Hirdetés
- Októberben kerülnek legacy státuszba a régebbi GeForce VGA-k
- A konkurens hardvereken is működőképessé tette az XeSS 2-t az Intel
- Rengeteg monitor kapott G-Sync Compatible hitelesítést az új GeForce driverben
- Kinyitja a pénztárcáját az Apple, hogy behozza a nagy lemaradását
- Kína bekérette az NVIDIA-t, de szerintük nincs hátsó kapu a chipekben
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Aktív témák
-
Pá
addikt
Nektek bejön az A5?
RSS-en látom, hogy jelennek meg az új hírek, de az oldal nem jelenik meg már egy ideje.
-
Oliverda
félisten
válasz
Motion_Blur #27095 üzenetére
Nem tudom, engem annyira nem zavar.
-
Oliverda
félisten
-
Oliverda
félisten
válasz
mefistofeles #27092 üzenetére
Nem úgy fest(ett). A WTCC-s hendikep rendszerhez képest a mozgatható szárny smafu. A szárny csak a versenyen, egyetlen bizonyos szituációban jelenthet előnyt az egyik félnek. A plusz súly nem. Ráadásul a hátul haladó az elől haladó autója által generált piszkos levegő miatt alapból hátrányban van. A DRS ezt kompenzálja, azaz segít abban, hogy kiegyenlítettebb legyen az elől és hátul haladó helyzete:
"A DRS-t pedig szerintem felesleges szapulni. Hogy egyoldalúan a támadó félnek biztosít előnyt? Lehet, de eddig a védekező félnek volt ugyanennyire egyoldalú előnye amiatt, hogy a mögötte haladó a szélárnyékában vesztett a leszorítóerőből, s így gyakorlatilag próbálkozni sem tudott semmilyen akcióval. Nem azért, mert nem volt elég tökös legény, hanem mert a fizikával nem lehet vitatkozni. Aki azt hiszi, hogy az előzések hiánya eddig a versenyzőkön múlt, hát hajrá, próbáljon meg szárnyak nélkül repülni! Valószínűleg hamar rájön majd, hogy a szándék kevés. Ha azt szeretné, hogy az egyik autó teljesen azonos feltételek mellett - egyforma keverékű és kopottságú gumikon, DRS és KERS nélkül - előzze meg a másikat, belelóg a keze a bilibe. Egyfelől ha az az autó annyival gyorsabb a másiknál, hogy meg tudja előzni, mégis milyen úton-módon kerüljön mögé? Másfelől a mezőny ma már annyira erős, százalékosan annyira csekélyek a különbségek a versenyzők között, és mindenki annyira egyenletesen, kevés hibával teljesít, hogy pusztán a képességeire hagyatkozva senki nem szórhatja tucatjával a briliáns manővereket.
Sőt, mondok még valamit: a DRS valójában nem is biztosít egyoldalú előnyt, hanem csak semlegesíti a szélárnyékból eredő hátrányt. Ez nem egyszerűen ravasz játék a szavakkal. Gondoljunk csak bele: eddig, DRS nélkül, hiába volt valaki gyorsabb az ellenfelénél, amint megérkezett mögé, lelassult, anélkül, hogy ezért bármelyikük tett volna valamit. És ez az állapot - ez a hátrány - konzerválódott is mindaddig, amíg valamiért szabaddá nem vált előtte a pálya. A DRS-sel viszont csak az tud előzni, aki anélkül is gyorsabb lenne, vagyis egyszerűen a jogos előnyét használja ki. Hogy miért? Egyrészt azért, mert 1 másodpercen belül önerőből kell megközelítenie a vetélytársát, tehát gyorsabbnak kell lennie nála, másrészt azért, mert ha a DRS segítségével valamiért mégis egy lassabb autó előz meg egy gyorsabbat, az úgyis a sarkában marad, és rövidesen ellentámadást indíthat. Vagyis a dönthető hátsó szárny mindenkinek csak azt a jussát adja vissza, amitől a cizellált aerodinamika megfosztotta; ha úgy tetszik, helyrebillent egy lokális torzulást az erőviszonyokban. A lassabbat nem segíti a gyors elé, de a gyorsnak segít az előzésben. Gondoskodik arról, hogy ne boruljon fel a természet rendje, és a ragadozó falja fel a zsákmányt, ne fordítva. Ilyeténképpen semmi mesterséges nincs benne; különben is, ahogy David Coulthard mondta nemrég, "az egész autó egy előzési segédeszköz." Az 1970-es évek klasszikus felállása, amikor a versenyzők szélárnyékból oda-vissza előzgették egymást, és a lassabbnak a kis légellenállás jóvoltából gyakran valódi esélye nyílt a támadásra, sokkal természetellenesebb volt, mint az a helyzet, amit most a DRS teremtett. Akkor tényleg érvényesült a kontraszelekció. Kínában viszont senki nem nyert (vagy vesztett) érdemtelenül.
Az emberek által alkotott szabályrendszerek között nincs önkényesebb és kevésbé önkényes, csak olyan, ami személy szerint valakinek jobban vagy kevésbé tetszik. Ízlés dolga az egész. A feltételek meg mindenki számára egyformák. Azon lehet vitatkozni, hogy a jelenlegi szabályok túl bonyolultak, de akit ez zavar, az ne foglalkozzon velük; élvezze, amit a pályán lát, és kész. A sanghaji verseny akatt jókat kurjongattam én is. Úgyis mindenbe bele lehet kötni, csak akarni kell. De minek? "
-
mefistofeles
veterán
válasz
Oliverda #27037 üzenetére
"A WTCC-ről hallottál már, és az ott használatos plusz súly alapú hendikep rendszerről?
"
Képzeld hallottam!
Amúgy az ég világon nincs semmi köze a kettőnek egymáshoz. A súlytöbblet azt szolgálja, hogy kiegyenlítettebbek legyenek a versenyek az "előzést segítő cuccok" meg azt, hogy ne csak vonatozás legyen. Vedd már észre a különbséget!
Most is azt mondom, nem találsz még egy versenysorozatot ahol előzési szituációba kerülő versenyzőt direkt erre kifejlesztett technika segít (jócskán hátrányos helyzetet teremtve az elől haladó számára) hogy egy nyomorult előzést esetleg végrehajtson! -
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Nowhereman #27089 üzenetére
Passz.
Eredetileg Geox-ot néztem, csak a teljesség kedvéért csekkoltam a többi nagyobb márkát...
-
Nowhereman
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #27083 üzenetére
csak nem építettek a csukájukba KERS-t?
-
JColee
őstag
-
darál0w
Jómunkásember
válasz
Latissimus Dorsi #27084 üzenetére
azok csunyábbak
-
Latissimus Dorsi
senior tag
válasz
TESCO-Zsömle #27083 üzenetére
Ki ez? Valami maraton futó?
-
D.Orion
veterán
Kers nélkül azért elnézegettük volna még őket pár körön át.
Míg el nem fogynak a gumik valakinél végleg. Nem tudom, Lonzinak itt működött a DRS-e?
Formula1 2011 Chinese GP Alonso Overtakes Schumacher Onboard
-
Male
nagyúr
válasz
Nowhereman #27079 üzenetére
Ok, meghajlok eme szakmai érvek előtt!
-
JColee
őstag
válasz
Nowhereman #27079 üzenetére
Írjál még
-
Nowhereman
őstag
Aha! És ha Webbo edzését nézem, akkor meg alig van a Lotus előtt? Versenyen soha se volt még távolról se akkora előnye a RB-nak, mint az edzéseken. Verseny körülmények közt a Mekin kívül még a Ferrari, Mercedes(legalábbis most ott volt), és a Renault is belül van az 1 másodpercen.
Vettelnek ichbinüberalles komplexusa van. Ha legyőzték, akkor valakit hibáztatnia kell, hogy megmaradjon az ego. -
Male
nagyúr
válasz
Nowhereman #27073 üzenetére
A McLareneket kivettem az 1 másodpercből, ha rendesen elolvastad amit írtam... de valóban, nincs meg az 1 másodperc, hiszen Rosberg jött utánuk az időmérőn, és csak 0,964 másodperc volt Vettel előnye vele szemben... szóval kerekítettem 36 ezredet, így totálisan mellélőttem
Autófüggő is, hogy egy futamon melyik a jobb (mennyire koptatja a gumit pl), így miért kéne belevennem Buttont, amikor a két RB-ről van szó? (mellesleg ha annyira ragaszkodsz Buttonhoz, akkor Hamiltont is bele kell venni, aki meg megnyerte a futamot vele)
Vettel is, az RB is elmondta a futam után, hogy a 3 jobb lett volna... de biztos ők kevésbé értenek hozzá, mint te. -
shev7
veterán
válasz
Nowhereman #27073 üzenetére
azert button hatrakeruleseben nem csak a 3 csere jatszott szerepet...
-
#70869248
törölt tag
kis olvasnivaló annak akit érdekel, nemrég találtam meg újra egy vita kapcsán:
A versenypályák piszkos trükkjei...
egyik kedvenc:
"...esetleg kifut a pályáról, vagy elesik.
-" Én sosem voltam igazán bűnös az efféle dolgokban " - mondja McKenzie. -" De ismerek egy csomó embert aki igen." -
JJános
addikt
Ha nincs más.
-
Male
nagyúr
válasz
Nowhereman #27067 üzenetére
Abban a hozzászólásomban mi volt a mellélövés? Az, hogy a Red Bull a mezőny leggyorsabb autója, vagy az, hogy Vettelnél nem jött be a két kerékcsere, a három jobb lett volna?
-
#70869248
törölt tag
válasz
Qorthral #27065 üzenetére
bezony mindenki megy 1 repülőkört és kész három lépcsőben.
A repülőkörből azért nem engednék, mert ott nagyon összeszedettnek kell lenni, tapasztalhattuk ezt a Superbike-ban éveken keresztül...ilyen hozzáértések hegyeződtek ki mint pl. Corser superpole 'menősége'. azaz ő legendásan össze tudta rakni azt az egy gyors kört.
...és azért három lépcsőben mert szvsz ez jó dolog...az egy mért körös lebonyolítás már túl gyors, legyen azért mit nézni, és több esély a rontásra és a javításra is, mindig csak egy kör, de az kétszer ...középmezőnynek mondjuk háromszor oda kell tennie magát, q1-q2-q3 is kemény, míg a mezőny vége a Q3-ba már valszeg nem jut fel, Q1 pedig a mezőny elejének nem kihívás.
Időtartamban maradjon, de mért körben kicsit fokozni kell a feszültséget szvsz. -
Nowhereman
őstag
Gratulálok a sorozatos mellélövésetekhez.
A 2-3 kiállásos taktikáról való filózás csak egyfajta RB. féle parasztvakítás arról, hogy most Newey nem tudott annyival jobb autót adni Seb valaga alá, ami ellensúlyozta volna Lajos nagyobb tehetségét. Ha meg megnézné valaki a teljes tabellát, Lajoson és Webbon kívül inkább buktak mintsem nyertek a több abronccsal. Webber bravúrjához meg az is kellett, hogy úgy cseszték el a beállításait, hogy bár a kemény abroncshoz katasztrófa volt - a vánszorgás mellett is a 8. körre már elhasználódtak - de a lágyhoz tökéletesen illett. Ha 2 körrel korábban cserélt kereket, talán a győzelem is meg lett volna.
-
Qorthral
őstag
válasz
#70869248 #27060 üzenetére
Hogy érted, hogy ugyanebben a 3lépcsős rendszerben?
Mindenki megy sorban 1 kört és a legrosszabb 7 kiesik, aztán megint ez és végül megitn a TOP10ben?
Egyrészt erre nem lenne idő, másfelől most is majdnem ugyanez zajlik. Most annyival különb ennél, hogy előfordulhatnak zavarások ill. lehet még több kört menni, de a TOP10 alig alig megy 1-2 gyors körnél többet etaponként. Sztem egyik sem jó.
Ok, belátom, nehéz olyan időmérő rendszert találni, amely néző és reklámszempontból is igen jó, ráadásul korrekt az eredményt tekintve is. -
Qorthral
őstag
válasz
-Mike- #27057 üzenetére
Mint fentebb olvashattad, épp azt a tábort képviselem, akik szerint egyáltalán nem rosszabb az F1, mint régebben. A versenyek még jobbak is idén. Ugyanakkor ez a gumispórolós, többrészes, unalmas időmérő igenis vacak. Lehet, hogy szerinted nem, de engedtessék már meg nekem, hogy elmondjam erről a saját véleményemet is. Talán egy F1 fórumon elfér, nem? Talán pont erre (is) van az ilyesmi ugye.
Menj a saját blogodra, ott nem fogsz olvasni mástól semmit, ami nem tetszik.
Amúgy meg viccnek szántam a fentit, bár úgy látom nem igazán jött át. Egyébként a mostani rendszernél az sem lenne rosszabb.
A többesszámot nem értem, kivel is veszel egy kalap alá és miért is? Nem kellene.
A nagy tanításaidból meg nem kérek, tartsd meg magadnak. Kösz -
JJános
addikt
Egy hír Norbiról. Bizakodnak. [link]
-
[CS]Blade2
addikt
Persze, gyula ökörségei nem működnének, csak a redbull-nál, az is csak arra lenne jó, hogy a saját helyzetüket nehezítsék.
Én azt mondom, hogy eddig feltették a Q1-ben a lágyat, pl a Ferrari és attól lefele mindenki, és Kínában jól is tették, mert nélküle bármelyikük kieshetett volna, ha webbert nézzük. De sok helyen elég a kemény még a Ferrari-renyo-merci triónak is, vettelnek meg Kinában a kemény is elég volt. A új gumi pedig sokat jelent a versenyen, így szerintem nem fognak ennyire rámenni a biztos bejutásra. Eddig szinte mindenki használta az összes lágy szettet. Egy állandó Q2-esnek nem biztos, hogy érdemes feltenni 2 szett lágyat, ha az elsővel is jó időt ment, és tudja, hogy még egy új gumi kéne, hogy 1 vagy két hellyel előrébb végezzen, de lehet, hogy nem is javít a 2. szettel, viszont a gumi mindenképpen kopik.
Pl. Vettelnek mekkora előnye lenne, ha 1 keménnyel bemegy a Q2-be, ott feltesz 1 lágyat, és 1-2 gyorskörrel bejut a 10-be, és megint csak 1 körre játszik, és teszem azt jó kört fut, és így is első, de legyen benne hiba és csak a 2.sorból indul, de minden kerékcsérénél új gumit kaphatna.
Vagy nézzük hátrébb, a két lotusos pl 2 vagy 3 szett lágy gumit elhasznál, hogy eldöntsék, melyikük induljon a 19. és melyikük a 20. helyről. Eddig mindig Kováé lett a 19. és Trullié a 20. Ezt 1-1 szettel is lejátszhatnák, és a versenyen végig új gumikon mehetnének. -
#70869248
törölt tag
+ egy szavazat a repülőkörös időmérőre, és az uebben a háromlépcsős rendszerben, én a superpole-ban azt szeretem hogy kihegyezi a versenyző teljesítményét, egy körre kell felfújnia magát, ott kell kiautóznia a százados különbséget, és ez mellett idő és pénztakarékos is.
Mondjuk én ezt pont leszrom mert szívesen nézem bármilyen is, viszont azért lényeges.
Szal a superpole-n tud borulni az erősorrend, mert nem hozza ki egy körön a technika a versenyző hiányzó (esetleg hiányzó) kvalitásait nullára.
A verseny nem rossz, csak nem jók a pályák...több dimb és domb kellene, ha úgy tetszik több Spa. -
-Mike-
addikt
Csak hogy szemléltessem, mennyivel más volt 9 éve az F1: [link]
-
Male
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #27056 üzenetére
Azért ez a nem is érdemes feltenni dolog... ezt "Gyulám" találta ki abból, hogy Webber hogy feljött, és majdnem elkapta Vettelt is. Csak két dolgot hagyott ki a számításából:
- A komplett mezőnynél (jó, a McLarennél már nem) egy kb 1 másodperccel gyorsabb autóval csinálta ezt
- Vettel kétcserés taktikája nem jött be, a három volt itt az előnyösebb -
-Mike-
addikt
válasz
Qorthral #27052 üzenetére
Ezt akár hivatalos formába is öntheted és elküldheted a jeantodt@fia.com címre, elfér a többi spamje között.
Mindig ez a kurva elégedetlenség, vagy ez nem jó vagy az nem jó, de amikor nagy ritkán jön tőletek egy új ötlet, hogy min és hogyan kellene változni akkor derül ki, hogy vagy fingotok nincs róla vagy leírtok akkora blődségeket, hogy az ember haja az égnek áll.
Azért végignézhetnétek egy régebbi időmérőt vagy egy egész szezont, hisz' régen mennyivel jobb volt minden. Csak a szépre emlékeztek, nem volt az jobb semmivel sem. -
[CS]Blade2
addikt
Szerintem mostantól változni fog az időmérő menete, főleg, ha lehet előzni az adott pályán. Aki be tud menni 1 szett keménnyel, az megspórol kapásból 1 lágyat, ha nem megmarad az összes.
A Q3-ban mindenki bent fog ülni, nem érdemes 2 lágyat feltenni, hogy 1 vagy 2 hellyel előrébb kerüljenek. A FI-Sauber-Schumi csoportnak meg el kell gondolkodni azon, hogy megéri-e 3 szett lágyat elhasználni, hogy talán bekerüljenek a Q3-ba, és gumi hiányában esetleg ott még egy használt lággyal csatázzanak a 9. helyért.
-
Qorthral
őstag
válasz
Motion_Blur #27053 üzenetére
Csak próbálok felnőni Börni papához
-
darál0w
Jómunkásember
válasz
Motion_Blur #27053 üzenetére
egyik jobb, mint a másik
-
Qorthral
őstag
válasz
Nowhereman #27048 üzenetére
Sokra mennek a reklámidővel, ha fele annyi ember sem nézi az időmérőt így, mint 15 éve.
A versenyek jók, de az időmérőn van még mit javítani.
Pl lehetne 4*12 perces az időmérő, mindnél akárhány kört meg lehetne tenni. Lenne 2 db lágy gumis IM, 2 db kemény gumis, mindkettőnél lenne egy teli meg egy üres tankos. (Mondjuk telitank = a boxutcából mindig egy versenytávnyi benyával kellene kigurulni.) A 4 "kisedzés" nyertese 1-1 pontot kapna és a legjobb átlagidővel rendelkezőé lenne a pole, stb. -
Male
nagyúr
válasz
Nowhereman #27048 üzenetére
Arra találták ki, de most, hogy átvariálták már az idő elosztást, és beszüntették az üzemanyag fogyasztó körözgetést, egészen jó lett az időmérő.... kb annyira már, mint a régi 1 órás.
Még ezt az ugyan azzal a gumival kell indulni dolgot kéne kivenni (úgyse játssza meg senki a keményet)... sőt, plusz lágy gumi csak az időmérőre, amit a versenyen már nem használhatnak, és már-már tökéletes.( bár kíváncsi lennék egy olyan megoldásra is, hogy egy 20 perces Q1, mint most... aztán pedig egy 20 perces minifutam, és annak a végeredménye a rajtsorrend másnapra... esetleg itt némi pont kiosztása is már )
-
zuchy
őstag
válasz
werszomjas #27049 üzenetére
Tavaly Vettel is csak egy körre szokott kijönni, megfutotta a legjobb időt és ment be. Persze ez inkább 3 kör. A lággyal mindig spóroltak, ezen nincs semmi meglepő.
Persze, aki tud menni egy jó időt és biztonságosnak érzi a helyét, akkor nem fog kijönni a nézők szórakoztatására. De a Q3-ban a legtöbben két etapot mennek. Megy a taktika... -
-
gombsadi
aktív tag
válasz
Qorthral #27044 üzenetére
En az 1x1 oras idomerovel kilennek bekulve,ahol nincsenek a jelenlegi idota szabalyok, had leyyen a pole ugyan az, mint 15eve!
Tudom, hogy a verseny reszet vedted, de arra akartam ezzel ravilagitani, hogy a szabalyokkal, tulszabalyzassal(fuggetlenul az allithato szarnynak, ami jo otlet szerintem, a kers az kevesbe) teszik tonkre a forma 1-et. Annyira kezivezerelt mar, nem igaz, hogy nehany szabalyon nem lehetne lazitani. Az, hogy tul biztonsagossa tettek, megolte a sportot. Szerintem. Nagy rajongoja voltam a forma 1-nek, de biz isten, a tavalyi es a tavaly elotti, meg a 2008as idenybol sok versenyt kihagytam. Egyszeruen nem volt erdekes. Pedig most is lennenek Sennahoz, Prosthoz, Mansellhez, Alesihez stb. merheto pilotak, de a csapat, a tulszabalyozas megoli a versenyt. Az idei ev eddig izgalmas, nezem is oket, mar tavaly, a szabalyok miatt eldontottem, hogt ujra kovetem az esemenyeket. Maradjon is igy, mert az utobbi 9ev legizgalmasabb szezonja szerintem, remelem lesz jobb is! -
Qorthral
őstag
válasz
gombsadi #27043 üzenetére
Bár a múlt hétvégi időmérő speciális okokból végig elég izgalmasra sikerült, egyetértek Veled.
Igazság szerint csak a verseny izgalmait taglaltam és védtem fentebb, az időmérő a fejemben sem volt. De most hogy említetted, valóban nem hagyhatjuk figyelmen kívül. Az F1-es időmérő szisztéma szerintem is vacak, sajnos ezen tényleg van mit javítani. Viszont a vacakságát kizárólag a sorozatirányítók infantilis lebonyolítási szabályai okozzák... (Bár a kieséses rendszer nem rossz ötlet, nem igazán vált be szvsz.)Talán van remény rá, hogy ez aránylag hamar megváltozzon. Messze jobb volt az a rendszer, ami az általad említett években is volt, a 2X1 órás korlátlan körözgetés (ill. az 1X1 órás rendszer is). Persze annak is voltak hátulütői, de tény, hogy Senna, Prost, Mansell, stb. idejében érdemesebb volt megnézni az időmérőt. Amúgy az idei versenyeket elnézve még nevetségesebb az időmérő, hiszen sokkal kevesebbet is számít, mint az eddigi években. Szóval nem elég, hogy unalmas, még érdektelen is szinte.
Igazából azzal az eggyel tudom nyugtatni magamat az időmérők alatt, hogy a pár évvel ezelőtti rendszernél (mindenkinek 1 db köre van és egyesével mennek...) még ez is sokkal jobb. -
gombsadi
aktív tag
válasz
Qorthral #27038 üzenetére
Nagyon jok az erveid, es egyet is ertek sokkal. De had kerjelek meg, egy 1988as, egy 1992es, 1995os es egy 2010es idomerot. Nem tudom, hogy te hogy vagy vele, de azok izgalmasabbak voltak. Amiota megszuntek az edzes gumik, meg lett 107% meg a tobbi okorseg, nem nezek meg egyetlen egy idomerot sem! Ugye ennek a sportnak a csucsot kellene kepviselni, folyamatosan a hataron, vilagcsucsok dontogetes kezelebe kellene lenni, de a mostani idomero egy langyos szar.
-
Qorthral
őstag
válasz
Nowhereman #27041 üzenetére
Persze, egy Liuzzi nem egy Alonso vagy Hamilton szint. Ugyanakkor ez így van jól. Egyébként pedig a TOP20-ban a hátrébb lévők gyengébb verdával sincsenek 2 mp-nél jobban lemaradva, szóval nem kellene senkit legagyizni. Soha nem volt 20 ugyanolyan képességű és tudású versenyző, mindig voltak gyengébbek. Emiatt hőbörögni (főleg, mikor sokkal kisebb a tudásbeli különbség az egyes versenyzők között, mint amit sokan gondoltok) egyszerűen nevetséges. Ez így van jól.
-
Nowhereman
őstag
válasz
Qorthral #27038 üzenetére
Azért nem kell túlzásokba esni. Nyers köridőkben valszeg tényleg 1 másodpercen belül lenne a mezőny, de fejben azért kemény különbségek vannak. Mondjuk tavaly Vettel helyében (RB verdával, fényesre nyalt üleppel), legalább a mezőny fele VB. lehetett volna, de amit az elmúlt versenyen Lajos(sorra levadászta a mezőny krémjét) vagy Webbo(vert szituból átcsörtetett a mezőnyön) művelt, már nem lehetne majd mindenkit megvádolni azzal, hogy szintén képes lenne rá.
-
proof88
addikt
Zengő Zoltán véleménye a szabadedzésekről
Akinek van Eurosport2-je, az 14:00-tól ma nézheti Norbit. Egyébként a versenyek holnap lesznek fél12-től a sima Eurosporton.
-
Nowhereman
őstag
válasz
mefistofeles #27036 üzenetére
A F1 mesterkélt, de nem unalmas. Van előzés bőséggel, csak a közvetítők bénáznak. A pontszerző helyek mögé nem közvetítenek. Ausztráliában Barikának is csak a Rosberg torpedóját mutatták, pedig az is megért volna néhány replayt amit azelőtt művelt. Föltételezem nem csak az én figyelmemet kötné le jobban Vettel magányos körözgetésénél egy 11. helyért menő di Resta-Kobayashi csörte.
-
Qorthral
őstag
válasz
Oliverda #27037 üzenetére
"Amúgy erősen túl van misztifikálva az, hogy mondjuk 10 éve mennyivel jobbak voltak a versenyek. A nagy lótúrót voltak jobban, aki ezt mondja abból csak a nosztalgia beszél."
Abszolút így van. Sok kis kényes primadonna azt hiszi, hogy az elmúlt 50 év F1-e a maihoz képest lehengerlően izgalmas, fair, varázslatos volt és a mostani egy kalap alá sem vehető vele. Kötelezném ezeket a fintorgókat, hogy nézzenek végig zsinórban 3 versenyt mondjuk 2004-ből, majd az idei eddigi 3 futamot. Utána írjanak ismét ide arról, hogy mennyire unalmas az F1.
"mefistofeles: Érdekes módon más versenysorozatokban nincs olyan, hogy mesterségesen segítik a hátul haladót hátha akkor előzni tud. Ennek ellenére viszont 10x ennyit előznek! ...érdekes......"
Apukám, Te meg is nézted a futamokat idén vagy csak divatból fikázol?
SOHA nem volt még annyi előzés futamonként az F1ben, mint az idei 3 futamon. Például a Kínai nagydíjon 86 előzést láthattunk. Ennek a 10x-ese 860. Kíváncsian várom a linkedet olyan "más versenysorozatbeli versenyről", ahol "nem segítik mesterségesen a hátul haladót" és "ennek ellenére" legalább 860 előzés látható a futamon. De tudod mit? Elég lesz 500 is. Sok sikert. Ja, persze hozzátenném, hogy annak is megvannak a komoly (aero) okai, hogy az elmúlt években miért nem volt annyi előzés, mint más sorozatokban, ahol sokkal butábbak pesze az autók. Pont azért nem, mert itt nem olyan buták. Lásd részletesebben a lentebb linkelt cikkben ill. itt fentebb a fórumban. Ezért volt szükség a módosításokra és szerintem nagyon is beváltak.
Amúgy pedig az egész "mesterséges F1" mizériáról hasonló a véleményem, mint Farkas Péternek: fel van fújva az elégedetlenség, holott a dolog teljesen rendben van. Nem igaz, hogy így nem a jobb pilóta/autó párosok nyernek. Ki merné azt állítani, hogy a Kínai Nagydíj első 10 helyezettje nem reálisan a kb. legerősebb 10 pilóta/autó párost képviseli? (Max Heidfeld lóg ki ugye). Hadd emlékeztessek, az első nyolcban a 2 Red Bull, 2 Mclaren, 2 Ferrari és 2 Mercedes végzett. Ez valóban "véletlenszerű, mázlitól függő" kimenetel? Nem, ez a papírforma, lássuk be. Avagy a puszta erősorrendtől (ld. rajtsorrend) olyan messze lenne a kialakult végeredmény? Dehogy. Mégis baromi izgalmas módon alakult ki az eredmény, nem rajttól célig vonatozással. Ez benne az igazán jó. Nem borít mindent a feje tetejére az erőviszonyokat nézve, de izgalmassá teszi a papírformát!
Megjegyzem, a box, a taktika és a technika ill. gumik régóta rengeteget számítanak. Érdekelne, hogy azok közül akik most fanyalognak a KERS, Pirelli, DRS hármasra hányan dicsőítették pár éve a JT-RB-MS hármast amikor Sumi versenyek tömegét ügyes taktikával, sokszor előzések nélkül (pl 4db boxkiállás a többiek 2 kiállásával szemben) nyerte. Az nem volt akkor "mű" F1, ahol "nem a vezetői tudás számított", hanem a taktika meg a gumi? Dehogy volt! Nagyon is rendben volt az is, ahogy rendben van ez is. Akinek mindez nem tetszik, menjen gokartversenyt nézni. A F1 sosem egyenrangú autókban azonos gumikkal és feltételekkel/taktikával versenyző pilóták küzdelme volt. Soha nem is akart az lenni, így aki ezt hiányolja, az álljon már meg egy percre és gondolkodjon is egy kicsit.Ja, és ezt olvassa el aki még nem tette, talán utána jobban képben lesz a "mesterségességet illetően".
Fizetős pilóták, gagyi versenyzői színvonal:
Ki a gagyi szerintetek? Mert szerintem max Karthikeyan (esetleg Maldonado) mondható klasszissal rosszabbnak a többieknél. A maradék 22 pilóta elsőrangú. Hadd idézzek Farkas Pétertől:" A versenyzők szerepe éppen ezért nem csökkent, hanem nőtt. Kevésbé lehet hibázni. És ne felejtsük el, hogy az F-1-es mezőny első húsz helyezettje között az időmérőkön általában kisebb az időkülönbség, mint a GP2-ben, ahol pedig mindenki egyforma autókat használ. Ez igazán rendkívüli, és a versenyzők kvalitásairól árulkodik."
-
Oliverda
félisten
válasz
mefistofeles #27036 üzenetére
"Érdekes módon más versenysorozatokban nincs olyan, hogy mesterségesen segítik a hátul haladót hátha akkor előzni tud."
A WTCC-ről hallottál már, és az ott használatos plusz súly alapú hendikep rendszerről?
"sokszor tényleg a szerelők döntik el aminek ugyan mi köze egy autóversenyhez"
Amióta van boxkiállás mint olyan, azóta ez létezik, és rendszeresen elő is fordul. Nem értem, hogy ebben mi az újdonság.
Amúgy erősen túl van misztifikálva az, hogy mondjuk 10 éve mennyivel jobbak voltak a versenyek. A nagy lótúrót voltak jobban, aki ezt mondja abból csak a nosztalgia beszél.
"Esőben nem indulunk, ha kétszer irányt változtat az elől haladó akkor már "cikázik" és megbüntetik stb. röhejes és töketlen szabályok......."
Mondjuk ezzel egyetértek.
-
mefistofeles
veterán
válasz
Nowhereman #27035 üzenetére
Sok mindenben egyet értek DEV NULLal! A mai versenyek unalmasak és sokszor tényleg a szerelők döntik el aminek ugyan mi köze egy autóversenyhez? Az egész sorozat vergődését mutatja pl. az állítható szárny is. Érdekes módon más versenysorozatokban nincs olyan, hogy mesterségesen segítik a hátul haladót hátha akkor előzni tud. Ennek ellenére viszont 10x ennyit előznek! ...érdekes......
Esőben nem indulunk, ha kétszer irányt változtat az elől haladó akkor már "cikázik" és megbüntetik stb. röhejes és töketlen szabályok..........bocsi ezt nem Nowheremannak szántam csak úgy általánosságban.....
-
Nowhereman
őstag
válasz
#70869248 #27034 üzenetére
Amíg bőrni a F1 közelében van, addig jobb nem lesz, mert addig minden változtatás arról fog szólni, hogy az ő pénztárcája vastagabb legyen. Ha a médiának cirkusz kell, hát cirkuszt csinál. Ha ehhez pankráció szintre kell zülleszteni a versenyt, hát gondolkodás nélkül megteszi.
A csapatok is pízt akarnak, de börni nem ad. Emiatt a szponzorok által tolt sofőrök jutnak előrébb, mint az igazi fenegyerekek. Az utóbbi években kb. Kobayashi volt az egyetlen, aki tényleg pusztán tehetséggel szerzett magának egy stabil ülést. Még di Restának kellett Mercedes támogatása.
És miért volt jobb régen? Mivel akkor kevésbé volt elpénzesedve, a top kocsikban fenegyerekek ültek, és rájuk emlékszik az ember, nem a fizetősökre. A mai sem rosszabb, ha a mesterkélt káoszt olyannak tekinti, mint az esőt, és a sztárolt töketlenbecik mellett a fenegyerekekre figyel, még ha azok hátrébb küszködnek is. -
#70869248
törölt tag
válasz
DEV_NULL #27027 üzenetére
ki nem tojja le
figy, az eltérő véleményben az a jó, hogy ütköztetheted, és kiderülhet hogy mennyire megalapozott a sajátod és az ellenvélemény is...ezen nincs mit berágni, ez szvsz jó dolog.
...
Az F1-nek sok baja van az ziher, de ezekkel nem tudsz mit csinálni...ne is akarj. nem fogod tudni rábírni az F1-t hogy jobb legyen, mert az nem igazán megengedhető már....talán utoljára akkor volt rá esély amikor a csapatok szakítani akartak, akkor egy darabig olyan pályákra kényszerültek volna szó szerint és minden más értelemben is, hogy egy más típusú F1-re lett volna esély.
Jelenleg az F1 annyira lehet vagány amennyire a lila műszálas zakó alatt lehet, ez vqan....keretezve van a biztonság által (legfőképpen), az FIA érdekei által, az F1 érdekcsoportjának akarata által, média által, lekötött szerződések által....és még kisebb-nagyobb arcok elképzelései által.
Ezen belül lehet vagánykodni, sztem néző ezen nem tud változtatni...még sok néző sem, mert mi vagyunk a birkák, és ez sok médiakolomp által vezetett nézőre absz, igaz is.
...ha megváltozik, akkor az vagy lassan jó irányba, vagy gyorsan valami karakteres belső versenyző/csapatfőnök által, aki felrúgja ezt az egészet...kicsi hasonlóan mint ami hatalma volt Rossi-nak a MotoGp-ben, ....az F1-ben egy nagyobb bátorsággal bíró arc, aki hasonló erőt birtokol nagy dolgokat mozdíthat meg szvsz. -
Dumb
senior tag
Valaki hozza vissza Palikot!
-
attisx
addikt
válasz
Nowhereman #27022 üzenetére
Ezek szerint én idáig nem a megfelelő féltucattal próbálkoztam...
-
proof88
addikt
-
DEV_NULL
őstag
"A nézők látványosabb versenyt akartak. A gumik, a DRS és a KERS segítségével pontosan ezt próbáltuk megadni nekik. Aki a kínai futam után arra panaszkodott, hogy unalmas a Formula-1, azon nem lehet segíteni."
Gumispóroló verseny volt!
-
Pompi
nagyúr
válasz
Oliverda #27016 üzenetére
A vicc az, hogy amikor bejön a race edit oldal, akkor egy pillanatra megjelenik Malaysia is (*), aztán eltűnik. Valami bug lehet, remélem javítják, onnan kellene a klipp nem a youtuberól.
(*) Alig észrevehető, én egy slow motion videót csináltam a monitorról, azon néztem vissza
-
Pompi
nagyúr
A malaj összefoglalót skippelték a srácok?
A kínai izgalmasabb volt biztos
Itt a letölthető verzió: F1 2011 China Race Edit (mkv)
-
Oliverda
félisten
válasz
DEV_NULL #27008 üzenetére
"Továbbra is legyen teli tank + olyan gumiszett ami kibírja az egész versenyt, aztán hadd menjen az autóverseny."
Akkor az egész verseny csak a spórolásról szólna mindenkinek aki célba akar érni.
"Most komolyan, neked attól lesz jó egy verseny, hogy azért van a rengeteg előzés kinek milyen állapotban van a gumija?"
Igen. Mert az F1 nem arról szól, hogy mindenkinek ugyanolyan autója van és mindenki ugyanúgy tud vezetni. Ezekből a különbségekből (is) adódhatnak az izgalmak. A többit attisx leírta.
Esetleg nézz helyette curling-et.
A Withmarsh-féle utolsó bekezdést pedig neked ajánlom.
-
attisx
addikt
válasz
DEV_NULL #27008 üzenetére
"Továbbra is legyen teli tank + olyan gumiszett ami kibírja az egész versenyt, aztán hadd menjen az autóverseny."
Már nem azért, de ebből nem izgalmas autóverseny lenne, hanem csak még a tavalyinál is unalmasabb gumi és üzemanyag kímélő vonatozás. Ahhoz, hogy mindenféle előzést segítő rendszerek nélkül is izgalmas futamok legyenek minimum a 90-es évek szintjére vissza kellene butítani az autók aeróját, illetve egységes és faék egyszerűségű fenéklemezt+ diffúzort előírni. De tekintve a jelenlegi fejlesztési megkötéseket, ennyi erővel már akár egyen szériát is csinálhatnának az F1-ből. Ebből viszont én nem kérek, és valószínűleg sokan mások sem.
Amúgy nekem a DRS-el és a KERS-el egy bajom van, mégpedig hogy hülyén van szabályozva a használatuk. Például a KERS önmagában is sokkal izgalmasabbá tehetné a futamokat, hogyha nem körönként X másodpercben lenne limitálva a használata, hanem az egész versenytávra lenne 7-8 percnyi összhasználat meghatározva, amit aztán mindenki úgy osztana be, ahogy tudja/akarja. Ugyanezt eltudnám képzelni a DRS-re is, esetleg annyi különbséggel, hogy nem időlimitet állítanék fel, hanem a gombnyomások darabszámát maximálnám. Mondjuk 20-30 alkalommal lehetne aktiválni a szárnyat versenyenként, természetesen az "előzési zóna" menne a kukába, és mindenki szabadon használhatná a keretét támadásra, védekezésre, vagy simán csak köridő javításra.
(#27007) Pá A varázsszó: Replay Media Catcher 4
-
kpal
nagyúr
Ezen mindig mosolygok [link]
-
DEV_NULL
őstag
válasz
Oliverda #27005 üzenetére
Továbbra is legyen teli tank + olyan gumiszett ami kibírja az egész versenyt, aztán hadd menjen az autóverseny. Sajnos ez a gumigyártónak nem lenne biznisz, nem véletlen például az sem, hogy mind2 keverék rá van erőltetve a versenyzőkre..
Más: Most komolyan, neked attól lesz jó egy verseny, hogy azért van a rengeteg előzés kinek milyen állapotban van a gumija? Még mindig azt mondom ez így nem is autóverseny, gumispóroló verseny annál inkább. Nem kéne ennyi midnent tíltani a csapatoknak, kezdve a tesztektől egészen az összes technikai megoldásig (elvileg ez az autósportok csúcsa). Annyi kéne csak, hogy megszabják a hengerszámot, lökettérfogatot meg talán turbót, a többi a konstruktőrökre van bízva. Akkor aztán lenne autóverseny a javából és nem lenne szüksége ilyen röhejes DRS (maga az állítható hátsó szárny jó megoldás, csaka körítés amit kap az eglég vérlázító számomra) féle megoldásra meg 10 kör alatt fossákopó gumikra.
-
Pá
addikt
Pls szóljatok, ha fent lesz youtubeon vagy egyéb letölthető formátumban HD-ben.
-
kpal
nagyúr
válasz
hunnylander #26987 üzenetére
Nekem külsőre jobban bejön ez a mostani nagy szárny
#26993) Motion_Blur:Hamilton hogy fog irigykedni az italgyártóra
-
Oliverda
félisten
válasz
DEV_NULL #27003 üzenetére
Minél kevesebb ideig bírja, annál jobb. Ez nem hosszútávú megbízhatósági verseny, hanem Formula 1. A tavalyi traktorgumis birdzssztón már egy rossz vicc volt, aminek köszönhetően kaptunk néhány kiszámítható és unalmats versenyt. A Pirelli érkezésével csak nyert az egész sport.
-
Sherman
tag
Nagy sebességgel, légörvényben autózva látszik jól a Red Bull első szárnyának a mozgása, Webber vs Button onboard
ugyanez McLarenben ülve, Hami vs di Resta -
DEV_NULL
őstag
válasz
Oliverda #27002 üzenetére
Nem az a problémám, hogy hány szettet lehet használni, hanem azzal, hogy 1 szett semeddig sem bírja.
Annyi a lényeg, hogy én gyerekkorom óta F1 rajongó vagyok, de évről évre egyre nagyobbat csalódok benne. Ennyire még egyik évad sem volt számomra kiábrándító, mint amit eddig láthattunk.. Elqrvul az F1 is!
-
DEV_NULL
őstag
válasz
attisx #26995 üzenetére
Évekkel ezelőtt, mikor nem ilyen kis elkényelmesedett arcok versenyeztek, nem nyavajgott senki a leszorító erő hiánya miatt, előztek és kész.. Baromság a DRS, arról nem is beszélve, hogy KERS nélkül nem ér túl sok mindent. Talán akkor lenne értelme, ha mindenki saját belátása szerint használhatná az egész verseny alatt és nem csak a hátul lévő egy adott szakaszon.
Az pedig ami a gumikkal megy, szintén röhej. Most gumispóroló + szerelők kerékcserélő versenye van, vagy autóverseny??!
Aktív témák
- Samsung Galaxy Buds 3 Ezüst! Bontatlanul garanciával!
- HP Elite x2 1012 G2 Touch 2-in-1 LTE/4G Win10 Tablet billentyűzettel, üzletből, garanciával
- Apple Watch Ultra hibátlan 2026.08.06.MM jótállás
- Intel Pentium Gold G5420T Eladó!
- BESZÁMÍTÁS! Asrock B365M i5 9600KF 16GB DDR4 250GB SSD 1TB HDD RX 5700XT 8GB Zalman N5 FSP 700W
- AKCIÓ! Apple iPad Pro 13 2024 M4 512GB Cellular tablet garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450 - i5-5GEN I 16GB I 256SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- 11 GB-os RTX 2080 TI - HP OEM - garanciával
- HP ZBook Studio G7 i7-10850H 32GB 512GB Nvidia Quadro T1000 15.6" FHD 1 év garancia
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U758 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest