Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
titán
Will Direct3D 10 ever come to Windows XP?
[link] -
Raymond
titán
-
Raymond
titán
Pedig nem igy van
Az a helyzet hogy a DX10 funkciokat csak az uj OS+driver model segitsegevel tudjak megcsinalni.
masik dolog hogy semmi akadalya a DX10 kategoriaju effektek XP alatti eleresenek. Ugy hivjak a dolgot hogy OpenGL es minden funkcio (meg a GS) is elerheto alatta a mostani meghajtokkal. Ez mondjuk azert is mert az MS most erte el az a szintet az aplikacio-API-driver-hardver lanccal DX-nel ami az OGL-ben mar reg meg volt. Egy csomo koztes reteg kiesett a lancbol de ezek OGL alatt eleve nem voltak ott. -
Raymond
titán
''mit takar az új élsimítási eljárás? VCAA?''
Majd este kiderul amikor kijottek a G80 cikkek
''Ez a FP16 HDR és a MSAA miben különbözik ez a szokványos jelenlegi HDR -től?''
MSAA = Multisample Antialiasing HDR-hez semmi koze.
Olyan hogy ''szokvanyos'' HDR nincs. Egy csomo algoritmus van.
Amire gondolsz az az, hogy a G80 elotti NV chipek nem tudtak FP16 framebuffer hasznalata mellett az MSAA-t alkalmazni. Egyes jatekok (FarCry, Splinter Cell) pedig FP16-al oldottak meg a HDR-t. Masok (pl. Half Life) pedig nem. -
Raymond
titán
válasz
Komplikato #427 üzenetére
Azert nezett ki jobban mert ezen semmi shader nincs. Egyszeru photoshop kolazs munka. Meg szabad szemmel is lathato hol a maszk a vizfelulet szelen. Mentsd le a ket kep highres verziojat es kapcsolgass kozottuk. A masik dolog hogy az egyik interjuban jellemezte az MS a DX10 kepet mint ''artistic representation''.
-
Raymond
titán
XP alatt nem lesz a driver modell miatt. Az Inq-es cikk egy baromsag volt, ezt le is kozolte Fuad egy masik cikkben ket napra ra.
OpenGL komoly valtozasokon ment keresztul az iden - septemberben atadta az OpenGL ARB az iranyitast a Khronos Group-nak igy a ''klasszikus'' OpenGL es az OpenGL ES fejlesztese jobban koordinalt. Valtoztak az eorviszonyok a csapatban.
GS lesz, ugy hivjak Primitive Shader.
Linkek
Az iranyitas atadasa:
[link]
OpenGL tovabbi tervek:
[link]
Kicsit emeszthetobben leirva:
[link]
Friss diskura kezdete:
[link] -
Raymond
titán
Nam annyira meredek. A DirectX10.1 csak a 10-es finomhangolasa amit mar reg bejelentettek es ez latszik is a linkelt bemutatbol. A valtozasokkal azokat a szuk keresztmetszeteket probaljak emgoldani ami a hardware es software fejlesztes alatt merult fel es mar olyan stadioumban hogy a hardveren nem lehetett valtoztatni. Meg nem is lett volna gazdasagos az adott idoben. A DX10 maga nagy valtozas, ha ezen tuljutottak a felek akkor lehet finomhangolni.
-
Raymond
titán
DirectX10 and Beyond:
[link]
DirectX10 es DirectX10.1 informaciok. -
Raymond
titán
válasz
Komplikato #411 üzenetére
Az egesz Aureal-os vita ma mar nevetseges, foleg amennyi marhasagot allitanak a fanok. Nem akarom a DX10 topic-ot szetturni, valahol mashol megbeszelhetjuk a tobbi audios dologgal egyutt.
Az uj DX10 kartyak audil implementaciojanal pedig szerintem nincs masrol szo mint a HDMI spec altal megkovetelt ''video+audio egy csatolon'' biztositasa. A hangkartyarol az audio at van vezetve a grafikus kartyara amely keveri a jelet a HDMI csatira. Aztan hogy a chip-en keresztul megy e a jel effektezes miatt vagy nem azt nem tudom, de ha menne is mast nem tudsz csak valami DSP effektet rarakni a mar kesz hangcsatornakra. Ez terhatason es elethusegen nem valtoztat, annak mar eleve meg kell lennie. -
Raymond
titán
válasz
Komplikato #408 üzenetére
A Flight Simulator X bemutatott ''DX10'' kepei Photoshop es nem is valami minosegi munka.
''...példa a normális Eye-Candy szintű Motion Blure megvalósítására a Geometrai Shaderek segítségével...''
?
Eye-Candy = csicsa, tehat annak hogy ''normális Eye-Candy szintű'' nem sok ertelme van. Es hogy geometriai shaderel hogy oldanak ezt meg amikor a motion blur minimum frame buffer szintu effekt, max a bonyolultabb megoldasa lokalisan van limitalva, de meg mindig pixel effekt. A mozgas vektort atadhatod a shadernek, de ehez nem kell a GS.
''Viszont engem sokkal jobban izgat a DirectSound3D, mert hócipőcském tele van az EAxXegyeduralmával (miközben sokkal jobb API-k haldokolnak és tünnek el) ...''
Na akkor nagyon szomoru leszel, mert a Vista-ban eltunik a directx hardveres audio gyorsitas. OpenAL lesz az egyetlen normalis megoldas. Amibe a Creative onti bele a legtobb fejlesztest. Egyebkent melyik jobb API-k tuntek el? Figyelmek kivul hagyva azt hogy az EAX nem egy API...
Lehet az utobbi idoben ugy tunik basztatlak vagy valami, de nem igy van. Egyszeruen azokba a topic-okba irsz amik engem is erdekelnek es te irsz a legtobbet -
Raymond
titán
válasz
Foglalt név #391 üzenetére
Szerk. Most olvasom a commenteket.
[Szerkesztve] -
Raymond
titán
válasz
Firestormhun #389 üzenetére
''Jelen állás szerint mindkét hardver unified shader működésű lesz.''
Hmm...a G80 az NV szerint nem US, kulon feldogozo egysegek vannak benne VS, GS es PS-re is.
''Az ok ,hogy DX10-nek nem feltétele unified shaderes hardver, csak az érdekel hogy....''
Igen, az API-nak az a lenyege hogy az aplikacionak mindegy legyen milyen vason fut. Csak az API altal elerheto funkciokat hivja. A DX fuggetlenseg pedig annyiban igaz hogy vannak funkciok amiket hardverileg megkovetel az API (mert mashogy nem lehetne biztositani), de a shader egysegek szama es tipusa nem tartozik ide. A DX-nek mindegy hogy egy kartya mondjuk 48 shader-ebol 8 allandoan VS-ken, 8 GS-ken es a maradek 32 PS-kent dolgozik vagy hogy barmelyik elvegezheti mindegyik funkciot. Az a lenyeg neki hogy visszakapja a kartyatol azt amit ker. Es ezt a meghajtotol keri nem a vastol. -
Raymond
titán
válasz
Firestormhun #383 üzenetére
''Unified shader egységek működése API független? Tehát DX9 alatt is tudni fogja-e a kártya hogy abban a jelenetben épp több vertex kapacitás kell mint pixel és fodítva?''
A mukodesuk fuggetlen az API-tol, de nem ugy ahogy leirtad. Pont azert amit utanna irtal - nem az API hatarozza meg a hardver felosztast. Az aplikacio megmondja az API-nak mit akar, az API megmondja a drivereknek es a driverek + hardver dolga azt visszaadni amit az API ker tole. Hogy hogyan csinalja az az o dolga. Tehat az API-nak mindegy hogy milyen vas fut alatta mindaddig amig azt kapja vissza amit kell. Egy jo pelda az R600 es a G80 - mindket kartyahoz lesz DX10 meghajto de az egyik hardver Unified Shader a masik nem. A DX10 alatt nem a hardver shader egysegeknek kell egyesitve lenniuk, hanem a shader programoknak amiket a kartya kap elvegzesre. Remelem erthetoen irtam. -
Raymond
titán
Bonuszkent dobunk be egy kis PR lecket amihez epp az Alan Wake-et hasznalhatjuk mert nagyon jo pelda. Itt a riport az IDF2006 kerdeses reszerol:
[link]
Ezzel kezd:
''Alan Wake was demoed...on an overclocked Core 2 Quad system running at 3.73GHz, mainly because the game itself is significantly multithreaded and could take advantage of the quad-core system.''
Es ezzel vegzodik:
''The demo ran extremely well on the test system, which was a Core 2 Quad running at 3.73GHz with a GeForce 7900 GTX. Markus said that it would have run just as well if the Core 2 Quad was running at its default clock speed, which we assume was 2.66GHz.''
Tehat a jatek sebessegevel nem volt gond, viszont ha ugyanugy megy 2.66Ghz-n mint 3.73Ghz-n akkor mar most VGA limitalt, ami a hasznalt kartya mellett nem meglepo. Az overclock csak azert volt hogy az Intel megmutassa ilyet is tud, nem azert mert szukseg lett volna ra.
''The game will actually spawn five independent threads: one for rendering, audio, streaming, physics and terrain tessellation.''
Tehat az ot thread all ket komolybol (rendering, physics), ket atlagosbol (streaming, tesselation) es egy emlitesre sem meltobol (audio). Az audio (szoftveres) mar most is hasznalhatoan fut a nep zomenek PC-jen az egymagos procikkal is, ugyhogy az felejtos. A tesselation a renderinghez kapcsolodik es meg elotte dolgozza fel az adatokat, igy az sem annyira terhelo mint a rendering maga. Ez viszont attol is fugg hogy van megcsinalva. Ha tenyleg a DX10 is komolyan hasznalva van (mint ahogy azt az MS le akarja nyomni a torkunkon), akkor a tesselation viszont abban a valtozatban nem komoly thread, mert arra lesz elmeletileg jo a Geometry Shader. DX9 kartyaknal viszont marad a CPU. Meg hat akkor is marad ha azert valamilyen szintu interaktivitas elvart a fizika es a valtozo terep kozt. A fennmarado ket threadbol a cikk szerint a physics egy mag kb. 80%-at hasznalja, a streaming pedig szinten messze nem terhel le egy teljes magot, talan ha a felet - a Core2 mag SIMD resze orult sebessegu dekompressziokra kepes.
Szoval akkor a nagy ''quad-core igeny''-bol eljutottunk kb. 2,5 core-ig 2.66Mhz-n max minoseg mellett.
Es meg ott all a kovetkezo is:
''... it may be possible to run on single-core Pentium 4 processors with Hyper Threading enabled, with noticably reduced image quality/experience.''
Es ez:
''With Alan Wake being developed simultaneously for both the Xbox 360 and the PC, efficiency is quite high.........With that said, Markus expects the visual and gameplay experience to be identical on the Xbox 360 and the PC when Alan Wake ships,...''
Szoval a game ugy van megirva hogy egy a bemutatott Core 2 Quad procinal lasabbal is menjen komolyabb minosegromlas nelkul. Az XBox360 CPU-ja harom darab, egyenkent 2 thread futtatasara alkalmas joszag. Az OS ebbol allando jelleggel lefoglal valamennyit es az egy magon futtathato threadek kozul van egy komoly es egy alacsonyabb prioritasu. Tehat a jateknak marad 2 full thread es 3 kicsi (vagy 3 komoly es 2 kicsi) attol fugg az OS mennyit is foglal le valojaban. Azon kivul ezek a threadek es a proci teljesitmenye ugy altalaban (joval) alacsonyabb mint egy hasonlo vagy valamivel alacsonyabb frekvencian futol Core 2 processzore.
Aztan meg ott a grafika (Xenos) ami a valosagban meg a cikkben emlitett 7900GTX-nel is gyengebb. Van 48 darab shader egyseg ami feldolgozza a vertex es fragment shadereket is 500Mhz-n. Aztan van (ha jol emlekszem) 16 TMU, viszont csak 8 ROP (eDRAM ide vagy oda). Ami modnjuk azert eleg is a megcelzott 1280x720-as felbontashoz. Ezzel osszehasonlithatod a 7900GTX-et a maga 8 VS, 24 PS, 24 TMU es 16 ROP egysegevel amik 650Mhz-n futnak. Meg az allandoan rendelkezesre allo 50+ GB/s memoria savszelesseg. Hiaba van ott a Xenos-nak az eDRAM ha csak 10MB van belole. Texturazas abbol nem megy, igy arra marad a 22GB/s main RAM amin a CPU-val osztozik. Ezert is nem latni az XBox360 jatekokban gyakorlatilag soha Anisotropic Filteringet - ott halna meg az egesz helyben. Eleg szomoru latvany 2006-ban, foleg annyi hype utan.
Lehetne meg errol irni, de eleg lesz mert a DX10-hez nem sok koze vanMaradjunk annyiban hogy a PR az PR a valosag meg kicsit azert mashogy fest
[Szerkesztve] -
Raymond
titán
Annak hogy egy jatek 32bit vagy 64bit-re van kompilalva semmi koze a textura felbontasahoz vagy formatumahoz. A VRAM meretehez meg mar vegkepp semmi.
''Tehát ha pl. a Crysis-t vesszük bla bla bla........'' - ennek pedig mar abszolute semmi ertelme:
1) Honnan tudod a video vagy kepek alapjan eldonteni milyen eroforrasokat igenyel pontosan egy aplikacio?
2) Mi koze van a szamolasigenyessegnek ahoz hogy egy proci 32 vagy 64bit-es az X86 csaladon belul? Belenyugodhatsz hogy a magonkent 3 darab 128bit SSE feldolgozoegyseget tartalmazo Core 2 Duo megeszi a Crysis-t reggelire.
Remelem nem sertodsz meg, de lehet nem kene a PR-t olyan nagykanallal enni. -
Raymond
titán
-
Raymond
titán
Ugye egyitek sem gondolja komolyan hogy a DX10 megjelenesevel vege a DX9 jatekoknak? Gondolkodjatok mar legyszi egy kicsit. A DX10 csak Vista-n jelenik meg. Szerintetek mennyi lesz a Vista piaci reszesedese mondjuk 2007 vegeig ha megjelenik ''idoben'' meg tavasszal? Na ugye hogy nem sok. Es ebbol mennyi gep lesz olyan amiben jatekokra kicsit komolyabban alkalmas grafikus kartya talalhato? Az meg kevesebb. Csak egy pelda a multbol:
A DirectX9 2002 vegen jelent meg. Az elso jatek amely nem indult el ha a grafikus kartya nem tamogatta a DirectX8.1 alatti PS1.3-at. Ekkor mar tobb mint egy eve a piacon volt az elso DirectX9 tamogatassal biro Radeon 9700 is (megjelenes 2002 Augusztus).
Szoval ennyit a valtas sebessegerol. Meg annyit kell megjegyezni hogy meg ha most vannak is konzolok amik miatt gyorsabb lehetne a valtas mert nagyobb kepessegekkel rendelkeznek mint az akkor piacon levok a valtas akkor sem lesz rohamszeru mert a konzol hardver mar a mostani csucs PC kartyakhoz hasonlitva is le van maradva teljesitmenyileg. -
Raymond
titán
válasz
Komplikato #326 üzenetére
Ez elnezted. Az DX10.1 jon viszonylag hamar a DX10 utan, de valoszinutlen hogy a hardver a DX10.1 megjelenesenek idejen kint lesz.
-
Raymond
titán
Hmmm...nem egeszen ertem miert irtad ezt nekem, mert elottem is vilagos es egy velemenyen vagyunk
Azt szerettem volna hogy az emberek ne gondoljak hogy 64 EUR online vagy 75 EUR besetalos uzletben nem sok egy jatekert nyugaton. Mert sok.
Egy megjegyzes a kolcsonzeshez: PC-s jatekokat nem kolcsonoznek es hasznaltan nem arulja semmilyen uzlet. Csak a konzolos jatekokkal foglalkoznak igy. -
Raymond
titán
''Ez a drága a játék csak számunkra Magyaroknak drága, nyugaton annyira nem eget rengető a dolog,...''
Loof@szt!!! Mar hogy igy kell leirnom....
Csak hogy az aranyokat lassuk: Egy Xbox/PS2 uj A kategoriaju jatek ara 48 EUR szemben az Xbox360 64 EUR-javal. Es ez online rendeles esten, brick&mortar uzletben meg roszabb a helyzet (kicsivel magasabbak az arak). A PS3 jatekok tervezett ara 80 EUR !!!! Ennyi penz nyugaton sem keves, ne eljen senki ilyen tevhitben. Foleg a manapsag kiadott jatekok hosszat es minoseget tekintve. Nagyon elferdultek az ar/szolgaltatas aranyok...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- !FELVÁSÁRLÁS! RTX 4090 KORREKT ÁRON AZONNAL
- Intel ARC B580, 2 év gyári garancia! Számlával, garancialevéllel, gyári dobozában!
- Gigabyte RX 6800 16Gb Aorus (LCD kijelzős)
- Garanciális BIOSTAR GeForce RTX 3060 TI 8GB GDDR6
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Új, verhetetlen alaplap sok extrával!
- Azonnali készpénzes INTEL CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i5-5GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Apple iPhone 13 . 128GB , Kártyafüggetlen , 100% akku
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest