Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen videókártyát?
- Canon MILC: EOS R és M topik
- Milyen monitort vegyek?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- RAM topik
-
PROHARDVER!
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Acor
aktív tag
-
Acor
aktív tag
[L:%5Burl=http://kepfeltoltes.hu/view/080923/palma_de_mallorka_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%5D%5Bimg%5Dhttp://kepfeltoltes.hu/thumb/080923/palma_de_mallorka_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%5B/img%5D%5B/url%5D][link][/L]
[L:%5Burl=http://kepfeltoltes.hu/view/080923/haiti1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%5D%5Bimg%5Dhttp://kepfeltoltes.hu/thumb/080923/haiti1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%5B/img%5D%5B/url%5D][link][/L] -
Acor
aktív tag
Nekem ilyen a kép, szerintem gyönyörű, csak a frame kéne legalább dupla ennyi..
1650*1080 és minden full csutkáa van húzva kivéve a Traffic ott minden 10% -on van
Élsimítás, antistropic és a light bloom is bekapcsolvaSzeretném egyszer ezt a beállítást 35 Frame-l látni már
Talán ezzel az I7 Intel-l ár lehet.. kivárom
-
Geryson
addikt
válasz
DeepDish
#690
üzenetére
Majd nyomok szebbeket, de egyenlőre elég "gyér" a táj bár nekem ezek is nagyon tetszenek (főleg a naposak), meg aztán FS9-hez képest eszméletlen a látvány így is - a legjobban a fák tetszenek. Lehet sűrűbb helyen ki is fekszik a gépem, de legalább tudom mi a határ.
Az élsimítás a "filtering"? Az nekem Anisotropic-on van, bár nem láttam eddig semmi változást ha máshova állítottam.
Amúgy jó, hogy mondod a nézetet, segíts már nekem légyszíves! Ezek nem zoomolt képek, hanem sima "S"-el kiválasztott külső nézet. DE! Hol a fészkes fenében tudok távolabb menni? FS9-ben volt egy olyan, hogy "view" és ott valami "options", ahol be tudtad állítani, hogy a géphez képest hol legyen a kamera (ez valami 6xxx méter volt maximumom), de itt egyszerűen nincs és baromira zavar, hogy ilyen közelről mutatja a gépet! Mostmár olyan szinten csak kint vagyok, hogy zavar a default nézet, de eddig nem tudtam változtatni rajta, szóval pls. help!
-
DeepDish
őstag
Szo nemvolt minden maxra huzasarol,pl forgalom stb kit erdekel?! Hanem a graf,ezek nem igazan durva kepek szerintem..,de ha tevedek kovezzetek meg ! Mondja ezt olyan,aki szivott mar eleget FSX-el es beallitasokkal es alert "haverja",vagy inkabb ismerose!!

Szol ez Hypo-nak ,aki SG-rol jott!

-
Hypo
csendes tag
Szepek grat, egy megjegyzes, elev rossz hozzaallas pl hogy mindent maxra akarnak rakni a gameban, fel kell fogni a max settings nem ezekre a hardwarekre van, csak ugy mint anno a lockonnal is.
A masik dolog meg meg kell talani egy egyensulyt a megjelenites es a sebeseg illetve a repules tipusa ifr vfr kozott. az fps vadaszatnak meg semmi ertelme az hogy van ahol 50 fpst megy mashol 5 ot nem jo ha 25 ot mesz mindenutt akkor tutin jatszhato.A lenyeg meg kell talani az optimalis beallitasokat az adott hardware konfighoz, es nem max ra hajtani es fpst vadaszni. ez nem crysis
-
Geryson
addikt
Hétvégi tartóstesztem alapján korrigálnom kell korábbi hozzászólásomat, az FPS nálam kb. 15 és 30 között mozog: egyszerűen több nem jön már ki a mostani - számomra szimpatikus beállításokkal -, de egyenlőre pozitívum, hogy kevesebb sem. Az európai nagyvárosok még jönnek, így majd akkor ismét megtudom, hogy mire képes a gép. Amúgy VFR-re kategóriákkal szebb az FSX, mint elődje, csakis ajánlani tudom. Online senki sem nyomja közületek?
Mellékelten képek a kedvcsináláshoz:

http://kepfeltoltes.hu/080922/2008-9-20_18-8-48-109_www.kepfeltoltes.hu_.jpgApropó, nem tudjátok, nem lehet átállítani, hogy a beépített képlopó ne .bmp-ben mentsen, hanem .jpg-ben?
-
Geryson
addikt
Czakó!
Kérdésedre egy elég hasznos gyűjtemény egy másik fórumból: [link] itt a segédletek alatt megtalálhatod az óceán repülés szabályait, de mivel Te offline repülsz így ennek igazából semmi különösebb értelme nincs az ottani amúgy érdekes fóniázást megtanulnod.
Talán 2 dolog van, az egyik, hogy itt nincsennek fix navigációs pontok, hanem a szél függvényében koordinációs pontok, amiket érint a gép ill. az, hogy nagysúlyú járatoknál (ezt már írták korábban) nem mennek fel rögtön a teljes magasságra, hanem "step climb", azaz lépcsőzetes módszerrel emelekednek. Én pl. úgy mentem mindig, hogy FL300-320 körül kezdtem és csak Skóciánál mentem fel magasabbra. Az úgy nevezett NAT (North Atlantic Track)-oknak mindig megvannak a magasságai, amiket lehet repülni (ott nem törvényszerű, hogy nyugatra páros, keletre páratlan). A napi NAT-okat innen (is) lehet kivenni amúgy: [NAT] Általában kifelé tötymörgés van a nagy szembeszél miatt, hazafelé meg tépsz (nem ritkán 1000 körül van a GS). Példa: Budapest-New York kifelé kb. 9 óra, hazafelé 6 és fél - 7 óra.És, hogy milyen géppel repülj? Hát amelyikkel át tudsz menni!

-
Geryson
addikt
Ebben tudtok segíteni? Ezt a VA-fórumán kérdeztem, de ott eddig nem jött válasz:
"Urak!
Tesztelgetem itt a FSX-et és "apró" gondjaim vannak. Az egyik az kapásból az, hogy néha a kis elmentett állásomat nem tölti be, hanem "Fatal error"-ral újraindíthatom az FSX-et. Ez mondjuk még nem olyan nagy gond, mert pillanatok alatt újragenerálom az állást és már röppenek is, DE:
Ha kiugrom a játékból (mondjuk a Windows-billentyűvel - mint most is tettem), akkor az utolsó pillanat képe ott marad az 1-es képernyömön és csak a 2-esen tudok bármit is csinálni (jelen esetben ide írni). Egyszerűen nem tudom kifeketíteni az 1-es ablakot, így bármiilyen progit ha meg akarok nézni, azt csak a kettesen csinálhatom. Ja, mondanom sem kell, hogy a visszaszállás szintén nem egyszerű, csak CTRL+ALT+DEL kombinációval lehetséges. Megy az FS a háttérben, szépen vissza is lehet lépni (ilyen furcsa módon), de ez egy kicsit furcsa. A beragadt kép persze annyira aktív, hogy minden program csak mögé hajlandó lépni, azaz használhaatlan, nem tudom az előtérbe hozni. Amúgy nagyon szép, örülök, hogy végre váltani tudtam.
Gépkonfig: 8500, P5B, 2x2 Gb, 8800GTS minden húzás nélkül
FS: alap + SP1 + SP2, Active Sky X, Ultimate Terrain X, Flight Environment X (most kikapcsolva), Aerosoft Cessna 441 X- mindegyik clean, nem virágboltiMondjuk 2x volt Runtime Libari C++ kifagyásom is, de sztem ez nem annyira vészes, ez az ablakos dolog érdekesebb. Tipp? NOD letíltva! Lapozófile 10 Gb!"
-
Geryson
addikt
válasz
DeepDish
#681
üzenetére
Örülök, hogy találtam egy lelkes levelezőtársat.
Maradjunk annyiban, hogy nekem nagyon szépen megy az FSX, bőven meg vagyok elégedve ahhoz képest, hogy a kiadáskor még katasztrófális volt amit ki tudtam hozni belőle. Ellenben úgy érzem, hogy ezt a beszélgetést részemről lezártam, mert nem tetszik a stílusa.Acor: Budapest sajnos tényleg katasztrófális, sajnos én sem értem miért (ez így volt az FS2004-nél is) - de pontosan ezt írtam én is.
Üdv Norvégiából, irány Skócia!
-
DeepDish
őstag
Te beszelsz felre,azt allitottad,hogy a te nem eppen fullos gepeden 30 fps-el siman repkedsz az alabbi kiegeszitokkel! Nah most en ezt cafoltam ,mert en ezert oltem bele kurva sok lovet ,mert SZIM rajongo vagyok,innentol kezdve kertem bizonyitsd be,hogy tenyleg annyi az annyi! Erre irtam,h en mar 4 maggal vs 8800 GTX-el is probaltam,de en alatamasztottam csak vissza kell olvasnod es kepekkel bizonyitottam be anno,raadasul akkor meg nem is voltak ilyen fullos kiegeszitok!!! Erre te irod,hogy nem is nezed a tajat,akkor neked ennyi erovel akar mehet 800/600-on is lebutitva ,NEM?!

Megvmi amit hozzafuzok,anno volt 7900 GTX-em is,akkor erdekes modon bebirtam ugy loni,hogy nelegyen a hatter maszatos,azota sem sikerult,pedig 3szor jobb gepen is probaltam! Akkor erre mondj vmit?!

Remelem most mar nem beszelsz el mellettem!
KEPEKET AKAROK!!!
u.i: "bőven 20, de inkább 30-40 FPS körül"

-
Acor
aktív tag
Sajnos( az FSX szempontjából) Deepish-el egyet értek, megnézem mikor nyom 30framet a játék full beállítással a konfigoddal...
Még az én konfigom sem bír annyit, ráadásul BP scenery 7frame /sec úgy hogy semmi sincs max-on.
Driver update amíg nincs megfelelő hozz addig a hardware sem fog rendesen működni.
Csak ennyit akartam hozzászólni

-
Geryson
addikt
válasz
DeepDish
#678
üzenetére
Miért nevettetnélek ki, nem értem?! Akkor is azt jelenti a homályosság, hogy az FSX motorja (vagy akármilye) úgy ítéli meg, hogy a megjelenített mód túl sok információt tartalmaz és emiatt lebutítja a képet. Az, hogy ezt Te (vagy akár én is) hülyeségnek tartjuk az egy dolog, de akkor is így oldotta meg a Microsoft. Én csupán ennyit írtam...
Amúgy a közel 2.500 hivatalosan, VA-ban lerepült órám alatt (vagy a közel 4.000 általános órám alatt) soha nem foglalkoztam azzal, hogy kintről hogyan néz ki a gépem vagy éppen akár a táj. Kb. 30-40x repültem a Malév new yorki vagy torontói járatait, olyankor 4-6 órán át az óceánt néztem, vagyis nézhettem volna de nem tettem, mert nem ez volt a játékom célja. Nincs ezzel semmi gond, de úgy látom mi ketten erősen más oldalról osztályozzuk a játékot. Engem nem érdekel az elefánt vagy a homályos táj a távolban max. kiábrándító. Ennek ellenére én azt mondom, hogy az FSX sokkal szebb, mint az FS9.
-
DeepDish
őstag
Nem feltetlenul kell,ez most olyan,h nem feltetlenul kell 1 bmw m3-asnak nyomni ,eleg ,ha lefolytod 150 Le-re,nah de kerem ,akkor mi a pocsnek vettem!

Engem az kurt fel,h a hattér kurva homalyos volt, es ezen nemtudtam segiteni es bele is faradtam,peidg nemvolt szar gepem!

Amugy nemkell vele kinlodni,azzal a tweakel maximum 4 mag eseten,de hiaba volt olyanom is eladtam,mert nembirtal belole kicsiholni semmit se,2 magot hasznalja 4-et nem!

Kernek 1 screensotot ahol 30 fps-el repulsz,reszletes full tajjal es kisgep is legyen benne ,legtavolabbi kameranazetbol,hogy hatter is legyen,de ne csak a nagy szar felhok,hanem a taj is alatta! Koszonom
Jah es persze FPS ertek kijelezve!! Koszonom 
-
Geryson
addikt
válasz
DeepDish
#674
üzenetére
Nem azt mondtam, hogy lehetetlen leverni 20 vagy akár 10 FPS alá, sőt Aerosoft Budapesten még mindig 10 körül vagyok, ami számomra is megdöbbentő de most, hogy kisgépezem (Aerosoft C441-C2) 20-30 FPS között repülök simán (lock on 30 FPS), pedig fent Norvégiában szakadt a hó (Active Sky X fent van), de nem volt gondom. Nincs minden feltolva, de "ultra high" beállítások fölött járok! Ha így lesz a PMDG 737-esnél is, akkor bőven játszható a game.
Baromi szép amúgy az FSX már közepes beállításoknál is (FS9-hez képest pl.). Egy másik fórumon olvastam, hogy igazából ez már csak személyes hülyeség, hogy a csúszkákat mindenki max.-ra akarja húzni, pedig nem feltétlenül kell!
Apropó: van az a parancs, amivel tweakelni lehet, hogy kihasználja a 2 magot optimálisabban. Ez igaz, vagy csak kamm? Én nem csináltam most meg, de lehet érdemes?
-
DeepDish
őstag
Nah ezt erosen megkerdojelezem,mivel en 4.2 Ghz-es c2d + 8800 GTs G92 +4 giga ram ,de volt mikor 8al is probaltam es nem igazan lattam en 30 fpseket,plane nem ezekkel a kiegeszitokkel!!! Mutass kepet es beallitasokat,mert ha feltolsz mindent maxra,rohogve fog 20 fpsalatt menni,plane varos kornyeken ezekkel a kiegeszitokkel!!

-
Geryson
addikt
Uraim!
Nézzétek csak mit találtam! [FSX billentyűkiosztás]
Lebbencs! Ott van a "General" alatt, hogy "call" majd az, hogy "release tow plane", szerintem az a kettő fog kelleni Neked a híváshoz és az elengedéshez!
-
Geryson
addikt
Gondolom nem kell bemutatnom, de kivállóan működik a Squawkbox 4-es public béta verziója, amivel a jelek szerint teljesen ki lehet élvezni az FSX és a VATSIM adta élvezeteket. Érdekessége pl., hogy csatlakozás után a nézeteknék ki lehet választani a körülöttünk álló/repülő gépeket (amit ugye megszokott módon a "multiplayer range" alatt szűrhetünk meg, elkerülve ezzel a "szaggatást") és immáron a hat-gombbal a másik pilóta gépét is kivállóan körbe lehet nézni. Természetesen negatívum továbbra is az kicsit pontatlan mozgáskoordináció ábrázolása ill az, hogy a futómű még mindig nem kerül behúzásra felszállás után (legalábbis ez nem látszik).
Mindenkinek ajánlom aki a VATSIM hálózaton történő repülés mellett dönt, ami kimagaslóbban jobb, mint a sima "offline" repülés véleményem szerint!
-
Geryson
addikt
válasz
Lebbencs
#667
üzenetére
Van ott valami "tail hook" vagy ilyesmi parancs, azt hiszem ezekkel kell variálnod, de sajnos soha nem próbáltam FSX-ben ezt a dolgot.
Más: gyönyörűen megy az FSX, de ha kiugrom a játékból, akkor vissza már nem tudok menni, csak CTRL+ALT+DEL paranccsal, mi a francért? A háttérben szépen elfut, de letíltja a visszaugrást. Gondoltam a videókártya driverére (merthogy ilyenkor eléggé villog a kép, aztán egyszercsak rendbejön), de a legfrissebb van fent. Ötlet?
-
Lebbencs
csendes tag
Az lenne a kérdésem, hogy az FSX-ben hogyan lehet a vitorlázó gépnél hogy húzzon egy mmásik gép?

-
Geryson
addikt
Az egészhez kiegészítésként hozzátartozik, hogy vettem tegnap egy 8500-as procit és bizony mostmár tényleg majdnem fullon megy a progi a látványkiegészítőkkel plusz fizetős géppel (bőven 20, de inkább 30-40 FPS körül). A jelek szerint azért nem kellett olyan sokat várni olyan gépekre, amin szépen fut az FSX.
Ez most a konfigom: Aerocool Extreme Engine 3T + Blue Strom II-500W; Asus P5B; E8500 + ASUS heat-square pro; 2 x A-Data DDR2/800/2048Mb; WD2500JS-250Gb; MSI 8800GTS + 2 x ACER AL2216WSD; LG DL+/-RW + Saitek Pro Flight Yoke & Rudder
Sőt, az egészen még nincs most megint húzás, na az szerintem megint nagyot fog dobni!
-
Geryson
addikt
Sorozatos kifagyások miatt végleg leszedtem az FS9-et és felnyomtam az FSX-et plusz megint vettem egy jó pár ismert régi kiegészítőnek az új verzióját (kiemelve itt olyan kiegészítőket, amik nagyon megdobják a repülés élményét):
[Active Sky X] = valós időjárást szimuláló, komoly repüléshez + tervezéshez elengedhetetlen program
[Ultimate Terrain X - Europe] = kimondottan Európára vonatkozó, tökéletesen valós út- és vasúthálózatokat, alagútakat, hidakat stb. ábrázoló kiegészítő. Magyarország véleményem szerint tökéletesen meg van csinálva!
[Flight Environment X] = a látványokért felelős elemek: víz, felhők, szmog és hasonlók kiválló megjelenítése.
[FS-Global 2008] = A leghatalmasabb, legtökéletesebb mesh, ami kapható. Azt hiszem a 6 DVD-s terjedelem magáért beszél, bár sajnos ez a kiegészítő nem letölthető, hanem megvásárolható (legnagyobb sajnálatomra).
[Landclass for Europe] = állítólag az urbanizált és egyéb területek nagyon szép leábrázolására szóló kiegészítő, bár ezt még nem próbáltam ki!
[Ground Environment X - USA] = sajnos egyenlőre csak az USA-ra vonatkozó, szerintem legszebb "városépítő" scenery. Aki ismeri FS2004-ből, az tudja, hogy a városokat úgy építi fel, hogy középen a belvárosokat tipikusan nagy házakból rakja össze, majd kifelé haladva egyre kervárosiasabb a terület, ahol aztán már játszóterek meg focipályák meg ilyenek vannak. Egy nagyon szép kiegészítő lesz, ha lesz végre Europe-verzió.
-
Ferenc1946
csendes tag
Üdv!
Aki már repült multiplayer üzemmódban, meg tudná nekem adni a FS2004 TCP számát.
Ennek egy négyjegyű számnak kell lennie. Állítólag ez kell ahhoz, hogy két számítógéppel összelehesen kapcsolódni a közös repüléshet.Czakó
-
Csorbi
addikt
Akit esetleg érdekel, kidobták az FSX Gold Edition-t, (FSX + Acceleration együtt), egészen kellemes árért: ITT
-
Geryson
addikt
válasz
Ferenc1946
#655
üzenetére
Csak, hogy tudd: a valós életben a gépekkel 1.800 - 3.000 lábbal süllyednek, tehát ennyivel Te is nyomhatod neki lefelé, én olyan 2.000 - 2.500 körül szoktam nyomni lefelé (mint ahogy kb. felfelé is). Persze ezek megintcsak erősen függenek attól, hogy mekkora a géped és mennyien ülnek rajta, hiszen ezetől függ az is, hogy mennyire gyorsulsz be. Egy 800-as 737-essel pl. erősen kell "fékezned", mert rendesen be tud gyorsulni ha rajta ül 180 chateres túrista. Még egy alapszabály: 10.000 láb alatt max. speed IAS-ben 250 csomó, ez illik nem túllépni (sőt büntetnek is érte).
Más: ha a magasságod nem elég jó az ILS-hez nyomj egy jobb vagy bal "orbit"-ot (erre utasíthat az ATC is ha már online repülsz), azaz egy 360 fokos fordulást, ami közben szinte egy helyben maradsz, viszont a magasságod szépen lecsökken.
-
Hypo
csendes tag
válasz
Ferenc1946
#658
üzenetére
ok aztan ha valami nem megy szolj megprobalok segiteni
-
Hypo
csendes tag
válasz
Ferenc1946
#655
üzenetére
FMC rol http://fs2004faq.uw.hu/FMChun/index.htm
ILS leszallas: http://fs2004faq.uw.hu/ils/ils.htm
-
Hypo
csendes tag
válasz
Ferenc1946
#655
üzenetére
FMC be betaplalva az utvonal es sid star esetleg, akkor az utvonal alatt ha megnezed a des gombra kattintva feljon melyik pontnal kell elkezdeni a sullyedest, ki is irja des now beallitod az mcp-n a kivant magassagot, majd fmcben des now es elkezd a gep sullyedni a kivalasztott profil alapjan, lehet nemi sebesseg korrekcio szukseges akkor kiirja drag required.
Ami az autolandot illeti,
ami kell hozza a palya kurzusa betekerve a courseba, a playa ils frekije nav radiokba mehet mind a kettobe palyairanynal appr button aztan vorloc button es szepen leteszi a gepet. -
Ferenc1946
csendes tag
Köszöszönöm a szakszerű magyarázatot. De én még nem tartok itt.
Azért tettem fel a kérdésemet, mert sohe nem tudom eltalálni azt a kezdő sülyedési pontot, hogy a gép az ILS belépési pontnál elérje a szükséges magasságot.
Én még csak Off-line repkedek.
Most gyakorlom a PMDG737 programozását.
Tegnap már egy LSZH-EDDH útvonalon probálgattam, /közben írva a beállítási adatokat/, honnan kellene elkezdeni a sülyedést, hogy a 3000 láb belépési magasságra lemenjek. Pontosan 117,4 nm-nél kezdtem a sülyedést -500 v/s-vel EDDH előtt, de a végén már a -1000-rrel sem túdtam leérni. kb.5000 láb-ig sűlyedt. Úgyhogy ma folytatom a kisérletezést.
Természetesen kézibe kivéve nincs semmi gond. De most én a FMC-vel szeretném ezt megcsinálni. FL240-ről indultam.
Olyantól kérnék segítséget, aki használja és ismeri a programozást.
Mert azt sem értem, hogy az emelkedésnél a robot simán követi az LEGS-ben levő sebességi és magassági adatokat, de sűlyedésnél már nem veszi figyelembe az általam kijavított sebesség/magasság adatokat. Mert a gép által megtervezett adatok annyira irreálisak, hogy onnan csak lezuhanva lehetne elérni a szükséges belépési magasságot.
Ez az út, amit próbáltam375.7 nm.
http://www.youtube.com/watch?v=JfclBlXWB9E&feature=related
Ennek az oktató sorozatnak az utolsó két részében teljesen automatikusan landol a gép. De nem tudom, hogyan csinálja
.
Pedig már legalább 5x megnéztem.Kösz: Czakó
-
Hypo
csendes tag
válasz
Ferenc1946
#650
üzenetére
Hali, a magassag megvalasztasa tobb dologtol is fugg, utirány, repcsi, flightplan.
Nagyobb távolsgra meno gepeknel sok benyaval altalaban stepclimb van, emelkedes majd benzinfogyasztas majd emelkedes és igy tovább.Itt egy apro ismerteto rola Frecc tollábol.
A magasság meghatározásának módját alapvetően kétféle szekcióra bonthatjuk. Amennyiben a magasságmérő a helyi QNH-nak megfelelően van kalibrálva, magasságunkat lábban fejezzük ki, pl 5000ft. Azonban a magasságmérőt a levegő ritkulása miatt egy bizonyos magassági szint felett át kell állítanunk standrard QNH-ra, ami 1013 Hpa / 29.92HgIn. Amennyiben a magasságmérő a standard légnyomásra van kalibrálva, a magasságot flight levelben fejezzük ki. Pl. standard légnyomásértéket használva indikált 10000 láb esetén FL100. Tehát a rádiós kommunikáció során pl. a magasságot az alapján kell lábban vagy FL-ben közölnünk, hogy standard QNH-ra kalibrált magasságmérővel repülünk-e vagy sem.
Az az indikált magasság, amelynél a kalibrálást meg kell változtatnunk, lehet egy nagyobb földrajzi területet magába foglalóan egységes (pl.: USA-ban 18000 láb), azonban lehet régiónként különböző. A repterekhez tartozó chartokon általában mindig megtaláljuk ezt a magasságot, sőt minden reptér közelében 2 átváltási magassággal fogunk találkozni:
Transition altitude (átváltási magasság - TA) Az az indikált magasság lábban, amely felett emelkedéskor magasságmérőnket át kell állítanunk standard QNH-ra.
Transition level (átváltási szint - TL) Az az indikált magasság flight levelben, amely alatt ereszkedéskor magasságmérőnket át kell állítanunk helyi QNH-ra.
A kettő természetesen eltérhet egymástól. Az eltérés pedig annál nagyobb minél nagyobb a különbség a helyi QNH és a standard QNH között. (Pl.: Ha a helyi QNH 1030 Hpa, a különbség a két szint között kb 500 láb.) A két szint között elhelyezkedő tér a transition layer. Ennek alapján transition layer-ben repülve x láb indikált magasságon emelkedéskor flight levelben, ereszkedéskor lábban fejezzük ki azt. (Ennek kapcsán, ha emelkedünk és a transition altitude 12000 láb, akkor annak nincs értelme, hogy FL110, de annak se hogy altitude 14000 feet.)
-
Geryson
addikt
válasz
Ferenc1946
#650
üzenetére
Természetesen van összefüggés, hiszen non sense felmenni egészen magasra, ha már jöhetsz is le utána. Azt tudod, hogy a magasságnak fontos szabályai vannak a repülési irányodhoz viszonyítva is? A PMDG amúgy javasol magasságot Neked miután beprogramoztad az útvonalat, az egy elég jó irányelv - táblázat amúgy nincs, majd belejössz idővel.
A Youtube videót megnézem, soha nem tanul eleget az ember!

-
Geryson
addikt
válasz
Ferenc1946
#649
üzenetére
A Start menüben kell megkeresned az FSNAV bejegyzését és ott van egy ilyen nevü ikon. Elindítod és ott a Create Database parancsot használva dolgozik egy pár percet, de ilyenkor a felinstallált scenery-k alapján megcsinálja a maga adatbázisát és mostmár akkor tudod használni az FS-en belül is. Minden scenery install után érdemes megismételni, mert egyébként az FSNAV nem fogja látni a felinstallált scenery-t.
Szóval semmi mást nem kell tenned, csak "create database" és ha készen van már használhatod is!
-
Ferenc1946
csendes tag
Üdv!
Milyen összefüggés van a távolság és a beállítandó magasság között?
Eddig úgy csináltam, hogy a RouteFinder-rel megterveztem az utat, de hagytam a FL330-az. Az FMC-be is ezt az értéket írtam be. De rövid útnál gond van, mivel a felemelkedéssel még rendben van, de sűllyedéskor már baj van, mert vagy nem érek le, vagy túlmegy a sebesség a nagy varió miatt.
Pl. LHBP-LOWW távolságon nem lehet FL330-ra menni, elég FL140 is. Nem tudom, hogy ez így szabályos-e.
Van-e valami táblázat, vagy utasítás a távolság-utazó magasság-ra?
TaláltAM EGY fmc OKTATÓ FILMSOROZATOT A YouTube-on. Ebben a RTE-be a térkép alapján beírja a megkötelítési magasságokat és a sebességeket is. Sőt a ARRIVALS RWY.EXT-be a ILS belépési távolság értékét is.
Én is ezt csináltam, de a gép nem követte ezt az utasítás sort. Sőt amikor az általam javított magasságokhoz ért, visszaírta az eredeti értékeket. Ha nem vettem volna ki az automatikából, elrepült volna a pálya felett
http://www.youtube.com/watch?v=JfclBlXWB9E&feature=related
9 részes sorozat. Ajánlom minden kezdőnek a FMC-hez.Czakó
-
Ferenc1946
csendes tag
Üdv!
Az FSNavigator programba, honnan kell a FSNavDBC adatbázist beletenni?
Mert amikor az FS indítása után használnám a FSNavigátort hiányolja, hogy az adatbázis nincs feltöltve.Kösz: Czakó
-
Acor
aktív tag
Sziasztok!
Tudom ez FSX fórum........, viszont mit szóltok az X-plane szimulátorhoz?
-
Geryson
addikt
Természetesn ha bármit megtanulsz azt utána a repüléssel kapcsolatban tanulod meg és nem az FS9-el kapcsolatban, tehát utána már állandóan a hasznodra lesz. Ha konkrét kérdés van, tedd fel, biztosan tudunk segíteni.
Oldalak tekintetében (főleg ha magyart keresel) javaslom a Google-t, nekem össz-vissz egy javaslatom van: [Rucz Gábor oldala], de ezt már korábban is említettem.
-
Foxconn
csendes tag
Üdv!
Nemrég kezdtem el ismerkedni az FSX-el, és a 2004-el. Beszereztem egy szerintem az én szintemnek megfelelő joystick-ot is (Saitek cyborg EVO). Hát még nagyon az elején tartok... Látom van itt egy pár nagyon hozzáértő és lelkes pilóta, elsősorban az ő segítségüket szeretném kérni. Ha lehetséges, és tudtok, adjatok egy pár linket, ahol magyar nyelvű segédletek, leírások stb vannak a programmal kapcsolatban. Elsősorban 2004 érdekelne, de FSX-hez is jól jönne a későbbiekben. Egy korábbi hozzászólásban találtam ezt a linket: http://fs2004faq.uw.hu. Szval ehhez hasonlóakra gondolok. Nincs problémám az angollal, de ez a nyelvezet nekem még így az elején magyarul is kínai. Google-ben találtam egy pár oldalt, de az általatok is színvonalasnak tartott oldalak címei jól jönnének.
Kérdésem lenne még, ha most az FS 2004-ben kezdem el megtanulni az alapokat (azért abban, mert az fut jól a jelenlegi gépemen), akkor a későbbiekben azokat kamatoztatni tudom az FSX-ben, vagy az teljesen más?
Előre is köszi válaszotokat, és bocs az amatőr kérdésekért.
Köszi!
-
Bubanc
aktív tag
köszi, remélem ma lesz egy kis időm és kipróbálom egy rövid repüléssel, mondjuk BUD-VIE szakaszon, remélem sikerülni fog a leszállás. már csak arra nem emlékszem, hogy leszállás előtt mikor az ILS-re rávezet a légiirányítás, azt kérni kell, vagy autómatikusan mondja, hogy milyen irányba menjek milyen magasságon...

-
Geryson
addikt
Nyilvánvalóan a légiirányítás a "fönök" szinte minden esetben, hiszen a valós életben ő látja át a légiforgalmat úgy, hogy abból baleset ne legyen. Ennek ellenére ha egy pilóta pl. egy műszaki hiba miatt nem tudja végrehajtani az előre kiadott utasításokat, akkor ott a pilóta szava dönt, de érhetően ezen ritka eset kivételével mindenki a légiirányításra "hallgat". A beépített FS irányítás persze elég gyenge, ott többszőr áthágtam az elhagzottakat ill. később soha többé nem használtam.
-
Geryson
addikt
Na akkor az első lépés már megvan...

Freki: térképekről, esetleg az FS beépített elég sz@r térképéről is. Leszállóirányt már igazából leírtam egyszer asszem, mégpedig ez a szél függvénye legfőképpen. Azaz ha Ferihegyen (ahol 13-as (városfelőli) és 31-es (Vecsés felőli) pálya van) olyan szél van, ami az egyik vagy a másik pályairányhoz legközelebbi, akkor azt használják fel és leszállásra is. Kivétel lehet kizárólag éjjel, nagyon gyér forgalom mellett, ha Vecsés felől szállítják le és fel is a gépeket, mert a város felől csak dumálás lenne a hang miatt. Plusz Ferihegyen van még egy szokás is (ez több dupla, tripla kifutópályásnál is mindig van), hogy az "R", azaz a jobb pálya legtöbbszőr a leszálló és az "L", a bal meg a felszálló - kivétel persze itt is van: ha az 1-es Terminálhoz van leszállás és a pálya a 31-es, akkor az "L" pályára szállítanak, mert teljesen feleslegesen taxiztatnák a gépet az "R" pályától a terminálig.
-
Bubanc
aktív tag
kipróbáltam a gyorskeresés funkciót és lássatok csodát működött

Köszönöm én is kedves Jorus a leírást.
Annyi segítséget kérnék még, h az ILS frekit honnan tudom meg? GPS mutatja esetleg, vagy a térképen rajta van az adott oldal frekije? Honnan tudom meg, hogy melyik kifutót milyen irányból kell használnom? -
Bubanc
aktív tag
sziasztok!
Valami nagymester tudna segíteni abban, h hogyan kell ILS-el leszálni. Köszi elre is.

-
Kosztinho
tag
válasz
Interceptor
#635
üzenetére
Hello!
Esetleg még IL-2.Már ha bejönnek a világháborús gépek...
-
v!ct0y
veterán
válasz
Interceptor
#635
üzenetére
Szia!
Lock-on??
-
Interceptor
addikt
Hi!
Valami jó kis vadászgép szimulátor progi érdekelne,bocs a lámaságért tájékozatlan vagyok ebben a témában játékok terén

-
DeepDish
őstag
4-nel tobbet nem is hasznal ki meg fsx alatt sem,nezd meg kozben a feladatkezeloben! Igy ezert nem is vettem foloslegesen 8gb-ot!! Kb en is jovo ev vegen terek vissza hozza vagy lehet mar akkor sem,mivel egyre kevesebb jatekot igenylek! Nem akarom belatni,h oregszem,pedig csak 26 vagyok!

-
Acor
aktív tag
-
DeepDish
őstag
Most ez milyen okor kerdes mar,h miert nem szereti az AMD-t,mert nem es kesz,nem arra az architekturara irtak ennyi,ha tetszik ,ha nem ez van!!
G80 nem mai kutya ,abbol inkabb a GTX 768 mb-os verzion fut jol,de ha megnezed csinaltam regebben tesztet!! Azota volt 4100 mhz-es c2d es G92es GTS-em,hat nemvoltam elajulva sajnos,igy bekattantam es eladtam mindent! Varok picit,majd 6 Ghz-es gep es 2/4 vga-val talan elfut ,majd nativban 1650/1xxx-ben!! Nah akkor ujra nekikezdek!!!
Vettem jo nagy moncsit ,ott meg ugye nativ felbontasban eles a kep,tobbiben szar,de ahhoz meg edes keves a mai vga-k szitnje FSX-hez!! Remelem leirtam mindent erhetoen!!

(#629): IGAZ,nezd meg Cyrsis-t is ati kartyan es nvidian ,rohej,h mekkora kulonbseg lesz!!

-
Geryson
addikt
Nem tudom, ez tényleg furcsa, de ezt az AMD dolgot én is hallottam már - igazából soha nem találtam rá megfelelő magyarázatot, bár nekem soha nem is volt AMD-m. Amit szintén hallottam, hogy az ATI-kat nem szereti a game és erre volt egy olyan megerősített példám, hogy kölcsönkaptam a 6600-as kártyám helyett egy lényegesen erősebb ATI-t és katasztrófálisan ment a játék, egyszerűen játszhatatlanul ugyanazon beállításokkal (ez persze még FS2004 volt). Erről azt hallottam, hogy NVidiára van optimalizálva a játék, de hogy ez valóban igaz-e...
-
RZS
tag
válasz
DeepDish
#625
üzenetére
miert nem kedveli az AMD ezt a progit?
meg nem raktam D10et, nincs idom vacakolni vele
azert a 112SPs 8800GTS nem piskota! ritka, mint a feher hollo
de mar eljart felette az ido, tudom.
emiatt, hogy nem megy az FSX nem valtok VGAt, mert akkor mar az X2 6400as CPU szerintem keves lenne az uj, gyorsabb VGA kihajtasahoz.... -
Szilibandi
csendes tag
Én csak arra lennék kíváncsi, hogy ha Vistám van, és a hardver is tudja a dx10et, akkor a játék csak full grafikán hajtja dx10el, vagy pl mediumon, vagy highon is azzal megy? Vagy ott csak dx9-cel
? -
Geryson
addikt
CPU és VGA!
Sajnos...A 4 magos ehhez a játékhoz (sőt, úgy tudom talán még szinte az összeshez) teljesen felesleges, mert nem kezelik. Ahogy írtad is, az SP1 valóban támogatja a 2magosat, de itt abba is marad.

Acceleration Pack a nevével ellentétben nem gyorsít, csak tartalmazza azt hiszem az SP1-et vagy SP2-öt, de a lényege inkább az a kis gyorsrepülős kiegészítő, nekem nincs is meg, mert az a része nem érdekel.
Játszani így is tudsz vele, csak nem fullon, de azért jó fog menni (szinte ugyanaz a konfigom van).
-
RZS
tag
sziasztok!
mi kell ennek a proginak inkabb? CPU vagy VGA?
ha a mostani 2magosomat / 6400X2 / lecserelem 4 magosra, erezheto lenne a kulonbseg? az SP1 utan mar tamogatta a 2 magot, segitene a 4 mag?
vagy a VGA lenne kicsi? 8800GTS 640MB 112SP?
1280x1024 ben is kompromisszumokat kell kotnom
SP1, Acceleration Expansion, minden megvan....koszi
-
Geryson
addikt
válasz
Ferenc1946
#616
üzenetére
Szia Czakó!
Bocsi, hogy nem reagáltam az MSN-re, de elég riktán vagyok gép előtt. Szóval:
Pusback jobbra/balra: PMDG-nél van egy külön settings vagy valami hasonló menü a felső menüsorban, természetesen a PMDG menüből kiválasztva. Ott egy csomó mindent be tudsz állítani, többek között a kimondottam a PMDG-re vonatkozó billentyűbeállításokat. Na, ott van egy Pushback fül, ahol be lehet lőni, hogy mi legyen a hátratolatás (alapesetben "P") és melyik legyen a jobbra vagy a balra. Én úgy lőttem be, hogy "P" a hátra, "O" a balra és "Ő" a jobbra, merthogy így egymás mellett vannak a gombok.
Kapcsolatfelvétel: offline játszol? Akkor azt hiszem a "Ö" vagy az "Ü" gombbal elő tudod hívni a kommunikációs panelt és ott van az a bizonyos "tune xxx.xx..." szóval ott tudsz ráhangolódni különböző frekvenciákra, vagy megtanulod őket (persze ez lehetetlen, de egy párat idővel megtanul az ember) és Te saját magad betekered a rádiópanelen a COM1 csatornán.
Amúgy pályairányt a széliránynak és a reptéri szokásoknak megfelelő Te is bármikor ki tudsz választani, főleg ha offline játszol.
-
Ferenc1946
csendes tag
Üdv!
Olvasom az PMDG FMC leírásában, hogy a programozáshoz az indulási és az érkezési protokolnál a pályaszámot a torony adja meg.
Kérdésem az, hogy amikor a kapunál állok /pl 37-es /, hogyan lépek kapcsolatba a toronnyal? Mert jelen pillanatban nem szól hozzám senki
Eddig az alap 737-el röpködtem, ott a torony szóba állt velem és megadta az adatokat.
Másik kérdés:/lehet, hogy már feltettem, de választ valószínűleg nem kaptam/:
a kaputól tolatva mivel lehet jobb ill. ball irányba fordulni /mint a 737-nél az 1 és 2 billentyűvel/Kösz: Czakó
-
DrGonzo22
őstag
válasz
Ferenc1946
#614
üzenetére
Köszi, igazából mindegy melyik, még csak most fogom kipróbálni a játékot, egyszer repültem vele

-
DrGonzo22
őstag
Tudnátok adni egy jól használható, kifejezetten erre a szimulátorra írt leírást, ami megkönnytí a repülőgép vezetés megtanulását? Köszi.
-
Geryson
addikt
válasz
Ferenc1946
#610
üzenetére
Nem igazán van most időm repülni, de én is szívesen segítek Neked PMDG-ben augusztusban már. Ha jól megy az angol, akkor megvan az angol, hivatalos manual is - én anno 2x is elolvastam és azt hiszem jól megtanultam a 737-es sorozatot...
-
Ferenc1946
csendes tag
Szia!
Sikerült megoldani a problémát. Segítettek megtalálni a 4 leckéhez tartozó fájlokat. Be is tettem a programba. De azt felfedeztem, hogy a magyar fordításból a negyedik lecke lemaradt!
Igazad van abban, hogy ez egy kicsit nagy gép még nekem.
Egyenlőre nem is foglalkozom vele.
Kaptam egy segítötársat, aki Skypen segít a PMDG 737-800-as programozásának megtanulásában.
Tegnap volt az első lecke és ma folytatjuk.Üdv: Czakó
-
Geryson
addikt
Hallottátok, hogy az Ariane "beelőzte" a PMDG-t és kidobta a 737-es sorozatot FSX-hez? Anno is komoly gépeket csináltak, azért ez elég ciki sztem a PMDG-re nézve, anno ilyen nem történt meg...
-
Geryson
addikt
válasz
Ferenc1946
#601
üzenetére
Szia Czakó!
Mi újság, sikerült orvosolni a gondot? Amúgy egy apró tipp: miért rögtön a világ egyik legnagyobb utas- és teherszállíójával próbálkozol? Ott van a PMDG-nek a 737-es sorozata is, kiválló az FMC-je és repülhetőbb is.
Persze ez csak egy javaslat, de sztem megfontolandó...
SZERK: Bocsi, hülye vagyok. FSX-hez nincs PMDG, de akkor is valami lényegesen kisebb gépet javasolnék!
-
Bluegene
addikt
bezzeg a lock on 300 FPS-t ad minimum maxon <-- Ezt meg mire érted? minimum 300fps-t ad max grafikán, igen sz*rul fogalmaztam
az a baj az FSX-el h földközelben képregény, najó nagyon darabos, a magasban elmegy
ha meg leveszed mediumra a tájat akkor meg csúnya(egyszer levettem low-ra irtó ocsmány de folyékony, a red bullos utolsó küldetésnél muszáj volt mert állandóan földbe csapódtam, levettem és pikk pakk elsőre sikerült!) -
Geryson
addikt
válasz
Bluegene
#602
üzenetére
FS2004 és FSX között ég és föld a különbség. A legjobb példa erre az, hogy akit csak ismerek (beleértve jómagamat is) kisgépezni most már csakis FSX-el szoktunk, mert az valami csodálatos tud lenni. FS2004 egy kellemes kis móka mostmár, de azért bizony rendesen idejét múlta már a "kisöreg".
Az egyetlen baj FSX-el valóban a hardwareigény, ez ellenben sajnos még 1-2 évig fennt fog állni...
-
Acor
aktív tag
válasz
Bluegene
#602
üzenetére
A kettő között tudtommal nincs.
Az FSX nem tudom mivel menne jól, nálam sem tökéletes. Szerintem a 2004 nem olyan szép mint az FSX, még kiegészítőkkel sem, mert azt meg már nem a mai hardware-re tervezték......bezzeg a lock on 300 FPS-t ad minimum maxon <-- Ezt meg mire érted?
-
Bluegene
addikt
jól megy, gyorsult az újabb driverral, de hiába így is alacsony az fps földközelben, ilyen kártyával!!, mekkora egy f*s(programozói szempontból)
az MSFS 2004 állítólag gyorsabb és ugyanúgy néz ki(vagy maxon még jobban is ugye FSX-ben maxon lassú), szal lehet azzal kéne tolni, van valami hátránya a 2004-esnek? a 2004-estől van újabb és az FSX-től régebbi szal a kettő között?
bezzeg a lock on 300 FPS-t ad minimum maxon
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Ferenc1946
csendes tag
Üdv!
Már írtam, hogy próbálkozom a PMDG747-400-400F FMC proramozásával. Találtam is az IVAO oldalán anyagot hozzá, amit Klátyik István fordított eredetiből /megnéztem a program angol nyelvű eredetijét a program tutoriáljában/.
A leírás és így a lépésenkénti bemuttatás a KBFI-KMWH utvonalat hozza példának.
De a programban nem ez az útvonal szerepel, mint minta útvonal. Legalábbis az én lemezemről felinstallált PMDG747-400-as gépnél nem.
Az oktató anyagban az szerepel, hogy tömörítsem ki a zip fájlt és akkor minden a helyére kerül. Nálam nem!!
De ha így nem megy akkor a következőket csináljam:
PMDG-744-TRC-Lesson 1. sav
PMDG-744-TRC-Lesson 1. FLT
PMDG-744-TRC-Lesson 1.WX
fájlokat tegyem a megfelelő helyekre.
A megfelelő helyek meg is vannak, de a fájlokat nem találom.
Mivel ez az anyag 3 leckéből áll, 3 ilyen fájl csomag van valahol.
Kérdés és a kérés a következő: ha valakinek megvannak ezek a fájlok, nagyon megköszönném ha eljuttatná e-mailban.
Nem nagy terjedelműek, pár Kb nagyságúak.
Czakó
Új hozzászólás Aktív témák
- Horgász topik
- Amit látnod kell 80’ – 90’ évek, egész estét betöltő mozi filmjei.
- Ezt nézed TikTokon és YouTube-on a telefonodon
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Battlefield 6
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...
- Inno3D GeForce RTX 4070 Ti X3 12G - Karácsonyi akcióban!
- Redragon Kumara K552 RGB Brown Switch magyar billentyűzet
- Lenovo Thinkpad P1 Gen 6 - i9-13980HX, 32GB, 2TB SSD, 16" WQUXGA (3840 2400), RTX 4090
- 15.gen! Intel Core Ultra 9 285K +16-32GB DDR5 RAM +hűtött VRM-es Z890 lap! GAR/SZÁMLA (a Te nevedre)
- OP AudioCodes C450HD Ip Phones - Szines kijelzős - Teams/ Zoom telefon - Új dobozos
- Akciós Windows 10 pro + Office 2019 professional plus csomag AZONNALI SZÁLLÍTÁS
- Keresünk iPhone 13/13 Mini/13 Pro/13 Pro Max
- 3db - Dell Alienware 18 Area-51 AA18250 18" - Intel Core Ultra 9 275HX, 64GB, 2TB SSD, RTX 5090
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- RAKTÁRKISÖPRÉS! Eladó szerverek!
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest








.
![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)


