Hirdetés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Céleszköz: LG Smart Monitor Swing
- Házimozi belépő szinten
- Smart TV vagy TV okosító? Mi éri meg jobban ma?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Mégis mi értelme az Xbox PC-nek, ha limitálja a hardverválasztékot?
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- OLED TV topic
- Fujifilm X
Új hozzászólás Aktív témák
-
lolee
tag
válasz
Ferdzsoo #191 üzenetére
Szerintem ez egy naggyon bonyolult, szerteágazó téma!
Nekem volt egy sima xbox-om átmenetileg amíg nem volt KP-m gépre. X800pro, 6800, a64 stb után használtam és TETSZETT! az elavult graf és joypad mellet is. Pc-s vok egyébként.
Szvsz: konzolt használni (játszani) jó, Q kényelmes, 100% szórakozás, semmi tökölés... -
DonLeo
senior tag
válasz
Ferdzsoo #191 üzenetére
nem, mert nyugaton már sokkal többeknek van LCD v. Plazma TV-jük, és arra rákötik a konzolt...
bár az is igaz, hogy ha ''csak'' 1 van a háztartásban, akkor a szülők nem tudnak tv-zni, de sztem kinnt sok helyen van egy nagyobb lcd és akad egy kisebb is, pl. a konzolhoz, vagy hálószóbába... -
-
lolee
tag
Na engem a ''lófasz'' szócskáért majd lelőttek itt, ti meg itt kedvetekre buzizhattok
.
Egyébként szerintem is több hasznot hoz a tisztelt nagycégeknek ha a társadalom megosztott. Ha érzelmi alapon döntenek sokkal könnyelműbben vásárolnak. Hány vita volt már ebből hogy melyik cég a jobb, meg melyik termék, meg ki a gonosz és jó. Ezeknek a tüzeknek kimondottan jót tesz ha a rivális cégek egymást vádolgatják, az is felspanolja az embereket. Tehát a dolog kulcsa szvsz: több érzelem-több eggyüttes haszon. Kartelbe is, vagy anélkül is. -
eXodus
őstag
Viszont az atinak egyre kevesebb lesz a nyeresége. (Természetesen 1db-ra nézve)
'' magyar dolgot felejtsük el'' ezt csak megemlítettem h majdnem 20Kba kerülnek itthon a játékok. (Ki lehet számolni ha valaki többet vesz....) Máshol nem említette a magyar viszonyokat.
''Mi a gond a multiplatformos gamekkal?''
-Nekem semmi... és írtam is h ez jó.(Mellesleg szvsz: f*szom se játszik konzolon fpst)
-
Joco
aktív tag
Próbálom értelmezni és én is magyarul írni.
Más szegmensről beszélünk, szerintem ennyi a súrlódás oka. Te apuról, aki bemegy a m*str*l-ba és 60eFt-ért eladják neki az összerakott gépbe a 6600-at, meg mellé vesz a kis Norbinak konzolt. Ő vesz teszem azt 2-3 évente vlmit.
Meg van az a réteg, aki ha még ugyan nem telt el 1 hónap azóta, hogy új kártyát vett, de ha ''lenyomtuk a mocskos *T*-t'' rögtön szalad megvenni az újat.
Az első kategóriára szinte felesleges fejleszteni, mert fogalma sincs, mit vesz meg, szín alapján vásárol nootebook-ot. Tehát tartom azt, hogy a számítógépbuzik, azok akik miatt kell a pr, meg az eredmények. De közgázból mindig gyenge voltam lazán meggyőzöl az ellenkezőjéről -
rudi
nagyúr
MS-nek egyetlen robotja/gyára sincsen. Sokhelyen írták már, hogy majdnem minden kétféle beszállítótól jön. Így kapásból nem jut eszembe csak az, hogy a RAM-ot a Samsung és az Infineon szállította, de nézz utána. Persze arról pontos infót nem tudok, hogy az ATI-nak mennyi ezen a haszna, de ha egyforintosra váltanák biztos jópár kamion kellene hozzá
-
rudi
nagyúr
Az ATI-nak folyamatosan haszna van az Xbox 360 GPU-k eladásából, aki ráfarag eleinte, az az MS, de összességében ő kaszál mjad a legtöbbet. Többször kértem már, hogy a magyar dolgot felejtsük el, az itthoni helyzet semmilyen hatással nincs ezeknek az óriásoknak a működésére.
Mi a gond a multiplatformos gamekkal? Amúgy egyre több ilyen lesz, nem mondom el újra (sokadszor) hogy miért. A TV dolog kétségtelen, viszont nézted, mennyibe vannak mostanság a 72 cm-s LCD-TV-k? -
rudi
nagyúr
hmm... egyre jobban azt érzem, hogy nem tudok magyarul vagy nemtom... lécci próbáld meg értelmezni az írásomat...!
Mi az, hogy leesne a kereslet? A kereslet az adott valami iránti igényt jelenti. Ha teszemazt az NV és azt ATI közül az egyik befuccsolna, akkor kevesebben akarnának VGA-t venni, vagy hogy érted a kereslet ''leesését''?
A gamer PC-s dologból sem azt szűrted le, amit mondani akartam vele. Egylap notebook és egy next gen konzol EGYÜTT és olcsóbban képes azt az élményt nyújani mint egy Gamer PC, hangsúlyozom, EGYÜTT! Minen venne valaki netezésre és egyebekre erős notebookot, ha játékra úgyis konzolt használ. Próbáld meg nem ''számítógépbuzi'' irányból megközelíteni a dolgot. Ma már a teljesen átlagos fogyasztók veszik a számítógépek túlnyomó többségét. -
eXodus
őstag
Azért egy két dologba bele lehet kötni amit írsz.
Pl.:
Nézzük azt hogy mennyi csúcskategoriás kártyát adott el összesen. (Nem csak 1 generációt nézve)
2 év múlva kiváncsi vagyok mennyi haszna lesz az atinak a konzol gpu eladásokból.
Konzolnál nem a HW-t fizeti meg az embert hanem a SW-t... És így már egyből nem tűnik olyan olcsónak mint első látásra. (A méregdrága kiegészítőkről ne is beszéljünk)
(pl egykét húzónév lassan a 20K-t közelíti. Jó magyar árazással)
Plusz egyre terjedőben a multiplatformos gamek (persze ms eröltetésére, ami tul képpen nekünk jó) X360 pl a COD2 népszerű... pfff FPS ... PC az elődökhöz képest csak egy átlagos game.
Jah és nextgen minimum egy normális kijelzőn érdemes nézni. (plazma,TFT...) -
Joco
aktív tag
2 dolog. Szerintem igenis globálisan kell nézni a dolgot, mert egyik nagy gyártó sem lenne ugyanolyan a másik nélkül. Nagyon leesne a kereslet, ha az egyik gyártó nagyon elhúzna, esetleg egyedül maradna a piacon. ''Oszd meg és uralkodj!'' Angliában mióta megy ez, amit itthon mostanában vesznek át a politikába is, amit művelnek a piacon éppúgy a gpu, mint a cpu részlegen. Fej-fej mellett mindig egy kis előnyre tesz szert az egyik, egyértelműen csapatjáték.
Másik. Gamer pc tényleg 2000, de nem hiszem, hogy aki ennyit tud/akar költeni gépre, az megelégszik egy 700 dolláros notebook-alAmi pedig kategóriájában odaillene, az jellemzően legalább egy áron van az asztali megfelelőjével, de inkább 1,5-es a szorzó.
-
rudi
nagyúr
Jelen esetben nem érdemes globálisan nézni a hardver eladásokat. Hardver oldalról itt csak az ATI/NV érdekei számítanak. A diszkért kártyákat gyártó Asus, MSI, Sapphire és többiek elmehetnek a sunyibam ha az MS annyi GPU-t rendel az ATI-tól, mint a többiek együttvéve. Az biztos, hogy Xbox 360-ból sokkal többet elanak, mint csúcskategóriás ATI VGA-ból.
Abban tényleg igazad van, hogy a többség nem fog fenntartani egy gamer PC-t és egy konzolt egyszerre, de jó lenne elszakadni a magyar/keleteurópai warezos hozzáállástól, mert ez a piac csak porszem világméretben. A konzollra fejlesztett játékok PC-síthetősége csak a piacuk szélesítését jelenti, a warez világ viszonylatban nem olyan vészes.
Hogy ki mit vesz, azt a felhasználási terület mellett az ár is megszabja. Egy gamer VGA magában sokkal drágább mint egy konzol, és egy olyan notebook, ami mindenre jó, amire egy desktop gép, csak játékra nem, nagyságrendekkel olcsóbb mint a gamer PC. Összegezve (Dell árai alapján):
Gamer PC - 2000 USD
Xbox 360 + alap notebook - 400 + 700 USD - ráadásul ez 2, független gép
no, melyik a jobb választás? -
Joco
aktív tag
Ezzel viszont egyetlen baj lehet.
De kezdjük az elején. HW-t sokkal nehezebb eladni ma, lassul picit a fejlesztés, úgyhogy mesterségesen gerjesztik a forgalmat. Ez egy dolog, ettől függetlenül még így is rengeteg pénz van benne.
SW a konzol varázsa, a kiadó felé, hogy ''elvileg'' kevesebb a warez.
Ha a kettőt a kényelem kedvéért összefésülik, akkor lehet, hogy csak az én magyar fejemben fordul ez meg, de nagy bukta lesz. Először is, ha a kettő kvázi kompatibilis, akkor a többség nem fog beruházni mindkettőre, ráadásul pc-n könnyebb, ergo meghatározóbb a warez. Így aztán mind a sw, mind a hw eladásokat sikerül kis túlzással lefelezni.
Persze lehet, mesterségesen fenntartani a elkülönülést, de ahogy a pc-s társadalmat ismerem, kb. 2 hónap csúszással jönnének ki, a patch-ek, amikkel pc-n is fut az xbox-os sw és fordítva, tehát, aki csak játszik megveszi a konozlt, mert az az olcsóbb, aki meg mást is csinál, az pc-t vesz, de nem kell neki mellé konzol. Nicht wahr? -
rudi
nagyúr
válasz
Lord Zero #173 üzenetére
Elvileg jó lehet, mert így, a hatékonyabb fejlesztőkörnyezettel kisebb költségen lehet fejleszteni, talán jobbak/többen lesznek az Xbox360->PC átiratok. Persze meg kell majd venni az új hardvert és Vistat is. Asszem nem lepődnék meg, ha a DX10 XP-s megjelenése a Vista fogadtatásának függvénye lenne.
-
rudi
nagyúr
válasz
Lord Zero #170 üzenetére
Egyik oldalról az, de ahogyan most visszaolvastam, egyszerűen csak arról van/lehet szó, hogy az M$, az Xbox360-as tapasztalatai alapján, olyan ütőképes és kényelmes felületet csinált PC-s játék-fejlesztéshez amilyen eddig még nem volt. Végülis az ő szemszögükből hótmindegy, hogy az ATI vagy az NV keveredik ki a mókából jobban, egyikkel leszerződnek majd a next-nexteg konzoljukra és kész.
Hardver oldalról is időszerű ám a váltás Unified Shaderre, mert a mai sok corssbaros (amikor az egyik oldal minden egységét összekötik a másik oldal minden egységével) felépítéseket már nem nagyon lehetne tovább szélesíteni, NV sem bír 24 PS + 16 ROP fölé mászni (ez crossbarban 384 összekötés). Az Unified Shader meg egyforma számolóiva, hatalmas regiszterével és egy jó gyors busszal köztük, nyerő lehet. Mekkora jó lesz majd egy 65 nm-es GPU 500 milla tranzisztorral, 20 MB beágyazott memóriával, 1 GHz-en -
rudi
nagyúr
Pontosan! ATI adja a vasat, M$ a szoftvert fölé, többiek meg magukra vessenek. Persze az NV csinálhat jobb DX10-es hardvert mint az ATI (bár nem lesz egyszerű), és akor akár az Xbox 360+n-ben mér is mét NV chip lehet, meglátjuk. Erről sokminden kiderül majd ősszel (hacsak az M$ és ATI nem egyezett meg hosszabb időre).
-
rudi
nagyúr
Joco, CocooN-z: eljutottunk a probléma gyökeréhez! Van-e létjogosultsága a PC-s jétéknak, játékos hardvernek? Kinek érdeke fenntartani?
Az M$ nem igazán folyt bele (eddig) a PC-s játékfejlesztésbe. Ha nem lenne PC-s game, akkor is vinnék az oprendszereit, alkalmazásait, azokon sokkal nagyobbat kaszál. Emellett ott van neki a konzol, ami szintén gigantikus bevélet.
Az ATI és NV alapvetően GPU-t és VGA-t fejleszt (ne gyárt!) szóval nekik is mindegy, hogy a cucc egy konzolba, vagy egy PC-s VGA-ba kerül. Ráadásul egy konzolgyártóval szerintem egyszerűbb és tabliabb is leszerződni (baromi sok chipet rendel, támogatja a következő generáció fejlesztését), mint halomnyi kisebb gyártóval.
Aki megszívhatja, az az Asus, MSI, Sapphire és társaik. Vajjon miért éppen ezek a cégek kezdik bővítgetni a termékpalettájukat mindenféle egyéb (jellemzően multimédiás) hardverrel. Azért mert a VGA-eladás, meg úgy átalában az egész komponensbiznisz, már nem olyan jó bolt mint korábban! Ez tény, elég csak a rohamosan növekvő notebook-eladásokra nézni!
Mi lehet a PC-s játék sorsa? Az MS csinál egy olyan API-t (DX10), ami KÖZEL kompatibilis az Xbox 360-nal hardveresen és szoftveresen is, ezzel kiterjesztheti az Xbox 360 játékfejlesztést PC-re. A DX10 és Vista ismertetőkben pl. sokszor előfordul, hogy mostantól sokkal jobban fognak egymásra hasonlítani a GPU-k mint eddig, ergo az ATI és NV sokkal hasnolóbb cuccot lesz kénytelen gyártani. Egészen pontosan arról van inkább szó, hogy az MS és ATI lepaktálhatott, rákényszerítik a PC-re az Xbox 360 szoftverét és hardverét, aztán akinek tetszik (pl. NV-nek, aki egyébként DX10 és Vista fronton is nagyon hallgat), próbáljon meg hardvert fejleszteni rá.
A szoftveresek sokkal könnyebb helyzetben vannak, mert ugye ott az Xbox 360 eszköztár, ami valszeg PC-re is jó lesz majd.
Az egészet összefoglalva, aki nagyon ráfaraghat, az az NV és áttételesen a Sony a PS3-mal. Mért? Mert az Xbox360 és PC gamer piac könnyen összefoghat ellenük.Klasszikus kiszorítósdi, ebben nagyon otthon van az M$... -
CocooN-z
őstag
De az MS nek sem lenne pálya az hogyha megszüntetné a PC s társadalmat merthogy a konzoloknak sokkal jobb lett az ár/érték arányuk. Saját magától fosztaná meg a bevételei zömét, mégis csak a PC s gamer társadalom van ''egyenlőre'' fölényben, és ha ez megszünne, jelentős bevétel csökkenést eredményezne, nem csak az MS háza táján, ugyhogy nem látm értelmét miért nem egy szinten vannak egyenlőre, mert igy sokan kételkedhetnek -és joggal- a PC s ipar létfontosságában (most jelenleg a PC s gamer piacról dumálok).
-
Joco
aktív tag
A játszható sebességet nehéz megítélni és lehet megint elmérik a dolgot, mint pl. sm3.0-nál. Ez megfelelő tesztkörnyezet nélkül nem is csoda, ez világos, hogy kellemetlen a fejlesztőknek, de mostanában van annyira hosszú egy projekt, hogy szinte mindig jövőbeni hw-re terveznek, ergo annyira nem új a dolog.
A júzer mindig anyázik, de azért mindig meg is van a legújabb vasa és annyi pénzért, talán meg is érdemli, hogy hőzönghessen picit.(7800ról is váltott mindenki 7900-re, pedig nem volt olyan kényszerítő erő, hogy dx10)
Az pedig, hogy az új dx hajaz a konzolra, külön áldás, mert nem kell az alapoktól kezdeni, ha át akarnak ültetni egy játékot.
Nem azt mondom, hogy megváltás lesz, de a sok fikázóval ellentétben nem igazán látom a negatív oldalát -
rudi
nagyúr
Kicsit (sokkal) árnyaltabb a helyzet, tényleg idealista vagy. Egyfelől senki nem mondta, hogy amit láttál, az játszható sebességgel fog futni. Másfelől ha tényleg DX10-es, akkor ugye csak DX10-es hardverrel (és Vistaval) lehet majd megnézni.
Húzós átmeneti időszak lesz, talán keményebb mint a DX8->DX9 váltásnál.
A fejlesztő azért nem fog örülni annyira mert meg kell csinálnia DX10-ben (még nincs hozzá hardver, csak tetülassú refrast.) és DX9-ben is (ha azt akarja hogy meg isvegyék).
A júzer azért nem fog örülni, mert egy DX10-es csúcskártya + Vista 200 000 forintos befektetás lesz, ami azért még nyugaton sem aprópénz.
Ja, és a másik oldal. Ezeket az új gamekat és motorokat már elsősorban konzolra (Xbox 360-ra) fejlesztik, ahol már ott figyel a fejlesztőkörnyezet (XNA) az Unified Shader felépítés (Xbox 360 GPU) és egy DX10-hez nagyon hasonló alkalmazás->...->hardver útvonal. Carmack sem hiába mondta, hogy Xbox 360-ra kényelmes, jobb fejleszteni mint bármire eddig. Olcsóbb mint a PC-s hardver, a DX10-es cuccal ellentétben, már kapható, valószínűleg nagyobb eladásokat is produkálhat. A PC-s játszósdinak akkor lehet értelme, ha valami nagyon hasonlót és kompatibiliset hoznak ki az Xbox 360-nal. Az M$ jelenleg éppen nagyon ezen van, lásd #144-ben a link. -
CocooN-z
őstag
Az instict et náttam énis, azt nagyon megdolgozták pc shez képest, mai szemmel a Far Cry már (legalábbis nekem) Nem Olyan szép, persze amikor az elején kinézünk először a résen a szabadba az még mindig brutális, meg egyéb tájkép is, de ilyen közelségből már nem lenne annyira ütős.
-
Thom!
veterán
én a DX10 nem várok semmit..egyszerűen hatékonyabb VPU kihasználást amivel egyre életszerűbb dolgokat lehet létrehozni
-
CocooN-z
őstag
válasz
afterburner_ #158 üzenetére
Hát sztem ez nemigaz, inkább az elsőhöz hasonlitanám...
[link]
mod: Nézd kapásból az árnyék hogyan vetül a vízre és hogyan töri azt meg, meg maga a hajó hogyan tükröződik, sztem az egyeshez több köze van.
[Szerkesztve] -
Joco
aktív tag
Őszintén szólva, az átlag felhasználót szerintem nem érdekli, hogy dx9-ben meg lehet-e csinálni, ha pl. dx10en fut játszhatóan és így néz ki
Itt jön az, hogy dx10 nem a felhasználónak van, hanem a fejlesztőnek, ha tudja használni a toolbox-ot, amit kapott értelmesen, akkor mindenki elégedett. A programozónak könnyebb dolga lesz, a felhasználó nagyobb élményt kap, a piac pedig profitot és mindenki örülIdealista vagyok, mi?
-
CocooN-z
őstag
válasz
VaniliásRönk #119 üzenetére
Jóvanna, akkor ugy értem hogy DX levelben előrébb volt mindig na
Aztán az x800 idejében megálltak, (vis 9700 től a dx9 nél, max sm2.0B) és az nv beelőzte az sm 3 al, ami akkoriban persze feles volt. -
rudi
nagyúr
válasz
afterburner_ #153 üzenetére
Nolám, az első DX10 csúsztatás az M$ felől, amit említettem
Ez NEM BIZTOS, hogy DX10!!! Ahogyan a linklet fórumon is íták, ilyet DX9-cel is lehet csinálni, nagy kérdés, hogyan fog futni. Már ma, DX9-ben sem arról van szó, mit LEHET megcsinálni, hanem arról mit lehet mecsinálni, úgy, hogy fusson is.
-
Thom!
veterán
válasz
afterburner_ #153 üzenetére
ezt DX9 is meglehet csinálni..
-
afterburner_
őstag
ezt lattatok mar?
dx 9.0 vs dx 10 a fs x-ben
[link]
[Szerkesztve] -
-
rudi
nagyúr
Hát, ha ősszel kihoznak egy olyan Radeont, amin kissé megpiszkált Xbox 360 GPU vigyorog, akkor nem lesz hosszúéletű az Xbox 360 teljesítménybeli előnye (de persze olcsóbb lesz). Az tuti, hogy az új Radeon Unified Shaderes lesz, szerintem nagyon közel áll majd a Xenoshoz.
-
Joco
aktív tag
Élőben is egész meggyőző, xbox-on és 7900gt-n néztem cod2-t és először voltam szomorú, hogy pc-m van
-
orbano
félisten
válasz
VaniliásRönk #146 üzenetére
Az szerintem egy picit más volt
Egyébként durva ez az XBOX-os felépítés, legalább egy évig még verni fogja a PC-s grafikát, ahogy elnézem -
Nanaman
csendes tag
Azta...
-
rudi
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #138 üzenetére
Holnap megpróbálok fejtágítót írni a hírhez, de tuti nem lesz egyszerű. Eddig 3-szor futottam neki, soha nem jutottam semmire.
-
rudi
nagyúr
Hát, a most tervezettnél sokkal általánosabbat már nem nagyon lehet csinálni, legalábbis hardver téren. Ha úgy vesszük, a VS-GS-PS folyamat is pusztán elvi vagy szoftveres jelentőségű, hiszen ugyanott számolódnak, ugyanoda ''piszkolnak'' (tolják a regisztereiket). Ha ezt átszervezik, szerintem nem kell hardveresen belepiszkálni, elég az API-n csavarni egyet. Ha meg elfogy a kakaó, alávágnak még X számolót és Y regisztert és mehet tovább a tánc. A busz lehet még érdekes, és az értelmező/arbiter.
Igazából 2 dologra leszek kíváncsi. Először is, hogy ezek az új izék 300 milla tranzisztor körül mennyire lesznek hatékonyak a G71-hez képest (ezt a Rightmark lazán megmutatja PS-re és VS-re). Másodszor, hogy a fejlesztők most miért fognak könyörögni (érzésem szerint, most mindent megkaptak). -
VaniliásRönk
nagyúr
Na most már én is teljesen elvesztettem a fonalat.
-
orbano
félisten
Igen. Ha lehet bízni benne, hogy ez az integráció tovább folyik, neki lehet állni egy CG-szerű magas szintű arcitektúra megírásának, ami egy egységes API wrapperen fogja implementálni az egészet, zömében DX-en keresztül, a VGA-t használva. Amit esetleg nem, az sem fogja, ahogy elnézem, túlzottan felborítani a DX-es pipelinet.
-
Ferdzsoo
addikt
Figyelemmel követem az eseményeket, de megkell mondjam vanhogy teljesen kínai amit egyes szakik itt írnak. Le a kalappal a programozók előtt.
Az az amit sose fogok érteni.
-
rudi
nagyúr
Ja, architektúra: most szerintem olyasmi lesz, mint a klasszikus általános processzor séma, amit oskolában tanítanak: valami értelmező/arbiter + baromi nagy párhuzamos számolótömb (shaderek) + jó nagy registertömb mindet ráültetve egy veszett gyors (valszeg ring-bus) kommunikációs csatornára és megspékelve memóriával. Mondjuk nagyjából ez lehet az Xbox 360 GPU-ban is. Szóval egy ilyen lehet, hogy időtálló lesz.
-
rudi
nagyúr
Az overhead dolgot kicsit rtükkösen magyarázta az ATI embere, nem azt mondta, hogy így 20 %-kal gyorsabb lesz, hanem hogy több tere lesz a kódolóknak. Nem volt világos, hogyan értette. Míg nincs kézzelfogható Vista és megfelelő tesztprogramok (ez lesz a nehezebb), addig nem nagyon tudunk mint mondani az új API->driver->hardver út lehetőségeiről.
A nagy gond szerintem az lehet, hogy DX10 esetben mehet a fizika a DX10-es hardverre, de DX9-ben vajon mi csinálja meg, a GPU (lásd Havok) vagy a CPU? Ha csinálunk DX9-es utat, akkor a fizika mennyire fogja meg a rendszert, és ami még fontosabb, mennyire kell hozzá átszabni a kódot, motort. -
Joco
aktív tag
Már ne haragudjatok egész jól elmulattam rajtatok, DE vlmi nekem nem tiszta. DX10 ugye fejlődés a DX9-hez képest, márcsak akkor is ha pusztán az overhead csökkenését nézzük, ergo nekem ebből az jön le, hogy ha DX10-ben futtatom ugyanazt a komplexitású kódot(tehát nem kap pl. fizikát) akkor gyorsabb lesz. Nem? Nekem ebből az jön le, hogy érdemes az újra fejleszteni, úgy hogy jó hw-n(dx10 gpu+ppu) szép+jó+gyors lesz, dx9.0-re ''lebutítva'' pedig nem annyira szép+gyors. 4200on pedig nem jut eszembe pl. crysis-t futtatni ugye, mert szép meg jó az is csak nem erre van
-
orbano
félisten
Ha idén, vagy év elején megjelennek a DX10 ready kártyák, akkor ne mondd, hogy fél évvel rá nem DX10-es játékok kezdenek el szállingózni.
Az 1+1 év (ideális esetben) pedig teljesen helytálló szerintem 2007 q2-q3-ra is. Sok olyan játék fejlesztése folyik, amit akkoriban terveznek kiadni. Azokhoz reális eséllyel készülhet DX10-es grafikus (fizikai) motor.
Egyébként köszi a diát, csomó fontos dolgot tudtam meg belőle. Ezek után már én sem bízom benne, hogy full DX10-es engine lesz a fenti határidőreElvégre ahogy olvasom, az animációs és fizikai részt az enginekben újra kell tervezni. De azért jövőre elég hamar találkozhatunk majd mondjuk displacement mapes megoldásokkal a vizeknél (rendes 3Ds hullámok, a'la Crytek 2, vagy ez a hó cucc, esetleg ugyanígy sár, stb), amikből egyszerű megírni a degradációt DX9-be.
Amúgy b***ki, kezdhetem előröl az enginetervezést, teljesen másfajta integráció kell ebbe a **** DX10 be. Nem igaz, hogy miért nem képesek egy olyan architektúrát összehozni, ami valami időtálló modellre épül, és lehet hozzá univerzális magas szintű rendszert készíteni. Ezzel teljesen lehetetlenné teszik a kisebb projectek működését és jövőjét
-
afterburner_
őstag
nem azt irtam hogy egyaltalan nem lesz rá semmi
hanem nem igazan, nalam ez azt jelenti hogy persze lesz, csak nem tömegesen
futuremarkek biztos ott lesznek a topon megjeleneskor
lassúságról meg annyit hogy előbb utóbb minden lassú, kivancsi leszek majd arra a marketingrizsára hogy mennyivel gyorsabb , szebb a dx 10 grafikonokkal prezentálvade persze azert varom nagyon.
-
dany27
őstag
hy
most fogok új gépet venni szerintetek most vegyek valami zsírabb vgat vagy most csak mit tom én egy x550t és csak amiko ki jönnek a dx10esek akko vegyek egy olyant??
a lecke most rendesen fel van adva!!
apropó azok kb milyen árban lesznek??
[Szerkesztve] -
rudi
nagyúr
A DX10 már távolról sem a grafikáról szól, kicsit nézz utána (pl. ez [link]). Szerinted mikor lesznek játékban használhatóak azok a motorok amiket mostanában kezdenek DX10-hez átalakítani? Világos, hogy jövőre már DX10-re gyúrják a motorokat, de azok sem egy nap alatt készülnek el. Vrájt onliban az van, aki játékokról szóló megjegyzéshez motorokkal reagál LOL-ozik és valójában ugyanazt mondja (legalább 1-év motorfejlesztés + még egy a játékra).
Teljes pompájában a Gamebryo (pl. Oblivion), Reality Engine, TR Legend is megakat a legerősebb kártyákon, és átlagos gépeken nagyjábók 20 %-ra kell visszavenni a grafikát, hogy elszaladgáljon. Pedig ezek csak nyavalyás, DX9-es cuccok. Az ok, hogy konzolra gyúrják őket, úgy, ahogyan a ''DX10-es'' játékokat/motorokat is arra fogják.
Tudod mik lesznek az első NAGY DX10-es logós játékoknak a trükkjei? Pár halvány dolog a DX10 repertoárjából, amit szükség esetén (vagyis a helyzetek 90%-ában) DX9-ből is szimulálni lehet R2VB-vel vagy vertex textúrázással sokszoros multipassal, hasonlóan mint a DX8->DX9 esetében is volt. Ugyanaz a vakítás megy majd, hogy ráfogják egyes DX9-es hatásokra, hogy HŰ, DX10, pedig távolról sem lesz az. A pár ''Vista Exclusive - DX10'' játék meg lekérdezi, hogy van-e GS vagy DX10 és ha nincs akkor nem megy, kész. Ilyeneket az M$ (HALO2) és közeli hozzátartozói csinálnak majd. -
RpPRO
őstag
-
orbano
félisten
értem. tehát a Source pl. egy DX8-as motor
Vagy netán DX7-es, mert elindul egy radeon 8500-zal?
az, hogy egy játékot dx10-re fejlesztenek (tehát kihasználja annak képességeit) nem zárja ki a visszafele kompatibilitást, ahogy azt eddig sem tette soha.
Szerintem kapcsold ki a kötözködést..
[Szerkesztve] -
orbano
félisten
Pár évet? Nulláról egy játékot, de nem a megjelenítést
A grafika átírása rendszerint 6-12 hónap szokott lenni.
Látom a write-only-mode nálad is aktív azért: leírom 56-odjára, hogy azt nem állítottam, hogy jövőre már csak és kizárólag DX10-es játékok fognak születni. De nyilvánvaló, hogy akinek esze van, az az enginejét DX10-re írja (mellette pedig dx9-re, 8-ra, amire akarja), főleg a komolyabb nevek, akik húzzák az ipart, elvégre játékoknál az egyik legnagyobb marketingerő a csúcsgrafika.
Az új Crytek motor is például teljes mompájában meg-megakad egy mostani csúcs SLI konfiguráción (gondolom a release verzió azért j
tszható lesz ilyen hardveren), ráadásul minden technológiai újítást kihasznál grafikai téren (is). De úgyanúgy el fog rohangálni egy átlagos gépen, mint eddig minden játék. Ez mindig is így volt és így is lesz.
És továbbra is vallom, hogy gyorsan meg fognak jelenni címek DX10-es grafikával, elvégre, amint már írtam, jó reklám. -
Boglya
senior tag
Szerintem ugyanaz lesz a helyzet, mint idáig. Kijön az új dx, aminek egyre több extráját ki fogják használni a játékok, de ettől még lehet majd futtatni mindet a régebbi kártyákon is, persze randább lesz... Ahogy már előttem is írták, még nincs is olyan játék, ami csak dx9en futna el, pedig nekem már az előző vga-m is meg tudott vele birkózni.
Ha meg mégse így lesz, az elég kataszrofális a pc-gamerekre nézve. Én tutira nem fogok még egy jódarabig gépet fejleszteni, tehát ha 1 év múlva kijön egy játék, ami csak dx10-es karin fut, akkor mehetnek a rákba. Újabban a pc egy gépfaló szörnnyé avanzsált, túlságosan felpörgették a technológiai fejlődést, nem nagyon lehet vele tartani a lépést. 98ban 117 rugóért vettem a gépemet és 1,5 évig minden játék tökéletesen futott rajta (nagyjából), akadásmentesen, de az utána kijövő játékok is futottak rajta, csak lassan. Most meg egy gyors vga kerül ennyibe.
Szerk.: jajj amikor voodoo2n toltam a Gothic-ot 10 fps-el, az volt a szép.
[Szerkesztve] -
rudi
nagyúr
Ember, ébredjél!!! Hol a DX10-es SW?! Hol a DX10-es HW?! Ki a rák fogja megvenni azt a nagy sok DX10-es gamet majd úgy egy év múlva, amikor még a júzerek 90 %-ának DX9-es hardvere lesz? Nem ettek meszet a fejlesztők, nem azt keresik, hogyan a legegyszerűbb nekik, hanem azt, hogya keresnek vele a legtöbbet. Megsúgom neked, még jódarabig DX9-ben lehet majd nagyobb eladásokat csinálni.
Meg a másik oldal. Szerinted ha most még se HW se SW DX10-hez, akkor mikorra fejlesztenek ki hozzá épkézláb gamekat, ha egy ilyen fejlesztés pár évet vesz igénybe? -
orbano
félisten
hdr kb 1 eves rt3d kontextusban. egyebkent szoval sem mondtam, hogy a 2007 masodik feleben megjeleno jatekok nem lesznek visszafele kompatibilisek. De nyilvan senki nem lesz olyan elmebeteg a programozok kozul, hogy sajat magat szivassa, es ne a sajat kenyelmere kifejlesztett uj shader modelt hasznalja (ezek ugyanis nem onceluan keszulnek, mert unatkoznak a HW es api fejlesztok, hanem valaszul a fejlesztoi igenyekre, osszhangban az aktualisan legyarthato hardverek kepessegeivel).
Masreszt valoszinunek tartom, hogy a DX10 kompatibilis also- es kozepkategorias gyorsitok eleg hamar elterjednek majd, legalabbis nem lassabban, mint a Vista (foleg azert, mert eleg jo penze lesz a hw gyartoknak a cserebol) -
Scream007
őstag
Ez mind szép és jó de ez speciel nekem nem túl sokat mond.
Ha majd itt lesz a dx10 final, dx10et támogató vga-k +vista, természetesen mindhez klassz driverrel akkor érdemes megnézni mit bír mit tud mennyivel jobb. -
Tithian
őstag
Elég megnézni, hogy a generációváltásokkor mennyi játék kezdte el kihasználni a DX8, illetve később a DX9 (és a mai DX9*) újításait. Hát nem sok.
Mennyi játék támogatja manapság mondjuk a HDR-t, miután lassan két éve van arra alkalmas hardver? Néhány? (S. Sam 2, HL2, Oblivion, SC: Chaos Theory, Riddick, Far Cry)
Mennyi játék támogatta a DX8 új látványosságait (pl. pixel shaderes víz) a GeForce 3-ak megjelenése után kis idővel (egy-másfél év elteltéig)? Nem sok.
Valószínűbbnek tartom, még ha nem is ez ma a hivatalos álláspont, hogy az eddigi gyakorlat folytatódik, a felhasználó felteszi az új, hiperszuper játékot, s a DX10-et régi gépére, csak ez meg az (mondjuk az aktuális verziójú shaderek használata) nem lesz lehetséges számára. Ellenkező esetben hatalmas pofáraesés következhet, ahogy a DX10 találkozik a piaccal.
Nyilván nem képzeli azt egy játékfejlesztő, hogy a (nem csak új generációs hardver mellé marketingcélból gyártott) 2007-es játékát DX10-only matricával lássa el, mert szeretne nyereséges lenni.
Hány DX9-only játék van ma, ami csak hatodik és hetedik generációs GeForce-okon és ATI X1*00 szériás kártyákon fut? Tudtommal egy sem, s a CellFactor lesz a első.
A második helyezett az alapból csak FX-től és R9500-tól kezdve elinduló Oblivion.
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- LG 55EG9A7V 139 cm / 55 Full HD OLED Smart TV 6 hó garancia Házhozszállítás
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro+ 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3350
- HIBÁTLAN iPhone XS Max 64GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2898, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest