Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mikk2000

    őstag

    válasz szaszyka #85299 üzenetére

    Szerinted ha V nem tudja meggyőzni 5 oldalon keresztül kilométereket írva, te majd meg fogod tudni 4 sorocskával? :))

    Egy puhatestűnek pl. csiga, nincs gerince. Azt te győzködheted míg világ a világ. :Y

  • szaszyka

    senior tag

    válasz ityam #85295 üzenetére

    Ha visszakapod a pénzed, és nem küldöd vissza a terméket, azt úgy hívják : gerinctelenség. A hibásan működő, és működésképtelen baromira nem ugyanaz. Ha többszáz eurós termékről lenne szó, érthető lenne az agónia, de is sz.ros pár ezer Ft a "tét", de mivel refund van, így visszakapod a pénzed... Szerintem maradj a vateránál, mindenkinek jobb lesz így...

  • V/

    Topikgazda

    válasz ityam #85295 üzenetére

    Annyit reagálnék hogy az eBay felületen a hirdetéseknél van egy olyan rész hogy az eladó válla-e garanciát és menni időt és elfogad-e visszaküldést és az hogy ez esetben ki fizeti a visszaszállítást. Ha mindenre nemet ad meg, akkor azt a terméket ennek tudtában veszed meg és ha ez nem lehetne akkor az eBay sem biztosítana az eladóknak ilyen opció megadást, de van ilyen.
    Nyilvánvalónak gondolom hogy nem szándékosan adott el rossz terméket és hajlandó volt a problémát rendezni, annak ellenére hogy nem vállalt ilyen kötelezettséget.
    Ha gond van azután a termékkel azt én nem tudom megítélni hogy eleve rossz volt, azt hogy szállítás közben történt vele valami és azt sem hogy a felhasználáskor, beépítéskor romlott el. Ebbe így semmiféle állásfoglalást nem tudok mondani, csak homályos utalást tenni.

    Használt termék vásárlására nem ugyanazon fogyasztóvédelmi szabályok vonatkoznak mint egy új esetén és az sem mindegy hogy magánszemély vagy cég, vállalkozó az eladója.
    De vásárlás helyének megfelelő szabályozást kell alkalmazni, az pedig jogilag Németország volt, hiszen a termék és az eladó ott volt és az ottani devizában történt a fizetés, ez nem magyar jogi szabályozás alá esett.
    Németországban mást határoz meg a mi Polgári törvénykönyvünknek megfelelő törvény, így nem igazán lehet összehasonlítani a magyar szabályozással, vagy ezt alapul venni.
    Ha az eBay felületén történt az eladás és vétel akkor még az ő szerződési feltételeiket is figyelembe kell venni ami szintén megkülönbözteti az új és használt termék és magán vagy céges eladást.
    Tényleg vannak eltérések az adott eBay oldalaknál, az eBay.com esetén az USA jogi és pénzügyi szabályozás, az eBay.UK esetén az angol jogi és pénzügyi szabályozás, az eBay.de esetén a német jogi és pénzügyi szabályozás a maghatározó hiszen nem egyformák a törvények és még az eladó, vásárló regisztrációs országa szerint is vannak eltérések, pl a magyar eladók az EU-s eBay fennhatósága alá tartoznak és EUR elszámolásúak. Nem lehet egységes szabályozással dolgozni.

    Ha te nem szoktál használt piacon, vásárokban használt dolgokat vásárolni akkor hagyd figyelmen kívül amit az ottani viszonyokról írtam.

    A 2. kérdésedre a válaszom indoka: én nem határozhatom meg hogy mit csinálj, ezért csak javaslatot tudtam tenni. Vagy nem reagálok.

    És elvonatkoztatva tőled és ettől az ügytől, sajnos nagyon sok becstelen vevő van az eBay-en és nem jó hogy az eladóknak semmi hatásos eszköz nem áll rendelkezésükre ellenük.
    Többen tudnának arról írni, hogy annak ellenére hátrányos volt neki az eBay probléma rendezése hogy a vevő még bizonyítékot sem adott a problémáról és mégis vissza kellett adni a pénzt és megtarthatta a szerinte nem működő dolgot, aminek természetesen semmi baja nem volt. És nem csak egy személyt, céget ismerek aki abbahagyta az eBay-en az eladást 2-3 ilyen eset után.

    Pont ma kerestek meg egy olyan ügyben hogy szemét vevő miatt leállt és ezt küldi neki az eBay:
    We see you’ve stopped listing on eBay
    Perhaps you encountered an issue with the website, or experienced other difficulties.
    Allow us to help you!
    Azt kérdezi az illető hogy akkor leírja nekik hogy a nem korrekt probléma rendezésük miatt szállt ki az üzletből? Hogy bizonyíték nélkül hitelt adtak a vásárlónak, hogy rá sem néztek a hirdetésre ami teljesen egyértelműen tartalmazta a termék állapotát, képpel és írott szöveggel. Ezek után szeretnék azt a 22-24%-os jutalékokat csak beszedegetni?

    Én tényleg megpróbáltam gondolatébresztően leírni hogy miként is megy a dolog, sajnálom ha te ezt nem tartottad megfelelőnek.

  • ityam

    őstag

    válasz V/ #85294 üzenetére

    Szia!
    Ahogy látom te lezárásnak írtad az uccsó hozzászólást ez alapján:
    "De ahogy gondolod, én leírtam hogy miként megy a dolog."
    Lezárásnak én is írok még egy véleményt. Ha jön válasz könnyen lehet, hogy már nem fogok válaszolni.
    Én szerettem volna egy ilyen működő kártyát. Ezért is volt ez az első vásárlásom/licitálásom az ebayen. Eddig elvaterázgattam, dehát ez a kártya ritka. Vaterán egyszer jelent meg aminek licitjét megnyertem, de az eladó véletlenül nem találta. majd 2 hónappal később újra meghirdette a nyertes licitem 10X áráért. Na annyit nem szántam rá. Ebayen megláttam licites termékként egy működő példányt hidetve. licitáltam nyertem. meg is kaptam a kártyát, de sajnos nem működik. Pedig iszonyatosan akarmán, hogy működjön mert ilyet szerettem volna nagyon.
    Mivel ebay nekem új és kevés infóm van gondoltam eljövök a topicjába a rutinosokhoz, akiknek az én problémám jó eséllyel már egy ezerszer előfordult általánosság, ami jó eséllyel egy 85K+ hozzászólást termelt topicban előfordult sokszor és az olvasóknak csípőből jönnek a válaszok a kérdéseimre.
    2 kérdésem volt laikusként:
    (látszólag folyamatban lévő refundnál, amit az eladó kezdeményezett) így hogy nem ebaynél kértem én refundot, van valami veszély/félnivaló hogy mégsem kapom vissza a pénzt?
    Vissza kell küldenem a hibás kártyát vagy ez opcionális?
    Elsőre homályos sejtést kaptam hogy az átvétel körülményei miatt engem nem véd a money back guaranee program szóval talán van félnivalóm, de segítséget nem kaptam hogy, hogy előzzem meg hogy ne legyen belőle bajom.
    Második kérdésemre hogy vissza kell e küldenem a hibás kártyát vagy ez opcionális erre is csak javaslatot kaptam:"Mivel visszaadta a pénzt esetleg fontold meg hogy visszaküldöd neki, a PayPal még november 27-ig tartja ezt a visszaküldési költségtérítés szolgáltatást és így neked nem kerülne pénzbe a visszajuttatás"
    A megfontolási lehetőség nem kötelezettség(szerintem) és leírtam hogy én megtartanám a kártyát, ha nem kötelező visszaküldenem és az okait, hogy miért jutottam erre a "megfontolás" után.
    Ami nem szimpatikus nekem a válaszaidban arra reagálnék lezárásként:
    "A hirdetésben mi volt írva arra hogy ad-e garanciát és elfogad-e visszaküldést, ha ilyen nem volt írva akkor amit idézel az nem használható, nem érvényes akkor is ha te így gondolnád."
    Magyar jogszabályok homályos ismereteim alapján? a garancia/jótállás X ideig garantála hogy nem fog meghibásodni a termék.
    Magyar jogszabályok homályos ismeretei alapján viszont létezik a szavatosság(ami nem egyelő a garancia/jótálással):
    "6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
    (1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
    "
    "
    6:123. § [A szolgáltatás minősége]
    (1) A szolgáltatásnak a teljesítés időpontjában alkalmasnak kell lennie a rendeltetése szerinti célra, így
    a) alkalmasnak kell lennie a jogosult által meghatározott célra, ha azt a jogosult a szerződéskötés előtt a kötelezett tudomására hozta;
    b) alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyekre más, azonos rendeltetésű szolgáltatásokat rendszerint használnak;
    c) rendelkeznie kell azzal a minőséggel, és nyújtania kell azt a teljesítményt, amely azonos rendeltetésű szolgáltatásoknál szokásos, és amelyet a jogosult elvárhat, figyelembe véve a kötelezettnek vagy - ha nem a kötelezett állítja elő a szolgáltatás tárgyát - a szolgáltatás előállítójának és ezek képviselőjének a szolgáltatás konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános kijelentését;
    d) rendelkeznie kell a kötelezett által adott leírásban szereplő vagy az általa a jogosultnak mintaként bemutatott szolgáltatásra jellemző tulajdonságokkal
    "
    Ezek persze magyar jogszabályok, de az unioban elvileg hasonló szabályok vannak. D pont szerint rendelkeznie kell a leírásban lévő("Működő pédány") tulajdonságokkal.
    Ha ennek nem felel meg a kapott termék akkor hibás teljesítés van, ha jól tudom a magyar jogszabályok alapján.Feltételezésem szerint unioban hasonló szabályok vannak, ami persze jelenleg csak az ÉN feltételezésem.
    Ha az ebay a vevőt akarja védeni(money back guarantee program), akkor a sejtésem szerint a szabályok a vevő felé lejtenek(ez persze megint csak tipp)
    Ilyen környezetben engem sokkolt ez a sztori:
    "Nálam is volt vevő aki reklamált mert beszerelésnél tönkretette mert szállításközben nem romolhatott el és nem kapott egy fillért sem tőlem, mert nincs garancia, nincs visszaküldés volt a hirdetésben. Ráadásul volt friss videó a elküldés előtt a működésről, amit az eBay is látott."
    Erre egy totálisan saját sztorit mesélek. Régóta vágytam egy MAC PRO gépre. tizensok éve dolgoztam számtekboltban amikor 650K ért árultuk ezt a gyönyörűséget. csorgattam a nyálam dehát a pénztárca meggátolta hogy legyn egyem. Pár éve kollega monta hogy van egy ilyene és nem használja és odaadja ajándékba. Behozta melóhelyre. ott nyomogattam csorgott a nyálam. Elhoztam haza. Itthon a gép nem bootolt. Winyó megadta magát. nem tragédia. filléres tétel raktam bele másik winyót felraktam rá egy oprendszert és a mai napig működik nekem és örülök neki.
    De tegyük fel hogy hazaszállításkor a földszinti lakó meglátja a kezemben a macprot és azt mondja biztos fel akarod ezt cipelni a harmadikra(egy nehéz dög ez a példány) és azt mondja hogy adok 20Kt érte ha jó. Mire én kapcsi leszek és egy nap alatt gondoltam keresek 20Kt mert ingyen kaptam és aznap kapok 20Kt érte az jó biznisz. Elfogadom a földszinti lakó ajánlatát mert hát ez pöpec gép melóhelyen nyomkodtam vagy egy órát tökéletesen megy.
    Másnap hívott volna a földszinti lakó hogy összedugta a gépet és nem megy.
    Nekem a lenti sztorid alapján fel kellett volna háborodnom, hogy tönkretette ezt a kincset és el kellett volna hajtanom a búsba. A gyakorlatban pedig a szállítás közben tényleg elhalt a winyó. Mivel én voltam a szállító, aki aggódott amikor felszállt hazafele a 49 es rázkódó, zötykölődő villamosra majd az m3 as metróra, hogy ez a rázkódás lehet nem tesz jót szegénykémnek(dehát autó híján ezt választottam anno, mert ezt tudtam hirtelen megoldani). Én féltem tőle hogy valami baja lesz. egy szállító cég alkalmazottja ilyet nem tesz.személyesen láttam foxpostos szállítót bedobálni a csomagautómatába a csomagokat.Hogy mi történik a szállítás alatt és hogy meghibásodhat e azt TE nem tudhatod, mert nem tudod mi történik a szállítás alatt.
    Röviden: én úgy tudom hogy a jó terméket hirdetőnek megérkezéskor jó terméket kell kézbesíteni. Nem elég jót feladni vagy feladás előtt x idővel még, akkor jót feladni. Megérkezéskor kell jónak lennie, hogy ne hibásan teljesítse az eladó a szerződését.Ha én lettem volna a vevő ennél a terméknél én is küldtem volna videót az ebaynek hogy márpedig hibásat kaptam függetlenül a te videódon lévő jó termékkel ellentétben így a refund kérelmem továbbra is áll. Én működőt fizettem működőt kérek vagy kérem vissza a pénzem.Ez nem garancia kérdés hanem szavatossági. Megfelel e annak amit állítottál róla vagy sem. Magyaroszágon szavatosságot magánszemélnyek között is KELL adni. Ez nálunk nem megkerülhető. UINOban elvileg hasonló szabályok vannak szóval valszeg EUn belül is így van(ez persze megint tipp).
    Ha hibásként vagy teszteletlennek hirdetsz valamit akkor persze a szavatosság alapján sem lehet igényt érvényesíteni itthon sem. Mert ezeknél tiszta, hogy nincs garantálva hogy működik, De az ilyen hirdetett termékek nem is olyan áron kelnek el licittel mint a tesztelt működőnek hirdetettek.Tehát jogos hogy ha működőt ír valaki akkor az drágább, de működőnek kell lennie. Ha nem az, akkor jön a képbe a vevői védelmi program hogy ne a vevőnek kelljen bizonyítani, hogy rossz volt már elküldéskor is, hanem elhiszik hogy rosszul érkezett. Esetedben úgy néz ki te voltál az erősebb kutya és neked hittek. Én ilyen sztorival nem példálóznék az biztos a fentiek miatt. Szállítás könnyen tönkrethet bármit.Tehát hogy a vevőt akarnád szankcionálni az nem biztos, hogy helyes(elmondásod alapján valamiért az ebay sem engedi hogy lényegesen megtedd. Talán mostmár sejted miért nem) Ettől persze fura, hogy negatívot nem adhatsz a vevőnek. Vaterán lehet ilyet csinálni, de olvasok vevői negatívokat és sokszor érzem hogy itt kevés az infóm és nem biztos hogy jogos az a negatív.Lehet jobb az ebayes megoldás, hogy nem lehet negatívolni a vevőt lehet hogy nem. Maradjunk abban hogy más: nem jobb nem rosszabb.
    Ettől függetlenül tényleg előfordulhat hogy egy ügyeskedő vevőbe botlottál.Lehet tényleg ő tette tönkre a kártyát, csak én nem vagyok meggyőzve hogy ez történt. Előfordulhat hogy egy szerencsétlenül póruljárt vevővel példálóztál, mint ügyeskedő vevő. Ez is lehet az is lehet. Innen nem tudok biztosat mondani.
    "Akárhogy is értelmezned az angol vagy USA eBay help szövegeket. Németországi magánszemély eladó, ráadásul német eBay esetén más a jogi szabályozás. Ráadásul a leírásban is benne volt."
    Fenntartva hogy tényleg elképzelhető, hogy az ebayek szabályozása országonként lehet hogy eltérő(amit perpill cáfolni nem tudok) . A beidézett angol szöveget te sem értelmezted máshogy nekem. Az eladó sem és ezért indított inkább valszeg ő refundot, hogy ne kelljen még visszapostás is kifizetnie egy rossz kártyáért aminek a 0hoz konvergál az értéke. Persze teszteletlenül lehet megéri felrakni és lehet visszajön ez a szállítási költség akkor:)
    De tegyük fel nem akar trükközni/átverni és lesz@rja a dolgot.Nem olyan pénz amibe érdemes időt beleölni.

    "Ahogy megkaptad arra egyébként sincs vásárlói védelem, ha még vonatkozna erre az eladóra ilyen téma és ez akkor is igaz hogy nálad nem működött a kártya."
    Ennek nincs kedvem utánajárni. elfogadom igazságnak. Ezekszerint szerencsés vagyok hogy a refund folyamatban van.
    "Használt piac, ott azt mondja az eladó hogy nála működött, (ez van a leírásban) ha megveszed és otthon neked meg sem nyikkan az eladó nem fogja visszacserélni vagy a pénzt visszaadni, hiszen semmi sem kötelezi rá. Itt is ez van."
    SZERINTEM: ha ez így lenne nem lenne a az őrült, aki hibás vagy teszteletlennek írt terméket hirdetne, mert hát ha nem vállal garanciát, akkor a hibásat is eladhatja jónak(lehet hogy még pöttyös labdát is küldhet helyette). Nincs félnivalója, hogy hibásat küld amikor jónak hirdette. Ilyen esetben nem lenne különböző ára a hibásnak hirdetett és a teszteletlennek hirdetett és működő pédányként hirdetett termékek végső leütési árában. Pedig igen jelentős különbségek vannak ezen árak között.
    SZERINTEM: a használt nem lehet természetesen hibás. A hibás lehet hibás. A teszteletlen is lehet hibás, de a használt jónak nem szabad hibásnak lennie.

    A lezáró véleményem hosszú lett, de talán fórumra elfér mint vélemény. Semmi sem biztos hogy helyes következtetés. Válaszokat olvasni fogom egy ideig. Választ nem igérek ha tesztek fel kérdést a véleményemmel kapcsolatban.

  • V/

    Topikgazda

    válasz ityam #85293 üzenetére

    visszaküldést azt kihagynám ha nem feltétlen szükséges(mert nem kötelezettségem)

    Az eladónak sem volt kötelezettsége a pénz visszaadására a félreértések elkerülése végett, mégis megtette.
    Akárhogy is értelmezned az angol vagy USA eBay help szövegeket. Németországi magánszemély eladó, ráadásul német eBay esetén más a jogi szabályozás. Ráadásul a leírásban is benne volt.
    Nálam is volt vevő aki reklamált mert beszerelésnél tönkretette mert szállításközben nem romolhatott el és nem kapott egy fillért sem tőlem, mert nincs garancia, nincs visszaküldés volt a hirdetésben. Ráadásul volt friss videó a elküldés előtt a működésről, amit az eBay is látott. Más kolléga is tudna itt mesélni hogy mikkel próbálkozik némelyik vevő, az a gond hogy nem tudjuk eladóként megfelelően értékelni az ilyeneket, nem adhatunk negatív értékelést, csak letilthatjuk a saját hirdetéseinkről és jelezhetjük hogy problémás a vevő, de sajnos annak nem sok haszna van, mert nem rúgják ki annak ellenére hogy szabályt szegett a vásárlói védelemmel történő visszaéléssel.

    Ahogy megkaptad arra egyébként sincs vásárlói védelem, ha még vonatkozna erre az eladóra ilyen téma és ez akkor is igaz hogy nálad nem működött a kártya.
    De ahogy gondolod, én leírtam hogy miként megy a dolog.

  • ityam

    őstag

    válasz V/ #85292 üzenetére

    Köszönöm a válaszod. Szívem szerint megtartanám. Hátha valamikor esetleg megcsináltatom jóra a kártyát vagy legalább polcdísznek legalább hogy van ilyenem is. Tényleg ritka kártya nullszaldós visszaküldést azt kihagynám ha nem feltétlen szükséges(mert nem kötelezettségem). Már vaterán is akartam venni ilyet, de ott az eladó nem küldte el(ott is balhét csináltam eredménytelenül) Itt most elküldték a terméket csak hibás. Ha egyszer találok megbizható szakembert, akkor a ritkasága miatt megcsináltatnám jóra. Persze ez lehet nem valósul meg mert relatíve jelentéktelen árú ahhoz képest hogy megbízható szakember óradíját megérje kifizetni a javításra, de elvi lehetőségem megmarad, ha nem küldöm vissza. Ha visszaküldöm akkor kártyám sincs és csak az ismerősnek adtam egy milkacsokit a továbbításért. Ha nem küldöm visza akkor egy milkacsokiért van egy hibás ritka kártyám. Utóbbi nekem szimpibb.

  • V/

    Topikgazda

    válasz ityam #85291 üzenetére

    Értem a szituációt, amire gondoltam az nálad nincs. Volt olyan hogy rossz adatot adott meg a vevő és amikor megkapta akkor meg reklamált hogy ő nem nem azt kapta meg amire szüksége volt.
    Mivel visszaadta a pénzt esetleg fontold meg hogy visszaküldöd neki, a PayPal még november 27-ig tartja ezt a visszaküldési költségtérítés szolgáltatást és így neked nem kerülne pénzbe a visszajuttatás. Akár posta, akár futár bőven benne van a 9300 Ft-ban.

  • ityam

    őstag

    válasz V/ #85287 üzenetére

    "Ha közben te még téves adatot adtál meg neki az sem a javadra szolgál."
    Erre még akartam reagálni csak kimaradt.A vásárlás után a szállítás közben írtam neki hogy G3 as macom van. G4 hez videókártyát árult:

    Amikor írtam neki, hogy hibás a macomban, a p3 amban és a p4 emben is, az volt az első rakciója hogy:
    "Hi, I have checked in the internet and this card only works with a Apple Power Mac G4. This is the reason you do have a problem. You may send it back to me an I will refund EUR 11,61. other opportunity might be you sell it yourself."
    Szóval az én hibás tájékoztatásom hogy g3 as macom van rögtön arra ment ki, hogy nem jó gépben próbálom és ezért gondolom hibásnak. Szóval próbálta kihozni hogy nem ő küldött hibásat hanem én nem jó gépben próbálom. Persze úgy körbefotóztam a G4 es Macomat utána neki, működő oprendszer alatt, ami kiírta hogy G4 es macról készült a fotó, hogy rájött hogy ez rossz próbálkozás volt...

    amúgy a termék doboza alapján:

    G3 al is mennie kellett volna...

  • ityam

    őstag

    válasz V/ #85289 üzenetére

    Az ismerősnek lett postázva a küldemény. a címzett neve nem az én nevem volt és persze a cím sem(ismerős munkahelye). Elfogadom hogy könnyen lehet hogy ilyen esetben nincs ebayes money back guaranee védelem, mert nem felel meg a tranzakció a feltételeknek.
    Térjünk vissza az eredeti kérdéseimre:
    "így hogy nem ebaynél kértem én refundot, van valami veszély/félnivaló hogy mégsem kapom vissza a pénzt?"
    válaszod alapján a paypalnál meggondlhatja magát a refunddal kapcsolatban..? jól értem? tehát van félnivalóm.(?)
    "Vissza kell küldenem a hibás kártyát vagy ez opcionális?"
    refundot akkor kérhetek ha nem azt kapom amiről az aukció szólt. Ha működő volt hirdetve és hibás akkor az nem ez. Nem egy teszteletlen zsákbamacskának hirdetett termékre licitáltam hanem működőre.
    Írod a garanciát. Magyar jogviszonba a garancia azt jelenti hogy x ideig nem fog meghibásodni. Szavatosság pedig hogy a termék megfelel annak amit írtak róla és egyébként is meg kell felelnie annak, amit elvárunk tőle.
    Németorszában nem tudom a jogi megfelelőjüket a magyar kifejezéseknek, de nem lennék meglepve ha hasonlóak lennének a szabályozások.
    Példának azért hoztam a pöttyös labdát is. Ha megnyertem egy terméket és kaptam pöttyös labdát, akkor refund esetén az én költségemen a pöttyös labdát vissza vagyok e köteles küldeni?
    Az email és az eladó üzenete alapján a refund folyamatban van("I will cancel the purchase in Ebay and you will receive money back by Ebay. The additional shipping cost I will transfer by PayPal as soon I get the item back.").
    Én a refund előtt írtam hogy viszaposta esetén kérek még egy szállítási költséget(pont annyit amennyit ő fizetett elvileg az idefelére/bár itt is vannak kétségeim, mert az ebay által adott nyomkövetési szám alapján még mindig nem érkezett meg szóval nem úgy küldte szerintem ahogy kellett volna hanem talált olcsóbb megoldást és úgy{de ez persze csak tipp}/)
    Amit írtam linket onnan ide nem idéztem be ezt(de az eladónak külön idéztem ezt is):
    "Handle a return request
    If the buyer wants to return an item to you, your options for responding will depend on why they want to send it back. If the item is damaged, faulty, or doesn't match the listing description, they're covered by the eBay Money Back Guarantee, and you'll have to refund them or replace the item even if you don't offer returns. If they've changed their mind, your options will depend on your return policy.
    "
    Itt a lényegi rész szerintem. Ha a tárgy hibás vagy nem felel meg a leírásban szereplő meghatározásnak, akkor refundolnod kell vagy jót küldened, akkor is ha azt írtad hogy nem fogadsz el visszaküldést. HA meggondolta magát a vevő akkor az van amit vállaltál.
    Itt viszont nem meggondoltam magam, hanem magyar nyelven hibás teljesítés volt, mert nem felelt meg annak amit írt. Erre valszeg ő is rájött különben nem ő kezdeményezte volna a refundot hanem megvárta volna hogy én szenvedjek újként vele.... vagy lehet hogy ezzel is lehet trükközni, amit nem tudok lévén, hogy nem vagyok jártas ebayon. Ezért jöttem ebay topicba a tapasztaltakhoz.

    az előző idézet(Handle a return request) után volt az oldalon, amit korábban idéztem hogy visszaküldés esetén a visszapostát is neki kell állnia ha jól értelmeztem.

    "Akkor leírom újból. Ha vissza kell küldeni egy terméket akkor miután feladtad a postán ott kérsz számlát (az Összefoglalóban ez is leírva) ezen szállítási költséget 9300 Ft határáig a PayPal megtéríti neked."
    Ezt az összefoglalóban valszeg felületesen olvastam, mert nem maradt meg. Kérdésem az eredeti: vissza kell küldenem a terméket vagy opcionális?
    Ha paypal kifizeti nekem akkor miért írta az eladó hogy majd ő kifizeti ha megérkezett a termék?
    Refundnál köteles vagyok visszaküldeni a hibás/nem megfelelő/eltérő(pöttyös labda) terméket vagy sem?

  • V/

    Topikgazda

    válasz ityam #85288 üzenetére

    Mielőtt nagyon belemennék legyen egyértelmű: ha személyesen vette át az ismerősöd akkor már onnantól nincs vásárlói védelem, ha nem a te címedre lett kiszállítva, hanem egy német címre és onnan hozta valaki akkor sincs vásárlói védelem. Csak akkor ha közvetlenül neked lett mondjuk a posta által szállítva németből Magyarországra a címedre.

    Ha ezt az eladó megtudja és közli az eBay-el, PayPal-al akkor te mindkét helyen a reklamációval megsérted a szerződési feltételeket és nem neked kedvező döntés fog születni.
    Az hogy visszaadta a pénzt az egy dolog, ez most az ő döntése, nem a PayPal határozta meg. Az nem szokott kerek dolog lenni hogy visszakapod azt amit kifizettél és megtartod a terméket amiről szó van. Ha elvárja hogy visszakapja és te nem küldöd el akkor még ő fordulhat a PayPal-hoz reklamálni, főleg ha igaz az a két feltétel közül valamelyik amit a hsz elején írtam.

    A hirdetésben mi volt írva arra hogy ad-e garanciát és elfogad-e visszaküldést, ha ilyen nem volt írva akkor amit idézel az nem használható, nem érvényes akkor is ha te így gondolnád.
    Például egy élő dolog vettem egy 120 éves antik faliórát ami az eladó videóján működött, szerinted arra milyen garanciát kellene vállalni az eladónak, mivel az első felhúzás elején eltört -nem túlhúztam- a rugója?

    Használt piac, ott azt mondja az eladó hogy nála működött, (ez van a leírásban) ha megveszed és otthon neked meg sem nyikkan az eladó nem fogja visszacserélni vagy a pénzt visszaadni, hiszen semmi sem kötelezi rá. Itt is ez van. A használt és az új termék eladás az eBay-en is különböző szabályok alá esik.

    Akkor leírom újból. Ha vissza kell küldeni egy terméket akkor miután feladtad a postán ott kérsz számlát (az Összefoglalóban ez is leírva) ezen szállítási költséget 9300 Ft határáig a PayPal megtéríti neked.
    Ennek semmi köze ehhez: Visszaposta abból nem jön ki, mert az az idepostára és a termékre elment.

    És még egy kiegészítés ha magánszemély az eladó neki a német Polgári törvénykönyv alapján nincs semmiféle garanciális vagy visszavételi kötelezettsége, ezt ott a törvény.
    Ha egy némettől a német eBay-en vásárolsz ezt be kell kalkulálnod.
    Van aki idézi is:
    Bei diesem Verkauf handelt es sich um einen Kaufvertrag von Privat an Privat nach § 13 BGB.
    Diese Auktion erfolgt unter Ausschluss jeglicher Gewährleitung, Garantie und Rücknahme.

  • ityam

    őstag

    válasz V/ #85287 üzenetére

    Könnyen lehet hogy valamit nem értek jól mert tapasztalatlan vagyok ebayen de:
    "Refund esetén mindig azt a pénzt kapod vissza amit kifizettél, ha abban benne volt a szállítási költség akkor azt ne kérd már külön."
    A szállítási költség felém azt kifizettem és meg is kapom. A visszafele szállítási költség az amire igéretet kaptam hogy elutalja ha visszakapja a kártyát.
    "Az sem egészen igaz hogy neki kell állni a visszaküldést, ráadásul használt termék esetén az nem igazán érvényes."
    Én ezt az oldalt küldtem el: [link]:
    "Return postage
    If you accept a return from the buyer, they'll need to send the item back to you before you issue a refund. If the buyer is sending an item back because it doesn't match the listing description or it arrived damaged or faulty, you're responsible for the cost of return postage, even if you don't offer returns. If they changed their mind or ordered the wrong item, who pays for return postage is determined by your return policy.
    "
    Ez alapján ha vissza akarja kapni, akkor a visszaposta is az ő kontója ha jól értelmezem, de nem vagyok perfect angolból.
    "Ha hirdetésben az szerepel hogy nincs garancia, nincs visszaküldési lehetőség akkor ennek tudatában vetted meg, az eladó nem köteles megtéríteni."
    A hirdetésben az volt hogy működő gépből egy működő kártya az eladás tárgya.
    Garancia persze nem volt. De attől még a leírásnak meg kell felelnie a terméknek. Ha pöttyös labda érkezett volna ugyanúgy nem felel meg a leírásnak.
    "Még a PayPal ad neked 9300 Ft-ig visszapostázási költségtérítést, annyiból vissza is küldhető Németországba."
    Azt én ki is fizettem plusz a nagytáblás milkacsokit az ismerősnek, amiért elhozta nekem budapestre amikor nem itt lakik, de ez mind1.
    Visszaposta abból nem jön ki, mert az az idepostára és a termékre elment.

  • V/

    Topikgazda

    válasz ityam #85286 üzenetére

    Refund esetén mindig azt a pénzt kapod vissza amit kifizettél, ha abban benne volt a szállítási költség akkor azt ne kérd már külön.
    De!
    Röviden mivel nem közvetlenül neked lett kiszállítva, hivatalosan még a PayPal védelem sem járna, ha pedig személyesen vette át ott valaki akkor egyáltalán nincs PayPal és eBay védelem.
    Az sem egészen igaz hogy neki kell állni a visszaküldést, ráadásul használt termék esetén az nem igazán érvényes.
    Ha hirdetésben az szerepel hogy nincs garancia, nincs visszaküldési lehetőség akkor ennek tudatában vetted meg, az eladó nem köteles megtéríteni.
    Ha közben te még téves adatot adtál meg neki az sem a javadra szolgál.
    Még a PayPal ad neked 9300 Ft-ig visszapostázási költségtérítést, annyiból vissza is küldhető Németországba.

  • ityam

    őstag

    Sziasztok!

    Első alkalommal ebayeztem. Regisztráltam. Német ebayen licitáltam és meg is nyertem a terméket. Szállítás kicsit problémás volt mert csak németországon belül szállított az eladó, de egyik ismerősöm németországban dolgozik és megkértem hogy vegye át és hozza el.
    Ez meg is történt szerencsére.
    A termék egy régi PCI-os Videókártya volt G4 es MAChez(Formac Proformance 3) és működő példánynak volt hirdetve.

    Első tesztem a G4 es MAComban volt, de boot közben megfagyott.
    Átraktam P3 és egy P4 es gépbe is(második videókártyának). Fel is ismerik a kártyát a windowsok az eszközkezelőben, de az XP a P3 en csonttá fagy telepítésnél, a P3 on a win98 l feltelepül, de eléggé csíkos képet produkál 2Dben és 3Dben is.
    Végül a G4 es MACba raktam másodlagos videókártyának így bebootolt, fel is ismeri a gép hogy benne van a kártya de monitort rádugva ugyancsak csíkos rajta a kép.
    Írtam eladónak(fotókkal) hogy hát ez a kártya sajna hibás mi legyen a megoldás.Először bepróbálkozott hogy utánanézett ennek a kártyának és csak G4 es MACban megy(korábban kérdeztem tőle a kártyáról és tévesen azt írtam hogy nekem G3 as MACom van egyébként) és ezért tapasztalok hibákat. Ha gondolom adjam el én vagy ha visszaküldöm visszautalja a vételárat(szállítás nélkülit természetesen :) ) Végül miután lefotóztam a Macom hátulját is meg OSX képet is hogy ez biza G4 es(Amúgy G3 assal is kellett volna hogy menjen mert neten találtam a kártya dobozáról képet és azon még G3 ashoz ajánlották) mondta hogy küldjem vissza.
    Ekkor kezdtem jobban olvasgatni ebay buyer protectiont és mintha azt olvastam volna ha hibás a cumó akkor az oda vissza postás is neki kéne fizetni. Elküldtem az embernek az oldalt ahol én ezt olvastam valamint azt is megírtam neki, hogy ha kéri vissza a kártyát, akkor fizesse ki a termék ár plusz 2X szállítás árat.

    Most jött az email a paypaltól hogy az eladó refundot kezdeményezett. visszakapom, amit fizettem teljes egészében.

    A kérdésem: így hogy nem ebaynél kértem én refundot, van valami veszély/félnivaló hogy mégsem kapom vissza a pénzt?
    Vissza kell küldenem a hibás kártyát vagy ez opcionális?
    Azt írta hogy paypalon kifizeti az odaküldést árát ha megérkezett hozzá a kártya.
    A termék nem volt egyébként 12 euró(9,5 EUR szállítási díjjal) szóval nem egy hatalmas összegről van szó.

  • h1mpi

    félisten

    Nekem ma volt az első reklamált vásárlásom. Rendeltem egy terméket és karcos volt. Elküldtem az eladó felé a képeket és 5 perc múlva már megírta, hogy elfogadja a 25%-os visszatérítést... gondolom nem szerette volna, hogy tovább vigyem, mert elég egyértelmű volt, hogy vagy másik termékről készült a kép vagy valamit machinált vele...

  • V/

    Topikgazda

    válasz Teodor52 #85282 üzenetére

    Nem lehet a megadott időn túl használni. Lehet hogy blokkolná a további belépést, nem érdemes próbálkozni.

  • V/

    Topikgazda

    válasz Kolondrum #85278 üzenetére

    A szöveg amit láttál akkor szokott megjelenni ha nincs okmány, szóval nem igazán értem.

  • V/

    Topikgazda

    válasz Teodor52 #85279 üzenetére

    Igen, nem igazán szereti a rendszerük, ugyanúgy mint a PayPal-nál sem.

  • Teodor52

    senior tag

    válasz V/ #85276 üzenetére

    Angolul írja.
    Számit az is, hogy VPN-t használok?
    Tudom 15 perc erejéig lehet használni az a email-es kódot, de ha valamelyik nap próbálkoznék a mai napon kapott kóddal azon a pc-én amivel eddig beléptem, akkor elfogadná?

  • Kolondrum

    félisten

    válasz V/ #85268 üzenetére

    Semmi gond nem volt, sokkal korábban jött nekik ennyit mondtak. Semmi papír nem kellett ma kihozták.

  • V/

    Topikgazda

    válasz mokus1 #85275 üzenetére

    Itthon is ránéznek mert nem minden hagyhatja el az országot, de az érkező országban szokták vámolni ami számít. Neked mellékelni kell vámárúnyilatkozatot CN22 vagy CN23, annyi példányban amennyi az adott ország vámosainak kell és van ahol kell mellékelni számlát, értéknyilatkozatot is. A lényeg benne van az Összefoglalóban is.

  • V/

    Topikgazda

    válasz Teodor52 #85274 üzenetére

    Ha másik eszközről lépsz akkor mindig kérni fogja és most ez a probléma a pc-ről lépnél be akkor az e-mail is menne.
    Nekem már nem ad fel e-mail-es dolgot de az minden eBay oldalon ment.
    Magyarul írja neked? Mert az semmikép nem jó.
    Ez az alap oldal a kód kéréshez, viszont most már csak az sms kérő kerül elő de ott semmi másnak nincs link.

    Nem szövegelni kell hanem be kell billentyűzni a kódot.
    Esetleg próbálj meg valamelyik nemzeti eBay-en belépni, német, francia, holland aztán cserélj jó telefonszámra és akkor menni fog az sms

  • mokus1

    addikt

    Sziasztok!

    Ha nagyobb értékű terméket küldök EU-n kivül azt kivámolja? Az ottani hatóság? Nekem csak nyilatkoznom kell mi van benne?

  • Teodor52

    senior tag

    válasz V/ #85273 üzenetére

    Próbáltam, de újabb kódot nem kaptam emailben és a már megadott kódot továbbra sem fogadja el.
    Ellenőrizze kapcsolatfelvételi adatait; alatta ugye megjelenik kixelt telefonszám, alatta szöveg beszerzése kékkel és alatta "kérjük lépjen kapcsolatba velünk", amire kattintva:
    Ellenőrizze hogy, Ön az

    Úgy tűnik, egy másik számítógépről jelentkezett be.
    Meg kell erősítenünk személyazonosságát.
    Hívjon minket az 1-866-303-3229 számon és adja meg a xxxxxxxxxxx biztonsági kódot.

    Androidról vagyok, eddig pc-ről jelentkeztem be
    Telószámom megváltozott.

  • V/

    Topikgazda

    válasz Teodor52 #85271 üzenetére

    Próbáld újból.
    Nem a kétfaktoros lett bekapcsolva, hanem most már ez szükséges a belépéshez. Arra a számra küldik amit megadtál a regisztrációnál alapadatnak.
    Account settings, Personal information, Contact info, Phone number. Ennél is ha változik a regisztrációs adatod az újat meg kell adni, frissíteni kell.
    Működik, az sms-t meg kellett volna kapnod. Lehet hogy a telefon spam üzenetnek vette. De ha e-mail-ban kaptál egy 6 számból álló kódot akkor azt kellett volna beírnod az eBay felületén.
    Most is kipróbáltam pár mp és jött az sms egy +36305555594-as számról. Miután rákattintottál arra hogy küldjön sms-t ez az oldal jön és itt kell a kódot beírni:

  • Teodor52

    senior tag

    Próbáltam emailt küldeni, de nem tudjuk feldolgozni az üzenetét kaptam válaszul, kérjük vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal.

    Nem tudok angolul ahhoz, hogy telefonon tudjak kommunikálni.

    Valami ötlet?

  • Teodor52

    senior tag

    Sziasztok!

    Segítségre lenne szükségem.

    Régóta nem léptem be a ebay fiókba, ma megpróbáltam, de a 6 számjegyű kódot egy adott tel számra küldte a rendszer, amire fel is hívta rá figyelmemet az ebay viszont emailt is kaptam az alábbi szöveggel:

    Please use this security code to verify your email: xxxxxx
    It’ll expire in 15 minutes.
    If you weren’t expecting this code, get in touch. We’re here to help.
    Thanks for being part of the eBay community.

    Nem emlékszem kétfaktoros aktiválásra.

    Mit tudok tenni a fiókom érdekében, mi lehet/lehetett a probléma?

  • V/

    Topikgazda

    válasz rednifegnar #85269 üzenetére

    EU-n belül feladott és EU-s nyomkövetéssel nincs vámolás és díja sem. Néha a holland vagy belga posta azt adja meg hogy ők csak tranzit ország volt és az eredeti kiindulás Kína akkor van vámolás.

  • rednifegnar

    senior tag

    ize ha eu-n belulrol kuldenek egy csomit akkor a posta jogosan szamol fel 400 ft szolgaltatasi dijat? :F

  • V/

    Topikgazda

    válasz Kolondrum #85267 üzenetére

    Hívd fel őket mert már kapnod kellett volna tőlük a vámkezelési megbízáshoz e-mail-t, hamarabb küldik hogy ha megérkezik a csomag addig már náluk legyen és tárolás nélkül tudják továbbítani.

  • V/

    Topikgazda

    válasz djbahool #85265 üzenetére

    Az már tényleg a behajtás, végrehajtás folyamata hogy miként próbálják a pénzt megszerezni, ha ez bonyolultabb módon történik annak a költségei is nagyobbak lesznek ezért a díjuk is növekedni fog.
    Itt elsősorban elvekről van szó, ha az eladó tartozik azt meg kell fizetnie, lehet hogy 10 € még kalkulált veszteség és azzal nem foglalkoznak. Ők már odaadták a vevőnek, ez már a saját pénzük amit követelnek. Mivel lényegében te fizeted a behajtót nem ők, miért ne adnák át?

  • djbahool

    senior tag

    válasz V/ #85264 üzenetére

    Szívás, akkor fizessem be, addig még nem adják át a behajtónak, mert akkor még több lesz?
    Bankszámlaszámom hiába adják át, azt már megszüntettem, ami az eBay-nek meg volt adva.
    Gondolom a PayPal-os account-om nem keverik bele, pláne hogy már szétvált az eBay a PayPal-tól.
    Nyilván ha lesz legközelebb, csinálok fotót meg videót, mind a feladásról, mind a becsomagolásról, mind pedig a működésről.

    Abban kár "reménykedni", hogy nem több száz EUR-ról van szó, így nem éri meg nekik a behajtót ezzel megbízni?

  • V/

    Topikgazda

    válasz djbahool #85263 üzenetére

    Nincs rálátásom arra hogy miként folyt az eBay és a PayPal vevői reklamáció, de az eladónak is van reagálási lehetősége a folyamatban és van eladói védelme. Van lehetősége a döntés felülvizsgálatának kérésére.
    Ha a vevő azzal reklamál hogy nem azt kapta meg amit kifizetett, a kézhez vett termék nem felel meg a hirdetésben a termékleírásnak az ellenkezőjét bizonyítani kell. Itt lényeges hogy te mit írtál a termékről, a tényleges állapot látható a képeken. De ezzel sem vagy védve az elve rosszhiszemű vevő ellen.
    A visszaküldés nélkül a vevőnek pénzvisszaadást akkor határozzák meg ha nincs megfelelően bizonyítva hogy a vevő a fizetés előtt megismerte az állapotot vagy mondjuk törötten, használhatatlan állapotban érkezett meg hozzá, bár a normális vevő mellékel valami képes bizonyítékot a reklamációjához és kommunikál az eladóval.
    Én értem hogy nem értesz a vevővel egyet, de ahogy írtam ha úgy dönt a folyamatban az eBay hogy a teljes összeg visszajár a vevőnek mert nem fogadták el az érveidet bármennyire fájó ez neked, azt teljesíteni kell.
    Ha nem adod vissza pénzt akkor tartozás lesz feléjük és ha ez a meghatározott időn belül nem kerül megfizetésre behajtást fognak kérni a szerződési feltételek szerint.

    Az e-mail címeden értesíteni fog a behajtó cég és még lesz egy önkéntes befizetési lehetőséged.
    Magát a behajtást vagy magyar szóhasználatban a végrehajtást az nem befolyásolja ha esetleg az értesítést valamiért nem kapod meg, ha letelik az értesítőben megadott idő akkor megpróbálják az rendelkezésükre álló lehetőségekkel a pénzt beszedni.
    Itt is elsődlegesen a bankszámládról próbálják majd beszedni.
    A behajtással az a gond, hogy az eljáró cég költsége is hozzáadódik és akkor már lényegesen a több lesz a beszedésre kerülő pénz mint az eredeti követelés.
    Röviden, egyszerűen fogalmaztam meg a folyamatot, ez nem teljes körű tájékoztatás, nem a topik témája, nem az én feladatom ezt ismertetni. Ha valaki részletekbe menően akarja ismertetni az majd leírhatja privát üzenetben neked.

    De nem csak az e-mail cím kerül át hanem a a többi adat is, a your account az minden adatot tartalmaz. a személyes adataid, címed bankszámlaszámod, az hogy mennyi a tartozásod.

    Sajnos kifoghatunk szemét vásárlót, nekem is volt, de volt videóm arról hogy működik a dolog nem igaz amit írt és így el lett utasítva a panasza.

  • djbahool

    senior tag

    válasz V/ #85260 üzenetére

    Akkor ha jól sejtem, ezt mindenképp megszívtam.
    Egyébként az email címemet ha kiadja az eBay, azzal mit tud kezdeni a "debt collector"?
    Amúgy feltételes módban írta, mert ez volt pontosan:
    We may be placing your account to a debt collector and will provide them with the email address on file: "regisztrált email címem"
    Mindezt egy hónap múlva.

    Visszatérve, próbáltam én kommunikálni az eBay-el tavasszal erről az egészről, de összesen az első levelemre válaszolt egy indiai csóka, és a többire már nem. Persze abban sem volt semmi értelmes, csak azt szajkózta már akkor is, hogy fizessek és kész.

  • V/

    Topikgazda

    válasz mikk2000 #85261 üzenetére

    Jó ember én nem írtam ilyet: végrehajtó akkor meg azt csinál amit akar A te gondolataidat ne nekem tulajdonítsd.
    Kezdem már unni az állandó kekeckedésed velem szemben, mert ez már az.
    Ne velem foglalkozzál már. Nem kell minden másnak szóló hozzászólásomra reagálnod. Köszönöm.
    Nem egészen értem a problémádat, ő behajtót írt, én meg végrehajtót, a lényege ugyanaz, valaki beszedi a pénzt.
    Azt sem értem amit itt jogi témában írsz, mert nem releváns itt.
    Ha majd eljut a dolog oda hogy konkrét behajtás akkor majd kap megfelelő okmányt, de ez még nem ott tart.

  • mikk2000

    őstag

    válasz V/ #85259 üzenetére

    Pontosan azért szembesítettelek a szavaiddal egyértelműen, hogy értsd meg mekkora blődséget írtál.

    De most finomítottál és végrehajtót, meg tényleges végrehajtót írsz... hát szerintem nem válik külön, mert nincs törvénytelen végrehajtó. :) Szerintem tényleg nincs értelme eszmét cserélni végrehajtás témában tovább. De tényleg jogi alapfogalmakkal megismerkedhetnél, mert én pl jogosult vagyok egy rendőrtől is kérni hogy igazolja magát, egy szaros végrehajtó akkor meg azt csinál amit akar? Ugyan már... Azért a jogállamnak legalább a látszatja megvan.

  • V/

    Topikgazda

    válasz djbahool #85257 üzenetére

    Ha megnézed a szerződési feltételeket, egyértelműek az is hogy mikor kinek milyen adatot adnak át, az EU-s eBay jogilag le van fedve, ezzel a résszel nem lehet probléma.
    Én sajnálom hogy kifogtál egy szemét vevőt, de sajnos nem úgy működik a dolog az eBay döntését nem hajtod végre, ha a pénzt vissza kell adni döntésük van akkor visszaadod és majd azután megreklamálod.
    De ezt még a tavaszi időszakban kellett volna valahogy elrendezni amikor ténylegesen ment a reklamáció a vevő részéről.
    Akkor megtenni mindent, de az ritka hogy a vevő nem igazol semmit az eBay felé de te igen és mégis a javára döntenek, de mint írtam ha a hirdetésben leírtak, a képek az ellenkezőjét bizonyítják mint amit a vevő állít akkor nem fognak a te károdra az ő javára dönteni.

  • V/

    Topikgazda

    válasz mikk2000 #85256 üzenetére

    Nem írtam ilyet, légy szíves ne forgasd ki a szavaimat.
    El vagy tévedve végrehajtás ügyileg, de az ő ügye még ott tart hogy az eBay értesítette hogy végrehajtót bíz meg a pénz beszedéssel, a tényleges végrehajtás nem kezdődött el..
    Kár most ebbe belemenni és nincs is kedvem egy bekövetkezendő valamiről vitázni veled.

  • mikk2000

    őstag

    válasz djbahool #85257 üzenetére

    A kapitalistát csak a pénz érdekli, ember mint olyan az ismeretlen fogalom számára.

  • djbahool

    senior tag

    válasz V/ #85255 üzenetére

    Na most mi van akkor, ha az email cimemen kívül egyéb adataimat is kiadja az eBay a behajtási cégnek?
    (Amúgy nem egy akkor összegről van szó amihez hitelt kellene felvennem, de ha egyszer nem jogos, akkor nem fizetnem be. Ha legalább visszakapnám a termeket, simán befizetném, de így.....)
    Elég furcsa eljárás az eBay részéről. Nem érdekli őket, hogy kb. 12 éve tag vagyok, és eddig 0 negatív visszajelzést kaptam.

  • mikk2000

    őstag

    válasz V/ #85255 üzenetére

    Nyitok egy végrehajtó irodát, és minden ok nélkül nekiállok pénzt beszedni... mivel azt írod ez helyénvaló...

  • V/

    Topikgazda

    válasz mikk2000 #85254 üzenetére

    A fizetési meghagyás az eljárás alapja és majd kap értesítést az illető, de nem kell a végrehajtónak bizonygatni semmit, a tényeket és a fizetési határidőt közli az első körben, ha a magyar viszonyokat vesszük alapul.

  • mikk2000

    őstag

    válasz V/ #85253 üzenetére

    Itt van egy eBay fizetési meghagyás ami egy nem teljesített tételre vonatkozik annak beszedése ügyében jár el. Az nem tartozik rá hogy miért is keletkezett ez a fizetési meghagyás.

    Neki bizonyítania kell mi alapján jár el, hasraütésre senki sem kezdhet el pénzt beszedni, mert az maffiának hívják...

  • V/

    Topikgazda

    válasz mikk2000 #85252 üzenetére

    Külföldi a végrehajtó és majd ők is szoktak küldeni fizetési valamit vagy nem, hiszen nem muszáj neki a köröket újra kezdeni. Itt van egy eBay fizetési meghagyás ami egy nem teljesített tételre vonatkozik annak beszedése ügyében jár el. Az nem tartozik rá hogy miért is keletkezett ez a fizetési meghagyás.
    Szerintem az eBay biztos hogy küldött felszólítást fizetési határidővel ha az nem történik meg akkor az alapján jár el a végrehajtó ami az eBay a szerződési feltételekben szerepel ilyen szituációra.

  • mikk2000

    őstag

    válasz djbahool #85248 üzenetére

    A behajtónak valami fel kéne mutatnia mi alapján jár el... Viccesnek tűnik az egész a te verzódat olvasva, hogy ilyen nincs.

  • V/

    Topikgazda

    válasz djbahool #85248 üzenetére

    Meg van a folyamata a vásárlói reklamációnak. Annak során te leírod hogy mi a helyzet. Itt lényeges az hogy a termék leírás és a képek a tényleges állapotot tükrözzék.
    A folyamatban neked a visszaküldés után visszatérítést kell megadnod, ha bizonyítani tudod hogy nem volt eltérés a hirdetésben megadottaktól. Ez esetben nem maradhat a termék a vevőnél, vissza kell küldenie, ha nem teszi meg a pénz nem jár neki.
    Ha az eBay úgy dönt hogy te add vissza pénzt akkor azt vissza kell adni akkor is ha szerinted neked van igazad. Azután persze reklamálhatsz hogy a döntésük hibás volt. Vagy elismerik vagy nem, ha elismerik akkor a pénzt visszakapod.
    Sajnos azt tapasztaljuk hogy nem USA eladók esetén legtöbb esetben a vevőnek adnak igazat, még akkor is ha az egyértelműen hazudik.
    Ha végrehajtónak átadják az akkor a bankodnál kezdeményezni fogja a vitatott összeg és az eljárási költség beszedését.
    Nem csak az e-mail címed van átadva, hanme minden szükséges adat hogy a pénzt be tuda szedni, ha a bankszámládról nem tudják leemelni akkor az eléggé költséges móka lesz. Az előbb tudatosult bennem hogy te letiltottad a az eBay beszedést, de ezt a bankod nem tehette volna meg egyébként, mert erre az eBay-nak joga volt és nem dönthetnek úgy hogy nem megy a pénz, ennél is neked kell bizonyítani az eBay követelésének jogtalanságát, de ezt nem igazán tudod.

    Az e-mail nem minden esetben opciós elérhetőségük, a kapcsolattartási mód függ a problémától, de az biztos hogy egy kicsit nehézkes a dolog, de valahogy el lehet őket érni, gondolom küldtek felszólítót és egyéb dolgokat azokban lenni kell elérhetőségüknek.
    Nem tudom milyen e-mail címre vársz tőlük dolgokat, de néha spam-nek veszik az értesítőiket a levelező programok.

Új hozzászólás Aktív témák