- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Sugárhajtómű ihlette a Zalman CPU-hűtőjét, de nem az üzemzaj tekintetében
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Jó, jó, mechanikus billentyűzetet... de milyet?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- 3D nyomtatás
- Acer notebook topic
- Fujifilm X
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
At Athlon 64 sikeréhez kellett a P4 bénázása is.
Most szó sincs ilyen bénázásról intel oldalon, így a Zen-től én csak azt remélném, hogy csökkenti a lemaradást.
Persze, én is örülnék, ha megruházná az intelt minden tesztben, de ha ezt várjuk, akkor ugyanakkorát fogunk koppanni, mint a Bulldozer idején. -
-
7time
senior tag
-
A jelenlegi APU-knál valóban csak akkor.
A jövőt tekintve viszont elindíthat egy lavinát.Szerk: Nem mondtam ilyet, pláne, hogy ez egy sokéves folyamat, ami alatt lazán csődbe lehet menni.
mod: Egyébként az AMD szerintem fejleszti a CPU részt is, csak jelenleg ennyi telt tőlük.
Majd a Zen tesztjei rávilágítanak arra, hogy mit csinál mostanában az AMD CPU részlege. -
-
Viszont adott TDP keretből nagyobb részt kaphat az IGP, mert a CPU kisebb frekin is ki tudja majd szolgálni azt.
Ezen kívül lehetőség nyílik arra is, hogy a következő APU-k nagyobb arányban tartalmazzanak IGP-t, mint most, ami azt jelenti, hogy az alacsony szintű API-k segíthetnek a gyengébb dGPU-k kiváltásában.
Ez pedig a későbbiekben a GPGPU progik szélesebb körű elterjedését is elősegítheti. -
Zavart érzek az erőben. Az APU GPU része nem sokat fog gyorsulni, viszont a CPU része jobban ki lesz használva. Ezért várható az, hogy amihez eddig egy i5 kellett, ezután elég lesz egy 2 modulos APU CPU ereje is. Durván erről lesz szó. A fullos grafikai megjelenítéshez továbbra is kell az erős dGPU.
-
nanocry
tag
Nagyon ráfért már a piacra egy váltás API terén. Mire ebből kamatozik a játékpiac az sajnos évek lesznek, de legalább van és fejlődik. Az AMD-t már mindenki temette, pedig ő az aki harcol azért, hogy a sza*os felhasználóknak végre jó legyen. Mindenki profitorientált ezt alá kell írni, de legalább az AMD próbál innovatív lenni ezekben a nehéz időkben, ami valljuk be, elég tiszteletre méltó a mai világban. Ők régen is megmondták, hogy mindig csak előre. Én nagyon bízom bennük, az iparban, hogy végre olyat tegyenek le az asztalra, amit már rég meg kellett volna tenni! Egységesíteni az ipart és nem egymást köpködni. Nekünk is jobb lesz, de legfőképp nekik, hiszen ők is függnek tőlünk, mi is tőlük.
Kénytelenek lesznek, mivel sodorja őket az ár, mindenkit! Maximum majd mindenki előrukkol a saját megoldásával effektezés terén, úgy ahogy eddig is tették. Nincs ebben semmi kivetnivaló, mert a terméket mindenkinek el kell adni valahogy, vagy így, vagy úgy. Aki váltani akar kártyát az úgyis megfogja tenni, de egyenlőre feleslegesnek érzem, mivel mire a Tier2 maximális szintje is kihasználásra kerül, addigra bőven válthat hw-t mindenki. Lehet számolni 3 évvel legalább. A 380/90X, 980 is addigra pöcegödörbe fog kerülni.
Tier3 meg még nagyon messze van, ahhoz még ettől is sokkal jobb kód és hw kell.
-
Dr. Akula
félisten
Szimpatikus ez a Vulkan, csak tudjon is valamit. Meg ne dőljenek hátra a fejlesztők hogy na kész van, mehetünk pihenni, hanem folyamatosan fejlődjön mint a DX, különben lemarad mint a borravaló.
-
martonx
veterán
válasz
Menthirist #153 üzenetére
Nem is abban kételkedtem, hogy a Vulkan-nal jóval nagyobb piac fedhető le, csak jelezni, akartam, hogy ez a dx12 csak win10-en van, azért nem éppen helytálló kijelentés volt.
Nekem amúgy tök minden mivel fogják a fejlesztők megoldani, a lényeg, hogy jó lenne végre egy szál APU-val is játszható sebességeket elérni. -
xbox one-on nem teljesen dx12 van, mert ők ott le tudnak mélyebbre is menni, elvégre már két éve is programozható volt az xbox one, pedig nem volt még dx12... Csak volt saját low level kerete. A win10 tablet és mobil piacot pedig nem tartom valami nagynak, pláne a többihez képest. De igen, dx12-vel programozható a one és a mobil készülékek is.
Ezzel szemben van az összes win7, win8 és win8.1 pc, ami már önmagában hatalmas halmaz (és nem fog osx szinten terjedni a 10 még úgy sem hogy ingyenes lesz adott körülmények között), és a mac és linux tábor sem annyira kicsi.
Szóval összességében még mindig tonnákkal vezet a Vulkan mint lefedhető piaci tömeg, a dx12-vel szemben.
-
martonx
veterán
válasz
Menthirist #145 üzenetére
"dx12 pedig csak win 10-re."
Tegyük hozzá, hogy ez a csak win10 jelenti a komplett XBox One, win10 PC, win10 tablet, win10 mobil ökoszisztémát is. Ami azért szintén nem kicsi.
De nyilván a win10 tablet és win10 mobil az adott piaci szegmensekben elhanyagolható mennyiség. -
5ent1nel
aktív tag
Én nem is értem a fanyalgókat. A mántli is jó volt lavinaindítónak - bár elhiszem, h több annál - és ha a zöldekén még ennek ellenére is jobban fut az adott game, csak nyertek az egész ügyön. Vigyorogniuk kéne, nem fikázni...
Az AMD olyan amilyen, az nVidia is. Hátra kell dőlni és figyelni h mit hoz a jövő, kimorzsázni a valóságot a reklám-maszlagból, az ígérgetésekből. Ennyi.
Szvsz mi, mint felhasználók ebből csak jól jöhetünk ki, szóval csókoltatom a negatívkodó, sötét jövőt festőket, akik ennek ellenére közel fél millás gépeket rakosgatnak össze maguknak - "remélem" igazuk lesz és akkor a legnagyobb örömükre vihetik a méhbe az egész cuccot elektronikai hulladéknak, miközben rerollolnak mondjuk tabletra!
Ámen! -
egy ex-nvidia driver fejlesztő szerint az új generációs apik enyhíteni fognak azon a helyzeten, ami most van, miszerint majd minden megjelenő AAA kategóriás játék hibás
http://wccftech.com/exnvidia-driver-developer-game-ships-broken/ -
n.p
csendes tag
Nyugodtan támogathatják egyszerre a DX12-t és a Vulkan-t. Nagyon kis százaléka ez a fejlesztési költségeknek.
Különben az egész W10/DX12 platformot együtt kezelve (hiszen Xbox One-ra is lesz), azért elég jelentős bázisról beszélünk. A gamerek pedig átlag feletti százalékban váltanak új OS-re, ami gyakorlatilag most mindegyiküknek ingyen is lesz...
A másik dolog pedig a fejlesztőeszközök kérdése, azért ebben most lemaradásban voltak/vannak a OGL(ES)-re fejlesztők...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Xbox One és a PS4 eleve támogatva van a Frostbite 3.x motorokban. Ezekre a platformokra külön figyelmet szentelnek.
A DX12 kiejtésével egyetlen terület van, ami kiesik, az pedig a WP és a kicsi Win10 tabletek piaca. Ennél sokkal fontosabb, hogy mit nyernek a Vulkannal. Rengeteg Windows 7/8/8.1 felhasználót, SteamOS-t, más Linux disztribúciót, és esetleg a Mac OS-t, illetve talán később az Androidot is. Az iOS pedig van olyan nagy, hogy a Metalt megérje támogatni. -
?
Vulkan elérhető: Win7, 8, 8.1, 10 és majd osx és linux platformokra.
dx12 pedig csak win 10-re.konzolokra nem ezeket használják, arra van saját, még közvetlenebb api.
De mindezek ellenére egy játékmotornak arányaiban csak egy kis része az, ami függ a platformtól. A tudásának 95%-a ugyanaz mindegyiken (csak a leképezőt és pár ezt etető részt kell platformfüggően írni). -
n.p
csendes tag
...így az Electronic Arts több platformot célozhat meg...
Ja, ezzel a lépéssel W10/WP (kivéve desktop) és Xbox One kiesett.
Egyébként senki ne gondolja, hogy egy játék (vagy akár engine) kifejlesztése során a renderer több API-ra megírása viszi el az erőforrások nagy részét...
-
Jack@l
veterán
Hát ezaz, mostmér ninc skibúvó, hogy asz apik meg izék, mostmár megnyílt egy kis út a komplexebb modellek felé, ha nem követik le a vga gyártók, akkor dagonyázás lesz a gagyi konzolos játékok körül.
Remélem nem így lesz és valaki villant olyat amiért érdemes lesz majd az embereknek hw-t fejleszteni. (nem csak kamu effektzek miatt, hanem konkrét grafikai szintet lépnek majd, pl mint a sárkányrepülős UE4 demóban) -
KAMELOT
titán
válasz
Menthirist #141 üzenetére
Az csak olyan baromság hír volt, hogy pc játék piac haldokol. Szépen mindenki veszi a gameket és a jobbnál jobb gépeket. Tablet meg ezek a xarok nem érnek semmit. Xbox meg ovisoknak van! Irányítás nulla!
-
Hát a pc-s eladások java része digitális... és a Steam speciel nem ad ki eladási adatokat. Meg az origin sem... meg úgy senki. Marad tehát az, hogy a DFC (általam nem látott módszertannal, mert nem fizettem ki az 5000 dollárt hogy elolvassam) piackutatása szerint évről évre szépen nő a pc-s játékpiac is. Sőt, a JPR szerint a gamer (!) hardver piac is nő, tavaly közepén 21.5 milliárd dolláros volt, ami 2017-re a tendenciák szerint 23.2 milliárdra nő. PC-s gamer piac mérete kétszere a konzolosénak.
JPR Gaming Hardver Market
DFC pc game marketGlobal Gaming Software Revenue (PC > a 3 konzol)
Szóval még ha cukormázas is az adat, nem mondható hogy a pc haldokolna. Sem gamer hardver szinten, sem játék szinten. Mivel több a játék, így több az is, aminek "nincs már lelke", de mai napig lehet bőven találni ilyet.
Meg annyi, hogy pc-n másból jön a pénz. Itt kevésbé működik már az hogy kilökünk egy appot 60 dolcsiért és várjuk a pénzesőt.btw ez a két elemzőcég nem egy századvég.
-
Crytek
nagyúr
válasz
Menthirist #137 üzenetére
Nem úgy általában véve minden alapján.De ezt sosem tudjuk meg mert a pc-s kiadók adó csalok és nem mernek eladási adatokat közölni. Ellenben a konzolossal ahol dbszámra megmondják .
-
"De PC-n épp azért halódik az egész játék"
Öööö én még a DFC piacelemzései alapján ott tartok hogy évről évre nő a pc-s játékpiac. Persze elsősorban az F2P és moba-k húzzák, de ez a VR-ral simán változhat. Az hogy az ember kedvenc játékstílusa vagy bevételi módszertana pont haldoklik, egy dolog, de ettől függetlenül a piacból befolyó pénz évről évre nő.
Crytek: Mivan? ugye még véletlenül sem a VGChartz alapján mondod ezt a sületlenséget?
-
arn
félisten
de mire nem eleg? amik megjelennek, ahhoz eleg... meg lehet ugy csinalni, hogy hasonlo elvezeti szintet hozzon, mint a konzol. efelett meg barmit meg lehet fektetni, csak parameterezes kerdese.
mondvacsinalt dolgokkal lehet elorelepni, de attol a jatek nem lesz elvezetesebb, nem fog tobbet nyujtani, mint a konzolos verzioja. ez a kavaras azert van, hogy tortenjen vmi, de szvsz nincs ertelmes tartalom mogotte, ki fog durranni a lufi.
volt egy rovid idoszak, amikor a pc mindenhato volt, mindenhova pct tettek, ha mas nem pc alapon, de ennek vege. az emberek inkabb vesznek 20 fele eszkozt, a pc meg marad munkaeszkoznek, meg hidnak az eszkozok koze. ha otthon az emberek "szamitogepeznek" mar reg nem csak a pct jelenti, illetve a pchasznalati szokasok is atalakultak, dedikalt kartyakra is ritkan van szukseg. a csokkeno erdeklodessel nehez fedezni a megnovekedett fejlesztesi koltsegeket. mert koltsegek igy is lesznek, max nem a hwre koltik.
en csak egyben vagyok biztos, hogy a jovoben is lesznek pcre jatekok, hiszen mindig is voltak, de szvsz nem lesz jelentos elorelepes a kov konzolgeneracioig megint. feltornazzak a szintet a konnyu portolhatosag szintjere, aztan onnantol megint le lesz ejtve a dolog: ebbe nem fer bele a pepecselos optimalizalas.
-
Crytek
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #134 üzenetére
Ja ,mert pc-n dönti mi ?Kb nem is jegyzik pc-n az eladásait olyan jelentéktelen!
-
sb
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #129 üzenetére
Ja, értem. Tehát ami bevált az mindig be fog.
Azért zsugorodik a PC-s piac folyamatosan, mert ez a modell működik.
?Persze nem szeretném felülbecsülni az átlag fogyasztót, mert tény, hogy hülye. Hajlamos ugyanazt a szart megvenni többször, de azért ez a végtelenségig nem megy.
-
sb
veterán
Ez részben igaz lehetne, de jelen környezetben szerintem nem az.
Ez már simán a "do or die" kérdés, amit felvetettem és szerintem nem opció már PC-n.
Amíg egy szint elég a vásárlónak addig nem kell előrelépni. Ez igaz. De PC-n épp azért halódik az egész játék, mert már tisztázva lett, hogy a mostani szint nem elégséges.
Szóval mégiscsak előre kéne lépni.Ha nincs előrelépés akkor jön a süllyesztő a 134. COD-dal.
Ha csak a konzolokig van előrelépés akkor az hogy menti meg a PC-t? Akkor vesz konzolt az ember és kész.
Egyébként meg ott a lehetőség a PC-ben, mivel igencsak erősebb a konzoloknál. Főleg a mostaniaknál, mivel konzol oldalon is kezd már menni a fanyalgás, hogy ez kevés. Nem hiába, mivel konzolban se nagyon használták még ki a heterogén jelleget , az igazi erejét.De a kérdés továbbra is az: kell-e a PC-s piac. Ha kell akkor előre kell lépni. Ha nem kell akkor lehet belesz*rni.
Szerintem van pár résztvevő azért akinek kéne. Hw oldalon is van még tétje szvsz, a Valve-nek is kéne, de szerintem a fejlesztőknek sem mellékes annyira mint látszik.De mondom: konzolon is van azért némi nyomáskényszer. Persze az újat is megvették, de 1-2 generáción át nem nagyon lehet ugyanazt a sz*rt eladni. Márpedig ott sincs másfelé kitörési lehetőség. Nem véletlen a mostani APU-s megoldás sem.
-
sb
veterán
Nem tudom mire gondolsz, ill. én sem programoztam jó 10 éve assembly-ben már, de azért annyira emlékszem, hogy lehetetlen olyan optimalizációkat fordítóba belerakni, ami akár algoritmus szinten optimalizál. Márpedig az alacsony szintű optimalizáció sokat nem ér.
A másik rész amivel nem akartam bezavarni, de csillaggal odaírtam és ide azért vonatkozik, hogy láthatod: ma sem a (dirveres) optimalizációval van a baj. Dx-en, főleg egy kis cpu mellett ha egy belépő vga-t quad SLI-re cserélsz akkor sem tudsz több teljesítményt kipréselni belőle. Szóval nem is csak optimalizáció kérdése. Az egész high level struktúra erős korlátokat tartalmaz ami a kihasználtságon látszik.
Persze ettől még a két fenti dolog egyszer összeállhatna: algoritmikusan optimális kód + jó low level optimalizálás. Automatikusan. De erre sok esélyt nem látok. Plussz maga a kód felépítésre is csak bizonyos hw struktúra esetén jó. Tehát eleve nincs olyan, hogy jó kód. Önmagában.
Na mindegy. Ennek esélyén lehet vitatkozni, de az utóbbi 5-10 év mindennel az ellenkezőjét támasztja alá.
Nézd meg hol tartunk.
Egy jelenlegi gamer gépben van:
- 100+ gflops i7 proci
- 5-900gflops igp
- 2-5tflops dgpuCpu-ból ennek a töredékét használjuk ki, cserébe cpu limites az összes dx-es program akármilyen erősebb vga mellett. Az igp parlagon hever, a dgpu-ban pedig van egy 30-40%-os kihasználtság... 2000 draw call-al.
Már túlmentünk minden határon, a jelenlegi hw-nek is a töredékét tudjuk kihasználni, az új hw-k meg nem nagyon fejlődnek ugrásszerűen már sehova.
Szerintem egyértelmű, hogy hol a hiba. Sw oldalon.De más napnál világosabb példa is van: Én már alig játszom, de 10-15 éve a stratégiákat szerettem. Most ha elő kéne venni vmi jó stratégiát akkor kb. ugyanazokat a 10-15 éveseket lehetne előkapni érdemben.
Vicc. -
sb
veterán
Az a piac beomlása lesz. Írtam róla.
Ha nem jön fejlődés akkor mi lesz szeritned?
- Hogy adnak új hw-t, ha nem lépnek előre hw szintjén a gyártók? Nézd meg a cpu piacot. Van aki 4-5 éve elvan egy i5-tel és esze ágában nincs cpu-t venni... low level api mellett meg még az i5 is sok lehet.
- Hogy adnak el új játékot, ha kihozzák a COD 124-et... ami, ahogy írod 1-2 eyecandy cuccon kívül semmit előrelépést nem fog hozni?Szóval ezt veheted 4. alternatívának, de ez nem annyira elképzelhető verzió. Különben az egész PC játékpiac kuka és lehet mosogatni helyette.
-
Azért ez kimondottan kedvezö azoknak akik nem akarnak win 10-et,de szeretnék kiaknázni a kártyában rejlö maximumot.
-
PetX
aktív tag
Ez alapján joggal mondhatnám, hogy a történelem megismétli önmagát, mert most uaz lesz a vége mint anno a Khronos & nVidia kapcsolatának 10 évvel ezelőtt csak most pepitában.
Szerintem ha lesz Mantle 2.0 egy idő után ugyanúgy a Vulcanban fog kikötni. Tehát a Khronos helyett megint más fejleszti az API-t. Legalábbis nekem ez jön le.
-
antikomcsi
veterán
Szia!
Pontosan arra írtam, amit Menthirist is mondott. Kijött a mantle BF4-re, de a régebbi gpu-k nem támogatták, csak a 260x és 290(x). És csak később lett elérhető többek között a Te kártyádra is.
Én nem vagyok játék fejlesztő, de megmondom őszintén, hogy kissé problémásnak érzem a jelenlegi helyzetet.
A játékot x összegért lehet eladni, de nem elég mondjuk egy módon megírni, hanem ugyan azért a pénzért írjuk meg dx-re, mantle-re, az amd féle mantle utódra, meg vulkánra is.És kissé problémásnak érzem azt is, hogy a mantle ennyire kötött egy bizonyos architekturához. Rengeteg plusz munka, amit nem biztos, hogy úgy végeznek el, ahogy mi játékosok azt várnánk.
-
arn
félisten
szvsz a mozgatorugo is hianyzik az optimalizalashoz. A konzol a merce, amit nem lesz nehez megugorni, nincs olyan elonyuk, mint korabban. Pcn majd szepen feljebb skalazzak, aztan kb ennyi. Ha megint csuklobol kinyomja a hw, onnantol okafogyotta valik tobbet belefeccolni.
Az igazi ugras a konzolgeneracio valtas volt, ez inkabb csak atmeneti vergodes a megfelelo hwszint elereseig. Vhol a hwgyartok erdeke is lesz maguknak tenni vmit, mert elofordulhat, hogy ugy is kimarad vmelyik a bulibol, ha a jatekfejleszto partatlan. Johet vissza a drves moka, vagy a fejlesztok penzelese, de a lenyeg, hogy penzt nagyon sporolni nem fognak vele, max mashol csapodik le, illetve a kontroll elvesztese se lenne jo otlet.
-
Xmister
senior tag
Már miért ne lehetne a 2.?
CPU-ra létezik több fordító is, amik olyan kódot generálnak, hogy a legnagyobb assembly guruk sem tudnak már sokat optimalizálni rajta. (gcc, llvm) Simán meg lehet ezt csinálni GPU-ra is.
Ez eleinte jóval több munka, de később megtérül: A régi architektúrák optimalizációja megmarad, és csak az újakat kell bele írni, amikor megjelennek.Tehát, ha egyszer meg van ez a fordító, akkor az több játékmotort is ki tud majd szolgálni, és mindig lehet csiszolgatni, ami akár régi arch-okon is hozhat gyorsulást. Nagyjából ez az, amit ma a driverek csinálnak, csak most minden fejlesztőnek meg lesz a sajátja. (Vagy majd a gyártók megcsinálják, és oda adják a fejlesztőknek)
-
Jack@l
veterán
Van 4. is: mese habbal az alacsony szintű kódolás mindenhatósága, lesz hajszálnyi fellendülés a mostani, állítólag nagyon rossz helyzetből, DE
Az alacsony szintű elérést alig fogják használni, inkább csak 1-2 eye-candy-re mint pl lara haja, vagy menet közbeni memóriaszemét törlés. A draw call limitet némileg kitolják a többszálas que modellel, viszont ennek hozománya hogy sokkal bonyolultabb scene-eket is be tudnak tolni a játékokba, amit már ugyanúgy nem bír el a vga-d, venned kell sokkal erősebbet hogy tudd tartani a lépést. (persze sokan örülnek hogy de jó lesz a low-ned procijukon játszani, de biztos vagyok benne hogy nem sokáig fog tatani az örömködés) -
sb
veterán
Épp ez az, hogy pont nem ez fog történni.
Most a játékfejlesztők véres verejtékkel optimalizálnak majd. Kódolnak 2x annyi ideig, 2x annyian, ami extra költség lesz. Ez az amiben kételkednek páran (nem feltétlen neked címzem, de te is említetted), hogy ezt meg fogják-e tenni.
Szerintem nincs más út.
Erre írtam, hogy lehetne abba is bízni, hogy 1db compilert meg drivert megírnak egyszer és utána az majd minden leoptimalizál a fejlesztők helyett, ezzel megspórolva az extra munkát. De ez vágyálom, ilyen soha nem lesz.Röviden summázva szerintem a 3 lehetőség:
1. Magas szintű, "olcsó" kódok + összetákolt driverek/fordítók + minden évben duplázódó teljesítményű hw-k. Ezzel lehet fejlődni*, de csak a hw-k nyers fejlődése miatt. Ez volt az utóbbi 10 évben.
2. Magas szintű, "olcsó kódok" + kevésbé fejlődő hw-k + brutálisan jó compilerek. (nagyon leegyszerűsítve és kicsit elvonatkoztatva a dx-től)
Ez nem létezik, soha nem is fog. A munka megkerülése lenne, amit elvégez a compiler.
3. Alacsony szintű, drága kódok + buta driverek/compilerek (mert minden hw-re úgyis hw közeli kód keletkezik) + kevésbé fejlődő hw-k.A 2. mese habbal, az 1. működött egy ideig, de már rég nem megy, marad a 3. út.
*Csak zárójelben, hogy ha a hw-k tovább fejlődnének akkor se lenne amúgy egyenes arányú fejlődés, lásd a DX11 cpu limitjét... alárakhatnánk a jelenlegi csúcsnál 5x gyorsabb vga-t is, akkor se lenne jobb. De a fő ok, hogy nem is tudnak 5x gyorsabb vga-t előhúzni a kalapból már.
-
-
Xmister
senior tag
2. Olyan intelligens compilereket/drivereket gyártani amik a high level, tökegységes kódból minden hw-ra optimális, 90%-os hatékonyságú kódot fordítanak bármire, bármikor, további befektetett fejlesztési munka nélkül.
Ahogy látom, most is ezt fogják csinálni, csak nem a driver-ben történik mindez, hanem a játék fejlesztőknél.
Egyébként nekem nem kell eladni a low level api koncepciót, én nagyon is támogatom, csak kíváncsi leszek a hosszú távú hatásaira.
-
sb
veterán
Egyrészt szerintem ez a teljesen egyedi optimalizáció hw-nként túl van lihegve. Az architekturális alapok egyezni fognak itt is.
Másrészt majd kevésbé töredezik szét a hw gyártók. Tehát ha lenne más, nagyon eltérő architektúra akkor kizárásos alapon nem lesz.Ez egy egyensúlyi játék, majd beáll a dolog.
Egy biztos: "ingyenebéd" itt nincs. Eddig volt egységnyi munkája a játékfejlesztőnek, de mellette volt jelentős driverfejlesztési munka és hw fejlesztési/gyártási költségek. Cserébe kaptunk X/3 teljesítményt (ha igazak az átlag 3x hatékonysági mutatók a low level api-k hpu kihasználtságára. vagy még kevesebbet, ha a cpu+gpu-t együttesen nézzük)Most a driveres munkát megspórolják. A gyártás(technológia)i költségek jelentős részét is - részben ez is volt a kiváltó ok, hogy drága átállással, csíkszélesség-csökkentéssel nem jön brute force a 2x új generáció ma már hw-ben. Cserébe a játékfejlesztői/fragmentáció-optimalizálási munka megnő. De mondjuk kijön a gpu-ból X teljesítmény az X/3 helyett.
Szerintem ez arányaiban jó, és épp ez a lényege: ezzel lehet most előrelépni. Csíkszélességgel nem nagyon, forradalmi új architektúra se jön évek óta. Ha minden maradna a régiben akkor várhatnánk a kevés rajzolási parancsos, ugyanúgy kinéző COD20-at, NFS18-at... stratégiát meg pl. véletlenül sem.
Szerintem hamar maga alá temetné az egész, még épphogy működő PC gaminget.Többet fejleszteni/optimalizálni több eredményért meg mégiscsak jobban megéri mint más munkát keresni.
szerk:
Vagy vissza lehet térni high levelre és imádkozni, hogy:
1. Brute force sikerül csíkszélességgel duplázni a teljesítményt továbbra is rövid időn belül... aminek így elég a töredékét kihasználni.
2. Olyan intelligens compilereket/drivereket gyártani amik a high level, tökegységes kódból minden hw-ra optimális, 90%-os hatékonyságú kódot fordítanak bármire, bármikor, további befektetett fejlesztési munka nélkül.Szerintem eléggé könnyen belátható, hogy a világbékére is nagyobb az esély.
-
Gondolom arra gondolt, hogy amikor kijött a bf4 mantle támogatása, elsőnek még csak 290X-eken és 260X-eken volt elérhető, és vagy 2-3 hónapra rá jött a többire is a támogatása.
Mondjuk engem nem zavart, megvettem elővételben, persze első 1-2 nap kitoltam dx11-ben, utána multiztam amíg nem jött a mantle, utána már abban multiztam. -
bbandi
tag
válasz
antikomcsi #108 üzenetére
A mantle megy minden GCN kártyán, az én 280-am is GCN 1.0 és tudja a mantlet. Ha ez BF4 limitáció, az más, de nem egyértelmű, hogy mire írtad ezt a "mégse támogatta" részt.
-
Xmister
senior tag
Viszont az OGL kb. meg is rekedt azon a szinten... Ez persze túlzás, de mindenesetre a DX szépen lassan elhúzott mellette, amíg az ARB éveket ölt újraírásokba, miközben az aktuális verzió létfontosságú funkciókat nem támogatott. Lényegében nem fejlődött elég gyorsan a hardverekkel.
Ha a Vulkan fejlődése tudja tartani a tempót a VGA-kkal, akkor szerintem most felé billen a mérleg.
A töredezettség engem is aggaszt, szerintem a következő lépcső egy köztes megoldás lesz, amolyan "közel-alacsony" szintű API, aminél a driver-en keresztül érik el a kártyát, de az op. rendszer beavatkozásait minimalizálva.
-
Cassi
őstag
válasz
antikomcsi #108 üzenetére
Teljesen így van, kitört a hurráoptimizmus, miközben még csak néhány butított demó készült el. Az is elképesztő, hogy a Valve *novemberi* indulást ígért be valamire, aminek a specifikációját még most faragják. Eddig is elég amatőr volt a kommunikációjuk, de ez már olyan felelőtlenség, amiből súlyos bukás lehet. Kár lenne érte, de még a terveik is elég homályosak. Mennyivel más esélyekkel indulnának egy jól kidolgozott, exkluzív HL3-mal és Portal 3-mal!
-
arn
félisten
A 90es evek vegen teljesen pariban volt a ket api, volt, hogy parhuzmosan jott mindegyikre a stuff.
De a dx csak az egyik dolog, a masik, hogy nem fognak x fele hwre x fele apira alacsony szinten fejlesztgetni. Most nagy a hurraoptimizmus, de amikor majd szettoredezik a dolog x ev alatt, visszasirjak azt, amikor egyfele kellett menni, a tobbi meg a gyartok dolga volt.
-
antikomcsi
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #104 üzenetére
Azt miből gondolod, hogy bárki világ megváltásra várt?
Pontosan ez az, hogy ha értelmesen belegondolunk, akkor ilyesmire nem lehet számítani. Ennek ellenére, mégis úgy vannak beharangozva a dolgok, hogy most aztán éveket ugrik a technika és jön a csodavilág, ami milyen jó és szuper lesz mindenkinek. Ha érted mit szeretnék mondani, akkor érted, ha meg nem akkor ne vesszünk össze rajta.
A másik dolog ami nem tetszik, többek között, azok az ígérgetések. BF4 esetében ugye az volt, hogy szeptemberben mikor bejelentették a mantle-t mondták, hogy a driverbe novembertől kerül be, és decembertől lesz BF4 támogatás. Nem lett. Január végén aztán csak lett mantle patch a játékhoz, de jött a fekete leves. Az ígéret ugyanis úgy szólt, hogy nem kell új hardver, minden GCN támogatni fogja, de a 280x karim mégsem tette ezt. Csak 290(x) és 260x. Ez persze így utólag nem olyan szörnyű, mégis amikor várni kell valamire 3 hónapot, ami miatt vettél egy bizonyos hardvert, akkor az adott pillanatban kellemetlen tud lenni. Főleg, amikor a nagy bányász láz felnyomta az árakat.
Szó nincs arról, hogy utálnám a mantle-t, vagy 2 nap alatt világ megváltást várnék tőle. Egyszerűen csak helyén kéne kezelni a dolgokat, nem pedig előre beígérgetni, eltúlozni azt, ami nem is biztos, meg telenyomni a topikot olyasmikkel, hogy az nv most jól megdöglik, meg az MS is. Ezen utóbbiak most nem rád vonatkoznak, csak itt említettem meg.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
TESCO-Zsömle #106 üzenetére
Nem különösebben értek ahhoz a részéhez, de alulról a 3. bekezdés alapján nekem úgy tűnik, hogy a driver kérdés is ott van azért. Shader fordító, stb.
-
TESCO-Zsömle
titán
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Igen, ha a Vulcan API-t használják, akkor kb. csak a régi X11 drm jelent problémát, de azt meg előbb utóbb cseréli a Wayland. Ha az meglesz, akkor még annyi munka sem lesz egy játék portolása Linuxra, mint most a Vulcan mellett.
Mondjuk még esetleg a VGA driverek szólhatnak majd bele ebbe a képbe. -
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Malibutomi #102 üzenetére
És egy év alatt semmi világmegváltó nem jött... Borzasztó...
-
Xmister
senior tag
Csak korábban a DX alternatívája az OGL lett volna, ami a sok extension, meg az ősidőkben lefektetett alapok miatt nem volt igazi alternatíva.
Most viszont itt van a Vulkan, ami úgy néz ki fejlettebb, mint a DX, a nagyobb stúdióknak van már vele kapcsolatban ~1 éves tapasztalatuk a Mantle miatt, és a játékosoknál nagyon is elterjedt win7-el is kompatibilis. Ezek közül viszont a DX12-re semmi sem igaz.
Az már csak hab a tortán, hogy Linux/SteamOS kompatibilis is...
Én lepődtem meg a legjobban, mikor hallottam, hogy az Arkham Knight megy Linux-ra is. Ha egy Rocksteady, aki híres arról, hogy csak minőségi játékokat tesz le az asztalra, a Vulkan-t választja, és azt mondja, hogy megfelelő minőségben képesek kiadni egy ilyen kaliberű játékot Linuxra is úgy, hogy meg is érje (értsd minimális extra költséggel), akkor szerintem más stúdiók is meg fogják ezt tenni. -
Malibutomi
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #101 üzenetére
Ja emlegetnek sokmindent de 2014 februári a mantle.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Malibutomi #100 üzenetére
2013-as híreket emlegetnek itt, úgyhogy megelőlegeztem a két évet.
Még az sincs a fele sem egy normális játéknak...
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #95 üzenetére
Alig múlt egy éve nem?
-
Jack@l
veterán
Alapvetően az opengl nem rossz, mrmint amaga a programozása semmivel se rosszabb moint a directx-é, még talán kicsit könnyebb is. Csak a sok extra extension rohadtul nem kompatibilis az össszes kártyával, szóval nehéz megtalálni egy olyan subset-et, ami minden gyártónál jól megy és nincs szívás se vele.
-
f_you
tag
"Hivhatjak Vulkan-nak, ettol meg ugyanugy OpenGL v.next"
De pont ez az, hogy nem az. Ha Abu cikkeiben már nem bízol, mindenhol máshol is ezt írják pl. Anandtech
-
válasz
TESCO-Zsömle #95 üzenetére
Hát meg hány nagy AAA kategóriás játék jelent meg PC-re úgy egyáltalán? Nem 1-200, hanem max egy-két tucatnyi.
-
arn
félisten
Ezek az elonyok korabban is megvoltak, pedig akkor a dx es a win sem volt eppen egy matyohimzes. Most a win sokkal hasznalhatobb, mas oprsznek eselye nincs, max ha vmi elotelepitett cucc, amihez sose kell nyulni, de ugy meg sok vizet nem zavar.
A dxet akkor lehetne megingatni, ha a wint is hatterbe szoritod vagy sokkal rosszabb alternativa. Az ie meg mindig jelentos taborral bir, pedig aztan amit az ie10 elott muveltek, az kriminalis. De errol most szo nincs, idoben kapcsoltak.
-
TESCO-Zsömle
titán
Engem mindig megmosolyogtatnak azok az emberek, akik a Mantle-el jönnek, mert nem egész 2 éve a piacon van... Mennyi idő is egy komolyabb AAA cím fejlesztése? 5 év? Nincs több kérdésem...
-
freeapro
senior tag
A Vulcan-t el tudja gáncsolni az MS?
-
bbandi
tag
Csak annyi megjegyzésem lenne a mante gyűlölők díszes társaságának, hogy a tavaly sok helyen év játéka díjat elnyerő Dragon Age:Inquisition (ezek szerint B kategóriás szar) kb 80 óráját végig mantle-ben játszottam, minden gond nélkül. Mint utóbb megtudtam, mantle nélkül vehettem volna processzort is, mert csak két magja van a mostaninak. Kösz AMD!
-
-
Hmm, nekem kicsit az a gyanúm, hogy nem használtál mostanában Linuxot. Ezen felül szerinted nem összerakni egy csomagot játékosoknak (a la Steam OS)?
Viszont még mindig nem értem, hová akarsz kilyukadni. Én 1x éve fejlesztek mindkét rendszerre, nagyon jól tudom, melyiken mivel lehet szívni, és nem is akarom egyiket a másik fölé helyezni. Hozzáteszem, az általam ismert fejlesztők nagy része inkább Linuxon szeret dolgozni. De itt most csak annyi volt a gondolat, hogy ez segíthet a Linuxnak ahhoz, hogy bekerüljön a játékosok világába. Mitől váltott ki ez ekkora ellenszenvet részedről? -
berVi
senior tag
válasz
Mr Bond 007 #85 üzenetére
Erveles lvl99. Igazad van, tenyleg nem eroltetem a csevelyt. Veled folosleges
-
berVi
senior tag
válasz
Mr Bond 007 #82 üzenetére
Szemelyeskedes helyett esetleg valamit a temahoz is? A cegnel glNext-re fejlesztunk, az Intel velunk debug-olja a sajat driver-eit, de a te idebufizett semmid nyilvan mervadobb a temaban.
-
berVi
senior tag
válasz
Jim Tonic #78 üzenetére
Az igeny 20 eve felmerult, a helyzet ellenben semmit nem javult azota sem. Komolyan azt hiszed, hogy majd most attol a +50 jatektol varazsutesre megjavulnak?
A Linux koncepcio szinten van elqrva, mivel nincs egy biztos alapod, nincs stabil API, nincs stabil ABI, csak "freedom of choice" van, aztan majd felrakjuk a drivert, meg felrakjuk a programot, es imadkozunk, hogy pont fut a gepemen levo disztro adott release-enek 1000 library-janak adott verzioinak kombinaciojaval. Barki, aki fejlesztett mar Linuxra, vagy akar forditani probalt egy programot, tudja, hogy mennyire nevetsegesen nehez feladat ez.
Amig egy VGA driver-t nem tud a Linuxos veteran fejleszto felrakni anelkul, hogy remegne a keze (most nem a repo driverrol beszelunk, mert az sajnos sok esetben nem megfelelo), addig mirol beszelunk? Milyen Linux desktop? A user a next gombra alig tud ranyomni, nemhogy parancssorbol kernel header-t telepiteni, amikor a .sh "installer" (khm...) keri azt - angolul. Azt se tudja mi az, de nem is akarja tudni.
Marpedig amig egy rohadt init rendszeren kepes a Linuxos kozosseg evekig hiszteriazni, addig teljesen eselytelen, hogy barmi egysegesitesi torekves celt erjen. A Linuxot kvazi a sajat filozofiaja nyirja ki. Most is sikerult eldonteni a Debian-nal x ev es x idegileg kicsinalt evtizedes fejleszto kiutalasa aran, hogy systemd lesz. Erre mit csinalt a kommuna? Forkolta. Ezek utan te azt hiszed, hogy barmi javulni fog? Nem javul itt semmi. Egy kabare az egesz.
-
martonx
veterán
válasz
Jim Tonic #75 üzenetére
Akkor mégis joggal mondjuk rá, hogy gyakorlatilag egy saját ablakozóval, saját jvm-mel rendelkező linux disztro az andorid?
De ugyanezt elmondhatjuk a komplett OSX, IOS ökoszisztémáról annyi külnbséggel, hogy ott még a jvm se saját, csak az ablakozó rendszer.Azon csodálkozok, hogy az átlag userekben ez mennyire nem tudatosul.
-
berVi
senior tag
A DirectX 12 leginkább akkor szükséges, ha a Microsoft Windows Store áruházát is célozza az adott program, oda ugyanis Vulkan API-t használó alkalmazás nem kerülhet fel. Ha azonban ez nem cél, akkor a Vulkan API sokkal reálisabb alternatíva, hiszen nem korlátozza az applikáció futtathatóságát a Windows 10 operációs rendszerre.
Igen, nagyon realis alternativa egy olyan API, amit ~minden fejleszto ruhell. Hivhatjak Vulkan-nak, ettol meg ugyanugy OpenGL v.next, csak kicsit ruzsozzuk a disznot. Ettol nem lesz jobban programozhato semmivel.
Cserebe azt nyerik, hogy ... mit is? OSX-re Metal kell, a Linux meg nem tenyezo a piacon. De igy legalabb Xbox-ra se lehet atvinni a jatekot. Tenyleg de jo
-
Biztosan nekem szántad a választ? Mert nem kapcsolódik az én mondanivalómhoz.
Nem baj, hogy szarok a VGA driverek, nem baj, hogy szarok a hangkartya driverek, nem baj, hogy szarok a WiFi driverek, nem! Az a baj, hogy pont meg az az egy jatek hianyzik a Steam Linux library-bol.... hagyjal mar.
Ebből egyik sem a Linux hibája. Gondolod, hogy ha felmerül az igény, nem lesznek komolyabb GPU meghajtók? -
berVi
senior tag
Iiiigen, mert az emberek meg mindig azert hasznalnak Windows-t, mert csak azon lehet jatszani, es amugy mind gyuloli, es a Linuxot meg mar latatlanban is imadja. Steam-en ott vannak a jatekok szazai, valamiert megis meg mindig az 1%-os reszesedesert kuzd a Linux meg ott is.
De igen, majd egy ilyen svajcibicska API menti meg a Linux desktop-ot, hat hogyne. A svajcibicska koncepcioja ugyebar az, hogy ahelyett, hogy egy dolgot csinalnank jol, inkabb csinaljunk 100 dolgot kozepszarul. Hat szerintem is pont ez hianyzik a Linuxnak
Nem baj, hogy szarok a VGA driverek, nem baj, hogy szarok a hangkartya driverek, nem baj, hogy szarok a WiFi driverek, nem! Az a baj, hogy pont meg az az egy jatek hianyzik a Steam Linux library-bol.... hagyjal mar.
Nem tudom, hany evtized kell meg nektek, hogy vegre rajojjetek, az emberek 95%-a nem az alapjan valaszt OS-t, hogy meg tudna-e nezni a forraskodjat, ha akarna (persze nem fogja), vagy hogy milyen csomagkezelobol telepitheti ugyanazokat a programokat, vagy hogy milyen init rendszer inditja ugyanazokat a programokat, hanem az alapjan, hogy mit szoktak meg. Ezt a maszlagot tokeletesen leszarjak, mert naluk a gep nem cel, hanem eszkoz, ahogy az normalis lenne.
-
Enton
addikt
Nincs itt ellentmondás és van is, hisz az intel csak az IGP részleget tojta le egy jó ideig, de mivel már nagymértékben IGP-s a legtöbb intel mostmár ráfeküdtek a dolgora, csak későn.
Ezért segít a steam, steamOS-hez intelIGP-támogatást írni, hisz hülye lenne ekkora piacot csak úgy kukázni és nem foglalkozni vele. -
GeryFlash
veterán
Igen, a becslésem rossz volt, de azt tartom, hogy disztrónak nevezni a droidot hülyeség, főleg hogy ha olyan kontexusban van a dolog, hogy a Linux lenyomja a Wint, mert az android terjed...
Yutani: Pedig így van, röhejes az Intel IGP szoftvertámogatottsága, javulgat ezt nem vitatom de sehol nincs a két VGA gyártóhoz képest. Hogy mennyit pénzt ölnek bele, azt nem lehet tudni, de az eredménye nem látszik meg.
-
válasz
GeryFlash #68 üzenetére
Nem érzed az ellentmondást? Adott az Intel, aki kilóra megvehetné mindkét céget akár, de állítólag kevesebb pénzt fordítanak a szoftvertámogatásra, mint a két kisebb cég. Ha ez így van, akkor az Intel a legnagyobb troll, senki nem szarik bele jobban nála a terméktámogatásba.
-
Xmister
senior tag
válasz
GeryFlash #65 üzenetére
Nem akartam errol vitazni, csak az igazsagtol nagyon messze jaro becslest akartam kijavitani.
De ha mar itt tartunk, mi a disztribucio kvazi definicioja? Kozos kernelre epulo valamilyen szempontbol egyedi user stack. Az android nagyon egyedi, ezt ala irom, a kernel viszont csak nagyon minimalisan kulonbozik (es az is egyre kevesbe, mar a binder is mainline lett).
A kerdes mennyire akarunk szigoruak lenni. Az uj ubuntu sem disztro mar, mert teljesen egyedi grafikus stack-je van (mir)? Vagy mar a wayland-et hasznalok sem, mert az X11 a 99%-ban elterjedt? -
Crytek
nagyúr
" Dying Light, a Total War: Attila és a Middle-earth: Shadow of Mordor jelent meg, de mindhárom játéknak van valami gondja DirectX 11 alatt, tehát az új API beépítése alapvetően javíthat a teljesítményükön"
Na erre kíváncsi leszek mennyit számít majd hogy "CSODAAPI"-ra lesznek "átültetve".
-
Az AMD és az NVIDIA számára a vállalat már nem segít, de az utóbbi két cég minden bizonnyal lényegesen több pénzből fejleszti a grafikus vezérlőik szoftvertámogatását, mint az Intel[...]
-
Tudtommal az OEM licenszekre nem vonatkozik az ingyenes upgrade, sem a reinstall-ra.
Ezen kívül sok alaplapon már a 8.1-el sem műxik pl. a hálókártya, ami Win7-en még hibátlan volt - biztos van/lesz más ilyen hardver is Win10 esetében.
Nem állítom, hogy ez utóbbi tömeges visszatartó erő, de az ingyenes upgrade nem egyenlő azzal, mintha az eredeti OS lenne támogatva. -
GeryFlash
veterán
Lehet, ettől még nem lesz disztró. Amúgy azt vizsgálni, hogy a maga a kernel kódban hány %-ban hasonlít, vagy az, hogy a néhai Dalvik mostani ART mekkora különbség a kettő között szerintem hülyeség, utóbbi egész egyszerűen akkora különbség a gyakorlatban... Ettől még persze a két kernel lehet nagyon hasonló, de disztrónak nevezni...
Jack@l: Igen, egy szép ideális világban persze. Csak hogy az emberek döntőtöbbségének virágbolti win7-e van, azt meg nem fogja frissíteni az MS
-
Jack@l
veterán
Milyen régebbi windowsra gondolsz? Win7-től ingyenes lesz az upgrade...
Vistát meg xp-t már a kutya nem tart a gépén (már aki játszik is)A hír(esztelés)hez: Azért annyira nem lesz egyszerű a sok éves dx feljesztésekről átállni opengl-es shaderekre a fejlesztőknek, sztem kacsa.
-
saelin
veterán
"... mert a Vulkanról egyszerűbb a játékot átportolni a Shield Console-ra ... "
Ezek szerint az android is alkalmazhatja a Vulkant? Utoljára még arról volt szó, hogy a google a Renderscriptet fogja használni. Gondolom akkor a saját ötletüket elvetik és támogatni fogják az "újonnan" feltűnt API-t, mert ha lehetséges használni egy android forkon, akkor magán az androidon is az. Elvégre erre várt a google is.
-
-Solt-
veterán
válasz
antikomcsi #51 üzenetére
Nem érzem, hogy személyeskedtem volna, de, ha te annak vetted, akkor elnézést.
Jól látod, majd, de ez szerintem várható volt... gyökeres változásról van szó, és mint ilyen nem úgy néz ki a történet, hogy a bejelentés után pár hónappal ömlenek a játékok rá... főleg nem úgy, hogy a piac kisebbik szereplőjéről van szó, ezért szerintem irreális az az elvárás, hogy majd ömlenek rá a játékok ennyi idő alatt.
Mondjuk a cirka másfél év alatt így sem néz ki rosszul az a Mantle lista, ráadásul a lényeg még csak most jön...Én nem úgy látom, hogy a Mantle elhal... sőt, most kezdi csak igazán bontogatni a szárnyait, igaz nem ezen a néven, bár ez szerintem lényegtelen is. Szerintem nem az volt az AMD célja, (mivel ez eleve irreális lett volna) hogy a fejlesztők kukázzanak mindent, és átálljanak a Mantle-re, hanem, hogy a low-level API-k irányába mozduljon el a piac. A Mantle bőven elvégezte azt, amiért életre hívták...Gondoltad volna másfél évvel ezelőtt a jelenlegi változásokat?
A türelmetlenséget megértem, én is szívesen élvezném már ezeknek az áldásos hatását...
(#59) do3om: Nem, nem temetik, csak vázolják a lépéskényszert... más kérdés, hogy te ebbe mit akarsz belelátni.
-
Nem akarok ujjal mutogatni, de sok hozzászóló számára az megvan, hogy ez nem AMD only, nem az AMD adja ki, és nincs szó arról, hogy az Nvidia ne lenne támogatva? Ahogy arról sincs szó, hogy windowsra nem jelenik meg. Ez egy olyan valami, ami mindenkinek jó, de még sem sikerül felfogni?
Amúgy mikor vált a fórum ilyen hőbörgő alakok törzshelyévé? X éve egészen más volt még a hangulat. -
antikomcsi
veterán
Ez így van, és cáfolhatatlan amit mondasz, és már én is azt a gyümölcsöt enném. Csak olyan igazi édes, lédús narancsot mondjuk, nem pedig a saját magyar narancsunkat.
Szerintem, ahogy más sem, úgy én sem vagyok a magam ellensége, és én is a legjobbat szeretném magamnak a legkedvezőbb feltételek mellett.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mit tehet az MS? Ha egy stúdió vagy kiadó eldöntötte, hogy ők a szoftvereiket nem csak Windows 10-en akarják futtatni, akkor ennyi. Ez már eldönti a választást is az API szempontjából.
Most úgy őszintén, az NV-t hol érdekli, hogy egy játék DX12 vagy Vulkan API-val jön? Ugyanúgy támogatják mindkettőt és ugyanazokat tudja majd a játék. Nekik aztán mindegy, hogy melyik API terjed el. Bár, igazából nem, mert a Vulkanról egyszerűbb a játékot átportolni a Shield Console-ra, szóval ha választhatnak, akkor ők is a Vulkant választják. -
.LnB
titán
válasz
antikomcsi #51 üzenetére
Igazad van, de ha az AMD nem próbálkozik a Mantle-lel, akkor minden marad a régiben. Szerintem nagyon sokat lendített az alacsany szintű API-k elterjedésében az AMD. Remélem később lesz ennek gyümölcse.
-
do3om
addikt
Nekem csak az a bajom ezekkel az itt nagyon menő cikkekkel hogy nem számolnak másokkal.
Szerintetek az MS hagyni fogja? Az Nv nem szól majd bele? Ők nem tartanak kapcsolatot a fejlesztőkkel?
Lesz olyan hogy valakinél megy másnál meg nem? HA igen akkor igen csak kis alsóbb rendű cégek merik ezt bevállalni de nagyon nem fognak bukni rajta az AMD kedvéért, meg senki máséért sem.
Amugy amire elterjedne valami a konkurencia simán hoz rá választ vagy átveszi ezt. Ami persze teljesen jó ez volna a legjobb. De ha ezt nem tehetik meg akkor útját állják.
Én valahogy így gondolom.
Igen jók ezek a fejlesztések meg minden de nem üt ám akkorát mint ahogy be van állandóan harangozva, és ezt már bizonyította, ha nem használják sincs veszve semmi sőt kevesebb bug --mante.mike710
Ja nem is tudom mit kezdenénk ha nem lenne bennük mante.
Fantasztikusan működik.Mint írtam teljesen jók ezek a dolgok csak ne legyen már túlmisztifikálva ekkora mértékben mint itt.
-
mike710
aktív tag
Miért nem a felső házból említesz ha már nvidia fanboy vagy? Ott azért látványosabbak az átnevezések
Mellesleg az előző b kategóriás játékos " hozzászólásodra" is reagáltak már és elég szépen leszerepeltél kár, hogy nem érzed, vagy érzed te csak könnyedén túl túlteszed magad rajta és mással próbálkozol?
-
antikomcsi
veterán
Igazából nem a másnapján várom a csodát, csak figyelembe veszem a történteket.
2013.-n vettem 280X-et a BF4+mantle miatt. Aztán megjelent a BF4, de nem volt mantle. Aztán lett mantle, de a kártyámat nem támogatta. Aztán majd egyszer lett olyan verzió is ami már működött a kártyámmal. Csak addigra a BF4-et már végigjátszottam, a multija pedig nem győzött meg.
Jött a Thief, mint mantle-s játék, de persze abban sem volt. később persze belekerült. Ugyan ez a Sniper Elite 3-al. Bár ez utóbbit még nem tudtam kipróbálni.
És részemről itt vége is a történetnek. Valahogy nem látom, hogy elárasztották volna a piacot a mantle-s játékok. És nem látom, hogy mennyire egyszerű lett jó pc-s portokat készíteni.
Azt látom, hogy "majd".
Nekem mindegy, hogy milyen környezet futtatja a játékot a windowsos PC-men, lehet felőlem DX, vagy mantle, vagy vulkan is csak legyen. De a tapasztalat azt mutatja, hogy a mantle bizony elhal, mielőtt még igazán megszülethetett volna. És félő, hogy ugyan ez vár a vulkanra is.
Viszont arra szeretnélek megkérni, hogy ha más is a véleményed, mint nekem, azért ne személyeskedj(ünk), mert arra semmi szükség.
Üdv!
-
-Solt-
veterán
Ahhoz kicsi, hogy pénzért adja...
A lényeg az AMD szempontjából, hogy ledőlt a korlát. Mostantól nincs beszorítva az MS alá, és mostantól az NV sem igazodhat az aktuális DX szintjéhez, hanem kénytelen lesz érdemben fejleszteni is.
Beindulhat a verseny úgy, hogy az új igényekhez fejlettebb mind a hardverük, mind a szoftverük, ráadásul maguk mellé állítottak egy csomó fejlesztőt. Abból a szorult helyzetből amiben voltak, szerintem remekül kivágták magukat... meglátjuk ez miképpen csapódik le a következő 2-3 évben.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD-nek maga a low-level irány az üzlet. A fejlesztők már az R&D-ben kiszemelnek maguknak egy architektúrát, és a GCN mellett szól az, hogy egyrészt a konzol miatt úgyis célozni kell, ráadásul a dokumentációval még vissza sem kell fejteni a működését, és a disassembler lehetővé teszi, hogy a tapasztalatokat a fejlesztők megosszák egymással, anélkül, hogy azon görcsölnének, hogy az NDA-juk mit enged és mit nem.
Az API önmagában nem előny. Itt egy fejlesztői vélemény is, hogy miért a GCN-t célozza. [link] - semmi köze a választásához az AMD API-jának. -
martonx
veterán
válasz
GeryFlash #35 üzenetére
"androidos tabok-ipadek" - ezek szerintem csak speciális linux disztro-k, még ha az alma / droid rajongók mindjárt meg is köveznek ezért.
A desktop piacot, ahogy írtam is, nem feltétlenül a klasszikus desktop linux disztrók veszélyeztetik, hanem pont ezek a speciális linux disztrók lásd pl. Chrome book eladás, a kismillió android tv, nvidia shield, ouya stb...
Márpedig a Vulkan erre mindre céloz, ellentétben a DX-el. Mondjuk a multiplatformitással is mindig csak a baj szokott lenni, majd meglátjuk a gyakorlatban, hogy mi sül ki ebből.
-
do3om
addikt
De nem történik semmi ezt nem látjátok, csak itt a fantasztikus cikkekben, amikben minden jó minden szép támogatott, pár hónap és létrejön a új világrend a számítógépes szférában a fejlesztők törik össze magukat csak ők használják előbb a csoda szoftvereket, sorban állnak játék fejlesztők bala bala bala.....
De ez nem lesz, Ti várjátok csak türelmesen a nagy változásokat.Mante-Vulkán hát igen lehet nem értem, úgy tudtam szinte ugyan az csak az előző a kutyának sem kellet hát adtak neki egy új nevet na majd most!!! Megcsináltuk kiáltott fel az AMD ez már ki fog törni hiszen ez a neve.
Tisztára mint a VGA alsó szinteken az átnevezések, ha ott bejön na majd itt is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Új Diablóról nem tudok. Ismerheted a Blizzardot nem adnak ki évente újabb klónokat.
Volt az EA-nek egy C&C-s projektje, de leállították. Az volt a baj, hogy a Frostbite a tervekkel ellentétben nem állta meg a helyét egy RTS-ben. De azóta fejlesztik a motort, szóval lehet szó egy új C&C projektről, viszont annyira durva stratégiai felhozatal jön 2015 végén és 2016-ban, hogy az EA szerintem ezt inkább pihentetni fogja.
A Doom az készül. Az IDtech6 eleve low-level API-t használ. Valszeg ők is ráállnak a Vulkanra, mert azzal platformfüggetlenek maradhatnak a PC-n. Valószínűleg egy ilyen váltás nem lesz gond, mert elvitték a Crytektől Tiago Sousát, aki már dolgozott az AMD saját API-jára a CryEngine-ön belül. Szóval neki a Vulkan ismerős lesz. -
7time
senior tag
Azért fura az AMD üzletpolitikája, néha az az érzése az embernek hogy rengetek okos mérnök dolgozik náluk innovatív találmányokkal és jön a marketing aki egy csoport agyhalottból áll, az Nvidia a Mantle 1-el halálra kereste volna magát (a semmire sem jó PhysiX -el is sikerült) az AMD odaadta ingyen, ebben mi az üzlet?
-
-Solt-
veterán
válasz
antikomcsi #37 üzenetére
Az alapján amit ott összehordott, semennyire... és ahogy látom, sajnos te sem jobban.
Az elmúlt pár napban rengeteg cikk megjelent a témában, (nem csak Abu tollából) és aki ezek után ilyeneket leír, az egyértelműen nincs képben.
A fő probléma (sok egyéb mellett) az, hogy a cikk "másnapján" várjátok a csodát, ami persze nem történik meg, és aztán megy a duzzogás, meg a fikázás. Közben pedig észre sem veszitek, hogy mi zajlik az orrotok előtt... aki a Vulcan cikk (nem csak az itteni) után kijelenti, hogy a Mantle halott, azzal nem nagyon van értelme bármiről is vitatkozni a témában... mint ahogy azzal sem, aki a BF4-re hivatkozik, meg a konzol portokat hiányolja...
Részemről kifejezetten vágyok az ellenérvekre, csak ehelyett folyamatos személyeskedő Abu gyalázást látni. Szeretném már egyszer azt látni, hogy a folyamatos köpködés helyett letegyen valaki mondjuk egy logout cikket az asztalra a témában, ahol olyan alapossággal indokolja az ellenérveit ahogy Abu szokta, és mindezt úgy, hogy közben nem személyeskedik.
Abban a pillanatban amikor lesznek ilyen cikkek, hozzászólások, nem lesz fanboynak, vagy trollnak kikiáltva az, aki mást mond... viszont amíg a lentebb is látható bebüfögések vannak Abu cikkeivel szemben, addig szerintem ...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezt sosem mondták, sőt a GDC-n volt róla szó, hogy fejlesztik tovább. Azt mondták, hogy aki az 1.0-s verzió képességeivel megelégszik az ne használja többet, mert ugyanazt tudja a Vulkan és a DX12. Nyilván logikus felhívni erre a fejlesztők figyelmét, mert felesleges több API-t támogatni egy játékban. A Vulkant mindenhol elérik, minden gyártó támogatja, így elég erre írni támogatást. Semmivel sem rosszabb az AMD saját API-jának 1.0-s változatánál.
Akiknek olyan speciális igényeik vannak, amiket a Vulkan és a DX12 nem elégít ki, azoknak lesz egy továbbfejlesztett API-ja az AMD-nek. Nekik nyilván nincs más választásuk. Ennyi fog történni. Az teljesen logikus, hogy a fejlesztőknek felhívják a figyelmét arra, hogy a speckó igény nélkül ne támogassanak zárt API-t. -
7time
senior tag
válasz
antikomcsi #37 üzenetére
Megint sikerült egy hozzáértő hozzászólás.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De azért felsorolom azokat a B kategóriás játékokat:
Thief - Metascore 70, 2014 egyik legjobb lopakodós játéka.
Plants vs. Zombies: Garden Warfare - Metascore 78, a legjobb osztály alapú multis lövölde volt 2014-ben.
Sniper Elite 3 - Metascore 71, a legjobb sniperes játék 2014-ben.
Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth - Metascore 81, a legjobb körökre osztott stratégia 2014-ben.
Dragon Age: Inquisition - Metascore 85, a legjobb RPG 2014-ben, és a DICE gálán hivatalosan az év játéka lett.Ezek után el kellene gondolkodni, hogy az AAA termést hagyjuk, és fókuszáljunk a B kategóriára.
-
antikomcsi
veterán
Miért? Mennyire van képben?
2013 óta várom a csodát, de egy nagy büdös semmi lett a mantle-ből, és kapjuk a borzalmasan optimalizált pc portokat.
Aki objektíven nézi a dolgot, az nem kajálja be az itteni sok sületlenséget. Csak az a baj, ha ezt elmondja, akkor fanboy és hozzá nem értő hülye lesz rögtön.
-
arn
félisten
amig mashol nincs ra alternativa (a jatekos resz csak egy dolog), addig maradni fog. egy osx sose lesz az (apple) ara miatt elterjedt, addig a linuxnak meg mar evtizedei voltak, hogy bekeruljon a korforgasba, de sose tudott betorni a desktopra.
az online oldalrol a chromeosnek van keresnivaloja, de az itt meg nem jatszik. amig win van, addig dx is lesz. ennyire egyszeru, a multiplatformsag pcknel sokat nem fog nyomni a latba.
-
GeryFlash
veterán
Tény, hogy a pc-k visszaszorulóban, de ezek egy részét az androidos tabok-ipadek illetve macbookok váltják ki, nem a Linux. Lehet hogy jó a Linux mindenre, de azt ne mondjuk már hogy a Windows napjai meg vannak számlálva mert annyira terjedne a Linux. Talán ha lesz Mac-re is rendes játéktámogatás akkor el kezd egy kicsit beszarni az M$, addig nem.
-
Pekkk
aktív tag
A 26-os hozzászólás alapján tuti Te is szívtál valamit. Oltári nagy katyvasz lett. Szerintem örülni kellene, hogy végre történt valami PC fronton, és nem kell temetni. Én amióta az eszemet tudom PC-n játszok, azon is szeretnék továbbra is és ezzel biztosan nem vagyok egyedül.
-
CybonTom
tag
Az MS addig addig húzta a low level api elkészítését, majd addig próbált trükközni vele (win 7-es és 8-as megjelenés lesz e vagy sem dolgok), hogy elszaladt mellettük a piac és ahogy az várható volt rácsapnak arra, ami minél nagyobb lefedettséget tud adni... az MS így járt. Remélem kialakul valami verseny végre, ami az MS-t is értelmes, a felhasználókat előnyben részesítő lépésre kényszeríti.
-
martonx
veterán
válasz
GeryFlash #28 üzenetére
Előre bocsátom, nem vagyok játékos, windows-on dolgozok, sőt még a mobilom is wp-s.
Viszont bármerre nézek (tablet, mobil) a windows ökoszisztéma sehol nincs, sőt mostanában lássuk be egy szimpla otthoni usernek már vagy PC-je sincs, vagy amire használja megteszi egy linux is.
Konzolok között is, ugyan nem teljesít rosszul az XBox One, de a PS4 elterjedtebb.
Egyedül a játékosok voltak azok, akiknek meg sem kellett fontolniuk, hogy milyen legyen az oprendszerük.Eddig...
Ettől függetlenül várom a windows10-et, aztán majd meglátjuk, hogy végleg a feledés homályába kerül-e a windows éra 25 éve, vagy sikerül villantaniuk valamit, amiben meghatározóan jobbat / többet tudnak mint a konkurencia.
-
Dr. X
aktív tag
A modernebb API-k milyen változást hozhatnak? A multiplatform játékok már most is fejlettebbek grafikailag, mint a konzolos változatok. A multiplatform játékok konzolon a pc-s verzió butított portjai lesznek vagy nem nő a különbség, hanem az eddigi szintet gyengébb hardverrel lehet majd elérni? Mi a helyzet a pc exkluzív játékokkal ? Ott jelentős, akár majd generációnyi különbség lehet egy konzol exkluzívhoz képest?
-
do3om
addikt
Remélem páran felébrednek hogy bilibe lóg a kezük.
Az AMD túl kicsi hogy bármire befolyása legyen, nagyon rég óta kint van már a híres mante, ez meg ugye szinte ugyan az. Az eredmény?
Semmi kivéve a gyakran hibásan működő BF4-et amin sokan inkább hanyagolják is a Mantet. Ja meg majd Abu berakja hogy van több is amikkel a kutya sem játszik olyan szar B kategóriás játékok.
Az AMD semmit nem tud elintézni hogy rendesen használják a fejlesztései közül.
Amikor használják akkor meg módosítanak rajta és jobban fut más hardverén mint a sajátján.
Szánalmas már megint hogy ezzel a szaros vulkánnal jön itt az oldal minden második cikkben. A mentte hol van, hol lesz?
Ja kuss van mert lett újabb találmány, ami megint bukta de szerintem 1 év és jön egy újabb hogy na majd most, aztán megint. A régiek meg a szemétben jó helyen lesznek 0 támogatás hiányában.
AMD vs MS na ne nevettessetek már, gondolkozzatok kinek van nagyobb esélye?
Az új konzolokkal is sokkal többet nyertek a PC-s játékosok mert már olyan jó lett minden így van? Ez is mekkora volt már Abu féle cikkek tömege hogy na most aztán a PC játék mekkora fasza lesz tökéletes portok (jó hogy nem berakjuk azikszboksz0 lemezt és megy a pc-n is). Egy rakás írás meg meg a fejlesztők rohannak az AMD-hez hogy hogy az ő vga karijukon fog menni a konzol játék másén meg nem és ez így lesz... Valahogy fordítva sült el nem?Csak én érzem hogy semmi nem jön be de mindent felfújnak, valójában megy minden a régimódi bevált úton?
Ezek a csoda fejlesztések a végén mindig valahogy jobban-gyorsabban működnek a konkurencia cuccain. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
ProEvoFan #23 üzenetére
A konzol egy másik piac. Annak mindig meg lesz a vásárlóbázisa, illetve technikailag a fix hardver miatt még mindig több lehetőség van azokra a gépekre optimalizálni. A SteamOS-ben én nem nagyon látom, hogy a konzolokat veszélyezteti. A nappali annyira speciális környezet, hogy ott a Valve még így sem rúg majd labdába. Nem tudják felvenni a versenyt a Microsoft és a Sony brandértékeivel. De a hagyományos PC-s szinten sikereket érhetnek el.
-
ProEvoFan
nagyúr
Laikus szemmel nézve akkor innen kezdve lesz még értelme a kövi nextgen konzoloknak?
-
arn
félisten
hat ezt majd akkor dontsek el, ha kijottek a jatekok
volt mar egy ilyen csorte 2000 kornyeken, aztan ment az opengl szep lassan masodhegedusnek, pedig akkor meg kiforrott rendszerek sem voltak, total egyeloek voltak az eselyek, a glide utan nyitott volt a piac.
amugy en meg mindig nem hiszek a magasan optimalizalt jatekokban a pchez hasonlo, nem kotott platformokon.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A szükség van-e az egy érdekes kérdés ... A fejlesztők nagy részének nem, de egy kis részének igen. A szabványalkotásnak mindig az lesz a gyenge pontja, hogy lassan fog fejlődni a sok egyeztetés következtében.
Biztos nem változik meg a brand neve.
A zárt azt jelenti, hogy az 1.0-s speckókat az AMD és a résztvevő játékfejlesztők is úgy tervezték, hogy más gyártó is támogathassa. A cél a low-level irány elterjesztése volt. Most, hogy ezt elérték jöhetnek a specifikus igények. Ilyenek a top fejlesztőknél tucatjával vannak, és tulajdonképpen az AMD arra tartja meg az API-ját, hogy ha valakinek van valami Vulkanban és DX12-ben nem megvalósítható ötlete, akkor írhassanak kiterjesztést rá.
Nyilván partnernek kell lenni ahhoz, hogy ezekhez a specifikus fejlesztésekhez valaki hozzáférjen. -
válasz
Mr Bond 007 #18 üzenetére
Igen, ez egy valós indok, és nem is gondolom azt, hogy mindenki el fogja dobni a dx-et.
Viszont ma is vannak PC exkluzív, illetve talán PS4+PC játékok is. Ezekhez pl. jobb választásnak ígérkezik a Vulkan.Egy adott játéknál el kell dönteni, hogy mi a fontosabb: Xbox One, vagy a Win7/8/8.1+Mac+linux összessége.
Előbbi esetben dx12, utóbbi esetben Vulcan. -
A Mantle lassú terjedését magyarázza az, hogy csak AMD-n megy. Az OpenGL visszaszorulását magyarázza, hogy szar.
A Vulkan milyen hátránnyal rendelkezik a DX12-vel szemben, ami gátolná az eltejedését? Még nem tudunk ilyenről. Azt viszont tudjuk, hogy sokkal több platform-ot támogat, így ha nem kerül elő valami ordas nagy hátránya, akkor a legtöbb fejlesztő számára vonzóbb lehet, mint a Win10-only DX12. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából a drivernek nem lesz szerepe. A low-level API egyik célja eltüntetni a drivert. Legyen egy egyszerű shader fordító, és a program majd közvetlenül elintézi a GPU-k vezérlését. Ami a disztribúcióknál probléma lehet az az X11 és alternatívái. Itt azért még nagyon nincs egységesség, de ez már teljesen az OS-ek reszortja. Ezért jön a SteamOS, hogy ha más disztrót nem is, de a Valve megoldását lehet direkten célozni.
-
Shing
őstag
Na jöhet a DX13.
Egyébként fejlettebb is a Vulkan API? Mert akkor csak jobban járunk...
-
Egon
nagyúr
Azért én megnézném, hogy a kismillió disztri kapcsán, adott driverhelyzet mellett, mekkora lesz majd az a bizonyos felhasználói élmény Linuxon, pl. a minimum fps tekintetében (ha már majdnem mindenki erre izgul)...
A cikket kb. a péhán sokat emlegetett Johan Andersson nevének elolvasásáig tudtam komolyan venni...Elhiszem, hogy az ürgének a (nyilván nem saját pénzből vett...) kocsija rendszáma is MANTLE-1, de hogy ebből milyen következtetéseket lehet levonni a Vulkan API jövőbeli elterjedsége kapcsán, azt nem tudom...
Állítólag a Mantle iránt is vagy 100 fejlesztő cég érdeklődött: kb. minden tizedik "érdeklődésből" lett játék, kb. másfél év alatt...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Vulkan API az egy Mantle 1.0-ra épülő, nyílt specifikációjú szabványos API.
A Mantle 1.0 helyett egy másik API jön, ami zárt lesz. Szóval csak annyiban van közük egymáshoz, hogy a Vulkan a Mantle 1.0-ra épít.
Mindkettő fejlődése különálló lesz, mivel az egyiket az AMD, míg a másikat a Khronos fejleszti. -
the_mad
aktív tag
Szerintem meg nem lesz belőle semmi.
-
.LnB
titán
Most akkor a Vulcan API-t tekinthetjük a Mantle utódjának? Továbbfejlesztett változatának?
-
Duck663
őstag
válasz
kriszpontaz #5 üzenetére
OGL alatt szinte mindenki nv-t használ, az nv szája íze szerint, így nehéz nekik jó OGL drivert készíteni. Ha nem lennének tele opciós szarokkal, hanem következetes elvárási rendszere lenne és mindenkinek azt kellene támogatnia meghatározott módon, akkor sokkal könnyebb lenne az AMD-nek is és az Intelnek is. Úgyhogy ez a Khronos sara (és az nv-é is, a Khronos feletti befolyás miatt).
Még eljöhet az is... Origin + Linux...
-
martonx
veterán
Egy újabb koporsószög a Windowsoknak. Hiszem, hogy desktop-on az üzleti felhasználás mellett egyedül a játékosok maradtak windows-on (vagy aki X éve letorrentezett egy XP-t és jól el van azzal).
A DirectX12-nek valami brutálisat kellene mutatnia a Vulkan-al szemben, hogy épeszű fejlesztő a windows only DX12-t válassza az abszolút cross-platform Vulkan-al szemben.
-
kriszpontaz
veterán
Azért akad ott vegyesen AMD VGA is. Az igaz hogy jelen pillanatban még túlnyomó többségben NV a domináns. Mondjuk ez igazából az AMD sara mert értelmes driver még nincs Linux alá ami sebességben megközelítené az NV-s Linux drivert.
Már csak egy Origin kliens + BF5 kellene Linux alá és ütne is a dolog
.
-
Duck663
őstag
Ez arra mindenképpen jó lesz, hogy májkrémszofték, elkezdjenek kicsit foglalkozni a felhasználók valós igényeivel, a saját agyrémük rájuk erőszakolása helyett... És hurrá, maradhat majd még egy darabig a Win7...
És ez köszönhető az AMD-nek (persze szokás szerint szarul játszották ki a lapjaikat, mert nekik még mindig közel 0 hasznuk, a steamboxokban is többnyire nv vezérlő van, miért kell ekkora pancsernek lenni, nem értem)... ha emiatt komolyabb piacot fog veszíteni a májkrémszoft, akkor lehet a következő boxban már nem AMD-s APU lesz...
-
Nem hinném, hogy túl sok linux exkluzív játék jönne a közeljövőben, ezek hiányában inkább a Windows-ból vehet el egy kevés felhasználót a linux.
De itt nem a linux a lényeg, hanem az, hogy régebbi Windows-os esetleg Mac-es felhasználóknak is el lehet majd adni a játékokat. -
Ennek már 5 éve meg kellett volna történnie. Nyugtával dicsérjük majd a napot, de ez mentheti meg a Steam OS-t, és húzhatja be a Linuxot a játékosok világába. Ezzel egyébként kicsit a konzoloknak is alátesznek, hiszen jóval izmosabb konzolok készíthetőek otthon, hasonló összegből. A Steam pedig adhatja a szolgáltatásokat.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Konteó topic
- RETRO beárazás (mobil, PC, konzol)
- E-roller topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nem tudom a dal címét, előadóját
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z370 i5 9500 16GB DDR4 512GB SSD RX6600 8GB Cooler Master MB510L Chieftec 500W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B450 R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman i3 FSP 600W
- PlayStation Network Card (PSN) ajándékkártyák, egyenesen a Sony-tól!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Intel ES Core i5-3470 4-Core 3.2GHz LGA1155
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest