- Amazon Fire TV stick/box
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Mini PC
- Videós, mozgóképes topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- TCL LCD és LED TV-k
- Szinte megfizethetetlenül magas lesz a TSMC A14-es node-jának ára
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Hasaggymeg #222077 üzenetére
nem ez az én bajom, hanem az, amit te is megerősítettél, hogy van igény ezt kapcsolgatni, de akkor miért kell ehhez leszállni, és kézzel pöcögtetni? droppert, teló lockot ki lehet vezetni kormányra, ezt miért nem?
-
Đusty
addikt
Telex: A Budapest – Balaton kerékpárút sorsáról dönt népszavazás vasárnap Biatorbágyon
Nekem még mindig agyrém, hogy egy balatoni kerékpárút Bia-Etyek felé indul.
-
andrisbandi
őstag
válasz
ReFleXx #222297 üzenetére
BBB BTL-125
Ughhh.. tényleg... 0.75 -1
- Pedig én is úgy emékeztem 0.5-öt is tudja... de mégsem.
- Anno ilyet lehetett szerezni, próba képpen vettem.
Az új láncba nem lehet belenyomni, ahogy használódik a lánc, apránként úgy megy bele, mutatja a kopást. Jónak tűnik................... Park Tool CC-3.2
Mutatja a 0.5-öt is.
- Ezt szokták olcsó és jóként ajánlani. Nem is kapni általában. -
Fall-N
veterán
válasz
bardi #222294 üzenetére
De sajnos kell fogsor, mert még meghagytam a régi bicikliről a menetes aggyal szerelt kereket. Így még racsni van, nem kazettás fogsor.
A felnit meg azért gondoltam cserélni, mert:
1.) Valamennyit biztos koptatta a V-fék, így lutri hogy mechanikailag mennyire erős (még látszik a bemart vonal bőven).2.) A komplett kerék olcsóbb, mint a munkadíj sokszor, amennyiért fűzik + az agy ára. Persze drágább szetteknél már más az arány, ez egy olcsó Koliken kerék Assess aggyal, Beretta felnivel, nem hosszútávra terveztem vele, csak még nem vettem új kerekeket.
Az új épitésnél terveztem a kerekek cseréjét, csak elmaradt.
-
Fall-N
veterán
válasz
bardi #222291 üzenetére
A Decathlonos brongákon lévő Hayes
hidraulikus(szerk.: mechanikus és MX5 az, így tárgytalan) fékeket szokták dícsérni, hogy jók. Többet nem tudok, mert még V-fékem van.Sajnos tárcsásításhoz kellenek új kerekek (kompletten, mert az agyak sem tudnak fogadni rotort és a felni sem "disc ready") + fogsor + tárcsafék (+adapter). A váz és a teló tudja fogadni azzal nincs gond. De tervben van. Ha más nem akkor bowdenes.
RefleXx: Nekem BBB van és ez is tudja a 0.5 -öt. [link]
-
MPowerPH
félisten
válasz
jjeahh #222287 üzenetére
Tudtam, hogy ha most nem, akkor holnap mar lehet nem lesz ra lehetosegem, szoval megragadtam.
Bringan egyebkent nem faj, csak zsibbad. Mereven kell tartanom alkarbol a kormanyt, nem vallbol, es nincs gond.
Gaben92: Fel van kotve, ha reggelig nem kekul, dagad, akkor megusztam. De mentem egy jot, egesz elfogadhato tempoval a vegere, szoval tenyleg ez legyen a legnagyobb gondom. Akkor van baj, ha nem tudod magadnak helyre tenni.
vallas: Kiugorva rossz, mert csak gornyedni tudsz, de ahogy visszall a helyere, mar hasznalhato, foleg bicajon nem nagy akadaly, ha rossz a vallad.
Ringman: Koszi Neked is, meg van 32 napom a mutetig, addig mar elvegetalok. Utana bombabiztos lesz.
-
bardi
senior tag
válasz
Dark Archon #222290 üzenetére
Dugattyúra gondolt a kollega.
Shimano fékekkel nem nagyon lesz szenvedés, egy deore már bőven tökéletes a célnak, de alatta is vannak használható modellek, csak nem ismerem őket. -
válasz
andrisbandi #222250 üzenetére
Köszi, de mi az a "d-at"? Meg honnan vegyek saját olaját?
Sosem szedtem még szét ilyet...
Milyen alternatívára érdemes lecserélni, amivel már nincs szenvedés?
-
6030D
addikt
válasz
parandroid #222282 üzenetére
Mondjuk az övé 3-as, a tiéd 6-os, lehet az sem hátrány.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Ringman #222270 üzenetére
A serult vallammal, mi massal.
Megoldottam, lehajoltam egy buckarol, megfogtam egy kimosott gyokeret kiforditott kezzel, es szepen lassan forgattam, kozben huztam. Helyre ugrott... De zsibbad, es nem tudom vegig felemelni. Ennek mar mindegy, helyre lesz hozva.
Hasaggymeg: Es kepzeld, nem estem. Bar ha esek, akkor valszeg a hempergesen kivul nem lesz semmi bajom. Van egy nagyon meredek szuk osveny, ahol a viz kimosta a gyokereket. Ott felfele megakadt a bicaj, elkezdtem dolni, nem tudtam kicsatolni. Bal oldalamnal kicsit elorebb volt egy fa, abba reflexszeruen megkapaszkodtam, es ahogy ranehezedtem, kiugrott. Lefele alt. nem esek, mindig folfele.
Hazafele azert ramentem a KOM -ra lefele, de egy turacsoport keresztul huzta azt is.
Pedig 4s elonyben voltam...
-
Gaben92
őstag
válasz
arcitec #222279 üzenetére
Ilyen az amikor mindketten biztosak vagyunk benne, hogy félreérthetetlenül fogalmaztunk, holott nem.
Igen, típus alatt én az autót értettem, nem a horgot. Így megkövetem a magam a “te nem olvastad el”-ért.
Gyakorlatilag amúgy a hybrid rendszer miatt tilos a vontatás. Ugyanaz a hajtáslánc mint az Auris hybridben (abból azért több flangál) és egy hirtelen rántás bele tud verni az inverterbe elég nagyot. Ennek ellenére volt aki 4 mázsa sódert húzott az autóval és nem lett baja.De nyilván ezek olyan dolgok amikkel csak a tulajok/leendő tulajok vannak tisztában. Én se tudok semmit a legendás légrugós (asszem) Citroen felfüggesztésekről csak, hogy állítólag rohadt jók.
-
parandroid
félisten
válasz
fulton #222280 üzenetére
Ezért vettem ugyanebből a típusból a kombit. Meg a kutyák miatt. Mondjuk az országúti kb mindenféle szerelés nélkül befér, szerintem a hátsó ülésből is elég lenne csak az egyik felét ledönteni. Jó, a 29-es MTB-vel azert ez is meg tud telni:
Tudom, rossz oldalára lett fektetve…
Az országúti amúgy utazott már a hatchback Miniben is, akkor az első kereket én is kivettem. Azóta azt is kombira cseréltük, abba szerintem kis trükközéssel még az MTB is beférne.
p
-
andrisbandi
őstag
válasz
fulton #222280 üzenetére
A 26-os bicó ebbe simán elfért a csomagtérben. Előre kellett tolni az üléseket, és az elsőkereket bebicskáztatni az e-h ülések közé.A 29-es monti-hoz kiszedtem minden ülést, csak a pilótát nem.
Első kerékkel az anyósülés helyére bement állítva.Szóval megoldható, de nagyon veszélyesnek éreztem.
Profi v.horgos hurcolászó lett a megoldás. -
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg #222277 üzenetére
Megy az csak ki kell szedni a kormányt is
-
Gaben92
őstag
válasz
arcitec #222272 üzenetére
Még a linkeket is megnyitottam, hogy biztos legyek benne, hogy másról beszélsz. Te nem olvastad el amit én írtam. Lexus CT-200h-ról volt szó végig amivel tilos vontatni mert eldurranhat az inverter benne. Függetlenül kresztől, vonóhorogtól, mindentől, az adott típusú autóval az egész világon mindenhol tilos vontatni mert a gyártó maga tiltotta meg.
Mivel a tulajok tisztában vannak ezzel, sokan közülük abban a hitben élnek, hogy mivel tilos az autóval vontatni, nem szereltethetnek fel vonóhorgot (Magyarországon élő magyarokról beszélünk). Erre írtam, hogy a közhiedelemmel ellentétben fel lehet szerelni csak vontatni nem lehet vele majd hivatalosan mert lesz bejegyzés a forgalmiban, hogy az autó maga nem alkalmas vontatásra emiatt a horog csak kerékpárszállításra alkalmas.
Az előző válaszomban is pont ezt magyaráztam csak nem ennyire szájbarágósan de úgy látszik nem olvastad el amit írtam. Azt a betyárját!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
MPowerPH #222269 üzenetére
Ez most komoly?! Én Zasszony szájától jobban félnék mint az orvosoktól, főleg, hogy műtétre váró vállal estél. 😫😫😫... szerintem genetikailag kissé vakmerő lehetsz.🤔 Jobbulást, remélem ez nem súlyos, majd írj a fejleményekről. ☹️
fulton... na ezt próbáld meg egy SX4-el. 😆
-
rétisün
veterán
válasz
flash- #222249 üzenetére
"szerintük csak az az országúti amin 23as köpeny van"
akkor az enyémek se országútik, az Ultin 30-as
GP5000 van
(kb. annyira érdekelnek az ilyen dolgok, mint téged.)
amúgy én is 23-al kezdtem anno, aztán lett 25 (ami ténylegesen 27), majd 28 (ami szintén inkább több, mint a ráírt méret) de ez a 30-as inkább kényszer volt, ilyent kaptam. szerencsére pont elfér a vázban-villában-féknél
-
arcitec
addikt
válasz
Gaben92 #222258 üzenetére
Te nem olvastad el amit linkeltem? Azt a betyárját! Van vonóhorog az autómon a bringa tartóra szürke rendszám is stb .. stb ... A forgalmiban is ott a bejegyzés a linkelt leírásnak megfelelően. Az, hogy esetleg az a vonóhorog amiről írtál az valami korlátozott "bakfitty"
, azt nem tudhatom, nem írtad le a típusát. Egy normál vonóhorog használata nem korlátozódik kerékpár szállítóra. Na de ennél többet nem kívánok erről. Uff én beszéltem.
-
vallas
őstag
válasz
Napfénysüti #222265 üzenetére
Kíváncsi leszek a Schwalbe Pro One TLE véleményre én is, majd osszad meg velünk mindenképpen...
Tervben van egy 28-30-s gumi csere a jelenlegi 32-s ről...
-
jjeahh
nagyúr
válasz
flash- #222249 üzenetére
"Where low end carbon frames have a dead, wooden quality to them, a similarly-priced alloy bike can be springy and compliant"
"There’s an extent to which you’re going to have to take my word for it, but based on the large number of entry level road bikes I’ve ridden, I can confidently assert that the latest generation of alloy frames are simply better than the most affordable carbon ones"Ááá, amikor itt leírtam, hogy az Allez, Chisel valszeg hozza egy belépő alap karbon váz szintjét (ha nem jobb), sokan a fejemet vették, hogy nem, mert a karbon mindíg jobb
. Valszeg egyáltalán nem mindegy milyen alut hasonlítunk, milyen karbonnal.
-
bardi
senior tag
válasz
Hasaggymeg #222227 üzenetére
Hány TPI az új meg a régi gumi, amihez hasonlítod? Leírásodból nekem kicsit az jön le, hogy az új magasabb TPI számmal rendelkezik, ami miatt jobban tud deformálódni.
Én egy ideje nézegetem már, hogy előre egy ground controlt vegyek, hátra meg fast track, de soha sincsen bike24-en úgy, hogy a hátsó legyen a keményebb keverék, az első meg a puhább 2,35-ös méretben.
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
truefx #222262 üzenetére
Már én is hallottam erről a gyenge oldalfal dologról, sőt a GP4000-nél is emlegették ennek ellenére sose tapasztaltam.
2 garnitúra GP4000 és 1 garnitúra GP5000 (TL) tapasztalattal mondom. Pedig én bő 90 kg vagyok és szeretek dinamikusan kanyarodni.
Nálam az egyetlen negatívum a GP5000 TL exrém nehéz felhelyezése. De állítólag az utód GP5000 S TR-en ezt javították.Na de majd most a Schwalbe Pro One TLE-re kíváncsi leszek.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
truefx #222262 üzenetére
Ahogy elnézem a GP5000-eseket, mindegyik Vectran Breaker | LazerGrip | ACT és a TPI is ugyanannyi attól függetlenül, hogy milyen színű az oldalfal, ergo ugyanolyan strapabírónak kell lennie, mint a fekete. Irigyellek is ezért, én már rég barna oldalfalas gumival nyomulnék, de a barna mtb gumik valamiért soha nem kapnak oldalfal védelmet, vékonyak, mint a papír
.
-
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg #222257 üzenetére
-
student
őstag
ha ez van a köpenyen: 700*40c - 28x1 5/8
ehhez passzol ez a belső? 28x1 1/2 -
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #222257 üzenetére
Ezeket már mind kizártam, mert az új váltófüllel sikerült már egyszer beállítani, ugyanezzel a bovdennel, ami amúgy nem olyan régi és Jagwire. Tuti vagy én vagyok a hülye, vagy ez a váltó ilyen vacak, de inkább az előbbi.
-
Gaben92
őstag
válasz
arcitec #222255 üzenetére
Pedig ez nálatok is pont így van.
Magával az adott típussal tilos vontatni gyártói specifikáció alapján, nem pedig KRESZ miatt.
Csak emiatt sokan azt hiszik, hogy vonóhorgot sem szereltethetnek fel, pedig igen, csak a forgalmiban benne lesz, hogy a horog csak biciklitárolóhoz van. (Nálunk ilyeneket le se szarnak, még neon is mehetne alá, az se érdekelne senkit.)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
fulton #222231 üzenetére
Látszik rajta, vannak fotók a neten új és kopottról is referenciának...gyakran már romlik a váltás minősége is ha kopott, ez hatványozottan igaz ha már új lánccal próbálod.
#222234ReFleXx...a Decas olyan, de sokan nem ajánlják...én már 2 éve tesztelem.
#222235jjeahh...nem is tudom kazettacserénél miért kellene váltót állítani.
Amúgy 2 dolog lehet, váltófül (hiába új, lehet csálé) vagy bowdenezés, vagyis valahol akadozik, esetleg valamelyik szemben mocorog a váltóbowdenház...🤔
-
andrisbandi
őstag
válasz
Dark Archon #222246 üzenetére
reddit.com sick_of_sticking_pistons_tektro
- Lusta az egyik dugattyú?
Kerék, betétek ki, óvatosan kicsit kinyomni a d-at, és a saját olajával megtisztítani.
- Visszanyomni teljesen.
- Alkoholos tisztítás, kész.How To Clean Hydraulic Brake Pistons - Tech Tuesday
-
flash-
veterán
válasz
fulton #222247 üzenetére
kemény intervallok után voltam lógott a nyelvem, ilyenkor már baromira tompulok,főleg diétában(vércukor a béka segge alatt), elég volt csak lenézni és megkeresni a kmórán hogy melyik lapon is van a pontos idő, mire felnéztem már csak fékezni tudtam, de a köpeny kibírta,sőt a felni is,ez a gyári speci felni - Axis Classic (azt hiszem tektro gyártja) nagyon erős,masszív,nekem való
(igaz a facebook országúti csoportban a szószólók már letrekkingeznék a kerékpáromat mert hát miaz hogy 28-as gumi - szerintük csak az az országúti amin 23as köpeny van - meg erős kerék,meg bent vannak a hézagolók,mereekebb stucni,stb.. de ez nekem nem mérvadó,beállítom ahogy nekem jó aztán majd ha akarom apránként változtatok.)
GP5000nél azért sokan panaszkodnak az oldalfal gyengeségére,most vagy az van hogy elég sok gyártási hibás mostanság, vagy tényleg csak vigyázni kell vele hogy csak aszfalt és no kátyú. Alu-karbon témában nem tudok nyilatkozni, de ez egy érdekes cikk,ajánlom:
[link]
nem teljesen igaz már úgy ez a nézet mint régen hogy az alu rázós, a mostani hydroforming aés welding technikák sokat javítottak ezen.
mindenesetre nekem ez a speci allez nem kényelmetlen hosszú távon sem,nem ráz agyon. ha kis bukkanó van,na ott nagyobbat üt az egyszer tény,de az a vékonyabb kerék miatt is gondolom. -
Gaben92
őstag
válasz
Citroware #222188 üzenetére
Visszakerestem neked a CT csoportban.
Egyik tag ezt legózta össze magának és ezen van neki Thule ProRide 598 Black tartó. A probléma az, hogy a Kit 1636 (ez megy magára a tetőre és erre csatlakozik a Rapid System) gyártásával leállt a Thule és elvileg semmi más nem kompatibilis az autóval szóval vadászni kell.
Egy másik tag vonóhorogra szerelhetőt használ. Ennek ugye annyi a hátránya, hogy kell vonóhorog. Fel lehet szerelni az autóra a hiedelmekkel ellentétben csak a forgalmiba kapsz egy pecsétet, hogy kizárólag biciklitartóhoz, vontatni tilos vele.Treefrog megoldás is működik valakinél. Pályán is ment vele 130 körül elvileg és azt mondta stabil a cucc. Személy szerint én paráznék ezzel.
-
fulton
addikt
válasz
flash- #222245 üzenetére
veszélyes, ugye nem a gps nyomkodtad netán a telót nézted
vagy valami buxát
nekem is volt már sajnos.... gps adatokat írtam és persze lusta voltam megállni. Rossz vége is lehetett volna. Így sikerült már pár kátyut is szignózni.
Valszeg adok egy esélyt neki, e két külső vonzott igazán: supreme meg a gp5k.
Dekában nézegettem szét, van alu váz- nem érzem szükségét átmenni, egyrészről szerintem még merevebb lenne a kaszni, nyernék 1 nagyon max 2 kg. többet nem vagy annyit se. viszont a pénz nem húzná a zsebem az is minusz suly
főleg ha apróban mérem
Akkor már egy pöpec dekás carbon váz340k ért. Na ott már tényleg nem lenne suly, néha rá kéne nézni megvan e még
meg az rugralmasabb is a szóbeszéd szerint elnyelné a 2m kátyukat is.../ vagy fordítva..
?/
Nem adom én egy nyakig carbon ér sem a kis épített "vasdarabom". -
Asszony bringáján valami csoda Tektro fék van, ami iszonyat hangot hallatott, mert hozzáért a fékbetét. "Kötelező" szervizén megnézték, elvileg engedtek ki az olajból, hogy távolabb legyenek a dugattyúk egymástól. Eddig jó is volt, de most megint ugyanaz a jelenség. Kivettem a kereket, visszanyomtam a dugattyúkat (bár szerintem csak 1 van), kerék vissza, plasztikkártyás beállítás, fasza... volt addig míg meg nem húztam a féket, mert a dugattyú nem ment vissza teljesen, csak kb. 0,5-1 mm mozdul. Ez normális? Vagy levegős? Vagy mit lehet vele kezdeni?
Köszi!
-
flash-
veterán
válasz
fulton #222205 üzenetére
ha van nyaki sérved az más tészta természetesen, ebben az eseteben viszont mindenképp kellene kipróbálnod a tervezett kerékpárt,mert geometria is meghatározó,az hogy lejjebb van a kormány a nyeregnél az nem feltétlen mérvadó, nálam is lentebb van és mégisjó pedig most kezdtem az outizást pár hónapja.
gp5000 jól gurul,(bár hatalmas csodákat nem kell várni, inkább a forma az amitől várni lehet a szignifikáns javulást ) és eddig rendes defektem nem is volt vele(2500km alatt) csak egy felütéses ami user error volt (belementem egy 2 méteres,elég mély kátyúbana épp nem az utat néztem...)
de bír az mindent,mentem már vele földúton,felmart aszfalton, nem lehet egykönnyen kicsinálni, a mély nagyobb kátyú az viszont már más tészta de ott sok túragumi is elvérzik."Ezt a jelenséget minden sportnál meg lehet figyelni az ex-pro-kon és tényleg meglepő. Persze van olyan, hogy izom memória, de talán a legfontosabb különbség a mindset. Az agy izom kapcsolat neki teljesen más (annyi és olyan intenzitású terhelés után), olyan tartalékokat tud vezérelni, amit mi nem, és a végén a legfontosabb. Ő megtanulta elviselni, sőt akár abból tudja, hogy egyáltalán rendesen dolgozik, amikor "nagyon fáj". "
ezen már én is gondolkodtam, én nálam az izommemória dolog sose müködött, ha kihagytam a súlyzós edzést hoszabb ideig, akkor kb kezdhettem legelőről és kb ugyanannyi idő kellett újból.
de talán az lehet hogy rendes alapot építettek fel. 4-5 órákat alapoztak évi sokezer km-ert, itt történik fiziológiás változás, főleg ha fiatalkorban történik,mert akkor a szervezet is úgy fejlődik,edzővel készültek stb. -
jjeahh
nagyúr
válasz
vhunor #222236 üzenetére
Squirt, majd Muc Off dry (nem C3).
Ringman: semmi újat nem mutat azon kívül, hogy lánc nélkül bekötetlen bovdennel állítja be, mindjárt megpróbálom úgy is.
#222238 MPowerPH: nem, szinte új és egyenes.
#222241 sebgutkopf: Deore, nem kéne baj legyen. A haverom 1x11-es váltóját sem tudom beállítani, egy másik haverom 2x11-es XT-jét sem.
-
Mezga Aladár
veterán
válasz
Hasaggymeg #222227 üzenetére
Mindkét bringámon shimano szett van. Megbízok bennük annyira hogy ezt használjam. Nincs a leírásban megkötés, hogy hány sebességes rendszerben használható.
-
sebgutkopf
őstag
válasz
Hasaggymeg #222230 üzenetére
Analógon talán jobban lehet vigyázni a 12-es sorra, ha rendesen terepezel, akkor mind a 12 fokozatot lehet használni rendesen. Az ebike annyiból kegyetlenebb, hogy a legkönnyebb fokozatokat ritkán használom, mert nem kell. Amikor azok kellenek, ahhoz valami nagyon beteg meredek és technikás felfelé szükséges. Aszfalton mondjuk olyan meredek nem létezik ahol szükség lenne az 52-es tányérra hátul egy ebike-on.
Ezt leszámítva az igaz, hogy igyekszem elég sokat váltani terepen, jól vált a gép még mindig, eddig egyszer se kellett utána állítanom, így nem csak erőből oldok meg mindent. -
sebgutkopf
őstag
válasz
Hasaggymeg #222227 üzenetére
minden tekerés előtt digitális mérővel kellene ellenőrizzem a nyomást és fújogassam a tized bárokat a kerékbe
Ezzel viszont teljesen magamra ismertem.
Nekem nagyon vékony a határ, ahol már elég kemény a gumi ahhoz, hogy ne vája ki semmi, de elég puha ahhoz, hogy jól tapadjon. Így nincs más hátra én minden tekerés előtt digitális mérővel állítok. Sőt! Ha autóval viszem a bringát a helyszínre, akkor otthon felfújom, majd a bringát a helyszínen a kocsiból előkotrom, pihen a kocsi mellett 10 percet, amíg felöltözöm és amikor már átvette az ottani környezeti hőmérsékletet a gumi, akkor állítom be a digitális mérővel (mivel otthon a szobában más a hőmérséklet mint a pályán).
Télen már gyorsítottam a sztorin úgy, hogy otthoni hőmérsékelt kontra cél helyszín hőmérséklet alapján csináltam egy táblázatot, amibe beírom a cél nyomást, a hőmérsékletet és kiszámolja mekkora nyomást kell ahhoz belefújnom a szobában, hogy a pályán a kívánt érték legyen. Ezt a felfüggesztésre dettó alkalmazom, mert télen az a 20-25C különbség brutális nyomásbeli eltérést okoz egy tag-ban 170psi környékén már kb 10 psi a változás, a villában kb 5-7psi.
Így viszont a bringa konzisztensen ugyanúgy viselkedik, nincsenek meglepik.
Szerintem te ettől megőrülnél -
vhunor
őstag
válasz
jjeahh #222235 üzenetére
Milyen csepegtetős waxot használtál?
Váltó beállítás: ne is mondd... Tegnap az utolsó pár kilométer előtt beesett a lánc a kis tányér mellé a középrészhez, mert épp elkaptam egy kátyút leváltáskor. Muszáj volt meglazítanom az első váltót, mert nem tudtam kibányászni másképp a láncot. Na, azóta kétszer nekifutottam a váltó beállításának, de nem jó
. Valszeg ezért fogom végül mégis a Di2-es bringámat megtartani, mert bár pénzt akartam kivenni belőle, utálok faszolni a mechanikus váltók hangolásával.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
vhunor #222226 üzenetére
Pár hete forró waxolok, nálam a lánc ecsetelés, brigéciol nélkül is ragyog, mint salamon töke, előtte csepegtetős waxoltam, akkor sem volt soha fekete
#222227 Hasaggymeg: a guminyomás fontos!
. A 2.35"-el meggyőztél, következőben ha belefér a váltó mellé, azt veszek
. 2.25"-ben én próbáltam képlékeny vékony oldalfalút, vastagabb kemény oldalfalút, fapadost, középkategóriát, csúcskategóriát, Schwalbet, Maxxist, én nem igazán éreztem különbséget, a legnagyobb ugrás számomra a Maxxis jobb tapadása volt poros, száraz terepen.
Más: visszatettem a Shimano kazettát, de ezt sem tudtam beállítani (már megint nem
). Magam szervizelem az egész bringát, a teleszkópot is teljesen szétszedem-összerakom, de a váltó állítás a mai napig egyáltalán nem megy nekem. Szerintem az 5 év alatt, amióta tekerek 95%-ban rosszul beállított váltóval bringáztam, egyszerűen képtelen vagyok rendesen belőni. Néha nagyon ritkán sikerül, tehát ki van zárva, hogy sz*r a váltó vagy a bovden, tuti én vagyok a helikopter
. Most is minden irányba vált, de a kisebb tányérokra óriási csattanással dobja le a láncot, a 4-ik legnehezebb fokozatra egyáltalán nem dobja le. Ha a láncfeszítőn a kormányon lazítok, akkor ledobja, de így a másik irányba, könnyű fokozatra nem vált. Ha ez nem elég, a legkönnyebb fokozatra kerregve teszi fel a láncot, teljesen mindegy, melyik csavar hogy áll.
-
ReFleXx
addikt
válasz
Hasaggymeg #222227 üzenetére
van olyan lancnyulas mero ami tud 0.5-t is merni 0.75 es 1% mellett a parktoolon kivul? ja es itthon is legyen kaphato
-
fulton
addikt
válasz
vhunor #222226 üzenetére
én nem minden kenés előtt takarítom így le a láncot (wax), annyira nem is igényli, kenés előtt kis kefe, rongy és mehet rá. Néhány ilyen után, lemosom a láncot, azonban kézi lombfuvóval (275 km/h szél
) kézben tartva lefuvatom a nedvességet róla, csontá szárítva így. Aztán a kenés.
-
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg #222230 üzenetére
hm azt honnan lehet tudni hogy elhasználódott egy kazetta vagy első tányér? (megugrik gyakran a lánc? csak ebből)
Na akkor nálam is hamar lesz ezalaphangon 85% ban csak a hátsó alsó 1-2- 3-(olykor) 4 et használom. Elől meg 90 % ban a középsőt.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
sebgutkopf #222225 üzenetére
+1, a fejben dől el, sok embernek van jó kondíciója mégsem bírná. Armstrong, mikor egyszer megkérdezték mi volt a legnehezebb dolog életében azt mondta a maraton lefutása. Ha valamire ráállsz és rutinod lesz benne kevesebb erőbefektetéssel is művelni tudod mint egy erős, de abban tapasztalatlan valaki.
Még annyit a kopásról, hogy ha elméletem mely szerint a sorok kopásában nagy szerepet játszik egyes lánckerekekre eső használati idő, helyesnek bizonyul, még akár az is elképzelhető, hogy 3 láncot visz majd el egyetlen 12-es sor, hisz 1-1 kerék túlhasználata az ami miatt végül a sor kukázásra kerül. 🤔 3x10, vagy 2x11 sornál van kábé 16-18 sebesség (én a 10s-nél 16-ot használtam rendszeresen, szélsőkről középig, ötig váltottam, míg a középsőnél 2-2 szélsőre nem váltottam soha) sebesség amit használsz itt van csak 12, de melyeket ezért talán szélesebb körben használod, vagyis az, hogy elől ejteni/emelni tudod a fokozatot azt eredményezi, hogy egyes sebességeket hátul többet használsz mert szinte fedik egymást.Úgy gondolom, hogy ha rendeltetésszerűen használod, vagyis aszfalton terepig, meg lefele a kicsiket, majd terepen a középtől felfelé akkor egyenletesebb, vagyis lassabb lesz a kopás a láncugrásig...🤨 Majd kiderül ha lenyúlt az XT lánc is.
#222226vhunor...én itt inkább azért aggódnék, hogy marad a víz-oldóanyag keverékből itt-ott amely majd oldja a rákent kenőanyagot is.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
andrisbandi #222228 üzenetére
Volt nekem is Rekon...tulajdonképp eddig RC, Rekon és ez a Speci volt, meg van a polcon egy új X-King 2.2 is, tartalékban. Specit eddig jobbnak érzem valamennyinél, bár a drágább RC-t nem próbáltam...
-
andrisbandi
őstag
válasz
Hasaggymeg #222227 üzenetére
Fast Trak 29x
- Nekem is bejött.Nem is akratam váltani, de 27esben nem lehetett kapni jó széleset... így lett a Rekon. Az is hasonló.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Mezga Aladár #222221 üzenetére
Csakhát kell a 05, 07 és 1 mert nem mindegyiket lehet ugyanaddig engedni lenyúlni. Én minden korábbi láncomat (7-8-10 sebességes) 1%-ig hagytam és úgy elvitt egy sor 2 láncot, de harmadikat soha...forgatás, főzés, levételes tisztítás stb. nélkül, fel, majd ha lenyúlt le.
#222224
jjeahh...kinek a pap, kinek...én most azt mondom, hogy akkor hagynék fel a montizással ha minden tekerés előtt digitális mérővel kellene ellenőrizzem a nyomást és fújogassam a tized bárokat a kerékbe, vagy éppen 5 lánc forgatásának könyvelését kellene elvégezzem 2havonta, esetleg le-fel rakosgassam ezért, vagy a tisztítás végett őket.Aztán ki tudja, lehet egyszer majd pont ezt fogom csinálni, éltem már eleget ahhoz, hogy sose mondjam "soha".
Specialized Fast Trak 29x2,35...170 km vegyes aszfalt, döngölt föld, murva és durván sziklás terep után olyan szavak jutnak eszembe róla, hogy kényelmes, tapadós, képlékeny. Egyértelműen jobban tapad mint a fapados Race King (a legolcsóbb már tyúkbelesíthető verzió), ezt főleg a laza, poros kavicsos meredeken érzem hátul. Kényelmes mert bár nem tudom ballonossága, vagy összetétele miatt (utóbbira tippelek) nagyon képlékeny, "ráfolyik" a kisebb akadályokra, nem pattog el úgy mint a RC azonos nyomáson sem. Érzem, hogy lefele is biztonságosabb, mintha kvázi nyertem volna kis + rugóutat, vajpuha mozgást mert nem ráz annyira. (Itt a Kevélyen nem lesz veseköved, az biztos.[kép] ) Egyelőre ennyi, tetszik, hátrányát még nem tapasztaltam...ja és tegnap 1,7-1,5-el mentem, amit mára azért felfújtam 1,9-1,7-re.
-
vhunor
őstag
válasz
jjeahh #222224 üzenetére
A lánc alapszintű ápolása nem igényel többet mint nettó 10 perc mondjuk 150-200 km-enként.
Veszel egy üveg brigéciolt és egy közepes méretű ecsetet. Átitatod brigéciollal az ecsetet, majd szépen elkezded bedolgozni a sorba és a láncba. Hagyod egy kicsit rajta a habot, majd lemosod vízzel. Két ilyen kör után a sor és a lánc is csillogni fog mint Salamon töke. Áttörlöd száraz ronggyal a láncot, kened, és csókolom.
PS.: a fentihez nem kell levenni sem a sort, sem a láncot. Pofonegyszerű és gyors.
-
sebgutkopf
őstag
válasz
jjeahh #222224 üzenetére
Komolyabb versenyzőknek nagyon durva a tempója. Nekem az is felfoghatatlan amúgy, hogy aki évekkel ezelőtt versenyzett, majd teljesen abbahagyta a bringázást, amikor visszaül a lóra hogyan lehetséges, hogy jobb tempót megy, mint én amikor a legjobb az erőnlétem
Ezt a jelenséget minden sportnál meg lehet figyelni az ex-pro-kon és tényleg meglepő. Persze van olyan, hogy izom memória, de talán a legfontosabb különbség a mindset. Az agy izom kapcsolat neki teljesen más (annyi és olyan intenzitású terhelés után), olyan tartalékokat tud vezérelni, amit mi nem, és a végén a legfontosabb. Ő megtanulta elviselni, sőt akár abból tudja, hogy egyáltalán rendesen dolgozik, amikor "nagyon fáj". -
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #222220 üzenetére
Szerintem két dolog miatt tart nálam keveset a lánc:
1. eddig a legolcsóbb belépő láncokat használtam, semmi xx1xtr01, nálam egy lánc ára 10 eur-t sem érte el, most próbálom ki először az XT-t
2. nem törölgetem, öblögetem a láncomat, a bringával együtt lemosom, de száraz időben ez is sokáig kimarad. Ha annyit kéne ápolnom, amennyit te szoktad, szerintem feladnám a montizást#222216 sebgutkopf: felénk ha ismeretlen utakra mész terepezni, ahol nem tudod mennyire biztonságos, általában ez van
. Idén 3 medvével találkoztam és még nem is igazán tekertem 50km+ köröket, nagyrészt csak a környéken jártam, ráadásul ha valahol épp rendszeresen járnak a medvék, azt a helyet kerülöm is. Ha csak úgy "szabadon" elmennék egyet montizni, 100%, hogy többször megtámadnak a kutyák és medvével is összefuthatok.
Komolyabb versenyzőknek nagyon durva a tempója. Nekem az is felfoghatatlan amúgy, hogy aki évekkel ezelőtt versenyzett, majd teljesen abbahagyta a bringázást, amikor visszaül a lóra hogyan lehetséges, hogy jobb tempót megy, mint én amikor a legjobb az erőnlétem
.
-
andrisbandi
őstag
Shimano TL-CN42
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz
andrisbandi #222159 üzenetére
15ezer+ km van az XT soromban (2x11 rendszeren), 3. szezonját "tapossa".
5 láncot forgatok 1200-1400km-ként. Most jön majd el hogy mindegyik láncba belemegy a 0.5 mérő. (Park Tool CC3.2, nem ilyen dekátlonos hulladékvas) -
Mezga Aladár
veterán
válasz
Hasaggymeg #222220 üzenetére
Ajánlom a Shimano gyári lánckopás mérőjét. Nincs 0,5, 0,75, 1. Csak, hogy jó vagy nem jó.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
sebgutkopf #222211 üzenetére
Az XT lánc egyértelműen többet bírja a Deorenál, miközben alig drágább... 6000+km után még úgy kell beletuszkolni a 0,5%-ot
Én már mindegyiket 0,7%-ig hagyom, ha nem félnék megeszi első tányért, görgőket és számottevően romlik a váltás kipróbálnám az 1%-ot is.
#222214
jjeahh...szerintem nálam jobban nem nyúzhatod 60 kilóddal, így a sarazás és a karbantartásban lehet a kutya elásva....vagy csak a viaszmarketing tólta túl a biciGlit és a sok mugli megette.
(tény, hogy minden tekerés után lánc, görgők és első tányér-fogak törlése, minden második, vagy 100+km-es után ugyanez+kenés teflonos WD40-el, 3-5 tekerésenként +enyhe lecsapatás vízzel és szárítás is előtte
)
-
sebgutkopf
őstag
válasz
arcitec #222212 üzenetére
Sram-nál az eagle GX az kb 85-90k, az X01 pedig 150k és fölfelé még ugye van az XX1. Lefelé lehet az NX-re menni, de az HG testre megy fel nem XD-re ezért az nem teljes értékű eagle rendszer (11-50, míg az XD-sek 10-52), így nem is alternatíva, mivel fel se megy az agyra.
Nekem ezek azért érzésre elég drágának tűnnek.
-
sebgutkopf
őstag
válasz
jjeahh #222187 üzenetére
Ennyi kellemetlen hátrláltató tényező során csodálom, hogy nem fordultatok vissza.
Tegnap előtt találkoztam itt nálunk egy földiddel. Fiatal srác, egyesületi XC versenyző, most kapott vacsa új Scott spark-ot az egyesületétől. A lényeg viszont az, hogy techikai tudásban nagyon ügyes volt, dropper nélkül fix magas nyeregcsővel azzal a bringával úgy ugrált végig mindent, hogy öröm volt nézni és még rakta is a bringa hátulját a levegőben. Még hogy XC és downcountry bringával nem lehet vadulni... wowww
A másik megfigyelésem pedig az volt, hogy egy versenyzőnek milyen az erőléte és állóképessége. Nem mondom, hogy tartotta a tempót az ebike-al felfelé, de nem kellett számomra nagyon zavaró mértékben lassabban mennem ahhoz, hogy együtt tudjunk bringázni, ráadásul neki is belefért közben a beszélgetés.
Nagyjából azt láttam rajta, ha otthon lennének ilyen ugrókkal tűzdelt pályák a közelében, venne egy másik bringát is. -
jjeahh
nagyúr
válasz
sebgutkopf #222211 üzenetére
Hasaggymeg-nél ha jól rémlik úgy általában sokáig bírják a láncok, kazetták, én az 1x-től már jó előre rettegek ilyen szempontból, mert én vagyok a másik véglet
. Általában 3x rendszeren is max 2500km-t tart egy láncom, de az előző KMC 1600km-nél már szét volt nyúlva
. Kíváncsi vagyok most az XT láncom mennyire bírja a strapát, egyelőre 1600km-vel minimális nyúlás jelét sem mutatja.
-
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg #222206 üzenetére
-
arcitec
addikt
válasz
sebgutkopf #222211 üzenetére
És mi nevezhető drága sornak?
-
sebgutkopf
őstag
válasz
Hasaggymeg #222173 üzenetére
Neked ha jól emlkszem shimano-ból van 12-es rendszered. Ez így kimondottan jónak hangzik, ami írsz és a shimi rendszer is jónak tűnik, hogy a sor ilyen sokat elmegy, az meg, hogy a lánc is az még dícséretesebb.
Közben más volnalról kaptam inputot több sram 12-es rendszert használó ebike-ostól is, ami fogsor tekintetében a te tapasztalatod mintájába illeszkedik.
Úgy tűnik, hogy inkább a láncokat eszik az ebike-ok, a 12-es sorok valamiért elég jól bírják. Ellenben egy közép kategóriás láncot kb 1000 hegyi km során megesznek, egy drágább lánc többet megy el, egy belépő meg kicsit kevesebbet. A lényeg viszont, hogy a drága sorok köszönik szépen 5-6 lánc után is jól vannak, nem ugranak, rendesen váltanak, senki se foglalkozik a több lánc váltogatásával ebike-on. A nyomaték fölfelé úgyis elintézi a láncot.andrisbandi, -flash: köszi neked is a tapasztalatot! Mindegyik infó tágítja a látókört.
-
sebgutkopf
őstag
válasz
andrisbandi #222159 üzenetére
Ahogy nézem akkor a 11-es rendszerek nem voltak egyik gyártónál se valami jó konstrukció, mondjuk elég hamar jött is jár a 12-es rendszer. A 12-esekről (főleg a sorokról) eddig mindenhol jobb referenciák voltak. Kíváncsi vagyok neked mi lesz a tapasztalatod a 12-es XT-ről.
-
arcitec
addikt
válasz
parandroid #222202 üzenetére
Szerintem rosszul látod, Illetve ki kell ragadni a lényeget, de TE pont a negáltját ragadtad ki.
(Miért is ne.) Pedig szépen le van írva, hogy alkat kérdése és a profi sportoló és a hobbista
(mint jómagam) nem egy liga. Részemről a 90 a megszakadás esete. Pláne nem az a cél egy tájnéző túra alkalmával, hogy minél előbb, hanem minél "élménydúsabban". Kinek mi.
De itt is van egy eléggé részletes: [link] meg egyébként is nemrég itt volt szó, hogy pl a Valter Atti alacsonyabban megy az átlagnál stb ... magyarul alkat kérdése ...
U.I: Azt nem is tudtam, hogy öregszik a tudomány alap kérdésekben is ...
Ja és nem haragszom, csak gondoltam arra aki nem gondolna rá stb... -
fulton
addikt
válasz
flash- #222181 üzenetére
Van egy nyaki servem ezért sem erőltetném nagyon azt a nagyon elöre dőlést, illetve nem komfortos hosszabb távon ha jobban előre kell hajolnom mint az ülés magassága. Lehet csak megszokás kérdése, tény h nem próbáltam még.
-----
Anélkül h rászólnék, Marathon Supreme 32x622 - pár szót szólnék
Olyan 1400 - 1500 km tehettem bele, szerintem kiválóan gurul. Kedvenc abroncsom. Pont tegnap voltam egy etápon ahol eléggé "kosz" volt a kerekparut sok helyen es eszembe jutott milyen jo kis külső ez. Eddig defekt mentesen tudtam tekerni. Kop kop kop. Egy olyan abroncs volt a cél ami a lehető legkönnyebb de azért még defektvédelme is van es mellette kicsi a gördülési ellenállása. Gp5000 lenne még amit kipróbalnék, de annak fele a védelme így e lesz a favorite úgy érzem. Két oldalt körbe fényvisszaverő csík. Kisebb turás vagyok, 50-100km-es körök. Terep 1% :D -
válasz
Citroware #222188 üzenetére
A hátsó spoiler miatt szerintem az ilyen fajta tartókat buktad. De egyébként is macerásak felrakni, előbb-utóbb megkarcolja és/vagy deformálja az elemeket az autón, vagy a bringa ér a tartóhoz és nyalja le a festést. Én használtam ilyet pár évig jobb híján egy 2001-es Swiften, de azt nem sajnáltam. Inkább nézz tetőre szerelhetőt.
Cross passzol ehhez a felhasználáshoz, amit leírtál, vagy leginkább 2 különböző bringa.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #222198 üzenetére
A B01S-t én is tökéletesnek éreztem, de egyértelmű, hogy az Ashima jobban harap nála, bár nedves saras körülmények között még nem teszteltem és kissé nehezen kopik be. A Shimanoval szinte nem is kellett figyelnem a bekoptatásra, mert 1-2 fékezés és jó volt. Az újabb B03S szerintem el lett rontva, gondolom nem véletlen, hogy a Shimano ilyen hamar piacra dobta az utódját, a B05S-t... amit én már nem merek kipróbálni, a 3-as annyira sz*r volt
-
parandroid
félisten
válasz
arcitec #222185 üzenetére
1. 2019
2. 9 résztvevős minta.
3. 90 az ideális a közmegegyezés szerint, 100-at én max lejtőn tudok pl, akkor márúgy tekerek, mint eg fogyatékos rajzfilmfigura, nem is értem, ezt honnét vették, az valami iszonyat sok.
4. Az lett a konklúzió, hogy tekerj alacsony pedálfordulaton. Na most az mennyi? 60? 70? 80? Vagy neki a 90 is alacsony?+1 Melyik műfaj?
Ne haragudj, ez telejsen komolyan vehetetlen így.
p
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple Watch SE 2 44mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA be quiet! 650W
- Kaspersky, McAfee, Norton, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Wacom Cintiq DTK-2260 - Digitális rajztábla
- Apple iPhone 11 Pro 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest