Új hozzászólás Aktív témák
-
-Solt-
veterán
Ahhoz kicsi, hogy pénzért adja...
A lényeg az AMD szempontjából, hogy ledőlt a korlát. Mostantól nincs beszorítva az MS alá, és mostantól az NV sem igazodhat az aktuális DX szintjéhez, hanem kénytelen lesz érdemben fejleszteni is.
Beindulhat a verseny úgy, hogy az új igényekhez fejlettebb mind a hardverük, mind a szoftverük, ráadásul maguk mellé állítottak egy csomó fejlesztőt. Abból a szorult helyzetből amiben voltak, szerintem remekül kivágták magukat... meglátjuk ez miképpen csapódik le a következő 2-3 évben.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD-nek maga a low-level irány az üzlet. A fejlesztők már az R&D-ben kiszemelnek maguknak egy architektúrát, és a GCN mellett szól az, hogy egyrészt a konzol miatt úgyis célozni kell, ráadásul a dokumentációval még vissza sem kell fejteni a működését, és a disassembler lehetővé teszi, hogy a tapasztalatokat a fejlesztők megosszák egymással, anélkül, hogy azon görcsölnének, hogy az NDA-juk mit enged és mit nem.
Az API önmagában nem előny. Itt egy fejlesztői vélemény is, hogy miért a GCN-t célozza. [link] - semmi köze a választásához az AMD API-jának. -
martonx
veterán
válasz
GeryFlash #35 üzenetére
"androidos tabok-ipadek" - ezek szerintem csak speciális linux disztro-k, még ha az alma / droid rajongók mindjárt meg is köveznek ezért.
A desktop piacot, ahogy írtam is, nem feltétlenül a klasszikus desktop linux disztrók veszélyeztetik, hanem pont ezek a speciális linux disztrók lásd pl. Chrome book eladás, a kismillió android tv, nvidia shield, ouya stb...
Márpedig a Vulkan erre mindre céloz, ellentétben a DX-el. Mondjuk a multiplatformitással is mindig csak a baj szokott lenni, majd meglátjuk a gyakorlatban, hogy mi sül ki ebből.
-
do3om
addikt
De nem történik semmi ezt nem látjátok, csak itt a fantasztikus cikkekben, amikben minden jó minden szép támogatott, pár hónap és létrejön a új világrend a számítógépes szférában a fejlesztők törik össze magukat csak ők használják előbb a csoda szoftvereket, sorban állnak játék fejlesztők bala bala bala.....
De ez nem lesz, Ti várjátok csak türelmesen a nagy változásokat.Mante-Vulkán hát igen lehet nem értem, úgy tudtam szinte ugyan az csak az előző a kutyának sem kellet hát adtak neki egy új nevet na majd most!!! Megcsináltuk kiáltott fel az AMD ez már ki fog törni hiszen ez a neve.
Tisztára mint a VGA alsó szinteken az átnevezések, ha ott bejön na majd itt is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Új Diablóról nem tudok. Ismerheted a Blizzardot nem adnak ki évente újabb klónokat.
Volt az EA-nek egy C&C-s projektje, de leállították. Az volt a baj, hogy a Frostbite a tervekkel ellentétben nem állta meg a helyét egy RTS-ben. De azóta fejlesztik a motort, szóval lehet szó egy új C&C projektről, viszont annyira durva stratégiai felhozatal jön 2015 végén és 2016-ban, hogy az EA szerintem ezt inkább pihentetni fogja.
A Doom az készül. Az IDtech6 eleve low-level API-t használ. Valszeg ők is ráállnak a Vulkanra, mert azzal platformfüggetlenek maradhatnak a PC-n. Valószínűleg egy ilyen váltás nem lesz gond, mert elvitték a Crytektől Tiago Sousát, aki már dolgozott az AMD saját API-jára a CryEngine-ön belül. Szóval neki a Vulkan ismerős lesz. -
7time
senior tag
Azért fura az AMD üzletpolitikája, néha az az érzése az embernek hogy rengetek okos mérnök dolgozik náluk innovatív találmányokkal és jön a marketing aki egy csoport agyhalottból áll, az Nvidia a Mantle 1-el halálra kereste volna magát (a semmire sem jó PhysiX -el is sikerült) az AMD odaadta ingyen, ebben mi az üzlet?
-
-Solt-
veterán
válasz
antikomcsi #37 üzenetére
Az alapján amit ott összehordott, semennyire... és ahogy látom, sajnos te sem jobban.
Az elmúlt pár napban rengeteg cikk megjelent a témában, (nem csak Abu tollából) és aki ezek után ilyeneket leír, az egyértelműen nincs képben.
A fő probléma (sok egyéb mellett) az, hogy a cikk "másnapján" várjátok a csodát, ami persze nem történik meg, és aztán megy a duzzogás, meg a fikázás. Közben pedig észre sem veszitek, hogy mi zajlik az orrotok előtt... aki a Vulcan cikk (nem csak az itteni) után kijelenti, hogy a Mantle halott, azzal nem nagyon van értelme bármiről is vitatkozni a témában... mint ahogy azzal sem, aki a BF4-re hivatkozik, meg a konzol portokat hiányolja...
Részemről kifejezetten vágyok az ellenérvekre, csak ehelyett folyamatos személyeskedő Abu gyalázást látni. Szeretném már egyszer azt látni, hogy a folyamatos köpködés helyett letegyen valaki mondjuk egy logout cikket az asztalra a témában, ahol olyan alapossággal indokolja az ellenérveit ahogy Abu szokta, és mindezt úgy, hogy közben nem személyeskedik.
Abban a pillanatban amikor lesznek ilyen cikkek, hozzászólások, nem lesz fanboynak, vagy trollnak kikiáltva az, aki mást mond... viszont amíg a lentebb is látható bebüfögések vannak Abu cikkeivel szemben, addig szerintem ...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezt sosem mondták, sőt a GDC-n volt róla szó, hogy fejlesztik tovább. Azt mondták, hogy aki az 1.0-s verzió képességeivel megelégszik az ne használja többet, mert ugyanazt tudja a Vulkan és a DX12. Nyilván logikus felhívni erre a fejlesztők figyelmét, mert felesleges több API-t támogatni egy játékban. A Vulkant mindenhol elérik, minden gyártó támogatja, így elég erre írni támogatást. Semmivel sem rosszabb az AMD saját API-jának 1.0-s változatánál.
Akiknek olyan speciális igényeik vannak, amiket a Vulkan és a DX12 nem elégít ki, azoknak lesz egy továbbfejlesztett API-ja az AMD-nek. Nekik nyilván nincs más választásuk. Ennyi fog történni. Az teljesen logikus, hogy a fejlesztőknek felhívják a figyelmét arra, hogy a speckó igény nélkül ne támogassanak zárt API-t. -
7time
senior tag
válasz
antikomcsi #37 üzenetére
Megint sikerült egy hozzáértő hozzászólás.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De azért felsorolom azokat a B kategóriás játékokat:
Thief - Metascore 70, 2014 egyik legjobb lopakodós játéka.
Plants vs. Zombies: Garden Warfare - Metascore 78, a legjobb osztály alapú multis lövölde volt 2014-ben.
Sniper Elite 3 - Metascore 71, a legjobb sniperes játék 2014-ben.
Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth - Metascore 81, a legjobb körökre osztott stratégia 2014-ben.
Dragon Age: Inquisition - Metascore 85, a legjobb RPG 2014-ben, és a DICE gálán hivatalosan az év játéka lett.Ezek után el kellene gondolkodni, hogy az AAA termést hagyjuk, és fókuszáljunk a B kategóriára.
-
Miért? Mennyire van képben?
2013 óta várom a csodát, de egy nagy büdös semmi lett a mantle-ből, és kapjuk a borzalmasan optimalizált pc portokat.
Aki objektíven nézi a dolgot, az nem kajálja be az itteni sok sületlenséget. Csak az a baj, ha ezt elmondja, akkor fanboy és hozzá nem értő hülye lesz rögtön.
-
arn
félisten
amig mashol nincs ra alternativa (a jatekos resz csak egy dolog), addig maradni fog. egy osx sose lesz az (apple) ara miatt elterjedt, addig a linuxnak meg mar evtizedei voltak, hogy bekeruljon a korforgasba, de sose tudott betorni a desktopra.
az online oldalrol a chromeosnek van keresnivaloja, de az itt meg nem jatszik. amig win van, addig dx is lesz. ennyire egyszeru, a multiplatformsag pcknel sokat nem fog nyomni a latba.
-
GeryFlash
veterán
Tény, hogy a pc-k visszaszorulóban, de ezek egy részét az androidos tabok-ipadek illetve macbookok váltják ki, nem a Linux. Lehet hogy jó a Linux mindenre, de azt ne mondjuk már hogy a Windows napjai meg vannak számlálva mert annyira terjedne a Linux. Talán ha lesz Mac-re is rendes játéktámogatás akkor el kezd egy kicsit beszarni az M$, addig nem.
-
Pekkk
aktív tag
A 26-os hozzászólás alapján tuti Te is szívtál valamit. Oltári nagy katyvasz lett. Szerintem örülni kellene, hogy végre történt valami PC fronton, és nem kell temetni. Én amióta az eszemet tudom PC-n játszok, azon is szeretnék továbbra is és ezzel biztosan nem vagyok egyedül.
-
CybonTom
tag
Az MS addig addig húzta a low level api elkészítését, majd addig próbált trükközni vele (win 7-es és 8-as megjelenés lesz e vagy sem dolgok), hogy elszaladt mellettük a piac és ahogy az várható volt rácsapnak arra, ami minél nagyobb lefedettséget tud adni... az MS így járt. Remélem kialakul valami verseny végre, ami az MS-t is értelmes, a felhasználókat előnyben részesítő lépésre kényszeríti.
-
martonx
veterán
válasz
GeryFlash #28 üzenetére
Előre bocsátom, nem vagyok játékos, windows-on dolgozok, sőt még a mobilom is wp-s.
Viszont bármerre nézek (tablet, mobil) a windows ökoszisztéma sehol nincs, sőt mostanában lássuk be egy szimpla otthoni usernek már vagy PC-je sincs, vagy amire használja megteszi egy linux is.
Konzolok között is, ugyan nem teljesít rosszul az XBox One, de a PS4 elterjedtebb.
Egyedül a játékosok voltak azok, akiknek meg sem kellett fontolniuk, hogy milyen legyen az oprendszerük.Eddig...
Ettől függetlenül várom a windows10-et, aztán majd meglátjuk, hogy végleg a feledés homályába kerül-e a windows éra 25 éve, vagy sikerül villantaniuk valamit, amiben meghatározóan jobbat / többet tudnak mint a konkurencia.
-
Dr. X
aktív tag
A modernebb API-k milyen változást hozhatnak? A multiplatform játékok már most is fejlettebbek grafikailag, mint a konzolos változatok. A multiplatform játékok konzolon a pc-s verzió butított portjai lesznek vagy nem nő a különbség, hanem az eddigi szintet gyengébb hardverrel lehet majd elérni? Mi a helyzet a pc exkluzív játékokkal ? Ott jelentős, akár majd generációnyi különbség lehet egy konzol exkluzívhoz képest?
-
do3om
addikt
Remélem páran felébrednek hogy bilibe lóg a kezük.
Az AMD túl kicsi hogy bármire befolyása legyen, nagyon rég óta kint van már a híres mante, ez meg ugye szinte ugyan az. Az eredmény?
Semmi kivéve a gyakran hibásan működő BF4-et amin sokan inkább hanyagolják is a Mantet. Ja meg majd Abu berakja hogy van több is amikkel a kutya sem játszik olyan szar B kategóriás játékok.
Az AMD semmit nem tud elintézni hogy rendesen használják a fejlesztései közül.
Amikor használják akkor meg módosítanak rajta és jobban fut más hardverén mint a sajátján.
Szánalmas már megint hogy ezzel a szaros vulkánnal jön itt az oldal minden második cikkben. A mentte hol van, hol lesz?
Ja kuss van mert lett újabb találmány, ami megint bukta de szerintem 1 év és jön egy újabb hogy na majd most, aztán megint. A régiek meg a szemétben jó helyen lesznek 0 támogatás hiányában.
AMD vs MS na ne nevettessetek már, gondolkozzatok kinek van nagyobb esélye?
Az új konzolokkal is sokkal többet nyertek a PC-s játékosok mert már olyan jó lett minden így van? Ez is mekkora volt már Abu féle cikkek tömege hogy na most aztán a PC játék mekkora fasza lesz tökéletes portok (jó hogy nem berakjuk azikszboksz0 lemezt és megy a pc-n is). Egy rakás írás meg meg a fejlesztők rohannak az AMD-hez hogy hogy az ő vga karijukon fog menni a konzol játék másén meg nem és ez így lesz... Valahogy fordítva sült el nem?Csak én érzem hogy semmi nem jön be de mindent felfújnak, valójában megy minden a régimódi bevált úton?
Ezek a csoda fejlesztések a végén mindig valahogy jobban-gyorsabban működnek a konkurencia cuccain. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
ProEvoFan #23 üzenetére
A konzol egy másik piac. Annak mindig meg lesz a vásárlóbázisa, illetve technikailag a fix hardver miatt még mindig több lehetőség van azokra a gépekre optimalizálni. A SteamOS-ben én nem nagyon látom, hogy a konzolokat veszélyezteti. A nappali annyira speciális környezet, hogy ott a Valve még így sem rúg majd labdába. Nem tudják felvenni a versenyt a Microsoft és a Sony brandértékeivel. De a hagyományos PC-s szinten sikereket érhetnek el.
-
ProEvoFan
nagyúr
Laikus szemmel nézve akkor innen kezdve lesz még értelme a kövi nextgen konzoloknak?
-
arn
félisten
hat ezt majd akkor dontsek el, ha kijottek a jatekok
volt mar egy ilyen csorte 2000 kornyeken, aztan ment az opengl szep lassan masodhegedusnek, pedig akkor meg kiforrott rendszerek sem voltak, total egyeloek voltak az eselyek, a glide utan nyitott volt a piac.
amugy en meg mindig nem hiszek a magasan optimalizalt jatekokban a pchez hasonlo, nem kotott platformokon.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A szükség van-e az egy érdekes kérdés ... A fejlesztők nagy részének nem, de egy kis részének igen. A szabványalkotásnak mindig az lesz a gyenge pontja, hogy lassan fog fejlődni a sok egyeztetés következtében.
Biztos nem változik meg a brand neve.
A zárt azt jelenti, hogy az 1.0-s speckókat az AMD és a résztvevő játékfejlesztők is úgy tervezték, hogy más gyártó is támogathassa. A cél a low-level irány elterjesztése volt. Most, hogy ezt elérték jöhetnek a specifikus igények. Ilyenek a top fejlesztőknél tucatjával vannak, és tulajdonképpen az AMD arra tartja meg az API-ját, hogy ha valakinek van valami Vulkanban és DX12-ben nem megvalósítható ötlete, akkor írhassanak kiterjesztést rá.
Nyilván partnernek kell lenni ahhoz, hogy ezekhez a specifikus fejlesztésekhez valaki hozzáférjen. -
válasz
Mr Bond 007 #18 üzenetére
Igen, ez egy valós indok, és nem is gondolom azt, hogy mindenki el fogja dobni a dx-et.
Viszont ma is vannak PC exkluzív, illetve talán PS4+PC játékok is. Ezekhez pl. jobb választásnak ígérkezik a Vulkan.Egy adott játéknál el kell dönteni, hogy mi a fontosabb: Xbox One, vagy a Win7/8/8.1+Mac+linux összessége.
Előbbi esetben dx12, utóbbi esetben Vulcan. -
A Mantle lassú terjedését magyarázza az, hogy csak AMD-n megy. Az OpenGL visszaszorulását magyarázza, hogy szar.
A Vulkan milyen hátránnyal rendelkezik a DX12-vel szemben, ami gátolná az eltejedését? Még nem tudunk ilyenről. Azt viszont tudjuk, hogy sokkal több platform-ot támogat, így ha nem kerül elő valami ordas nagy hátránya, akkor a legtöbb fejlesztő számára vonzóbb lehet, mint a Win10-only DX12. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából a drivernek nem lesz szerepe. A low-level API egyik célja eltüntetni a drivert. Legyen egy egyszerű shader fordító, és a program majd közvetlenül elintézi a GPU-k vezérlését. Ami a disztribúcióknál probléma lehet az az X11 és alternatívái. Itt azért még nagyon nincs egységesség, de ez már teljesen az OS-ek reszortja. Ezért jön a SteamOS, hogy ha más disztrót nem is, de a Valve megoldását lehet direkten célozni.
-
Shing
őstag
Na jöhet a DX13.
Egyébként fejlettebb is a Vulkan API? Mert akkor csak jobban járunk...
-
Egon
nagyúr
Azért én megnézném, hogy a kismillió disztri kapcsán, adott driverhelyzet mellett, mekkora lesz majd az a bizonyos felhasználói élmény Linuxon, pl. a minimum fps tekintetében (ha már majdnem mindenki erre izgul)...
A cikket kb. a péhán sokat emlegetett Johan Andersson nevének elolvasásáig tudtam komolyan venni...Elhiszem, hogy az ürgének a (nyilván nem saját pénzből vett...) kocsija rendszáma is MANTLE-1, de hogy ebből milyen következtetéseket lehet levonni a Vulkan API jövőbeli elterjedsége kapcsán, azt nem tudom...
Állítólag a Mantle iránt is vagy 100 fejlesztő cég érdeklődött: kb. minden tizedik "érdeklődésből" lett játék, kb. másfél év alatt...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Vulkan API az egy Mantle 1.0-ra épülő, nyílt specifikációjú szabványos API.
A Mantle 1.0 helyett egy másik API jön, ami zárt lesz. Szóval csak annyiban van közük egymáshoz, hogy a Vulkan a Mantle 1.0-ra épít.
Mindkettő fejlődése különálló lesz, mivel az egyiket az AMD, míg a másikat a Khronos fejleszti. -
the_mad
aktív tag
Szerintem meg nem lesz belőle semmi.
-
.LnB
titán
Most akkor a Vulcan API-t tekinthetjük a Mantle utódjának? Továbbfejlesztett változatának?
-
Duck663
őstag
válasz
kriszpontaz #5 üzenetére
OGL alatt szinte mindenki nv-t használ, az nv szája íze szerint, így nehéz nekik jó OGL drivert készíteni. Ha nem lennének tele opciós szarokkal, hanem következetes elvárási rendszere lenne és mindenkinek azt kellene támogatnia meghatározott módon, akkor sokkal könnyebb lenne az AMD-nek is és az Intelnek is. Úgyhogy ez a Khronos sara (és az nv-é is, a Khronos feletti befolyás miatt).
Még eljöhet az is... Origin + Linux...
-
martonx
veterán
Egy újabb koporsószög a Windowsoknak. Hiszem, hogy desktop-on az üzleti felhasználás mellett egyedül a játékosok maradtak windows-on (vagy aki X éve letorrentezett egy XP-t és jól el van azzal).
A DirectX12-nek valami brutálisat kellene mutatnia a Vulkan-al szemben, hogy épeszű fejlesztő a windows only DX12-t válassza az abszolút cross-platform Vulkan-al szemben.
-
kriszpontaz
veterán
Azért akad ott vegyesen AMD VGA is. Az igaz hogy jelen pillanatban még túlnyomó többségben NV a domináns. Mondjuk ez igazából az AMD sara mert értelmes driver még nincs Linux alá ami sebességben megközelítené az NV-s Linux drivert.
Már csak egy Origin kliens + BF5 kellene Linux alá és ütne is a dolog
.
-
Duck663
őstag
Ez arra mindenképpen jó lesz, hogy májkrémszofték, elkezdjenek kicsit foglalkozni a felhasználók valós igényeivel, a saját agyrémük rájuk erőszakolása helyett... És hurrá, maradhat majd még egy darabig a Win7...
És ez köszönhető az AMD-nek (persze szokás szerint szarul játszották ki a lapjaikat, mert nekik még mindig közel 0 hasznuk, a steamboxokban is többnyire nv vezérlő van, miért kell ekkora pancsernek lenni, nem értem)... ha emiatt komolyabb piacot fog veszíteni a májkrémszoft, akkor lehet a következő boxban már nem AMD-s APU lesz...
-
Nem hinném, hogy túl sok linux exkluzív játék jönne a közeljövőben, ezek hiányában inkább a Windows-ból vehet el egy kevés felhasználót a linux.
De itt nem a linux a lényeg, hanem az, hogy régebbi Windows-os esetleg Mac-es felhasználóknak is el lehet majd adni a játékokat. -
Ennek már 5 éve meg kellett volna történnie. Nyugtával dicsérjük majd a napot, de ez mentheti meg a Steam OS-t, és húzhatja be a Linuxot a játékosok világába. Ezzel egyébként kicsit a konzoloknak is alátesznek, hiszen jóval izmosabb konzolok készíthetőek otthon, hasonló összegből. A Steam pedig adhatja a szolgáltatásokat.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest