Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Házimozi belépő szinten
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- RAM topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Freddy76
addikt
Múltkor asszony cipőt próbált a mammutban, én addig (kb. fél óra) a media markt-ban próbálgattam, és egy ügyfelem xe-1-ével is játszottam egy ebéd közben (az egy kiülős helyen volt, napsütésben). Nekem az om-d klasszisokkal gyorsabbnak tűnik, és azért az sem rossz jpg-ket köpköd...
-
Freddy76
addikt
Kövezzetek meg, nekem egyre kevésbé jön be a Fuji. Nagy álmom volt, teljesen bele voltam zúgva, de most már abszolút nem tetszik. Valószínűleg akkor tört meg valami, amikor működés közben próbáltam az XE-1-et (tehát nem csak kikapcsolt állapotban tapiztam).
-
Jah, az ekv 40mm-ért még adnék is vagy 65ezret. Ez a fele az aktuális árának
.
De mniylen jó lenne ennyiért a sigma 30/2,8. Jah, ***ik a sigma ezt gyártani.Hogy mi van ilyenkor? 27-28mm-ig 3,2ig nyitható a zoom, oszt joccakát
Persze, nagyobb egy kicsit, evvan. Cserébe stabis.
-
Stauffenberg
nagyúr
Azért durva, hogy az X100 ára már annyira leesett, hogy jóformán az XF objektívek darabárával vetekszik. Simán vihető egy ilyen látószögű objektív helyett másodgépnek. Az események sűrűjében jól jöhet, hogy objektív cserebere helyett két gép van kéznél... már ha valakinek erre szüksége van. Én nem fotózom esküvőt vagy sajtófotót, szóval nálam maximum csak egy idióta műgyűjtő becsípődés vezetne rá egy ilyen lépésre...
-
FEDman
addikt
válasz
Gondwana #589 üzenetére
Én sokkal inkább az XF 27/2,8-at állítanám párba az X100 obijával.
Hasonló látószög és mind a kettő a kis méretről szól. És ahogy néztem az XF 27/2,8 is elég szépen teljesít. Ettől függetlenül ha X-E1 tulaj lennék is, én ennyi pénzért előbb vennék egy sima X100-ast erre a tartományra. -
Gondwana
addikt
XE2 + 23mm f/1.4 lenne az X100s valódi párja, optikailag éppen jobb a 23mm f/1.4, de viszonyításképp az X100s obija minimum a Pana 20mm f/1.7 szintjét hozza ( + az X100s makró-képessége, ha f/5.6-ig rekeszeled ami bónusz).
Engem elsődlegesen az X100s mobilitása tart a fogságában, meg a vakus varászolhatósága. (Tudom, hogy ezt épp XE1-gyel is lőhettem volna, de Oly FL36R-rel használom, így pedig elvileg a hajamra kenhetem a HSS módot, gyakorlatilag meg 1/1000s f/2, 1/1200s f/2.8, 1/2000 f/4 vakuzható szépen X100s-sel)A fix gyújtótávhoz pedig kellett egy kis ideológia, de nem tartott sokáig magamévá tenni: főnököm apját rokkantként szerelték le a hadseregből egy elcseszett hadgyakorlat után, de mert még fiatal volt, hát elment fotósnak. Falusi fotogárfusként az eseményfotók 90%-át Nikkor 35mm f/2-vel fotózta, akkor mi az, amit én nem tudhatok megoldani 35mm látószöggel? (Előtte GH1-en is leggyakrabban a 20 f/1.7-nél kötöttem ki, így meg még könnyebb volt.)
Persze, hogy idővel mindennek lesz használtpiaca, de én nem számítok nagy dömpingre ezekből a Fuji üvegekből, ahogy én látom, akik ezeket az üvegeket veszik, nem folyóméterre veszik, mint a díszkönyveket a könyvtárszobába, hanem alapvetően tájékozottan.
Szerk.: amikor 10-15 percekre kimarad a net itt, a Balkánon, akkor úgy néz ki, hogy csak így, megkésve reagálok...
-
FEDman
addikt
Ezt nézted? Ha nem akarsz feltétlen kit obit akkor még ez a legolcsóbb variáció a 35/1,4 alá.
-
FEDman
addikt
Sok ember elvan egy szál fix obival is, de az már nagyon megoszlik, hogy kinél melyik az a látószög, ami mellett ezt kényelmesen megteszi.
Jellemzően itt az ekv. 35 és az 50mm a legnépszerűbb. Ki ezt, ki azt szereti a legjobban.
Én tök jól elvagyok mind a kettővel, de az ekv. 40mm az abszolút kedvenc, ami se nem túl tág, se nem túl szűk. -
TayRol
nagyúr
Ez az X-A1 nagyon szimpi kis masina, de az obik árától röhögőgörcsöt kaptam. És hál' istennek még hasunáltan sem kaphatók.
Más: az x100 mennyire marad le az összes mostanában megjelent FW upgraddel a "s"-es nagytestvérhez képest?
-
Stauffenberg
nagyúr
Pedig az új imázsához (C, A és S sorozatok) a legjobban a Fujifilm X-rendszer illene. A Sigma mostanában nagyon úgy akarja előadni magát, mint egy prémium gyártó és pont a Fujival nem haverkodik össze...
Ezt még a Zeiss is felismerte, mert az egy dolog, hogy a Sony-val ápolt évtizedes viszonyból adta magát, hogy a NEX rendszerre is elkezd kiadni üvegeket, de a Fujifilm azért már más. Mondjuk akkoriban még sehol sem volt X-M1 és X-A1, aki pedig egy drágább prémium vázat meg tud vásárolni, annak már egy ZEISS üveg beszerzése sem jelent hónapokig tartó zsíroskenyeres étrendet.
-
válasz
Stauffenberg #574 üzenetére
bizony, mennyire adná magát az x-a1-hez ez a sigma trió!
-
FEDman
addikt
válasz
Stauffenberg #574 üzenetére
Ehhez szerintem nem kell feltétlen Fujis topik. Egy obi ami jól teljesít bármilyen APS-C vázon (legyen az akár DSLR is) az jól fog teljesíteni Fujin is.
Vagy akár mFT-n. Igaz ott kicsit más a látószög, de ami felbontásban kiszolgálja az FT szenzort, az jó lesz APS-C-n is.
-
Stauffenberg
nagyúr
És nem csak a 60mm fasza, hanem a 30mm f/2.8 és a 19mm f/2.8, bár nem a legfényerősebbek, de optikailag teljesen jók, főleg az 50e HUF körüli árukhoz.
Én már annak is örülnék ha a Samyang (aka Walimex, Vivitar) a 35mm f/1.4 és 85mm f/1.4 üvegeket elkészítené. Bár manuálisak, de én kedvelem a karakterüket. Mondjuk ha már amúgy sincs bennük AF, akkor talán jobb vétel lehet egy régi manuális cucc, de azokkal meg szépen be lehet fürödni, mert nem mindegyik bírja kiszolgálni APS-C szenzoron már a 16 megapixelt sem.
Tudtok olyan fórumról ahol Fujifilm X tulajok osztják meg a tapasztalataikat, hogy nekik milyen régi analóg üvegek váltak be?
-
FEDman
addikt
Igen, 2012-ben még ez volt az ígéret.
Ebből végül úgy néz ki amit idén sikerült is megvalósítani:
XF 27/2,8
XF 23/1,4
XF 55-200/3,5-4,8
XF 10-24/4Plusz még befigyelt akkoriban még nem jelölt két olcsóbb zoom is:
XC 16-50/3,5-5,6
XC 50-230/4,5-6,7Az 56-os speciel pont átcsúszott 2014 januárra, de végignézve ezt a listát, szerintem így se olyan rossz ez 2013-ra.
És ha már szóba került pár kép a műanyag tele zoommal.
-
FEDman
addikt
Az viszont tényleg fájó, hogy a Sigma mellőzi a Fujit.
A 60/2,8 teljesen jó és olcsó átmeneti megoldás lenne portréra. -
jjeahh
nagyúr
jee, ezzel és az 56-ossal már számomra tökéletes lenne a fuji obipark, kár, hogy marh* drága lesz mindkettő
ha 700 dodónál megállna az ilyen üvegek ára újra elgondolkoznék egy x-e1 vázon
-
Stauffenberg
nagyúr
Valami, amiben az X-A1 messze túlszárnyalja az X-M1-et. Látszik, hogy az X-Trans nagyon nem videóhoz lett tervezve, ebben a Bayer szűrő még mindig sokkal jobb. Az X-M1 (meg az összes X-Trans Fuji) legnagyobb baja, hogy nagyon súlyos aliasing és moiré problémákkal küzd videó közben.
X-A1 (Bayer):
X-M1 (X-Trans):
X-A1 (Bayer):
X-M1 (X-Trans):
Azért ez elég drasztikus különbség. Bár ez még messze nem egy Canon, Panasonic vagy Sony minőség. Pedig ebben is egy hagyományos Sony szenzor van, mint a NEX-ekben... látszik, hogy a Fujit teljesen hidegen hagyja a videózás. De az X-A1 már tűrhető hobbi célra.
-
FEDman
addikt
Fuji X-E2 tapasztalatok.
Nagy kár, hogy a dönthető kijelző még mindig kimaradt. -
Freddy76
addikt
válasz
Stauffenberg #561 üzenetére
Nekem a d7000 eléggé problémás volt a vásárlás után, semmi nem volt pontos rajta... Elvittem a Nikon Magyarországhoz, beállították ("AF sensor beállítás" volt a munkalapon), azóta pontos - nekem van 18-105, 50/1.8, Tamron 17-50/2.8, próbáltam 24-120/4-el és 10-20-szal is. A 35/1.8 ellenben totál szívás volt, beállítani sem tudtam, különböző rekeszen és különböző tárgytávon máshogy volt pontatlan tehát az af fine tune sem játszott. Annyit puffogtam ezen a nikon topikban, hogy szép lassan előjött egy sor nikon júzer, akinek a d7000/d90 problémás volt a 35-tel, ugyanígy. Erről írnak más hazai és külföldi fórumok is. Szépen kialakult, hogy a d90+35, d7000+35, d7000+16-85 kombó problémás sokaknál.
Ez engem csak azért zavar mostanáig, mert nagyon hiányzik a viszonylag kisméretű, ekv. 50 körüli fényerős fix a d7000-re.
-
válasz
Freddy76 #560 üzenetére
Mire gondolok? Ahogy volt kollégám mondta, én mindig csak a p**ra gondolok
Na, addig egy kis játék a távvezérlt EF-20al, hogy nehogy berozsdásodjon
[link]Oszt lassan megérkezhetne már a másik vakum is, kíváncsi vagyok mennyire hasznos a ledes modell/videófény része
Stauffenberg: Finnyás a lelkem a 35 1.8G és a 16-85VR-re. Persze, hivatalosan nincs ilyen probléma a nikon (HU) szerint, ahogy a tamron szerviz szerint se ismert probléma hogy kontraszt alapon nem mindegyikkel megy az af.
/
Tényleg, Freddy, tiéd megy?
-
Freddy76
addikt
Nem tudom, mire gondolsz, de a nikon topik kifejezetten "befogadó". Amikor anno váltani készültem dslr-ről milc-re, nagyon jó és hangulatos diskurzus alakult ki. És ez most sincs másként szvsz. Az már más kérdés, hogy van egy-két ember, aki ott is troll, itt is troll. Pont a napokban kapta meg ez a topik is, hogy a milc nem komoly fotósoknak való...
-
Mindkettő megvan, bár ember függvénye hogy hol mire hogy reagál vagy hogy vesz fel. Van amit támadásnak vesznek (mindkét oldalon) amikor az nem is volt az, és van amikor direkt ócsárolják a másikat (ez főként föntről lefelé). Vannak akik csak mellékesen mosolyogva megjegyzik hogy amiben nincs tükör az gyerekjáték, satöbbi. Tény hogy tapasztalat csere/megosztás helyett sokszor
menstruálóérzékeny emberek belekötnek ebbe, abba. A reklámozás pl részben nekem szólt - bár pl milc X gépet még tán senkinek sem ajánlottam konkrétan a cserélhető obis topikba (X20at már igen). Egy X-E1/X-Pro1 nem az a gép amit ajánlani kell, a kezdő fél tőle, nincs zöld ikon rajta, aki meg megunt esetleg mást, tudja magától is ha ilyenre vágyik.
Régebben az mft topikban találkoztam elég hamar a védekezés/támadás kombóval vélt sérelmek ellen, de most másutt is ezt látom, és ez fárasztó, agysorvasztó és felesleges. Persze mással dolgokkal, vagy fénymásolós rendszerrel meg lehet ettől több tapasztalatot is osztani, hogy mikor, hol és mire harapnak és mire nem azt számomra rejtély.
-
Freddy76
addikt
válasz
Stauffenberg #550 üzenetére
A d7000-ret használod 35/1.8-cal? Nincs vele gondod?
-
jjeahh
nagyúr
fura, de én ezt soha, sehol nem vettem észre, inkább azt, hogy pár canikonos nagyon elfogultan viszonyul a milc-ekhez, ami amúgy nem csoda, a dslr-ek-nek rengeteg idejük volt kiforrni, belevésődni az emberek elméjébe, míg a milc-ek alig pár éve léteznek... én is milc-es vagyok, és valszeg az is maradok, de nagyon valószínű, hogy dslr-em is lesz valamikor, és egyáltalán nem vagyok ellenük...szal...hagyhatnánk ezt a témát végre, egyszerűen mindenkinek másak az igényei, ez a canikon fanok vs milc fanok nagy b*romság...
tényleg kezd odáig elfajulni a dolog, mint a szifon vs zöld robot téma
-
válasz
Stauffenberg #554 üzenetére
lehet rá venni külön, ha az fontos..
-
válasz
Stauffenberg #552 üzenetére
sony rx10 akkor
-
Stauffenberg
nagyúr
Na ja... tökéletes gép nem létezik.
Itt van az X-rendszer nagyjából bármelyik tagja. Nagyon szeretnék az X-család tagja lenni, de a hülye videós becsípődésem nem engedi. Olyan jó áron van az a szerencsétlen X-A1, már holnap elmennék, letenném nekik a pénzt, aztán egész nap élvezkednék vele...
De tudom, hogy nem szabad engednem a kísértésnek, mert videóban nagyon gyenge mindegyik Fuji. Sajnos. Nagy szívfájdalom ez nekem. Egész hétvégén agonizáltam miatta...
-
válasz
Stauffenberg #550 üzenetére
d7100-ról meg a forgatható kijelző hiányzik
-
Stauffenberg
nagyúr
Nekem már a D5200 is tetszett, de egyszerűen hülyét kapok ha nincs két vezérlőtárcsám vagy nincs kitalálva valami rá alternatívaként (pl: Sony Alpha A58-nál hüvelykujjnál van egy Fn gomb, mutatónál meg a tekerő, pazar).
A két nagy gyártó nem szereti középkategória alatt odaadni a dupla vezérlőtárcsát. Pentaxnál már a 130 ezres K-500 esetén megoldották.
BTW a D7000 az általam legtöbbet használt gép az utóbbi időben, szeretem a kezelhetőségét. Biztos nem vennék ennél fapadosabb DSLR-t, mert szerintem ha már ilyen batár dögök ezek, akkor használjuk is ki. Legyen feldíszítve mint a karácsonyfa.
"egy 35/1,8-cal persze odaver, de akkor meg tényleg reálisabb dolog valami kisebb m4/3 váz és egy 20/1,7."
Én is hasonlóan gondolom, nálam ez ilyen utcajáró látószög (vagy az ennél kicsit nagyobb), ahova meg nem a DSLR-t viszem szívesen. Persze azért ha én vennék most Nikon DSLR-t akkor az első beruházásom a 35mm f/1.8 és 50mm f/1.8 párosok beszerzése lenne.
-
FEDman
addikt
válasz
Stauffenberg #547 üzenetére
"Én ezt annyira nem érzem. Azt már inkább (akár ezen a fórumon is), hogy a Canonosok és Nikonosok vannak sűrűn cikizésnek kitéve. A "Milyen gépet vegyek" topikban is elég sűrűn ekézik a MILC mániások a Canon és Nikon rendszereket, hát még azokat akik olyat vásárolnak. Néha a betévedőknek olyan érzése lehet, hogy a CaNikon vásárlók csak csordaszellemtől vezérelt marhák lehetnek."
Pontosan erre gondoltam én is. Az ilyenek miatt alakul ki pl. CaNikonos körökben a kellemetlen szájíz a Fujis kifejezéssel kapcsolatban.
Kár ezért..
Nem csak sok DSLR tulaj nézi le a mirrorless gépeket, de sok mirrorless tulaj is gyakran szívesen hangoztatja, hogy a DSLR-ek kihalásra ítélt őskövületek. Hogy őszinte legyek én mind a két mentalitástól rosszul vagyok. Az én szememben két külön rendszerről van szó, mind a kettőnek megvannak a maga előnyei és hátrányai és csak egyéni döntés kérdése, hogy ki mire mit választ végül.De amúgy tudom, hogy ezt te is hasonlóképpen gondolod. Nem is feltétlen neked írtam amit írtam.
És mielőtt felesleges vita alakulna ki ebből is, leszögezném megint előre, hogy a fent említettekből mindenki tényleg csak annyit vegyen magára amennyi tényleg rá is illik.
-
válasz
Stauffenberg #547 üzenetére
épp ma néztem a imaging-resource-ot, és üssetek meg, de nekem a d5300 kifejezetten tetszik. oké, a keresője még így sem világbajnok, de elviselném, ami inkább zavar, az az, hogy nincs rá kompaktabb méretű és izgalmas obi. egy 35/1,8-cal persze odaver, de akkor meg tényleg reálisabb dolog valami kisebb m4/3 váz és egy 20/1,7.
ha viszont hozzámvágnának egy d5300-at, egyáltalán nem ugranék félre, sőt!
-
Stauffenberg
nagyúr
A D800E darabonkénti előállítási költsége 100 dollárral magasabb, csak azért, mert OLPF nélküli a szenzor. Kisebb a gyártási volumen és +1 gyártósort leköt. Nem csoda egyébként, hogy alig pár hónappal a D5200 piacra dobása után leállították és jött a D5300, immáron azzal az OLPF nélküli 24 megapixeles szenzorral, mint ami a D7100-ban van (más lényeges különbség nem igazán van). Egyszerűen jobban megérte azonos gyártósorról levenni a szenzort.
A nyakamat tenném rá, hogy a Sony kalapálja rá az X-Trans szűrőt a szenzorokra a Fujifilm technológiája alapján. Ez megint egy újabb gyártósor és a Sony is több pénzt kér érte, mintha csak a sima Bayer színszűrős darabot adná el.
"Ennek ellenére szomorúan tapasztalom, hogy a fórumokon kezd néhol kicsit negatív felhangot kapni a Fujis kifejezés."
Én ezt annyira nem érzem. Azt már inkább (akár ezen a fórumon is), hogy a Canonosok és Nikonosok vannak sűrűn cikizésnek kitéve. A "Milyen gépet vegyek" topikban is elég sűrűn ekézik a MILC mániások a Canon és Nikon rendszereket, hát még azokat akik olyat vásárolnak. Néha a betévedőknek olyan érzése lehet, hogy a CaNikon vásárlók csak csordaszellemtől vezérelt marhák lehetnek.
"Azaz egy váz árát alapvetően eddig se a szenzor gyártási költségei határozták meg."
Magam is erre utaltam. Néha gyártási költségben sokkal kisebb az eltérés, mint amennyit a bolti ár mutat.
-
FEDman
addikt
Nekem is szívem csücske a Fuji, szerintem messze a legszimpatikusabb gyártó mostanában. Ennek ellenére szomorúan tapasztalom, hogy a fórumokon kezd néhol kicsit negatív felhangot kapni a Fujis kifejezés. Annak érdekében, hogy a jövőben ez ne így legyen, szerintem érdemes lenne kicsit háttérbe szorítani a vak rajongást, a legendák gyártását és kicsit kevésbé elrugaszkodni a valóságtól.
Az X-Trans szenzor jó dolog, de semmivel se drágább, mint bármelyik mai APS-C szenzor. Mondom ezt azért, mert gyártás szempontból az égvilágon semmilyen különleges nincs. Emiatt aztán szinte biztosra veszem, hogy semmilyen érdemi különbség nincs gyártási költségben az X-A1 és az X- minden más Fuji váz között.
Csak gondoljatok bele, a kettő teljesen ugyanaz. Mind a két esetben ugyanaz a szenzor az alap, de még a "feltét" is azonos, mind a kettőn ugyanolyan színszűrő található, az egyedüli különbség, hogy az X-Trans szenzorra más sorrendben kerül fel az RGB színszűrő. Ha ez érdemi különbséget eredményez gyártási költségben akkor én megeszem a nemlétező kalapom.Meg amúgy is hibás szerintem ez a gondolatmenet. Pár éve pl. egy 550D-ben és a 2x annyiba kerülő 7D-be is teljesen azonos szenzort tett a Canon. Azaz egy váz árát alapvetően eddig se a szenzor gyártási költségei határozták meg.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ez az olcsóbb megoldás, mert az X-A1 szenzora megjön a Sony-tól és lehet rögtön beépíteni, míg a többi még a Fujifilm saját gyártósorain is végigmegy, hogy X-Trans szűrő kerüljön rájuk. Plusz spórolnak még egy kicsit a borításon is. Na meg az is benne van, hogy nem mindegyik gép megy azonos haszonkulccsal és a Fujifilm igyekszik a lelkedre is hatni, hogy inkább a drágábbat vedd (elegánsabb megjelenés, X-Trans mítosz, stb).
-
deja vu
addikt
Oké köszi a választ.
Használtan nagyon sok minden van ebben az ársávban, omd em5, talán nex 7 is. Én ráérek, az is lehet mire veszek valamit még jobbak lesznek. A nex 7-ben nem a d7100, pentax k3 szenzora van? Lényegtelen, majd megnézem. Ezekben a fuji gépekben meg az van amit 3 éve használ a nikon is a d7000-ben?
Cső! -
Arra bátorkodtam felhívni a figyelmed, hogy a nem vázakat, hanem kiteket hasonlítottál, így az obik nem kis árkülönbségét is belevetted
Ha 160ért jó lenne az X-A1 szett és áldoznál 60at a keresőre, akkor:
-még bő egy év garival az X-A1 szett áráért van használt X-E1, és amit keresőre áldoztál volna, abból egy kitből bontott 16-50et tuti tudsz venni.
Ha kell az EVF (nekem mindenképpen kellett, szóba se jött más, ezért vettem én is használt cuccot, kb 18 hónap garival még). -
jjeahh
nagyúr
akkor eltaláltam
én is kisérleteztem ilyesmivel annó, de idővel rájöttem, nem nekem való a vakuval derítés, most öljetek meg, de szeretem portrékon az árnyékokat, néha plafonravillantásra használom a kis metz-et, de csak mert a kis oly nem bírja a magas iso-t...a derítőlap is ott porosodik a szekrényben, majd tavasszal, ha lesz újra gomba leporolom -
-
-
Az objektívekben is van 60k különbözet... Veszel 16-50et, és amikor találtál egyet, mehetsz X-E1 vázat venni. Lesznek normálisabb kezelőszerveid is. Igaz, újonnan ez is majd 300k.
Jó kis videó a fentebbi, mentettem is
Ha egyszer felére esik a palacsinta 27es ára, akkor azzal én is elkolbászolok - bár kb 28mm-ig f3,2 most is rendelkezésre áll.
(a 23 1.4 lehet az igazi, de annyiért veszek egy X100at is - mégha a dslr üvegekhez képest igen jutányos is).Szerk: Nem hiszem hogy ua a szenzor van az A1ben, nem tudnák olcsóbban adni, vmelyik nagytételben nyomott sony szenzor lesz, a d7k-nex6 alapjául szolgálóra tippelnék.
-
deja vu
addikt
válasz
Stauffenberg #529 üzenetére
Az x-e1 350 ezer forint. Az oly, pana keresők ~60 ezer forint körül mozognak, így jó üzlet lett volna x-a1+kereső 220 ezer körül.
-
Stauffenberg
nagyúr
Persze, hogy nem. Nem is azt mondtam, hogy a legjobb. De az árban, gyutávban és fényerőben hasonló darabokkal összemérve egy igazán kellemes darab a legjobbak közül.
(#527) MC Pite: Ez a legnagyobb baj jelenleg a MILC piaccal amatőr szemmel. Egy DSLR szett sokkal gazdaságosabban összehozható, de jelenleg egyik gyártónak sem érdeke azoknak kedveskedni, akik 150-200 dollárt költenének egy fényerős fixre.
A legfontosabb presztízs piacon, az USA-ban a MILC kategória még mindig le van tojva. Előbb az elvakult DSLR mániát kell lerombolni. Ezt lehet egyrészt olyan gépekkel és objektívekkel amik méltón felveszik a versenyt, másrészt meg lehet vásárolni egy Zack Arias-t, hogy mondja bele a kamerába: "A DSLR halott!"
-
válasz
Stauffenberg #529 üzenetére
azért a 16-50 nem egy 18-55...
-
Stauffenberg
nagyúr
Nincs opcionális EVF, de őszintén szólva értelme sem lenne, elnézve a NEX és Olympus gépekhez kapható keresők árát... hát akkor már rögtön jobban megérné az X-E1-et megvenni.
A kitobjektív nagyon jó, az egyik legjobb amit csak kapni lehet nem csak a MILC de a DSLR gépekkel összemérve is. Elég megnézni a kitobjektívvel készült tesztfotók minőségét. A Fujifilm nem szarral gurigázik, még ezt a legolcsóbb kitobjektívet is tisztességgel megcsiszolta.
-
deja vu
addikt
Nagyon jó ára van az x-a1-nek.
Erre lehet rakni elektronikus keresőt mint az oly, pana gépekre? Az üvegek meg tényleg drágák, néztem többe kerülnek mint maga a gép. De itt a kitobjektív is elég tuti nem?
-
válasz
Stauffenberg #526 üzenetére
Az apsc milcek mostohák. Tudtommal nexhez van 1-2 sigma és kifújt. Igaz, mfthez is egy tami utazózoommal van több.
Sőt, X-re van még CZ, csak drágább a fujinonnál is.
Sztem a sigma csak meglépi a 30 2.8 és 60 2.8ast legalább... -
Stauffenberg
nagyúr
Az Artwork nem mérvadó, szerintem kiraktak találomra egy árat és mivel még nem jött meg hozzájuk a gép, még nem frissítettek. Több más helyen is 159.000 Ft az X-A1 + XF 16-50mm kit ára. Azaz kereken 80 ropogós Mátyással olcsóbb az X-M1 kitnél. És közben szinte tökéletesen azonosak. A tesztek szerint az X-Trans hiánya nem sokat számít, így is bitang jó a gép. Én fogtam mindkettőt a kezemben egyszerre és ugyan olyan jól össze van rakva mindkettő, csak az X-M1 egy finomabb, kellemesebb bőrhatású borítást kapott, míg az X-A1 rücskös műanyagot.
Amúgy pont egy angol nyelvű fórumot olvasok ahol éppen parázs vita alakult ki arról, hogy miért nincsenek olcsóbb objektívek a rendszerhez, nem csak Fujinonból, de még third party gyártóktól sem. Tényleg furcsa ez az egész X-M1 és X-A1 jelenség, mert aki annyira spórolni akar, hogy az X-E1/X-E2 vagy az X-Pro 1 helyett ezeket az apróságokat veszi, az minden bizonnyal nem szándékozik egy 500 dolláros vázra 600-1000 dolláros üvegeket felcsavarni.
Mondjuk az egy dolog, hogy a Fuji nem ad ki olcsóbb fixeket, de valamiért a third party gyártókat sem igazán vonzza a rendszer.
-
Fel kéne hívni őket... ha annyi, az brutál jó; de a tervezett árkülönbség kevesebb elvileg.
27mm fixhez: Ha genyák vagyunk, akkor majdnem pariban van* a mft 20/F1.7 palacsintával (*szenzorméret miatt az eredmény), de a hozzá közelebb lévő 17/F2.8 is 'csak' 100k. Miközben 60k egy 35mm 1.8G -
válasz
Stauffenberg #509 üzenetére
A 160 csak a váz ára, a kittnek még nincs ára.(artwork)
X-M1 váz 200, kit 240. (mif..om, 40k újonnan a stabis XC16-50
). 18-55 árkülönbsége 100k.
Ergo az X-A1 kit árát 200.000-re várhatjuk, ami még szintén korrekt.Az az érdekes, hogy az olcsónak szánt 27mm f/2.8 XF még 135k, ami kb a duplája annak mint amennyiért kelendő/reális lenne...
-
Stauffenberg
nagyúr
Remélem az X-A1 / X-M1 párosnál is így működik. Tényleg kell szereznem tesztelésre mindkettőből, mert félő, hogy nem csak a mikrofon bemenet hiányán fog eltaknyolni a gép (letojom, pótolható külső audio felvevővel), hanem azon is, hogy az X-M1 videó módban olyan extrém módon hajlamos a moiré-re, hogy olyat én még soha nem láttam. Kíváncsi vagyok, hogy milyen az X-A1 hagyományos Bayer színszűrővel.
Most már lassan ott tartok, hogy a Sony NEX-5R vázat nézegetem és a kettő között döntenék. Utóbbi megeszi videóban reggelire a Fuji rendszer összes tagját egyszerre. Nem is feltétlenül lenne szükségem a legdurvább videó minőségre, ha forgatunk valami komolyabbat oda úgy is egy seregnyi EOS 5D Mark III jön, de azért amit eddig az X-M1 videó minőségéről láttam az a teljesen hasznavehetetlen gagyi kategória.
Pedig fotóban.... fotó módban röhögve veri a kategória társait.
-
válasz
Stauffenberg #520 üzenetére
Semennyire, ha a záridőt automatán hagyom(A mód), illetve ugyanez S módban. ISO auton van, kivéve állványos éjszakai képeknél.
Rekeszt letekerve annyi a különbség hogy feldobja a bemozdulásra figyelmeztető piktogrammot.Manuálban -ahogy a többi rendszernél is- az expó korrekción mutatja ha már elcsúszunk az ideális expótól. Azaz pl f/8on ahogy egyre gyorsabbra veszem a zársebességet, az expó csúszkán mutatja hogy ez egyre sötétebb lesz - ilyenkor nem változtatja az élőképet. Manuálban, ahogy a többi rendszernél is, az expókorrekció tárcsának nincs hatása.
Röviden A és S és P módban korrigál, M módban kvázi OVFként működik.szerk: Azaz ha jól értem nem úgy van nálam mint Gondwanánál, valamit régebben olvastam erről...
-
Gondwana
addikt
... és pont ez az a feature, amitől agyf@szt kapok az X100s-nél: 7D-nél szépen lehet kapcsolgatni menüben, hogy most akkor expószimuláljon, vagy láthatót mutasson, nekem M módban vakus fotózáshoz kellene, namost olyankor beletekerek ISO200 - f/5.6 - 1/1000s-ot, élességet állítok, és hopp, nem látok semmit, de még OVF-módban se tudok komponálni, mert ott meg a keretet az élességi síkra adja meg, közel sem a háttérre. Régi Fujiknál csak láthatóság-prioritás volt, újaknál csak expozíció-prioritás, nekem meg a kapcsolható változat kellene!
-
válasz
Mathiask #517 üzenetére
Megközelítőleg a kész expót mutatja, ha expó korrekciót nyomsz akkor az élőkép is változik. Így 0 és -2őn nem ugyanazt látni a keresőben. Ugyanígy a fénymérés változtatásakor is változik.
Na, most konkrétan kipróbáltam, sötétben és világosban is, élőkép szépen változik, az eredmény pedig kb azonos az élőképben látottal - főleg hogy preview van szerintem azt mutatja a váz, a nyers képet.
Sajnos a változatosság kedvéert egyik mozgókép rögzítőm sem hajlandó AEL-ra...szerk: Nem tudom mióta van így, én egy fél óra után fw-t frissítettem a gépen, azóta követi az expó korrekciót - pont ez a fasza az evfben!
-
Mathiask
senior tag
"de az EVF felhúzza a képet arra a szintre amilyen kb expó után lesz"
Nem az a baj, hogy nem arra a szintre húzza fel, hanem arra a szintre, hogy mindig világos legyen?
Tehát az LCD/EVF akkor mutatja kb. az expo utáni világosságot, ha a kis (expozíció)csuszkán a nyíl a 0-ra mutat.
Az LCD/EVF ugyanazt a világosságot mutatja akkor is ha a kis expo-t jelző csuszka -2-őn áll és a kép amit lősz teljesen sötét lesz.http://www.youtube.com/watch?v=hBaHVbdK6SE
Itt kb a 14.-ik perctől mutatják.
Az E2-ben ezt megoldották:
http://www.youtube.com/watch?v=w1yVC7-cqOU
Bár számomra kérdés, hogy ez amit mutat az E2 mennyire ugyanaz, mint amit a képen fogunk látni.
Lehet hogy ez csak valami segítség, támpontnak jó, de nem pont ugyanazt a világosságot mutatja. -
válasz
Stauffenberg #515 üzenetére
Egy OVF elsötétülne, de az EVF felhúzza a képet arra a szintre amilyen kb expó után lesz
Illetve Nikon D5100 + DK-21M (1,17×) OVF vs X-E1 EVF: [link]
Azonos zársebességgel, szemléltetve mennyire 'világos' az EVF.Illetve a múltkori EVF-es videónál is van pár AF próbálkozás, extra kevés fénynél (asztalon egy gyertya viszonyításnak). Kár hogy minden amivel videózni tudok még egy kicsit lassít azon amilyen valójában. Persze, nem gyors, csak korrektebb lenne.
Értelemszerűen a fenti példákhoz képest normális fényviszonyok között gyorsabb a gép, elég harapós, vagy inkább bőven jól használható (olyankor nincs huntolás).
-
Stauffenberg
nagyúr
Na megtaláltam a cikket amit még áprilisban olvastam futólag, nem voltam biztos benne, hogy jól emlékszem pontosan mi volt a fennforgás, csak arra, hogy a manuális blendét szűkítve az élőkép elsötétedik (ahogy egy SLR/DSLR is tenné, hiszen azt is arra tervezték, hogy nyitott blendével komponálsz). Most annyira fáj a fejem, hogy a betűket sem látom jól, majd később elolvasom alaposabban, addig is itt van elemzésre, hogy mi vár azokra akik manuális üveggel próbálkoznak.
-
Hát igen, X-A1 a témát figyelőknek izgalmas, átlag user canikon/samsung/sony/pana vonalon tapogatózik a boltban...
XF 35 1,4 pár kép, a vívódóknak
[link]
Nem túl jól sikerült AF videó(sem a 808, sem az X10 nem megy a mf/ael videózás közben), de a lényeg látszik. 35-össel és a 18-55-el.
Ami nem látszik olyan jól: Homogén felületeknél huntól egy kicsit, de szerintem nem vészes ideig. Korábban mikor fókusz sebességről volt szó, picikével a T17-50 2,8 alá lőttem be, de egy leginkább egymáshoz mérve tűnt fel, ha nem konkrétan teszteltem volna éppen őket, azt mondanám hogy olyan gyors. Tele állásban kevés fénynél nem túl acélos a 18-55, célszerű addig nyújtózkodni amíg a gyengécske af lámpa fény ér. Persze olyan kevés fénynél fixet kell használni, de ez más kérdés
. Mindenesetre a nikon af fénye agyonverte a fujiét.
-
válasz
Stauffenberg #512 üzenetére
Használok.
Pontosan nem értelek.Mondjuk nyitva élességet állítok, és ha szeretnék még rekeszelni, akkor lerekeszelem, és exponálok. Kevés fénynél van ennek jelentősége, mert elég fényél eleve 2,8/4-ig letekerem és a fókuszt is úgy állítom. Más kérdés hogy ezt a szenzort kiszolgálni elég jó üveg kell... Manuál blendés üvegeim vannak. A topikjukba épp most csináltam egy összehasonlítást az üvegeimmel. [link]
-
Stauffenberg
nagyúr
Használt már valaki manuális üveget bármilyen X-vázon? Valahol olvastam még korábban, hogy lehetnek problémák az exponálással, mert ha az adapter be is tudja ugrasztani a blendét, attól még a fénymérő csak a nyitott állapotot fogja bemérni, ha pedig nem beugró blendés az üveg, akkor lerekeszeléssel besötétedik az EVF / LCD, ráadásul a hisztogram is megzavarodik tőle (azt nem tudom, hogy ilyenkor a fénymérés jól működik-e).
Van nálam itthon egy nagy halom régi manuális objektív, gondoltam rendelnék 2-3 adaptert eBay-ről (ahogy nézem 2500 - 3000 Ft a legtöbb) amíg nem lapátolom össze a pénzt egy-két jobb XF üvegre. Elvégre van nagyítás meg van focus peaking is, pont erre lenne való.
Remélem ez a korábban olvasott cikk a firmware frissítések által már elévült. Erősítse meg valaki!
-
Stauffenberg
nagyúr
Szegény X-A1-nek csak annyi baja van, hogy a tipikus célközönség nem fog hozzá objektívet találni. Egy darabot sem. A legolcsóbb Fujinon fix üveg is drágább, mint az X-A1, ezt meg nehezen nyeli le Átlag Jóska. Én azért összeszorgoskodnék hozzá egy-két fasza darabot, aztán később már csak a vázat kéne lecserélni az aktuális X-E akárhányra.
Na meg ez sem egy videós gép... a képminőség még oké alkalmi videóhoz, de ebben sincs mikrofon bemenet. Ez egy kicsit letöri a lelkesedésem. Ahogy az is, hogy egy csomó tök jó gép ezen bukik meg nálam. A MILC piacon szinte senki sem törődik a videósokkal, kivéve a Panasonicot és a Canont, de utóbbi meg "rendszerként" nem igazán funkcionál az egy szál csigalassú vázával meg a 2-3 elérhető objektívvel (jó abból mondjuk az EF-M 22mm f/2 egy világklasszis darab, főleg annyira olcsón).
Még a szerencsétlen Sony NEX-ek is itt vérzenek el. Látszólag hatalmas hangsúly van a jó minőségű, sok profi funkcióval telepakolt videós módon, aztán eltaknyolnak azon, hogy nincs mikrofon bemenet, hogy inkább rákényszerülj a saját egyedi portra dugható gagyi mikrofonjukra. Biztos jobban megéri ez így a Sony-nak, mint meghódítani azokat a videósokat, akik a Pana GH vagy a Canon DSLR gépeket túl nagynak találják.
-
válasz
Stauffenberg #509 üzenetére
a sony nex-3nl és ez a kit elég best buy gyanús
-
Stauffenberg
nagyúr
Láttátok beárazva a Fujifilm X-A1-et? Te jesszusatyaúristen! Ez szétbombázza a MILC piacot!
Fujifilm X-A1 + 16-50mm - 159.000 Ft !!!!
Kereken 80 ezer forinttal lett olcsóbb az X-M1-nél, ami nem rossz, az már a fele egy fasza XF 35mm f/1.4-nek. Múltkor beszélgettem a Fujifilm Magyarország egyik emberével aki azt mondta, hogy az X-A1 jobb dinamikával rendelkezik az X-M1 és X-E1 gépeknél és ő személy szerint nem látja hátrányát az X-Trans hiányának. Tesztfotókat nézegetve én sem.
Szerintem kérek tesztelésre az X-A1-ből és az X-M1-ből is, összehasonlításra. Sajnos az X-A1-ből nem lesz az a szép fekete bőr + ezüst színkombináció, de ez legyen a legnagyobb bajom. Ha tényleg olyan jó az X-A1 ahogy sok külföldi review állítja, akkor azt hiszem megvan a karácsonyi ajándékom magamnak. Sőt, talán a hónap végi szülinapomra megveszem.
-
Freddy76
addikt
válasz
PRO-peller #507 üzenetére
Nem a géptől lesz normális/nem normális a fotós.
-
PRO-peller
senior tag
-
Hogy pontosabbak legyünk, az új DX obik kompaktabbak mint tükrösre, például az XF18-55 2,8-4 OIS féenyrejéhez és a stabihoz képest igen korekt méretű! Ahogy az 1,4es 35is, de a leendő 56/1,2 is igen korrekt méretű (de sorolhatnánk az üsszes XF és XC lencsét szerintem).
Csodák nincsenek, egy telével orrnehéz lesz. De ez sokkal jobb ha egy nehéz vázzal van ellensúlyozva? 18-200VR-em határeset volt az 5100on, de elég nehéz kombináció, vigye aki akarja
Igaz, 99%ban a 28-75/17-50/50 fix voltak fent, bár azok is jóval nagyobbak mint a fujinon.
Teszt mellett a lencsékről, vázakról is akadnak jó képek: [link]
Gulyopapa: Nem tudom milyen a NEX7 keresője, de nem hinném hogy annyira rossz, de tiszteletben tartom a véleményedet. Azt tudom, hogy én jobban szeretem az 5100(+DKM21M) kombónál, mert
-előre látom kb milyen lesz a kép, nem vesztek időt, nem kell fölös expó
-bármilyen fényviszonynál normálisan látom az elkészült képet és
-ehhez el sem kell vennem a szememtől a gépet
-nem utolsó sorban hatalmas a keresőben látott kép, kb FF keeső méretű (5D MKII-höz mértem)
-és kevés fénynél látok végre valamit, amíg tükrösnél nem sokat. Sőt, akár éjellátóként is működik korlátozott mértékben. Persze, ilyenkor lagol, letojom, egyébként meg sötét lenne az OVF képe.
Közöld azokkal a fotósokkal akiknek fő/másodgépük milc hogy bénák, amatőrök, ha másutt nagyon nem találsz, ajánlom ezt az oldalt. És egyből azt is látod mit preferálnak, és azt is hogy milyen fotósnak (milyen témákat fényképező) jó a milc, mert mindenre természetesen nem jók (ahogy egy D5100 sem jó mindenre
).
-
Gulyopapa
addikt
A keresőjére nem találtam szavakat, olyan *os !
Össze sem lehet hasonlítani egy normális Canon/Nikon géppel.
Hangsúlyozom : NEKEM elfogadhatatlan.
Hogyne kéne rá nagy obi. Dehogy nem kell ... nem értem
A vejemnek is van 4-5 db fél kilós obija ( a gép 10 deka)
Azé milc hogy lehessen obit cserélni.A MILC egy réteg kategória, amire van kereslet, de egy normális fotós sosem fog méregdrága MILC-ekkel rohangálni.
-
válasz
Gulyopapa #501 üzenetére
- a keresőjével semmi baj sincs, az, hogy te nem vagy evf párti, egy dolog. előnyei is vannak, ízlés kérdése
- a nagy és nehéz dslr fogása valóban sokkal jobb
- de ami a képeket illeti, ott tényleg nincs különbség, hiszen azonos szenzor (a nex-7 mondjuk régebbi, de nem ez a lényeg). nehéz obival tényleg nem jó, de a lényeg pont az, hogy nem kell rá nehéz obit tenni
-
Gulyopapa
addikt
A családban van D7100 ( nekem ) és Nex 7 ( vejemnek ) is ... soha nem kéne a Nex 7 ... a keresője és a fogása tragikus, az egyensúlya egy nagyobb obival pedig tragikomikus ... persze attól még lehet hogy valakinek bejön ez a kis ketyere ...
Amúgy hogy jön ide egy Fuji hirdetés ?
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Anime filmek és sorozatok
- One mobilszolgáltatások
- Házimozi belépő szinten
- Trollok komolyan
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Akvarisztika
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- Huawei P30 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! HP Elitebook 840 G1 - i5-4GEN I 8GB I 180GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Targus Universal USB 3.0 DV1K-2K Compact docking station (DisplayLink)
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C docking station (akár 3x4K felbontás)
- DELL Precision 5540 Workstation i7-9850H Nvidia Quadro T1000 16GB 512GB 15.6 új akksi 1év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest