Új hozzászólás Aktív témák

  • Szmeby

    tag

    válasz Szmeby #9098 üzenetére

    Remek... letelt az időkorlát. -.-

    Szóval azt még elfelejtettem, hogy ha Set-re váltasz, akkor a Point.equals mellett a Point.hashcode-ot is implementálnod kell. Az IDE elvégzi helyetted, de a lényeg:

    A HashSet úgy működik, hogy a beletolt objektumra először hashcode-ot számol, ez csak egy szám. Ehhez a hashcode-hoz létrehoz egy izét, nevezzük vödörnek, és ebbe a vödörbe dobja bele az objektumodat.
    Ha egy újabbat adnál hozzá, akkor arra is hashcode-ot számol, és csak az adott hashcode-hoz tartozó vödörrel foglalkozik, végigmászik a vödör tartalmán, az equals-szal csekkolja, hogy benne van-e már, és ha talált, akkor nem teszi bele újra.
    Ha a hashcode számítást elcseszed, akkor előfordulhat olyan, hogy van 2 objektumod, ami az equals szerint azonos, de a hashcode szerint nem. Mindkettő bele fog kerülni a Set-be (!!), mert a másik az eltérő hashcode miatt másik vödörbe kerül. Ilyet sose csinálj.
    Vagy például megváltozik az objektumod állapota (mondjuk most nem, mert minden final, de máskor, mással, másnál igen :D), és a megváltozott állapot miatt megváltozhat a hashcode is. Na az az objektumod, ha benne volt egy set-ben, akkor ott is marad, sose találod meg. Vicces dolgok ezek. :)
    Gondolhatnád, hogy akkor legyen a hashcode mindig 1, abból baj nem lehet. Jó gondolat, de lassú lesz, épp azért szegmentálunk sok kis vödörre relatíve kis számításigényű megoldásokkal, hogy csak egy kis vödör tartalmán kelljen végigsuhanni, gyorsan el lehet dönteni, hogy valami benne van-e abban a Set-ben avagy sem.

Új hozzászólás Aktív témák