Hirdetés
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Apple asztali gépek
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Azonnali fotós kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Chieftec Vista ház: kisebb halaknak
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Házimozi haladó szinten
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mercutio_
félisten
válasz
Vigneau #7596 üzenetére
Jah, hát félig én is, elektronikai, PC-s cuccok, informatikai szolgáltatások amikkel foglalkozom
de sajnos nem a szakmai részével, így a programozói tudásomnak már lőttek, és a gyengeáramú dolgokból is csak az elmélet maradt meg leginkább
JanR: 15k, de jobb szeretném cserélni valami kicsi mITX kuckóra, Antec 310-150, ISK-110 VESA, vagy valami kisebb Lian Li, Silverstone + táp, szóval úgy tervezem meghirdetni, hogy csere, aztán ha nem lesz aki pont ilyet cserélne, akkor jön az eladás.
-
Vigneau
félisten
SSDLife-nál mitől függ, hogy támogatott az aktuális SSD irási és olvasási adatmennyiségének kiírása? Beleszámíthat ebbe, ha az SSD particionált és emiatt nincs kijelzés?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szasanyi #7577 üzenetére
Ez van. Nézd meg a ram árakkal mit műveltek, meg a HDD árakkal (már rég vége a kapacitás kiesésenk de hopp az árak fent maradtak az egekben véletlenül).
Max annyit tehetsz hogy nem fogyasztasz, ami nehéz mert minden létező eszközzel ebbe az irányba terelnek. A marketingel, a monetáris politikiával stb...
mod:
sephi: Nem izgat ez elméleti latolgatás csak. Megnéztem, megy a trim, hozza az elvárható sebességet, innentől nem is érdekel a dolog, működik amíg működik. Csak OS van rajta legrosszab esetben is csak a könyvjelzőimet bukom ha megnyekken.
-
F e Z o
veterán
Ne mondjátok már azt, hogy stopperrel a kezetekben álltok egy új ssd beüzemelése után a gép indításakor. Igaz nem sok ssd volt még a kezemben, azok is külön konfigoknál - laptopban is - de én nagyon nem vettem észre különbséget teljesítményben, átlagos felhasználásnál, mindössze annyit, hogy hdd-nél jóval gyorsabb. Néha olyanokat tudok mosolyogni egy-egy olyan kijelentésen, hogy érzésre gyorsabb ez vagy az az ssd.
Nekem rendszer egy agility 3 60gb, a játékok egy 322gj-n vannak (BF3 95%), háttértának meg van egy 1tb-s seagate-m.
-
szasanyi
félisten
Tudom, hogy ez van ha tetszik ha nem, de attól ez még elég nagy baj. Sztem továbbra sem normális, ha mondjuk a csökkenő keresletre magasabb árakkal válasznak a gazdasági szereplők - még akkor is, miközben a saját költségeiket alacsonyabb szinten tudják tartani.
Persze ez senkit nem érdekel, és már régóta arról szól, hogy ki tudja/akarja-e az ember fizetni az adott terméket vagy nem. Sajnos a hobbi nem túl ésszerű, és főleg nem rentábilis, de hát ha majd nem telik rá nem veszek, azt annyi. Bár ez most, kivételesen elég jó áron ment.sephi: nem kell stopper, pár másodperchez meg lehet számolni.
Az érzetre pedig szubjektív ugyan, de nem kell kinevetni mivel érezhető ua. rendszer esetén a Win és a programok indulásában a változás, ha az picit gyorsabb vagy lassabb a megszokottnál. Én sokat használom a gépem, így biztos vagyok benne, hogy jól tippelek.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szasanyi #7573 üzenetére
Mert csökkentik a gyártási csíkszéleséget ezáltal azonos kapacitás olcsóbban gyártható (mert kevesebb anyag kell hozzá). Viszont a csíkszélesség csökkentésével csökken az élettartamuk is, kevesebb írást viselnek el a cellák.
Elég ha csak megnézzük a 2010-ben vásárolt SSD-m még cellánként 100 ezer írást visel el, a mostani SSD-k pedig olyan 3-5 ezer körüli értéket tudnak (az én V300-asom 3 ezret a 840 Pro-d meg 5 ezret).
-
szasanyi
félisten
válasz
Mercutio_ #7571 üzenetére
Igen, éppen ezért a PRO változatban még SLC van. Viszont az továbbra sem értem, hogy az új miért rosszabb a réginél? Elb***ott egy terület ez a PC én mondom... itt szinte csak egy dologban lehet általánosan biztos az ember: az új drágább lesz (még akkor is ha az rosszabb mint az előd).
-
radi8tor
MODERÁTOR
10db Verbatim DVD-R Lightscribe lemez: [link]
-
szasanyi
félisten
Áááá sztem nem olyan jó az, ez sem megy bedugott tápcsatik nélkül.
Más: én egy új SSD-t újítottam be. Ez egy 128GB Samsung 840 PRO, ami a tesztek alapján nem brillírozott a 830-hoz képest mégis érzésre gyorsabb. A Win LOGO-t 3mp-ig látom, és még ~1 mp az asztal. Egyedül az USB WiFi kártyára kell várni további ~2mp-et és teljesen működőképes a rendszer - persze előtte is használható, csak a netkapcsolat nem jön létre addig. Természetesen új telepítés és SDD optimalizációs beállítások vannak.
-
Qru
MODERÁTOR
Le se merem írni... Az egyik lapi tápcsati nem volt jól rádugva.
Azt helyre raktam és egyből indult.
Win is fent van már, pöpec a járgány. Végül ez lett a konifg a srácnak (net+filmnézés):
Asrock A75
A8 5600K
Kingtston V300 60GB
WD 500GB Caviar Blue
FSP Hexa 400 (meglepődve konstatáltam, hogy over peakben tud 450W-ot)
Kingmax 4GB 1600MHz CL11
LG FullHD IPS TFT
Gigabyte GZ kuckó
Samsung DVD pörkölőSzreintem baba lett.
-
Mercutio_
félisten
MiniITX vagy asrock topicot javaslom, amúgy eddig csak a fordítottjával találkoztam, hogy hdmi-n nem volt kép csak analógon, illetve mióta le cseréltem a Dell 2209 - et 2312 - re csinálja azt a monitor, hogy indulnál ha korán, még a win teljes betöltés előtt kapcsolom be és épp nem kap jelet a digi bemeneten elmegy aludni
de kikapcs 1/2 perc várakozás, bekapcs után észhez tér.
Az, hogy vadi új nem jelent semmit, én is jártam úgy, hogy hülye volt a frissen kimondott H61 lap és cmos clear helyretette
-
Qru
MODERÁTOR
Kéne egy kis help srácok.
Az mitől van, hogy összeraktam egy AMD-s gépet (A8 5600K, Asrock A75-ös deszka) de nem ad képet a tft?
Az alaplapi analóg csatira rákötöttem a tft és semmi. Gép pörög, de kép nincs (azt se írja, hogy no signal egyszerűen csak be se kapcsol a tft a stand by állapotból). Maga a tft jó mert másik géppel működik.
Ötletek? -
Bjørgersson
félisten
Úgy néz ki felvettek megint!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Mercutio_ #7546 üzenetére
Újként 3 milla körül mennek használtban 2 misiért már kapsz egyet. Hát ha magasan akar ülni és nincs sok guba rá akkor csak a Duster marad. Gondolom összkerék úgy nem kell azon spóroltok egy csomót. Pedig az az autó legjobban kivitelezett része és nem csak azért mert a Nissan Quashqai/X-trail hajtását vették át 1:1-ben, hanem a programozása is nagyon jól eltalált.
Bővebben: [link]Am is az 1,6-os túl gyenge a 4x4-hez, max csúszós útra jó de arra itthon sok szükség nincs max évi 2-3x a többi 364 esetben csak felesleges súly ami növeli a fogyit. Elrettentés képpen: [link]
-
smiti
veterán
-
Mercutio_
félisten
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Mercutio_ #7543 üzenetére
Honda Jazz, Nissan Note. Nagyon tágasok és 2-3 milla körül megkapod, emberi fogyival normálisan felszerelve és nem hagynak ott sehol.
1 év gar helyben* a többi gyártói, tehát küldheted vissza Taiwanra.
*: Helybeni gar is abból ál egyébként, hogy kiküldik a gyártóhoz, csak akkor a bolt küldi.
-
Mercutio_
félisten
válasz
radi8tor #7541 üzenetére
Genya
Qru: Milyen minire gondolsz? Árban gondolom azok se olcsóbbak mint a duster, és a biztonságérzet, belső tér se biztos, hogy elég, de azért kíváncsi vagyok, hátha valami megtetszik.
MÁS: Ez itt tényleg 3 év garral van, vagy a gyártói gari azt jelenti, hogy oda küldjem vissza, ha gondom van?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Mercutio_ #7540 üzenetére
Mini egyterűt vennék azzal eljársz városban 5,5-ből városn kívül 4,5-ből. Nagy kasztni, negy légellenálás, nagy súly... Nem csoda, hogy eszik.
1,6-os jó, az annyire egyszerű szerkezet (a szó pozitív értelmében) hogy azt talán még a FRanciák se tudják elrontani.
Radi: Emeletest.
Vagy kétéltűt.
-
Mercutio_
félisten
Asszony személykocsiknál magasabban akar ülni, hogy jobb rálátása legyen a forgalomra, másrészt egyre több a nagyobb kocsi és így nőne a biztonságérzete.
Ajánlottam neki a multiplát, meg az emelt Pandát, de csak egy tockost kaptamapollo12: Havi 4-600 Km-et megyünk + évi 2-3 kiruccanás országon belül, szóval a +1-2 liter nem fog szívrohamot okozni
-
Qru
MODERÁTOR
-
Mercutio_
félisten
Hehe, Subaru/Honda nah az nem a mi pénztárcánk
ezért nézegetjük a Dustert.
Félreérthetően fogalmazhattam, dízelben sose gondolkodtunk
(-tam, mert asszony nem foglalkozik ilyesmivel, csak, hogy menjen és ne legyen vele gond, vagy ha megáll bármelyik sarkon életre tudják lehelni, ami ugye a mai kocsiknál egyre kevésbé opció
) és a kis szuzi azért nem jöhet szóba, mert normál magas (+ a csomagtere is gyakorlatilag nulla, nálunk meg ha ritkán is, de jön velünk a 2 gyerek)
Szóval a benzines kis SUV-okat nézegettük, és már az is csoda, hogy a Dusteren végre elgondolkodott, minden ami volt szoci arra fúj(t), de ezt talán orábban már írtam is. A Dusterre is úgy sikerült rábeszélni, hogy elmondtam mennyibe kerül egy Quashkai, meg a többi hasonló japán/német/koreai járgány
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
apollo12 #7533 üzenetére
Ehhez képest a céges kocsikban 30k km-es szervízciklusra vannak beállva. Szerinted mennyit bír egy turbós kocsi ilyen gyakori olajcserével? 100-130k km-nél nem sokkal többet jósolok nekik. Az olajsár hazavágja az egész blokkot a turbóról nem is beszélve...
A sajátomnál a 15k km-es ciklust se tartom be, 10k km után csere van.Elrettentésül: [link]
-
JanR
addikt
válasz
apollo12 #7533 üzenetére
A gondoskodást minden motor igényli. Az én 2 literes ecotekemre is azt mondták, hogy csak a gond lesz vele, ezzel szemben 3 év alatt beletekertem 93e. km-t és olajon kívül még nem kapott mást.. Na jó, az AC pumpa megadta magát nem olyan régen (16 éve autó 260e. km-rrel - meg amennyi előtte benne volt
).
-
apollo12
veterán
ha gondoskodnak róla akkor 300ezer km után se kell turbót cserélni ( volt régen egy 530d chippelve 350 ezer kilométernél adtuk el egyszer se lett benne turbo cserélve, ehhez kötelező szerviz, 10ezer kilométerenként olaj csere castrol, még azóta is megy az autó csak váltót kellet megjavítani aki megvette tölünk, mert megviselte a plus +50ló, +100nm
)
-
Qru
MODERÁTOR
Ha nagy távokat mész akkor érdemes mert az üzemanyag költségen visszahozod bőven a (jóval) drágább fenntartási költségeket. Igaz attól még ott van a nagyobb valószínűséggel előforduló meghibásodás...
mod:
apollo12: Az új Stifit nekem is bejön. Ezekkel a nagyobb lámpákkal sokkal jobban néz ki. Műszakilag nagyon jók, tartósak, strapabíróak és nem is törnek ripityára mint a korai példányok.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Mercutio_ #7528 üzenetére
Azért drágák mert jók. A jó kocsik általában drágák. Nézz meg egy Subaru, Honda vagy Toyota árlistát.
DCi nem legjobb dízel motor, de általánosságban elmondható, hogy ilyen rövid távra nem érdemes dízelt venned (semmilyet, még a legjobb dízelek is hamar kimúlnak ilyen terehléstől). Elég hamar tönkrevágja ugyanis a sok rövid út. Ilyenre még egy szívó benzines a legjobb (az bírja még a legjobban ez ilyen rövid utakat adta nagy terhelést elviselni).
Eleve egy dízel el se éri az üzemi hőmérsékletét 10 km alatt télen (főleg vidéken ahol pl nem araszolsz a reggeli dugóban). Rgo fűtés se lesz a kocsiban amit az asszonyok nehezen viselnek tudtommal...
Kecsegtető a kis fogyi de mikor majd 120k km után kettőstömegűt kell benne cserélend kuplungszettel meg turbót felújítani 500k ért akkor nem leszel túl boldog. -
Mercutio_
félisten
Az a baj, hogy a Hyundai/Kia magas autói drágák, ennél többet mint amibe egy közepes felszereltségű duster kerül nem fogunk tudni és nem is nagyon akarunk autóra költeni.
Dusternél még valaki riogatott valami "hírhedt" DCi motorral is (napi 2x10km-et megy asszony általában, +10km kitérővel néha bolt miatt, szóval a dízel nem lenne jó választás, mert bemelegednie sincs idő a motornak)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Mercutio_ #7525 üzenetére
Ma már minden gyártó ingyenes assitance szolgáltatást ad a gaija mellé (ami hosszabítható). Érdemes olyat venni amire sok gari van (Hyundai, Kia pl) vagy olyat ami alapból nem romlik el (Honda pl).
Btw erről a haver jout eszembe aki autószerelő, lerohadt a kocsija a balatontól hazafelé és trélert kellett hívni hogy a saját műhelyébe elvitesse mert ott helyben semmit enm tudot kezdeni a kocsival.Dusterről olvastam jót is és rosszat is. Volt aki megelégedve használta de volt amelyikben 30k km után váltót kellett cserélni (különösen égő, hogy ez az AutoBild német szaklapnak adott tesztkocsinál jött elő). Hát igen...
Terrano jó lehet de nem árt megvárni vele az első teszteteket.
Én most az új Jazz-re leszek kíváncsi, abból is lesz SUV változat ha minden igaz.. -
JanR
addikt
válasz
Mercutio_ #7522 üzenetére
Én maradok a jól bevált németnél, ott is valószínű Opel-nál. A mostani öreg Omega-m is elvisz A-ból B-be biztonságban, ha baj van vele, akkor sem hagy cserben és hazahoz. Nálam sajnos a Francia autók elásták magukat, a közvetlen ismeretségemben senkinek nem jött össze az autóvásárlás (renault, peugeot és citoen - na jó, 1db reanult-l nincs baj). A bmw, az audi és a merci trió meg mocskos drága és szerintem annyival nem is tudnak többet, hogy megérje nekem.
Félreértés ne essék, nem új autót készülök vásárolni (sajnos).
-
Mercutio_
félisten
válasz
szasanyi #7524 üzenetére
Dusteren gondolkodunk, de ősszel állítólag jön az új Suzuki SX4 ami csak nevében SX4, és a Nissan a Duster orrának átszabásával és valamivel jobb anyagokkal a saját nevén mint Terrano is kihozná azt, és az alapja már a facelift-es Duster lenne amiben végre van tempomat, de utóbbi kettő ára kérdéses, és a Suzuki orra elég bénán is néz ki szerintem.
-
Mercutio_
félisten
Asszony rendszeresen megkérdezi van-e olyan kocsi ami légkondis, magas építésű (like duster) és olyan egyszerű mint a mostani swift sedan. Gonosz voltam, és mondtam neki, hogy a rendes kocsik már 20 éve se voltak olyan egyszerűek
ettől függetlenül ezek a dolgok engem is aggasztanak, mert oké, hogy 3-5 év gari van rá, de attól még ha ott állok az út szélén mert nem indul, akkor...
radi: Amibe az kerül abból, ha minden alkalommal taxit hívok is olcsóbban megúszom
Inkább az a gond, hogy most van egy viszonylag korrekt, megfizethető és határidőkkel nem túl sokat csúszó szerelőnk, ha most kocsit vennénk ez ugye a garancia idő alatt ugrik, 5 év múlva meg már nem úgy fog kezelni minket, mint most, amikor rendszeresen járunk hozzá, megvan a kapcsolat. No meg, nem is biztos, hogy tudna mindent javítani az új kocsin, hisz bizonyos dolgokhoz spéci műszerek kellenek, és érteni is azokhoz.
-
Vigneau
félisten
Aranyos vagy!
Egyelőre még itt várom a megoldást, ha már belekezdett a pezsgésbe a szerelőm...
Amúgy a következőket produkálja: első indítástól számítva 8-10 km megtételét követően felkeményedik a szervókormány és utána már alig tudom tekerni. Szóval Ceglédre átjutni is egyelőre necces, a hiba óta nem vállaltam fel, hogy elhagyjam a Szolnok táblát.
-
Mercutio_
félisten
válasz
eszakas #7517 üzenetére
Két különböző dologról beszeltek: Te arra gondolsz amikor az SSD - röl teljesen elszáll minden, radi meg arra amikor benazas vírus vagy eloregedes miatt a win vagy annak partíciója haldoklik / száll el.
Utóbbira megoldás, ha van 2 partíciód és a másikra a belakott rendszerről készült image - et mented amiből az bármikor 20 perc alatt vissza állítható. -
föccer
nagyúr
Ajánljatok nekem egy használható, képfeltöltésre (cloud tárolásra) használható oldalt. Amit a picassaval műveltek az valami kritikán aluli
Legyen egyszerű a feltöltés és az onnan való direkt linkelés és lehetőleg 10+GB tárhely legyen rajta és mindezt ingyen.
Dropbox mennyire elégíti ki ezeket a követelményeket?
Köszi
üdv, föccer
-
radi8tor
MODERÁTOR
Persze, egy elől és egy fent.
Szerintem semmi gond a házventikkel 12V-on hallható a hangjuk, de legalább fújnak is. A fenti az fix 12V-ot kap, a bemeneti az alaplapra van dugva. Nemsoká érkezik egy PWM-es venti elosztó, így mindkettőt az alaplap fogja vezérelni.embe: Üdv! Válaszoltam ott.
-
F34R
nagyúr
válasz
radi8tor #7504 üzenetére
elorol ugye megy a venti amit adtak hozza ?
atool fuggetlenul hogy azt mondjak nem a legjobb hutese van a lian li-nek nem veszesek.(#7505) embe
ha szemet lennek akkor azt mondanam miert ne azert van
de inkabb ne es menjen hdd-rol.
azon kivul hogy fel van telepitve az nem lenne sok iras inkabb a nagyobb mapok stb. inkabb ramdisk -
embe
nagyúr
Hali!
Rég jártam erre.Remélem mindenkinél minden ok!
Ebben tudnátok segíteni? Mi a véleményetek?
-
Vigneau
félisten
Eddig tartott az öröm, a T-Mobile délután már nem engedett fel az újabb APN címmel...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni, de kérjük, hogy inkább a Hardverapróra tegyétek fel a terméket és azt linkeljétek be, mert úgy tudjátok módosítani később, az aprón is ott lesz és értékelést is kaphattok.
Kérjük, hogy nem megjelölt topikokban továbbra se hirdessetek, köszönjük!
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 14 M4 Pro 24GB RAM 512GB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel
- Am4 félkonfig
- RTX 5070 Ti OC 16G/új, bontatlan/ garancia/ beszámítás/ ingyen foxpost
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Pro 13" 2020 M1 16GB 1TB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel
- HP ZBook Studio G7 i7-10850H 32GB 1000GB Nvidia Quadro T1000 15.6" FHD 1 év garancia
- Hp USB-C/Thunderbolt 3 dokkolók: USB-C Universal, G2, G4, G5, Hp Elite/Zbook- Thunderbolt 4 G4
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S24/Samsung Galaxy S24+/Samsung Galaxy S24 Ultra
- Intel Core i7-8700 / i7-9700 CPU, processzor - Számla, garancia
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA ADATA XPG 600W
- DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2680v4 (28c/ 56t, 2.4/3.3GHz), 128GB RAM, 10G, áfás szla
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest