- Analóg fényképezés
- Na, milyen hardver kerül a fa alá?
- Utánajártunk, hogy melyik memória mennyire drágulhat
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Epson nyomtatók
- Milyen TV-t vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- DUNE médialejátszók topicja
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kansas
addikt
Nem, még csak nem is hasonlót.
Most vagy az van, hogy ti nem értitek meg, hogy a DirectStorage-féle adatstreaming nem a pályaközi betöltések gyorsításáról szól, hanem a pályákon való játék közbeni JIT adatbekérésről, ami nem tud opcionális extra leni, mert köré kell tervezni a komplett játékot, pályástul-engine-estül, ha ki akarod hozni belőle amit ki lehet. Ilyen módon pedig nem a maximum, hanem a minimum követelmények közé épül be.
A másik lehetőség pedig az, hogy én nem látok valami evidens megoldást - amit ti igen - arra, hogy lehetne ezt hatékonyan skálázni lefele az NVMe SSD-knél lassabb tárolókat használók számára. Merthogy ha szakítanak a lassú storage-ra optimalizált pályatervezéssel, akkor az újfajta pályákkal bizony komoly gond(alsó hangon durva lag és pop-in) lesz a lassabb háttértárakon. Ráadásul az 1,5GB/s-et tudó NVMe SSD-khez képest az >5-6GB/s-et tudó háttértárak még egy szintlépést jelentenek, és utóbbiakra lesz szükség 1-2 éven belül, mikorra amúgy rendesen elkezdik a konzolos(különösen a PS5) játékok kihasználni a konzolokban levő háttértárakat. A Ratchet&Clank még csak a kezdet...#331 dude: a PS4Pro-ban durva közelítéssel egy RX470 van(sima PS4-ben az RX460-nál valamivel gyengébb), a PS5-ben ehhez képest hasonlóan durva közelítéssel egy RX6600XT, ha csak a GPU-részt nézzük... messze nem csak a CPU fogta vissza...
#34gejala: Játszottam a PS4-es és PS5-ös Pókemberrel is, a grafikán kívül nincs különbség(mondjuk az se elhanyagolható).
OK, az "igazi" PS5-ös Pókemberrel(Miles Morales) még nem, mert az inkább egy DLS mint egy, az előző részhez hasonló léptékű játék, így előbb végig akarom tolni a nagy játékot PS5-ön is."Az emberek játékélményben akarnak fejlődést a generációk között, a jobb grafika csak egy kellemes plusz."
Szerintem túldimenzionálod/túlromantizálod a generációváltás jelentőségét, nagyon nem az a lényeg, hogy az emberek mit akarnak... -
Kansas
addikt
"ha nem, akkor meg az a játék ami direct storage specifikus is futni fog HDD ről, persze biztos kompromisszumokkal"
Hiányzó pályákkal, vagy hosszú töltőképernyővel a pályák elején amikor mindent fellapátol RAM-ba, és gyak. RAMdisk-ből futtatja, horribilis RAM(és VRAM)-igénnyel?
Nem nagyon tudok mást elképzelni, ha a játékmotor függ nagy mennyiségű adat JIT betöltésétől...
De egyébként pont ez a gátja, hogy a HW oldal nem adott kellően széles játékosközönségnél. A játékosok többsége(nem a HC gamerek, hanem a casual/mid-core) maximum a SATA SSD-ig jutott el, még ha m.2-es foglalatban is, esetleg az OS-t futtatja egy kicsi(240-500GB) NVMe SSD-ről(mert ugye PC-n jelenleg ott hajtja a legtöbb hasznot).
És amíg ez így van, addig nem lehet beleírni a minimum követelmények közé, hogy "NVMe SSD", ha nem akarsz óriási vásárlóbázist bukni, max olyan címeknél, amikért önmagában hajlandók az emberek SSD-t újítani. -
Kansas
addikt
Na jó, de ez nem elsősorban a töltési időkről szól, sőt, talán legkevésbé arról szól. Mark Cerny a "The Road to PS5"-ben elég jól elmagyarázza, milyen hatással van a diszk sebessége a pályatervezésre, a játék sebességére, a lemezterület-igényre... egy ilyen gyors háttértárra alapozva tervezett pálya nem lehet egy olyan játékban, amit HDD-ről is futtatnak. egyszerűen nem "kompatibilis visszafelé", a JIT betöltéshez van egy kemény alsó limit random és szekvenciális olvasási sebességben(PS5 esetében 5GiB/s, XBOX Series X/S esetében 2.4GiB/s). Innentől kezdve az erre optimalizált játék potenciális felhasználóbázisa a töredékére esik, és ez korlátozza a bevételt, ami korlátozza a játék készítésére fordított erőforrásokat.
Vagy, ha még nem tetted volna, nézd meg a Planet Taxi-féle Otherside elemzését a "Mátrix Awakens" techdemóról, ott is esik szó a témáról. Az se véletlen, hogy nem jött ki PC-re... én kipróbáltam PS5-ön - állejtős, na...Régebbi játékoknál az előrelépés ehhez képest elhanyagolható, egyszerűen azért, mert azok a HDD(SATA) I/O sebességére tekintettel lettek tervezve, így strukltúrálisan nem alkalmasak arra hogy kihasználják a DirectStorage-ot. Persze a töltőképernyők rövidülnének, némileg csükkenne a stutter amit a pályaelemek háttérben betöltése okoz, meg a "pop-in" jelenség is mérséklődne, de kb ennyi, semmi lényegi nem változna.
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Warships
- Építő/felújító topik
- Le Mans Ultimate
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Robotporszívók
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Analóg fényképezés
- Magisk
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- További aktív témák...
- Asus RTX 4070 SUPER Dual OC, 2 év bolti garival
- ZOTAC GeForce RTX 3080 AMP Holo 10GB GDDR6X 320 bit
- PC bontás - 1STPLAYER RGB ház, be quiet 550w gold, Z790i Plus ITX + i9-13900H ES, 32Gb, RTX 3070
- BONTATLAN ASUS Prime Radeon RX 9070 XT 16GB GDDR6 OC Edition
- GIGABYTE RX 9060 XT 16GB GDDR6 GAMING OC - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE B650M R7 8700F 32GB DDR5 512GB SSD RX 6800 16GB Zalman S2 TG GIGABYTE 750W
- HP Dell, Fujitsu, üzleti kategóriás notebook kiárusítás - frissítve: 12.15.
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 16/32/64GB RAM RX 9060XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Katonai Rugged laptopok Panasonic Toughbook és Getac S410 6-11.gen gar.
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 4 Slim / PS4 Pro felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi



