Új hozzászólás Aktív témák
-
Kansas
addikt
Nem, még csak nem is hasonlót.
Most vagy az van, hogy ti nem értitek meg, hogy a DirectStorage-féle adatstreaming nem a pályaközi betöltések gyorsításáról szól, hanem a pályákon való játék közbeni JIT adatbekérésről, ami nem tud opcionális extra leni, mert köré kell tervezni a komplett játékot, pályástul-engine-estül, ha ki akarod hozni belőle amit ki lehet. Ilyen módon pedig nem a maximum, hanem a minimum követelmények közé épül be.
A másik lehetőség pedig az, hogy én nem látok valami evidens megoldást - amit ti igen - arra, hogy lehetne ezt hatékonyan skálázni lefele az NVMe SSD-knél lassabb tárolókat használók számára. Merthogy ha szakítanak a lassú storage-ra optimalizált pályatervezéssel, akkor az újfajta pályákkal bizony komoly gond(alsó hangon durva lag és pop-in) lesz a lassabb háttértárakon. Ráadásul az 1,5GB/s-et tudó NVMe SSD-khez képest az >5-6GB/s-et tudó háttértárak még egy szintlépést jelentenek, és utóbbiakra lesz szükség 1-2 éven belül, mikorra amúgy rendesen elkezdik a konzolos(különösen a PS5) játékok kihasználni a konzolokban levő háttértárakat. A Ratchet&Clank még csak a kezdet...#331 dude: a PS4Pro-ban durva közelítéssel egy RX470 van(sima PS4-ben az RX460-nál valamivel gyengébb), a PS5-ben ehhez képest hasonlóan durva közelítéssel egy RX6600XT, ha csak a GPU-részt nézzük... messze nem csak a CPU fogta vissza...
#34gejala: Játszottam a PS4-es és PS5-ös Pókemberrel is, a grafikán kívül nincs különbség(mondjuk az se elhanyagolható).
OK, az "igazi" PS5-ös Pókemberrel(Miles Morales) még nem, mert az inkább egy DLS mint egy, az előző részhez hasonló léptékű játék, így előbb végig akarom tolni a nagy játékot PS5-ön is."Az emberek játékélményben akarnak fejlődést a generációk között, a jobb grafika csak egy kellemes plusz."
Szerintem túldimenzionálod/túlromantizálod a generációváltás jelentőségét, nagyon nem az a lényeg, hogy az emberek mit akarnak... -
Kansas
addikt
Meg PS4-en RT sincs, többek közt... tudom, per pillanat még CP-ben sincs, de már nem sokára. Nem mellesleg az alap grafikával se bírnak a prev.-gen konzolok...
Nem csak az új feature-ök miatt lehet ám valami next-gen, hanem amiatt is, hogy pl. a következő generáció többszörös számítási kapacitására van szükség a futtatásához...Már ne is haragudj, de egyre hitelteleníted el magad az ilyen beköpésekkel...
-
Kansas
addikt
A te logikádban ott a hiba, hogy azt hiszed, a többség AAA játékra épített gamer géppel játszik. Igazából nagyon sokan csak bedobnak egy midrange VGA-t(GTX1650, GTX1050Ti, GTX1060, RX580 kategória) egy "irodai" gépbe, és kész a játékgép. Vagy egy Haswell korabeli, akkoriban bivaly gépet foltozgat azóta is, és nincs is m.2 slotja... Mit gondolsz, a Steam Survey-ben hogy van még mindig annyi 1060 meg 1050/Ti(kár, hogySSD-elterjedtségről nem gyűjt infót)?
Azok, akik komoly pénzekért direkt gamer gépet építenek, az összes gamer negyedét se teszik ki(ha egyáltalán annyit kitesznek), csak rájuk nem fognak minimum rendszerigényt igazítani, mert még ha feltételezzük, hogy a többi játékos 2/3-a nem játszik új AAA címekkel, akkor is buknák a potenciális vásárlóbázis felét...A PH közösség csalóka, ha túl sok időt tölt itt az ember, hajlamos azt gondolni, amit te is elővezettél...
A kitömörítő célhardvert úgy is meg lehet spórolni, ha nem Krakennel tömöríted az anyagot, csak buksz némi HDD-helyet.
Arról nem is beszélve, hogy a PS-en a Kraken modul mellesleg azért is tud olyan hatékony lenni, mert nincs külön rendszer és video RAM, hanem mindkét erőforrás ugyanahhoz a 16GB GDDR6-hoz fér hozzá 256-bites buszon, nem kell a SysRAM és a VRAM között adatot mozgatni. -
Kansas
addikt
"ha nem, akkor meg az a játék ami direct storage specifikus is futni fog HDD ről, persze biztos kompromisszumokkal"
Hiányzó pályákkal, vagy hosszú töltőképernyővel a pályák elején amikor mindent fellapátol RAM-ba, és gyak. RAMdisk-ből futtatja, horribilis RAM(és VRAM)-igénnyel?
Nem nagyon tudok mást elképzelni, ha a játékmotor függ nagy mennyiségű adat JIT betöltésétől...
De egyébként pont ez a gátja, hogy a HW oldal nem adott kellően széles játékosközönségnél. A játékosok többsége(nem a HC gamerek, hanem a casual/mid-core) maximum a SATA SSD-ig jutott el, még ha m.2-es foglalatban is, esetleg az OS-t futtatja egy kicsi(240-500GB) NVMe SSD-ről(mert ugye PC-n jelenleg ott hajtja a legtöbb hasznot).
És amíg ez így van, addig nem lehet beleírni a minimum követelmények közé, hogy "NVMe SSD", ha nem akarsz óriási vásárlóbázist bukni, max olyan címeknél, amikért önmagában hajlandók az emberek SSD-t újítani. -
Kansas
addikt
Attól függ, az ezt használó játékok milyen sebességet igényelnek. Az UE5-ös játékok majd igényelni fogják.
Jelenleg nincs olyan játék PS5-re(talán csak az új SpiderMan) ami igazán kihasználná az SSD-t, na nem mintha meglepő lenne, eleve PS5 exkluzív játék se sok van, Xbox exkluzív pedig nincs, multiplatform címek pedig a legnagyobb közös nevezőre lőnek.PC-n egyébként alighanem igazad lesz, és csak az NVMe lesz a követelmény, a gyors 4.0 nem, de a többségnek ma még az sincs, és a játékkiadók eléggé költség/bevétel érzékenyek...
Valamiért még ma sem minden játék használ RT-t, pedig más másfél generációnyi GPU támogatja a hardveres gyorsítását, és az aktuálid generációban még kivételek sincsenek... na pont így lesz a DirectStorage esete is az NVMe SSD-kkel...
-
Kansas
addikt
Na jó, de ez nem elsősorban a töltési időkről szól, sőt, talán legkevésbé arról szól. Mark Cerny a "The Road to PS5"-ben elég jól elmagyarázza, milyen hatással van a diszk sebessége a pályatervezésre, a játék sebességére, a lemezterület-igényre... egy ilyen gyors háttértárra alapozva tervezett pálya nem lehet egy olyan játékban, amit HDD-ről is futtatnak. egyszerűen nem "kompatibilis visszafelé", a JIT betöltéshez van egy kemény alsó limit random és szekvenciális olvasási sebességben(PS5 esetében 5GiB/s, XBOX Series X/S esetében 2.4GiB/s). Innentől kezdve az erre optimalizált játék potenciális felhasználóbázisa a töredékére esik, és ez korlátozza a bevételt, ami korlátozza a játék készítésére fordított erőforrásokat.
Vagy, ha még nem tetted volna, nézd meg a Planet Taxi-féle Otherside elemzését a "Mátrix Awakens" techdemóról, ott is esik szó a témáról. Az se véletlen, hogy nem jött ki PC-re... én kipróbáltam PS5-ön - állejtős, na...Régebbi játékoknál az előrelépés ehhez képest elhanyagolható, egyszerűen azért, mert azok a HDD(SATA) I/O sebességére tekintettel lettek tervezve, így strukltúrálisan nem alkalmasak arra hogy kihasználják a DirectStorage-ot. Persze a töltőképernyők rövidülnének, némileg csükkenne a stutter amit a pályaelemek háttérben betöltése okoz, meg a "pop-in" jelenség is mérséklődne, de kb ennyi, semmi lényegi nem változna.
-
Kansas
addikt
A DirectStorage-el az a baj(ha csak kicsit is hasonlít a konzolok SSD-kezeléséhez), hogy gyors SSD-t igényel, ami olyan, mintha azt mondanád, a te játékod csak RTX3080-on és annál gyorsabb kártyákon fut. Hirtelen a potenciális vásárlóbázisod a huszadára/harmincadára csökkent. Ha belegondolsz, ez tipikusan nem egy opcionális feature, amit egyszerű kikapcsolni, ha a játékos HDD-ről vagy SATA SSD-ről játszana, ahhoz túl mélyen bele kell nyúlni az engine-be miatta(vagy a játékot két engine-verzióval szállítani), és/vagy pedig nem kihasználni az extra tulajdonságait, mint a pályákon a töltő-részek elhagyása...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! 4TB Samsung 870 EVO SATA SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- 120 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- Bomba ár! HP ProBook 450 G6 - i7-8GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gari!
- Xbox Game Pass Ultimate kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól! - AUTOMATA BOLT
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest