Hirdetés
- Notebookosított mini PC-t leplezett le az AOOSTAR
- Vélemény: más cég lenne az Intel, ha korábban nevezik ki Lip-Bu Tant
- Barátságot teremtene az ARM és az Anti-Cheat rendszere között az Epic Games
- Hamarosan foghatja a kezét a Copilot a játékosoknak
- Az NVIDIA szerint a nagyobb készletek stabilizálják majd az új GeForce-ok árait
- Milyen házat vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Házi hangfal építés
- Mindennél nagyobb: tesztpadon a Ryzen 9 9950X3D CPU
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Hamarosan foghatja a kezét a Copilot a játékosoknak
- 3D nyomtatás
Új hozzászólás Aktív témák
-
fokukac
nagyúr
na, más téma, csak a párhuzam miatt
"25,4 milliárd forintba kerül a felújítás alatt álló Budapest-Esztergom vasútvonal még átadásra váró szakasza, ráadásul az építkezés több mint egy év késésben van. A Pilisvörösvárról Budapestig tartó szakasz 2 milliárdba kerül kilométerenként.
Összehasonlításképpen, az első TGV Párizs- Lyon szakaszának kilométere 870 millió forintba került, de a híres TGV-gyorsvasúthálózat legújabb, 2011-ben átadott szakasza sem került többe 3 és félmilliárd forintnál, viszont ott egy alagutat és 7 viaduktot is megépítettek."
...és 300-zal megy, teljesen szeparálva minden egyéb forgalomtól.
Nálunk meg lesz vagy másfél óra a Budapest-Esztergom út, lefogadom.Egyszerűen az agyam eldurran.
-
fokukac
nagyúr
válasz
szőröscica #50795 üzenetére
Ne mondd már. Mindegyiket kötelező volt bekamerázni, amik be is vannak kötve egy központi szerverre... rengeteg rablás fent is van a youtube-on, ami elég durva.
Viszont mivel kötelező volt nem átlátszó fóliával bevonni az ablakokat (nehogy a kiskorúak meglássák a cigit, ugye
), ideális terep a rablóknak, mert kintről nem látszik, hogy mi folyik bent.
-
szőröscica
addikt
válasz
FehérHolló #50794 üzenetére
Sok trafiknak nincs még megfelelő védelmi rendszere, tapasztalatlanok vezetik, inkább ez az oka. Áruházak, benzinkutak, stb be vannak kamerázva, míg ezek a relatíve nagy forgalmú üzletek nem feltétlenül.
-
FehérHolló
veterán
válasz
concret_hp #50793 üzenetére
a maffia nem tűri a konkurenciát?
-
concret_hp
addikt
van annak azért egy kis vadnyugati (vadkeleti?) romantikája, hogy sorba rabolják ki a trafikokat fegyverrel, miközben évente alig pár bank/posta/benzinkút rablás van az országban
-
Sz@r érzés is meg nem is, olyan valakit mosolyogni látni, akit jó hogy így látok, csak ép nem így gondoltam elsőre.
UI:
na ez se javít sokat a helyzeten -
NoLF
veterán
válasz
Winner_hun #50789 üzenetére
itt meg ha jo ido van akkor 5 perc mulva rossz lesz
karacsonykor pedig mindig jegeso esik, ezt mar kijelenthetem.
-
tildy
nagyúr
válasz
Winner_hun #50774 üzenetére
Marmint a szobaban? Nos igen.
Fozessel, mosassal siman kepzodik ennyi, rendszeresen 70-80% szazalek volt a paratartalom, mielott a masina ide nem kerult. Az meg sok. Nagyon sok.
Amugy amilyen idok itt jarnak, akinek van udvara az is csak akkor tereget ki, ha van ideje nezni az idojarast
Barmikor lehet egy 5 perces zuhe.
7: ecoair dehumidifierunk van, nem olcso, de tenyleg jo.
[link] -
-
lenox
veterán
válasz
BlacKSouL #50780 üzenetére
En azt olvasom wikipedian, hogy felnott ember napi 2.5-3 liter vizet vesz fel es veszit el naponta. Ebbol 1400 ml a vizelet, szoval 1-1.5 liter a parolgas kb.
En ugy emlekszem, hogy kb. 30 csepp egy ml, de nem talalok ra infot, csak azt, hogy az esocsepp merete valtozo, a csapbol csepego vizcsepp merete meg kb. egyforma, mert leginkabb az anyag fizikai tulajdonsagaitol fugg, ami kb. allando. De amugy te is tudnal becslest adni, mert gondolom meg tudod saccolni, hogy a geped naponta kb. hany orat megy, es annyi ido alatt mennyi vizet gyujt ossze.
-
BlacKSouL
addikt
Gyanús is volt visszaolvasva, de mondom majdcsak kijavítja valaki.
De egyelőre csak alá van húzva, kijavítva még mindig nincs ahogy látom. -
-
BlacKSouL
addikt
Nekünk Trotec TTK 50S van. Egyelőre tökéletes. [link]
Már kétszer tisztítottuk klímahabbal, szétszerelés után, de kb. évi 1-2 alkalom elég/kell is. Ez tulajdonképp egy légkondícionáló megfelelően beállítva, egy egységben lévő külső/belső hőcserélőkkel, és a hideg oldalon csapódik le a pára, amit összegyűjt, a melegoldalon jön ki a száraz levegő, enyhén felmelegítve. Elől rácson beszív, hátul felül fölfelé kifúj.
Fokozatmentesen szabályozható 0 - állandó üzem között. Fürdésnél, mosásnál mindig használjuk, de a lakás általános szárítására szinte majdnem mindig megy télen a fürdőben. Automatikusan szabályoz, egy idő és páratartalom mérő kombinálásával. Először eltekered, bekapcsol, van az adott álláshoz egy időtartam, pl. 3 perc járás, 4 perc állás. Ha az adott álláshoz képest magasnak érzi a párát az átszívott levegőből miközben üzemel, akkor felülírja az időtartamot, és addig megy, míg adott szint alá nem esik a pára. Onnantól visszaáll időkapcsolóssá, és a következő bekapcsoláskor ismét a pillanatnyi párának megfelelően kapcsol.
Alul kivehető tartály, telítettségkapcsolóval. Hideg helységben időnként erősen lehűl, olyankor olvasztó üzemmódba kapcsol, vagyis a kompresszor nem megy, csak a ventilátora, és a hideg hőcserélő leolvad. Utána magától újraindul.
Van benne egy kivehető mosható műanyag háló levegőszűrő, de ettől függetlenül klímaként kell kezelni és rendszeresen tisztítani.Zajos. A ventilátor nem annyira, de a kompresszor alapvetően és a vibrálással elég sok zajt kelt, és a műanyag ház miatt néha erősen rezonál. Napközt elviselhető, de éjszakára alvásnál vagy ki kell kapcsolni, vagy legalább másik szobába helyezni. Fürdőszobából zárt ajtónál semmi se hallatszik ki.
mod2: Nem egy őrült zajra kell gondolni, csak azért nem hangtalan. Inkább azt mondom, mormog.mod: nyáron nem megy, mert meleget csinál, és a párátlanítást a légkondi intézi úgyis megbízhatóan.
-
parandroid
félisten
válasz
EQMontoya #50771 üzenetére
100 ccm-enként van egy bizonyos összeg (ez benzinesre 6,75 EUR), és erre jön a dízelbünti, ami a károsanyagkibocsátás 95-120 g/km fölötti része forgalomba helyezés évétől függően.
Itten van számláló is hozzá, lehet szörnyülködni.
winner: Legjobb, hogy lefürdik az egész család, és még mindig 50% a relatív páratartalom az ablaktalan fürdőben.
p
-
EQMontoya
veterán
válasz
Integra #50763 üzenetére
Jah, és az a sima 75 lovas 1.4-es még országúton se ment le 6 liter alá. Ami persze nem sok, de egy 1.4-es Polo, úgy, hogy autópályát se lát, és 1 tonna, ne egyen már 6 litert.. Ilyen körülmények között a 110 lovas 1.6 vvti corolla is elment ennyiből...
Amúgy a Mazda 6 tényleg jó, a 2.5 automatát vezettem, jól ment tényleg, csak fura volt, hogy inkább az orrát túrja kanyarban. Kényelmes, tágat, jól néz ki, és meglepett, hogy egy jegyű érték volt a fedcompon, pedig azért nem spóroltam jobb lábbal...
PeterkeT: nem ismerem a német adórendszert, de a skyactiv benzineseknél (TSI-t azzal vesd össze) papíron nincs nagy különbség a kibocsátási adatokban, fogyasztásban sem. És telejsítményben sem. Tehát ha csak nem olyan hülyék, hogy köbcenti alapján adóztatnak (ezt már itthon sem, pedig Magyarország tényleg a dilettantizmus Mekkája), akkor nagy difi nem lehet.
A skyactiv dízel meg tudja az Euro6-ot...
-
BlacKSouL
addikt
1 felnőtt ember ébren, nyugalmi állapotban, minimális ruházatban annyi nedvességet párolog/lélegzik ki, hogy egy 12m2-es szobában egyensúlyi állapotban 44%-on tartott relatív páratartalom és 23,5°C hőmérséklet esetén a légszárító berendezés 3 másodpercenként egy csepp vizet gyűjt be folyamatos üzem mellett. Ha vesszük az átlag 1ml/1 vízcsepp értéket, lehet számolgatni ez mennyi 'vízveszteség'.
Nyilván a falak, berendezési tárgyak, bútorok is párolognak, vagy engednek ki/át nedvességet, tehát felezzük meg az értéket, de még akkor is óránként 0,6 liter. -
parandroid
félisten
válasz
EQMontoya #50761 üzenetére
Akkor az Mo-n nagyon akciós most, mert itt 28.500 EUR-ról indul (Prime Line, SKYACTIV-D 150 i-ELOOP (6-Gang-Schaltgetriebe (SKYACTIV-MT))), és még erre jönnek a mindenféle extrák, amiket a jónép úgyis kérni fog bele (és ami Viszlát autójában ha jól rémlik, jó sok volt). Ja, automata váltóról még szó sincs, az meg 1,5-2k EUR felár alatt úgysem áll meg.
Szerk.: Nem is beszélve arról, hogy mibe kerül itt egy 2,2-es dízel fenntartása (adók, CO-bünti, biztosítás) egy 1,4-es benzines turbóshoz képest, ami a VW-nek most nagyon népszerű motorja...
p
-
bobsys
veterán
válasz
Integra #50765 üzenetére
En csak azt irtam amit latok az utakon es az a rengeteg VW meg a VW kampany ezertgondoltam, hogy megy a szeker.
Nemtudom kinek mekkora piaca van itt, de a GMet, Fordot nehez lesz lenyomni. GM ontja a szerintem otvar Chevrolet (szar, de olcso sokan megtudjak venni ujonnan) mig a Ford egesz pofas autokat gyart meg talan europai szemmel is illetve a Toyota nagyon nyomja az uj Camryt. -
Integra
titán
válasz
bobsys #50764 üzenetére
ezt azért nem mondanám, van gondjuk az usa-ban. mindezt nagyon agresszív marketing mellett.
-
bobsys
veterán
válasz
Integra #50763 üzenetére
Es jonnek fel az USAban. Nagyon megy nekik itt a Jetta (16K USDtol), Passat (20K USDtol) es latni jopar CCt is arrol nem beszelve, hogy toljak a dizeleket (tádéi clean dizel
) amit vesznek is az amcsik valami 100 000 darab dizelt adott el tavaly a VW ami persze nem egetrengeto az osszes eladott autohoz viszonyitva, de mennek felfele a dizel eladasok.
-
Integra
titán
válasz
fokukac #50762 üzenetére
szerintem sem kérdés a hatos.
mégis, szinte biztos vagyok benne, hogy legalább annyi, ha nem több, a cikkben szereplő golf kombi fog ennek ellenére fogyni, mint a jóval komolyabb hatosból. emlékszem, őskövület 1.4 75 lovas vw motoros autóból, golfban, poloban, ibizában annyit adtunk anno el, amennyit nem szégyelltünk. mindegy, hogy horror áron vagy akciózva, vitték.. csak vw legyen. valahol érthető, a vw európában van otthon, ez az ő piacuk. -
Integra
titán
válasz
EQMontoya #50758 üzenetére
héten volt egy tc cikk, 1.6 traktor, 105le, 5sp manual golf kombi, 6.8 milla.
igen, 6.8... egy alsó közepes fapados autóért. és most próbálok elvonatkoztatni a vw-tól is, egyszerűen az, hogy ennyi pénz egy fapados c szegmens autóért ennyi.. és biztos veszik. hogy ki, nem tudom, de maga ez a szám ijesztő. nagyon levagyunk gatyásodva a nyugathoz képest, és akkor még a kelethez képest nem is állunk olyan rosszul.. -
tildy
nagyúr
Nos , a fizikoterápia nem segített, csak ideiglenesen, ez a hétvége iszonyat volt a térdem szempontjabol.
Abszolút nem örülok, de mehetek megint vagy a privát dokihoz masszázsra, vagy az nhs-es GP-hez ( oda viszont kb asztalt verni, eddig azt mondta, örökletes, fogadjam el, éljek együtt ezzel. Ja és szedjek paracetamolt.).
Kivételesen úgy várom február végét, meg a fehérvári klinika meglátogatását, mint más a Megváltót.
-
Winner_hun
félisten
PH blog: új szervert kap a Prohardver!
Bármely pillanatban megszűnhet a fórum létezni egy rövidebb időre.
-
válasz
FehérHolló #50726 üzenetére
Ha ez ilyen zavaro, mi lesz ha kiteglazzak?
-
bobsys
veterán
Egyik elektromos tukor sem mukodott a kocsiban, de a kapcsolo kicserelese megoldotta a problemat. Olyan buszke vagyok magamra, hogy megint megszereltem valamit
-
fokukac
nagyúr
akkor már inkább
-
NoLF
veterán
-
fokukac
nagyúr
Ja, gondoltam, beugrom, megnézem, megvan-e még a zongorám.
Amúgy szégyellem, hogy így néztem meg, de ha egyszer novemberben levették műsorról a magyar mozikban, egyszerűen nem maradt más választásom
@Nolf: a Honda mikor száll már be a turmix-bizniszbe? lehetne VTEC turmixgép, 30 ezre fordulattal
-
bobsys
veterán
válasz
concret_hp #50696 üzenetére
Feleseg Vitamix turmixot akart azt kapott, nem hiszem, hogy lehet Magyarorszagon kapni meg hat kurva draga a csaladi aranyat is beadtuk, de meg volt erte orulve. 2 loreos motor,1500W valami 30K+ RPM, brutal cucc 10 ev garanciaval.
-
Lortech
addikt
válasz
szőröscica #50692 üzenetére
Én meg a szilvás buktát.
(#50696) concret_hp: passz, nem ismerem azt a teszkós a típust, de önmagában a 650W nem kevés, ha tényleg tudja, és nem 1 mp-ig.
-
bobsys
veterán
Mindenki maganak intezi a dolgokat, 30K ember utazik a cegtol minden heten nincs annyi titkarno a vilagon aki ezt elintezi
Van sajat kis cuki rendszer az Amex travelel kozosen. Belepek es foglalom a jegyet, igy azzal a tarsasaggal megyek amelyikkel en akarok Ugyanitt van auto es hotel foglalas. Minden megyek a ceges kartyamra es majd elszamolok veluk a szinten sajat fejleszteu travel expense programban.Merfoldek, hotel es autoberles pontok nekem gyulnek, a kartyas vasarlasok utani hitelkartya pontok meg a cegnek. -
kraftxld
félisten
válasz
concret_hp #50700 üzenetére
Gondolom úgy mint nálunk, beböfögöm az aktuális ügyintézőnek, hogy xy ticket-en lévő melón mennem kell qz városba, és kérek erre a napra reggelre meg amarra a napra egy repjegyet estére, és intézik.
-
válasz
concret_hp #50700 üzenetére
gondolom mint barhol mashol, a titkarno/asszisztens foglal a ceges policynak megfeleloen.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● Tilos a politizálás!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Windows 11
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
- Milyen házat vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Kapcsolja ki, kapcsolja be!
- MWC 2025: A kicsi és a kamerás - megjött a Xiaomi 15 és az Ultra
- Házi hangfal építés
- Külpolitika
- Mindennél nagyobb: tesztpadon a Ryzen 9 9950X3D CPU
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest