- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen egeret válasszak?
- ASUS ROG Ally
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Milyen monitort vegyek?
- Egérpad topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dark KillerX
addikt
"Moderátorunkat" kérem,hogy a 185-ös Hsz törölje személyeskedés miatt,ez a topic nem arról szól.Remélem törőlve lesz,mert ez már rég túllött a sportszerűség keretein.
Remélem azért ilyennek helye nincs,én szemelyek ellen nem szóltam soha,szerintem itt ilyennek helye nincs.
Ui.Vehetnél példát tzsoleszról.Ő pl nagy ati fan és vele lehet érdemben vitatkozni,és sosem mentünk át személyeskedésbe,bármennyire is erős volt a vita tárgya
-
mephi666
nagyúr
válasz
ALONSO11 #183 üzenetére
szűk 2éve jártam úgy, hogy fejlesztettem a konfigot, boltban el voltak nagyon fogyva a ramok és 1db 1gigás 800as ddr2-es samsung modult tudtam venni... totál stabilan ment a gép, de a játékokban kb 20-30perc után elkezdett ingadozni a sebesség... kb, mintha 70% és 130% között ingadozott volna folyamatosan... aztán pár nap múlva úgy voltam vele, hogy jött áru és visszavették eladási áron a samsung modult és 2db 1gigás szintén 800as goodramot tettem vissza a gépbe... meg is szűnt a probléma azonnal... érdekes dolgokat tud produkálni, ha gond van a rammal... és nem feltétlenül kell rossznak lennie, lehet, hogy csak valami kompatíbilitási gond van... én első körben ezt tesztelném, hogy kérnék kölcsön egy pár 1gigás modult és azonnal kiderülne, hogy az volt-e a ludas...
-
person
senior tag
Szánalmas ahogy az nv-sek elkezdtek kapálózni.Dark KillerX-el az élen
Persze eddig jó volt az ATI-t fikázni orba-szájba ami a csövön kifért.
Mi persze ne tegyük ezt az nv-vel. Gondolkodjunk picit! No persze.ALONSO11:.a megoldás dobd el a karid jó messzire.hogy nv-fanos stílusban fogalmazzunk
-
Gyusz
őstag
válasz
mitirjakide #175 üzenetére
Azért nem ártott volna a megfelelő topikot linkelni, nem csak azt benyögni, hogy rossz helyen van a kérdés.
Szóval ide nézz be gépvásárlással kapcsolatban: Milyen gépet vegyek? topik
Az a gond az NVIDIA kártyáival, hogy a a legtöbbjük szerintem kissé túl van árazva. Persze az árcsökkentés nem megoldás, ahogyan a hírben le is van írva. A DX10.1-et több programnak kéne használnia, egyelőre nem érzem hátránynak, ha valamelyik kártya nem támogatja.
-
rumkola
nagyúr
válasz
mitirjakide #178 üzenetére
rossz topikban jársz....
-
mitirjakide
csendes tag
Hát igazábol csak tanácsot szeretnék kérni hozzáértő emberektöl, mert egy jó gépet akarok magamnak, amit mondom nem igazán akarok a közeljövőben tuningolni, max a Crysis 6. részénél pl.
-
_Toka_
senior tag
válasz
mitirjakide #175 üzenetére
Te, mondd csak, és mi vitt rá, hogy pont ide írd ezt le
-
mitirjakide
csendes tag
És persze az, hogy milyen Operációs rendszert ajánlotok XP vagy Vista, és VIStán belül is melyiket?
-
mitirjakide
csendes tag
Hi!
Egy brutál gépet szeretnék magamnak összerakni ugyanis elég magas színvonalon játszok klánokba és a magam szórakoztatására single player-be pl. Crysis, COD4-5 és egyéb új játékokkal, kb. 2.5 évig nem nagyon szeretnék jóformán egy fityinget sem költeni a gépre ezért gondoltam a következőre:
XFX GTX 280 XXX
4 GB GEIL 1066 Mhz RAM vagy esetleg 8GB?
Gygabite GA-X48T-DQ6 alaplap, sokan azt mondják, hogy fölösleges, bár mivel elég nagy szerepet tulajdonítok a gépem gyorsaságának így lehetőleg a lehető leggyorsabb gépet szeretném, persze amig a takarom elér.
Proci egy Intel 3,33 ghz-s
Samsung 750GB-os merevlemez
Corsair HX620W Modular
Cooler Master HyperTX2
Corsair HX620W ModularMit szóltok hozzá?
Esetleg, ha nem ide, akkor d.claire@citromail-ra írjatok egy privit pls!
Köszönöm!
A többi alkatrész nem igazán lényeges szerintem. -
Abu85
HÁZIGAZDA
-
athomi
veterán
Nálam is jelentkezik időnként a Far Cry 2-ben a fekete kocka (általában 1, maximum 1.5 kocka). Kizárólag a kép felső részén tapasztalható, ahogyan az Loha-nál és Med1on-nál is jelentkezik. Biztos jelentkezik másoknál is, de sokan észre sem veszik illetve olyan ritkán tapasztalható, hogy sokan nem írják le észrevételüket.
Ma viszont egy újabb hibát tapasztaltam. A grafikai beállításokat állítgattam, hogy megtaláljam azt a beállítást, amivel a játék a legszebb képet produkálja megfelelő FPS-sel párosítva. Az egyik beállítás után viszont irreálisan kevés FPS-t kaptam (15 FPS), majd néhány másodperc múlva a kép megfagyott miközben memóriahibára utaló kisebb képhiba volt a képernyőn (becsíkozódás). Ezután pár másodperc múlva a fagyás megszűnt, a képhiba eltűnt és az FPS is normális értékre ugrott.
-
schwartz
addikt
válasz
[CS]Blade2 #168 üzenetére
Sot, en a Voodoo5 T-Bufferres AA ota nem latok minosegbeli javulast...DX10.1 ide vagy oda...
-
válasz
[CS]Blade2 #168 üzenetére
szerintem alapvetően a 4xAA minőségéről beszélünk. DX9-ben igaz, amit írsz, viszont a DX10-es screenshotok alapján tényleg szükség van a mélység-információkra a korrekt élsimításhoz...
-
XoZ
aktív tag
A "Black Friday" (esős) pályán volt probléma, nálam csak a megjelenítés volt hibás, fagyás szerencsére nem volt (8.9-es driverrel), sőt, akad olyan is, akinek semmi problémája nem volt: [link]. A 8.10 második hotfix, illetve a 8.11 javította. Tegyük hozzá, hogy azért a fejlesztőcég is letesztelhette volna egy ATI kártyán a kiadás előtt
[link]
Abu85: Froblins techdemóról lesz hír?
-
[CS]Blade2
addikt
Szerintem úgy sem lesz ettől jobb simítás, mint ami ma is elérhető. Már a 8xAA és a 16xAA között is alig lehet különbséget látni.
Van ahol még a 4xAA és a 8xAA között is nehézkes, vagy csak nagyítva álló képen látszik...A HW fejlődésével hamarosan mindenki számára elérhető lesz a simítás, sőt ha rendesen optimalizálnák a játékokat lehet már most is az lenne.
-
_Toka_
senior tag
válasz
Dark KillerX #159 üzenetére
Ui:Elég szomorú.hogy egy WHQL-es driverhez hotfixet kell feltenni,ilyenre még Nv időszak alatt nem volt soha példa.Ezért nem is lett pl WHQL-es driver az Nv első 180-as bétái,mert elég insatbilok voltak.
Ezt rosszul értelmezed... Az ATi havonta kiad egy drivert, - kis túlzással - ha kell, ha nem. Persze jellemzően kell. Ha az adott hónapon belül új drivert ad ki, azt hotfix-nek nevezi. Természetesen az ilyen gyors "remake"-ekre akkor lehet szükség, ha kijön egy-két játék, amivel mehetne jobban is a termék. Ilyen értelemben szinte logikus is, hogy hotfix-nek nevezi.
Az nV hasonló esetben növel néhányat az aktuális driver sorozatszáma utolsó karaktereinek egyikén. -
rumkola
nagyúr
válasz
TomBoy1986 #158 üzenetére
Nem, de amíg nem leszek rákényszerülve, addig azt is mellőzöm.
-
válasz
tzsolesz #149 üzenetére
A legtöbb látványjavítóról nem lehet ennyire általános ítéletet mondani, mint amit fentebb próbáltak többen. Az AA ugyanúgy lehet jó, semleges és rossz, mint pl. a HDR vagy a motion blur - én több példát tudok mindegyik esetre. Szerintem ebböl következöen jó dolog a dx10.1-es ms acces, bár jó volna egy korrektül müködö példát látni...
-
Loha
veterán
A Frame Buffer logikailag egy előre meghatározott területre kerül a memóriában. Tehát ha azon a területen hibás a memória, akkor az minden felbontásban ugyanazt hibát fogja produkálni (sötét pixelek). Ezt most nem igazán értem. Az addig oké, hogy előre meghatározott helyre kerül, de a framebuffer mérete nem felbontásfüggő?
Ez egyfajta védekező stratégia, van olyan szituáció ahol a 9600 GT-vel hatalmasat lehet szopni, míg ez a rizikó a Radeon rendszerekkel nem áll fent.
Erről az jut az eszembe, hogy az ATIsok kb. 90%-ának pl. a Brothers in Arms - Hell's Highway ugyan azon a pályán ugyan ott kékhalállal elszált vagy lefagyasztotta a gépet, tiszta vicc volt, hogy mentést kellett kénem a pálya utáni részről, hogy ati tulajként végig tudjam tolni a játékot.
Szóval nekem az a véleményem, hogy hiába jobbak most a Radeonok sok tekintetben ezt negatív irányban kompenzálják sajnos driver terén.
-
tzsolesz
nagyúr
válasz
Dark KillerX #159 üzenetére
Megoldás: Nem kell fölrakni a 8.11-et és kész. NV oldalon is van olyan ami nem vált be. Ennyi. Ha meg annyira baja van valakinek a catalist-al nem kell fölrakni, csak simán a drivert.
3 éve vannak ati karijaim, de még egyszer sem szívtam egy driverrel sem. SZVSZ júzer error.
Az órajel vezérlés meg azért nem jó sokaknak, mert össze vissza moddolgatták a bios-t, hogy hűtsenek rajta 5 C°-ot. Na meg az sem mindegy milyen progival tuningolnak.
-
Dark KillerX
addikt
Tegnap kiváncsiságból benéztem a HD4000 topikba,és a Catalyst driverek topikjába és minden második hsz azzal kapcsolatos volt,hogy millyen elcseszett lett Catalyst 8.11.Nem akarok linkelgetni de vagy 50hsz-ben azt olvastan innen lép ki,onnan lép ki,vagy nem jó az órajelvezérlés a kariknál
.Szóval hiába jó,és technikailag fejletteb(Dx10.1-es)hardver,ha nincs hozzá normális driver.Nem egy ember írta visszarakja a régebbi catalystot,szóval eléggáz,ilyen próblémával amúgy nem kell messze mennem,mert a Catalyst 8.11-gyel a tesóm Sapphire Toxic 3870-ese is megbolondult,és elég nehézkes volt visszaszenvedni a 8.10-est.
Ui:Elég szomorú.hogy egy WHQL-es driverhez hotfixet kell feltenni,ilyenre még Nv időszak alatt nem volt soha példa.Ezért nem is lett pl WHQL-es driver az Nv első 180-as bétái,mert elég insatbilok voltak.
-
csongi
veterán
Hól vannak külömbségek a dx10 és a10.1 között?
Kigúvad a szemem de 1280*1024 17" TFT-n nem látni semmit
-
mephi666
nagyúr
válasz
tzsolesz #155 üzenetére
vistából én megjöttem... xp-vel simán megcsináltam többször, hogy alaplapcsere és utána felállt a rendszer... kicsit nyögvenyelősen az új alaplap vezérlőinek telepítésig, de a vistát ezt úgy hanyattvágta, hogy újra kellett tenni mindenestől... semmilyen opcióval nem volt hajlandó beindulni... pillanatok alatt ki lehet herélni azt a rendszert és akkora helyet foglal, mint egy mamut... ismerős körben 1 ember isteníti, de arról tudni kell, hogy: "neki mindenből mindig a legújabb kell... sorban szív a bétavezérlőkkel is meg minden..." nekem az xp tökéletesen megfelel, az szerintem egy jól kiforrott rendszer, a vistát meg előbb adták ki a kelleténél...
-
tzsolesz
nagyúr
-
mephi666
nagyúr
válasz
tzsolesz #146 üzenetére
látom, én azért választottam a 9600gt-t, mert atihoz szigorúan csak amd chipsetes alaplapot tettem volna, az meg párezerrel drágább volt, mint az nf-os... meg gef2 óta nvidiás vagyok...
nem szidom az atit, mert elismerem őket, hogy jó cuccokat csinálnak, de maradni fogok az nvidiánál, ha kijönnek valami széppel megint és pár év múlva elérhető áron lesz... (elérhető ár nekem 20-25ezer között értendő, mert ennél többet nem vagyok hajlandó egy vga-ért kiadni... 20körül vettem pár éve a 7300gt-met és most 10ért adtam el... drágább kártyán sokkal nagyobbat lehet bukni...)
-
tzsolesz
nagyúr
ATI meg közben pókerezik mi?
Nem mintha a NV-nek nem lenne versenyképes VGA már most is.
Nálam eddig többet számított az fps minimuma mint az AA. Mellesleg eddig éppenséggel az ATI fosta/fossa össze magát AA használatával, kivétel az új 3db.! DX 10.1-es játék.
Úgy szól a mondás, hogy ahol van 3, ott lesz 30 is.
-
rumkola
nagyúr
nyilván arra optimalizálnak a fejlesztők amire könyebb programozni/ill. több van belőle a piacon - azt ugye senki nem gondolja komolyan, hogy minden egyes játékfejlesztőt/kiadót megkentek...
talán most majd fordul a kocka, de én továbbra is állítom, hogy mire itt dx 10.1 vagy 11 dömping lesz, addigra kint lesz a NV épkézláb, versenyképes VGA-ja is
AA-t soha életemben nem használtam, pedig 3 havonta cserélek VGA-t és nem alsókat.
Nálam eddig többet számított az fps minimuma mint az AA. Mellesleg eddig éppenséggel az ATI fosta/fossa össze magát AA használatával, kivétel az új 3db.! DX 10.1-es játék. -
tzsolesz
nagyúr
Szia. De ha visszaolvasol itt a topic-ban az is kiderül, hogy az NV tulajok nem használnak AA-t, mert ők úgy sem azt nézik mikor a crysis-ben mennek és darálják az ellent.
Egész oldalakon keresztül ezt fejtegettük. Na akkor erre most mit mondjak???
Megmondom: Ha az NV-n jobban megy az AA, akkor azt szajkózza mindenki, most az ATI-nál itt lesznek a 10.1-es gammák, akkor a helyzet áll elő, hogy úgysem használ senki AA-t, meg hogy mindenki meg van nélküle is.
Természetesen nem neked szól kollega.
-
válasz
tzsolesz #143 üzenetére
csak hát a papírformát el lehet tusolni egy kis lóvéval.
no ez itten a nagy tévedés (ebben a kontextusban). egyetlen, ismétlem, egyetlen olyan játékot vagy demot nem láttam idáig, amiben a 9600GT a kevés shader miatt rosszul szerepelne. az elmúlt 1.5-2 évben valahogy divatossá vált a GFlops-okkal dobálózni, és mintha mindenki elfelejtené, hogy a chip többi része is szerepet játszik a teljesítményben. a 9600GT és a 8800GT összevetéséből világosan látszik, hogy a ROP-ok tudása és a memória-sávszélesség legalább annyira fontos, mint a shader-kapacitás (a saját tesztjeim (ld. logout) szerint speciel csak néhány 2008-as játék az, ahol a shader szerepe komolyabb) - az ATI kártyáknál a sávszél kicsit kevésbé releváns, viszont a 3850/3870 alulmaradása a 8800GT/9600GT párossal szemben nagyban betudható a ROP-ok hiányosságainak.
#136: az időzített bomba azért időzített, mert még nem robbant
nem biztos, hogy fog - hasonlóan a 64 shaderhez.
#146: a 3850 nem egy helyen sokkal gyengébb a 9600GT-nél 4xAA mellett... -
tzsolesz
nagyúr
válasz
mephi666 #145 üzenetére
Az esetek 80%-ban a 9600GT a nyerő a 3850, és a 4670-el ellentétben. De ahol fölénye van a 9600GT-nek, ott nincs akkora különbség, hogy a másik két karin játszhatatlan lenne a játék, max 5fps a különbség. Ezzel azt a akarom mondani hogy közel azonos grafikai beállítások mellett ugyanúgy ugyan az a játék ami a 9600GT fut, az szépen fut a 3850-en, és a 4670-en is. Csak éppen az 512Mb-os 9600GT 25K-nál kezdődik, én meg a 4670-emet 18K-ért vettem meg. Mondom jó kari a 9600GT, de nekem jobban tetszett ez a tenyérnyi kis 128 bit-es kari, aminek még külön tápcsati sem kell, ráadásul kevesebbet is eszik.
Kérlek nézd meg ezt a tesztet, szerinted megérte volna a plussz 7000HUF? TESZT
-
mephi666
nagyúr
válasz
tzsolesz #143 üzenetére
én a tesztben levő 3850/4670-et mondom... az x870-es kártyák azok már a nagyágyú kategória atiéknál... a 4830/4850 szintén jó kis kártya, csak nem olcsó kategória... az ilyen 7600gs/8500gt/9500gt/9600gso kategóriájú kártyákat soha nem díjaztam, mert eléggé kivannak herélve... szerintem amennyibe kerülnek, annyiért nem szabad megvenni, mert teljesítményben elég gagyik... akkor már érdemes rátenni azt a plusz párezret... ezek ellen tényleg erősnek mondható a 2 említett ati... csak hát mindenhol a 9600gt helyett ajánlgatják őket...
-
tzsolesz
nagyúr
válasz
mephi666 #142 üzenetére
Miértne überelné? hd4830, 4850, 4870, 4850x2, 4870x2, 3870x2 mit csinál, ha nem übereli?
A 4670 az egy pici 128 bit-es kártya, miért kellene überelnie a 8800GT csúcs VGA-t??
A 9500GT, és a 9600GSO ellen szánta az ATI, amiket überel is ugyanazon vagy alacsonyabb árért...
rumkola: Ebben igazad van, csak hát a papírformát el lehet tusolni egy kis lóvéval. Hiába az extra nyers erő, és a jó adatok, ha egyszer a g80-ra voltak írva idáig a gammák.
Hál istennek ennek vége lesz nem sokára.
A fejlesztőknek, és a piacnak számolnia kell azzal a sok 4000-es széria tulajdonossal is, mert a számuk csak egyre nő, és vele az ATI befolyása is.
-
mephi666
nagyúr
válasz
TomBoy1986 #140 üzenetére
az a nem mindegy, hogy a régi 8800gt harmadannyi shader-rel, kevesebb tranyóval és alacsonyabb gpu sebességgel többet ad teljesítményben, mint a másik 2 kártya... ez most motoroptimalizálási gond, driver vagy architektúrális okokra vezethető vissza? annyira nem vagyok a témában, de a logika azt mondaná, hogy magasan kellene überelnie az atiknak a 8800gt-t... és ez csak szimpla gt...
-
tzsolesz
nagyúr
válasz
TomBoy1986 #140 üzenetére
Az 512Mb-os viszont mindenhol jól bírja a sarat.
És mi újság a 2600XT CF-el? Van olyan játék ahol erősebb mint a 3850 single?
-
TomBoy1986
veterán
válasz
tzsolesz #138 üzenetére
Meg kell nézni, hogy milyen játékokat teszteltek, s milyen körülmények között. Itt egy másik cikk, ami szerintem sokkal valósabb képet tükröz: [link]
Most ismét elmondom, hogy én pl. COD4-ben vettem észre elképesztően nagy különbséget 256MB-os kártyával, amikor is high-ról extrára emeltem a textúrák minőségét hirtelen 210-240MB helyett 400MB-ot igényelt a VRAM-ból, s az addigi jó eredmény megfeleződött a 256MB-os kártyámon.
-
rumkola
nagyúr
válasz
TomBoy1986 #137 üzenetére
az sem jött be - pedig én is azt jósoltam - hogy a 9600gt a kevés shader miatt szar lesz...
-
tzsolesz
nagyúr
válasz
TomBoy1986 #137 üzenetére
Látod, én erre is ügyeltem, mivel ez 512Mb-os.
Érdekes módon a tesztek szerint maximum 2 játék van ahol ez visszafogja 3850 256Mb-os verzióját.... Volt egy teszt ahol direkt megnézték, hogy mi a különbség, valami 3% jött ki a 512Mb javára. Akkor az is csak kamu volt?
rumkola: Már tudtommal most is vannak olyan játékok, ahol hátrányt szenved a 9600GT. Szépen lassan csordogálnak befelé, és egyre csak több lesz.
de még mindíg azt mondom, hogy a kategóriájában verhetetlen.
Sohasem mondtam, hogy a 9600GT nem bestbuy, én is azt akartam venni, de egy normális ára kb. 25K, a 4670 meg 18K volt. 7000 HUF nekem meg nem ér meg plussz 5 fps-t.
-
tzsolesz
nagyúr
4670 pedig legalább ennyire időzített bomba a memória-sávszél miatt
Én vettem észre eddig, hogy gond lenne a 128 bit miatt bármivel is. Egy két esetben még a 3870-est is elnáspángolja, sőtt a 9600GT-ét is. Nekem ez éppen elég indok volt arra, hogy 18K-ért megvegyem, ráadásul alapon 38C°-os, és nálam működik a powerplay is.
De az szent biztos, hogy a 9600GT erősebb, és stabilabb a teljesítménye is nagy átlagban.
-
ez a post (a 9600GT-s része) kicsit olyan, mint a Lottó reklám - "bármikor bejöhet", csak még eddig nem jött be... aki fél éve sikeresen vett egy 256M-s 3850-et (mer'hogy az 512-es már drágább volt a 9600GT-nél) ezekre alapozva, az... khmmmm... nem jól döntött, különös tekintettel arra, hogy az RV670 alapú kártyák AA mellett képesek egészen siralmas teljesítményre. a 4670 pedig legalább ennyire időzített bomba a memória-sávszél miatt - a jó ég tudja, hogy melyik fog ezek közül legközelebb robbanni.
OK, ha most új VGA-t vennék, én sem feltétlen 9600GT-ben gondolkodnék - de a másik háromban még kevésbé.
-
mephi666
nagyúr
értem én, de ha pl a páciensnek amd rendszere van nforce chipsettel és a régi kártyáját szeretné cserélni, akkor a 9600gt szerintem sokkal jobb vétel, mint egy 3870 pl... szívtam már rendesen nf chipset+hd2600xt párosítással... vistában egyszerűen lehetetlen volt felrakni a vga-t, úgy akadt... omlasztottam a rendszert izomból... (itt el is ment a kedvem a vistától, mert szerintem az xp-hez képest nagyon kényes és sokkal könnyebben meg lehet borítani...) már most a 3870-eket úgy 30 körül látok, én a leadtek 9600gt-met 25ért vettem még kb 1 hónapja... itt kapásból 5k difi, meg alaplapcserénél is ráfizetés lenne... ez a ráfizetés meg szerintem már nincs arányban a teljesítménytöblettel... aki szidja valamelyik oldalt: ati/nv, az szerintem elfogult... mindkét oldalon vannak nagyon jó kártyák hasonló árfekvésben... a 9600amat meg nem szándékozom lecserélni most pár évig...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Így viszont egészen más megvilágításba lett a dolog helyezve, ha másnál is előfordul ez a probléma, akkor tényleg nem memóriahiba.
Esetleg akinél előfordul ez az írja le milyen gépet és windowst használ, milyen SP-vel és milyen driverrel. Plusz hol jön elő a hiba. Majd megírom az AMD driver teamnek, hogy nézzenek rá.Szerk:
Loha: A Frame Buffer logikailag egy előre meghatározott területre kerül a memóriában. Tehát ha azon a területen hibás a memória, akkor az minden felbontásban ugyanazt hibát fogja produkálni (sötét pixelek).
Én az FC2-vel kb 2 percet játszottam, arról nem tudok nyilatkozni, de a MOHA alatt nem szabadna ilyen problémának lennie. Mindenesetre akinek problémája van az jelezze a speckókkal együtt és jelentem a hibát.mephi666: gondolom azért, mert a tesztekben ezt olvasták. Fless is leírta a ph-s cikkekben, miért nem ajánlott, és én egyet is értek vele. A teljesítményen kívül vannak igen komoly problémák a felépítéssel. Most lehet elemezni azt, hogy mi várható, de inkább azt kell megnézni, hogy a magas ALU:Tex arány a 9600GT nem fogja bírni, míg a megnevezett Radeon vetélytársak ezeket a szituációkat kedvelik. Ha meg a legtöbb játékban marad a jelenleg alkalmazott arány akkor, a HD3850/3870/4670 teljesítménye még mindig közel van a 9600GT-hez. Ez egyfajta védekező stratégia, van olyan szituáció ahol a 9600 GT-vel hatalmasat lehet szopni, míg ez a rizikó a Radeon rendszerekkel nem áll fent.
Most nyilván ha neked már 9600 GT-d van akkor nem kell rögtön a boltba rohanni, mert legrosszabb esetben akkor cserélsz amikor elhasal a kártya, de aki új VGA-t szeretne annak a Radeonok kevésbé kockázatos megoldások, mert egyenletesebb teljesítményűek. A mai tesztek alapján valamikor az egyik valamikor a másik gyorsabb pár százalékkel, de magas ALU:Tex aránynál akár kétszer is gyorsabbak lehetnek a Radeonok, sőt ha az interpolátor sebesség is számítani fog, akkor gyakorlatilag kivégzik még a 8800GT-t is. -
mephi666
nagyúr
kicsit off, de elmondaná valaki, hogy pl sg fórumon miért hülyézi mindenki azt, aki 9600gt-t akar venni, amikor árban jobb a 4670/3870/3850 triónál és tesztek alapján teljesítményben is? vagy divat lett mára az nvidia-utálat? igaz, hogy az atik shader egységekben meg dx10.1 támogatásban előnyben vannak, de ez sebességben egyenlőre nem nagyon mutatkozik...
-
mephi666
nagyúr
ebben a topikban a #115-#116-ban levő kommenteket nézd meg... másnál ilyen bugokat csinált atival úgy, h fenn volt a hotfix... anélkül tökéletes volt... nem vagyok teljesen jártas a témában, de ha memóriahiba lenne, akkor az több helyen/játékban is előjönne... lehet, hogy nem veszít a rendszer a stabilitásából, de biztos, hogy máshol is látszódnia kellene... amikor húztam valamelyik korábbi vga-mon a ramot, (mert kíváncsi voltam, hogy mennyire függ egy játék sebessége a vram-étól), akkor egy bizonyos túlhúzásig hiba nélkül totál stabil volt, majd egy idő után véletlenszerűen elkezdett szemetelni a ram...
-
Loha
veterán
Szted az emberek hány százaléka veszi észre vagy foglalkozik, mondjuk az FC2-es hibával? Én is csak azért említettem meg, mert te is írtad, egyébként senki nem tudta volna meg hogy nálam is előjön.
Az is valószínű, hogy csak bizonyos szoftverösszeállítás esetén jön elő, tehát nem mindenkinél jelentkezik, ráadásul nem valószínű, hogy minden ember ugyan úgy fogja nevezni ezt a hibát, tehát kicsit nehéz rákeresni
Egyébként temérdek különböző hiba volt az FC2-vel amit sokan jeleztek, nem véletlenül van hozzá ATI hotfix.Hát ha Abu mondja, akkor biztos úgy is van.
-
-
Loha
veterán
Tételezzük fel, hogy hardver hiba, és egy vagy több hibás memóriablokk okozza.
Na most annak az esélye, hogy 2 különböző kártyán pont ugyan azok a memóriablokkok legyenek hibásak az sztem elég csekély. Ha hibás memóriablokk okozza a dolgot, ami a te kártyádon is van, meg tételezzük fel az enyémen is (csak más blokkok), akkor hogy lehet az, hogy pont ugyan az a hiba a a képen pont ugyan ott jelenik meg mind a kettőnk esetében (FC2), és ráadásul semmilyen istabilitásbeli problémát nem okoz?
Ráadásul nálam felbontásfüggetlenül ugyan ott van mindig a hiba, pedig sztem ha hibás memóriablokk okozná, akkor a memóriahasználat függvényében máshol kellene megjelennie. Más játékokban miért nem jelentkezik semmi? -
Med1on
aktív tag
Nyáron vettem épp akkor kezdtek fölmenni a vga árak de muszáj volt megvenni vga nélkül olyan üres a kép
25ropi kiment rá hd 3850 512mb és olyan 2 évig terveztem használni.
Sztem a suliba ez a frame buffer hiba nem nagyon hatja meg a tanárt
(hálózattelepítő szakra általában nem árt 1 működő gép) és ha ehhez még hozzávesszük, hogy az előző vgám sapphire hd 2600 pro oc volt gyári hibás biossal akkor talán érthető, hogy némiképp megingott a bizalom az ATi vgák minősége terén.
A 2600 pro oc hibája egyébként ez volt:
2d órajele 110/250mhz volt és így persze sűrűn meglátogatott a vpu recorver. Átírtam a biosába 700/700-ra úgy már jó volt.
Ezek után asszem 9600 gso vagy vmi nv. cuccMind1 azért thx a helpet.
-
-
xuldar
addikt
válasz
Mr Manson #98 üzenetére
Korábban én is így gondoltam, hogy ekkora felbontáson felesleges az élsimítás. Aztán mikor Vista alatt 8800GT-n az Assassin's Creedben a 3-ból csak 1-re engedte feltenni az AA-t (Xp alatt 3-ig lehet), viszont az assassination-ök előtti átvezetők alatt maxra kapcsolta, erőteljesen meglepődtem, mekkora a különbség. Óriási.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az én memóriám az egy sima DDR2 volt.
Nem VGA.
A VGA-kon nem a memóriahiba a legsűrűbb. Legtöbbször a kötések fáradnak el. Bár gondolom ez téged nem vigasztal.Az IPON-nal lehet beszélni ... szerintem érdemes az egyik szervizessel telefonon egyeztetni a problémát.
A mikró az nem a legjobb. neki kell esni 3 volttal és kihal.
-
Med1on
aktív tag
Köszi a választ.
Ipon-ról vettem úgyhogy garifutárral kellene megoldanom.(a boltba besétáláshoz kicsit messze van az ipon sajnos) Talán a legegyszerűbb lenne ha kicsit megpörgetném a mikróba a cuccost ha jól tudom ezzel nyom nélkül lehet megölni a vgát.
Grat. azért ATi ez a memória hiba nem is tudtam, hogy ilyen sűrű
Nah majd gondolok erre a következő vásárláskor -
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát így ezek alapján ... tényleg a memóriahiba a legvalószínűbb, bár gyakorlatilag pár blokk lehet rossz ami elég gáz ... én is jártam így, hogy csak egyetlen blokk volt a hibás a memómon, szerencsére a nagykerrel le tudtam vajazni.
A különböző felbontások eltérő Frame Buffer méretet használnak, ha kicsi a felbontás akkor lehet, hogy a kép tárolása nem a hibás memória blokkra esik. Mond meg a szerviznek, hogy azokban az esetekben teszteljék, amelyekben neked előjön a probléma ... ezt meg kell tenniük.tzsolesz: Az a baj a mai világgal, hogy rengeteg a kamu hír. Én erre az egyezkedés fegyverét vetettem be. Kapok infókat, de nem jelentetem meg azokat a hivatalos bejelentés napjáig. Ez azért jó, mert tudom melyik hír kamu és melyik közelít a valósághoz. A kontaktoknak sem okozok problémát, mert kussban leszek a bejelentésig, illetve addig amíg nem szólnak, hogy mehet. A STALKER-es DX10.1 támogatást is már jó előre tudtam.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
Iron Funeral #88 üzenetére
Az élsimítást én is beáldoznám egy jobb fizikáért, vagy jobb MI-ért. A játékok 99%-ban eléggé hadilábon állnak ezen a téren.
És vicces helyzeteket generálnak a játékban. Még mindig előfordulnak olyan hibák, amik a Doom2 és társai idején voltak jellemzőek. Nem igaz, hogy nem tudnak ezekre odafigyelni.A physX elég jónak tűnik, amit eddig láttam belőle.
-
válasz
#65675776 #101 üzenetére
Ja és lehet az is beleszól, hogy nem warez gammákkal próbálkoznak.
Határeset - az ideális tesztkörnyezethez aligha tartozik hozzá a SecuRom meg a Starforce mindenféle vadbarom verziója. Ha pedig valaki legalábbis részben automatizált eszközökkel dolgozik, akkor a DVD-cserélgetés miatt rögtön felejtős a vanilla original verzió...
-
Med1on
aktív tag
THX a választ.
Nem folyamatosan nem mindenhol látható a képhiba.
Az Airborn első pályáján nem jön elő de a 2. pályán már látható, a Far Cry 2 alatt elég sűrűn látható. A Devil may cry 4 és a MotorM4X alatt nincs gond.
ATitool alatt ez a frame buffer hiba nem jön elő?
Ezt így nem lesz könnyű gariztatni mert ha megnézni hibakereső, tesztelő progival akkor nem talál hibát. -
tzsolesz
nagyúr
A Fudzilla szerint az nV-nél új mikróarchitektúra készül, de hogy melyik chipben lesz ez bemutatva azt nem tudom. Gyanítom, hogy a G300-ban. Ennél többet a GeForce oldalról nem tudok, a Radeonról meg nem mondhatok.
Te valahogy mindíg hamarabb tudsz dolgokat.
Nem dolgozol te véletlenül az AMD-nek is?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Iron Funeral #97 üzenetére
A CF és az SLI nem működését több probléma is előrevetítheti. Jelenleg mind a két technika A 32bit-es Vista SP1-es változatán a legproblémamentesebb, mi is ezt használjuk. Emellett ügyelni kell a telepítési sorrendre, tehát két kari esetén új win install a minimum, és a driverek telepítési sorrendje sem elhanyagolható (utoljára kell mindig hagyni a VGA-t). Másik probléma a CPU limit. Egy CF és SLI rendszer nagyon erős CPU-t követel. Nekem is volt olyan az UT3-nál, hogy 1024-ben noAA és AF-fel 70-80FPS-t ment az egykaris és a kétkaris rendszer. Felnyomtam 1600x1200-ra 16xAF-re és mér be is duplázott a második kártya. Kedvenc cikkírótok Fless
nagyon ügyel a VGA teszteknél arra, hogy a rendszerek többsége elkerülje a CPU limitet.
Kb. ezek a magyarázatok. Illetve a driver telepítésre is ügyelni kell -> régi uninstall, majd új fel. Emellett a Rivatuner, vagy az ATT is befolyásolhatja a CF-et ... az ATT esetében régebben észrevettem, hogy nem úgy futnak a játékok, ahogy a CF rendszerrel megszoktam. Arra is kiemelten kell figyelni, hogy a BIOS módosítás a feszültség szabályzás, és a Low level system buzerálás is problémákat vethet fel.A Fudzilla szerint az nV-nél új mikróarchitektúra készül, de hogy melyik chipben lesz ez bemutatva azt nem tudom. Gyanítom, hogy a G300-ban. Ennél többet a GeForce oldalról nem tudok, a Radeonról meg nem mondhatok.
-
-
#65675776
törölt tag
válasz
Iron Funeral #97 üzenetére
Az alapvető különbség gondolom a sw környezet. A teszterek nem mindenféle gányolt OS-ekkel szórakoznak, hanem felraknak mindent, ami kell, és csak azt, ami kell.
Ja és lehet az is beleszól, hogy nem warez gammákkal próbálkoznak. -
rumkola
nagyúr
Mire 10.1-es játék hegyek lesznek, addigra az összes ma kapható vga a kukában lesz.
Eladások nálam kb. a 70%NV - 30%ATI-ról most a 4xxx sorozat megjelenésével 50-50% lett.
-
Med1on
aktív tag
93. vki?
-
Mr Manson
tag
1920x1200 minek élsimitás? Nekem is tetszik a dx10 de nincs akkor előnye a dx10.1-nek hogy csak azért vegyek atit-t! Ráadásul ha 1 kártyához adnak 2 usa játékot akkor pláne kullantok a dx10.1-re!
Szomszédnak 4850 van mindjárt meg is kérdezem hogy mekkora látványbeli külömbséget tapasztalt!
-
Iron Funeral
őstag
Pont arra gondoltam, hogy van elég sokszor amikor nem meg nem úgy működik a multi GPU ahogy kell, ilyenkor megváltás az izmos 1GPU. A költségeket oldják meg, ne legyen mán az is az én bajom napi 8 óra meló mellett
.
Egyébként minden flame meg kötekedés nélkül kérdem, hogy van az, hogy a tesztekben mindig jól mennek a többkártyás rendszerek, aki meg otthon összerakja annak meg valahogy nem úgy muzsikál a dolog ahogy kéne...? Nem a "csalódott SLi" arcokról beszélek hanem azokról akik látták, hogy 2db 4850olcsóbb és erősebb mint egy GTX280 aztán szépen elpasszolták a kártyát(kártyákat?) és maradt az 1GPU-s megoldás?Jut eszembe, köv. generációs architektúra alatt a G300-ra gondoltál? Vagy az még turbózott G92?
-
tzsolesz
nagyúr
Gratulálok a kitartásodért.
Iszonyatos energiákat fektetsz az ATI ellenes harcba.
Tudom, hogy csalódtál a 4850 CF-ben, mert te még az nagyon az elején vetted meg, és ráadásul ref. hűtővel szereltet vettél ami nagyon melegedett. Ráadásul ráköltöttél egy halom pénzt a körítésére (alaplap, proci stb...) ezért is vagy így felháborodva....
De én ezzel ellentétben valóban örülnék, ha jövőre csak is DX10.1-es játékok jelennének meg, amelyeknél az AA maximum 10-15%-os teljesítménycsökkenéssel járna, és nem kellene ezért 150.000 Ft-os GTX280-at venni mindenkinek, na meg mellé az óriási teljesítményű és méregdrága tápokat stb....
A cikknek pedig örülök....
Aki meg azt mondja, hogy Ő élsimítás nélkül szokott úgy is csak játszani, és közben csúcskategóriás Nvidia-ja van, az meg inkább meg se szólaljon, mert eddig az ilyenek azzal hencegtek, hogy a 8800GT-én lehet AA-t kapcsolni, míg a fosos 3870-en nem, ezért a 8800GT a jobb. Na persze, inkább hagyjuk.....
Mr Manson: Neked annyira elég lett volna egy 2600XT, vagy egy 8600GT hogy csak na. Élsimítás nélkül azok viszik a mai játékok többségét. Minek vetted a GTX260-at???? elvégre te úgy sem járkálsz az erdőben a grafikát nézni.
Na mindegy....
Legalább ne ennyire átlátszó érvekkel gyertek. -
Findzs
addikt
tökéletesen megfogalmaztad a dolgokat
a játékoknak sokkal nagyobb problémáik vannak még hogy ilyen piti dologgal keljen érdemben foglalkozni hogy van e rece vagy nincsenha például az lenne a külömbség hogy nvidiás karikon dül borul, és rombolhato minden tárgy és az atikon meg minden le van szegezve a földhöz az már nevezném külömbségnek
-
Mr Manson
tag
Teljesen egyetértek!
Már nagyon unalmas ez a 10.1-es marketing. Valszeg én teljesen megőrültem, hogy nem 4870-es karit vettem a 260GTX helyett. Ekkora hülyeséget hogy majd járkálni fogok a játékban, hogy megnézzem jajj de csodás az a bokor 10.1 alatt, hmm. Az pedig kicsit erős jóslat hogy a dx11-nél is már temetni kell az nvidia-t! Valszeg teljesen új chipen dolgoznak de nem baj a régit kell alapnak venni PERSZE!
Kicsit ez a dx10 vs dx 10.1 kezd a monitoroknál mostanság olyan divatos ”szarok a TN paneles monitorok” szövegekre hasonlítani!
Mikor megvettem az új videokártyámat akkor erősen elgondolkoztam az ati-n 4870 vagy 4850 de nem azért mert dx10.1 hanem mert az ára jobb volt! Viszont sikerült kifognom jó pénzért a 260GTX és nem bántam meg sőt!! Had menjen jól most az ati-nak nem baj az sőt ezzel csak mi nyerhetünk!Viszont nem a dx10.1 miatt megy jól nekik ezt fel kellene fogni végre! -
Med1on
aktív tag
Ezzel kapcsolatban vkinek van vmi ötlete?:
http://kepfeltoltes.hu/view/081113/k_phiba_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/081113/k_phiba2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg(néhány game alatt jön elő mint például -far cry 2, airborne)
Catalyst 8.9-8.11 óta bizonyos részeken ilyen képhibát produkál a cucc. (XP+HD 3850)
ATitoolal és az overdrive-al teszteltem nem hibázik illetve alapon járatom a vgát.A driver sweeperrel töröljem le és húzzam fel restart után a drivert tippet már próbáltam *art se ér.
-
TK36
aktív tag
Hajrá AMD/ATi. Úgyis a vörös szín az egyik kedvencem.
De, szerintem azért jövőre tán kijön az Nvidia egy ütős kis kártya családdal.
Azért, hogy ne legyen már annyira unalmas a VGA piac. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Iron Funeral #88 üzenetére
Ha megnézed a legutóbbi PH! tesztet, akkor láthatod, hogy az esetek többségében a CF skálázódása már eléggé hatékony. Így nem mondanám azt, hogy simán jobb lenne az x2 konfigurációknál. Eléggé minimális különbségek lennének, komolyabb gyorsulás azokban az esetekben lenne ahol még nem működik a CF rutin, és a tesztünk alapján az ilyen eset már ritka. Emellett a két RV770 megvan cirka 30-35 dollárból, míg egy összegyúrt 2xRV770 gyártása 130-150 dollárba is kerülhetne, nem beszélve arról, hogy egy csomó mérnököt kellene a fejlesztésre csoportosítani ami kb. 80-100 millió dolláros kiadást, és a többi project csúszását eredményezné.
Nem véletlen lett az AMD-nek ez az x2 politikája, ez az egyetlen út ami járható. -
PNEUM
aktív tag
Én nem értem senki nem olvassa figyelmesen a hírt??
Az Nvidia nem fog tönkremenni, de aki kizárólag Nv-re épít annak a bevételei erősen lecsökkennek.
Az AMD-re meg ráfér egy kis siker élmény.
A képekről meg annyit, hogy azzal a fórumtársal értek egyet aki azt írta hogy aki hentelés közben a falevelek éleinek simítását nézi,............. nos ez elég szánalmas.
-
tdd587
őstag
Szintén. Nálam is egyetlen progy akadt fent: Sacred 1, mert valami idióta 16 bites telepítőt rakott fel rá. Amúgy úgy láttam minden Vista driverben ott van az x64 csomag is. Talán kötelező is ott lennie (?), de azért nem esküdnék meg rá.
Gamer szempontból semmi hátrányát nem láttam az x64-nek. A munka az más.
-
Iron Funeral
őstag
Egyetértek veled, itt a PH!-n a fórumokban meg néhány hírben tolják az ember arcába a DX10.1-et, mer' milyen jó a (fáma szerinti) ingyen AA, aztán a játék látványa máshonnan, ezer sebből vérzik... A fizika a játékokban olyan, hogy Newton sírva fakadna ha meglátná amiket kiprodukálnak maguból a fejlesztők
Utóbbira jó megoldás lenne a PhysX mivel kicsit több erőforrása van egy VGA-nak mint valami maradék processzormagnak, de kételkedem abban, hogy fogunk PhysX-et látni jázékokban
. A driverekkel tényleg vannak gondok, de, ha minden igaz ráfeküdt az nV a témára
Más: szvsz az óriáschippel semmi baj nincs, ha megfelelő teljesítmény társul hozzá, pl. nézzétek meg, ha az RV770-et megdupláznák; 1600sp, 32rop, 80tmu (és ezzel a móddal végre kieshetne a köcsög CF/SLi) akkor méretben ott lennének mint most a G200 viszont a teljesítménye simán jobb lenne még a HD4870X2-nél is!(köszönhetően annak, hogy nincs már ott a CF mint visszafogó tényező).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#06658560 #79 üzenetére
MS termék, de a DirectX SDK-ban található programok messze nem szolgáltatnak elég példát a programozóknak. Nyilván az, hogy valaki tud D3D-ben programozni messze nem jelenti azt, hogy kapásból összedob egy tökéletes D3D10.1-es demót a legújabb eljárások használatával. Az új API használatára érkezik rengeteg dokumentáció az MS-től és az AMD-től. Mire kell különösen figyelni, ezt ne csináld úgy stb ...
Jelen pillanatban az AMD Graphics Computing Research Team ért a legjobban a DX10.1 által felkínált lehetőségek kihasználásához hiszen az ő feladatuk abból áll, hogy az egyes eljárásokra komplett, példaprogrammal is rendelkező anyagot publikáljanak, emellett készítsék a nyálcsorgató AMD-s technikai demókat.
A többi fejlesztő majd ezekből fog tanulni, amikor a saját DX10.1-es programjaikat fogják írni. -
oliba
őstag
válasz
[CS]Blade2 #85 üzenetére
Én elég jól bevállaltam a Vista 64bitet. Az 1997-es Fallout 2 is elfut rajta, pedig akkor még WinXP-ről sem hallottak. Az első része tényleg nem fut el, de anyni gond legyen. Már milliószor végigvittem
-
[CS]Blade2
addikt
Szeretem az ilyen képeket. Keresd meg a különbséget a 8xAA és 16xAA között, úgy hogy nem használhatsz Zoom eszközt. Ha megtalálod te vagy a Mester.
Mellesleg a többség nem hogy AA-t nem kapcsol be, de még azt sem tudja, hogy a grafikai beállítások közül melyik mit változat. A többség az Options-ba be sem lép, hanem egyből Start Game. Az AA nélkül meg akármelyik játék jól fut, főleg ha High beállításokat sem tesz az ember.
Aztán ott van, hogy a többség még Windows XP-vel rendelkezik csak, ami miatt a DX10 is felejtős számukra.Ugyanez a baj a 32bit-ről a 64bitre való váltással. Olyan kevés előnye van jelenleg, hogy még nem érdemes váltani, főleg driver gondok miatt.
Senki nem meri bevállalni, hogy csak 64bit-re adnak ki mindent, hogy váltani kelljen. A nagy átlagnak meg jó a 32bit. -
schwartz
addikt
válasz
Depression #57 üzenetére
Rájuk fért már végre ez a kis baj, mert eddig borzastó volt, amit a vásárlókkal műveltek.
Na ja... R9800XT 150k... Socket939-es X2 indulo ara... Remlik valami?
-
válasz
Depression #76 üzenetére
Nem a DIRT-re gondolsz? A GRID 2008. júniusi, akkor a 9600GT és a 3850 20-25e között mozgott
Amúgy a demojával játszottam 2600XT-n, 10x7-ben AA nélkül egész normálisan ment.Abu: az a 2.5x-es gyorsulás fájt egy kicsit
jó az 70-80%-nak is... De amúgy egyetértek az architektúrára vonatkozó mondásokkal.
-
rebugra
aktív tag
Nekem egy GeForce™ 8800M GTS -em van. DirectX 9 és DirectX 10 között hatalmas a különbség, de kíváncsi lennék, hogy DirectX 10.1 -nél van -e látható különbség?? (képeket nézve nem sok
-
{Zodiac}
senior tag
Nem tudok nem egyet érteni de egyet érteni sem, mert van benne "ha" szócska. (ez a dupla tagadás sosem volt az erősségem...)
Mindegy, én nem tudok cikket írni, de valószínűleg azért több lehetőség áll mindkét gyártó előtt, de ha azokat is elkezdenénk fejtegetni, akkor mégtöbb ha lenne... Mondjuk én az egész jelenlegi helyzetet a kát gyártó közt így írnám le egy cikkben: Az AMD (ATi) szénája áll jobban most, az nVidia-nak össze kell magát szednie. Hogy a jövő mit hoz, nem tudjuk... -=THE END=-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A lehetőségek vázolása alatt miért jóslást értesz ...
Mit jósoltam? Tényleg nem értem ... leírtam, hogy a gyártók, hogyan fognak a karácsonyi szezonra készülni (extra szoftverek), megmutattam képekben mit jelent a DX10.1. És vázoltam, hogy R600 ellen esélytelen a G80 mikróarchitektúra. Hogy miért? Nézd meg az RV670 és az RV770 közötti tranzisztorszám különbséget (40%) és 2,5x-es a gyorsulás. A G92-höz képest a GT200 tranyószáma 90%-al nőtt és a sebesség 1,8x lett nagyobb.
Ez az előnye ha nem kell globális ütemező, és a felépítés miatt hatékony a stream out kezelés. Ha az AMD csinál egy DX11-es GPU-t 1,5 milliárd tranyóval, akkor az NV a G80-ra alapozó DX11-es chipjének 3 milliárd tranyó kell, ha hozni akarja ugyanazt a teljesítményt. Ezért esélytelen a jelenlegi rendszer.
... esetleg ha valamivel nem értesz egyet, akkor kifejtheted, hogy mi a véleményed. -
{Zodiac}
senior tag
igazi bulvár-tudományos fejtegetés és katasztrófa-jóslás...
kb mint az időjárásjelentés a következő öt évre
-
decibel
aktív tag
Bazz Abu ekkora Amd nyálfolyást írni komolyan. Vicckategória. Btw mindenki megmondta neked előre, hogy 2009-ben új mikroarchitektúra fog érkezni, és ennek semmi köze nincs az Amd-hez, sokkal inkább az Nv ütemtervéhez.
-
mondjuk ha már az autós játékok szóba kerültek, a GRID-ben pl. normálisan megírt élsimítás van DX9-ben, és egyáltalán nem horror az erőforrás-igénye...
kicsit az az érzésem, hogy a felhasználóknak azért jó a DX10.1-féle AA, hogy azokban a játékokban is lehessen "olcsó" élsimítás, ahol valamilyen ok miatt nem fordítanak túl sok energiát a teljesítmény optimalizálására... -
v.tom
őstag
Aki azt mondja, hogy nem fontos a dx10.1, és csak parasztvakítás, az gondolkodjon el, hogy hány éve megy az a dolog, hogy ha valaki élsimítást akar, akkor mélyen a zebébe kell nyúlnia, mert a gyengébb modellek nem bírják a tempót, hiába a 16X FSAA, stb. A dx 10.1 lehet hogy nem egetrengető újdonságokkal telitűzdelt világmegváltó dolog, de ez is egy lépés a felhasználóbarátabb piac felé. Megéri róla beszélni. A képek között pedig van különbség. Nem is kicsi. Aki lebutított grafikán 600000 fps mellett csúcsgépen cod4-ezik, annak nem fontos, de aki mondjuk szeret a kedvenc szerepjátékában órákat barangolni és nézni a környezetet, vagy egy autós játékban szeret a nagy műgonddal összetákolt kocsijában gyönyörködni, az értékelni fogja. Amikor egy sűrű erdőben mászkál a játékos egy fps-ben, és mást nem lát majd, mnt falevelet, akkor lehet, hogy számítani fog az a picike különbség nem?
-
Male
nagyúr
Az MSI-féle TMPGEnc-es dolog biztos? Rákattintottam a linkre, és ott 30 napos próbaverziót írnak csak...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt érdemes azért hozzátenni, hogy a STALKER CS és az Unigine Tropics esetében ez a gyorsulás alig mérhető, mert jóval több munka is keletkezik a DX10-es rendszerekhez viszonyítva.
Az AMD is most kezdte nagyüzemben publikálni a DX10.1 programozás alapvető irányelveit, így a legtöbb fejlesztő csak most ismerkedik az API-val és a Multisample Access alkalmazásával. -
oliba
őstag
-
nohea
csendes tag
Nem akarom egy bizonyos játék szemszögéből vizsgálni, de mivel (ahogy te is írod) egyelőre csak a Dunia és az X-Ray 1.5 képes ezekre a dolgokra, más alapján nem nagyon lehet vizsgálódni jelenleg. Persze, hogy nem csak FPSek léteznek (bár egy ideje sztem már ez a besorolás se lehet tiszta, ld Oblivion, Fallout 3, stb), de mivel tucatfajta ellenfelet kitalálni és elhelyezni a pályán (hogy a klasszikusnál maradjunk) sztem nem túl nagy kihívás, ezért gondolom, hogy ott fontosabb lehet a részletgazdagság (bizonyos mértékig és feltételek mellett), mint akár egy RPG-ben, stratégiában, szimulátorban, etc... ezekben is persze szép és jó, ha meg lehet figyelni részleteket, de RPG inkább egy interaktív világra helyezze az elsődleges hangsúlyt, a stratégia a mesterséges intelligenciára, a szimulátor a valósághűségre, és így tovább. De az, hogy az apróságok további javításáról van szó, mikor olyan alapvető dolgok mint egy megrajzolt karaktermodell vagy egy vetett árnyék hiányoznak ugyanabból a cuccból (és ez nem tudom micsoda, ha nem megjelenítés), az sztem nevetséges. Üdvözlendő az új technológia, de ha sokan / sok részletben még az előző lépcsőfokot se mászták meg, akkor egyelőre felesleges bevezetni a mainstreambe.
Mindazonáltal, akármennyire is NV-hívő vagyok kb a GF2 óta, az utóbbi időben nem tudok nem egyetérteni azokkal, akik a zöldek kedves felmenőit emlegetik. Az, hogy ennyire kötik az ebet a karóhoz nemcsak az árakkal, de ezzel a 10.1gyel is (ami pedig gyk analóg a Symbian S40/S60 feature packjeivel, a legtöbb korábbi modellbe is simán beépíthetnék az újabbakat...), az hagyján. De megint egy "képtelenek-vagyunk-normális-drivert-írni" fázisban vannak, a mobil GPUik mizériáiról nem is beszélve. So, tény, hogy sürgősen tenniük kéne valamit, bár a "sürgős"ről asszem jócskán lekéstek...
-
#06658560
törölt tag
Nagyitottan is megneztem a kepeket, ugy sem mondok mast. A kepek jelentos resze semmi pluszt nem ad a korabbi latvanyhoz kepest. Ahhoz kepest, hogy jatek kozben mennyire sasolod a receket a palmalevelek szelen meg vegkepp nem. Nem baj, a foldmuvelo szeme vilaganak elvetelere biztos jo.
#21 spln: beszeltem en VGA-krol? Csak a ket megoldas kozotti kulonbsegrol beszelek, ami rettento foloslegesnek tuniok, hogy micsoda ujitas...
-
TTomax
félisten
Ezt nem tudom aláírni... az előző hozászolásomban leírtam miért.Ez egy hatalmas marketing fogás ismét,és kerek-perc érvelsz mellette szinte minden cikkedben.Az én igazamat jövő ilyenkorra fogja megérezni az aki most azért választ radeont mert Dx10.1.Én nem sajnálom az NV-t de azokat az embereket igen akik azért vesznek radeont mert a te cikked elolvassák,és el is hiszik hogy ez 100% így lesz.Az én véleményem még mindig az,hogy a DX10, DX10.1 pünkösdi dolog lesz.Több okból is így látom most ezt nem taglalnám.Sok mindenért lehet radeont venni,de azért mert 10.1-et támogat azért nem érdemes....
-
cucka
addikt
Az utolsó 4 képet csak én érzem manipulatívnak? Csak mert a nagyméretű képek is tökig fel vannak nagyítva, öklömnyi pixelekkel, így aztán persze hogy az amúgy észrevehetetlen különbségek is látszanak. Ez pont olyan, mint amikor a reklám anyagokban a grafikonok nem a 0-ról indulnak, így aztán egy hibahatár alatti különbség is hatalmasnak tűnik.
Nvidiát meg a geforce fx-ek idejében is temették, aztán mégsem.. Szerintem ez teljesen normális, hogy ilyen versenyben előfordul, hogy ideiglenesen az egyik cég előnybe kerül. Az Ati is a hd3000-es széria óta lett ismét ekkora király, az x1000 és x2000 szériák nem sikerültek azért ennyire jól.
Mod: Egyébként biztos velem van a baj, de a teljes képernyős képek között én az égvilágon semmilyen különbséget nem véltem felfedezni, ezáltal olyat merek felételezni, hogy az egész dx 10.1 problémának nagyobb a füstje, mint a lángja.
-
Depression
veterán
Jelzem minden kedves fórumozó számára, aki Nv visszavágástól várja az árvesenyt, hogy míg ők álltak fölényben, a 8800 Ultra 160k-be került, míg a GTX csupán 140k volt. Az ATI előállt a 4xxx-es kártyáival nevetséges áron (ugye válság előtt 4850-et 32k-ért), és elérhetővé tette mindenki számára a látványos játékot, ehhez igazította magát az NV, és nem fordítva. Előtte az élsimítás csak a gazdagok kiváltsága volt.
A hírben az is szerepel, hogy a DX10.1 látványjavítása nem kerül plusz erőforrásba, igy nem arról van szó, hogy szebbet is tud, hanem ugyanolyan sebesség mellett még szebb is.
Már számos alkalommal bebizonyította az Nv, hogy a marketingesek adják el a karijukat, és ezután sem kell félteni őket, hisz a mainstream vásárlók elenyésző százaléka olvas teszteket, szinte nem is tudnak az ATI fölényéről. (It's meant to be played, ugye)
Röviden ennyi. Rájuk fért már végre ez a kis baj, mert eddig borzastó volt, amit a vásárlókkal műveltek. -
Tibord
senior tag
Nekem nem az iránnyal van problémám. Félreéretttél (vagy én fogalmaztam rosszul).
Nekem az emberek hozzáállása nem tetszik.
Komolyan hisznek tömegek abban hogy a totál sz.r Vista (megjelenése óta használom a 64bites verziót) után a microfos kijön egy olyan oprendszerel ami kb annyira terheli le a gépet mint a win 3.1
Ja és közbe emellé minden kényelmi funkciót és hatalmas tudást és gyorsaságot várnak a bekapcsolás után maximum 3 másodpercel.Igy aztán marha nehéz véleményt mondani valamiről.
Pl.: a leptop amiről írok olyan lassu az sp3-as winfossal hogy a rákötött tévékártyán a csatornaváltás másfél percig tart. Csak megjegyezném hogy az sp2-vel meg tökéletesen működött. (ennek örömére ma le is gyalulom a rendszert).
Az meg megin más kérdés hogy a sok ember aki kipróbálta a Vistát kb 2-3 órát használta holott köztudott dolog hogy a vista rendesen kb 1 hét után működik.
Na de ez nem ide tartozik ugyhogy abba is hagyom.
-
válasz
Dark KillerX #44 üzenetére
Ezen csodálkoznék, ugyanis ha DX10.1-re írja a Blizzard a játékait, akkor rengeteg embert kizárnak a vásárlói körből, ez meg nem jellemző rájuk (annak idején a WC3 is elment egy lowend gépen is simán).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nekem a felhasználók érdekeit kell néznem ... márpedig a userek Anti-aliasing támogatást akarnak. Ha nem lennének a nagyközönség számára elérhetőek Windows Vista SP1-es rendszerek vagy DX10.1-es grafikus kártyák akkor egy szót sem szólnék. De így ...
Nagyon sajnálom az NV-t, de a vásárlók félrevezetése szerintem nem jó stratégia ... ebbe bukott bele a 3dfx, ha nem teljesítik a nagyközönség akaratát akkor ők is így fognak járni. Szerencsére még van idejük javítani.A fudzilla pletykája szerint következő NV generáció már új mikroarchitektúra lesz ... ez jó jel a versenyképesség felé vezető úton.
-
Tibord
senior tag
Hát azért bárki bármit mond a külömbség látható.
És nem akarom elhinni hogy az emberek nagyrésze csak zombikat öl megállás nélkül.
Én például a FC2-ben nem azzal kezdtem hogy hol tudok kinyírni 1544442626db embert, hanem elindultam a pusztába. Sétálgattam, nézelődtem, és igen tesztelgettem a látványt és a játékot. Ami tegyük hozzá nem váltotta be a hozzá fűzött reményeimet (realitás, árnyékok hiánya, a fa nem ott törik le ahol lövöm, stb)
De attól még igenis megnéztem a grafikai minőséget.
Ugyanez a helyzet volt a Crysis-okkal is.Meg azért lehet számítana a kép minősége mindjuk egy pc-n megjelenő DX10.1-es FABLE2-őn.
Az NV-t meg nem kell sajnálni de temetni sem.
És az ATI-t sem kell leszolni de isteníteni sem.
Mindkét cégnek megvannak a maga húzásai arra hogy az ő terméküket vegye az ember.Az meg megin más dolog hogy a vista meg az xp hogyan viszonyul egymáshoz (nálam a visa alatt gyorsabbak a játékok, de ez saját dolog).
És had ne várjátok már a WIN7-et annyira. Szerintetek az tényleg kissebb gépigénnyel fog rendelkezni mint az XP?
-
Hát el kell hogy mondjam, ég és föld. Én annó a Far Cry-al teszteltem az alpha textúrák elmosását, és hihetetlenűl látványos volt a különbség, 1024-ben és 1280-ban is, össze sem lehet hasonlítani. Igen DX9-ben is van ilyen AA, azt ATI-ék adaptív élsimításnak hívják, csak éppen nagyon leterheli a kártyát, a DX10.1-es változat meg nem.
(#16) De értetlen vagy. A DX10.1-ben pont az a lényeg, hogy sebességcsökkenés nélküli az AA.
-
TTomax
félisten
Én nem akarok senkit elkeseríteni,de itt nem csak olyan játékra kell várni ami majd 100% támogatja ezt a ficsört,hanem olyan op rendszerre is ami jelentős teljesítményveszteség nélkül tudja ezt abszolválni.Mivel a Vista-t az MS már nem fogja foltozni így meg kell várni a WIN7-t.No és gyanítom még jövőre sem jönnek ki igazán olyan játékok amikbe ez rendesen be lesz építve.Addigra az egész jelenlegi ATI paletta lecserélődik,tehát aki most vesz ilyen kártyát e miatt az megint csak nem jár jól,mint ahogy az RV670-nél sem...Nagyon erős marketing szagot érzek,csak azt nem értem,hogy egy ilyen tudású kolléga mint a cikkíró,ezt miért nem látja át...
-
Myers
senior tag
"A legegyszerűbb megoldás az árcsökkentés lenne, ám ezzel tulajdonképpen öngólt rúgna az NVIDIA. Gondoljunk csak bele. Az AMD a jelenlegi árakat úgy alakította ki, hogy a vállalat és partnerei megfelelő bevételt szerezzenek a kártyák forgalmazásából. Az NVIDIA ezt már nem mondhatja el magáról, mivel a legtöbb GeForce kártya eladásán igen kevés haszon van, sőt a GT200 chipre épülő termékek majdnem az előállítási költséggel megegyező áron keresnek gazdát. Ilyen feltételek mellett a zöldek árcsökkentési kísérleteit a vörösök játszva lekövetnék, és a GeForce kártyát gyártó cégek a jelenleginél is nehezebb helyzetbe kerülnének."
Ez azt jelenti, hogy az nV miatt nem vehetünk olcsó Ati kártyát?
Azt kell mondjam, hogy egy 4850-es 40k-ért IS olcsó. Mi lenne itt, ha az nV is ütőképes lenne?
-
Ste
addikt
válasz
Dark KillerX #40 üzenetére
de most nem arról van szó, hanem a kirohanásodról
igenis volt mind2 cég technológiai fölényben, ez így van rendjén, de ettől függetlenül az elmúlt évek Nv fölényről szóltak -
v.tom
őstag
Soha nem egy bizonyos játék szemszögéből vizsgáld a dolgokat. Ha csak FPS-ek léteznének a világon, nyilván egész más irányba haladt volna a technika, de pl egy RPG-ben nagyon fontos lehet a minél részletgazdagabb és látványosabb grafika, még ha nem is olyan nagyon gyors. De azt hiszem előttem már írta ezt valaki. Az egy dolog, hogy az aktulis játéknak vannak hibái, de ez a cikk nem arról szól, hogy ezeket kielemezzék. Ez csak a technológiáról szól. Szét kell választani a játékot és grafikáját, mert a kettő a jelen helyzetben teljesen összekapcsolhatatlan. Most lényeg a dx10.1 alkalmazása, amire most csak ez a két motor képes, tehát ezekkel mutatják be a szemmel látható változásokat. Nem érdekes, hogy egyébként a játék szar, vagy istenkirály, vagy neadjisten tele van bug-okkal.
-
érdekesek ezek a DX10 - DX10.1 képek a STALKER-ből - nem is a recés élek miatt, hanem amiatt, hogy a megvilágításban mekkora különbség van a két mód között. ez vajon mitől van? addig OK, hogy az árnyékok élsimítása működik a 10.1-ben és nem működik a 10-ben, de a fény a tónusa is más a két renderpath között
-
oliba
őstag
Játszanak egyesek szép sűrű nagy fűszálak között AA nélkül, hányingerük lesz az biztos. Aki meg nem lát AA és noAA között különbséget, akkor nekik vagy olyan kártyájuk van, amin nem bekapcsolható, mert 5FPS lesz, így áltatva magukat, hogy nincs értelme, vagy pedig nem látnak.
szerk.: ha élsimítás jön szóba, miért mindenki az FPS-ekre gondol? Más játékba nincs is? Egy jó kis stratégiába kockás levelek legyenek, vagy szépek. Ott elég sokat néz az ember egy pontba, meg közbe lehet csodálni a grafikát is. Nomeg vannak RPG-k is, ahol nem 250-el megyünk kocsival, hanem max 70-el lovon, de inkább sétálunk az erdőbe hulló falevelek, mohás sziklacsoportok és szép búzamezőn
-
nohea
csendes tag
Hm...oké, ilyen faleveleken látszik a különbség. DE, kérdezem én, ki az, aki faleveleket nézeget, amikor párosával hasítanak a füle mellett a rakéták és féltucat akármilyen ellenséges egység lövöldözi mindenféle gépfegyverekkel? Már ha egyáltalán az illető bekapcsolja az élsimítást, mert oké h nagyteljesítményű videókártyák sok memóriával (bár emiatt is lehurrogtak már h nem mkinek van rá pénze, mindegy, másik téma), de az élsimítás eléggé leterhelő, akár zöld, akár vörös, pláne nagyobb felbontásokban.
A 10.1hez meg Far Cry 2 kapcsán annyit tudnék hozzáfűzni: oké, most ez az akármelyik patch lehetővé tette. DE, ugyanez a patch azt is megoldotta, hogy: a) a játékos karakterének legyen saját vetett árnyéka? b) a játékos karaktere maga ne egy láthatatlan szellemalak legyen, ha teszemazt a föld felé fordulok (járművön kívül)? c) 10ből ne 8 tereptárgy legyen teljesen statikus? ... Aki szerint ez szőrszálhasogatás, attól elnézést, de totál értelmetlennek tartom a 10.1en való lovaglást, amíg ilyen oltári baromságokat el tudnak követni a tervezők, a.d.2008ban, ezek ugyanis szvsz valójában a realizmusról/játékélményről szólnak, nem arról, h egy sokadlagos feature-t ki lehet-e pipálni vagy le kell venni a listáról - tisztára, mint az iPhone: húdejó3Ganethez, ja, de próbálj meg vele MMSt küldeni/fogadni...
Az árnyékokról meg annyit, hogy Crysisban se csak sötét foltokból állnak, pedig CE2 még hírét se hallotta a DX10.1nek. És hogy egy picit a fentebb említettekre is visszatérjek: ki a francot érdekel hogy egy sötét folt vagy 3 árnyalat, ha mindenféle fényforrással körülöttem sincs sehol a saját árnyékom???
-
Ste
addikt
válasz
Dark KillerX #33 üzenetére
azért volt a 8800gtx majd 2évig csúcskari igaz?
egészen a 4xxx-es szériáig nem nagyon tudott érdemben labdába rúgni -
PeppErKorN
tag
Lényegre törő, összeszedett cikk, gratulálok.
A harmadik képpáron a DX 10.1 hatására a katonák annyira jól érzik magukat, hogy le is ültek a tűz köré. -
Def26
félisten
válasz
Dark KillerX #20 üzenetére
"Ui.:Üzletpolitikai szempontból ne kivánjátok a konkurencia tönkremenetelét"
Ki mondott ilyet?
-
Eagl3
veterán
válasz
Dark KillerX #20 üzenetére
Te miről beszélsz?
Ki akarja, hogy bármi/ki tökremennyen? Nemértelek...Ne lovagolj már ezen a hülyeségeden folyamatosan
<---- sok ugribugri smile meg nem kell...
[link] -
Szondar
csendes tag
válasz
Dark KillerX #13 üzenetére
Az árnyékhatásokban nagyon jelentős a különbség.
Lehet számomra azért egyértelmű, mert 3D-s látványtervezéssel foglalkozom. -
Ste
addikt
válasz
Dark KillerX #13 üzenetére
miért amíg nem volt Ati visszavágás, mennyiért vetted az Nv karikat?
-
TomBoy1986
veterán
Jól látod, lehet emlékezni a 48x0 megjelenésére, amikor hirtelen 20-25K-t esett a 9800GTX-ek és 8800GTS-ek ára emlékeim szerint...
Dark KillerX:
Ja persze... mert 5 év alatt nem volt egy veszteséges negyedévük sem, s nem tudtak annyit félretenni, hogy túléljék ezt az egy évet kb... na ne hülyítsük már egymást -
Dark KillerX
addikt
válasz
TomBoy1986 #24 üzenetére
Eléggé sz*rb*n van már most,nem egy partnere hagyta ott,és a bevételek is estek 5%-ot,és ha következő széria sem váltja be a hozzáfúzött reményeket,akkor azt hiszen tényleg elkezdenek az Nv feje fölött a viharfelhők gyülekezni.
Ui.Far Cry3-at akartam írni
-
bossvico
senior tag
válasz
Dark KillerX #13 üzenetére
Én állig Nv fan voltam mindíg is, de nekem pont az az érzésem, hogy ők azok akik nem voltak hajlandóak olcsóbban adni ha tehették volna sem. Na ez most fordult, és a 9800-at adnák százér, ha nem lenne 4850-es. És meg se jelent volna a 200-as széria.
Végre kaptak a zöldek egy taslit.
És ezért váltottam Atira.Képeken télleg észrevehetőbb, az árnyék végre nem sötét vonal csak.
Jo jo.
-
TomBoy1986
veterán
válasz
Dark KillerX #20 üzenetére
Nyugodtan tessék csak azt venni. De nehogy már elkezdjük félteni a diszkrét VGA piac több mint 60%-át uraló NV-t, mert most nem tud kiállítani egy normális terméket sem...
Nem hinném, hogy az elmúlt évben ezt hangoztattad volna fordítva
-
Shodan
őstag
válasz
Dark KillerX #20 üzenetére
far cry 2 nekem már most is jól megy
-
Sandormaster
aktív tag
Bezonyám!
Lehet az ATI-nak nem is az nV lesz majd az ellenfele hanem majd az Intel
Amúgy meg valóban kicsit túlzó az élsimítás előtérbe hozása én (igaz nekem ratyi kártyám van) de sosem használtam AA-t és mivel az nV még mindig nagy befolyással van a játék fejlesztőkre nem hiszem hogy a single user-t érdekli vagy észreveszi otthon a különbséget.
Mindenesetre megvárom az SC2 megjelenési dátumot és majd egy csúnya vörös kártyát szerzek a gépbe csak hogy meglegyen a DX10.1 -
spln
tag
válasz
#06658560 #11 üzenetére
Igen, ha lenne egy GT200-as kártyám csak ezért valószínűleg nem cserélném le.
Ellenben ha fejlesztenék, és döntenem kéne, hogy GT200 vagy 4800, akkor már más a helyzet...
Illetve a valóban dx10.1-re épülő játékokban nagyobb különbség várható mint ezt mások is írták(#20) Dark KillerX:
Én nem kívánom, hogy mennyen tönkre az nV, nyilván nem tenne jót a piacnak...lásd cpu-nál intel
Csak az nV-nek ideje valami valódi újítással előállni, mert a gyártunk egy nagyobb chipet taktika már nem jön be. -
Dark KillerX
addikt
Milyen jó lenne ha tönkremenne az Nv,élveznétek mi
,aztán majd mikor megkénne venni az új ati karitókat(6850Hd-t 2Gbyte Gddr5-mal) 2011-ben,hogy sírna a szátok,hogy 100000 alatt nem kapnátok olyan karit,amivel jólmenne a Far Cry2,Crysis 2
Ui.:Üzletpolitikai szempontból ne kivánjátok a konkurencia tönkremenetelét.
Ui2:mephi666 a sok atis nem lát az fsaa-tól
,nem értik mért jó,ha az Nv is jól müködik.
-
#54715584
törölt tag
nekem a dx10es kepeken mintha kicsit elesebbek lennenek a mintazatok a fapadlon, a dx10.1-nel nekem kicsit elmosodottabb, homalyosabb...nem?
-
mephi666
nagyúr
válasz
Dark KillerX #13 üzenetére
pont ezt akartam még mondani
ezért szoktam általában az fsaa kikapcsolásával teljesítményre gyúrni, ha nem elég gyors a játék, mert folyamatos mozgás/hent közben szerintem nem annyira zavarók a recés élek, mint komolyabb játékoknál a sebességcsökkenés... aki meg a nagy csimmbumm alatt screenshotolja a zombi fejét, hogy recés-e a füle, arról meg megvan a véleményem
ezek a felnagyított képek olyanok, mintha 3megapixeles meg 10megapixeles képeket nagyítgatná az ember, hogy mennyivel jobb a 10megapixel... holott 3megapixelesről is tűéles képet lehet nyomtatni a családi fotóalbumba
mellesleg én is bízok benne, hogy az nvidia visszavág... kell a kiélezett verseny, hogy normálisak maradjanak az árak... még azt sem bánnám, ha belépne pár új cég is a piacrajó nagy kavarodás lenne... szeretnék újra többrésztvevős teszteket látni... régen ott volt az nvidia/3dfx/s3/ati/matrox/stb... de jók voltak azok a többoldalas tesztek
-
schwartz
addikt
Aztamindenit!!! Micsoda kulonbseg van a kepek kozott!!!
(na megyek is a szemeszetre, egy rutinvizsgalat befigyel...
)
-
Dark KillerX
addikt
válasz
#06658560 #11 üzenetére
Mért van olyan érzésem mnidenki szídja az Nv-t mind a bokrot,pedig konkurencia nélkül vehetnétek 4850-et 100000-ért.Azért kellene rímánkodni,hogy az Nv új szériája tutti legyen,ezáltal minél kiélezettebb legyen a helyzett,és hogy minnél jobban nyomják le az árakat.Monopol helyzetben durván elszaladnának az árak.
Ui.:Nem tudom,mekkora különbséget láttok a képek között,én látok minimálissat,de ha játék közben megy a zuzás nem hinném,hogy ilyen aprósgokkal foglalkozzak,egy a lényeg legyen meg az elegendő framerate
.
-
#06658560
törölt tag
Semmi elterest nem latok az elso keppart leszamitva a ket kep kozott. Ja, a lepcsonel meg igen. viszont az elso kep is erosen razoomoltnak tunik, ahogy a tobbi is- minusz lepcso. Ennyiert en nem valtanek VGA-t. illetve az a jatek, ami ennyivel akarja magat eladni, az egy filler penz kiadasat sem eri meg.
-
Zé_Mester
őstag
nagyon kíváncsi leszek hogy fog alakulni ez az egész.
az tény hogy még nincs olyan játék ami kajakra támogatja ezt a DX10.1 dolgot, mivel csak patch meg mindenféle toldás-foltozás után képesek rá.
majd amikor megjelenik az első olyan, ami már könyökből támogatja ezt az egészet, akkor lesz tiszta a kép.
de már az R600 megjelenésénél tudta mindenki hogy az ATI olyat alkotott, aminek csak a későbbiekben lesz nagy haszna, mivel az akkori játékok még képtelenek voltak kihajtani a kari teljes tudását.kíváncsian várom hogy mit reagál majd az nVidia
-
Fáraó
őstag
Az utolsó bekezdés a lényeg.
-
mephi666
nagyúr
válasz
cowboy_bebop #6 üzenetére
hát jobban megnézve, az első stalkeres képpárnál, mintha a dx10-esen nem is lett volna bekapcsolva fsaa, olyan recés... a másik 2 kép között már nem olyan nagy a különbség...
-
Eagl3
veterán
Egyre inkább előjön a DX10.1 előnye és ez még csak a második játék ami támogatja, sőt inkább úgy mindanám, hogy még egy játékba sem volt rendesen beépítve.
FarCry2 -ben ugye nincs sebesség beli külömbség pont azért mert utólag ráaplikálták a DX10.1 -et. S.T.A.L.K.E.R -ben pedig egy patch segítségével érhető el a DX10.1.
Kíváncsian várom a következő játékokatÉn személy szerint nem féltem az NV-t, hihetetlennek tűnik, h. nincs semmi a tarsalyukban. Túl nagy a csend, midnenhonnan csak a találgatást hallani.
-
mephi666
nagyúr
kötekedős napom van
de elég rendesen fel vannak nagyítva itt a képpontok... ha pl egy 19"os képernyőn 1m-ről nézed pl 1280x1024ben dx10 4xfsaa-val a játékot, nem ilyen óriási a különbség... még nagyobb felbontásban meg még kevésbé látod... ez nekem ilyen marketing-szagúnak tűnik... a flight simulator x-szel is nyomatták nagyon a dx10 dumát, hogy mennyivel szebb lesz... sógorom mondta, hogy vista alatt nézte dx10ben és nem látott olyan nagy különbséget a dx9-hez képest... (4870-el próbálta mindkét esetben... max részletességgel...)
-
tlac
nagyúr
nekem jobban tetszenek az 1. oszlopban lévő képek, sokkal élesebbek
-
alienpapa
senior tag
Érdekes lesz a következő év. Biztos h sok újdonság lesz, és a régieknek meg szépen lemegy az ára. Alig várom már h 20k-ért vegyek 4850-et.
-
Hedgehanter
őstag
Rendesen vagyakozok egy 4000 serias kartyara...
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- GoodSpeed: Ugrás 32 GB RAM-ról 64 GB RAM-ra: Corsair Vengeance CMK64GX5M2B6000Z30
- Tőzsde és gazdaság
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen légkondit a lakásba?
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- Samsung ME46B 46" LED Monitor
- DELL Precision 7540 - Intel Core i9-9980HK, RTX 3000 (nagyon erős GPU-val)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- ÚJ HP EliteBook 840 G8 - 14"FHD IPS - i5-1145G7 - 32GB - 512GB SSD - Win10 - 6 hónap Garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest