A Microsoft bejelentett két új kiadását a DirectX 12 Agility SDK-ból, amelyek új lehetőségeket kínálnak a fejlesztők számára.
A 1.616.0-s retail verzió biztosítja a hozzáférést a Tiled Resource Tier 4 szintjéhez, amely végre kiüti a korábban kiadott szintek limitációit, így végre támogatottak az összevont mip-ek tömbösített erőforrások esetén is. Ez hatékonyabbá teheti a streamelt textúrázást, mivel a fejlesztőknek több lehetőségük lesz az új rendszer által.
A Tiled Resource Tier 4-et az Intel már támogatja a legújabb meghajtókon belül, míg az AMD a héten, az NVIDIA pedig valamikor később hozza a szükséges drivert.
A szóban forgó SDK része lesz még az Opacity Micromaps (OMMs), amely hardveresen gyorsított alpha tesztelést kínál sugárkövetésnél. Ez azonban még nem a teljes funkcionalitás, mivel RayQuery melletti működéshez shader modell 6.9 kell, ami még nem része a fejlesztőcsomagnak.
Az OMMs tehát teljes egészében csak az Agility SDK 1.717-es preview kiadásnak a része, amely szintén elérhető a fejlesztők számára.
Ez az Agility SDK verzió tartalmazza még a Shader Execution Reordering (SER), illetve a Cooperative Vectors képességet, továbbá a Video Encoding lehetőségek is frissülnek. Mivel ezek zöme eleve shader modell 6.9-et kér, ennek véglegesítéséig nem igazán használhatók tényleges programokban, de a fejlesztők már tesztelhetik a lehetőségeket. Az NVIDIA és az Intel már kínál előzetes meghajtókat a programozók számára, az AMD pedig nyárra ígéri ennek kiadását.