- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
Hirdetés
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Hali!
Uniroyalról mik a vélemények/tapasztalatok? Azt tudom, hogy a Conti B márkája de kb itt ki is merül a tudásom.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz parandroid #6568 üzenetére
Több féle rendszer van ezek szerint a tiéd olyan amibe a szeleppel van egybeépítve a nyomásérzékelő szenzor (vígasztaljon, hogy ez a legpontosabb), tehát a szelep maga a szenzor és az összeszerelt kerékbe van beépítve. Ez belülről figyeli a gumi hőmérsékletét illetve nyomását.
Szóval akkor is kell majd az 50 kopejka felár ha csak gumit cserélsz, mert szelepet is cserélnek ilyenkor, új guminál meg ugye olyan szelep kell ami érzékelős.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Jaja.
Ha már ennyit költöttek rá, akár jól is megcsinálhatták volna...
mod:
peterkeT: Ha felnistül cseréled a gumit akkot nem, de ha a felnire új gumit húzol akkor bizony új szelep ami +50 kopejka/db lesz. Szóval kopsától függően pár évenként kell csak kifizitned ezt a felárat.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Gyárlátogatás a Goodyear fejlesztőközpontjában
Meglepő, hogy a saját tesztpályájukon az A5-t lemosták?!
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Jól gondolom, hogy "mindegy", hogy 215/55 R16 vagy 205/55 R16 gumi kerül fel a kocsira?
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
Ááá, sima ügy. Az jó lesz.
Az a keverék közelebb van a téli keverékhez én olyat rendeltem ami közelebb van a nyári keverékhez mert ha nagy a hó úgy sem indulok vele útnak, ott a másik járágány azon van rendes téli gumi (Firestone WinterHawk).tomcsi23:
Tudom, pont erről volt szó ha visszaolvasol, hogy a 205-össel lesz pontos az óra és a 215-össel +2km/h-t csal 100-nál a mutató.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Ha szakszerűen volt tárolva akkor semmi, mert olyan körülmények között alig öregszik a gumi. Szakszerű tárolás mellett 7 év alat öregszik annyit mint utcai körlmények között (nem kopás! csak öregedés) 1 év alatt.
Jellemzően a kevésbé keresett és/vagy nagyobb méretű gumikból kapsz régebbi dot-os gumikat. Nem kell félni tőlük ha nem nagyon régi akkor megvehető simán.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Új téligumi teszt: [link]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz #81556480 #7194 üzenetére
Ideálisabb, télen gyakrabban autózunk nedves útfelületen a keskeny gumi meg nehezebben úszik fel (aquaplaning). Keskenyebb/kissebb a felülete ezért a vízkiszorítása is kisebb másrészt a téliguminak nagyobb a profilmélysége, emiatt eleve több vizet képes elvezetni.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
Arra figyelj, hogy nem minden tesztben azonos gumimérettel tesztelnek. Tehát ha 205/55 R16-os gumi kell akkor ne 175/65 R14-es gumi teszteket nézzél mert nem lesz mérvadó. Meg ugye más-más tesztpályákon nézik őket az is nagyban számít.
Nokian is jó meg a Vredi sem rossz. Érdemes több tesztet megnézni adott méretben és azokból megnézni melyik gumi szerepel a lehetséges választások közül a legtöbben a legelőrébb.
Én maradnék a Pirellinél.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz LógaGéza #7269 üzenetére
A 205/50 R16 valóban drága mert a 205/55 R16 az elterjedt méret azok olcsóbbak (nagyobb szériát olcsóbb gyártani ugye).
Viszont a kettő méret között már +/-21 mm az átmérő különbség ami már nem fér bele a tűréshatárba. Az még a kisebbik baj, hogy csalni fog a km órád de megváltozik az autód viselkedése, a futómű geometriát is már elég jelentősen torzítja ami idő előtti elhasználódáshoz/kopáshoz vezet sőt nem is biztonságos.
Szóval mindenképpen maradj a gyári (váltó) méretnél (akár 15-ösben), drága a /50-es gumi de egy árokba csapódásnál így is sokal-sokkal olcsóbb.
mod:
Miért XL gumit néztél? Köznapi használatra semmi értelme az erősített oldafalú guminak, csak a rugózási komfortod csökken tőle érdemi haszon nélkül...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz LógaGéza #7272 üzenetére
"Csak a Vredestein" Az azzz! Topik zárható.
205/50 R16 és a 205/55 R16 közti különbségre értettem. Ott már 21mm a diffi ami 3,44% különbség a max elfogadott meg 2,5%...
195/60 R15 az viszont jó váltó méret, mert az +4 mm nem oszt nem szoroz. Geometriát sem változtatja meg kvázi picit csalni fog a km órád lefelé (100-nál 99-et fog mutatni csak).
Nézegess teszteket én most az Uniroyal-al szemezek, mert olcsó és jó. Sajnos a Toyo-ról nincs tapasztalatom.
mod:
TayRol: Conti Sport Contact 5, Dunlop Sport Maxx és a Good Year Eagle F1 és ide venném még a Bridgestone Adrenalin RE002-t is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz LógaGéza #7277 üzenetére
Ok, most olvasom vissza hogy a 195/65 R15 a gyári méreted.
205/55 R16 méretet nézzél. Ezt a 205/50-et engedd el mert k drágák.
joamilestoné: Haver Avensisén az volt, csak szárazon próbáltam igaz de úgy parádésan tapadt. Egy hátránya van, ugyan az mint a Conti SportContact-omnak: 3 szezon után kuka.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz deicide #7284 üzenetére
Ha elkopik a Potenzám én is rá akarok menni egy ilyen Adrenalinra. Aztán lehet addigra családos ember leszek és Turanzát veszek.
mod:
BMW001: Nem olyan nagy gáz, nagy hóban hátrány de maradj az úton és akkor nem lesz gond. Az nagyon jó gumi amúgy (Dunlop SP Winter Sport 3D).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz LógaGéza #7288 üzenetére
A 2,5-et kéne tartani. Korábban leírtam miért.
A mintázat kvázi elhanyagolható, mert azt designerek tervezik nem sok köze van a gumi tapadásához (az össz érintkező felület azonos mindnél).
T1-R keményebb keverék mint a CF2. Nedves úton kevésbé tapad a T1-R, cserébe a gördülési ellenállása is kisebb (tehát csökken a fogyi). Azt vedd amelyik neked fontosabb szempont.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
Nem, az XL gumik erősített oldafalúak. Nagyobb terhelést bírnak, strapabíróbb a kátyúkkal szemben is. Cserébe ugye nem olyan rugalmas, romlik a rugózási komfort, a futóművet is jobban dolgoztatja.
A peremvédős az más, az a felni peremét védi, hogy ne tudd lejárdázni ami alufelninél elég kényes, mert az acélfelnit kikalapálják és jónapot az alunál meg nem ilyen egyszerű a történet.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ANDROID??? #7302 üzenetére
Az még bőven jó, a 88 nem túl merev oldalfalú.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ANDROID??? #7304 üzenetére
Az lehet zavaró, hogy az egyes méreteknek más és más a "normál" terhelési indexe. A 15"-osknál a 88 az még normálisnak számít, a 16"-oknál már 91 a normál. Az terhelési index a "peresség" mértékétől is függ, egy peresebb gumit eleve merevebbre tervezenek/gyártanak.
Minnél nagyobb a gumi mérete, ugye annál valószínűbb, hogy egy nehezebb/nagyobb autóra kerül fel így a terehlési indexük (oldalfal merevségük) is magasabb.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz runner 125 #7352 üzenetére
Rövid szakaszokon hanszálnád nyilván, ennyi idő alatt se a felfüggesztésben sem semmi másban (pl gumi) nem tesz kárt. Szóva ne aggódj emiatt.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz runner 125 #7357 üzenetére
Akkor ha ez megnyugtat mikor feleteszik a téli gumit akkor tetesd fel az adaptert és úgy centírozzák. Amúgy meg nem vészes, kb az első kátyútól jobban defromálódik a kerék mint attól a központosítótól, főleg hogy az adapter nagyon közel van a kerék tömegközéppontjához...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz runner 125 #7359 üzenetére
Ősök autóján pl 18 éve van kerékőr (Punto mk1) és semmi baja a felfüggesztésnek, nem kell gyakrabban javíttatni mint a többi nem kerékőrös autót. Szóval ne foglakozz ezzel, nem lesz tőle baja. Ha torzítja is a felfüggesztést annyira minimálisan, ami elhanyagolható. A kátyúk előbb szétverik mint egy ekkora kis kiegyensúlyozatlanság.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel