Hirdetés
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- OLED TV topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Japános és zombis lett az új AMD Software
- 3D nyomtatás
- Mini-ITX
- Milyen processzort vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Megmenti a kevés VRAM-mal rendelkező VGA-kat a Sampler Feedback?
Új hozzászólás Aktív témák
-
gejala
őstag
"hogy lehetne ezt hatékonyan skálázni lefele az NVMe SSD-knél lassabb tárolókat használók számára"
Sehogy. De nem is kell. PS5 exkluzívoknál nem kell a lassabb háttértárakkal foglalkozni, multiplatform címeknél meg a lassabb XSX-et veszik majd alapul és úgy mindkét konzolon jó lesz. PC-sek meg vesznek egy új SSD-t $60-ért. -
Ott a cikk amit belinkeltem mellé egy képpel a működéséről itt meg egy dev. nyilatkozata. [link] azt is takarja ,a betöltési időt és pályák közbeni adatok mogatását textúrák kitömörítést stb...A kettőt együtt ,nem vagy ez vagy az, az egyikből adódik a másik .. Ez a fejlesztő nyilatkozik ,hogy kompatibilis lesz egy D.S.re optimalizált játék a nem kompatibilis hardverekkel is, magyarul futni fog, csak lassabb töltési és hagyományos textúra kezelési időkkel és túlfutatott adatbekérési sebeséggel mint ahogy most...Gondolom ez egy skálázható megoldás nem végletekben működik... Ha a töltési idők gyorsulásáról és a textúra kitömörítési idő jelentős sebességnövekedéséről és a nagyobb egybefüggő területek kezeléséről beszél akkor gondolom nekünk ez számít...
A gond ,hogy ugyan az az NVMe eszköz egy boxon 40x gyorsabb míg Pc-n max 3x sebességet lehet elérni a többi bent marad a rendszerben a megfelelő API nélkül...
A PC-s directstorage nem azonos az Xboxos velocity működésére szabott dologgal. csak abból fejlesztették Pc re... -
Kansas
addikt
Nem, még csak nem is hasonlót.
Most vagy az van, hogy ti nem értitek meg, hogy a DirectStorage-féle adatstreaming nem a pályaközi betöltések gyorsításáról szól, hanem a pályákon való játék közbeni JIT adatbekérésről, ami nem tud opcionális extra leni, mert köré kell tervezni a komplett játékot, pályástul-engine-estül, ha ki akarod hozni belőle amit ki lehet. Ilyen módon pedig nem a maximum, hanem a minimum követelmények közé épül be.
A másik lehetőség pedig az, hogy én nem látok valami evidens megoldást - amit ti igen - arra, hogy lehetne ezt hatékonyan skálázni lefele az NVMe SSD-knél lassabb tárolókat használók számára. Merthogy ha szakítanak a lassú storage-ra optimalizált pályatervezéssel, akkor az újfajta pályákkal bizony komoly gond(alsó hangon durva lag és pop-in) lesz a lassabb háttértárakon. Ráadásul az 1,5GB/s-et tudó NVMe SSD-khez képest az >5-6GB/s-et tudó háttértárak még egy szintlépést jelentenek, és utóbbiakra lesz szükség 1-2 éven belül, mikorra amúgy rendesen elkezdik a konzolos(különösen a PS5) játékok kihasználni a konzolokban levő háttértárakat. A Ratchet&Clank még csak a kezdet...#331 dude: a PS4Pro-ban durva közelítéssel egy RX470 van(sima PS4-ben az RX460-nál valamivel gyengébb), a PS5-ben ehhez képest hasonlóan durva közelítéssel egy RX6600XT, ha csak a GPU-részt nézzük... messze nem csak a CPU fogta vissza...
#34gejala: Játszottam a PS4-es és PS5-ös Pókemberrel is, a grafikán kívül nincs különbség(mondjuk az se elhanyagolható).
OK, az "igazi" PS5-ös Pókemberrel(Miles Morales) még nem, mert az inkább egy DLS mint egy, az előző részhez hasonló léptékű játék, így előbb végig akarom tolni a nagy játékot PS5-ön is."Az emberek játékélményben akarnak fejlődést a generációk között, a jobb grafika csak egy kellemes plusz."
Szerintem túldimenzionálod/túlromantizálod a generációváltás jelentőségét, nagyon nem az a lényeg, hogy az emberek mit akarnak... -
gejala
őstag
A grafika csak a GPU-tól függ és könnyen butítható. Ráadásul az generáción belül is fejlődik, ahogy egyre jobban ki tudják használni a konzolt.
De az alapvető játékmechanikát a CPU/RAM/IO határozza meg. PS2-n egy csőjátékban is minden ajtónál meg kellett állni tölteni és alig volt valami a szobákban, PS5-n Pókember kiugrik a toronyház ablakán és tovaleng a tömeg fölött az utcán. Ilyen játékot PS4-n nem tudsz csinálni, mindegy milyen a grafika.Az emberek játékélményben akarnak fejlődést a generációk között, a jobb grafika csak egy kellemes plusz. Mondhatjuk úgy is, hogy inkább GTA 5-t akarnak, nem GTA 1-t RT-vel meg mindenféle effekttel.
-
igen és pont ezt mondjuk mi is. Ami te kérdőre vonsz azok maximum követelmények.. Direct Storage és DXR.. Az lehet ,hogy végigjátszotta,de nem RT vel. Ugyan ez igaz a DirectStorage-re. Attól futni fog más hardveren is, csak nem teljesen úgy.
A minimum követelmények most sem lettek igazán magasabbak, amit te mondasz azok a maximum, teljes értékű játékhoz való követelmények. Az ,hogy ha valaki teljes értékűen, bekapcsolt RT -vel akarja élvezni a CP-t DLSS nélkül, akkor RTX 3080 kell vagy az, ha valaki Direct Storage támogatást akar akkor kell egy RDNA2 vagy egy RTx 2000 és egy 30 pár ezres SSD ami nemcsak játékban hálálja meg agát. Szerintem ezek messze nem nagy követelmények, ezek 6-6 éves hardverek, mint egy GTx 1060 és akkoriban is a közép kategóriát képviselték. Aki ilyen régebbi hardverrel játszik annak meg a kompromisszum szerintem már evidens tényező. -
Kansas
addikt
Meg PS4-en RT sincs, többek közt... tudom, per pillanat még CP-ben sincs, de már nem sokára. Nem mellesleg az alap grafikával se bírnak a prev.-gen konzolok...
Nem csak az új feature-ök miatt lehet ám valami next-gen, hanem amiatt is, hogy pl. a következő generáció többszörös számítási kapacitására van szükség a futtatásához...Már ne is haragudj, de egyre hitelteleníted el magad az ilyen beköpésekkel...
-
gejala
őstag
De igen, CP egy prev-gen játék. Csak annyira sokáig húzták a fejlesztést, hogy a végén egy romhalmaz lett technikailag. Mint a Dying Light 2. De egyébként nem különb, mint egy RDR 2, ami működik PS4-en.
Nem attól lesz valami next-gen, hogy jobbak a modellek meg az árnyékok, hanem olyan dolgoktól, amiket nem lehetett megcsinálni prev-genben. Például sokkal több NPC/objektum, sokkal részletesebben kidolgozott környezet, SSD-ről instant betölthető világ, ha kiugrasz az ablakon meg ilyenek.
PS5-ön meg tudod oldani, hogy egy portálon ide-oda ugrálsz világok között több száz NPC közé röccenés és töltőkép nélkül, PS4-en nem lehetséges. -
gejala
őstag
Konzol generáció váltásnál mindig is hatalmasat ugrottak a PC-s minimum elvárások. Amikor a PS3 kijött, az akkori PC-k nem is tudták rendesen futtatni az új játékokat, kellett 2 év, hogy felzárkózzanak az emberek.
De aztán a PS4 szokatlanul gyenge hardverrel jött ki és szokatlanul sokáig is húzta. Így aztán a PC-sek megszokták, hogy egy középkategóriás hardver is vígan jobb élményt ad, mint a konzolok.
A PS5 viszont ismét erős hardverrel érkezett, úgyhogy most visszatérünk a 10 évvel ezelőtti helyzethez. Most vagy fejlesztesz egy nagyot vagy nem tudsz játszani PC-n az új játékokkal."Havernak GTX 970-je van és Cyberpunk 2077-et tol FHD-ban."
CP még egy robbanásig tuningolt PS4 cím. És gondolom kikapcsolt grafika mellett van neki 25 fps, mert nálam a 2080S highon is össze-vissza rángatott 1440p-ben.Én azokra az új játékokra gondolok, amik alapból nem is fognak menni PS4/X1-en és emiatt nem kell figyelembe venni az olyan dolgokat, mint 4 magos proci vagy HDD.
-
olymind1
senior tag
"Mit gondolsz, a Steam Survey-ben hogy van még mindig annyi 1060 meg 1050/Ti(kár, hogySSD-elterjedtségről nem gyűjt infót)?"
Mert az említett kártyák megejelenése óta a 150-250 dolláros árszegmensben nem jött ki olyan kártya amire azt mondaná a csóró vásárló hogy ez igen, erre végre érdemes lecserélnem a 2016-ban megjelent kártyámat, ami már nem most volt. Még minden játék elindul azokon a kártyákon, legfeljebb csökkenteni kell a beállításokon.
Meg elég megnézni a középkategóriás kártyák árát amik (a vírus helyzet és bányászat miatt kialakult hiány előtt előtt is már) folyamatosan csúsztak felfele, tehát nem igazán mondható ugyanazért a pénzért 2 évente új generációnál mindig magasabb teljesítményt kapsz, jelenleg kb olyant kapsz mint 6 éve, vagy még olyant sem, ami sajnos egyben tragikus, nevetséges és szánalmas a gyártók részéről.
AMD oldalán is milyen stagnáció van (vagy épp degeneráció) : RX470-480 -> RX5500XT -> RX6500XT, azok is a pof@jukat jártatják meg a marketinget tolják ezerrel.
Sztem a legnagyobb gond ott van, hogy a gyártók is igen elpofátlanodtak és nem tudják már mit kérjenek el 1-1 kártyáért, alsó-közép kategóriába meg agyonherélt kártyákat adnak igen jóáron.
-
gejala
őstag
Akinek még mindig 1050Ti-je van, az valószínűleg nem fogja megvenni a nextgen AAA címeket. Főleg, mivel alapból játszhatatlanok lesznek, DirectStorage ide vagy oda. Mint ahogy egy Haswell CPU se lesz elég.
Konzolokban egy csökkentett órajelű 3700 + 6700XT van, ennél gyengébb hardveren nem sok jóra lehet majd számítani PC-n. Fejlesztőket nem fogja érdekelni, hogy kinek van ennél gyengébb PC-je, mert minden PS5/XSX megüti ezt a szintet, úgyhogy nem fogják kikapcsolni a grafikát, csak hogy 6 éves low-end PC-ken is elfusson a játék.Tudomásul kell venni, hogy az új konzolokra tervezett játékoknál PC-n az új minimum 12400 + 16 Gb RAM + 3060 lesz, az ajánlott meg 12700 + 32 Gb RAM + 3080 szint.
-
Kansas
addikt
A te logikádban ott a hiba, hogy azt hiszed, a többség AAA játékra épített gamer géppel játszik. Igazából nagyon sokan csak bedobnak egy midrange VGA-t(GTX1650, GTX1050Ti, GTX1060, RX580 kategória) egy "irodai" gépbe, és kész a játékgép. Vagy egy Haswell korabeli, akkoriban bivaly gépet foltozgat azóta is, és nincs is m.2 slotja... Mit gondolsz, a Steam Survey-ben hogy van még mindig annyi 1060 meg 1050/Ti(kár, hogySSD-elterjedtségről nem gyűjt infót)?
Azok, akik komoly pénzekért direkt gamer gépet építenek, az összes gamer negyedét se teszik ki(ha egyáltalán annyit kitesznek), csak rájuk nem fognak minimum rendszerigényt igazítani, mert még ha feltételezzük, hogy a többi játékos 2/3-a nem játszik új AAA címekkel, akkor is buknák a potenciális vásárlóbázis felét...A PH közösség csalóka, ha túl sok időt tölt itt az ember, hajlamos azt gondolni, amit te is elővezettél...
A kitömörítő célhardvert úgy is meg lehet spórolni, ha nem Krakennel tömöríted az anyagot, csak buksz némi HDD-helyet.
Arról nem is beszélve, hogy a PS-en a Kraken modul mellesleg azért is tud olyan hatékony lenni, mert nincs külön rendszer és video RAM, hanem mindkét erőforrás ugyanahhoz a 16GB GDDR6-hoz fér hozzá 256-bites buszon, nem kell a SysRAM és a VRAM között adatot mozgatni. -
gejala
őstag
Az SSD oldal a legkisebb probléma itt. Egy 500 gigás gen3 20k körül van, 1 Tera meg 40k. Nem hiszem, hogy ma már bárki is építene gamer gépet AAA játékra SATA SSD-vel. Gyakorlatilag a legolcsóbb komponens a gépben.
A nagy gond, hogy PC-ben nincs célhardver a kitömörítésre. Anélkül meg a CPU-nak kell csinálni, de úgy kell 6-8 mag csak ezt számolni. Szóval amíg nem lesz elterjedt a 12-16 mag, addig ez nem fog menni. És akkor itt meg is találtuk az Intel kis magjainak hasznát játékra.
-
repvez
addikt
egyébként lehetne ugy is irni a cikkbe , hogy főldi halando is megértse, hogy mik ezek a funkciok és hogyan vehető észre ha eszrevehető egyáltalán ha használatba van ?
vagy hogy befolyásolja a gép hardverét .
Nem mindenki programozo és hardverspecifikát értő.
De mondjuk hasznos lehet tudni , ha egy egy funkcio bizonyos gyártó vagy tipusu hardvere támogatja a msáik meg nem vagy nem annyira hatékonyan.Az ilyen dx és vulkan frissitésekre irt cikkekre ezekre is lehetne figyelni, hogy egy kicsit tisztábban lásson a vásárlo és ne mindig csak a PR szöveggel etessék
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mivel a Windows 10 frissíthető Windows 11-re, így arra is jönnek, csak külön a Microsoft nem tervez két frissítést, hanem a Win 11-es megy a Win 10-re.
---
Az Unreal Engine 5-féle DirectStorage-hez... Alapvetően nem szükségszerű a DirectStorage az UE5-höz, mert az Epic is tudja ezt futtatni a saját PC-in, csak azok 64-magos Threadripper Prók 512 GB RAM-mal.
A DirectStorage azon segít, hogy ne kelljen ez a gép otthonra.
-
Kansas
addikt
"ha nem, akkor meg az a játék ami direct storage specifikus is futni fog HDD ről, persze biztos kompromisszumokkal"
Hiányzó pályákkal, vagy hosszú töltőképernyővel a pályák elején amikor mindent fellapátol RAM-ba, és gyak. RAMdisk-ből futtatja, horribilis RAM(és VRAM)-igénnyel?
Nem nagyon tudok mást elképzelni, ha a játékmotor függ nagy mennyiségű adat JIT betöltésétől...
De egyébként pont ez a gátja, hogy a HW oldal nem adott kellően széles játékosközönségnél. A játékosok többsége(nem a HC gamerek, hanem a casual/mid-core) maximum a SATA SSD-ig jutott el, még ha m.2-es foglalatban is, esetleg az OS-t futtatja egy kicsi(240-500GB) NVMe SSD-ről(mert ugye PC-n jelenleg ott hajtja a legtöbb hasznot).
És amíg ez így van, addig nem lehet beleírni a minimum követelmények közé, hogy "NVMe SSD", ha nem akarsz óriási vásárlóbázist bukni, max olyan címeknél, amikért önmagában hajlandók az emberek SSD-t újítani. -
Kansas
addikt
Attól függ, az ezt használó játékok milyen sebességet igényelnek. Az UE5-ös játékok majd igényelni fogják.
Jelenleg nincs olyan játék PS5-re(talán csak az új SpiderMan) ami igazán kihasználná az SSD-t, na nem mintha meglepő lenne, eleve PS5 exkluzív játék se sok van, Xbox exkluzív pedig nincs, multiplatform címek pedig a legnagyobb közös nevezőre lőnek.PC-n egyébként alighanem igazad lesz, és csak az NVMe lesz a követelmény, a gyors 4.0 nem, de a többségnek ma még az sincs, és a játékkiadók eléggé költség/bevétel érzékenyek...
Valamiért még ma sem minden játék használ RT-t, pedig más másfél generációnyi GPU támogatja a hardveres gyorsítását, és az aktuálid generációban még kivételek sincsenek... na pont így lesz a DirectStorage esete is az NVMe SSD-kkel...
-
Dehogy nem, a töltési időkhöz és textúra kitömörítést gyorsítja fel és teszii egyszerűbbé így sokkal nagyobb területeket tudnak egyszerre előtölteni és hazsnálni, már ha van elég Vram persze. Nem a pálya eleji töltésre gondoltam ezzel bár azt is nagyságrendekkel csökkentheti, a közben lévőknél meg még fontosabb.
Adatok rendszermemóriába való mozgatása gyorsabb és hatékonyabb lenne és innen közvetlenül átmozgatható a GPU memóriájába ami megoldaná a kitömörítést a CPU helyett.Ha a hardveres dolgok adottak utána a már játékfejlesztőn múlik, de elméletileg a Dx 12 U ban a Directstorage felület megoldja már azt hogy ha kompatibilis hardverek rendelkezésre állnak és D.S certified a rendszer akkor úgy futassa, ha nem, akkor meg az a játék ami direct storage specifikus is futni fog HDD ről, persze biztos kompromisszumokkal.
Aztán, hogy gyakorlatilag ez mit fog eredményezni nem tudom, de igazából hardveresen 1 TB NVMe SSD kell meg megfelelő VGA aztán mehet.
Amúgy van ebbe potenciál, szerintem több is, például streameléshez és dekódoláshoz. -
PuMbA
titán
DirectStorage-hez egyébként nem kell drága SSD. DigitalFoundry letesztelte, hogy leragasztotta a PCIE sávok felét a leggyengébb mai kapható PCI-E 4.0 SSD-n és a PS5 beépített tesztje így 1700MB/s-ot mért. Játékok ugyanolyan folyamatossággal mentek, mint a belső SSD-ről
Szóval bármilyen olcsó PCI-E 3.0 SSD bőven elég.
-
tibaimp
nagyúr
Ezek az új DX frissítések, már nem jönnek Win10-be?
-
Kansas
addikt
Na jó, de ez nem elsősorban a töltési időkről szól, sőt, talán legkevésbé arról szól. Mark Cerny a "The Road to PS5"-ben elég jól elmagyarázza, milyen hatással van a diszk sebessége a pályatervezésre, a játék sebességére, a lemezterület-igényre... egy ilyen gyors háttértárra alapozva tervezett pálya nem lehet egy olyan játékban, amit HDD-ről is futtatnak. egyszerűen nem "kompatibilis visszafelé", a JIT betöltéshez van egy kemény alsó limit random és szekvenciális olvasási sebességben(PS5 esetében 5GiB/s, XBOX Series X/S esetében 2.4GiB/s). Innentől kezdve az erre optimalizált játék potenciális felhasználóbázisa a töredékére esik, és ez korlátozza a bevételt, ami korlátozza a játék készítésére fordított erőforrásokat.
Vagy, ha még nem tetted volna, nézd meg a Planet Taxi-féle Otherside elemzését a "Mátrix Awakens" techdemóról, ott is esik szó a témáról. Az se véletlen, hogy nem jött ki PC-re... én kipróbáltam PS5-ön - állejtős, na...Régebbi játékoknál az előrelépés ehhez képest elhanyagolható, egyszerűen azért, mert azok a HDD(SATA) I/O sebességére tekintettel lettek tervezve, így strukltúrálisan nem alkalmasak arra hogy kihasználják a DirectStorage-ot. Persze a töltőképernyők rövidülnének, némileg csükkenne a stutter amit a pályaelemek háttérben betöltése okoz, meg a "pop-in" jelenség is mérséklődne, de kb ennyi, semmi lényegi nem változna.
-
Az Unreal 5 fel van erre készítve, ha jól tudom,de igazából a töltetési idők csökkentése nem hiszem hogy annyira nehéz lenne a D.S. eljárás bevetésével a motorokban megfelelő hardverek és Dx 12U SM6.0 kellenek elméletileg és gondolom egy bizonyos hatékonysággal akár régebbi játékoknál is hozhat előrelépést, még ha nem is annyit, mint az Unreal 5 nél.
-
Márton
nagyúr
jól van, tolják a népet a w11 felé, ha enélkül nem nagyon akarnak váltani..
mondjuk engem a w10 felé kéne -
Kansas
addikt
A DirectStorage-el az a baj(ha csak kicsit is hasonlít a konzolok SSD-kezeléséhez), hogy gyors SSD-t igényel, ami olyan, mintha azt mondanád, a te játékod csak RTX3080-on és annál gyorsabb kártyákon fut. Hirtelen a potenciális vásárlóbázisod a huszadára/harmincadára csökkent. Ha belegondolsz, ez tipikusan nem egy opcionális feature, amit egyszerű kikapcsolni, ha a játékos HDD-ről vagy SATA SSD-ről játszana, ahhoz túl mélyen bele kell nyúlni az engine-be miatta(vagy a játékot két engine-verzióval szállítani), és/vagy pedig nem kihasználni az extra tulajdonságait, mint a pályákon a töltő-részek elhagyása...
-
Chriss745
tag
Én inkább már a DirectStorage-ra lennék kíváncsi, ez volt a Win 11 egyik legnagyobb újítása (ami állítólag Win 10 alatt is megy), de se híre, se hanva az azt támogató játékoknak ezidáig. Legalább egy demót vagy tesztet látnánk már belőle...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph Egy opcionálisan támogatható képesség is lesz, amely fejlett textúraműveletek enged majd meg.
- Politika
- Motoros topic
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Beats Powerbeats Pro 2 - az Apple termék, ami jobb Androiddal
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Robotporszívók
- Elektromos autók - motorok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- iPhone topik
- További aktív témák...
- Frederick Forsythe: Isten ökle (nem olvasott)
- Samsung Galaxy A13 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RX 7600 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE GA-Z170X-UD3 Z170 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Dell Optiplex MT/SFF/Mini 3040, 3050, 3070, 5070, 7060/ Hp Elitedesk/ ProDesk /SZÁMLA- GARANCIA
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest