- Melyik tápegységet vegyem?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Autóhifi
- CPU léghűtés kibeszélő
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
addikt
válasz
belaazallat #63488 üzenetére
Értem mit mondasz, csak nem egyezik a véleményünk.
Mindegy, majd parkr történetének lezárásával kiderül.
Addig kár vitatkozni. -
gergo5991
őstag
-
havri1
félisten
Köszi ismét!
Holnap megnézem, gumik (belső tuti) cserés, mert eloregedett, ereszt, és elmondás alapján valami szelep inkompatibilis, mert még eredeti, átalakító kell a fújáshoz.
Teljesen átlagos használatra kellene, gyerekekkel bicikliúton, hobby szinten.
Csak úgy gondolom, jobb egy használt minőségi, mint egy új Auchan-os kínai. Egyszer már pórul jártam, többet nem veszek. -
Integrale
veterán
válasz
FirstAndroid #63408 üzenetére
Nem Polaris, mivel az merev farú, de még csak Magellán sem.
Nekem van egy ugyan ilyen vázzal szerelt biciklim, állomásra járok vele, azon pl Shimano matricák vannak mindenhol, új kora óta. -
válasz
havri1 #63490 üzenetére
Kelleni nem kell, de nem árt, a stucnit vagyis a kormány szárat, az ilyen állítható fajta, ami nem elég merev, illetve hajlamos kikotyogósodni. Illetve ugye marokváltós, ami még hátrány lehet.
FirstAndroid: Ebben az árkategóriában a teló hulladék kategóriát jelöl. Vintage montit, crmo trekkinget keress ennyiért egyenes kormányosban.
-
-
belaazallat
addikt
Én tudom hogy működik, használtam(fixit). Autóvezetéshez is meg van mind a tudásom, papírom is. Nem tudom eldönteni, hogy szándékosan nézel hülyének, vagy én nem értem a mondandódat.
Amit te leírtál, az csak az egyik módja a fékezésnek. Kolléga szépen leírta:
-
Cathfaern
nagyúr
Fixinél kétféleképp tudsz fékezni "fék nélkül"
1. Ellentartasz a pedálnak. Ez többé-kevésbé olyan sebességű fékezést tesz lehetővé, mint amilyen sebességgel kiállás nélkül gyorsítani tudsz. Nyilván nem ér fel egy tárcsafék fékezési erejével, de drasztikusan hatékonyabb fék, mint a motorfék vagy ha simán csak nem tekersz (ugye mind a két esetben csak súrlódások lassítják a járművet, ellentartásnál pedig szándékosan erőt fejtesz ki)
2. skid: elveszed a súlyt a hátsókerékről, egy hirtelen pedálmozdulattal megállítod a hátsó kereket, majd visszarakod a súlyt: hátsó kerék ugye nem forog, szóval gördülési helyett tapadási súrlódással lassul a bicikli (ami jóval nagyobb erő, mint a gördülési súrlódás) -
-=RelakS=-
veterán
válasz
ígyvanferi #63478 üzenetére
A kontra egy darab független fék, de itt fixiről volt szó, az meg jobbára nem kontrás.
Te is olvasd el, hogy honnan indult a diskurzus
-
havri1
félisten
Helló!
Nishiki bicikliről mi a vélemény?
Egy 28" - os ilyen kerékpárt ajánl az egyik ismerősöm vételre.
Tudnátok segíteni?
Képeket tudok esetleg küldeni, élőben nem láttam még.Köszi!
-
válasz
ígyvanferi #63478 üzenetére
A kontra az független féknek számít, de ténylegesen hozzányom egy fékdobot az agy belsejéhez amikor hátrafelé nyomod. A fixinél csak lassítani tudod visszafogással, skidnek hívják.
-
ígyvanferi
addikt
válasz
-=RelakS=- #63471 üzenetére
Olvasd már végig, mit írtam!
-
6030D
addikt
válasz
belaazallat #63474 üzenetére
A fixis úgy lassít, hogy a saját erejéből egyre lassabban teker, majd amikor már bírja, "visszafelé teker/megállítja ellentétes erővel a tekerést, és megáll.
Az ugyan az, mintha a kocsit visszapakolom 1-esig, majd alapjáraton rakok egy R-t (R, hogy ne legyen vita, hogy kell írni). Az autó megáll, lefullad, vagy a másik irányba megy, de ha leállítod sebességben, akkor megáll. Közben lenyomtad az óvodás csoportot a zebrán.
Mindent meg lehet magyarázni, mégis kell a két külön fékkör, minden járműre.
Kontránál nem áll meg a kerék, csak ha tökig nyomod. Úgy meg minden fék tud blokkolni.
-
Solad
addikt
válasz
belaazallat #63474 üzenetére
Ahogyan a fixi is. Ha nem hajtod, lassul. Fékezéshez ellentartás kell, de ez továbbra sem fékberendezés
-
belaazallat
addikt
"Ezek szerint az autóra sem kell fék, mer' ha nem nyomom a gázt, fékez"
Van olyan rendszer is, de az csak néhány típuson. Általában csak lassulnak az autók, ha elemeled a a gázpedálról a lábad.
(#63471) -=RelakS=-
"Az meg nem fék, hogy ráálsz a pedálra, és megáll a kerék." Akkor a kontrafék sem fék, ezek szerint!
-
6030D
addikt
válasz
belaazallat #63469 üzenetére
Rendben, én nem vitatkozom, nem is érint, nem is érdekel.
De ez csak belemagyarázás, amivel a jogszabályok szerint mindenkit megbüntethetnek, aki nem tartja be.
Én sem megyek rendesen felszerelt kerékpárral, de ha megállít a rendőr, vagy balesetem van, nem fogok nekiállni magyarázkodni miért nincs lámpa meg csengő, meg cicaszem az XC bringán. Ez van, vállalom, hogy így mászkálok vele.-=RelakS=-: angol kerékpár, ott bal oldalon mennek, és a hajtás is a balon van.
parkr: autóban keletkezett kár?
-
parkr
őstag
válasz
belaazallat #63469 üzenetére
igazából meg van most fordítva a hátsó (flipflop), így racsnisként használtam.
remélem nem fognak belekötni a biztosítónál, végülis egy villa meg talán egy belső kell (esetleg kormánycsapágy?), ha az első kerék rendben van. ezek meg lazán 10e alatt vannak.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
ígyvanferi #63467 üzenetére
Miféle kontra? Fixiről volt szó
belaazallat
Azt az "is"-t honnan szeded?
Idézem parkr-t:első fék van, de sajnos nem sokat ért az alatt a pár másodperc alatt.
Az meg nem fék, hogy ráálsz a pedálra, és megáll a kerék.
6030D
Jó kép, de aki csinálta, az mi a francért tükrözte? -
Solad
addikt
válasz
belaazallat #63469 üzenetére
Ezek szerint az autóra sem kell fék, mer' ha nem nyomom a gázt, fékez
(#63467) ígyvanferi én a magam részéről azt mondom, hogy annak számít, bár nem tudom hivatalos állásfoglalás van-e a kérdésben.
-
6030D
addikt
válasz
belaazallat #63464 üzenetére
Kettő...
-
ígyvanferi
addikt
válasz
-=RelakS=- #63465 üzenetére
A kontra (vagyis nem kontra, de hogy is hívják?) nem számít egy független féknek?
-
Solad
addikt
válasz
#48525824 #63461 üzenetére
Eszem ágában sincs feléleszteni a vitát, de korábban az volt az érved hogy előrelátóan tekersz és mindig van menekülési útvonal. Innen pedig már bőven kisilabizálható, hogy akadhat olyan helyzet ahol fékkel biza tudsz menteni, nélküle nemtuti
(#63464) belaazallat:
No és hátsó? A Láb az csak gyerekkorunkban volt "fék" amikor rátapostunk a kerékre.
-
-
belaazallat
addikt
"Elvileg a vétkes a felelős, de én nem forszíroznám, mert a kárügyintéző egyből rá fog bökni, hogy hohó! hol a fék? Elképzelhetőnek tartom hogy rosszul jönnél ki belőle."
Első fék is volt rajta, tehát megfelel a szabályoknak, ezért ebbe nem köthet bele. És az autós biztosítójának kell viselnie az okozott kárt. Ruhát is, kerékpárt is, kiesett munkavégzésből eredő károkat is bele kell venni.
(#63465) -=RelakS=-
Fixi! És volt rajta első fék is!
(#63466) Solad
A fixi, ha nem hajtod fékez, tehát van rajta hátsó fék.
-
6030D
addikt
Egyszer azt hiszem már írtam ide, hogy egy ismerősnek volt ilyen esete, tavaly nyáron.
Autó balra kanyar, ő lassan nekigurult, majd eldőlt. Anyagi kár egy szimpla falú első kerék cseréje egy 15e Ft-os MTB-n. Plusz 2 repedt csigolya, 2 hónap táppénz, kezelések, munkaképesség változás fél évig.
Jelenleg még nem zárult az ügy, pénz sehol, csak az egyezkedés. Se az új kerék árára, se a személyi kárpótlásra.Nem volt biztosításod: egyik kerékpárosnak sincs, de mi lesz, ha azt állapítják meg, hogy te voltál a hibás (nincs fék a kerékpáron, gyorsan mentél, stb.), miből fizeted ki? Mivel van a tulajdonomban autó, így átérzem, és én köteleznék mindenkit egy alap biztosítás fizetésére. Nekem pl. az ilyen esetek benne vannak a lakás biztosításába, havi 1000 Ft-ért. Az nem vág földhöz senkit, de nem is hal éhen, ha okoz valami kárt.
maummamut: legyen így!
-
pardeee
csendes tag
Engem is egy olyan kereszteződében csaptak el, ahol nekem volt elsőbbségem, (a nő nem előre nézett) az akkor 1hónapos országúti alu vázam szépen el is tört, a kerekeim is menthetetlenek voltak..de legalább megállt és megbeszéltük a dolgot, hívtam rendőrt is de 1óra várakozás után úgy döntöttünk, hogy inkább betétlapot töltünk ki majd ezek után ugye a sofőr kötelező biztosításával rendeztük is a dolgot, ugye beadtuk a papírokat, később kijöttek felmérni a bringán keletkezett kárt stb, szerencsére kifizették a teljes károm 90%-át, nekem sem lett bajom, vállam fájt pár napig
-
#48525824
törölt tag
outival is ugyanúgy nekimész, van olyan helyzet ami kivédhetetlen. se a kárszakértő, se a rendőr, se a biztosító nem kötött bele a fiximbe sose
parkr: autós biztosítójánál bejelented a károdat, kitöltetik a kék-sárga bejelentőt, kijön a kárszakértő, általában bringánál kér árajánlatot a javításra aztán ennyi
-
6030D
addikt
-
Solad
addikt
Ennyit arról az érvről hogy a fixisek látják előre mi fog történni és mindig van menekülési útvonal
parkr: jobbulást!
Elvileg a vétkes a felelős, de én nem forszíroznám, mert a kárügyintéző egyből rá fog bökni, hogy hohó! hol a fék? Elképzelhetőnek tartom hogy rosszul jönnél ki belőle.
-
dokee78
félisten
válasz
minimumgame #63427 üzenetére
Viszont néha én is tudnám még tekerni ha lehetne még váltani
Való igaz,öreg Merci MTB-n is nagyobb az első nagyobbik fogaskerék.
De így van nem versenyzésre van. -
parkr
őstag
hát eddig tartott, ma reggel megvolt az első elcsapásom
egy villa szerintem minusz a többit majd meglátom, ha visszakapom a vasat..
szerencsére bringás a rendőr is, aki felvette a jegyzőkönyvet, így nem nagyon kötött bele a fixi dologba -
Szerintem az egy reynolds 531 matrica a két váltókar között, ha jól látom. Először HG-nak hittem a kereket az dobna az értékén. (bringát jobb lenne hajtásoldalról fotózni) Illetve ez rohadt nagy méret az se mindegy.
SS-re átalakítani szerintem hülyeség, a frikciós váltás viszonylag megbízható, és így van váltód is... -
-
Darko
senior tag
Feldobom ismét a kérdésem, hátha éppen most jár erre valaki aki tudja a választ.
Adott egy Rock Shox Recon Gold teleszkóp ami turnkey-el lockolható. Na most ezt én szeretném kormányról lockolhatóvá tenni. Pushlock (kar + bowden) már tulajdonképpen meg lenne, de még a telón lévő turnkey kapcsolót kellene lecserélnem egy olyan alkatrészre, amire a bowdent rögzíteni lehet és képes elforogni a kormányon lévő kar benyomásakor. Lehet kicsit körülményesen fogalmaztam
Arra gondoltam, hogy ez a cucc pont jó lenne nekem, de szeretnék megerősítést, hogy valóban ez kell nekem?
-
Bib
őstag
válasz
Hasaggymeg #63389 üzenetére
Köszi, már fel is szereltem
-
Rainman05
tag
Sziasztok! A Trekkingnek árusítót négyszögtengelyes hajtómű az jó sima 26' kerékkel ellátott MTB be?
Illetve alu vagy acél hajtóműt érdemes venni? Most nem nagyon drágákra gondolok. -
alex89
senior tag
Ha már rockrider... nem tudom milyen készlettel rendelkeznek még belőle ugyanis kifutó termék, de a 340-nél sokkal komolyabbnak tűnik az 500-as verzió ami most alig drágább (70e )
-
Doki16
addikt
Mi a véleményetek erről a bringáról? Megér ennyit?
-
#94477440
törölt tag
Sziasztok!
Ezt sikerült szerezni 50k-ért. -
dokee78
félisten
válasz
minimumgame #63427 üzenetére
Van amit cseréltél rajta?
Sajnos csak egy színben volt a méretemben,de ez is jó.
Reggel tesztelgetem,mert alig mentem vele. -
gergo5991
őstag
Valaki megtudná mondani, hogy ha most nekem 17es vázam van, de haverom 18as váza esetleg a 19es váza sokkal kényelmesebb nekem, de nem érzem magam olyan sportosan rajta, megéri nekem váltani rá? Szóval az enyémen kib.ottul sportosnak érzem magam, haveromén meg úgy érzem magam kényelmi szempontból mintha egy 24es vidéki bicajon ülnék ilyenen
, kevésbé sportos, inkább kényelmes.
Félek ha eladnám az enyémet és vennék egy 18ast, azzal nem tudnék olyan jól manőverezni terepen, kisebb irányíthatóságot éreznék a nagyobb vázzal szemben, nem tudnám olyan jól a kanyarokat bevenni (bár ez most se megy még annyira jól mert élesek a kanyarok, poros az út, meg talán a smart sam nem tapad annyira amennyire kellene, mert az oldalsó fogak a gumin elhajolnak)
Aki váltott kisebb bicajról 1-2 mérettel nagyobbra azon hogy érezték, ez csak ez kezdeni állapot/érzés és utána ugyan olyan jó lesz, vagy kevésbé lesz sportosabb a bicajozás utána?
-
6030D
addikt
válasz
Runner_fxr #63423 üzenetére
A szilikonolaj sem, ha befújom, megnyomkodom, aztán teljesen letörlöm? Paraszt Brunox
-
-
6030D
addikt
válasz
Hasaggymeg #63419 üzenetére
De, de a Strava meg angol, és hülyén hangzik lefordítva, de akkor segítek
stéherezés - (ezt mondjuk a magyarok is használják) mész valami szélfogó mögött
e-bike: zümmög, idősek használják meg Runner_fxr
bolyozás: semmi köze a fiúkhoz, sokan mennek egyben, a legtöbb szélárnyékban
flag: zászló, le tudod vele bökni a másikat, ha nem tetszik, hogy gyorsabb, mint te
KOM: King of Mountain rövidítése, magyarul LAG (legény a gáton).Remélem tudtam segíteni.
Napfénysüti: igen, szégyelld el magad.
-
6030D
addikt
válasz
atok666 #63415 üzenetére
Szerencsének hívják, de valaki tervez is a széllel, sőt éjjel megy, mert nincs forgalom az úton. Az időfutamokon sem törlik az időket, ha a 15 perccel később indulónak máshogy fúj a szél.
Természetesen ez is benne van, de azért egy felhasználói profilt átnézve látszik, hogy egyszer volt szerencséje, vagy azért máshol is az első 10 között van az illető.
Egyébként ugyanígy ide tartozik a stéherezés is, illetve ugyanígy mehet bárki e-bike-kal is. Én ezért írtam a bolyozást is, de most arra nem vennék mérget, hogy tiltja a szabályzat. A saját időket is lehet flag-elni, ha nem akarod, hogy beleszámítson, illetve másét is tudod, azt gondolom valami alapján megvizsgálják (tipp).Nyilván, ha versenyezni akarok, elmegyek versenyre, nem az alapján leszek a legjobb, hogy van pár KOM-om a Straván.
-
geza844
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #63416 üzenetére
Hát igazából ha nem valószínű, hogy lehet rajta javítani, akkor én inkább nem bántanám, mert annyira nem izgat a dolog, és most nem terveztem költeni rá. Csak gondoltam van rá valami karbantartós dolog, amit ha megcsinálok, jobb lesz kicsit, de ha nem, akkor így használom tovább.
-
6030D
addikt
válasz
FirstAndroid #63408 üzenetére
Ide rakd fel
Itt van néhány olyan emberke, aki évre pontosan megmondja, mikori a bicikli, ha eredeti (felszereltség alapján).
Ha nem, akkor is. Ha csak a váz eredeti, akkor is. -
6030D
addikt
Hát az első 5 helyezett az egy UCI versenyen ment, bolyban, ilyet azért illene törölni, szerintem. Én biztos nem kapom meg a 2 tálca sört, amíg 2,2-es X-King van fent.
Az még jobban fel tud baxni, amikor azért mész, hogy márpedig visszaszerzed a KOM-ot, szépen kitalálod előtte, hol eszel, iszol, hogy fordulsz rá, hogy legyen kezdősebesség, aztán végigmész, szélcsendben és vigyorogva érsz be, mert érzed, hogy megvan... aztán otthon látod, hogy a hülye Androidos telód nem vitte szépen a vonalat, ezért nem mérte a szegmenst... hétfőn...aztán szerdán sem... pedig az idő meglenne, mert a gépen az egérrel meg tudod nézni a kezdő és végpontokat.
De vasárnap meglett, szembe szélben!
dokee78: gratula, sok gondmentes tekerést hozzá!
Runner_fxr: XC32, nem egy nagy cucc, olajat nem nyomja ki ott, sőt, ha beolajozom a becsúszót, akkor a szimering sem húz tőle csíkot.
-
-
Solad
addikt
Az utolsót kerestem, de nem találtam, köszi
Amúgy tényleg fel tud baxni, ha kapom az értesítést hogy vitték a KOM-ot. Volt hogy rögtön bringára pattantam, de olyan szél volt hogy nem volt esély
Azóta meg ment egy verseny a szokott útvonalamon, szóval nem is küzdök.
Viszont aki elviszi ezen a szomszédos szakaszon a KOM-ot, az a vendégem két tálca sörre
-
pikszel
addikt
válasz
Tothgera30 #63360 üzenetére
Én sem látok túl sok problémát abban, hogy ide linkeled a bringákat.
-
válasz
motoflug #63391 üzenetére
Fotózd le a gépet és akkor sokkal jobban tudunk segíteni, beállításból is sok látszik. Ritka az értékes kormány, sima alu itm-ek (régebbi outik 99%-a) nem értékesek.
Ha valami értékes van a bringán akkor maga a bringa is valami különleges cucc lesz, nem érdemes szétbarmolni valami ócska bullhornnal -
Solad
addikt
válasz
dokee78 #63373 üzenetére
Azt a kalkulátort inkább dobd, két paraméter nem túl sok. Inkább ezzel játssz
-
6030D
addikt
válasz
Runner_fxr #63398 üzenetére
A testen a seb begyógyul, de azért jobbulást.
Ha a becsúszón van egy mm-es nem mély karc, vízszintesen, nagyjából a rugóút tetején, az okozhat problémát? Valószínűleg valami követ kaphatott, mert akkorát még nem estem vele, hogy az is leérjen, letámasztani meg nem arra szoktam.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! HP ProBook 430 G5 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 13,3" I Cam I W11 I Garancia!
- Lenovo LEGION Pro 5 / Pro 7, Lenovo Yoga Pro gépek (RTX 4060 / 4070 / 4080 / 4090)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B550M R5 5600 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 XT 8GB Kolink Observatory LM RGB 600W
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i3 12100F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 6GB Rampage SHIVA SilverStone 700W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest