- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Mini PC
- Videós, mozgóképes topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- TCL LCD és LED TV-k
- Szinte megfizethetetlenül magas lesz a TSMC A14-es node-jának ára
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
lsebestyen
addikt
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #245998 üzenetére
Féket, geot érzem egy 100 méteres próbakörön is, a gumi (tökéletes nyomáson) meg a bringa lelke
. A váltó váltson, oztán nekem mindegy
. Az egész hajtáson az egyetlen ficsőr, amit én is érezhető komoly fejlesztésnek tartok, az a
kuplungizé, dörzsfék -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #245992 üzenetére
Féket meg a geot talán akkor mondhatnád ha már sok típust próbáltál volna hosszútávon
...guminál aláírom, ott tényleg túlzásba viszed a tizedbárokat melyek akár külső hőmérséklet függvényében és mérőműszer hibahatár miatt talán nem is igazán mérhetőek már.
Viccet félretéve a váltó szerintem a terepkerékpár agya, annak tökéletesen kell működni ahhoz, hogy mindig, mindenhol a lehető legsimábban váltsd a megfelelő áttételre....persze ha nagyon erős vagy (esetleg félnótás, aki merev villával és SS-el terepezik
) akkor mindegy a váltás, de amúgy tényleg talán a váltásban/hajtásban van a legtöbb mérnöki óra is egy kerékpáron.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
szimpláncsak #245977 üzenetére
Az a muglik KOM-ja.(nekem van egy kazallal
)
#245983szimpláncsak...van jobb módja is, készítesz szegmenseket és amíg nem téved oda senki te vagy a király ott.
#245981
ZolkoW...mondasz valamit, ha többet húz akkor többet csévél az orsóra a szálból és az nagyobb energiát is igényelhet egy ugyanolyan erős rugó és bowdenház ellenállásnál.🤔 Te kis Einstein! -
ZolkoW
őstag
válasz
Kátai #245994 üzenetére
ha ügyes vagy, egy flakon elég lehet, de nem biztos. jártam már úgy, hogy monti váz+villára is elég volt, és úgy is, hogy csak vázra is kettő kellett.
Eddig legjobb eredményt kétkomponensű autófestékkel értem el, az keményre köt, de bekeverik neked a festékboltban, és aznap el kell használni. Metál színekre meg ugyanúgy kell védőlakk, mint autónál. -
Kátai
senior tag
Milyen márkájú festéket (sprayben) javasoltok a kerékpár újrafestéséhez?Egy flakon elég lenne(országúti bicaj)?
-
ZolkoW
őstag
válasz
Fall-N #245989 üzenetére
akkor ez is olyan, mint a legenda a Pepsiről? (lehet, hogy a márkára sem jól emlékszem) Meghallgatták a vásárlókat, majd az lett az eredmény, hogy senki sem örül?
Sramból a 12-est átraktam feleségem bicójára, a 11-es GX-szel sokkal elégedettebb voltam, mint a 12-essel, lehet, hogy át kéne térnem Shimanóra? -
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #245971 üzenetére
Ebből is jól látszik, hogy mindannyian különböző dolgokra vagyunk érzékenyek. Én a gumikra, guminyomásra, újabban a fékre, geora, te a váltásra. Anno a véleményed miatt hatalmas lelkesedéssel cseréltem le az elkoszolódott noname olcsó bovdenemet Jagwire szettre, aztán sem elöl, sem hátul nem éreztem ábszólúte semmi különbséget
. Haveromnak XT szettje van Jagwire bovdennel, az is ugyanolyannak tűnik. Egyedül az Sram tűnt másnak amikor próbálgattam, de az is inkább a váltókar miatt.
-
Fall-N
veterán
válasz
ZolkoW #245981 üzenetére
Régen a SRAM katonás rendben váltott, a váltójához nagyobb erő kellett. Manapság megfordult a kettő és a SRAM elshimanosodott, a Shimano meg az új 1x12-nél elSRAMosodott. Sokan hiányolták a "vajpuha váltást" utána. SunRace szintén puhán vált, innentől ízlés kérdése.
.LnB: Mekkora váz? Olyan picinek tűnik. Amúgy nagyon jó kis váz, a színe is.
-
Fall-N
veterán
válasz
Gabesz87 #245978 üzenetére
Az az igazság, hogy én úgy tapasztaltam, hogy a 36T és 38T között nem nagy érdemi ugrás van, így felesleges a csere. Ha 32T lenne, akkor már hozna változást a 38T. De ha a minél nagyobb sebesség a cél, akkor kell nézni hajtóművedhez 40 vagy 42T-t, ha bírod kondival. Én sokáig a 48T-t használtam, de hosszú távon sok tud lenni. Utána leszoktam róla, inkább a pedálfordulat számát növeltem.
-
Fall-N
veterán
válasz
ZolkoW #245976 üzenetére
Ez az Acor letisztult, nagyon jól illik a vázra, azért ajánlottam. Ráadásul jól bírja a csapkodást, semmi nyomot nem tud hagyni a lánc. Nálam csapkodott rendesen, így leteszteltem.
Most egy szemmel rövidebbre szabtam kábé a láncot, végre nem is csapkod (Lehet a 3 tányérnál is a gyári ajánlással ellentétben ki kellett volna hagyni a nagy tányér - nagy fogaskerék kombót és rögtön rövidre szabni). Piros színűt vettem (ha már nincs belőle narancs), jól néz ki élőben. A fekete szolidabb, így az is jó választás, csak nálam direkt színes minden.
Ha már színek, ha tönkremegy vagy nagyon megkopik a Wellgo B-155 pedál, akkor narancs lesz az új.
-
Gabesz87
veterán
válasz
itouchfan #245980 üzenetére
Köszönöm, világos!
Azt hiszem csak a dekás bringa lesz, csak azt nem tudom még hogy az 500 vagy a 700. A Merida Crossway amit linkeltem korábban, az a baj, hogy XL-es (58cm), és bár kalkulátor alapján még benne van az opcionális méretek közt, de franc tudja, azért elég felső határ. Ki kéne próbálni mondjuk, az volna a legjobb. De a dekás meg legalább rendes bolti gari, közelebb is van stb. -
.LnB
titán
válasz
szimpláncsak #245983 üzenetére
Nekem meg valószínűleg sose lesz egy se.
Viszont ezek a Local Legend plecsnik jól esnek. Van egy szegmens, ahol én vagyok most már a "lokálpatrióta", és az app nem is jelezte!
Pedig annak örülök, az a kedvencem. 15%-os tábla van ott kint, Strava szerint van 17+-os része is. Jó kis kaptató. KOM-ot sose fogok ott menni, de már ennek is örülök. Még ha tudom is, hogy itt csak a mennyiség számít.
Kétbükkfánál is voltam idén Local Legend. De akkor még hidegebb volt, biztos azért sikerült csak.
-
szimpláncsak
tag
válasz
Gabesz87 #245978 üzenetére
Attól függ, hogy milyen felhasználàsra használod. Minél kevesebb a fogszàm elől, annál könnyebb tekerni. A hátsósornàl meg fordítva. Minél nagyobb a legnagyobb fogszàm, annál könnyebb a tekerés, viszont mivel a 8-10 sebességes sorok nagyrèszèn 11 a legkisebb fogszàm, a hátsóvàltóknàl meg van egy megadott maximális fogszàm különbség amit kezelni tud, így egyszerűbb az első tányért cserélni. (Persze van goat link amit felszerelve lehet ezen segíteni) Ha mondjuk nem szeretsz pörgetni és főleg síkon tekersz, akkor érdemesebb elől nagyobbra cserélni a lànctànyèrt. Igazából ki kell tapasztalni a gyárit.
Ez egy jó kalkulátor az áttétel számításhoz
-
ZolkoW
őstag
válasz
Hasaggymeg #245971 üzenetére
kötözködésnek tűnik, de csak új szempont behozatala a beszégetésbe: régen az volt az általános, hogy a Shimi váltók 1:2 húzásarányúak, míg a SRAMok húztak több drótot (1:1, és persze a valóságban egyik sem pontosan annyi, mint azóta megtudtam). A paraszti eszemmel, ami nem biztos, hogy józan, én arra következtetek, hogy a régi Shimi esetében könnyebb kell hogy legyen a kar mozgatása, hiszen nagyjából hasonló utat jár be a hüvelykujjunk. Az új, talán először a 12-es Shimikről meg azt lehetett olvasni, hogy gyakorlatilag ugyanannyit húznak, mint a Sramok... szal én nem csodálkoznék, ha itt a saját karod vs. régi Shimi között eleve lenne egy komoly áttételbeli különbség.
#245977 szimpláncsak : dehogynem, magyarul lófasz
. nincs egy komom se, ne hülyéskedjünk
. lokális legenda meg már 1-gyel is lehetek, vagy ha nem, 2-vel biztos, lásd tegnapi rájd
. Nade: ha már megvan a baj, akkor ja, a torx néha segít, de jobb a megelőzés. Mondjuk ha a szerszám nem ultragagyi, akkor iszonyat sok idő kell egy (legalábbis 4-es, 5-ös mérettől felfelé) csavar elnyalásához.
-
itouchfan
senior tag
válasz
Gabesz87 #245978 üzenetére
Más lesz az áttételezés. Attól függően, hogy hátul mekkora a legkisebb és a legnagyobb fogaskerék.
Ha síkon tekersz/gyorsan mész, akkor érdemes a nagyobbra cserélni, ha kell. Ha viszont sok az emelkedő, akkor érdemes kisebbre, hogy könnyebb áttételed legyen felfelé. -
lsebestyen
addikt
válasz
szimpláncsak #245977 üzenetére
De, azt jelenti.
-
Gabesz87
veterán
Egy technikai kérdés: dekás Riverside 700-asnál olvastam a következőt: A 36 fogas lánctányér cserélhető 34 vagy 38 fogassal. Ez miért jó, úgy értem, melyiknek mi az előnye/hátránya?
-
ZolkoW
őstag
válasz
Fall-N #245955 üzenetére
Köszi, de ragasztósnál nekem szimpibb a kötözhető. amíg neopréN volt, addig is pluszban megkötöztem a végén, mert így nem nyílt ki a tépőzár, meg nem forgott el, azt utáltam. Majd nézek még valami letisztultabbat, de legalább egyelőre megoldotta.
A gravelen bezzeg nem is kell ilyennek szarakodnom, akkora az ejtés a láncvillában, hogy esélytelen hogy beleverjen a láncHasaggymeg: nyilván, mi több, még egy lokális legenda cím is befigyelt azóta. igaz, akkor épp másik biciklivel voltam, de úgy tűnik, ennek ennyire átütő a hatása.
jjeahh: +1 az imbusztkészletre, a Wera-nak (vagy vmelyik másik nagynevűnek) van is speckó kivitelű imbusza, ami az elnyalt kulcsnyílások ellen van, illetve azokban is jobban kapaszkodik. Amúgy az a megfigyelésem, hogy a miniszerszámok előszeretettel tompább imbuszokat tartalmaznak, van egy nekem is, ami gyárilag is kritikán aluli. És műhelyben jobban szeretem a rendes, pipa (meg T) imbuszt, aminek csak az egyik vége golyós, a másik rendes hatszög keresztmetszetű végig, sokkal jobban fog a csavarban.
-
Fall-N
veterán
válasz
jjeahh #245968 üzenetére
Ezért vettem én is nyomatékkulcsot. Bár nem sok csavart tettem tönkre, azért ad biztonságot, hogy magától leold ha eléri az előírt nyomatékot.
Gumit az utálom szerelni, addig örülök még nem kell hozzányúlni. Elég nekem ha kéthetente ráfújok.
Most közben kipróbáltam az új hajtást, jó nagyon. Kicsit féltem a 38T középtányérról a 36T-re váltás miatt, de észre sem veszem. Attól féltem túl könnyű lesz hajtani a megszokott 5-6-7 fokozattal.
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz
mauimagic #245958 üzenetére
valamint kötelező a hátizsákban plusz egy akku, hiszen turbo fokozatnál alacsonyabb módban már nem használható a bringa, ellenben fórumokban, facebookos csoportokban az ebike-ról, mint az edzés netovábbjáról nyilatkoznak
(korábban még jó volt a "csak azért szólsz be, mert csóró vagy ahhoz, hogy ebike-od legyen" érvelés is)
-
válasz
Hasaggymeg #245971 üzenetére
A random kerékpár szerviz lájkolja ezt
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
mauimagic #245958 üzenetére
Pilis bike útvonalon...biztos csak útba esett a keményebb pályákig.
#245962
jjeahh...ez is olyan mint a béka melyet ha forró vízbe dobnak kiugrik, de mely szépen megfő ha lassan melegítik alatta a vizet. Valahányszor elmentem egy átlagos alatti bringás boltba (Hervis, Inter Sport, (főleg régebben a) Decathlon és nyomogattam alsó polcos pöcögtetőket hamarosan lecseréltem váltóbowdenezésemet, mert hát milyen az mikor pl. egy Altus váltóval szerelt X-Fact bringa váltója könnyebben műxik mint enyém.Vagyis azt tapasztaltam, hogy bár azért még mindig szépen vált lassan egyre nagyobb ellenállással működik a régi bowdenezés, amit észre sem veszel csak ha összehasonlítod, továbbá szerintem cseréje az egyik leginkább érezhető fejlesztés. Ugyanakkor persze ezt, mint sok mást sem a megtett kilométerek alapján kell cserélni.
Ami a csavarokat illeti, vagy az imbusz szetted, vagy a csavarok xarok.#245970
hentes555...biztos jobb (gyorsabb, kevésbé hangos és bütykös) a Maxxis ugyanakkor szerintem látványos javulás nem lesz, az X-King is egy gyorsabb, kevésbé durva guminak számít. -
hentes555
senior tag
Sziasztok!
Vettem egy használt Rockrider ST 520 bicót, jelenleg Continental X-king 27.5 x 2.4-es gumik vannak rajta, viszont az én felhasználásomra (Debrecenben, az Alföld közepén kb. 50-50% aszfalt és keményebb földút) túl terepesnek érzem, amikor aszfalton megyek nagyon hangos. Találtam egy Maxxis Ikon EXO 27.5 x 2.2 szettet jó áron, ez szerintetek jobb lenne vagy nem lenne érdemben nagyobb változás? -
Maximum1
őstag
válasz
Mr. Erikszon #245953 üzenetére
Milyen ebike?, ha monti akkor én inkább 30mm vennék rá, azon már szépen kifekszik a 2.4 gumi.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Fall-N #245966 üzenetére
Én egy dolog miatt kezdem nem szeretni a bringa szerelést: gyakran sikerül elnyalni a csavarokat. Lehet nem lenne hülyeség aluminium bringához sem egy normális minőségű nyomatékkulcs. Vagy a menetet cseszem el, vagy a csavar fejét és ezeket gyakran külön már nem lehet kapni, vagy lehet, de 15 euró a postaköltség
. A tubeless gumi cserét még szeretem, az mindíg tökéletesen sikerül, nincs egy csavar sem
.
-
Fall-N
veterán
válasz
jjeahh #245965 üzenetére
Elvileg ha a végállás csavarok be vannak állítva, akkor bowdencserekor nem tart sokáig beállítani. Akkor csak feszíteni kell a bowdenen, de gyors megvan. 0-ról beállítani tart tovább.
Nekem kábé 1 éves a bowdenezés, de ha megunom a színét, akkor veszek újat.
Jagwite-t néztem, meg Shimanot, azokból van színes is, bár a Jag jobb sokkal.
Szeretek amúgy molyolni ilyenekkel is, de tegnap a régi hajtóművet nehezebb volt levenni (1 évig volt benne kábé), mint gondoltam. De a nagy állítható villáskulccsal volt elég nyomaték így ki tudtam szedni. Szerintem a könnyű szerelés miatt már megéri az integrált cuccos.
-
jjeahh
nagyúr
Szakik. Szerintetek 10.000km után a váltóbovdent már illene cserélnem?
. Amúgy semmi baja nincs és nem is annyira alsó polcos, Jagwire.
-
szimpláncsak
tag
válasz
Mr. Erikszon #245956 üzenetére
Szia! Bike24-en ugyanannyiért van és el is érhető
. bike-discount alapból német 18%-os áfával számol, de ha átvàltassz Magyarországra, ugyanúgy 320euro lesz az ára
-
gordonfreemN
addikt
Keresek valami ballonosabb gumit mint a cst traveller cross 26x1,9.
Hutchinson Python 2 26x2.10találtam, ez jó lehet vegyes használatra? -
mauimagic
senior tag
válasz
stickermajom #245911 üzenetére
felénk a kétféle ebikeos van:
az egyik a tesifelmentett, aki annyira lenullázta magát anyagilag, hogy a 2 millás bringa után nem maradt 10 rongy a zsebében egy alsópolcos bringás sisakra. Sosem húzódik le, nem köszön, lefelé olyan tempót megy, mint én analóggal felfelé.
A másik a hardcore endúrós. Falkában jár, egyenruhájuk a full face sisak, síszemüveg, DH mez, 3 mérettel nagyobb gatya.
Pilis bike útvonalon futottam többször össze ilyen falkával, ahol teljesen indokolt a 160-170-et mozgó enduro ebike (gravellel járható) -
Fall-N
veterán
Na húsvéti kajakóma után szereltem, de bicikliztem is előtte, jó szeles idő volt.
Leszedtem a régi hajtóművet és első váltót, beszereltem a Funn Ridget. A láncból kivettem, mert hosszú lett volna.lánchossz: [kép] , [kép]
Sajnos tömeget mérni holnap tudok, mert nem volt jó az elem a konyhai mérlegben. Pedig kíváncsi lettem volna, mennyi súly jött le.
Kipróbálni holnap tudom csak, de a váltást lecsekkoltam az tökéletesen működik.
-
bardi
senior tag
válasz
Mr. Erikszon #245953 üzenetére
Leírás alapján ez microspline kazetta testtel rendelkezik, 9 sebességhez HG kazetta test kéne.
-
Mr. Erikszon
senior tag
Sziasztok jövőben gondolkodom ebike kerék vásárláson.
Szerintetek ezekre [link] felszerelhető 9es fogaskerék? -
Ringman
félisten
válasz
zsocy #245949 üzenetére
ha lehet tubelessesíteni a rendszert, akkor egy 50c-s gravel gumi is jó lehet, pl. panaracer gravelking sk, az földútra elég kell, hogy legyen.
mtb-s méretből conti race king, schwalbe thunder burt.
ha csak belsővel lehet használni, akkor valami defektvédett túragumi, schwalbe marathon pl.
-
zsocy
őstag
válasz
zeus_2k14 #245948 üzenetére
A garancia nem veszhet el egy gumicserétől, az azért vicces lenne, akár a boltból hazafelé is szétvághatja valami és cserélned kell. Ráadásul a külső nem is garanciális alkatrész.
Vannak aszfaltra való és terepesebb gumik is, meg ezek végtelen keveréke, csak egy tipp a sok közül, a Smart Sam pl. ilyen mindenesebb külső.Szerintem a nyereg csere sem befolyásol semmit, főleg mivel roncsolás nélkül visszaállítható ha mégis szívóznának.
Nyereg ügyben viszont nincs egyetemes igazság, az mindenkinek egyedi. Elindulhatsz az ülőcsont távolságod alapján, de keresned és tesztelned kell sokat.Amúgy ha 40km után fáj csak a s@gged az nem olyan rossz, lehet szokni kell csak a távot. Sokszor nem is a nyereg a hibás hanem a pozíciód, azt is lehet rendbe kellene tenned.
Plusz tipp a betétes bringás gatya, az elég sok diszkomfortot ki tud szedni, de nem mindenki szereti.
Sok sikert a kisérletezéshez -
zeus_2k14
senior tag
Sziasztok!
Lenne ismétetlen kérdésem
Jelenleg Genesis MTB kerékpárom van, fél éves durván, MTB gumik vannak rajta ( ilyen: [kép] ).
A kerékpár oké, hogy MTB, de én viszont keveset megyek vele terepen. Olyan 90-95%-kban aszfaltos uton megyek vele, néha murvás, kavicsos részen, egyszer ( max havi 2x ) egy földes úton. Nagy sárba ha lehet, nem megyek vele. Észrevettem, hogy azért ezekkel a gumikkal aszfalton közlekedni kicsit másabb. Ezért le szeretném cserélni rajta elől-hátul a gumiköpenyt, egy olyanra, ami jó kimondottan MTB kerékpárhoz, és amiket leírtam arra alkalmas ( Valami ilyesmi kellene rá akkor!?!? : [kép] )A másik kérdés.. a kerékpáron még a gyári genesis ülés van, ami eleinte úgy nézett ki, hogy jó is lesz.. azonban mostanában észre vettem, illetve mai 40 km-es tekerés után észrevettem, hogy fáj a fenekem
. Ezért szeretnék rá venni egy normális ülést, ami nem horror áron van, olyan max 20.000 Ft-ért, de ha olcsóbb, az sem gond
A magasságom 176 cm, a súlyom 75-80 kg....és 30 alatt vagyok
Ezek tükrében, tudtok nekem segíteni, hogy melyikből milyet vegyek? Több verziót is meghallgatok, de legfőkébb olyat, amivel van tapasztalat. Nagyon szépen köszönöm!
UI: A bicó garanciás még , ha én hozzá nyúlok, pl gumiköpenyt + ülést cserélek, attól még a garancia nem vész el gondolom, igaz?
-
chubby2o6
senior tag
válasz
gordonfreemN #245942 üzenetére
Hát igen, nekem 34,9-es bilincs kellett a nyeregvázcsőhöz, ezek szerint a tied 31,8-as, erre sem gondoltam. Pedig anno adtak hozzá szűkítőt, de mivel nekem nem kellett, nem használtam, így 10 év távlatából meg nem nagyon emlékszem, hová is tettem
, bocs. A jó hír, hogy külön is lehet kapni [link] .
Általános kenegetésre most ezt [link] használom, de ez is olyan, hogy mindenki másra esküszik. Nekem bevált minden olyan alkatrészhez, amihez nem valami speciális cucc kell ( karbon paszta, DT zsír, stb.).
A Bringabutikban érdemes körülnézni, szerszámok is vannak, az áraik sincsenek nagyon elszállva, és 2-3 nap alatt eddig mindig megkaptam onnan mindent. Persze egy-két villáskulcsot akár az OBI-ban vagy bármelyik barkácsboltban is tudsz venni.
Nyomikulcsot a Bikeinn-ről vettem, de az csak 4-5-6 Nm-t tud, a finomabb dolgokhoz ( nyeregcső bilincs, stucni, féktárcsa, stb.) pont elég, amit ezeknél nagyobb nyomatákra kell húzni, ahhoz meg nekem nem kell, de sokan használják, talán tud valaki ajánlani egyet.Update: most megnéztem, a szerszámokat inkább ne a Bringabutikból vedd, zömében Parktooljaik vannak heroinért. Régebben volt nekik többféle, olcsóbbak is, otthoni szereléshez nem feltétlenül kell Parktool szintű cucc.
-
-igu-
veterán
válasz
gordonfreemN #245942 üzenetére
-
gordonfreemN
addikt
válasz
gordonfreemN #245924 üzenetére
Az előző kérdéseimre is várok még választ, de közben merültek fel újak is:Közben ezekre megjött, köszi mindkettőtöknek!
chubby2o6 nekem is felső, akkor nem lesz vele gond. A másik ami most jutott eszembe az a vázcső méret a nyeregnél. Mosást azért gondoltam, mert ha már le van szerelve, akkor bevágom egy lavor vízbe majd, frankón letisztítom, aztán ilyen pár évig ugysem fog vele történni.Ha a középső váltó körkörösen d=34-34,5mm (ha teljesen összezárom, akkor tojás alakú, úgy 33mm), viszont a nyeregvázcső átmérő 32mm, akkor a hézagolásért mit érdemes tenni/rendelni?
Ezekről a rugós nyeregcsövekről mi a vélemény? Egy ismerős említette, hogy hú hát az mekkora király dolog, de én valahogy nem látom egy komoly bringán se. Mi ennek a buktatója, ha van?
Szerszámot biciklihez honnan érdemes rendelni? Egy kisebb nyomatékkulcs fog kelleni meg egy-egy 15-ös 17-es villás.
Milyen zsírt ajánlotok, amit lehetne használni a bicajhoz, kerékagycsapágyra, esetleg váltóra? -
chubby2o6
senior tag
válasz
gordonfreemN #245924 üzenetére
Látod, erre nem is gondoltam, hogy ez is kérdéses lehet. Nekem felülről húzta, nem tudom, működik-e alulról.
A váltót nyugodtam moshatod mosószeres vízzel ( én ultradermmel szoktam ), csak utána alaposan öblítsd le. Száradás után fújtam rá olyasmi cuccot, mint a WD40, valami motorex, már nem emlékszem a nevére. Ha van isopropil alkoholod, az is jó. (Délelőtt egy kicsit áttörölgettem ugyan alkoholos ronggyal, de még lehet tökéletesíteni)
Megnéztem, itt azt írja, hogy alul-felül [link]
-
ZavaBalazs
őstag
fulton koma, nem is mondtad, hogy felvettek főszerkesztőnek a GCN-hez! [link]
-
n.gab
aktív tag
Rendben. Köszönöm a segítséget!
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Ringman #245923 üzenetére
Nem tudom, de anno amikor én a Mavicot vettem, azért vettem ezt, mert az olcsó kategóriában az összes DT és Fulcrum le volt húzva, mindegyiknek volt valami baja. A Mavicra csak annyi rosszat írtak, hogy gagyi az ipari csapágy benne, de gondoltam az nem gond, mert cserélhető. Erre amikor kicseréltem egyiket, meglepődve olvastam rajta a feliratot: NSK, Made in Japan
#245925 n.gab: ha tönkre megy a kereked, akkor van értelme cserélni, addig én hagynám. De persze te tudod. Nekem is 2.6 kilós kerékszettem volt gyárilag, tönkrement egyikben a csapágy, kiszakadt pár küllőm és azért váltottam le. Meg persze jól jött, hogy az új kerékkel tubelessre is tudok váltani
-
válasz
szimpláncsak #245922 üzenetére
Ma egész délelőtt csodaszépen sütött a nap, volt egy kis dolgom a szabadban, nagyon boldog voltam, hogy ebéd után végre napsütésben és kellemes tavaszi időben fogok tekerni.
Ebéd után felöltöztem, lementem és abban a pillanatban beborult az ég. Másfél óra tekeres alatt egyszer sem sütött a nap. Majd elkezdett esni, és eső közben visszajött a nap, egyszerre esett és sütött. Itt volt az a pillanat, mikor az "ezt nem hiszem el.." mondatokat ismételgetve tekertem dühösen..
Mindegy, mentem tovább, aztán az edzésem végére az utolsó 45 percben megjött a napsütés
Ez az én nyafogásom -
Ringman
félisten
válasz
gordonfreemN #245930 üzenetére
a bringázás biztosan segített, de még mindig valamennyivel magasabb mint előtte, gyógyszert nem szedtem rá, vsz. idővel kompenzálni tudja ezt a szervezeted valahogyan, hogy úgy-ahogy helyreálljon a rend.
viszont azóta sokkal könnyebben elkapok bármilyen felső légúti fertőzést, ezzel nem igazán tudok mit kezdeni sajnos.
-
Ringman
félisten
válasz
n.gab #245926 üzenetére
ha működik, akkor veszel egy kerékszettet és lecseréled az átütős kupakvéget gyorszárasra. ez országútinál működik, mtb-nél passzolom, utána kell nézni, de szerintem ugyanaz lehet az agy.
-
válasz
szimpláncsak #245922 üzenetére
ma kivittem a bicajt a közelebbi benzinkútig lemosni. amire végeztem, eleredt az eső.
-
Ringman
félisten
válasz
gordonfreemN #245924 üzenetére
engem oltás nélkül 21 áprilisában hetekre gajra vágott (szaglás is elment másfél hétre), a nyugalmi pulzusom meg hónapokig volt magasabb a fertőzés előttinél, terhelésre meg egekben volt az elején.
-
gordonfreemN
addikt
válasz
Ringman #245919 üzenetére
Utolsó off a témában: nekem igazokt bolt tavaly októberben is. Nem vett le olyan hosszan a lábamról, de két nap meg sokkal szarabb volt, amiből egyet végig hánytam. Na szóvalszar ez bármikor bárhol, ráadásul mi elsőre mikor elkaptuk még oltás sem volt.
Szt szeretném kérdezni tőletek, hogy a deore LX első váltót lehet alulról is és felülröl is üzemeltetni? Úgy olvastam igen, de jó lenne a megerősítés:
[kép]
[kép]
[kép]A másik kérdésem, hogy ezt és az XT hátsó váltót el lehet mosni szappanos vízben fogkefével? Vagy inkább wd40-el?
-
szimpláncsak
tag
Csak, hogy beálljak a nyafogók sorába
Az elmúlt hetem úgy nézett ki, hogy kedd- csütörtökön majdnem elfújt a szél, szombaton meg ma meg szarrá àztam. Mind a 2x menetközben kapott el és kb abban a 2 órában esett csak amikor tekertem.
nah jó, ma esett délután is.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
n.gab #245920 üzenetére
Tourney agyakkal elvileg 2.6kg az a kerékszett, de neked ha jól látom Deore agyaid vannak, szal ki tudja mennyit nyom. Gyorszárral jó árban sajnos nincs már túl nagy választék, de pl. a Mavic Crossride FTS-X 2kg és nagyon megbízható. Sajnos az egyel magasabb szintű és könnyebb Crossmax-ból már nem gyártanak gyorszárast. Ezért is illene már a gyártók végre elfelejtsék a gyorszárat az alsó kategóriában is és váltsanak végre boost-ra
.
-
n.gab
aktív tag
Súly csökkentés céljából gyári felni (CUBE ZX20, 32H, Disc) helyett van valami javasolt fajta? Meg a megbízhatóság is persze szempont lenne. Ami nyilván árban nem annyi lenne mint a kerékpár (cube attention sl 2022)
.
Csak nem békülnék ki ezzel a 14,6kg-mal -
Ringman
félisten
válasz
Sleek #245918 üzenetére
offtopik, de mivel ez egy érrendszeri megbetegedés, amely az agyba is eljuthat, így gyak. bármit okozhat, kognitív képességek romlását is beleértve.
de ez általad írt fáradékonyság, ízületi fájdalmak annyira nem ritkák, sőt a fáradékonyság a leggyakoribb long covid tünet.
hosszútávon alapvetően nem sok jóra lehet számítani (pl. hajlamosít egy csomó mindenre), az újrafertőződés ráadásul sok esetben súlyosabb lefolyású.
-
Ringman
félisten
[link]
6 óra 11 perc alatt teljesítette vasárnap a Párizs-Roubaix egynapos bringás klasszikus viadal 263 kilométerét Cameron Wurf, aztán pihenés helyett lefutott egy félmaratont. Nem kocogva, 1 óra 26 perc 55 másodperc alatt. -
Sleek
senior tag
válasz
gordonfreemN #245905 üzenetére
Nekem karácsonykor volt covid , de azóta fájnak az ízületeim , két astra oltásom van.
Valamint kegyetlen álmos vagyok mindig délután. Van amikor pl a 24 órából 18 at simán tudok aludni hétvégén. -
Sleek
senior tag
Sziasztok esetleg lenne valakinek elfekvő gopro11 hez windshield szivacs eladó ? Néztem Alin, de szinte minden szállítást juni közepére írnak. Ha rendelek annyi db t ,hogy 3600 ft felett legyen a rendelés a 15 napos szállítási időhöz , ott meg szállítási költségre ír többet mint a rendelt termék.
-
Mezga Aladár
veterán
válasz
Hasaggymeg #245875 üzenetére
+1
-
stickermajom
addikt
Na most akkor én rúgom fel a szarosvödröt.
Ma rájöttem mi a bajom az ebikeosokkal, vagy inkább egy részükkel. Szigorúan nem reprezentatív a felmérésem, inkább csak az elmúlt időszak tapasztalata. Ha valaki panaszkodik a pályára, 85-90%-ban tuti hogy elektromossal van. “Jaj szét van fékezve az xy kanyar”, “Nagyon sziklás a pálya”, “Az a kanyar nagyon rossz, túl poros”.
Nem elég hogy fölfelé nem akarnak különösebb erőfeszítést tenni, már lefelé is négysávos tükörsima út kellene? Pont a változó körülmények teszik széppé a hegyikerékpározást.. -
-
jjeahh
nagyúr
válasz
gordonfreemN #245908 üzenetére
Erdély, Csíkszereda. Medvék, farkasok csinálják. Gyere, mutatok pár szép helyet, kis szerencsével pár medvét is
-
gordonfreemN
addikt
válasz
Kiskopika #245900 üzenetére
Nekem a 2021. novemberi covid óta van ez az alig bírom érzés, ugyanakkor ha nekikezdek, menni szokott. Olyan, mintha az alap fordulatról felpörgést viselném nehezen. Azóta mire a lépcsőházba is felérek, elfáradok. Igaz még korábban 35 alattinak számítottam, most meg 37 múltam, lehet ez a korral is jár.
-
mauimagic
senior tag
válasz
Dark Archon #245897 üzenetére
Hát szombaton nehéz volt rávenni magam a bringázásra a 3 fokos havasesőben, ahhoz képest ma álom volt, fel is száradt nagyrészt az erdő.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Kiskopika #245900 üzenetére
Vagy az elmúlt napokban sokat ettél?
.
Nekem ez volt ma a bajom, ilyenkor nem megy a tekerés. Egy helyen vissza is fordultam, mert a napokban sokan láttak ott medvét, farkasokat és szét volt tépve valami (kutya?) az út mellett.
Új hozzászólás Aktív témák
- Corsair K100 Air wireless (CH-913A01U-DE) DE SN - A1E4G325503IVC
- HYNIX 2GB DDR3 RAM eladó
- Dell és HP szerver HDD caddy keretek, adapterek. Több száz darab készleten, szállítás akár másnapra
- Újra Akcióban!!! Ducky One 2 Mini és SF billentyűzetek a bolti ár töredékéért! Számla+Gari
- Bomba ár! Dell Latitude 7480 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest