Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
echterion
nagyúr
válasz
tboy93 #62784 üzenetére
Hát, nem igazán gondolkoztam azon, hogy ebben van-e részecskeszűrő vagy nincs. Mindegy, már megvan, úgyhogy marad a nyitvatartott ott, meg az olajszint csekkolása időnként. Azért havi egy-két alkalommal meg szoktam hajtani ilyen 30 km-es távokon oda-vissza melóba, majd legfeljebb hetente egyszeri alkalomra sűrítem ezt, ennél többet nem tudok tenni az ügy érdekében.
Hibrid nem pálya, most vettük a kocsit, így mindenképp marad ez.(#62796) FollowTheORI: A start-stop nálam csak akkor kapcsol be, mikor már rendesen meleg a motor, így ettől én nem félnék.
-
FollowTheORI
nagyúr
Valószínűleg nagyobb is a kopás azokban... persze jó olajjal rendesen szervizelve, amire tervezték nyilván ígyis kihúzza... aztán a sokadik tulaj majd eldönti megéri e neki felújítani vagy milyen problémával szembesül majd (ha addig nem rohad amúgyis szét a kocsi).
Egyébként ilyen szempontból már egy sima start-stop rendszer is érdekes télen.
(fetéve hogy hiszünk a hideg indítás/járatás "károkozásaiban")Nyilván nem véletlen a 0W20 meg 0W16 olajak előretörése itt sem.
-
footy
addikt
válasz
FollowTheORI #62790 üzenetére
Az se igazán... max ha full elektromos résszel el tudsz vele ingázni... mert ha ki be kapcsolgatod rövid időre a robbanó motort akkor ugyanott vagy.
Szerintem akkor szólj a Toyotának hogy eltolták a hibrideket
-
válasz
FollowTheORI #62790 üzenetére
Manapsag egy rakat hibrid tudja a par km-es tavot full elektromosan, en elso sorban erre gondoltam.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szabonagyur #62789 üzenetére
Nekem kell vinnem újra, már jött levél.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz
csabamigo #62781 üzenetére
Nekem sincs papírom, pontosabban az előző gazdi nem kapott a győriektől (még az első batch-ben), de a megvétel után bementem lekérdezni az alvázszámot, és azt mondták, hogy valóban megtörtént, nincs semmilyen érvényes visszahívás az autóra.
szerk.: A második hullám ellenére még mindig ugyanazt írja a Honda weboldala, amit pár héttel ezelőtt is.
-
-
csabamigo
aktív tag
Sziasztok
Nos, voltam tegnap a Honda Élesnél légzsákpatron cserén! 14:00ra volt időpontom
Kb. 25percet voltam ott!
Kérték a kocsikulcsot és ennyi, se forgalmi se rendszám semmi papír...
Én sem kaptam papírt, ők sem írattak alá semmit...
Másnál is ment? -
echterion
nagyúr
Sziasztok,
Tavaly év végén vettünk egy 1,5-ös Civic-et. Ezzel kapcsolatban kérdezlek titeket, hogy ezzel kapcsolatban van itthon valami infó [link]? Másik fórumban hívták fel erre a figyelmem, az online oldal szerint nem érintett a mi kocsink semmilyen visszahívásban, de 2018-as gyártás, szóval ebben akár érintett is lehet. Vagy ez csak amerikában jött elő, az oda gyártott motorok lehetnek érintettek? -
BlacKSouL
addikt
Amúgy most csak úgy böngészve egy Focusos totalcar olajdokis mondat Göbitől:
"Általában azok a Fordok kezdik fogyasztani az olajat, amelyekbe 40-es olajat töltenek. Egy 40-es olaj ugyanis nem véd annyira a kopástól egy 30-as olajra tervezett motor esetében, és a nagyobb kopás előbb-utóbb nagyobb olajfogyasztáshoz vezet." -
BlacKSouL
addikt
válasz
rothfb #62771 üzenetére
A Honda a motorjait a 2000-es évek kb. közepétől üzemanyagtakarékosra IS építi, még a nagyobb teljesítményűeket is. Szűkebb illesztések, pontosabb megmunkálás, kisebb belső ellenállás, hatékonyabb működés.
Ehhez az optimális segítség az ilyen típusú motorokhoz fejlesztett alacsony viszkozitású, és alacsony HTHS viszkozitású (High Temperature High Shear) energiatakarékos olajok használata. A gépkönyv előírja, hogy "Mindig az energiatakarékos olajok használata javasolt."
Azt nem írják bele, hogy lehet ugyan használni másfélével is, de az már legyen a használó felelőssége. (Mit mond sok okos, meg sok szerelő: ezek a híg olajok semmire se jók, csak drágák, meg tönkreteszik a motort. Ők persze sose használtak még olyat. Statisztikailag persze sokkal több vastagolajos motor van szerelőnél, motorhibával, mint hígolajos, csak hát az már mégis olyan fura, ellenkezik a "paraszti ésszel")
Ha inkább hallgatunk a Hondára, mint a saját józan paraszti eszünkre, akkor megnézzük mitől energiatakarékos az olaj. Egyrészt alacsony viszkozitású, tehát 15W40-ek között nem érdemes nézelődni. Másrészt megnézzük mit mond még a Honda: ACEA A1/B1 vagy A3/B3. (Ő ugyan mondja azt is, hogy 0W20-tól 15W40-ig minden jó bele, de ezt már üti is az energiatakarékosságra vonatkozó igény, hiszen 15W40-ből nem igazán van energiatakarékos.) Illetve API SL vagy jobb. Felütjük gugli barátunkat, aki azt mondja, hogy az A1/B1 az úgynevezett energiatakarékos olaj, min. 2,6-es HTHS-el. De sajnos már kivezették a szabványt. Van még az A3/B3, ami HTHS min. 3,5, nem energiatakarékos. Van az A3/B4, aminél a B4 a dízelekre vonatkozik, benzines szempontból tehát mindegy, lásd A3B3. Meg van még az A5/B5, amit ugyan a Honda nem ír, azonban a szabvány azt mondja, hogy energiatakarékos olaj, némileg csökkentett szulfáthamuval, min. 2,9-es HTHS. Csökkentett szulfáthamu, részecskeszűrőt, katalizátort kevésbé szennyezi, sima 3-way katalizátornál minimálisan releváns.
Ezek közül tehát a már nem létező A1/B1 a jó választás, vagy mivel olyan már nincs, a hozzá legközelebbi energiatakarékos, A5/B5.
API SL vagy jobb. SL óta van már SM, SN, sőt SN+ és SN RC is. Mind jobb, azaz sokkal magasabb követelményszintnek megfelelő, mint az SL, amit előír. Amin tehát SM vagy SN van, azok mind megfelelők.
Amennyiben megnézzük, hogy a Honda alapvetően az API követelményszintű régiókra fejleszt és gyárt, észrevehetjük, hogy például az európai ACEA szabványnak való megfelelés kissé rá van erőltetve a modelljeikre. Miért? Az ACEA szabvány alapvetően a HTHS viszkozitás és a szulfáthamu alapján minősít A1, A3, A5-re. AZ API és az ILSAC szabványok sokkal inkább az autógyárak saját olajminőség követelményeihez hasonlítanak. Vagyis ha valaki kicsit beleássa magát, és nem ragaszkodik az ACEA szabványokhoz, akkor rájön, hogy API és ILSAC szabványos olajat is használni fog tudni. Más piacokra ugyanis ugyanezen motoroknál és olajoknál csak annyi van hogy legyen minimum API SL esetleg min. ILSAC GF-4. mod: az se véletlen, hogy míg az európai autógyárak mindenféle majdnem követhetetlen saját szabványtípusokat írnak elő, addig a Hondának nincs ilyenje. Nem is követeli meg. Mégis, a Hondák motorjai statisztikailag megbízhatóbbak, mint azon gyártók motorjai, amelyekhez mindenféle saját szabványú olajat írnak elő.
Sok mai olaj amelyik bőven túlteljesíti az API SN+ és az ILSAC GF-5 szabványokat, megfelel a GM Dexos 1 Gen2 minősítésnek is, a HTHS viszkozitása pedig 2,6-2,89 között van, az a régi ACEA A1/B1-nek minden további nélkül megfelelne, vagyis tökéletes választás, pusztán azért nincs ACEA minősítése, mert az A1/B1 szabvány már nem létező, megszüntették, az A5/B5-nek pedig 2,9 a minimum HTHS. Vagyis amiatt nem használni egy minden szempontból kiváló API SN/SN+ és ILSAC GF-5 és GM Dexos 1G2 minősített olajat, mert a gépkönyvben ACEA szabvány IS elő van írva, az olajnak meg nincs ilyen, az értelmetlen. -
válasz
rothfb #62770 üzenetére
Az is a gondom a Sustinával és a Premium Ultra S 0-ás olajokkal, hogy a gépkönyvben a ACEA A1/B1, A3/B3 teljesítmény szintet ír elő a Honda. Míg a Sustina A3/B4 illetve a többi, amit még néztem, azok C3-as jelöléssel rendelkeznek. Az Eneos oldalán van amelyik inkább dízelekhez, van amelyik meg WV-Audi csoportos autókhoz van ajánlva. Szóval nekem a teljesítmény szintek nem stimmelnek. Egyedül a Premium Hyper rendelkezik egyértelműen A3/B3 minősítéssel. Ráadásul évek óta bevált.
Analfabéta vagyok kis túlzással a témában, ezért az egyértelmű jelölésekre hagyatkozom és ennek alapján választottam a szerintem legjobb olajat. Minden oké is vele. Amiben még biztosan megbíznék az a Zsemitónál is rendelhető eredeti Honda olaj, de az meg írtó drága.
De mivel onnan fog jönni az olajcseréhez szükséges gyári Honda olajszűrő, leeresztő csavar, meg még meglátom mi, ezért elgondolkodom a Honda olajon is. -
Qru
MODERÁTOR
-
flegga92
senior tag
válasz
rothfb #62763 üzenetére
Valóban pár éve csupa jó dolgokat lehetett róla hallani, az elmúlt 1 évben kezdtek bajok lenni sokak szerint, Civic csoportban is többeknek lett csapágyas a motorja és eneos (nem a sustina) volt benne. Szerelőmben megbízok, 10 évig márkaszervizben dolgozott, majd 2 éve saját műhelyt nyitott és csak Hondát fogad, úgy kell könyörögni hogy ismerősöm Mazdáján csináljon egy olajcserét. Nyomatékkulcs ott a kezében mindig, a legutolsó csavart is azzal húzza meg. E mellett 5-6gen Civiceket tuninugol (turbó stb.) úgy hogy sok már több 10e km-t futott.
Félreértés ne essék ne essék senkit nem akarok róla lebeszélni, az olaj kérdés egy vallás, személyes tapasztalataimat közöltem, illetve olyan emberekét akikben megbízok. -
válasz
flegga92 #62762 üzenetére
Én meg csupa jót olvastam a Premium Hyper-ről, ezért is használom már évek óta. A motor tökéletes egészségi állapotnak örvend. Pöccre indul, nem kattog, nem serceg, bemelegedve a hangját sem hallani alapjáraton. Úgyhogy nem igazán értem ezt a hülyeséget, hogy nem jó, meg a szerelő ezt mond, azt mond, meg az nem is japán... Persze én is sok marhaságot hallottam már életemben, de helyén kezelem. Már megtanultam, hogy mi a közel 10 millió foci, informatika és autó szakértő országa vagyunk. Itt mindenki szakértő és polihisztor egyben.
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur #62756 üzenetére
-
honda23
aktív tag
válasz
flegga92 #62747 üzenetére
Nem mindegy, hogy eneos 5w30 vagy eneos sustina 5w30.
Előbbi egy sima átlagos nem japán olaj, a sustina pedig hidegen hozza a 0w20 olajak viszkozitását. Sőt melegen is.
Annyi vele a probléma, hogy max évente vagy 9e km után kötelező cserélni.
Ezt nem csinálja meg a sok károgó ember. Van, aki motul 300v olajjal vagy sustinával 20 e km után akar olajat cserélni.
Plusz a szűrők.
Amiben nincs visszacsapó szelep, azt hanyagoljuk. Mint az alco gagyi szűrői pl.
Nem egy long life olaj egyik sem.Ep3 200le folyamatosan 8e fordulat melegen gyári 0w20 és sustina 5w30 olajjal is nulla fogyi.
7 gen accorddal is.Még 15 évvel ezelőtt pl a legrosszabb félszintetikus olaj a castrol volt nekem.
-
szabonagyur
félisten
válasz
sugarforce #62755 üzenetére
Igen félreérthető voltam. A 3500 km-s olajcserének nem látom értelmét.
-
sugarforce
addikt
válasz
szabonagyur #62753 üzenetére
Nekem kb 5 honap a 10k, lassan időszerű lesz a csere.
-
BlacKSouL
addikt
válasz
rothfb #62750 üzenetére
És statisztikailag a Honda motorjai hibásodnak/-tak meg az elmúlt 20 évből, vagy más autógyáraké?
Ezt is leírtam már, hogy a Honda motorfejlesztése már a 2000-s évek elejére jelentős előnyben volt ami a pontos megmunkálást, energiatakarékosságot, hatékonyságot, megbízhatóságot illeti. Inkább hiszek a Hondának, aki 2004 óta ajánlja, javasolja, és rá fejleszti a motorjait a 0W20-ra, mint a többieknek, akik azt mondják, szarjál a környezetvédelemre, megbízhatóságra, takarékosságra, úgyis lecseréled 3 év múlva, tegyél bele 10w40-et, jóvanazabba. Utóbbi mentalitás mondjuk egybevág a keleteurópai szervizes szemlélettel is. -
-
i-sti
senior tag
válasz
rothfb #62748 üzenetére
SZVSZ terjed is a 0W olaj. Ha jól tévedek az új 1.0 és 1.5 TSI-k is azzal járnak.
"VW 508.00/509.00This specification combo (508.00 for petrol, 509.00 for diesel) requires a 0W20 viscosity, fuel economy oil with long life additives. These specifications are NOT backward compatible with the eariler VW specifications. Recommended for the new 2.0 TFSI 140 kW and 3.0 TDI CR 160 kW VW/Audi engines."
-
válasz
BlacKSouL #62746 üzenetére
Köszönöm a választ!
Azért én úgy gondolom (senki se értse félre), hogy bár jó ez a méz, víz hasonlat, azért itt nagyon kevés különbségről lehet szó a 0wBármi és a 5wBármi esetében. Ha a 0-ás olaj annyival jobb lenne, minden autógyártó ezt ajánlaná és a Honda se tette volna a kocsi könyvébe az 5-ös olaj lehetőségét.
De ez már saját vélemény. -
flegga92
senior tag
válasz
rothfb #62724 üzenetére
A vékonyabb olajat jobban eszi dolgot tudom cáfolni. 7g Civicben az általad használt 5W30 Eneost nagyon "szerette" a motor, egy csereperiódus (10e km) 1,5 l olajat öntöttem rá + a nívó max és minimum közötti kb 8 decit összesen 2,3 l.
Következő olajcsere 0W30 Castrollal történt itt összesen kb 1 l olaj ment rá, cserekor a nívó max alatt egy picivel volt.
Azután a szerelő és egy olaj webshop tanácsára kipróbáltam a 0W20 Eneost. Kb 0,5 l fogyott és kicsit túl is mentem a 10e km-en. Az olajlehúzó gyűrű van letapadva ezért volt a magasabb olajfogyasztás.
Nálam bizonyított a "vékony" olaj. Sokat megy hidegen a kocsi, de 40 fokban autópályán is bírja tartósan 350 km-t 130 km/h felett, itt 5000 körül forog a motor.
Hidegben is sokkal könnyebben indul, szebb a hangja. Mondjuk én az Eneost elfelejtettem egy életre, több helyen olvastam rosszakat róla, szerelőm is lebeszélt, az elmúlt időszakban vittek hozzá jópár csapágyas motort amiben Eneost használtak. -
BlacKSouL
addikt
válasz
rothfb #62744 üzenetére
Az olajnyomás ÉS az áramlási sebesség is fontos.
Próbálj meg egy szívószállal vizet felszívni (viszkozitás =1cSt) majd próbálj meg mézet (viszkozitás kb. 8000 cSt) Nyilván üzemmeleg olajok esetében mondjuk a 0W20-as 100°C-on 8,7 cSt, az 5W30 meg mondjuk 10,5 cSt. Vagyis nagyon nagyon hasonló. Még a hths 150°C-on is 2,6 és 3,5 cSt-kről beszélünk. Ellenben 25°C-on már a 0W20 kb. 70-80 cSt, míg az 5W30 kb. 120-130 cSt.
De 2-5 bar nyomásoknál már nem mindegy, hogy kicsit nehezebb a szívószálon szívni, vagy kicsit könnyebb. Meg sok olajfurat nem szívószál átmérőjű, hanem mondjuk a 20-ad része. Ahhoz hogy ugyanannyi mézet szívj fel 3 másodperc alatt, mint vizet, iszonyú nyomás (szívás) kellene. Mivel az olajnyomást a szabályozó szelep korlátozza, a mézesebb olajból azonos max nyomás mellett kevesebb fog átáramlani a rendszeren, mint a hígabból.
Az egyetlen probléma extrém alacsony viszkozitás esetén akkor lehetne, ha a szivattyú nem tudna kellő nyomást felépíteni. Amihez az olajrendszer ellenállása kell (lásd szűk olajfuratok, stb.) Ha gondolatban vizet teszel az olajkörbe olaj helyett, a szivattyú szállítani fog, de a rendszeren nagy sebességgel áramlik át a víz, nem képez ellenállást, a nyomás nem épül fel rendesen. De ez nem az 5W30 vs. 0W20 esetben lenne, hanem nagyságrendileg nagyobb különbségnél. -
8
senior tag
Motorolaj és szűrő topik összefoglalót ajánlom neked
-
válasz
BlacKSouL #62735 üzenetére
Amúgy abban mennyi logika van, hogy az alacsonyabb viszkozitású olaj esetében (mivel hígabb olajról beszélünk) az olajnyomás ugyanolyan körülmények között (motorhőmérséklet, fordulatszám) kisebb lesz? Magyarul kevésbé ken? Vagy ezekben a dolgokban nincs semmi összefüggés?
Szándékosan nem kijelentek, hanem kérdezek, ne értse senki félre! Tanulok... -
Lefordítom.
A 0-ás (alacsony viszkozitású) olaj inkább vagy hideg motorban vagy alacsony fordulaton okoz kopást. Ezt írta le. Ha ez igaz, akkor hiába jut (relative) hamarabb olajhoz a motor, ott kevésbé tudja kifejteni a hatását. Logikus.
Bár ez meg ellentmond neki:
"Hideg motornál meg a 0W20 olaj is túl vastag, szóval a hiba nem a túl alacsony viszkozitás miatt fog bekövetkezni, hanem mert a még túl vastag olajat erővel tuszkolja át a rendszeren a szivattyú, ami miatt megnő a nyomás, előbb elenged a szelep, miközben az áramlási sebesség meg nem elégséges, vagyis az alkatrészekhez nem elég gyorsan jut az olaj, a hd csapágyban kóvályogni fog a tengely, és ha még ezt padlógázzal is fokozzuk, akkor meg garantált a hibalehetőség." -
BlacKSouL
addikt
válasz
rothfb #62737 üzenetére
Egy 39°C-os 5W30 mitől ken jobban, mint egy 39°C-os 0W20? (üzemmeleg= 90-110°C)
Vagy egy 6 bar helyett 1 baros nyomású 5W30 mitől ken jobban, mint egy 1 baros 0W20?
Esetleg egy 1 baros 5W30 mitől ken jobban, mint egy 6 baros 0W20?
Tehát összességében mitől (hogyan) ken jobban az 5W30? -
válasz
BlacKSouL #62735 üzenetére
"Az alacsony viszkozitás miatti hiba, vagy kopás nem magas fordulaton, üzemmeleg motorban fog bekövetkezni, hanem vagy hideg motorban, vagy alacsony fordulaton (=alacsony olajnyomás, alacsony áramlási sebesség, alacsony hidrodinamikai nyomás a csapágyban)"
Tehát általánosságban elmondható, hogy bár a 0-ás olaj hamarabb eljut a hideg indítás után a megfelelő helyekre, de ott amúgy kevésbé ken, mint pl az 5-ös.
Nekem úgy tűnik, az arany középút a legjobb. Számomra ebből megint az jön le, hogy az 5w30 a legjobb választás. -
Ááá, nem paráztam. Gépkönyvben szerepel az 5w30 és próbáltam egy jobb minőségű olajat keresni. Az Eneosról csupa jókat olvastam. Fontos volt az is, hogy ha egy mód van rá, olyan márka legyen, amit kevésbé hamisítanak. A Castrolt pl úton-útfélen pancsolják sajnos, tehát azt a márkát egy az egyben elvetettem.
-
BlacKSouL
addikt
válasz
rothfb #62728 üzenetére
Az alacsony viszkozitás miatti hiba, vagy kopás nem magas fordulaton, üzemmeleg motorban fog bekövetkezni, hanem vagy hideg motorban, vagy alacsony fordulaton (=alacsony olajnyomás, alacsony áramlási sebesség, alacsony hidrodinamikai nyomás a csapágyban) Magas fordulaton (azaz kb. 3000 rpm fölött) az olajszivattyú már teljes erővel nyomja a rendszerben az olajat, olyannyira, hogy a túlnyomást el is engedi a szelep. Tehát onnantól fölfelé minden adott a tökéletes hidrodinamikus kenéshez. A csapágyban maximális a nyomás, a tengely fordulata miatt szépen úszik az olajfilmen, nincs fémes vagy akár félfémes kapcsolat, maximális a kenés. A szórt olajozású pontokon pedig szinte olajfürdő van, mondjuk pl. a szelepvezérlés körül minden körbefordulásnál vagy himbabillenésnél vastag olajban fürdik az alkatrész.
A baj akkor van, mikor alacsony fordulaton (2000 vagy alatta valaki padlógázt nyom, mert akkor még alacsony az olajnyomás, alacsony az áramlási sebesség, és a fent leírt ideális állapot hiányzik. A dugattyú meg rászabadítja minden nyomatékát az egyes alkatrészekre, miközben a kenési rendszer még nem nyújtja maximumát.
Hideg motornál meg a 0W20 olaj is túl vastag, szóval a hiba nem a túl alacsony viszkozitás miatt fog bekövetkezni, hanem mert a még túl vastag olajat erővel tuszkolja át a rendszeren a szivattyú, ami miatt megnő a nyomás, előbb elenged a szelep, miközben az áramlási sebesség meg nem elégséges, vagyis az alkatrészekhez nem elég gyorsan jut az olaj, a hd csapágyban kóvályogni fog a tengely, és ha még ezt padlógázzal is fokozzuk, akkor meg garantált a hibalehetőség. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
rothfb #62731 üzenetére
0-ás olajjal minden körülmények között előbb felépül a kenés. Na most a motor kopásának nagy részét ott szedi össze, amikor hidegindításnál kvázi szárazon jár. Ezt a száraz járást remekül csökkenti le egy 0-ás olaj.
A legfontosabb, hogy a gyári előírást tudja az adott olaj, én is 5W30-at használok a Jazz-be, nem kell erre ráparázni ennyire szvsz.
-
footy
addikt
Akkor 5W30at ontsek bele mert nincs hatranya a 0W20hoz kepest?
-
válasz
BlacKSouL #62730 üzenetére
Köszi.
De én megmaradok a Eneos full szintetikus 5w30-asánál. Évek óta bevált.
Gépkönyvben ez is fel van tüntetve, mint mínusz 30 foktól használható olaj. Mármint az 5w30, nem az Eneos. Indíthatóság szempontjából pl annyi a különbség a 0-ás olajhoz képest, hogy a 0-ással mínusz 35 foktól, a 5-össel mínusz 30-tól indítható az autó. -
BlacKSouL
addikt
válasz
rothfb #62724 üzenetére
Ja, de hát már leírtam mindent az elmúlt években, használni kell a keresőt
Egy átlagos multigrade motorolaj viszkozitása és kenőképessége között nincs, vagy legalábbis minimális, pontosabban egyáltalán nem lineáris az összefüggés. Nagyobb átfogó független tesztek kimutatták már, amit az olaj és motormérnökök régóta tudnak, csak az átlag autós nem nagyon tart logikusnak, hogy elég sok jó minőségű szintetikus (Gr.IV, PAO) energiatakarékos alacsony viszkozitású olaj (0W20-ak főleg) legalább ugyanolyan, vagy akár jobb kenőképességgel rendelkezik, mint a rész-szintetikus, (Gr.III-IV keverék) magasabb viszkozitással (5W30 vagy afölött) Ilyen alapon minden autóba 20W60-at kellene önteni, mert a legeslegjobban az ken. Egyrészt nem, másrészt pici logikával ha a 0W20 előállítása muszáj, hogy kiváló alapanyagból készüljön, akkor már a kevesebb kopásgátló adalékkal is jobb tulajdonságai lesznek, mint a rész szintetikusnak.
És hát az van, hogy nagyon ritka az a meghibásodás, ami garantáltan a túl alacsony viszkozitás miatt következett be, és sem egyéb okok, sem vezetéstechnikai hibák, sem szervizelési hanyagság, sem más külső hiba nem játszott szerepet, csakis az olaj túl alacsony viszkozitása. Sokkal gyakoribb az olajkenési rendszer bármely pontján bekövetkező egyéb hiba, vagy a fent felsoroltak.
Természetesen minden motor nincs felkészítve az alacsonyabb viszkozitásra, így amihez min. 5W30 az előírás, abba nem szabadna 0W20-at használni, de pár tízezer kilométeren a szükségesnél magasabb viszkozitású olaj használata okozhat majd gondokat. Érdemes mindig a kezelési könyv által megengedett legalacsonyabb viszkozitású olajat használni évszaktól, napszaktól, éghajlattól függetlenül Helsinkitől Isztambulig.
Amelyik motor konstrukciós tulajdonságai miatt fogyaszt enyhén több olajat, az pusztán attól hogy 0W-s olajat kap, nem fog többet fogyasztani. Sőt, ha 0W lenne megfelelő, és 5W-ket vagy 10W-ket kap, annál hamarabb fog megnőni a kezdeti minimális olajfogyasztása, ami utána nem fog visszaszorulni motorfelújítás nélkül. De még jobb, a 0W20 helyett 0W30 és 0W40 használata az én estemben növekvő olajfogyasztást okozott (1-1,5 liter/10.000 km), visszatérve 0W20-ra az olajfogyasztás visszatért a korábbi minimális szintre. (10.000 km alatt 4-6 deci).
De már megint órákig írok, legközelebb keressetek vissza korábbról -
tboldi
nagyúr
válasz
rothfb #62728 üzenetére
A fél éves olajcsere, bár nem árt (nyílván), de szerintem felesleges. Éves a tökéletes. Vagy a km alapján.
Évi ~7000 km megy bele főként városban sok hidegindítással, erre a Honda fél évet ír elő.És én is szoktam pörgetni, sőt, az újabb Civic Type R tulajok is szokták. Minő véletlen, annak is 0W20 a gyári előírása.
A cikk szerzője meg nagyon-nagyon pongyolán fogalmaz, viszkozitási osztályon belül is akadnak eltérések, nem is kevés.
-
válasz
tboldi #62727 üzenetére
Én cseréltem már 2 év után is egyszer, de ugyanannyi jött le, mint amennyit beletöltöttem.
A fél éves olajcsere, bár nem árt (nyílván), de szerintem felesleges. Éves a tökéletes. Vagy a km alapján.
A vékonyabb olajnak kisebb a viszkozitása.
Idézet a cikkből:"A leggyakoribb ellenérv az alacsony viszkozitású olajokkal szemben, hogy az általuk adott vékonyabb olajfilm kevésbé védi meg a motort a kopástól. Egy, a Honda kérésére készített tanulmány1 azonban kimutatta, hogy normál üzemi körülmények mellett nincs jelentős különbség egy 5W30-as és egy 0W20-as olaj között, a motorkopás tekintetében. Ha azonban az üzemi körülmények a normálistól eltérőek, például egy sportkocsi esetében vagy olyan járműveknél, amelyek nagy terhet cipelnek vagy vontatnak, 0W20-as vagy 5W20-as viszkozitású olaj használata nem javasolt."
Én pl nem egyszer, előzéseknél 7500-8000-ig elpörgetem a motort (persze csak üzemmelegen, olyan szép hangja van) és nem lennék nyugodt a 0-ás olaj vékonyabb filmrétegével.
-
tboldi
nagyúr
válasz
rothfb #62724 üzenetére
Mely területeken ken kevésbé?
Lassan 3 éve (kb. 22k km) üzemeltetem a Jazz-t 0W30-cal (Motul 8100 Eco-nergy, meg egyszer volt Shell Helix Ultra ECT), fél évente cserélem az olajat és legalább havi egyszer rá szoktam nézni a szintre. Soha nem evett még annyit, hogy szabad szemmel érzékelhető legyen a nívópálcán, leengedés előtt is gyakorlatilag ugyanott van, ahova fél évvel azelőtt beállítottam.
-
válasz
rothfb #62724 üzenetére
Na itt egy link olaj ügyben.
linkEszerint, meg amiket még olvastam, nincs nagy különbség a 0-ás és 5-ös olajok között. A 0w20-tól az 5w30-ig bármelyik jó, bár éghajlati szempontból nem indokolt a 0-ás olaj.
Én évek óta ugyanazt az Eneos Hyper Prémium 5w30-at teszem a kocsiba és tökéletes. Szuper japán prémium olaj, kevésbé hamisítják és az olajszint mindig ugyanott van, mintha odaragasztották volna. Tehát nem eszi. Igaz most van benne 100000 km. -
BlacKSouL
addikt
Rég jártam itt, keresett valaki?
-
tboldi
nagyúr
válasz
rothfb #62721 üzenetére
Az L13A1-nél hallani pár mp-ig, ha viszonylag meleg motorral indítom be mondjuk 10-30 perc állás után. Hidegnél elnyomja a megemelt fordulatszám hangja, de biztosan megvan akkor is.
Mindenesetre ha nem is hallod, akkor is hamarabb jut el a vékonyabb olaj a vezérműtengelyek környékére éghajlattól függetlenül.
-
Dan-szan
senior tag
Üdv.
Négyévszakos gumicserét tervezek. Olvasgattam de csak egy kicsit,ez alapján döntöttem a Continental mellett.
Használ esetleg valaki pont ilyet? Vélemény? -
footy
addikt
Sziasztok!
2012 1.4 99 lovas Jazzbe milyen specifikacioju olaj kell?
koszi
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Battlefield 6
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Óvodások homokozója
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Milyen videókártyát?
- Xbox Series X|S
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy Note 10+/Samsung Galaxy Note 20/Samsung Galaxy Note 20 Ultra
- RAKTÁRSÖPRÉS!!! - Videókártyák, Monitorok, Notebookok, Stb. - Szaküzletből! Számlával!
- Lenovo, Dell, HP, Panasonic Getac üzleti és ütésálló katonai laptopok + Ipad 6-13. gneráció
- BESZÁMÍTÁS! LG UltraGear 27GL850-B 144Hz QHD 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Motorola E40 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest