Hirdetés
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- OLED TV topic
- Melyik tápegységet vegyem?
- Gaming notebook topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Korszakok keverednek a HYTE legfrissebb, lekerekített külsejű házában
- TCL LCD és LED TV-k
- Önvédelmi fegyvernek is elmenne a Keychron analóg billentyűzete
- Milyen processzort vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Steve_Brown
senior tag
Sziasztok,
Valakinek van tapasztalata Lancia Kappa hátsó torony javítással? Lakatolni kéne egy picit és lenne pár kérdésem. -
McAdam6
aktív tag
2002-es Punto Mk2-es az alany, mennyire kell szétbombázni a műszerfalat, ha a levegőbefúvás irányát nem lehet szabályozni ? Recseg a gomb és nem oda fúj, ahova kellene.
-
Badboys
őstag
Giuliettánál milyen megoldással lehet a defekt javító helyére tenni egy pótkereket? Mivel a defekt javítóban van a Bose erősítő. Azt vissza szeretném tenni. Szükség esetén nem szeretném a folyadékot használni mivel azt olvastam, hogy utána a gumi eldobandó. Ennyire jól nem megy, hogy egy teljesen új gumi emiatt legyen kukázva. Nem szent írás a defekt de... a hazai utakon akár:
-
gg72
veterán
Jelentem mától és is alfás lettem, nagy az öröm, vettem egy Giulietta-t (2015-ös 1.6 dízel). Minden okés vele, a 2 órás állapotfelmérés eredménye, hogy gyakorlatilag hibátlan.
Egyedül az akksit kell majd cserélnem rövidesen, egy 3 éves Banner 70Ah 720A [link] van benne, e helyett kellene valami, ilyet nem szeretnék, esetleg ez a Rocket 70Ah 760A jó lenne szerintetek? [link]
-
Integrale
veterán
Téli álom elôtt egyik utolsó gurulàs.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
gipsztigris
#16673
üzenetére
bakker kozben neztem bontoban 20-25k ket rozsdas db is
esku megerne gyartani ezeket
-
hobizoli
nagyúr
147/GT/156 platformhoz a 251mm vagy a 276mm fektarcsahoz valo hatso porvedo lemez letezik...?
-
Directors
senior tag
Sziasztok!
Grande punton-ál lehet valamit azzal kezdeni hogy ne lentre spriccelje a vizet az első szélvédőnél ? Annyira lentre nyomja. A fúvókákat már cseréltem, de nem sokat segített.
Illetve valaki tudja mennyibe kerül kb. most egy szélvédő csere ? Elég karcos az enyém, aztán szeretném kicseréltetni. Este elég zavaró már.
-
korpas15
tag
Sziasztok!
Van egy Giuliettám és szeretném megszerezni a Xenon lámpáinak + a lámpa vezérlőjének a kapcsolási rajzát, mert vagy a lámpába lévő ledekkel vagy a lámpa vezérlőjébe lehet a hiba. Azt a hibát produkálja, hogy ráadom a gyújtást mind 2 oldalt megy a menetfény, de amint a tompitottat bekapcsolom az egyik lámpába kialszik a menetfény (amelyiken a vezérlő van) és írja is hogy ellenőrizzem a menetfényt. Már régóta keresgélem, de eddig nem jártam sikerrel. Tudnátok olyan oldalt mondani ahol meglehetne találni? -
gg72
veterán
válasz
gipsztigris
#16659
üzenetére
-
gg72
veterán
válasz
gipsztigris
#16657
üzenetére
Szuper, köszönöm, ezeleről olvastam én is eddig. Most egy 1.6-os van a közelmben, amit meg tudok nézni, már csak azért is, mert még nem is ültem Giulietta-ban.
Fogyasztásban amúgy ezek hogyan alakulnak? -
gipsztigris
addikt
Ha Giulietta dízel, akkor mindenképpen keresd a 2.0 literest, mert fogyasztásban kb. pariban van az 1,6 Multijettel, de menettulajdonságokban meg lesz az Alfás érzés, ha esetleg iparkodni kell valahová.

Az 1,6 Multijet nem túl mozgékony. Amúgy mindkét motor stabil, megbízható, néhány apró "típushibától" eltekintve, mint pl. EGR hűtő fedél repedése, szívósor repedés, ritkán EGR hőcserélő és olajleválasztó meghibásodások. Plusz az általános szívókosár ajakos tömítés felkeményedése, amit érdemes az első olajcsere alkalmával kicseréltetni, de ezek a hibák egyik sem "halálos" betegség. -
gg72
veterán
Sziasztok! Van egy 20 éves 1.3-as Mitubishi Colt-om és habár alapjában elégedett vagyok vele, azért lassan eljön az ideje a cserének... Mindenképpen valami nagyobbat szeretnék, amivel már külföldre is el lehetne menni néha. 2013-2015 körüli autókban és max. 3M Ft-ig bezárólag nézelődök, amik eddig szóba jöttek: Suzuki Vitara, Renault Captur, Kia Venga, Hyundai IX20 és Alfa Giulietta, ez utóbbi miatt vagyok is itt. :-) Inkább a dízel felé húznék (1.6 vagy 2.0) , hiszen havi szinten kb. 1000 km-t megyek és ebből 70% körül pálya/országút. Nagyjából már tájékozódtam, hogy mire kellene odafigyelni, tboldi fórumtárstól is kaptam már tanácsokat, de gondoltam titeket is megkérdezlek. Mit gondoltok, mit javasoltok, mire figyeljek oda?
-
ANDROID???
addikt
Még minddig a Fiorino 1.4benzin (+LPG)
Össze kellene kötni azt a pici leszakadt barnárnát a lilával, ahol össze van forrasztva a másik része a barna szálnak?
Netalán ezt elvágták és összeforrasztották mert úgy van meg a kör, a gáz miatt csak bele lett kotve a lila..?
Nyilván nem vagyok villamosságis, de ha megvan a lilával a kör, akkor szonda csere lesz a ludas, a szonda csatlakozóján ott a 07 , tehát ez még gyári és 2007 nem most volt és azóta lement a 222000km. -
Directors
senior tag
Sziasztok!
Garnde punto 1.4 T-jetnél mi okozhat kartergáz szagot az utastérben ?
Olajleválasztó például ? -
ANDROID???
addikt
A Fiorino (1,4 B (utólagos LPG-vel szerelve), a 220.000 km már benne van, lehet érdemes lenne lambdaszonda cserét meglépni, mert vissza-vissza adja a hibakódot.
1 kép.2 kép.
Okozhat más is ilyen hibakódot, vagy elég egyszerűen a szondát, vagy szondákat cserélni?Magnetti Marelli bele, vagy van jobban bevált típus márka?
-
Skizz
addikt
válasz
molnarpeter
#16648
üzenetére
Köszi!
-
-
Skizz
addikt
Sziasztok,
Teljesen kezdő és leendő Fiatosként, konkrétan erről és bővebben az ilyen korú, 1.4-es 500-asokról szeretnék érdeklődni: [link]
Van esetleg valakinek pár őszhajszála a témában, amiről mesélne?
köszi
-
hobizoli
nagyúr
FB-s csopiba felraktak egy olyan VR651 szinu 147-t bontasra, ami az enyem is
legalabbis szerintem az
irok az embernek, hogy ez VR651-s szinkod?
aszondja nem latszik a matrica a csomiajtonde odamennek megnezni es ha az akkor kell a gepteto rola meg 1-2 aprosag
aszondja szinben nem tudok venni tole, mert at kell fenyeztetni a kaszni emlemeket
de nem ertem, ha ott egy olyan szinu auto, akkor miert nem lehet arrol megvenni a konkret alkatreszt es miert akar egy masikat ramtukmalni, amit utana at kene fujatni...de ha ennyire nem akarja eladni, akkor hagyjuk
-
Freddy76
addikt
válasz
ParmaBoy
#16644
üzenetére
Megkaptam, és kértem a részletezését, annak leírását, hogy mi volt a diagnosztika, és ténylegesen mit takar a hűtő tisztítása. Ami nálam árnyalja a képet az, hogy cégen van az autó, tehát az áfa fele lejön, emellett költségként adóalapot is csökkent, másrészt amíg náluk van az autó, ingyen kapom a csereautót - ez egyébként jelentős költség tud lenni. Végül, de nem utolsó sorban, hamarosan eladósorba kerül az autó, és én az ilyen előzményeket nem szeretem elhallgatni. Azzal tisztában vagyok, hogy a "szakszervíz" nem jelent feltétlenül jobb munkát, mint egy "egyszerű" szervíz (sőt), de az átlag mezei vevőt még mindig jobban megnyugtatja...
-
Freddy76
addikt
No, Szabóéknak sikerült adniuk egy 875 ezres ajánlatot a javításra... Végeztek még valamiféle elemzést a kipufogógázzal, ez is azt támasztotta alá, hogy nem hengerfejes, hanem a hőcserélővel van gond, és a motorban lévő olaj is tiszta volt.
Azért ez az összeg mellbe vágott. Nagy része munkadíj, állítólag a hűtő tisztításához elég komolyan meg kell bontani a motort (Stelvio 2.0 benzin).
-
Freddy76
addikt
válasz
gipsztigris
#16639
üzenetére
Úgy vagyok ezzel az autóval, mint a macskáimmal. Minden ellenére még mindig szeretem a rohadékot
. -
erik365
senior tag
Sziasztok!
Kopott külső féltengelycsukló tud kopó hangot produkálni alacsony sebességnél, egyenes haladva rossz úton? 2hete elkezdett az autó kopogni, felemeltem, lengőkart nézem hátsó szilent kiszakadva. Ok semmi gond, csere mindkét oldalt, stabpálcával mert nem tétel. 2 hét eltelt minden ok, erre ma megint kopog, felemel mindent spajszerrel ellenőriz, semmi. Kíváncsiságból megrángatom a féltengelyt, a külső rész mozog. Nyugtassatok meg, hogy tud ilyen aljas dolgot művelni. Megrendeltem az új féltengelyt, új váltóolaj, remélem tényleg ez volt.
-
gipsztigris
addikt
válasz
Freddy76
#16635
üzenetére
"Ezen a képen ez a bal felső sarokban lévő tartály:"
Igen, ez a fő hűtőkör kiegyenlítő tartálya. A jobb alsó sarokban az alacsony hőmérsékletű hűtőkör tartálya látszik.
Ha a fő hűtőkörben van olaj, akkor erősen sanszos, hogy az olajhűtőnél kerül be a hűtőrendszerbe a motorolaj. -
Freddy76
addikt
válasz
ANDROID???
#16637
üzenetére
?
-
Freddy76
addikt
válasz
Integrale
#16633
üzenetére
Ezt maguktól felajánlották. Nem a kiegyenlítő tartályról van szó, én kevertem össze, de megint elfelejtettem, hogy melyiket mondták... Az érdi szervízben Horváth Lászlót elég sokan dicsérték, én is mindig őt kerestem. Náluk vettem az autót, és hozzájuk hordom szervizre, ráadásul nem az ajánlott 15, hanem inkább 8-10e km-enként. Eddig mindig nagyon normális és segítőkész volt a hozzáállásuk. Csereautót is ingyen adták, napi 300 km limittel, ami elég jó.
Rákérdeztem, hogy ha szennyezett olaj kente a motort, akkor nem lehet-e ebből probléma, de erre az volt a válasz, hogy nem az olajba folyt a hűtőfolyadék, hanem fordítva. Tény, hogy kétszer töltöttem utána olajat, amikor ment le a szint, és az "kupak" mindig tiszta volt, mármint olajos, de nem volt rajta az a fehér habszerű trutyi, amelyről többen mondták, hogy komoly baj jele. Ellenben a motor hűtőfolyadék tartályában elég trutyis, habos volt a folyadék. Ezen a képen ez a bal felső sarokban lévő tartály:
-
Integrale
veterán
válasz
Freddy76
#16632
üzenetére
Érdemes rápróbálkozni, hátha valami méltányosság lenne bennük.
Ha olaj van a vízben, azt a kiegyenlítő cseréje nem oldja meg, ráadásul az olaj a vízkörben máshol is megjelenik, ami gáz. És félek attól, hogy fűtés is azért gyenge/nincs, mert a radiátor belülről olajos. -
gipsztigris
addikt
válasz
Freddy76
#16628
üzenetére
Mi az esélye annak, hogy ......
NULLA!
A "hengerfejes" kifejezés általában a hengerfej tömítés hibáját jelenti, de ha az olaj összefolyt a vízzel, akkor az olajhűtő környékén kell nézelődni. Mondjuk, jó lenne tudni, hogy benzines avagy dízel. Mert ha dízel akkor lehet még az EGR hűtőnél is hiba. -
Freddy76
addikt
Sziasztok,
Úgy tűnik, van némi gondom. Elnézést, ha a megfogalmazás pontatlan, nem nagyon értek hozzá...
Az autóm Alfa Romeo Stelvio Veloce, 3,5 éves, 133.000 km. Rendesen volt szervizelve, a gyári előírásnál gyakrabban. Múlt héten elkezdte enni az autó az olajat, emellett elment a fűtés. Irány a szakszerviz (Autócentrum Szabó, Érd), az nyilvánvaló volt, hogy gond van. Ma hívtak, keveredik az olaj és a hűtőfolyadék. Az első lépés most a kiegyenlítő tartály cseréje, mert a szerviz szerint elképzelhető, hogy ezen van repedés, és emiatt van a keveredés. Ha ez nem oldja meg a problémát, tehát továbbra is fogy az olaj, akkor viszont hengerfejes az autó. Annak utána néztem, hogy ez mit jelent, és bár nem teljesen értem, az látszik, hogy ez fájni fog...
A szervizes munkafelvevő nagyon nem akar jóslásokba bocsátkozni (amit az ő helyzetéből megértek), engem azonban érdekelne, hogy milyen jövő várhat rám... Tudna esetleg valaki segíteni nekem az alábbi kérdésekben? Előre is köszönöm:
- Mi az esélye annak, hogy a kiegyenlítő tartály cseréje megoldja a problémát, és nem hengerfejes az autó?
- Ha hengerfejes, az nagyságrendileg milyen költséggel jár? Feltételezem, nem érdemes javítgatni, hanem cserélni kell. -
tboldi
nagyúr
válasz
ANDROID???
#16625
üzenetére
Az első link nem akar megnyílni PC-n, de látatlanul is azt mondom, hogy esélyesen ugyanaz. Én naivan Silcát rendeltem a MiTóhoz, mert kulcsmásolásban bejáratott márkanév, de ránézésre pont ugyanolyan, mint a félárú aliexpresses.

Aztán mikor megkopott a gumigombsor (hozzáteszem, elég hamar), már eleve Kínából rendeltem újakat, amik anyagában színesek, nem festettek. Remélem, tartósabb lesz.
-
ANDROID???
addikt
Kulcsház csere igény is van. Melyiket? (Lehet teljesen azonos.)
1. variáció
2. variáció -
Freddy76
addikt
Sziasztok,
Lett egy problémám, bár nem olasz-specifikus... Ma voltam az autóban mosóban (fogalmam sincs, ennek van-e köze a problémához), és ezt követően észleltem, hogy a fűtéssel gond van, konkrétan hideg levegőt fúj be. Ha letekerem a hőfokot minimumra, akkor fújja be a hideg levegőt a műszerfalon lévő befújókon, ha emelem a hőfokot, akkor egyre inkább középen (a szélvédőnél) fúj, kb. 19 fok után már csak ott. Hiába tolom fel maximumra, akkor is középen fújja a hideg levegőt. A motor meleg, azzal nincs gond. Ez mi lehet?
-
tboldi
nagyúr
válasz
tboldi
#16616
üzenetére
Méricskéltem egy kicsit, és ha minden igaz, el fog férni az Audio System SW11. Sőt a szerszámtartó tálca azon része, ami ráfekszik a mankókerék közepére, és tálca teteje között pont 135 mm van, mint amilyen magas a mélynyomó egésze, de annak az alsó oldala homorú, úgyhogy valszeg még alacsonyabban is lesz valamivel.
Azt is megvizslattam, hogy a szélvédő alatti levélrács mögött fut be a sok vezeték a biztosítéktáblától az utastérbe egy gumidugón keresztül, ami túloldalt a pedálok mögött matatva is viszonylag könnyen elérhető, úgyhogy semmi akadálya a 12 V behúzásának és OEM kinézet megtartásának.
Csak azért gondolkodom hangosan és írom ezeket le, hátha valakinek jól jön majd a jövőben.
-
VMatteo
őstag
Sziasztok,
Adott egy csíklámpás Punto, aminek a jobb hátsó keréknél, a benzin betöltő cső aljánál, ahol gégecső/bandázsszalag van, szivárog a benzin. Nem csöpög, de lehet érezni a szagát. Hogy lehetne ezt javítani? Létezik ilyen gégecső utángyártottban?
-
tboldi
nagyúr
válasz
tboldi
#16615
üzenetére
Annyival közelebb jutottam a megoldáshoz, hogy a JBL BassPro Hub ugyanúgy 360 mm átmerőjű, és ahhoz minimum 15" pótkerék kell, szóval elvileg okés az általam kinézett Audio System is. Már csak a bekötést kell kitalálnom fejben, mielőtt megrendelném, pl. hogy hol húzzam át az aksi pozitívjáról a 12V-ot hozzá.
-
tboldi
nagyúr
Most én kér(dez)nék egyet. Elég specifikus, de hátha.

Tudja valaki, esetleg ha van, lenne szíves megmérni, hogy a MiTókban és Giuliettákban használatos Bose mélynyomó átmérője mekkora? Mert az biztosan elfér a 16-os mankókerékben.
Nekem nincs, és eljátszottam a gondolattal, hogy hozzábiggyesztenék egy aktív mélynyomót a gyári fejegységhez high level inputon. Ezt néztem ki, ez 36 cm átmérőjű.
-
tboldi
nagyúr
válasz
ANDROID???
#16609
üzenetére
A Rocket remek, csak az európai szabványméretekben nem ritka, hogy alulmaradnak kapacitásban és indítóáramban a konkurenciával szemben, japán és koreai autókhoz jobban passzol a termékpalettájuk.
Például az én start-stop nélküli 1.4 T-Jet MiTómhoz ez a Rocket lenne jó, de csak 207 mm hosszú, a 242-es is elférne, olyan viszont nincs. Maradt az Exide és a Yuasa mint potenciális jelöltek, de a Yuasának legalább 1 évig tovább kellene bírnia, hogy megérje a felárat, ami közel sem biztos, hogy sikerül neki. Az előző Exide-om 2 év 8 hónapot bírt, ezt vettem alapul.
-
ANDROID???
addikt
válasz
gipsztigris
#16608
üzenetére
Rocket akksi?
-
tboldi
nagyúr
válasz
example92
#16604
üzenetére
Start-stopos, amihez AGM aksi kell?
Amúgy nekem a Rockettel vannak marha jó tapasztalataim, a Jazz-ben 6+ évig volt az előző, és azt is inkább csak elővigyázatosságból cseréltem, nem lehelte ki magát még teljesen. Viszont a palettájuk inkább az ázsiai autókhoz van igazítva, a MiTo méretében csak kicsi kapacitású és indítóáramú van.
A Yuasa hellyel-közzel azonos, ugyanaz a koreai Sebang Global Battery gyártja őket, mint a Rocketet. Az 5000-es széria (ez nem AGM!) már jobb adatokkal bír, de másfélszer annyiba kerül.
Ami még említésre méltó, az az ERA és a Totachi, amikre 3 év garit adnak. Bár én pont kifogtam egy 0 percesen rosszat az utóbbiból. A dobozán látszott, hogy megázott.
Illetve az Exide Premium, ami az utóbbi években lejtmenetben van a tartósságot illetően, de ár-kapacitás-indítóáram arányban még mindig a jobbak között van. A totachis kudarc után újra ezt vettem, az előző 2 év 8 hónapot bírt.Én az akkutop.hu-n szoktam vásárolni.
-
example92
csendes tag
Akku vásárlás előtt állok és szeretnék segítséget kérni.
A vas: ALFA ROMEO MITO 2010-es (955) 1.4 MultiAir (955AXN1B) 170 LE
Ki milyen akkut ajánlana hozzá? Hol érdemes megvásárolni ha fontos a jó ár-érték arány?
Új hozzászólás Aktív témák
- jakra: Retro gyujtemenyem (cloud synced for safety...)
- laskr99: Processzor és videokártya szilícium mag fotók újratöltve!
- Pötyi: 4. RETRO KONZOL ÉS SZÁMÍTÓGÉP BÖRZE - '25. november 16.
- Linux kezdőknek
- Bittorrent topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- OTP Bank topic
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- További aktív témák...
- Ambiano GT-EWM-03 kompresszoros, háztartási jégkockakészítő 150W 1.8L eladó 2 év garanciával
- BMW 325XI 3.0L sor6 218LE 2008
- Jura Impressa S90 Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Alumínium terasz tervezés - építés
- Mio Star 8750B Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

Egyedül az akksit kell majd cserélnem rövidesen, egy 3 éves Banner 70Ah 720A 
Igaz már 220ezer van benne, de tényleg mintha új lenne. Gondolom ha szépen karban van/lesz tartva, még 6-7 évig kiszolgálna évi 10-12ezer kilométerrel.
.




