- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
- Google Chrome
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
MR007RM #4199 üzenetére
Szerencsére nem én vagyok a videón
(bár az Inspire2-est elfogadnám
) Az a vicc, hogy ezek a drón-guruk szarrá affektálnak mindent. Aztán arra nem képesek odafigyelni amit itt a PH fórumán az egyszerű júzerek már leírtak nekem: a két antennának párhuzamosan kell lennie és az antenna lehetőleg legyen merőleges a drón írányára.
Érdekes, hogy nekem nem okozott gondot átrepülni a Dunát az öreg Inspire1-esemmel.Csupán arra figyeltem oda amit Geller mondott
-
MR007RM
addikt
Még csak most láttam. Itt van KillHates drónja, illetve majdnem ez a Dji Inspire 2 bevetésen.
Már csak én hiányoztam onnan.Lesz nekem is napfelkeltém, ha felkelek és az a k..va időjárás.
-
MR007RM
addikt
-
Az egyik legmegbízhatóbb drón a Phantom! Két frekvencián 4 csatonán kommunikál a távossal (lightbridge) és ha nincsen használva az Occusync akkor azt is használja. Itt valami durva anomália zavarhatta meg a belső kompaszt és az átvitelt egyszerre. Biztos nagyon kicsi ennek a lehetősége de mint láthatjuk fennáll.
Reméljük, hogy majd valaki helyi ranger megtalálja és veszi a fáradtságot, hogy utána nézzen a gazdájának. Ha regisztrálva van a DJI adatbázisában, akkor még (ha darabokban is) de előkerülhet.
Én ha most drónt vennék, akkor csakis Skydio2!! Az nálam mindent visz az autonómia miattLehet, hogy az is meglépett volna ebben az esetben, de vígasztalhat a tudat, hogy semminek sem fog nekimenni, amíg van szufla benne. Egy a lényeg; a madarakra MINDIG RÁ KELL írni az elérhetőségeinket.
-
válasz
MR007RM #4190 üzenetére
Nem lehet "átvenni" az irányítást sehogy csak blokkolni tudod a frekvenciasávot és akkor vagy RTH vagy leszállás. A távirányító és a drón egy speciális digitális kulccsal van összekapcsolva, amit folyamatosan ellenőriz mindkettő, ha ez elvész a digitális rengetegben, akkor az a protokoll lép életbe ami mondjuk akkor lenne, ha leejtenéd a távost és az elromlana.
-
gulb
senior tag
Nekem a Mavic zuhanas utan volt hasonlo erzesem..mit rontottam el mi tortent miert..eltel par honap es nem keresem a valaszt. Viszont a kov Mavicra lesz public liability bizotsitasom id az biztos...ezek a barmik barmikor megtortenhetnek es csak 1 szer kell, hogy szemelyi serulest okozzon;((
-
S.J.
tag
válasz
KillHates #4189 üzenetére
kicsit ez elbizonytalanit. biztos voltam benne hogy valamit elneztem vagy rosszul allitottam be. de a reportot tobbszor visszaneztem, es jol csinaltam mindent. megbizhatobbnak gondoltam a phantomokat. az is zavar hogy most a szep tajat beszennyeztem egy dronnal. nem tudom milyet vegyek legkozelebb
-
MR007RM
addikt
válasz
KillHates #4189 üzenetére
Öntudatra ébredő mesterséges intelligencia. Vagy valami más vonzáskörébe kerülhetett, átvette valaki más felette az irányítást(akár csak véletlen) ugyanazon frekvencián? Esetleg így akarják kivonni az összes Phantom4 -et a forgalomból?
Csak úgy agyalok. Jelen pillanat még úton idefele a (Phantomhoz készített) jelerősítőm ami külön akkuról működik. Ha az lemerülne egy távolra, vagy csak sok interferencia környezetben reptetett drónnál gyorsan vége lenne a bulinak, mivel az alap szett messze mögötte van.
Mondjuk éjszakai felvétellel szerintem semmi gond nem kellene hogy legyen, még a drón is jobban látszik, de túl messzire biztos nem vinném. Van aki szilveszterkor felröptette városszemlére, igaz szinte csak függőlegesen. -
Tudom, hogy ez nem vígasztal, de most mondta a haverom, hogy tegnap este neki is világgá ment a Phantom4. A Duna parton reptette teliholdas víz feletti éjszakai felvételt szeretett volna. Most szervezi a csónakot amivel átmennek egy kis szigetre mert állítólag ott van valahol...
-
válasz
VANESSZA1 #4186 üzenetére
Ez a Log fájl kell:
DJI GO
The flight files look like this: DJIFlightRecord_2019-08-01_[11-15-07].txt
Android users: Plug your tablet via USB cable to your PC and access it like a USB drive. For DJI GO 3, the files are in the folder "DJI/dji.pilot/FlightRecord".
For DJI GO 4, the files are in the folder "DJI/dji.go.v4/FlightRecord".Ha gondolod feltöltöm és megnézem neked, hogy pontosan hol találod a madárkát.
-
válasz
MR007RM #4184 üzenetére
Hát nem tudom... Én amikor messze reptetem a gépet és csak az FPV-n keresztűl látom fingom sincs merre járok, mező és fák mindehol és ha körbe nézek akkor is azokat látom. Ilyenkor vagy átváltok térkép nézetre, vagy forgatom a madarat mint majom a tükröt, hátha be tudom lőni merről süt a nap éppen, de ha borult az ég akkor tényleg csak a GPS segít.
-
Érdekesen csinálta: nem elment egy irányba, hanem egy nagy kört kezdett leírni majd kb. a felénél "rájött arra", hogy valamit nagyon rosszul csinál. Ha magától nem tért volna észhez, akkor most én is hirdethetném a távírányítómat és az akkukat
Mondjuk nekem rá van írva a telefonszámom a drónra, hogyha valaki megtalálná (és becsületes) akkor fel tudjon hívni. -
MR007RM
addikt
válasz
forceberg #4180 üzenetére
Egyébként nem szoktam iránytűt sem kalibrálni. Csinálok egy felszállás előtti kezdőpont frissítést majd mehet. A múltkor kifutottam a jelből szépen visszajött magától. Volt olyan is hogy nem, akkor a home gomb segített és már rájöttem a konzolt nem adom meg inkább hazatérési pontnak, nem tűnik annyira biztosnak.
Ha nagy gáz van elindulok egy irányba és nézem a távolság számlálót.
Ja igen és mintha olvastam volna, nagy merülés esetén, vagy ha már jelez valami akkor szokott rosszalkodni az automata visszajövés. Lehet minden drónnál más.
-
MR007RM
addikt
válasz
forceberg #4174 üzenetére
Egyszer nekem is volt ilyen, kipróbáltam az ATTI módot SPORT mód mellett. Felküldtem az én kis Fimi a3-mamat az meg gyorsan elindult egy irányba. Persze semmi megelőző kalibráció nem volt, és mind ez jó sötétben egy lakótelepen. Ösztönösen nyúltam a gps kapcsolóhoz, vagyis sportról átváltottam gps-re és megállt a jármű. Szerencsére láttam szabad szemmel így vissza tudtam hozni könnyen.
Innentől ment el a kedvem otthon felröptetni. Nappal sem, ez Isteni jel vagy valami figyelmeztetés lehetett. -
válasz
khorvat #4173 üzenetére
130 ezer Ft? Én egy kicsit húzósnak tartom egy "államilag elismert"-nek nevezett tanfolyamért. Utána kellene járni mire is jogosít a "Pest Megyei Kormányhivatal által elismert tanúsítvány" ? Én egy olyan szövegben jobban bíznék, hogy a tanfolyam elvégzése esetén UAV pilóta jogosítvány biztosítunk, ami az EU-s szabályzások szerint X súlyig Y magasságig reptetésre jogosítja fel a drón használóját
-
Engem is beparáztatott a gépem; Minap küldtem el az Inspire-t olyan másfél-két km-re, ott néztem egy csomópontot felülről. Aztán lusta voltam visszahozni, nyomtam neki egy RTH-t. Álltunk a mező sarkán a haverommal dumáltunk és fel sem tűnt, hogy sehol a sas már egy jó ideje. Erre hallom, hogy a hátunk mögül iparkodik a landigpad-re!
Visszanéztem merre járt, hát nem egyenesen hazajött, hanem csűrt egy 3km-es félkört és szépen berepült a lakott terület fölé és onnét jött haza. Majdnem agyfaszt kaptam, mert nem váltottam ki a légtérhasználatit
Nagy mák, hogy nem lett semmi gond, soha többet nem használom az RTH-t, vagy ha igen akkor figyelek közben.
Ez is mutatja mennyire feleősségteljes dolog ez és nem szabad bízni a technikában
-
khorvat
senior tag
Államilag elismert drón tanfolyam?l Már ilyen is van? Brahiból gondolkozom rajta, hogy elkéne végezni, még a végén ilyen is fog kelleni az éven.
-
S.J.
tag
home pointra akartam visszahivni, akkor masik iranyba kezdett el szallni. gyakorlatilag akkor lehet most akarhol, nem? nem erdemes visszamenni a helyre ahol utoljara volt jel.. vagy valakinek tipp esetleg?
-
L4ck091
csendes tag
válasz
Geller72 #4166 üzenetére
@MlbMatic, @KillHates, köszi srácok. 100-ról indultam, de ott kell egy-két kompromisszumot kötni, 120-ért már elég fullos használt csomagok vannak a Sparkból, azért gondoltam arra.
A Minit pedig, ha megveszem FMC-ben, 170 + biztosítás, ha már új és majdnem 2x annyit ráköltöttem, mint amiről indultam.
Lesz a jövőben valami szabályozás, ami miatt nem érné meg a Sparkot megvenni? -
Geller72
veterán
Nem köhögött (előtte, akár többször is) hogy nagy az interferencia, Izland nagyon cumi ebből a szempontból. Öcsém konkrétan idén a két hét alatt két napon tudott valamit repülni, amíg ott voltak. Kalibrációk megvoltak előtte, mielőtt elkezdted használni? Iránytű, meg ilyenek? Megvártad, míg a home pointot "megtanulja" és el is menti, Melyik RTH volt beállítva? A dinamikus, vagy a statikus? Keresni akkor kellett volna a drón kereső opcióval az appban. Mert ha lemerül, már jó eséllyel annyi. Bár lehet, hogy így is ripityára tört. Ha szerencséd van, csak leszállt, miután kritikus lett az akku szint és nem egy gejzírbe. Elmozogtál a felszállás helyétől a távval? Lehet, hogy statikus RTH volt belőve (ezt nem nézed/állítod be, csak repülsz???) és te közben a távval ugyan eljöttél onnan, de a gép oda fog ilyenkor visszamenni és leszállni, ahonnan felszállt.
-
S.J.
tag
sziasztok!
elhagytam ma izlandon a ph 4 pro mat.
van tippetek hogy lehet keresni, meg hogy mi volt a gond?
a levegoben elromlott az iranytu, es hiaaba iranyitottam magam fele a dront, csak messzebb ment. nyomtam egy return home ot, de ugy is csak tavolodott. nem gps alapjan nezi a home pontot? lehet hogy a szel fujta el?
-
Geller72
veterán
válasz
KillHates #4165 üzenetére
Ezzel csak az a baj, hogy Minit nem kap még sehol használtan olyan nyomott áron, mint Sparkot. Hiába igaz az, hogy inkább minit vegyen..És ez még egy jó darabig így lesz..70k-ért kap sparkot használtan, de kompletten, távval is 100k alatt van, a Mini 135k-nál kezdődik..ami kb majdnem dupla ár. A kérdés, hogy van e rá keret. Ha van, akkor szerintem is mini, de akkor már inkább FMC-ben.
-
L4ck091
csendes tag
Sziasztok!
Unokaöcsém kapott karácsonyra egy DJI Tello-t és annyira megtetszett a drónozás, hogy én is beruháznék egy kicsit komolyabbra. Sparkot néztem ki első körben, megéri szerintetek használtat venni belőle vagy kezdésnek vegyek valami olcsóbbat, hogy jobban belejöjjek a dologba?
Köszi előre is a válaszokat! -
gulb
senior tag
Tudom nem adok veszek topic de hatha valakit erdekel egy Mavic Pro controller ( a madarka lezuhant szoval annak oda a kameraja..)
-
-
Revoltek
aktív tag
Nézi valaki a Drága örökösök című sorozatot? A lényeg, hogy megfigyelés céljából ha jól láttam, egy DJI Inspire-vel repkednek, a falubeliek meg azt hiszik, hogy UFO. Hát majdnem lefordultam a kanapéról a nevetéstől. Járt már úgy valamelyikőtök, hogy nem tudták az emberek, hogy mi zümmög a fejük fölött?
-
Al Capone
tag
Köszi a választ mindenkinek!
Kicsit azért elszomorított a Mavic Pro-val kapcsolatban ez a borítékolt hiba.. Kellemetlen, hogy ilyen nagy valószínűséggel jelentkezne, úgyhogy ezt akkor inkább hagyom.Egyébként valóban olyan helyzetekre kéne a drón pl nyaraláson, amit nem tudsz egyszerűen megörökíteni fényképezővel. Voltunk nyáron Spanyolban és volt egy csodás öböl, ahova elmentünk, de egyben nem tudtam lefényképezni. Viszont drónnal fel lehetett volna szállni az öböl bejáratához és meg is van. Meg videón több mindent végig tudsz filmezni. Vagy ha hegyekben van az ember, jó lenne megnézni egyben az egészet, ahova mondjuk kisétált.
-
MR007RM
addikt
válasz
tirszin #4149 üzenetére
"Egyébként honnan jön mostanában oly sok embernél az az ötlet, hogy kiránduláshoz, nyaraláshoz veszek egy drónt? Ahhoz miért nem elég egy jó fényképezőgép, mindössze 1db zoom obival? Sőt sztem jobb is lenne kézből lőni, mert az élmény az emberrel együtt megörökítve lesz igazán értékes. Az üres tájat lefotózni jó magasból, esetleg valahol a távolban pár hangyányi emberrel, nem lesz túl érdekes pár év múlva."
Mert a drónt nem tudod oda irányítani ahová akarod? Akár pár centire az arcodhoz?
És a távoli levegőből hogyan tennéd? Így azért csak színesebb ha lehet.
Én direkt vettem egy akciókamerát a drónomhoz tuning gyanánt. Valszeg tavasszal lesz igazán aktiválva, csak rövid teszt kedvéért lesz kipróbálva a téli időszakban. Nem akarom tönkretenni az akkumulátoraimat sem a drónt. Biciklivel teli drónhátizsákkal lesz sok kirándulásom.Már most tervezgetek, addig meg kiépítem a hardvert.
-
Geller72
veterán
..Nekem a Nikonhoz a táskában mindig van 3 obi, de majdnem mindig van olyan szitu, hogy pont az kellene, ami nincs nálam... Az is igaz, hogy nem fél millás obik, amiknek optimális lenne az átfedésük..Az 55-200 sokszor sok, az 50-egynyócdé meg kevés..és azt veszem észre, hogy már megint a 18-55-ös KIT obit raktam fel.. Tudom, hogy nem jó az átfedés igazából, de akkor erre volt zsetonom és így maradt.
. Az sem állja meg a helyét, hogy a három árából már vehettem volna egy jót, mert a fix 50-es már régebbről megvolt, (amúgy nagyon szeretem), a KIT obi adott volt a géphez anno, a 200-ast meg olyan áron vettem, hogy nem lehetett kihagyni. Mivel nekem ez nem hoz egy fillért sem, max hobbi, ezért nem is annyira sürgős az update, marad a szívás.
.
-
*Ropi*
félisten
válasz
tirszin #4149 üzenetére
"Egyébként honnan jön mostanában oly sok embernél az az ötlet, hogy kiránduláshoz, nyaraláshoz veszek egy drónt? Ahhoz miért nem elég egy jó fényképezőgép, mindössze 1db zoom obival?"
Mert pl. magát szeretné megörökíteni az adott környezetben (pl. tengerparton, ahol közel s távol egy lélek sincs rajtuk kívül akit megkérhetne, hogy lőjön róluk képet, állványt cipelni a géphez pedig több kiló (kivéve karbon, de annak az árát meg inkább beleteszem a nyaralásba
), no meg drónnal sokkal látványosabb látószögeket lehet elérni, stb.)?
-
tirszin
senior tag
válasz
jozsi252 #4150 üzenetére
Ha így van, nem is nagyon érdemes használtat venni belőle, mert az egy időzített hiba, csak idő kérdése, hogy előjöjjön.
Volt Canon 24-105 4L stabilizált objektívem, azok is ilyenek, x db átzoomolás és eltörik a belső szalagkábel. Nem lehet kikerülni, csak idő kérdése. És nem nagyon látszik kívülről, mennyit volt tekergetve a zoom gyűrűje. -
jozsi252
veterán
válasz
Al Capone #4148 üzenetére
Mavic Pro-nál nagyon jól gondold meg hogy mennyire használtat veszel, mert ott szeret a szalagkábel "elfáradni" és egy szervizbe annak annyira nem olcsó a cseréje. Teljesen random módon jön elő, képremegés, meg hasonló kellemes dolgok kísérik. Ez sajnos amolyan gyerekbetegsége a Mavic Pro-nak, ha ilyet veszel akkor nagyon figyelj erre! Igazából ez tekinthető fő hibának, erre nagyon kell figyelni.
Mavic Mini repidőbe nagyon jó, FMC verzió van nekem, és ha a 3 akkut annyira repülöm ki hogy maradjon benne biztonsági tartalék, akkor olyan 70-75 percet tudok a levegőben maradni ami azért nem rossz. Az akkuk is olcsók hozzá. Negatívum hogy nagy szelet nem bírja, illetve nem tudsz vele közel se olyan messzire elmenni mint a Pro-val.
-
tirszin
senior tag
válasz
Al Capone #4148 üzenetére
Ha nem gond a nagyobb méret, a Pro-t venném, kb. kettővel komolyabb kategória. Ha használt, meg kell nézni alaposan a gimbalja állapotát, az akkujáét, esetleg a motorokat (mennyi port nyelhettek), de ezeket leszámítva, szinte mindegy, hogy új vagy használt.
Egyébként honnan jön mostanában oly sok embernél az az ötlet, hogy kiránduláshoz, nyaraláshoz veszek egy drónt? Ahhoz miért nem elég egy jó fényképezőgép, mindössze 1db zoom obival? Sőt sztem jobb is lenne kézből lőni, mert az élmény az emberrel együtt megörökítve lesz igazán értékes. Az üres tájat lefotózni jó magasból, esetleg valahol a távolban pár hangyányi emberrel, nem lesz túl érdekes pár év múlva. -
Al Capone
tag
Sziasztok!
Mi a véleményetek, hogy egy használt Mavic Pro és egy új Mini közül melyik érné meg jobban? Olvastam itt múltkorában valakitől, hogy az 1-es Mavicnek vannak hibái, de nem tudom mik ezek.
Kirándulások, nyaralások alkalmával lenne használva a drón leginkább. -
Geller72
veterán
válasz
atti1848 #4144 üzenetére
Nem. Ők is egy garanciális szerviz. Ha a Médiában veszel drónt, a garpapiron a Duplitec van. Az én gépeimen is így van. Van másik szerviz is, de a garpapiron szereplőhöz fog eljutni a drónod. Ha azon a Duplitec van, akkor hozzá. (Nem a szla. hanem a garpapír.) Egyébként rogyásig ad ki találatot, ha a google-be beírod, hogy dji márkaszerviz...
Ha elolvasod a 4135-ös hsz-em, ott épp hasonló problémákat fejtegetek, csak Mavic Minivel kapcsolatban.
-
atti1848
senior tag
Sziasztok.
Keresgéltem, de sajnos nem találtam rá választ, hogy DJI magyarországi garanciális szerviz van-e. Az Ipon-nál lett vásárolva egy DJI Mavic 2 Zoom drón és úgy hozták vissza (céges, többen is használják), hogy nem tud csatlakozni a kontrollerhez. Van hozzá Smart kontroller és a gyári kontroller is, de egyikkel sem működik. Bekapcsolás után felpörög a ventilátor és folyamatosan pörög, mozgatja is a kameráját ( gondolom kalibrál) és a ventilátorokat is megmozdítja, de csak ennyi. Számítógépre csatlakozásnál is az eszközkezelőben látszik, hogy folyamatosan le-fel csatlakozik, így sajnos a DJI Assistant-l sem lehet Resetelni, sem csatlakozni hozzá. Olyan mintha frissítés közben kikapcsolták volna és megadta magát a firmware. Fizikai sérülés nem látszik rajta.Ha lehetséges szeretném kikerülni az Ipon-t a gyorsabb ügyintézés végett.
Neten találtam a a Duplitec Kft.-ami elvileg garanciális szerviz, de valószínű, hogy csak azokra amiket náluk vásárolok? -
Zamma
őstag
válasz
tittipecci #3730 üzenetére
Írtam rád priviben
-
Impair1980
aktív tag
válasz
Impair1980 #4141 üzenetére
Valóban sokkal jobb! Okosba megvettem! 😇
-
válasz
Impair1980 #4139 üzenetére
Használd a tellofpv próba alkalmazást. Előtte párosítsd össze a telefont a kontrollerrel.
Harminc napos limit van rajta, utána fizetős, de nagyon megéri, 100x jobb app mint a gyári. -
Impair1980
aktív tag
Sziasztok!
Gyerkőcnek Tello-ja van, szeretné irányítani XBOX one controllerrel. IOS (Iphone) alatt tökéletesen működik (kipróbálás céljából kölcsönkértünk egyet) , de Android alatt nem aktív a Bluetooth kapcsolat az alkalmazáson belül. Feleslegesen nem vennék 10e Ft-ért egy Gamesir T1d kontrollert. Tudom, hogy van hack, telepítettem is az Octopus alkalmazást, így Android alatt is megoldott, de ott van egy jelentős fáziskésés az irányításban! Az lenne a legjobb, ha közvetlenül látná az alkalmazás az Xbox kontrollert!
-
Komolyodik a helyzet ha jól látom. Amit mi fizetünk majd ki, már aki akar majd, meg ezekkel a feltételekkel akar majd. Végül a mag marad.
-
Geller72
veterán
válasz
sityupityu #4134 üzenetére
1,- Most még...
2,- Más állhat a háttérben. Beszéltem szervizesekkel, és egyre több mini van szervizben, ami dobálja a jelet. Van, ami hónapokig jól működött, aztán egyszer csak elkezdte. Olyan szinten, hogy akár előtted van, akkor is random eldobhatja. Aztán ok, aztán megint eldobja. Függetlenül attól, hogy milyen messze van tőled. Ez nem annyira publlic még, de gyaníthatóan túlmelegedés van a háttérben. (Adó/vevő szinten). Külföldi fórumokon is felbukkan már a probléma. Én is azért tippelek melegedésből adódó "elfáradásra", mert ez jellemző a vtx-ek esetén racer körökben is. És ez olyan, hogy szépen, idővel jön elő, dolgozik a meleg és lassan, de biztosan leolvad a cucc.A Dji fórumokon:
"AND AFTER 30 METRES LOSING CONNECTION... hundreds people writing about that issue and NO ONE OFFICIAL ANSWER FROM DJI"
-
válasz
Geller72 #4132 üzenetére
De ez a regisztráció is mi tulajdonképpen a DJI-nál? Megadsz egy kamu email címet a regnél és már kész is.
Ki és mit tud onnantól ellenőrizni? Mármint a mostani, már meglévő gépekről beszélek.
Most nézek egy új videót a Mini-ről, hogy hogyan viselkedik szélben. Az azért durva, hogy 6:58-nál ilyen tököm távolságból elveszti a jelet.
-
-
Geller72
veterán
válasz
MR007RM #4128 üzenetére
...bármilyen hihetetlen, többen vagyunk itt, akiknek van DOE tagságija, érvényes biztosítása és eseti légtérhasználatit is szoktunk igényelni. Nyilván a mezőn, 50m-en, mindenkitől távol, vagy itthon teszt jelleggel nem minden esetben igénylek, de van, hogy azért nem, mert eleve 30 napra szól és addig annyit repülök, amennyit akarok. Van úgy hogy egy valaki kér, de többen használjuk a légteret. De mondok mást. Ha van egy fix helyed, ahol repülni szoktál, és az nem lakott terület, akkor hobby reptérnek/légtérnek lehet nyilváníttatni és ott akkor repülsz, amikor akarsz. Nem mondom, hogy egyszerű, de simán megoldható és az egyesület is segít ebben. (DOE) De az is elég lesz, ha gyúrsz a 250g-re, mert gyanítom, hogy nálunk is lesz egy ilyen súlyhatár, ami alatt nem kell reggelni. A Dji az FAA miatt (is) lépte meg ezt alapból a Mini esetében. Ami efelett van/lesz (Sky/Mavic P/P2/Z/P4/3/2/1/X8SE/A3, etc) az bukta.
"vagy vesztek olyat mint ami nekem van, analóg netkapcsolat nélküli konzol irányítás"
-Ezt gondolom, nem azért írtad, mert azt hiszed, hogy a Dji gépek esetleg nem tudják?.
-
Geller72
veterán
Erről már régebb óta szó van, a Dji folyamatosan együttműködik az FAA-val (is) ez ügyben. Szerintem nem lesz ez olyan éles váltás. Két verzió van.
Az egyik, hogy fokozatosan lépik meg, az új gépek már csak így kerülhetnek kereskedelmi forgalomba. A régebbi gépekre is lehetővé kell tenniük, hogy a már eladott gépeket is alkalmassá kell tenni erre. Ennek a másik fele zsákutca, szóval ha még forgalmazni akarják a "régi" gépeket, akkor vagy a fenti pont kerül érvényre, vagy nem forgalmazzák, nem forgalmazhatják azokat. Ezt nem hinném, mert akkor néhány százezer mostani tulajt is tökön szúrnának. Van, akinek 3-4 Dji gépe van - elég megnézni a fórumokat.
Más alternatíva nem nagyon van, amelyik mégis, az zsákutca lenne.
Az új gépek már biztos, hogy csak így jöhetnek ki, de ez szerintem nem csak az amerikai piacon lesz így, max ott vezetik be elsőnek. Az biztos, hogy rövidesen ez be fog gyűrűzni az EU-ba is.A Dji news-ben itt lehet erről olvasni, az FAA-nál a civil lakossággal itt tartják erről a "megbeszélést", február harmadikán zárják a tickettet. Jelen pillanatban 968 komment van ez ügyben.
Gyakorlatilag egyrészt egy azonosító, azaz Remote ID lenne, konkrétan lefordítva ez:
"Az autó rendszámaihoz hasonlóan a Remote ID mechanizmus segítene a hatóságoknak a légi járművek és pilótainak azonosításában és megfigyelésében, valamint további információkkal szolgál a további vizsgálatokhoz, ha szükséges."
A cucc kommunikálna a légügyi hatósággal és ennek megfelelően a többi légi járművel is, ha szükséges. Nem titkolt szándék, hogy elszámoltatható is legyen a tulaj, ha történik valami és ahogy most is minden Dji gép elküldi a log-ot a Dji-nak ezután nem csak annak küldené el, megőrizve gondolom elég hosszú ideig. Ez egy csapásra megszüntetné az illegális helyen repkedő gépeket, sőt, biztosra veszem, hogy oda-vissza cucc lenne, azaz fel sem enged szállni, ha nincs rá engedélyed, érvényes légtered, légtérhasználatid. Az amcsiknál fő szempont, hogy ez ne jelentsen a usereknek plusz költséget. Gondolom, ez lesz az, amit nálunk nagy ívben le fognak szarni. :/Az is biztosnak tűnik, hogy - legalábbis az amcsiknál elsőnek, aztán gondolom itt is - bevezetik, hogy ok, van géped, megfelel mindennek, de neked van e jogsid? Szal a kövi az lesz, hogy akkreditált jogsi fog kelleni. Az FAA-nál ez már amúgy is megtehető, de nálunk még a vicc, de főleg kamu kategória van. Abban a pillanatban, hogy kötelező lesz, meg lesz a belső kör, hogy ki csinálhatja majd ezt és gondolom egyből olyan ára lesz, mint a teher+busz+nagymotor all+vizibicikli+kombájn jogsinak itthon együtt. Legkésőbb Lőrinc napra, meglepibe.
.
Ne legyen igazam. -
*Ropi*
félisten
A MavicPilots fórum egyik posztjából:
"...Also my mavic pro might become illegal soon if the new FAA law goes into effect that says my pro needs an identification emitting software. I got an email from FAA a few weeks ago (going to see if there is forum talk on this subject next)."
Kérdés, hogy mikorra ér el hozzánk?
-
MR007RM
addikt
válasz
Geller72 #4113 üzenetére
Én ezt a videót néztem először mikor rákerestem. És amire KillHates gondolt az a beépített érzékelők tudása lehet, brutál, semminek nem megy neki sebességen sem. Ilyen egy igazi okos drón, minden helyzetben csillagos 5-ösre vizsgázott funkciókkal .
Persze én is szomorítom itt a népet a nem ide való drónommal, de hova menjek? Itt legalább van élet. A topikom annyira 0 valszeg mint a drónom is, de ez van.
-
Geller72
veterán
+150 dodó mindkét táv, külön+külön. :/. 23 perc bruttó rep idő..:/.
-
Geller72
veterán
Ez alapján a tárgykövetése elég durva. Az mindenképpen ökörség, hogy az első két moci lefele néz, a gépen látható, hogy rogyásig veri tele a kamerát (is) szeméttel a prop, mert egy vonalban van a kamerával. Ez nagy hiba. Az sem tetszik, hogy lebegés közben nagyon imbolyog, de kipróbálnám szívesen. Normális táv van hozzá?
1000 dollárt akkor sem érne meg.
-
Érdemes megnézni ezt a videót, hogy mit tud a Skydio2
Az első 4 perceben a Mavic2Pro követési funkcióját próbálja, majd utána jön a Skydio2!
Döbbentes! Felkötheti a DJI a gatyáját!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Autós topik
- Google Chrome
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
- E-roller topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Intel i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Dell Latitude 5495 Full HD IPS Ryzen 5 pro 2500u Radeon Vega Mobile Gfx i5-8350u verő Bp MPL Foxpost
- DELL Universal Dock D6000 dokkolók, RTX Legion Pro laptopok 4 év Lenovo garanciával, licencek
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest