- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- 520 Hz-es monitorok duója az ASRock védjegyével
- Jön a HDMI 2.2-es specifikáció
- CES 2025: elkészült a HDMI 2.2-es verziója
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Nyomtató topik
- CES 2025: közeleg az AMD és az NVIDIA CES előadása
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
dagijoe78
csendes tag
Majd ha már Direct X 26 lesz akkor már belelehet élni magunkat a játékokba! vagy akkor már aztis érezni fogjuk ha megharap egy szörny?
Dag! j0E
-
priti
addikt
Tudtok valami olyan hardveres változásról, ami a programok futtatásakor indítási követelményként jelenik meg? Manapság a System Requirements címszó alatti tényközlések használhatatlan hazugságok, kb. olyan, mint ha azt mondanám valamire, hogy ha van négy kereked, akkor már megvan az autód és csak egy autó kell...
Mindenhol áradoznak, hogy hűűű meg ha, de a lényegről meg nem tud senki semmit, pedig itt most arról van szó, hogy a 9-es szériának megszűnhet a szoftveres támogatása és százával vannak köztünk akiknek 40-50-60 ezres dx9-es kártyájuk van és fuck mert ezzel kéne kezdeni a topicot.
igaz, hogy nem volt egy hatalmas beruházás, hogy a 7800GT-met lecseréltem egy 7900GTX-re, de azért khm, érdekelne hogy most pontosan mi is lesz... indulni fognak az új progik vagy nem, ez a lényeg a többi meg csak süketelés, felesleges órákat beszélni arról, hogy állítgatni kell e a felbontást meg a többit, vagy hogy mennyivel szebbek a játékok, az előbbit úgyis mindenki beállítja magának, az utóbbiról meg úgyis mindenki a videót nézi meg.Hardverlesen
-
debut12
aktív tag
Azért kíváncsi vagyok a DX11 korszakában milyen játékok lesznek.
Ja, és hogy mikor jön? Csak nem az új winfossal előreláthatólag 2009ben?
Tök jó lesz, új OPrendszer, új videókártya.A legfőbb meglepetés-faktor a holtbiztos dolgok kipróbálása. Zuhanó repülőn nincs ateista....
-
Raymond
félisten
Will Direct3D 10 ever come to Windows XP?
[link]Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Én azt az üzletpolitikát teljesen értem a MS-tól, hogy nem akarja kiadni a DX10-et XP-re, de ez elég kevés ahhoz, hogy a játékosok Vistára váltsanak - ismerve a jelenleg fennálló problémákat az újabb játékokkal; természetesen még nem beszéltünk a DirectSound-támogatás elhagyásától, ami szintén nem egy pozitív lépés a MS-tól. Az igazi kényszerítő körülmény majd a támogatás megszüntetése lesz, akkor tetszik, nem tetszik, kénytelenek lesznek az emberek váltani, ha támogatást is szeretnének. Persze az is könnyen elképzelhető, hogy sokan akkor is maradnak majd XP-nél, mert a Vista lesz a rosszindulatú kódok íróinak célpontja.
https://www.coreinfinity.tech
-
vedini
őstag
ez egy kicsit erős semmi gond vele, szerintem xp alá nem lesz dx10, vagy csak baromi körülményesen, szerintem egyébként értelme se lenne
én csak azért nem akarok vista-t, mert utálok installálni, a mostani rendszerem is tiszta ratyi már de nagyon lusta vagyok újra felrakni (kb 1.5 éves, tuningkísérletektől viharvert)workworkwork...
-
Raymond
félisten
Amit a nep DX10 effektek alatt ert azok egy kartya hardveresen tamogatott funkcioi. Ezeket mindket API-n keresztul el lehet erni es OpenGL alatt hamarabb, mivel ott a chip gyartoja adja meg mit lehet es mit nem a meghajtokon keresztul es nem az MS a DX-en keresztul.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
rollins
őstag
engem is ki lehet javítani ha marhaságokat írok:
én is csak pislogok, lehet benne valami, hogy az m.s. a saját érdekében a dx10-et a vistához szögezi, meg itt írják, pl. rudi is, hogy xp-n is menne ha akarnák, talán egy service pack -kal lehetne is xp-re vagy akár portolható is lenne másik operendszerre is? Raymond szerint meg a dx10 effektekhez hasonló dolgokra az opengl is képes lenne? állítólag a doom3 is használt dx9 (b?) effekteket, mert egyszerűbb volt azt alakalmazni, de akkor linuxon hogy a fenébe ment csak natív opengl-lel -
-
rollins
őstag
nem értek hozzá, de tényleg lehet ogl hívásokkal dx10 effekteket előhúzni? ogl -t azért hanyagolták mert ms érdeke, meg nehezebb programozni? meg itt felcsillant szemem hogy esetleg linux alatt is lehetne valami ilyesmit? az elég izgi lenne (linux alatt eddig mindeféle emulátorok nélkül a régi q3 -as játékok mennek szépen, doom3 és quake4 demo is minden gond nélkül fut , főleg nvidia vga-n)
-
Raymond
félisten
Pedig nem igy van Az a helyzet hogy a DX10 funkciokat csak az uj OS+driver model segitsegevel tudjak megcsinalni.
masik dolog hogy semmi akadalya a DX10 kategoriaju effektek XP alatti eleresenek. Ugy hivjak a dolgot hogy OpenGL es minden funkcio (meg a GS) is elerheto alatta a mostani meghajtokkal. Ez mondjuk azert is mert az MS most erte el az a szintet az aplikacio-API-driver-hardver lanccal DX-nel ami az OGL-ben mar reg meg volt. Egy csomo koztes reteg kiesett a lancbol de ezek OGL alatt eleve nem voltak ott.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
rudi
nagyúr
válasz Komplikato #462 üzenetére
Kétlem, hogy egy hardver és egy oprendszer közötti kapcsolatot képező réteget (rétegeket) ne lehetne többféle operációs rendszerre megírni. Szerintem a Vista és a DX10 nincs oly mértékben összekapcsolva, hogy csak azzal az egyetlen rendszerrel működjön. Persze, az MS-nek egyáltalán nem érdeke az XP-s DX10 támogatás, sőt.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Komplikato
veterán
Na most ez nem csak XP alá lenne, így még meglepőbb (rebesgetnek Linux és Mac verziót, szigorúan csak x86 procik alá), de a saját oldala szerint is eléggé nincs még kész (tud futattni pár DX10 SDK samplet), másrészt nézd meg a sajtóviszhangot ... nem sokan hisznek benne, hogy használható lesz.
Sokak szerint csak a szoftveres referencia renderert írja át, ami az SDK-ban van. Akkor meg nem sokat ér."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
[link] - szerintetek ez igaz lehet? Valóban lehet dx10 XP-n?
https://www.coreinfinity.tech
-
Dizson
tag
Sziasztok. Lenne egy kérdésem. Kicsit noob kérdés de nem akarok böngészni a neten.
Mi a Directx technológia? Egy kis feladathoz kéne nekem. Előre is köszönöm.
[Szerkesztve] -
-
FireGL
aktív tag
UE3 is fully DX10:
Quote:
Jacob- This isn't really a UT2007 question this is more a UE3 question; Do you guys have any plans to add DX10 features to UE3?
Sweeney- Oh yea absolutely, we will have full support for DX10, we will use their geometry shader stuff to accelerate shadow generation and other techniques in the engine, we will be using virtual texturing. With both UT2K7 and Gears of War we are offering our textures at extremely high resolution like 2000x2000 resolution which is a higher resolution than you can effectively use on a console because of the limited memory, but it is something that certainly will be appropriate for PC's with virtualized texturing in the future, so we will whole-heartedly be supporting DX10. It’s hard to say what the timeframe will be on that because Vista could ship this year, or next year, or whatever. But, we will certainly be supporting it really well when it comes along.
[link]Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
donsergiooo
senior tag
''a piaci versenyben mindenki a lehető legkisebb befektetéssel akarja a lehető legnagyobb nyereséget termelni, tehát csak kis lépésekkel halad előre''
Erről beszéltem!
De talán ez jobb megfogalmazás is.ASUS P5QL, Q6600 (3400mhz), CM HyperTX , 8GB Ram (1060mhz), Ati 4850 512MB, Samsung 750GB + 2x500GB + 120GB HDD, LG DVD-RW, ASUS 550W táp, BENQ 22" TFT (1680x1050)
-
rudi
nagyúr
Emberkék, nyugi már! Küllönbenmeg google a ti barátotok! Ha kell, linkelek én nektek új cikkeket, amikben a régi infókat hajtják újra és újra más köntösben, itt van pl. ez [link]. Ha egyszer nem jött ki új DX10-es hadrver és nincs még hivatalos Vista start, akkor mit vártok, miről legyen új infó?
DX10 qrvajó, qrvaúj meg qrvahű, ezt tolja mindenki körbe körbe, de arról nem beszélnek, hogy a teljesen új módiba bele kell tanulnia a kódereknek és egyelőre még jó sokáig DX9 lesz az alap, amire a játékok készülnek, szóval a DX10-es kódrész nem csak extra tanulást igényel a fejlesztőktől, hanem extra munkát is. Rakás nagyobb projekt csúszik (bár ez mindig is így volt, de DX verzióváltásokkor hatványozottan igaz).
Van ez a süket duma, hogy a DX10-es kártya DX9-ben is jobb lesz. Ennek semmi köze a DX10-hez, legfeljebb a Vista új drivermodelljéhez (míg nincs rendes, hivatalos verzió addig ezt is csak sejteni lehet - legutóbb, RC1-ben még semmivel sem voltak jobba a Vistas DX9-es eredménye az XP-skenél). Amitől a GF8800 gyors, az az unified architektúra, szintén nem feltétlenül a DX10 hozománya, egyszerűen időszerű volt már.
A másik szokásos badarság: miért nem lehet hirtelen baromi gyors, a korábbinál 2-3-szor gyorsabb VGA-t kiadni? Egyfelől nem is olyan könnyű ilyen chipeket fejleszteni, másfelől a piaci versenyben mindenki a lehető legkisebb befektetéssel akarja a lehető legnagyobb nyereséget termelni, tehát csak kis lépésekkel halad előre, lehetőleg mindig megelőzi a konkurensét. Tegye fel az a kezét, aki másképp csinálná (aki 15 oldalas házi dolgozatot ír, ha már 3 oldalassal is megkapja a jelest)!Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
donsergiooo
senior tag
Nos ...teljes mértékben igazad van! Én úgy látom, h a technológiai fejlődés jóval messzebb jár mint amit mi magunk meg tudunk tapasztalni. Nos szerintem azért (lépésenként), kissebb fejlesztéseket visznek véghez, mert minden egyes fejlesztés mögött jó üzleti lehetőség kínálkozik!
ASUS P5QL, Q6600 (3400mhz), CM HyperTX , 8GB Ram (1060mhz), Ati 4850 512MB, Samsung 750GB + 2x500GB + 120GB HDD, LG DVD-RW, ASUS 550W táp, BENQ 22" TFT (1680x1050)
-
Joshi
titán
válasz donsergiooo #448 üzenetére
A DX9 SM3.0 is már elég szép látványt nyújt. Erre jó példa a 3DMark05(SM2.0) és a 3DMark06(már SM3.0 is) látványbeni különbsége. Én úgy veszem észre, hogy még csak most kezdenek jönni az SM3.0-ás játékok pedig már itt a DX10/SM4.0. Jóformán még meg sem tudták mutatni a DX9 képességeit, de már itt van az utód. Ami pedig a DX9 vs DX10-et illeti szvsz főleg hardver függő a futtatásuk sebessége, mivel DX9-es játékokkal tesztelték a DX10-es VGA-kat(8800GTX/GTS) ami nagyon meggyőzőnek látszik. Akkor mégiscsak lehet DX9-et futtatni megfelelő sebességen?
Azt nem vitatom, hogy kell a fejlesztés, csak kár hogy féléves ciklusokban és sajnos a pénztárcánk látja kárát. Meg az is érdekes, hogy soha nem dobnak piacra olyan VGA-t, ami mondjuk 2-3 évig kompromisszummentes lenne(pedig megtehetnék). Például 2-3x gyorsabb kártyával rajtolnának el a 8800GTX-es kártyánál.
[Szerkesztve] -
donsergiooo
senior tag
A lényeg, h foraradalmasított! A kódok a hardveren jobban lefutnak! Több lehetőség ..stb! Nehéz igazán összehasonlítani a DX10 és 9 verziókat a látvány szempontjából!
Szerintem mikor kitalálták a DX10 fő célkitűzéseit, magát a szabványt, akkor elsősorban a Hardverben is létrejöttek a forradalmi megvalósulások! pl: egységesített feldolgozó egységek, bár ez kevésbű függ össze a DX10-el, de mégis előlről kezdtek mindent! Tanultak a DX9 (agyon turbózott és fejlesztett) változatok hibájából, így most kiküszöböltek sok felesleges teljesítményt visszafogó kódot! Mivel nem vagyok szaki ezért csak gondolom, h a DX10 mégis csak időszerű! Mikor fogjuk ezt valóságban látni?
Jó kérdés!
lee56 idézve: ''szal a legtöbb ''ilyen szép lesz DX10-ben'' duma kamu'' Ki mit ért szépség alatt? Ha csak azt, h a kamerán lecsurog a vízcsepp, nos ez csak látványjavító effektus! De a lényeg, h a szépség nem ettől függ majd, azthhiszem ezzel mindenkivel egyetérthetünk! Ami viszont pozitívum, az új hardvereknek köszönhetően, sokkal több (csilli-villi) effekt használható (shadder, HDR, és minőségjavítók AA, AF).
Üdv!
ui: Rudi, ha van kidolgozott témád, vagy új hír akkor igazán dobhatnál valamit ide nekünk!
thxASUS P5QL, Q6600 (3400mhz), CM HyperTX , 8GB Ram (1060mhz), Ati 4850 512MB, Samsung 750GB + 2x500GB + 120GB HDD, LG DVD-RW, ASUS 550W táp, BENQ 22" TFT (1680x1050)
-
lee56
őstag
''szal a legtöbb ''ilyen szép lesz DX10-ben'' duma kamu''
Annyiban talán jobb lehet azét, még ha csak a teljesitménynövekedést nézzük akkor is dx9es 30fps, dx10ben, ugyanannyi fps-el lehet sokkal kidolgozottabb látvány, több poligonos modellek, nagyobb texturák, fejlettebb particle system, és a sm4-ről se lehet sokmindent tudni, crysisban sem lesz (egyenlőre)No Comment
-
donsergiooo
senior tag
. írjatok gyerekek, megállt a fórum!
ASUS P5QL, Q6600 (3400mhz), CM HyperTX , 8GB Ram (1060mhz), Ati 4850 512MB, Samsung 750GB + 2x500GB + 120GB HDD, LG DVD-RW, ASUS 550W táp, BENQ 22" TFT (1680x1050)
-
Raymond
félisten
''mit takar az új élsimítási eljárás? VCAA?''
Majd este kiderul amikor kijottek a G80 cikkek
''Ez a FP16 HDR és a MSAA miben különbözik ez a szokványos jelenlegi HDR -től?''
MSAA = Multisample Antialiasing HDR-hez semmi koze.
Olyan hogy ''szokvanyos'' HDR nincs. Egy csomo algoritmus van.
Amire gondolsz az az, hogy a G80 elotti NV chipek nem tudtak FP16 framebuffer hasznalata mellett az MSAA-t alkalmazni. Egyes jatekok (FarCry, Splinter Cell) pedig FP16-al oldottak meg a HDR-t. Masok (pl. Half Life) pedig nem.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
DeSanto
őstag
lenne 2 kérdésem
mit takar az új élsimítási eljárás? VCAA?
Ez a FP16 HDR és a MSAA miben különbözik ez a szokványos jelenlegi HDR -től? -
Komplikato
veterán
Inside Futuremark - Tour and Interview - Elitebastards.com - [link]
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Komplikato
veterán
Mondjuk ez nem full beállításoknál, HDR-el és csak 32 biten így néz ki a víz GF6800-al: [link]
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Komplikato
veterán
Hát lehet az emlékek szépítik csak, de a belinkelt mindkét screenshotnál JÓVVAL jobban nézett ki a FarCry még 32 bitesn HDR patch elött egy gagyi GeForce 5200 is. Egy erősebb radeonnal meg majdnem olyan jól nézett ki HDR patchel, mint a linkelt X360 verzió.
Szóval ez inkább marketinges parasztvakítós screenshot szerintem."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
rudi
nagyúr
Nekem is ez a rész ragadta meg a figyelmemet - lásd alább. A legérdekesebb, hogy DirectX 10 isn't all that different from DirectX 9, vajon ez jelentheti-e azt, hogy egy jól megírt ''corsskódoló program'' egyből tud DX10 és DX9 kódot is fordítani...
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rocket
nagyúr
DX10 preview, van benne Q&A Tim Sweeney-vel.
[link]
''FiringSquad: We know that Unreal Engine 3 was largely developed with shader model 3.0 in mind, but do you plan on adding any DirectX 10 aspects into Unreal Engine 3 and ultimately Unreal Tournament 2007 or is that coming in UE4?
Tim Sweeney: Unreal Engine 3 will make full use of DirectX 10, and many of our and our partners' games will ship in 2007 with full support for DirectX 10 and Windows Vista. But, despite the marketing hype, DirectX 10 isn't all that different from DirectX 9, so you'll mainly see performance benefits on DirectX 10 rather than striking visual differences.''"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rudi
nagyúr
válasz Komplikato #426 üzenetére
Megolvastam. Pár érdekes rész, ami teccett:
Vista will ship in 2007, so mainstream games that require it should start appearing in 2012 or 2013. So much can happen in that kind of time period that we ought not even consider it. -- ez a legfontosabb
But, despite the marketing hype, DirectX 10 isn't all that different from DirectX 9, so you'll mainly see performance benefits on DirectX 10 rather than striking visual differences. -- szal a legtöbb ''ilyen szép lesz DX10-ben'' duma kamu.
XInput – Taken from the XBOX360, this API was modified for use on Windows Vista. This enables the use of all the controls and components involved in the peripherals. Now users will have the ability to use XBOX360 peripherals with Windows Vista. -- a régi jó M$ most sem tagadta meg magát
According to Microsoft, it would be difficult to port DirectX 10 to older operating systems like Windows XP due to the new driver model. -- szóval mégsem lehetetlen, csak nem akarják eléggé; nem lepődöm meg rajta...Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
FireGL
aktív tag
válasz Komplikato #427 üzenetére
szerény véleményem szerint a Pixel Shadee 2.0-3.0-ás FarCry víz HDR-el már jobban nézett ki ennél sokkal.
FarCry 32bit víz és terep [link]
FarCry 64bit víz és terep [link]Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
Raymond
félisten
válasz Komplikato #427 üzenetére
Azert nezett ki jobban mert ezen semmi shader nincs. Egyszeru photoshop kolazs munka. Meg szabad szemmel is lathato hol a maszk a vizfelulet szelen. Mentsd le a ket kep highres verziojat es kapcsolgass kozottuk. A masik dolog hogy az egyik interjuban jellemezte az MS a DX10 kepet mint ''artistic representation''.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Komplikato
veterán
Van a cikkben 56db magyarázó ábra, utolsó kettő a fent vitatott két kép. Na most eltekintve az élethűséget növelő ''fehér hab textúrától'', ami a vizen van, szerény véleményem szerint a Pixel Shadee 2.0-3.0-ás FarCry víz HDR-el már jobban nézett ki ennél sokkal.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Komplikato
veterán
DirectX 10 Preview - The Future of PC Graphics and Gaming - Firingsquad - [link]
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Raymond
félisten
XP alatt nem lesz a driver modell miatt. Az Inq-es cikk egy baromsag volt, ezt le is kozolte Fuad egy masik cikkben ket napra ra.
OpenGL komoly valtozasokon ment keresztul az iden - septemberben atadta az OpenGL ARB az iranyitast a Khronos Group-nak igy a ''klasszikus'' OpenGL es az OpenGL ES fejlesztese jobban koordinalt. Valtoztak az eorviszonyok a csapatban.
GS lesz, ugy hivjak Primitive Shader.
Linkek
Az iranyitas atadasa:
[link]
OpenGL tovabbi tervek:
[link]
Kicsit emeszthetobben leirva:
[link]
Friss diskura kezdete:
[link]Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Nam annyira meredek. A DirectX10.1 csak a 10-es finomhangolasa amit mar reg bejelentettek es ez latszik is a linkelt bemutatbol. A valtozasokkal azokat a szuk keresztmetszeteket probaljak emgoldani ami a hardware es software fejlesztes alatt merult fel es mar olyan stadioumban hogy a hardveren nem lehetett valtoztatni. Meg nem is lett volna gazdasagos az adott idoben. A DX10 maga nagy valtozas, ha ezen tuljutottak a felek akkor lehet finomhangolni.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
rudi
nagyúr
Más:
Neked mi a véleményed a DX10 Windows XP-s (esetleg más oprendszeres) megvalósításáról. Sajna régen nem volt időm úgy istenigazából nekiülni az OpenGL-nek sem. Nem tudod, arrafelé dolgoznak-e valami GS (meg úgy általában SM4.0) kezelésen?Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Szerintem azért ez egy kicsit meredek így nagy hirtelenjében, hogy még a DX10-zel sem barátkoztunk/ismerkedtünk meg úgy istenigazából. Mindenesetre az elkövetkező 2-3 év menetrendje fel van vázolva, lehetmegvalósítani. Kicsit olyan ez mint a hasonlat a #285-ös hozzászólásomban [link]
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Raymond
félisten
DirectX10 and Beyond:
[link]
DirectX10 es DirectX10.1 informaciok.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Komplikato
veterán
Valaki aki elolvasta és érti is, megoszthatná velünk, hogy tulajdonképpen mit is csinál a Geometriai Shader, és miért marad mellette (még ha Unified is) Vertex Shader?
Mert gondolom Pixelshader fronton marad a mégtöbb utasítás, még több művelet órajelenként, meg esetleg mégpontosabb számítás, amiket vagy kihasználnak a fejlesztők, vagy nem.
A Geometriai Shader azért érdekes, mert eddigi GPU-knál is szvsz eléggé kihasználatlan volt a geometriai sebességük (poligon, vertex, háromszög, akármi) játékok alatt (10% se?), vagy rosszul látom?"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Dictator^
veterán
[link]
lehet én vagyok a gatya, első pár hozzászolást átolvastam, de igazából ez nem segitett ki.
Szóval már kint van a ''végleges '' directx 10, persze eredetiséget igazolóblablát kell lefutattni hogy letöltse.. vki feltette már? vmi infó amit közölne róla? slappoljatok ha már volt mert csak az első pár hozzászolást olvastamÉs különben is... ...megfogadtam, hogy többé nem fogadok!
-
rudi
nagyúr
Nem, nem, ez nem hangkártyás topic!
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Komplikato
veterán
-
Tithian
őstag
válasz Komplikato #411 üzenetére
Azalia van sok P965 deszkán is, van, aki dícséri, s sokan vannak, akik nem, bővebben a lapok topikjaiban.
</örök nyugalom> Mottó: "Te nem vagy én, ezért ..."
-
Raymond
félisten
válasz Komplikato #411 üzenetére
Az egesz Aureal-os vita ma mar nevetseges, foleg amennyi marhasagot allitanak a fanok. Nem akarom a DX10 topic-ot szetturni, valahol mashol megbeszelhetjuk a tobbi audios dologgal egyutt.
Az uj DX10 kartyak audil implementaciojanal pedig szerintem nincs masrol szo mint a HDMI spec altal megkovetelt ''video+audio egy csatolon'' biztositasa. A hangkartyarol az audio at van vezetve a grafikus kartyara amely keveri a jelet a HDMI csatira. Aztan hogy a chip-en keresztul megy e a jel effektezes miatt vagy nem azt nem tudom, de ha menne is mast nem tudsz csak valami DSP effektet rarakni a mar kesz hangcsatornakra. Ez terhatason es elethusegen nem valtoztat, annak mar eleve meg kell lennie.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Komplikato
veterán
Bocs, csak mint Ex-Aureal tulaj fújok a Creativere, egyrészt mert az EAX4 már majdnem eléri az A3D 2.0 szintjét (hány évvel is késöbb?), másrészt meg azért mert konkurencia híján egyre gyászosabb driverekt írnak. (CMedia, ADI és Realtek audio driver support veri őket és ez szégyen.)
Amúgy jogos, az összes 3D szabvány valmilyen kibővített DirectSound3D ... csak hát a VIA is megcsinálta az Envy24-et, de kenheti a hajára az A3D és EAX szabványok is a Creative karmai közt van, egyszeri usert meg nem örvendezteti meg a HW gyorsítás ezek nélkül ...
Geometriai shaderes sódert meg felejtsd el, nagyjából hasonló rásegítést írtak abban a Dx10 marketing rizsában is, amiből kihámoztam ... Eye-Candy szinten meg a Crysis féle M.B.-t értem, mert valjuk be eddigi M.B. megvalósítások fényévekre mögötte vannak élethűségben.
OpenAL meg jól induló dolog volt mikor elkezdték, de hát Creative arra is rátette a kezét, nesze neked GNU és társai ...
Hangkártya ügyben van valami sejtésed milyen lehet az ATI R600-ban lévő 7.1-es HD Audio (Azalia) megvalósítás?
[Szerkesztve]"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Raymond
félisten
válasz Komplikato #408 üzenetére
A Flight Simulator X bemutatott ''DX10'' kepei Photoshop es nem is valami minosegi munka.
''...példa a normális Eye-Candy szintű Motion Blure megvalósítására a Geometrai Shaderek segítségével...''
?
Eye-Candy = csicsa, tehat annak hogy ''normális Eye-Candy szintű'' nem sok ertelme van. Es hogy geometriai shaderel hogy oldanak ezt meg amikor a motion blur minimum frame buffer szintu effekt, max a bonyolultabb megoldasa lokalisan van limitalva, de meg mindig pixel effekt. A mozgas vektort atadhatod a shadernek, de ehez nem kell a GS.
''Viszont engem sokkal jobban izgat a DirectSound3D, mert hócipőcském tele van az EAxXegyeduralmával (miközben sokkal jobb API-k haldokolnak és tünnek el) ...''
Na akkor nagyon szomoru leszel, mert a Vista-ban eltunik a directx hardveres audio gyorsitas. OpenAL lesz az egyetlen normalis megoldas. Amibe a Creative onti bele a legtobb fejlesztest. Egyebkent melyik jobb API-k tuntek el? Figyelmek kivul hagyva azt hogy az EAX nem egy API...
Lehet az utobbi idoben ugy tunik basztatlak vagy valami, de nem igy van. Egyszeruen azokba a topic-okba irsz amik engem is erdekelnek es te irsz a legtobbetPrivat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
rudi
nagyúr
Nem csak az a kérdés, hogy ezek a képek DX10-zel készültek, hanem az is, hogy ha DX10-ben csinálták őket, akkor milyen FPS-sel futnak majd. A korai DX9-es cuccoknál is az volt a helyzet, hogy OK, szép, de egyjegyű FPS-t produkált a csúcshardveren is. A HDR+AA már van egy ideje az ATI kártyákon de a legtöbb játékban tényleg csak a csúcs-csúcskategóriában produkál normális sebességet (ergo olyan mintha nam is lenne).
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Komplikato
veterán
Konkrétumot nem tudok, pár írást átnéztem, de nem vagyok programozó, ezért nem sok mindent értettem meg belőlük. De senki se mondta, hogy biztosan jobban néznek majd ki a DX10 cuccok. Viszont mivel eleve máshogy oldanak meg dolgokat (lásd az állandó hivatkozás a CPU/GPU üresjárat minimalizálására), lehet ugyan az sokkal gyorsabban megoldható, vagy volt példa a normális Eye-Candy szintű Motion Blure megvalósítására a Geometrai Shaderek segítségével, stb.
Viszont engem sokkal jobban izgat a DirectSound3D, mert hócipőcském tele van az EAxXegyeduralmával (miközben sokkal jobb API-k haldokolnak és tünnek el) ...
PS. Egyetlen konkrét példa amit hallottam a Crysis-es csapattól, hogy az SM4.0 alatt már lesznek anyagon átszűrődő fények, például a növények levélzetén, a vékony jégfelületeken, stb. Az ezzel járó plsuz fény/árnyék dolgokkal együtt.
[Szerkesztve]"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Tithian
őstag
válasz Komplikato #406 üzenetére
A teljes verziót is tesztelték már nagyon külföldi lapok, egy esetleges DX10 patch grafikai előnyeiről viszont semmit sem tudni. Arra utaltam, hogy a promóciós képek, amiken olyan szép pl. a víz, bevallottan nem a játékból származnak, csak concept art kategóriások.
Tehát nem tudni, hogy mennyivel jobban fognak kinézni a DX10-es játékok, csak ígéretek vannak.</örök nyugalom> Mottó: "Te nem vagy én, ezért ..."
-
Komplikato
veterán
Tudtommal a Flight Simulator X illetve a demója már kint van, DX10 és vas meg sehol hozzá. Szóval ugyan az lesz, mint többi DX10 játékkal, amit eddig bejelentettek, hogy lesz hozzá majd utólagos DX10 patch, azt csokolom. (Hellgate, Crysis, stb. Bár Crysisnél elképzelhető, hogy még is a Vitsa után jön ki, de nem hiszem)
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Tithian
őstag
válasz Komplikato #404 üzenetére
Micsoda semmitmondó marketingszöveg...
Kár, hogy ebből a csodából jelenleg semmit sem látunk. A Flight Sim. X photoshoppolt promóképei sem segítenek.</örök nyugalom> Mottó: "Te nem vagy én, ezért ..."
-
Komplikato
veterán
DirectX 10 - What it means to the PC Industry - Written by Duane Pemberton (Boot Daily) - [link]
DirectX 10 riport Chris Donahue-val!"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
djxp01
senior tag
Igen, csak a gf3 ti volt kb 4 éve. Ez a történet most másfél éves időintervallumot foglal magába. és így bukik ennyit, aki a csúcson akar maradni. A DX10hez annyi köze van a dolognak, hogy pl.: most hiába veszek mégegy x1900xt-t sli-ben, ha krvára semmit nem érek majd, ha a dx10et szeretném kihasználni. x800xt-vel kellett vna várni a dx10es kártyákig
regisztrált: 2005-07-05
Új hozzászólás Aktív témák
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- 520 Hz-es monitorok duója az ASRock védjegyével
- Jövedelem
- Jön a HDMI 2.2-es specifikáció
- CES 2025: elkészült a HDMI 2.2-es verziója
- Milyen routert?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- 7000 mAh fölé lőne a következő OnePlus Ace
- Digitális Állampolgárság Program
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest