Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Autós kamerák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házimozi belépő szinten
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Nubia Red Magic Astra - táblajáték
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Apple MacBook
- Házimozi haladó szinten
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
De akkor miert adod meg hozza a renderidot?
A ping az az oda-vissza ido. Tehat ha van egy 50-es pinged, az azt jelenti, hogy annyi ido az adatnak odaernie es erre a valasznak megerkeznie. Ehhez kell hozzaadni azokat az idoket, hogy:
- kliens oldali package generalas es kodolas (szerializalas)
- ha a csomag nagy meretu es/vagy tobb csomagban kell az adatot kuldeni, a ping nem szorzodik, de eltolodik, szoval a kuldes idejet
- server oldali dekodolas (es validalas)
- server oldali valasz generalas es kodolas
- server oldali kuldesMert maga a ping ertek az az adat utja oda-vissza.
Amugy igen, pont ezek miatt a cloud gaming fasza meg minden, de csak akkor, ha olyat jatszol, ahol nem igazan szamit ez. Heroes III-ra biztos fasza, Quake-et a budos eletben nem lennek rajta hajlando jatszani.
-
Moby
veterán
válasz
hombre[EU] #7289 üzenetére
A közelébe sincsenek a számok, és a DLSS3-hoz mandatory a reflex, tehát amit most látsz, az annyi. Ha 100-as a pinged, akkor az a két irányban 200, plusz a render oldali még egy 90 környéke (FG), az már ~300ms, és nálad még nem is számoltunk semmut. Csodálatos
-
Wesder
titán
Ha itt van olyan aki Switchezik, akkor a két Ori most 15$ együtt.
-
Bad Pritt
félisten
válasz
hombre[EU] #7290 üzenetére
Én mondtam, mert annyira nem volt róla semmilyen hír, ami nem vall a Ubisoftra.
-
Bad Pritt
félisten
válasz
Bad Pritt #7227 üzenetére
Úgy fest, nem lett kaszálva, sőt: Rumors on Ubisoft Massive’s ‘Star Wars’ Game Compare It to ‘No Man’s Sky’.
-
Moby
veterán
válasz
hombre[EU] #7286 üzenetére
Ebből nem lesz 4K@120fps, ahhoz DLSS3 kéne, az meg pont a latencyt csapja szét. Meg ez eddig sem a vason múlt, az infrastruki meg ettől nem lesz jobb, és ha bixen kívülre kell menni, akkor álom marad a 80-90ms, mert nem járja meg oda-vissza a bit a külföldi vonalakon akkor sem, ha nem kellene renderelni semmit.
-
hombre[EU]
veterán
NVIDIA Brings RTX 4080 to GeForce NOW
nem éppen konzol...de ezt már lehet "nextgennek" nevezni
latency/képminōsgben nvidia eddig is az élen járt, de ezzel rádobott egy jó nagy lapáttal. 4K/120fps (fontos,8ms), raytracing, reflexxel elméletileg simán benézhet 80-90ms alá (click-to-pixel), amivel már a legtöbb játék élvezhetō.
nem vagyok oda a (jelenlegi) cloud gamingért, de ez már olyan premium cucc,ami megéri a kompromisszumokat -
F-ECT$
titán
A Hellblade nekem anno tetszett, de tényleg nem volt erős gameplayben, így jó, hogy időben véget ért. A 2-ben ezt iszonyatosan ki kell ezt reszelni, ha tényleg 30-40 órás storyt akarnak bele. De mondjuk úgyis mindegy, mert xboxra jön majd
Mondjuk ha jól tudom, akkor még mindig nincs megjelenési dátuma...
-
Bad Pritt
félisten
Na ezek után csak még jobban várom a Ghostwire-t.
Eddig is az tűnt fel, hogy nagyon széles skálán mozognak a vélemények a játékról és ezért nem is néztem utána semminek, full vakon fogok majd belevágni (az is újdonság, hogy fps, azt hittem ez is tps kalandjáték).
-
Moby
veterán
A tavalyi évben ennek az eklatáns példája volt a Plage Tale. Nem volna az annyira rossz, de az utolsó harmad pusztítóra mérgezte az egészet, mert annyira szar benne a gameplay, ami nem visz el a hátán egy ekkora játékot. Egyben tuti nem. És van egy komoly összegű tétem arra, hogy a az új hellblade ugyanerre a sorsra fog jutni. Az is azért készül már végtelen ideje, mert az isten f.aszát is bele fogjkák tunkolni, mert kell a 30 órás gigadráma, miközben az elsőben sem volt valódi koncepció a gameplayre, de az legalább be bírt fejeződni azelőtt, hogy ez rettenetesen bántóvá vált volna.
-
Moby
veterán
Én nem olvastam róla semmit előre, de nem éreztem benne semmi törést. Persze nem volt egy nagyívű játék, de ez inkább előny. Az utóbbi években a legnagyobb problémám a játékokkal éppen az lett, hogy egy öngerjesztő spirálba kerültek a játékkészítők, aminek a végeredménye az, hogy rettenetesen túltolják a mai játékok. Nem csak játékórában, hanem mindenben. A játékok egyre drágábbak, amitől egyre több tartalmat várnak el a játékosok, egyre több színészi játékot, egyre többet mindenből, ami miatt tovább drágulnak a játékok, ésígytovább. Ami végeredményben soha semmilyen előnyt nem hozott. Miközben lehetnének a játékok gyakrabbak, kisebb léptékűek, változatosabbak, stb.
/Vizualitásban persze valóban ottvan a Tango kézjegye, de ezt nem lehet egyik stúdiónál sem kivonni a képletből, meg ez nem hátrány.
-
Jazz^
tag
Pedig szerintem abszolút érezni hangulatában és a helyenkénti mind-bending részek vizualitásában is a Tango kézjegyeit. De épp teljesen mindegy, hogy EW lett volna, vagy bármi más. Arra értettem, hogy a Ghostwire-ön nagyon lehet érezni, hogy olyan, mintha a fejlesztés felénél úgy döntöttek volna, hogy akkor most 180 fokos fordulat. De hogy ne menjen az összes munkaidő kárba, beépítették az új ip-be, amit csak lehet. És itt nagyon kijön, hogy sokminden(?) van benne, csak semmi sincs a játékhoz finomhangolva, érdemlegesen kidolgozva. Olyan tessék-lássék, ez is van benne, az is, csak hát ebben a formában minek.
-
Moby
veterán
És ez hol érhető tetten egy olyan játékban, ahol sem a szereplő, sem a cselekmény, sem a nézőpont, sem a világon semmi nem hasonlít az evil withinre? Szal ebből kb semmi derült abból, hogy annyira látszik belőle. Nem látszik belőle semmi. Nem mintha az ellenkezője baj lett volna, jó játékok voltak azok is, csak tökéletesen mások voltak mint ez. Ez csak belemagyarázása a semmibe a semmit, aminek semmi lényege nincs
-
Jazz^
tag
Hát így.
A játék rendezője is megerősítette ezt.
“Yes, [Ghostwire: Tokyo] did start as a sequel to Psychobreak, the Japanese title for The Evil Within. I think the next in the series, at least. And through a long and winding road, it has evolved into this different idea to create a fun game that’s based in a city in Japan. At the time, there weren’t that many games that were using a city in Japan as a base. And so we thought there was a big opportunity there to make something really fun and cool.”
Csak aztán történt ez-az fejlesztés közben, a(z evil within) kreatív igazgatója is otthagyta a projektet a felénél és ez lett belőle.
-
Moby
veterán
Nem láttam benne egy bitet sem, ami arra utalt volna, hogy evil withinhez lenne bármi köze (egyáltalán hogy? Azok TPS játékok
)
A gyüjtögetnivalók érdekesek, a város 3 dimenziós, nem csapott át monotonitásba a legévégig sem, Nem ment át videójátéknak álcázott filmbe, de mindenek felett ami legfontosabb: mert valamilyen lenni, nem a hótugyanolyan TPS gyerekkisérgetős tucatszar volt by sony.Mondjuk gyöngyszem sem volt, csak szimplán egy rohadtjó játék. Gyöngyszem 2022-ben kereken nulla darab jött, de ezt leírtam korábban: bármi kimaradhatott volna tavalyról. Voltak jó játékok, Elden Ring is az volt, volt indie vonalon is jó, de nem volt egyetlen kihagytatlan gyöngyszem sem. Meg sem tudnám mondani mikor volt ilyen utoljára. Az elmúlt 3 évből nem tudnék ilyet mondani.
-
Jazz^
tag
Dehát a Ghostwire egyelő a "trú generic shittel" kb
Egyedül az esőáztatta, neonfényes, üres Tokió látványa, illetve a japán folklórból kiemelt ellenségek tudták felhúzni középszer szintjére az egészet.
A történet egy c kategóriás, minden fordulatot mellőző dorama, faékegyszerű karakterekkel, közepes voice actinggal (még a japán is, nemhogy az angol), egybites mellékküldetések, teljesen felesleges openworlddel, amiben alig van bármiféle tennivaló (az is kimerül a leggagyibb gyűjtögetni valóval) és az is a játék felétől nyílik ki, de olyan rövid az a 6 chapter, hogy mire lehetőséged lenne "elmélyülni" benne, már vége is van.:D A combat is kimerül a 3 varázslat rotálásában, ami pár óráig fun, de aztán átcsap monotonitásba az egész, a szerepjátékos elemek meg leginkább szóra sem érdemesek .Mondom ez úgy, hogy szeretem a japán játékokat, ezzel is bőven elvoltam, de egyedül a fantasztikus hangulata vitte a hátán az egészet. Annyira látszik rajta, hogy Evil Within folytatásnak készült (bevallottan), csak félúton történt valami és ez lett belőle.
Tényleg érdekelne, hogy mely aspektusa volt annyira kiemelkedő számodra, hogy pont ez volt az év egyik gyöngyszeme? -
-
Bad Pritt
félisten
Csak azért mert nincs szénné promózva annyi minden még nem lógatnak lábat a Bethesdánál sem.
Tango: tavaly lett kész a Ghostwire Tokyo.
id: sanszosan új Doom.
MachineGames: Indiana Jones és sanszosan új Wolfenstein.
Arkane: Redfall.
Bethesda: Starfield, Elden Scrolls 6, sanszosan preproduction fázisban új Fallout. -
_drk
addikt
Nem értem a csalódásodat, mert a tavalyi évben pont a 2 legnagyobb folytatás jött ki. Amik nem is x+1 folytatás, hogy már uncsi legyen, hanem csak 2. részek.
2. résznél meg azért még elvárás, hogy az elsőre hajazzon. Ráadásul se igény se igéret nem volt nagy változtatásokról.
De én tovább is megyek: a Ragnarök az kb 1 játék a 18-as GoW-val.GT7-be belelehet rúgni, mert ott nulla újítás lett.
Viszont tavaly előtt meg jött egy Returnal ami nagyon réteg és nagyon más játék mint jelenleg bármi is a piacon ilyen megvalósítással. De ebbe a kategóriába az R&C is belefér szerintem.
A 10 éves filmekkel egyetértek. De ezt a játékipar nem fogja bírni. Fújják a lufit aztán majd jól kipukkan és rengeteg elkaszált projekt lesz és development hell be torkollik a másik fele, majd jönnek a Duke Nukem Forever-ök.
De ennek látszódnak a jelei is. A Micro nem hiába akarja annyira az AB-t. 18 óta felvárásolt rengeteg stúdiót és mondjuk, hogy a 9 milliárodos Bethesda is a Starfield-en kívül mit csinál, ki tudja?
A Sony is nem hiába vétózza és mozdul el a liveservice felé.Én nem tudom mi lesz, egyedül abban bízok, hogy egyre több kisebb és közepes stúdió tud valami értékelhetőt letenni az asztalra.
-
hombre[EU]
veterán
nekem egy nagy szívfájdalmam van mégpedig az,hogy nagyon kevesen (a komoly stúdiók/kiadók közül) indultak el ezen a destiny/division vonalon. annyi potenciál van ebben a "zsánerben" csak valószínū nehéz jól megcsinálni és inkább nem rizikóznak.
ezekbe mehet minden, egyjátékos kampány, coop kampány, coop questek, pvp, mmo eventek, zsánereket keverheted, crossoverek stb...és nem. inkább 2-3 évig brainstormingolnak mi legyen a következō (jobbik esetben, egyébként folytatás vagy újrakeverés) ahelyett,hogy lefektetnének egy jó alapot,egy saját univerzumot és azt bōvítenék ~10évig
a destiny is még mindig csak egy "fps dara" pedig abba a hubba elférne egy wipeout verseny, egy telltale kampány, egy rts (halo wars)...ez egy win-win szituáció lenne -
Wesder
titán
The PlayStation 5 has sold through more than 30 million units to consumers.
December was its biggest month ever for sales.
-
Moby
veterán
Lehetne jobb, de ahhoz változtatni kellene, és az veszélyes, mert lehet, hogy mégsem sikerül jól. Ezért nem lesz soha jobb. Ezért lesz mindig ugyanolyan. Lassan minden.
Van egy játék, ami talán vissza tudna ültetni a gép elé még úgy is, ha nem sikerülne korszakalkotóra, persze ezt nagyon könnyen írom le, hiszen tudom, hogy nem fog megtörténni, sosem fog elkészülni. A Replaced. Abban van meg az az nagyon mélyen gyökerező, genetikai igényesség, amit sokkal inkább várnék el a nagystúdióktól(nem feltétlenül ebben a formában, nem erről van szó), ez az iparilag előállított, uniformizált high production value izék helyett. Az egyetlen játék ami ma is a kívánságlistámon van. Persze könnyű elméleti dolgokkal dobálózni, azokban sosem lehet csalódni. -
Kinek mi, en pont hogy a sztori alapu jatekokat szeretem.
Amugy igen, gameplay kb ugyanaz, de... Nem igazan van jobb. Legalabbis nekem eddig nem sikerult talalni sztori alapu, jol megirt, erdekes, szep, single player jatekot, aminek jobb/nagyon mas lenne a gameplay. Mass Effect is a nagy szerelmem, de az is kb ugyanaz gameplay-ben. Engem nem zavar, ha ilyen teren nincs nagy buhera, szamomra a hangulat, kornyezet, tortenet, karakterek, zene, stb sokkal fontosabb.Vagy, ha az nem lehet, akkor legyen skill alapu kompetitiv jatek, de ujabban szvsz abbol se tudnak [szamomra] ertelmeset csinalni.
-
Moby
veterán
Inide játékokból találtam több olyat, ami rövid időre le tudott kötni, meg láttam bennük fantáziát, de ezekkel sem tudok már játszani, mer nem kötnek már le annyira, hogy végig tudjam vinni őket, de látom bennük az értéket még úgy is, hogy ezek sem hoztak semmi újat, de legalább mertek valamilyenek lenni. És ez ma nagy szó, meg nagy rizikó.
-
Moby
veterán
Nekem a sonys játékok voltak az év legnagyobb csalódásai. Minden játékuk szép, és tökugyanolyan, Nem mernek hozzányúlni semmihez. Annyiban kimerülnek a játékaik, hogy legyen baszó a graf, a writing meg a VA. A játék meg ugyanaz. Játszottál egy résszel, játszottál minden résszel. Sőt, lassan minden játékkal is. Megvan a sikeres formula, és lefagyasztottak mindent évekkel ezelőtt. És mostmár mindennki más is ezt másolja, és azokban is ugyanolyan ostoboid a gameplay is. És mivel sikeres, be van az egész betonozva, hogy ezt fogja nyomni orrvérzésig. Többek között ezért sem érdekel hír szinten sem a nagygépes gaming. Ittvolt plage tale új része, ugyanaz a sonysta ostoboid formula, utáltam a gameplayt, mint a sz.rt. Ottvolt Callisto, ugyanaz. Nem érdekes mennyire szar a gameplay az AAA játékokban, filmként legyen egyre baszóbb, a többi nem érdekes, zabálja a nép. Lassan 10 év alatt lehet leforgatni ezeket a filmeket, nyilván senki nem fog semmiféle rizikót vállalni. És ez meg is ölte az egészet .
-
_drk
addikt
Megnézve több év értékelést csodálkozok hogy pozitivra hozták ki az évet de hát a Nintendo és indi címek felhúzták, akkor volt God of War meg Elden Ring ami korszakos alkotás és még a Cod multit is több helyen dicsérték de mivel multi fronton is már 2017es Pubg óta semmi új dolog (warzone és fortnite lett jó és azóta is az pörög a legjobban) így gondolom örültek hogy valami egyáltalán úgy valahogy élvezhető.
Egyébként Én 2 okot tudok mondani miért nem jó ma régi gamernek lenni. (ha el hagyjuk a szokásos AAA fikázás
)
-túl sok játék van! Nem lehet választani! Most fel mentem ps store-ra és van vagy 50 játék akcióban. Autós, kosaras, jrpg, fifa, midnigh sun stratégiai, skyrim mmo, gotham Knights, több felé multis lövölde, Coop lövölde, survival, open world zombis meg még több 100 ilyen. Fogalmam nincs mivel lennék el.
- Egy bizonyos szint után, nem akarsz lejjebb adni.
Ha végig vitted sorban az év játékait akkor ugyebár csak a rosszabbak maradnak. Ez minden évben nagyon feltolja a mércét. De technikailag is: az átlag játékos keveset retrozik, mert ha megszokott a szemed egy bizonyos grafikát vagy a kezed egy irányítási mechanikat nem nyúlsz vissza 2014es játékhoz. De ez igaz a maiakra is ha egyszerűen látszik hogy több aspektusban gyenge.
Witcher 3 óta nem csináltak igazán jó OW sztori orientált fantasyt nekem például. (AC meg se közelítette.)
Még nincs Zelda szintű fizika a játékokban.
De egy Last of Us vagy Uncharted játékmenet is ritka.
Na ezek után nehéz leülni bármi elé. Legjobb hasonlatot haverom monda: ha veszel egy új kocsit(klíma, tempomat, ülés fűtés stb) , nagyon nem akarsz vissza ülni a régibe (még szervó sincs) csak ha muszáj, na játszani nem muszáj. -
Moby
veterán
válasz
hombre[EU] #7253 üzenetére
Nem ez az első turnbased mariós játék, meg gondolom nem is az utolsó, de ez nem egy harcközpontú játék, mint mondjuk a mario+rabbids-ek, ez inkább csak kiegészítő elem benne (amit amúgy elég jól fűszerez ez a gyűrűs logikai izé). Simán mászkálós-gyüjtögetős puzzlesolver ez is.
-
válasz
hombre[EU] #7248 üzenetére
Nálunk a Horizon: Forbidden West nagyot ment, de az új címeknek itt konkrétan vége is. Igazából úgy nézett ki az év, hogy megjelenés napján elkezdtünk játszani a HFW-vel, amit a gyerek azóta se rakott le, év végén elcsöppentünk az Ori and the Blind Forest-től, és... És ennyi. Játszottam pár kör CoD-ot a haverokkal, mert ők azt nyomják, nekem meg már mindegy volt, csak legyen valami gaming, de ennyi. Gyakorlatilag alig volt bekapcsolva a konzol.
Cefet gyenge egy év volt ez a 2022, az a nagy helyzet. -
hombre[EU]
veterán
+ (#7252) Moby nekem az a bajom a nintendo játékaival,hogy elolvasom a leírást, megnézek egy 3perces bemutatót és nem tudom elképzelni,hogy 20-30órán át jó lesz...persze aztán elindítom és nem tudom lerakni. ez is pl. ring-based puzzle solving turnbased rpg origami supermarioban, wtf?!
-
Moby
veterán
válasz
hombre[EU] #7250 üzenetére
Helyén kezelve annyit bőven megért, amennyit a jézuska fizetett érte (9500-ért vettem újat belőle). Ahogy mondtam, képes az én figyelmem is lektöni, egy másik korban még talán játszanám is.
-
Szabi®
addikt
válasz
hombre[EU] #7250 üzenetére
Sztem egy nagyon jópofa kis játék, kellően hosszú, néha kellően nehéz is, minden a helyén van. Azon kevés játékok közé soroltam,a mibe hibát nem is találtam, Zeldába se, de ott egy- egy feature kissé melankolikussá, repetitívé teszi a játékot.
-
hombre[EU]
veterán
visszatekintve én sem érzem azt,hogy lett volna valami kihagyhatatlan élmény a tavalyi évben...csak a Mario Kart idén (is). abba beleraktunk fiammal megint olyan 200órát
vacsora elōtt egykét verseny, hétvégéken reggelente, ha szar az idō...talán csak ez az egy hiányozna, ha megszūnne egy csettintésre a gaming
-
Moby
veterán
válasz
hombre[EU] #7242 üzenetére
Én nagyon kevés játékot indítottam el, mégkevesebb ment végig, és nem tudnék egyet sem mondani, amivel különösebb veszteség ért volna, ha el sem indul. Oda jutottam az év végére, hogy felhagytam a géminggel. Az előfizetéseim még futnak, de vagy kölcsönadtam az eladott gép mellé (PS5), vagy a gyerekeim használják ki a semmire(XSX, Switch).
Idén már nem tervezek játékot elindítani. Már csak beszélek és olvasok róluk, igazi foteltudósként, a fogyasztás már csak a karakterek szintjén valósul meg
Zelda review-t pl biztos elolvasom. Még azt sem tartom kizártnak, hogy a gyerekeim játszani fogják valamikor, én meg majd nézek belőle részleteket, de azt nem tudom elképzelni, hogy leüljek játszani vele. Más nagyon még hír szintjén sem érdekel. -
Bad Pritt
félisten
válasz
hombre[EU] #7242 üzenetére
Na én meg pont tavaly éreztem, hogy végre 100%-ban megérte a GP.
Nagyjából 1000-1200 órát játszottam kb. 35 játékkal, annak harmada passzos volt és csomót végig is vittem, voltak köztük nagyon jó kis indie címek (FAR Changing Tides, Vampire Survivors, Moonscars, Tunic, High on Life), a maradék jelentős része free multi (Halo Infinite, World of Warships ~ 400 óra) meg Elden Ring koop/pvp ~200 óra. PS-en egyszerűen képtelen voltam végigvinni a HFW-t, Last of Us remake-et és a Ragnarököt, nem volt hozzájuk hangulat valahogy...
Amit észrevettem, hogy 2022-ben sokkal többet játszottam ismerősökkel inkább, egyszerűen a single AAA játékok nem voltak elég vonzóak.Szerk.: ezt offba írom, mert nincs konzolra, de amire kegyetlenül ráfüggtem amúgy decemberben az az Into the Breach, ilyen jó gameplay loopot nagyon rég tapasztaltam játékban, szörnyen erős a na még egy kört érzet a játékban és rendesen megdolgoztatja az ember agyát is nehézségtől függően.
-
hombre[EU]
veterán
válasz
hombre[EU] #7242 üzenetére
ja Spider Man2
de a Razsamóknak jobban örülnék
-
hombre[EU]
veterán
2022-ben az Xbox Game Pass és Playstation Plus Extranak köszönhetōen cca. 70 játékot indítottam el és olyan 4-5-öt játszottam végig (Elden Ring,DyingLight2,Ragnarök,Kirby és a The Stanley Parable: Ultra Deluxe. hát egyik sem elōfizetéses ), ezért nem hosszabítottam Extrat és elajándékoztam a Pass-es accountom. netflix szindróma, ott is belenézek egy rakás sorozatban aztán 3-4rész után rájövök,hogy csak az idōm lopja és nem kapok cserébe semmit.
idén vissza az oldschoolba és szépen megválogatom mit fogok fogyasztani.
kezdem a Bayonetta3-mal,mert tavaly kimaradt, Zelda ToTK, Starfield,Diablo4, Rocksteady SS, FinalFantasy XVI és esetleg egykét kivételes indie cím,ha érkezik. I have spoken -
Nyilvan, mindenki hasznot akar. A pluszt ugy ertettem, hogy onnantol mar nullszaldo felett vagyunk, tehat a kerdes nyilvan az, hogy az mennyi. Lehetoleg minimum a kovetkezo projektet fedeznie kene, az a nehez. Es itt jon a kepbe a mighty dlc.
Studio - kiado kozott altalaban ugy nez ki a szerzodes, hogy a kiadonak kell eloszor nullan lennie, a studio csak utana kap ertelmezheto mennyisegu penzt. Mint minden mas esetben, az kapja a legkevesebbet, aki a legtobb munkat rakta bele. Ezert van az, hogy studiok gyakran zarnak be, kiadok viszont nem. Cserebe nagyon sokszor a koltsegek nagyon nagy reszet is a kiado allja. Nyilvan ez egyedi szerzodes, meg nagyon sok dologtol fugg, de olyan, hogy a
bankkiado jar rosszul... Hat nem gyakori, na.Callisto, mint pelda: Azert azt valasztottam, mert friss. Semmi mas oka nem volt.
-
_drk
addikt
Ez így leírva jól hangzik de ahány cég annyi szemlélet.
Ilyen, hogy a bonusz már csak plusz meg nincsAz a lényeg, hogy mennyi a plusz és annak kell nagyon soknak lennie. Legalábbis az átlag cégek így működnek.
Kis stúdiók indi projektjei és system sellerek lehetnek szerelem munkák.Meg itt ügye általában 2 külön cégről beszélünk ami egy Stúdió és egy Kiadó és akkor mi köztük a szerződés? Hány év alatt kell összehozni a játékot például?
Persze lehet újjal mutogatni a mocskos kiadóra miért adták ki a játékot bugosan, holott a Stúdió volt béna vagyis nem teljesítette a szerződésben leírtakat.Egyébként a Callisto a legrosszabb példa mert azt megcsinálták 3 év alatt, de olyan is...
-
Bad Pritt
félisten
Hát akkor valszeg a day1 patch-ben volt a 30fps lock, viszont ha valaki lemezes verzióval játszana és nem frissíti, akkor Series X-en 60 fps-sel tud játszani vele. DF még tesztet is csinált róla.
-
Bad Pritt
félisten
Azzal nem feltétlen értek egyet, hogy nem kiemelkedő az AC-k sorában, mai napig nem tudott kitermelni a játékipar ennél kidolgozottabb urbánus open world világot.
Amúgy konzolon is problémás volt, nem véletlen kellett 30 fps lockot rárakni megjelenés után az egyik patch-csel mindkét konzolon, amit a mai napig nem oldottak fel sajna. -
Moby
veterán
válasz
Bad Pritt #7232 üzenetére
Igen, mert a valóságban annyi de annyi embert érintett...Egyrészt az a unity nem volt egy kiemelkedő alkotás az AC-k sorában, másrészt emlékeim szerint viszonylag hamar befoltozták, harmadrészt a konzolos verzákkal nem volt semmi különösebb probléma. Annyi AC jött abban az időben, hogy be sem lehetett fejezni az egyiket, már jött a következő, és volt köztük kiemelkedően jó is (IV pl.). Kicsit ilyen üres hangoskodásnak meg ingyencirkusznak érzem az egész unity fiaskót azóta is. Valszeg borzalmas kín lehetett megvárni az első patcheket, amivel kijavították a bugok nagyrészét
-
Moby
veterán
Tökre bírtam volna, ha lett volna egy másik bárki, aki 10 év alatt lerakott volna nekem ennyi játékot, mint ők, és minddel csak annyi gond lett volna, mint az övéikkel.
-
Moby
veterán
válasz
l.skywalker #7229 üzenetére
AC4-et, Divison1-et, WD2-t, Origins-t, Syndicate-et vettem Day1, nem emlékszem, hogy bármelyikkel bármi említésreméltó probléma lett volna megjelenéskor. Az egyetlen, amivel volt day1 gond, az a Unity volt, de az sem érintett, mert a pc-s verza volt szar, én meg XBOX-ra vettem. Ezen kívül nem day1 vettem, de nem tudok róla, hogy bármi gond lett volna a Fenyx Risingal, Division2-vel, Raymannel, Mario+Rabbids-ekkel, azok közül, amik megvannak, de nem day1. Ezek olyan általánosítások megint, minthogy a ubi semmi mást nem csinált, csak AC-t.
-
Hát, attól függ. Ok, hogy 5-7 év, de igazából nagyon ritka az, hogy marketinggel, mindennel együtt 200 millió dollár fölé menjen a költségvetése egy játéknak. Mondjuk, hogy 250 milla, és akkor biztos le van fedve a teljes életciklus. Egyszerűség kedvéért legyen single player játék, mert akkor könnyű számolni, plusz ugye mindig a legpesszimistább forgatókönyvvel számolunk, aztán bármi ami azon felül van már bónusz.
Játék új ára 80 dollár. Ebből 30%-ot lenyel a store, utána ami marad (56usd) abból még mondjuk 5% az engine fee (unreal engine), így a bevétel 53.2 usd minden egyes teljes áron eladott játék után. 250.000.000 / 53.2 = 4,699,248.1, azaz ennyi teljes áron eladott példány után vagy nullszaldón.
Ez sok, nagyon sok, de...
Egyrészt a 250 millió is, ott iszonyatosan fölé lőttem a dolgoknak, átlagosan nulláról 80 és 150 milla közötti számokat szoktak mondani, azok meg 1.5, illetve 2.8 millió eladás után már nullán vannak.Ezekből a számokból látszik, hogy igen, a kockázat magas, és igen, a fejlesztés nagyon drága, nem véletlen, hogy egyetlen rosszul sikerült AAA bedönthet egy egész stúdiót, de azért bőven nem veszteséges üzlet ez. Nagyon nem.
Jó példa most:
Callisto protocol: nem tudjuk, hogy mennyibe fájt a fejlesztése, 60 usd az ára, egy hónapja jelent meg, már csak steamen 684.000 eladott példány van, tehát gyakorlatilag biztos, hogy megvan nekik egy hónap alatt a 2 millió eladott példány. 40 usd a bevételük eladott játékonként, tehát 80 milla már bejött nekik. Úgy, hogy 3 év volt a fejlesztési idejük (2019-ben kezdték), tehát nagyon, de nagyon meglepne, ha nem lennének már most bőven pluszban. -
Moby
veterán
de a UBI éppen a jó példa erre. A UBI-nál nem csak AC-k készülnek, hanem annyi minden, hogy számontartani is nehéz. Vannak ott is elúszó projektek (Skull&Bones), de ha a teljes képet nézzük hihetetlenül sikeresen menedzselik a vagy 50 stúdiójuk végtelen számú projekjét. És akkor még nem beszéltünk az olyan kooprodukciós projektekről, mint az Avatar játék, ami mellett párhuzamosan készül a "már nagyon be kellene jelenteni, de tudjuk, hogy készül" Star Wars játék, ami szintén a Massive-nál készül pérhuzamosan. És a svédektől rosszat jönni még nem nagyon láttunk.
-
Bad Pritt
félisten
válasz
l.skywalker #7224 üzenetére
Persze, a Valhalla már készülőben volt, mikor a Syndicate megjelent.
-
l.skywalker
titán
válasz
Bad Pritt #7223 üzenetére
Nyilván meg tudják osztani az erőforrásokat, de abban biztos vagyok, hogy a projektek vezetése teljesen önállóan működik. Azaz mikor az egyik AC még ki sincs adva, már a következő már előrehaladott állapotban van. Az, hogy végül pontosan melyik részt kik és hogyan hozták tető alá már csak menedzselni kell.
-
Bad Pritt
félisten
válasz
l.skywalker #7222 üzenetére
A Ubisoft működését nem tudod összemérni semmi mással jelenleg, mert egyik másik kiadó sem működik olyan struktúrában, mint ők. Persze, a Montreál meg a Quebec a két legnagyobb fejlesztőstúdiójuk és ők viszik a projektek oroszlánrészét, de az összes többi kisebb csapat besegít nekik általában, az AC-knél biztosan, aztán ha ügyesek, megkapják a maguk kiugrási lehetőségét, mint a Sofia az ACIII Liberation meg Rogue részekkel, vagy most a Bordeaux-i csapat a Mirage-zsal. Globálisan állnak a projektjeikhez és egészen komoly tehermegosztással dolgoznak.
Az AC Origins-en pl. a hírek szerint 1000-500 ember dolgozott a Föld minden tájáról és utána a kisebb stúdiók egyből mentek az Odyssey-re majd a Valhallára, vagy esetleg valamelyik Far Cry-ra. Ezzel a rendszerrel nem igazán tud versenyezni senki jelenleg, max totális átszervezésekkel. -
l.skywalker
titán
De ez sem igaz így. Vannak átfedések, de érezhetőek a különbségek az adott részek között. Az Ubi évente adja ki őket, de az elmúlt három részt a Montreal, Quebec stúdiók csinálták, a következőt pedig a Bordeaux készíti éppen. És egy naptári évben ezen kívül megjelenik még vagy 6 Ubisoft játék.
-
Bad Pritt
félisten
Semennyire. Nem véletlen került a kőkeményen single játékokat gyártó Sony-nál is a játékaikba hosszabb távon támogatott multi (Uncharted 4), koop és pvp mód (Ghost of Tsushima). Nem lenne meglepő, ha egyre több játékukban lenne valami online, társas komponens, mindenki tudja, hogy a live service az egyetlen fenntartható modell ilyen fejlesztési költségek mellett.
-
_drk
addikt
De ez mennyire fent tartható?
Az látszik, hogy semennyire!
Kb azok járnak jól akiket egy normálisabb cég vásárol fel például: a mostani MS (nem a régi) és mondjuk a Sony.
Az Enbracer Group például már milliárdokkal benne van és alig jön onnan valami kaszza siker, viszont egyre röbb project dől be és már hallani vész harangokat.
Kicsit úgy érzem, hogy nektek ez természetes, de anyagilag 7 éves projekteket finanszírozni, úgy hogy kb lutri mi sül ki belőle egy halott biznisz modell a jelenlegi pénzügyi világban.
És egyiket se kell félteni, ha bukó van repülnek a stúdiók vagy nagyon nem azt fogják csinálni amit akarnak pl: Days Gone. -
negyven2
veterán
Én tudom, hogy nem jól példa, meg te is, de az ottani észlények csak annyit látnak, hogy Ubisoft, és néha úgy tűnik, hogy ezek az emberek tényleg azt hiszik, hogy egy random AC epizódot alig egy év alatt 0-ról össze raknak. Pedig ahogy Bad Pritt is írja, rengeteg stúdió dolgozik rajtuk (részenként minimum 3-4 évet).
Amúgy ez is magyarázat arra, hogy pl. hol vannak az MS címek a stúdióktól.
-
negyven2
veterán
Dehát... dehát itt inkább az van, hogy lusták a fejlesztők, hiszen régen is meg tudták oldani, hogy évente jöjjenek a folytatások (Sonic, Tomb Raider, GTA), illetve most is ott van a Ubisoft aki évente adja ki az AC-kat, vagy az Activision aki még a Call of Duty-kat.
Illetve a másik, hogy túl sok mindent tesznek bele a játékokba, és túl hosszúak. Inkább legyen pár órás, de izgalmas sztori only!
Tele van hasonló bölcsességekel az ezen tweet alatti komment szekció...
-
Wesder
titán
Gyors guglival ezt találtam. Nem mostani eset, ezért sokra már nem is emlékeztem belőle.
Ori Developer Moon Studios Reportedly An "Oppressive" Workplace
Ori Developer's Culture Reportedly 'Oppressive,' No Longer Working With Xbox
-
Wesder
titán
A mostani céges kuktúrával a Moon Studios viselkedése nem volt összeegyeztethető, a felvásárlás meg nem volt opció, hogy ezen változtatni lehessen mert a Moon független akart maradni. Persze mindezt állítólag. Hogy konkrétan igazak-e a vádak a Moon-nal szemben, annak sajnos nem néztem utána.
Szerk.
A Sony is elengedte a Quantic-ot mert válalhatatlan volt a cégvezető viselkedése, pedig 3 jó ex címet is szállítottak nekik. -
balazs025
senior tag
Egy olyan céges kultúrát, mint, ami állítólag a Moonnál volt/van, azt a mostani időkben nem igazán fogja egy nagy vállalat sem támogatni. Két lehetőségük volt. Vagy felvásárolják őket, hogy majd ők ezen módosítanak, vagy egyelőre nem dolgoznak velük, legalábbis, amíg elfelejtődik az ügy. A MS-nál az utóbbi mellett döntöttek, de az is lehet, hogy valójában a felvásárlásra nem is lett volna lehetőségük.
-
Hát, ilyet elengedni... Jó hülye az MS, már bocsánat. Aki egy ilyen munkát le tud tenni az asztalra, azt kussolva támogatod azzal amit csak akar és kész. Amíg ezt nem képesek felfogni, sose lesznek olyan szintű 1st party játékaik, mint a PS-nek, pedig igény az lenne rá.
-
Wesder
titán
Will of the Wisps még rátesz majd egy lapáttal, ès a story... az is üt.
A Moon nem volt Xbox studió, inkább 2nd party. Voltak balhék a stúdiónál, állítólag ezèrt nem dolgozik velük többet a Microsoft.
A következő játékukat talán a 505 Games fogja kiadni. Nem Ori lesz, hanem valami ARPG ha jól tudom.
-
_drk
addikt
Ez az új gaming!
Akik havonta várják a jobbnál jobb AAA vagy akár AA játékokat is több műfajban azok koppannak már egy ideje.
Ráadásul amit emlegettünk már mi is itt, hogy kell a több platform.A minap hallgattam meg az Chekpointos 2022 Top10-es listát és nagyszerűen alkalmazkodtak az új trendre. Tele vannak indie címmel a listák (Pár éve nem akarták még összehasonlítani őket, Grath még külön Top5-ös listát is csinált régebben), most már nem érdekli őket ami nekik tetszett beletették.
Sok egyezés nem is volt csak az Elden Ring meg a God of War egyértelműen, mert a többi sokszor nem üti meg a mércét hiába szép játék.
De ez van, alkalmazkodni kell ha valaki jókat akar játszani.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nintendo switch OLED
- Playstation 5 Slim (Garanciás+Sok ajándék)
- Tomb Raider I-II-III Remastered Deluxe Edition / Bontatlan/ Számla /
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX One S 512GB lemezes játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series X 1TB SSD fekete játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Akció! Sérült! Corsair Icue 5000X RGB Számítógépház! Olvass leírást!
- Game Pass Ultimate előfizetés azonnal, élettartam garanciával, problémamentesen! Immáron 8 éve!
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
- Olcsó Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! Xeon 5650X / GTX 1650 / 24GB DDR3 / 250SSD+500HDD
- DELL Precision 5540 Workstation i7-9850H Nvidia Quadro T1000 16GB 512GB 15.6 új akksi 1év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest