses autók most vannak átlag 250-300le között. és mind trakció gondokkal küzd, diffizár ide vagy oda..
egyébként meg de, lesz halvány elképzelésed róla. menj majd egyszer ilyen kaliber autóval.
-
Az AWD még jobban megdrágítaná és bonyolítaná a fejlesztéseket. Jelenleg erre nyilvánvalóan semmi esély nincs. Mondjuk az FWD 400 lóhoz meg konkrétan baromságnak hangzik... ráadásul tényleg nem sok haszna van az utcai autók szempontjából.
-
callmeakos
veterán
válasz
Integra #3663 üzenetére
Ha jól emlékszek legfőképpen a motorokon való változtatás. Száműzik a Dízel motorokat, illetve 400 Lóerő körülre kell feltornászni a teljesítményt.. Azért van sz*rban a BMW mert már most is az egyik leggyengébb és "elavultabb" motorral ők rendelkeznek, tiszta az is hogy ebben a motorban nincs több. És mivel a Bmw maximálisan csak a DTMre koncentrál új motort nem is fognak gyártani.
-
madmike
őstag
-
Integra
titán
válasz
callmeakos #3662 üzenetére
mik ezek az új szabályok?
-
callmeakos
veterán
Komolyan Lotti mi a toszt akar? Értem én hogy meg kell újítani a sorozatot, de ha azt hallanám, hogy a gyártók többsége elég rosszul áll a fejlesztésekkel, megfontolnám ezt az egészet. De ő tudja...
-
Petya25
őstag
Darabokban Norbi autója: [link]
-
Male
nagyúr
válasz
Ventur@ #3659 üzenetére
Eurosport: Az a jó ebben, hogy bármilyen sporthoz kapcsolódó fórumot nézel, mindben azon dühöngenek az emberek, hogy miért nem a topic témájában lévőt adják, miért éppen mást
...bár az egész közvetítési jog témát borítanák már... a nézők szívnak miatta állandóan, hogy X csatorna megveszi a jogokat egy területre, de nem adja le, és mivel kizárólagos jogokat vett, más sem közvetítheti ott legálisan, hiába lenne hajlandó fizetni is érte a néző.
-
Ventur@
senior tag
Akkor uraim készülve a hétvégére:
06.08
- Szabadedzés és időmérő: Isten se tudja, hogy adja-e valami sport csatorna
*. FIAWTCC fogja adni? Slovakia, Hungaroring és Salzburg-ról tudtam, hogy adják, de a hétvégiről nincs infóm.
06.09
- Időmérő: 7.30 - Eurosport 2 FELVÉTELRŐL
- Bemelegítés: 8:00 - Eurosport 1 ÉLŐ
- Első futam: 11:00 - Eurosport 1 ÉLŐ
- Második futam: 12:00 - Eurosport 1 ÉLŐValamint: Duna TV - 11:00 - 13:00-ig élő közvetítés
* gondolom beleszakadna az Eurosport. ha valamelyiken 1 órát rááldoznának a WTCC időmérőre (nem kell a bemelegítés. Elég az időmérő), de nem. Hol már! Az a ******** snooker, tenisz és a roppant izgalmas kerékpározás az kell, az menő. Ja Eu2-ön csak cirka 7 és fél azaz HÉT ÉS FÉL órát áldoznak a hihetetlen izgalmas snooker-re. Remekjó
! Na mindegy, megint kipuffogtam magam.
-
Arkar
aktív tag
Kiss Pál Tamás újra az AUTOGP-ben Hajrá TOMI!
-
quby
őstag
Het ez nem egy Seat...
Szerencsére megúszta!
-
badd
tag
Igazából nem hatott meg nagyon senkit a büntetés: [link]
ők se nagyon tudták komolyan venni az FIA-t
-
Male
nagyúr
válasz
IreN!CuS #3649 üzenetére
Így van. Grat Norbinak és a Zengőéknek, kihozták a futamból, amit lehetett.
Érdekes, hogy Tarquinit Monteiro is verte egész hétvégén (illetve Mullerrel sem küzdött egyáltalán -> jó, sokat nem tehetett volna, de még annyit sem csinált, mint Monteiro). Talán még a múltkori bukás?
Súlyok vajon hogy alakulnak? A Chevy biztos, hogy marad a maxon, többiek viszont mind csökkennek egy kicsit? (kivéve a Lada, mert ők most is már minimumon vannak azthiszem)
-
válasz
Ventur@ #3640 üzenetére
Na ja... kicsit hiányolom is a BTCC-s spirituszt. Túraautózásban olyan bűdületes technológiai váltás nem történt az elmúlt 20 évben (DTM-et kivéve), így a test-test elleni csaták továbbra is simán benne lehetnének, kemény és izgalmas versenyeket hozva. Ez a WTCC néha akkora vicc, hogy szikrázik. A mai futamokon is inkább csak balesetek voltak, mint izgalmas történések, bár sokat nem lehetett várni a pályától meg az erőkülönbségeket is tudtuk. Azért Norbi hozta, amit lehetett.
-
IreN!CuS
őstag
Grat Norbinak szépen ment , több nem volt benne
Motorerő mondjon le
-
Ventur@
senior tag
Rajtlámpákat nem láttuk - megint
- így valószínűleg nem ugrottak ki. Ng-et büntették megy egyedül, hogy kiugrott.
Egyébként gratula a csapatnak. A zűr ellenére, ebben a hétvégében nem volt több. Ismét dobogó és megint jobb volt a 2 gyári Honda-nál
.
Azért az még mindíg komoly, hogy Muller mekkorát "alázott". A többi Chevy sem volt rossz, de ez a Muller-Chevy kombó megfoghatatlan. Több mint 80 pont előnye van. Valószínűleg meg van az a 4. bajnoki cím is.
-
varsam
őstag
na csak megvan a 3. hely
Müllert képtelenség volt tartani, esélye nem volt Norbinak vele szemben. -
shteer
titán
Norbi kiugrott vagy nem ugrott ki?
-
shteer
titán
Müller nagyot ment, Nykjaer szépen tartotta maga mögött Nash-t. Jöhet most egy hasonló Michelisz-től, nehéz dolga lesz
-
Ventur@
senior tag
Motion_Blur: Sajnos nem láttam a nyilatkozatott, mert időközben a Túraautóhírblog youtube oldaláról letiltották a feltöltött warmup-ot
.
Male: Az, hogy Coronel és Oriola miért kapott mind a két futamra büntetést az részemről tiszta (Oriola ha jól láttam a Q1-ben Engstler/Ng-nek ment neki, míg Coronel a végefelé - talán - Valente-vel koccant). Tarquini-t meg több mint valószínű azért, mivel a Q1-ben majdnem ugyanazt csinálta, mint az RML-ek a Q2-ben. Gondolom ez így sok volt a bíróknak. Ezek ellenére sem értek egyet a büntetésekkel, de szerintem nem vagyok ezzel egyedül.
N€T0X|N: Naja, Coronelnek nagy respekt
. Bár tegyük hozzá, hogy azért kapott már párszor azért, mert túl "agresszív" volt. Akik megbüntették sem néztek még megy egy BTCC futamot sem valószínűleg
.
-
válasz
proof88 #3638 üzenetére
Én meg azt remélem, hogy marad ilyen szerény srác és akkor továbbra is csak megmosolyoghatjuk az ilyen beszólásokat.
Ellenben egy tökszteroid-kúrán remélem átesik idén, mert tavaly néha bántóan óvatos volt a pályán (amit ő is lenyilatkozott többször, hogy muszájból, de ugye idén nem a yokohama trophyra kell figyelni).
Ebből a szempontból nálam Coronel az etalon. Ő azt a nyamvadt kocsit odarakja, ahova befér, nem szarozik. És nem olyan idióta módon, mint néha Müller, aki ráadásul az egyik legjobb technikában ül.
Szóval remélem, hogy Norbi is be fog keményíteni idén rendesen. Elsőkerekessel amúgy is könnyebb püfölni a másikat. Legalábbis míg el nem fogy a gumi. -
proof88
addikt
egyébként szánalmas, hogy mindig vannak emberek, akik megpróbálják lehúzni a másikat. Pl pár futammal ezelőtt, mikor még nem voltak olyan jó eredmények Zengőéktől, vki fészbukon egy cikkük alá kommentelt vmi olyan szöveget, hogy így majd Norbi visszavesz kicsit a képéből, meg ilyenek ... mekkora szánalmas gyökér lehet ez az ember ... pont Norbira mondja valaki, hogy nagy az arca? Kezdjük ott, hogy ő már elég sok mindent letett a nagy magyar asztalra ... másodsorban meg sosem volt nagyképű megnyilvánulása. Sőt, én tavaly csak azért kritizáltam kicsit, mert úgy gondoltam h sztem néha nyilatkozhatna erélyesebben is ... na mindegy.
Az ilyen ember gondolom erre veri otthon, hogy kapott az alkalmon amikor beszólhat valami teljesen irreleváns faszságot.
-
proof88
addikt
-
proof88
addikt
egyébként meg, ha a versenyzőkben lenne némi összefogás, akkor azt mondanák, hogy kérik az egyénenkénti indoklást hogy ki miért pont akkora büntit kapott, amennyit, különben nem állunk rajthoz. F1-ben is lett volna alkalom együttesen kilépni a sorozatból, érdekes módon sok éve Indianapolisban meg tudták csinálni, hogy nem álltak rajthoz! Én nem azt mondom hogy ki kell lépni a sorozatból, csak hogy bármennyire is 2 külön tábor a SZERVEZŐK meg a RÉSZTVEVŐK, a dolgoknak oda-vissza kell működnie, ugyanis az emberek a résztvevőkre kíváncsiak, és ha nem állnak rajthoz akkor ugye tudjuk kik járnak rosszul ... azon kívül hogy mindenki.
-
Ventur@
senior tag
válasz
Motion_Blur #3631 üzenetére
Az oké, hogy visszaadták a szárnyakat, mert ha nem teszik akkor 3 autóval kevesebb lett volna a már egyébként is érdekesnek ígérkező futamon. De, hogy mindenféle indoklás nélkül csak úgy visszaadják...érdekes.
Ja és: [Lotti indokol is, meg nem is.]
Ami pedig a legjobb benne:
A legtöbb szurkoló, szakértő és versenyző ugyanis elsősorban azt nem érti a büntetések kapcsán, hogy ha már tömegesen büntettek szinte mindenkit, aki ott volt a bolyban, akkor miért nem kapott mindenki azonos büntetést, és mégis mi alapján döntötték el, hogy ki kap 12 és ki csak 8, vagy főként: az első futamra 10, a második futamra 5 (Coronel esete) rajthelyes büntetést. Az Eurosport kommentátorát is izgatta a kérdés, hát feltette Lottinak.
A válasz pedig néhány másodpercnyi dadogás után a következő volt: „Elnézést, de nem értem a kérdést". Nyilván, mi meg nem értjük a választ! -
Male
nagyúr
válasz
Motion_Blur #3631 üzenetére
Gondolom úgy látták, nem jelent előnyt az eltérés, új szárnyat meg nem tudtak ennyi idő alatt szerezni... kizárni nem akarták őket a futamról, hát engedik menni ezzel.
(Azért azt nem árulta el végül, hogy melyik irányba csal a szárny... bár azt mondta, hogy az egyenesben nem jön jól nekik, szóval nagyobb leszorító erőt adhat, az meg itt elvileg inkább hátrány...) -
Motion_Blur
félisten
Zengő videó a szabálytalan szárnyról és Norbi beszél a két futamról: [link]
Azért az durva hogy megbüntették őket a szárny miatt, de visszaadták nekik hogy mehetnek velük tovább. LOL.
-
Male
nagyúr
Nah, elvileg az első futamra a rajtrács:
Nykjaer, Nash, Bennani, Kozlovskiy, Barth, Engstler, Basseng, Thompson, Ng, Munnich, Monje, MacDowall, Muller, Huff, Chilton, D'Aste, Oriola, O'Young, Coronel, Valente,Tarquini, Monteiro, Michelisz
-
Male
nagyúr
válasz
Motion_Blur #3628 üzenetére
Igen, elég érdekes. Ha az időmérőről kizárták a Hondákat a szárny miatt, akkor hogy mehetnek a második futamon az időmérős eredményük alapján... talán nem akarták ennyire megszivatni őket.
Azon meglepődtem én is
Talán kevésbé megy itt a trükközés, így elég az ilyen szúrópróba szerű ellenőrzés. (Múltkor közvetítés alatt, ha jól emlékszem, azt mondták, hogy hasmagasságot meg súlyt mérnek mindig. Lehet hogy csak a részletek azok, amiket tényleg szúrópróba szerűen ellenőriznek.)
-
Motion_Blur
félisten
-
Male
nagyúr
"Castrol Honda WTCC @hondaracingwtcc 46 perc
For Race 2, the #WTCC Honda Civics will start from their original qualifying positions, after any penalties handed down today ..."
A szárny miatti büntetés sem él a második futamon
-
Male
nagyúr
válasz
proof88 #3625 üzenetére
Elég kemény büntetés, ugyhogy igen...
Jó lenne, ha nem menne el jogászkodás irányába a WTCC.Jah, és mik lesznek a kivételek? "jajj, hát leesett a turbó nyomás, azért mentünk lassan"... szerintem itt nincs olyan komoly rendszer, mint az F1-ben, hogy minden adatot pontosan lássanak az ellenőrök.
Vagy éppen "kicsit kicsúsztam, azért lettem lassabb" -> legfeljebb porol egyet, és ráfogja.Értelmes emberek vannak ott, tudják értelmezni azt, hogy versenyezni kell, és kész. Ha elkezdik agyon szabályozni, ahogy az F1-nél, akkor csak exponenciálisan nő a szabályzat hossza, és jönnek a végeláthatatlan viták, hogy szabályos, de nem az, de akkor is az, de nem... ezt utálom az F1-ben is. (műszaki okokból álltam félre, nem azért, mert kifogyott volna az üzemanyag... a műszaki ok pedig az volt, hogy kevés volt az üzemanyag... de akkor sem a mi hibánk, mert a töltő berendezés volt rossz... gondolom te is emlékszel ezekre... a franc se kíváncsi az ilyenre. ...de a tiltott csapatutasításos időszakban is mi ment... ez csapatutasítás volt, de nem volt az, mert nem mondtuk ki, de az értelme az volt, de nem...)
-
proof88
addikt
válasz
madmike #3622 üzenetére
de én arról beszélek, hogy pl Monzában is számít, ha kihasználod vkinek a szélárnyékát, felhúzatod magad az egyenesben, aztán lehetőleg te fordulj elsőként a következő kanyarban. Pl ha vki levezető körön megy már és felhúzatod vele magad. Ha nagyon elkeseredetten próbálkozol, akkor főleg számít. Amikor már sehogy máshogy nem tudsz javítani. Alonso is használt már időmérőn más szélárnyékát Bahreinben, pedig ott aztán nem sokat nyerhetett vele a célegyenesben ... elkeseredett próbálkozás volt, biztos hozott 5 századot a körén anno (nem idén volt).
Male: biztos vagy abban, hogy többet ilyet nem csinálnak?
Mennyivel egyszerűbb lenne beleírni a szabályzatba, hogy nem gyors körön mennyivel mehetsz körbe lassabban ... nyilván ha valakinek meghibásodott az autója, az nem tartozik bele. Ezt nem nagy kunszt ellenőrizni.
-
Male
nagyúr
válasz
Motion_Blur #3609 üzenetére
Teljesen egyetértek.
Nem vacakolni kell itt százalékokkal, meg agyon szabályozni, mint az F1-ben, mert akkor meg jönnek majd a kivételek, a rinyálás, hogy de ő azért ment lassan, mert... Megkapja mindenki a büntetését most, aztán többet ilyet nem csinálnak.
Honda szárny: Ááááh, és eddig akkor hogy mentek ezek át az ellenőrzésen
Elég fura...
Mondjuk ettől még alapvetően a Honda/JAS hibája, hogy nem megfelelő méretű szárnyakat rakott az autókra. Mégis hogyan tervezték meg, és gyártották le -
madmike
őstag
-
proof88
addikt
válasz
madmike #3618 üzenetére
költői kérdés volt. F1-ben is használják, én most csak az egyenesekre gondoltam, nem kanyarra.
Egyébként ismerem a V8 supercars-t, láttam pár futamot már. Nagyon jó sorozat. Időmérőt belőle soha nem néztem még. Azt se tudom, hogy a versenynaptárukban van-e olyan pálya, ahol érdemes időmérőn szélárnyékozni. Mindenesetre azt ne mondja senki, hogy egy olyan pályán, ahol van pár kanyar meg jó hosszú egyenes, nem fognak szélárnyékozni. -
Z0C!
őstag
pályacsúcs megdöntéséhez nem kell szélárnyék
BATHURST 2010 - CRAIG LOWNDES BREAKS TRACK RECORD -
Z0C!
őstag
válasz
dudikpal #3615 üzenetére
kevesen ismerik azt a szériát...
az eddigi 2 gyártó helyet most már a Merci és a Nissan is becsatlakozott....
most megy Austinban a verseny..állat
egy kis promó -
dudikpal
senior tag
válasz
proof88 #3606 üzenetére
"ez az egész világon elterjedt dolog az autósportban" - lófaszt! Nézzél több V8 supercars-t. Ott motorerőből mennek a srácok időmérőn, nem létszükség baszakodniuk ilyen szarságokkal, illetve nem is tehetik meg! Ilyen szabályokkal nem lehet népszerűbbé tenni 1 wtcc-t.
Ez egy pont olyan röhejes etap volt, mint amilyen a sorozat maga. Remélem Norbi mihamarabb ugrik innen egy normálisba, az Ő érdekében. -
proof88
addikt
"TouringCarTimes @TouringCarTimes 24s
BREAKING: All Hondas excluded from qualifying, rear wing does not confirm to regulations. Will start from the back for race one #WTCC" -
Motion_Blur
félisten
válasz
Petya25 #3611 üzenetére
Az eltérő büntetéseket én se értem. Az öregnek pl. miért járt 24 helyes, míg a két RML autónak "csak" 12 hely
Arra is kíváncsi vagyok hogy milyen sorrendben osztják ki a büntetéseket, az is sokat fog számítani.
Káoszfutamot vártunk, de már előtte megvan a balhé, mi lesz itt holnap...
proof88: LOL! első futamon rajthoz se kéne állni
-
Integra
titán
most pótoltam be a mai lemaradást, ez ma valami vicc volt..
-
Petya25
őstag
válasz
madmike #3608 üzenetére
Néztem az odőmérőt és lestem az órát, mondom már nem érnek át...
Legalább egy alibi gyors körbe be kellett volna húzni és mindenki kussolna.
Nem értem miért osztanak különböző mértékű büntetést? Mindenki pont egyformán nem ment.
Hol van az leírva, hogy mindenképpen meg kell javítanod az előző idődet?
Ha meg sportszerűtlen, akkor mindenkit a Q1-ben kiesők mögé kell sorolni az eredeti sorrendben.
Barmok. -
albert8
veterán
válasz
Motion_Blur #3609 üzenetére
Azért ott Coronel mögött lévők nem tudtak volna előzni. Viszont az első 5 az simán.
-
Motion_Blur
félisten
Videó a Q2 utolsó percéről: [link]
Itt bizony büntessenek is meg mindenkit! Mi a f*szom ez?
"Értem hogy non-stop, de meddig van nyitva?" - hogy egy klasszikust idézzek
-
madmike
őstag
A már hivatalosnak tekinthető büntetések
Monteiro 12
Oriola 8+8= 16
Coronel 10+5= 15
D’aste 5
Tarquini 12+12= 24
MacDowall 8
Michelisz 12
Huff 10
O’Young 5
Müller 12
Chilton 12 -
proof88
addikt
válasz
dudikpal #3598 üzenetére
már miért lenne hülyeség amit írtam? Nem véletlenül találták már ki ezt a szabályt. Egyfelől szerintem a pályán mindenki azt csinál amit akar, amíg nem akadályozza/veszélyezteti a másikat: akik elől mentek, teljesen jogosan nem akarták elsőként elkezdeni a mért kört, ezen a pályán nagyon sokat számít a szélárnyék. Akik hátrébb vártak, teljesen jogosan vártak, hogy kihasználhassák a másik szélárnyékát, ez az egész világon elterjedt dolog az autósportban, pláne egy ilyen pályán. Főleg úgy, hogy szemmel látható különbségek vannak a motorerők között. Az viszont tényleg nem túl szép dolog, hogy aki az időmérő végére hagyja a gyors körét (pl mert spórolni akar a gumikkal, vagy mert nyilván akkor van legjobban felgumizva a pálya), és éppen a boly végén van, az gyakorlatilag az egybegyűlt tömeg miatt nem tudja elkezdeni a gyors körét. Na többek között ezen segítene ide is egy ilyen szabály.
Nem tartom teljesen jogosnak ezeket a büntetéseket, amiket kiosztottak, hiányos a szabályzat, ennyi. Kíváncsi vagyok, eddig miért nem volt ilyen szabály, mint F1-ben, pedig mindkettő FIA által van szabályozva ...
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Óvodások homokozója
- Milyen TV-t vegyek?
- Autószerelők, autószerelés
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Trollok komolyan
- Arc összefoglaló szerkesztés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude E5450 - i5-5GEN I 8GB I 500GB I 14"FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Surface Laptop 4 Touch 13.5 Retina Ryzen7 4980U 4.4Ghz 16GB 512GB Radeon RX Vega8 Win11 Pro Garancia
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S21/Samsung Galaxy S21+/Samsung Galaxy S21 Ultra
- LG 39GS95UE - 39" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Bezámítás! Lenovo Legion 5 17ACH6H Gamer notebook - R7 5800H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 6GB WIN11
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest