A Microsoft már javában tervezheti az új generációs Xbox hardvereket, amelyről most hivatalosan is beszélt a cég. Sarah Bond, az Xbox divízió elnöke ugyanis egy videóban vázolta fel, hogy mire lehet majd számítani, és viszonylag sok – részben sejthető – információval lett gazdagabb a világ.
A legfontosabb, hogy a pletykákkal ellentétben lesznek új generációs Xbox hardverek, amelyeket a Microsoft a jövőben is az AMD-vel közösen tervez, ahogy az előző két generációt is. Ez rögtön garantálja a visszafelé kompatibilitást, amit a videó ki is emel.
Hirdetés
A Microsoft szerint több éves szerződést kötöttek az AMD-vel, amely cég így segít megtervezni a különböző területekre szánt hardvereket. A redmondi óriáscég célja egy olyan játékplatform létrehozása, amely mindig a felhasználó birtokában van, azaz bármilyen eszközön játszhatók lehetnek az egyes címek, nem korlátozva azok elérhetőségét egyetlen áruházhoz vagy készülékhez.
Ennek a koncepciónak az első valós megoldásai lehetnek az év végén érkező, ROG Xbox Ally és ROG Xbox Ally X kézikonzolok. Ezek technikailag PC-nek számítanak, de egyedileg konfigurált Windows operációs rendszert kapnak, amit a Microsoft célirányosan a piaci igényeket figyelembe véve tervez.
Valószínű tehát, hogy a klasszikus értelemben ismert konzol vonal mellett a redmondiak ki szeretnék terjeszteni az Xbox márkanév erejét. Az egész úgy nézhet majd ki, hogy a PC-s gyártók számára le lesznek fektetve különböző direktívák, amiknek meg kell majd felelni, és akkor egy hitelesítés után az adott rendszerre ráaggatható lesz az Xbox márkanév, így az adott gép forgalmazhatóvá válik a játékosok igényeihez konfigurált Windows operációs rendszerrel.
Az AMD-nek ebben annyi szerepe lehet, hogy a Microsoft a gyártók számára meghatározza, hogy mely rendszerchipeket, processzorokat, vagy grafikus vezérlőket kell rendelniük az Xbox hitelesítéshez. Tehát az AMD aktuális portfólióján belül is lehetnek majd kiválasztott hardverek, ahogy a választék a ROG Xbox Ally sorozatnál is csak a két újabb Ryzen Z2 modellre korlátozódik.
Ez több szempontból előnyös irány lehet a Microsoft számára, mert egyrészt lehetővé teszi a PC szabadságát, a Windows operációs rendszerhez tervezett programok elérhetőségét, a Microsoft által nem menedzselt áruházak telepíthetőség, és ilyen formában elég sok Xbox hardvert tudnak majd piacra dobni. Eközben nagyon leszűkítik a választható hardvereket a processzor és a grafikus vezérlő szintjén, vagyis a fejlesztőknek elég lesz ezekre koncentrálni az Xbox optimalizációknál, hiszen biztosak lehetnek benne, hogy a Xbox gépeket birtoklók a kijelölt rendszerekkel rendelkeznek majd.