- Gaming notebook topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen videókártyát?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen házat vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
krypton
senior tag
Sziasztok,
Nem akarok vitát indítani de kíváncsi lennék mi az ajánlásotok. Idén vásárolt használt autón korábbi tulaja elmondása szerint minden szezon kezdetén a gyári alu felnin szerelgette a gumi garnitúrákat. Én ezt szeretném megszűntetni, szerintem ez így nem igazán éri meg ha hajlandó vagyok néha otthon magamnak is megcsinálni.
Mi a pro-kontra télire alu felnit kell venni vagy lemez felnit kell beszerezni? Acél rozsdál, de olcsó, alut megmarhatja a só, de legalább szép. Új TPMS szettet is be kell szerelni, mert gondolom 6-7 évet bírnak. -
d.tiborz
aktív tag
És Neked is címzem @mycso:
Ha "bekoptattátok" a gumit, kipróbálnátok valamit: száraz úton kb 60-70-es tempóról határozottan erős (de nem vész)fékezés közben Nektek zajos a gumi?
Majdnem 2 hónapja van fent nekem az ASC2, erősebb fékezés közben búgó-zúgó-"dübörgő" hangot hallok. Felszereléskor futómű ellenőrzés-beállítás volt, nem gondolnám, hogy az lenne az oka.
-
válasz
brumi1024 #59883 üzenetére
Legjobb tudásom szerint ezeket csak Észak-Amerikában forgalmazzák, és inkább 3 évszakos gumik. A Mazdára pont jó lenne.
EQM tapasztalatára nagyon kíváncsi vagyok, MPS-en Vredestein Quatrac Prot használ, az performance 4S. (Nekem csak a téli része számít, nyáron nyári.)
Btw ma délelőtt feltettem a télieket.
-
brumi1024
veterán
válasz
focvis #59847 üzenetére
CC2-es tapasztalatok alapján GTI-re én inkább UHP négyévszakost néznék (pl Pilot Sport All Season), de nem tudom kaphatóak-e itthon.
-
MC Pite
veterán
válasz
diegho #59881 üzenetére
Hát én is így gondoltam, de nem túl népszerű méretet 6 milisen 4 évesen (végül) újkori árának ötödéért 2-3 hónapig árultam. Pedig a 205/60R16 annyira nem rikta, de nem számoltam sokkal jobbra, mert a 205/55R17 is baromi nehezen ment el (50K felett indul a micslen darabja). És marketplace-re jellemzően kb minden érdeklődő benézte a méretet aki rámírt.
-
diegho
nagyúr
Kb mennyit lehet kérni a 2022-es 10k-t futott 225/60 r18-as ecocontact 6 garnitúráért? Itthon nem is kapni.
-
MC Pite
veterán
Az is tulzás szerintem. Nekem azt írja,
Ha már több mint 10 perce közlekedik vagy több mint 10 kilométert tett meg 50 km/h-nál nagyobb sebességgel, a címkén jelzett értékhez hozzá kell adni 0,3 bar (30 kPa) értéket.
Ez orbitális baromság!
Meganeban aktív tpms volt, 3 tizedet kánikulában ment fel a nyomás, ha gyorsan mentem és végig tűzte a nap a gumit - másik oldalalon csak 1-2 tizedet ment fel.Alig megy fel most télen, főleg hogy a garázsban is 15° van. Ha kint állok, akkor sem volt mérhető nyomásnövekedés, főleg ilyen időben.
Sőt, többet számít, hogy az odaugró mutató ha elsőre ugrik oda a kívánt nyomásra, az még +/-1 tizedet jelent, 3-4 pici eresztés/pumpálás eredményét átlagoljuk!
Nem beszélve a 2-4 tizedet csaló órákról a kutakon (ilyenkor jó az aktív tpms). Referenciának legyen egy otthoni pumpa/kicsi mérő, akár az autóban.Én 10°onként javaslom az ellenőrzést, korrekciót.
-
MM
őstag
válasz
Teasüti #59853 üzenetére
225/45 R18 Oktáv4-el volt lassú defektem, azt bejelezte az ABS korrektül, de mivel akkor nem volt még meg a kézi kompresszorom, mire értékelhető kúthoz értem, nem tudom mennyit eresztett még. Csak másnap tudtam menni gumishoz, ezért este ráfújtam (1,6->2,5), másnap reggelre megint jelzett és 1,6 volt.
Magas oldalfallal 215/60 R17-el van tapasztalatom, de az direkt TPMS és tized pontos. 0,2 BAR csökkenésre még nem jelez be, de 0,3-ra már igen.
-
MM
őstag
válasz
Teasüti #59854 üzenetére
Tisztában vagyok a fizikai részével, nyilván azért írtam amit írtam, mert precíz akarok lenni (és az is vagyok
) , de szerencsére ez nem a Forma1.
Azért állítom gyári nyomásra a télit 0 fokon, a nyárit pedig 20 fokon, hogy az adott évszakban +-0,1 BAR-nál nagyobb eltérés ne legyen "hideg" (azaz környezettel egyező hőmérsékletű) gumikon. Ez ugye +-10 fok kb, azaz télen -10 +10 között ez áll , nyáron pedig +10 és +30 fok között. Ha télen esetleg -20 fok van reggel, ami itthon kb. szökőévente fordul elő, akkor is -0,2 BAR a gyárihoz képest, ami még nem gond, főleg, hogy ha bemelegszik akkor úgyis jó lesz.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
2ozzmexy #59857 üzenetére
Ez jó sztori.
Egyszer vittem vissza én is a szalonba, hogy szerviz után úgy meghúzták a kerékcsavarokat, h a jó édes anyukájukat!
Ott ugráltam a kerék kulcson mondván az én súlyommal a kulcs végén cirka 300 Nm-t fejtek ki, ha ugrálok rajta ki tudja mennyit, de már görbült a kulcs.
Mondom hogy cserélek így kereket az út szélén!? Meg kinyújtjátok nekem a csavarokat, akkor vetetek veletek újat.
A főnöknek nem volt őszinte a mosolya. Ablakból láttam a szervizes srác válla fölött nézte végig, ahogy egy méteres "nut buster"-rel birkózik a kerékkel.
Én már úgy kérem az ilyen műveleteket, hogy 100 Nm egy kerékcsavar, ha nem tudom otthon leszedni visszahozom nektek. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
Khaosz55 #59837 üzenetére
Ezért mertem javasolni, plusz a meneteknek sem árt..
Úgyhogy kissé túl van ez lihegve, illetve a akkus nyomatékkulcsot akkor hurcold a csomagtartóban, mert ha egy defekt miatt le kell venned akkor azzal a 30centis valamivel érdekes színekben fog pompázni az arcod ha sikerül egyáltalán. Húzták már meg a gumisok úgy, hogy egy méteres acél vízcsövet kellett rátolnom hogy meglazuljon... a szép az benne hogy a kézifék ellenére sikerült közben hátrébb lökni a kocsit, szerinted hány newton-ra húzták? Kb az összesre... mechanikus nyomatékkulcs a munkahelyemen van, amikor mentem vele 30-40km akkor bemegyek dolgozni és a mélygarázsban a reggeli kávé után cigi helyett körbe kattogtatom. 10 perc max a 4 kerék, pedig ez 16 csavart és 4 kerékőrt jelent / autó.
Ha meg kereket cserélek akkor van nálam drótkefe, megnézem a gátlókat, rugókat, szilenteket, betéteket, tárcsákat, ABS szenzor, stb. Ezt gumisod is megteszi vajon? Kétlem, de újra fogja centrírozni, ha kell ha nem... -
MC Pite
veterán
válasz
Morris #59849 üzenetére
Vagy 10 éve télies négyévszakost használok télire.
Egyszerűen nincs olyan hideg, nincs annyi hó és jég, hogy télit rakjak fel. Járok havas helyekre is, de a GY 4S és a CC2 idáig jól vette.mycsov Kíváncsi vagyok milyennek fogod találni, én nem vártam meg, maradt a CC2. Illetve TAS6 volt még esélyes.
-
válasz
Teasüti #59853 üzenetére
Indirekt TPMS-sel (= ABS alapú) szerelt 3 db Golffal és 1 db Mazdával kb. 125 ezer km-t mentem.
- Egy alkalommal jelzett fals hibát az egyik Golf, (ellenőriztem a nyomást és mentem tovább).
- Egy alkalommal kaptam lassú defektet egy másik Golffal, ránézésre még nem volt lapos a gumi (225/40r18) amikor már bejelzett, megállás után 2 bar alatti értéket mértem a 2,5 helyett. -
Teasüti
nagyúr
Ha precíz akarsz lenni, akkor a napi hőmérséklethez állítod be a guminyomást reggel indulás előtt.
Egy fagyos reggelen több levegő fog kelleni, mint egy enyhe reggelen. A cél nyomás nem változik, csak a levegő mennyisége.Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy ha bejönnek a fagyos reggelek, akkor utána kell állítani a gumiknak, mert kevesebbet mér a műszer. Holott a levegő nem lett kevesebb benne - ha feltesszük, hogy jól tartja a nyomást.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
2ozzmexy #59825 üzenetére
Nektek mennyire pontos az ABS alapú nyomásjelző?
Én azt vettem észre, hogy magasabb oldalfallal kb alig, vagy nem is működik.
Nyári szettel egy tizedes eltérésnél (a többi kerékhez képest ugye) már jelzett. Ez egy 205/50 r17 6.5J felnin. Téli szettnél most fújtam épp kereket, egyik 3-4 tizeddel volt alatta a többinek és nem jelzett a kocsi. Ez meg egy 205/55 r16 szintén 6.5J felnin. -
alázógyík
addikt
válasz
yodamester10 #59845 üzenetére
-
Morris
veterán
válasz
yodamester10 #59845 üzenetére
Nekem lenne a 205/55R16
Kicsit jobban átgondoltam a témát.
A használt gumit elengedtem.
Újat veszek mindenképpen.
De nem tudom, mit. A Hankook-ot nem szeretnék.
Goodyear nagyon szimpatikus.Aztán nem tudom, hogy egy télies négyévszakost vagy télit. Jelenleg 17" (225/45) Goodyear Eagle F1 Asymetric 6 van. Elképesztően tapad még ebben a takony időben is. Ezt nagyon szeretem.
Van egy garnitúra 16-os felnim ami várja, hogy felgumizzam.
Nem erős az autó (125Le), de szeretem sportosan hajtani.
-
-
válasz
yodamester10 #59845 üzenetére
+ kenguru99
A 205/55R16 nem nekem lesz, egy Golf 1.4TSI-re menne, Magyarország, Dél-Alföld.
Ez lenne a fontos kérdés! Mi a tuti bevált prémium cucc?
Engem a 225/40R18 érdekelhet majd jövőre, igen, kicsit erősebb Golfra.
1. Ebben a méretben [link] olcsóbb a télinél:
Vredestein Q Pro+ 39 (nemrég 36 volt a sima Pro)
Conti 45-6 = 39 (nemszeretem márka)
Goodyear 42-5 = 37 (bénán néz ki)
Michelin 50-5 = 45 (nem tetszik igazán)
Hankook 36 (ha gyorsan öregszik, nem kell)2. Klímaváltozás, nincs hó, nekem nem is hiányzik. Nedves és száraz úton tapadjon. A fővárosban és főútvonalalakon közlekedem, itt takarítják az utakat. Nyáron nyárit használok, most is az van rajta, teljesen OK jelenleg, de vélhetően lecserélem a hétvégén.
A hó mellett a síelés se érdekel. Hóláncom csak dísznek van, méretben sem passzol, csecse felnit használok télen is.Azért kérdeztem így, mert biztos kikalkulálta már valaki, melyik a legjobb kizárólag magyar téli felhasználásra.
-
kenguru99
senior tag
válasz
focvis #59844 üzenetére
Súlyoznod kellene hogy mely tulajdonságok fontosak. Mert amelyik jó havon az nem jó vizes úton és fordítva. A nokian seasonproof kb téligumi szint havon de ha magyarországra kell, akkor nem lesz jó választás mert vizes úton gyenge.
2022 Auto Bild All Season Tyre Test
2023 TUV Report All Season Test -
gigaherz
tag
Ma vásároltam Ford Focus kombit, 2012-es, 1.6 Ecoboost 182 ló. 215/50 R17-es Kormoran All Season gumival, amely kb. 4e km-t futott. DOT 2141.
Évi 10e km-t megyünk az autóval, így a négyévszakos megfelelő lenne, csak nem tudom, mennyire ajánlott vagy megbízható ez az abroncs?Alapvetően nyugodtan vezetek és sebesség korlátozások be szoktam mindenhol tartani. :)
-
Qru
MODERÁTOR
Nálunk ami van a kúton az csal sajnos (kutas mondta hogy toljak rá 0,2 tizedet pluszban úgy lesz pontos). Az enyémben buta TPMS van, csak 25%-os hirtelen nyomásesésre jelez. Cserébe 10 év elemgari van rá.
Ezt meg tudom erősíteni. Gyári 2,3-al 1. eset van, 2,5-2,6 bar 2. eset de 2,7 bar-al meg a 3. eset. Szóval olyan 2,5-re szoktam fújni.
Az a pumpa frankó, itt is megrendelve.
-
MM
őstag
u.i.: ezt talán OFF-ba kellene rakni, dehát itt ONTOPIC
-
MM
őstag
Nekem az a tapasztalatom, hogy sem a benzinkutas, sem a digitális kézi kerékfújók nem csalnak.
A gumi és környezeti hőmérséklet az, ami számít, viszont oda kell figyelni, hogy mikor és hogyan állítjuk be a nyomást. Erre az empírikus úton verejtékkel megszerzett tudásra több év Renault TPMS szenzor figyelés után tettem szert.
Alapvetően három féle érzet van szerintem a gumikat felfújva:
1. "komfortos, de kóvályog"
2. "komfortos és nem kóvályog"
3. "ráz mint a pics@"Az hamar kiderült számomra, hogy 1-2 tized bar választja el ezeket. Mivel évtizedek óta céges gépeket nyűvök, mindig gumisnál van szezonális csere ugyanazon a felnin. Régen a szezonális csere után sokszor kellett mennem fújni/ereszteni, hogy megtaláljam az optimumot.
A gumisok általában túlfújják különböző mértékben a kerekeket. Van az a "régi gumis bölcselet", hogy téli gumiba 2 tizeddel többet kell fújni. Ez szerintem onnan ered, hogy a gyári értékre a nyári gumit 20 fokon célszerű beállítani, a téli gumit pedig 0 fokon. 10 fok hőmérséklet különbség kb 1 tized bart jelent a gyakorlatban, azonos hőmérsékleten így meg is van a 2 tized különbség.
Mióta bejöttek a TPMS szenzorok, azóta szinte bárhol fújtam kereket tervezett értékre, indulás után 1-2 perccel ellenőrizve mindig ugyanazt az értéket láttam, amire fújtam a kereket. Ezt több autóval és számtalan benzinkútnál ellenőriztem. Azóta ha a nyári gumit 20 fok körül, borult időben, "hideg" gumikon a gyári értékre állítom, a télit pedig 0 fok körül ugyanarra az értékre, egyből beüt a "komfortos és nem kóvályog" érzés. Az üzemi hőmérséklet egyébként közel van téli és nyári gumi esetén is, mert télen szerintem 30-40 fok körül, nyáron meg 40-50 fok körül lehet a gumik max. hőmérséklete hosszabb autópályás menet közben. Ez persze csak következtetés a TPMS szerinti nyomás értékekből, pl. 2,3 bar 20 fokon hideg gumival, utána menet közben 2,5-2,6 bar-t jelez max. ha egy óráig kb 140-150-el megyek.
Ezt persze tovább lehet egyszerűsíteni, nemrég láttam itt ajánlva a Xiaomi Portable Electric Air Compressor 1S -t, beszereztem egyet, marha jól működik, és nem kell közeli benzinkutakat keresni. Természetesen ezt is teszteltem, és a TPMS szenzor indulás után ugyanazt az értéket mutatta, mint amire állítottam, így szerintem ez is tizeden belül pontos.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Grande Ale #59833 üzenetére
Nem, én sokszor +0,2-vel is túllövöm a nyomást. Ezek a kerékfújók, úgy is csalnak picit többnyire.
-
válasz
Khaosz55 #59828 üzenetére
Kb. 10 éve magam cserélem, eleinte a gyári emelővel és egy békebeli keresztkulccsal. 6 éve vettem krokodilt, később nyomatékkulcsot is. Elektromos kerékkulcsot nem vettem, semmi másra nem használnám, így nem érzem szükségét, igaz jelenleg már 3 autón cserélem a kerekeket, évente 2x.
Ha egyszer jól ki van centrírozva, és nem vered oda semminek*, akkor az simán kitarthat a gumi élettartama végéig. Ennek következtében csak gumicserekor (+ felni- vagy defektjavításkor) lát a gumis.
*Nyár elején rendesen odavertem a kiemelt szegélynek egy kereket, hülye voltam, konkréten neki sodródtam... a felnit esztétikai szempontból majd javítani vagy cserélni kell, a kormány enyhén ferdén áll azóta, viszont a kerék egyáltalán nem ráz.Plusz! A gumis nagyobb eséllyel cseszi össze a csecse felnidet a szezonális nagy kapkodásban.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Khaosz55 #59831 üzenetére
Én hely és gép nélkül csinálom 15 éve, a gyári kerékkulccsal (igen, azzal a pici vacakkal), nyomatékra néhány km után szoktam lehúzni, amikor amúgyis utána illik húzni.
Súlyt még egyszer sem hagytam el, gumist akkor látnak a kocsik, ha defekt van vagy mind a 8 gumit cserélni kell. Nekem ez bevált, jah és trapézemelővel követem el, minden kerék a panelpincében lakik, onnan kell felhordani a parkolóba, ott csinálom a panel előtt. Javaslom egy doboz gépzsír vagy rézpaszta beszerzését hozzá. -
Khaosz55
addikt
Kis tanácsot kérek. Két autónk van mindegyiken külön felnin a téli-nyári szett. Van hidraulikus krokodil emelőm és nyomatékkulcsom és helyem is. Arra gondoltam, hogy tavasztól, én lecserélem a kerekeket.
Az a kérdésem, hogy minden szezonban valójában kell a gumikat centrírozni? Elmászik a gumik kiegyensúlyozottsága ? Mert ha igen akkor megyek gumishoz, nyilván centírozni nem tudok.Ha nem kell szezononként centrírozni akkor megoldom magam. Ehhez viszont kell egy elektromos vagy akkus vagy pneumatikus kerékszerelő kulcs.
Melyiket tudjátok ajánlani. Néztem videót, pl a parkside elektromos és akkus gépekről. Persze nem tudja a ráírt nyomatékot, de viszont a 120-130Nm-es értéket tudja. A nyomatékkulcsos meghúzási érték meg 140Nm. Egyedül a lelazítási nyomatéknak legyen jó pl 180-200Nm, mert hát pont a kerék lelazítása géppel könnyíti meg a munkát.Tehát ha nem kell centrírozni szezononként milyen gépet tudtok ajánlani a erre a feladatra.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
polonic #59811 üzenetére
TPMS = Tyre Pressure Monitoring System
Alapvetően kétféle van, aktív és passzív. Az aktívra gondolsz Te, amikor a gumin belül van egy rádiós nyomás szenzor (szelepben pl) és ennek a mért értékeit veszi az autó, ez a pontosabb. A kevésbé pontos a passzív, itt nincsen szenzor (mint jelen esetben), hanem a kerékátmérőt nézi a rendszer, tudja mennyi a kerülete, mennyivel megy éppen az autó, így kiszámolja mennyit kell forognia a keréknek, ha az ABS szenzor azt mondja többet forog, akkor lapos az abroncs. Kb így képzeld el, mindkettő TPMS, csak másképpen működik.
Amúgy de, kötelező, csak nincsen kikötve hogyan nézed a keréknyomást.
-
MC Pite
veterán
Jó nagyot, vótmá?
[https://www.tyrereviews.com/Article/2023-Auto-Bild-All-Season-Tyre-Test.htm] (átsúlyozható eredmények)
Conti ASC2, Bridgestone TAS6, Nexen 4S 2(!), Quatrac, SF2, V4S g3, CC2, 4S², Q3, stb.
Meglepi hogy az ASC2 halk lett (nem a conti fő prioritása).
Koreaiak feljöttek kopásállóságban -
válasz
Grande Ale #59816 üzenetére
Reset megvolt?
-
polonic
félisten
Milyen az az abs alapú szenzor? Nem az van, hogy tpms kell már mindenbe?
-
válasz
Grande Ale #59806 üzenetére
Ha az ABS-ben van a szenzor, akkor szelephiba kizárva. Szerintem nem a beállított értékre van fújva és annál az egy keréknél már pont elérte a jelzési határt.
De ha tehetitek, álljatok meg egy benzinkútnál és mérjetek rá a biztonság kedvéért.
Én pl. sajnos jártam úgy, hogy defekt javítás nem volt sikeres és hazafelé menet bejelzett, mert eresztett a javított kerék. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Grande Ale #59806 üzenetére
Igen abs alapú. Resetelni kéne. Ha szemre nem lapos a gumi akkor nagy gond nincs de nézzetek rá a nyomásra mert a gumisok össze-vissza fújnak bele. Nekem a Skodába a gyári 2,6 helyett 2,2-t fújtak.
-
kenguru99
senior tag
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Grande Ale #59795 üzenetére
Jelezhet merülő elemet is, attól függ milyen. Pontos autótípus és talán megfejtjük távgyógyítással...
Első körben meg kell nézni mire van állítva a fedélzeti és ahogyan írták a többiek, arra a nyomásra kell felfújni, majd elindulni vele, nem biztos hogy ténylegesen nyomásgond van, lehet csak még tanulja a szenzort. A keresztben cserélgetést nem szokták ezek a rendszerek likeolni... (azonos oldalon nem jelent gondot neki, de ha BH megy JE pozícióba azt már nem értékeli)
Új hozzászólás Aktív témák
- Robotporszívók
- Gaming notebook topik
- PlayStation 1 / 2
- Star Citizen
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Elektromos autók - motorok
- Okos Otthon / Smart Home
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
- DELL PowerEdge R740 rack szerver - 2xGold 6130 (16c/32t, 2.1/3.7GHz), 64GB RAM, 10Gbit HBA330, áfás
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 5000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G3 - i7-6GEN I 16GB I 256GB SSD I RadeonI 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy Note 10+/Samsung Galaxy Note 20/Samsung Galaxy Note 20 Ultra
- Lenovo Thinkpad x1 carbon 5i 7-7600u // Carbon 6 i7-8650 // carbon 7 i7-8365u touch
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest