Új hozzászólás Aktív témák

  • czappa

    aktív tag

    Egy kliens-szerver programot írok / írnék c++ban. Itt most nem a nyelv a kérdés, inkább általánosságban.
    Röviden a kérdésem: amit elgondoltam szerintetek jó-e, így érdemes-e elkezdeni?.
    Tehát:
    Viszonylag egyszerű alkalmazás, egy kliens-server "chat" progi. Annyi lenne, hogyha az egyik kliens ír vmit, akkor azt elküldi a servernek, a server pedig az összes kliensnek.
    Megoldási javaslat (a server oldalhoz):
    Egy végtelen ciklusban figyelem, hogy akar-e egy kliens csatlakozni.
    Ha igen akkor elindítok egy szálat - nevezzük KliensKezelőnek - és a példányt elmentem egy "tömbben".
    Ha egy ilyen KliensKezelő - KK - kap egy üzenetet egy klienstől, akkor azt elmenti egy másik "üzenetek tömbben".
    Egy sokadik szál időnként ellenőrizné ezt az üzenetek tömböt és ha van benne elem, akkor kivenné a legrégebbit belőle és elküldené minden KK-nak.
    A KK-k is idönként ellenőriznék, hogy van-e el nem küldött üzenetük és ha igen, akkor azt elküldenék.

    Ez az elgondolás szerintetek így jó? Igazándiból egy példát erre korábban csináltam Java ME-re, és működött, de ez nem jelenti azt, hogy jó is... :)
    Esetleg tudtok jó leírást - link, boltban megvehető könyv - amely C++ alatti hálozatkezelésről szól?

Új hozzászólás Aktív témák