Hirdetés
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Házimozi haladó szinten
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen egeret válasszak?
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Chieftec Vista ház: kisebb halaknak
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
radi8tor
MODERÁTOR
Én nem hasonlítottam indiaihoz. És nem a vasútra mondtam, hanem en bloc Indiára: bűz van mindenhol.
Nem FoxiestFox-nak szántad inkább ezt a kommentet?
Oh wait?
-
rgeorge
addikt
válasz
Atomantiii #130089 üzenetére
Szerintem nem, építési terület az a rész is.
-
GabN73
addikt
válasz
macilaci78 #130072 üzenetére
Ahhoz hogy sokan váltsanak fejleszteni kén' először is.
Múltkor egy Soroksár Hősök tere-Haraszti vonalat 35 perc alatt tettünk meg délután fél négykor, 0 klímával. Sokáig nincs buszsáv, így kénytelen dugózni a kedves kis busznak. Tudom, ott a hév, de 25 perces sétákat nem akarok bevállalni.
Buszok régebben nagyon le voltak lakva és nagyon régiek is voltak (kedvencem a kapucsengős leszállás jelzős volt), bár ahogy látom egy fokkal javult azon a vonalon a helyzet, de attól függetlenül iszonyú retkesek...
A másik, "új" vonalon már jobb a helyzet, modernek a buszok, viszont reggel 8 után csak óránként jár. Az utolsó BP felé este 8-kor megy, visszafelé pedig 21:35-kor, az első pedig csak 4:40-kor indul, tehát lehet taxit hívni 10+ ezerért
Ja igen, nem igazán van éjszaka lehetőséged utazni, bár vonat esetében sem volt nagyon másképp, az utolsó ott is 23:30-kor indult, utána pedig már csak 3:40-kor.
-
Atomantiii
addikt
Az Ajtósi Dürer soron működik még a Cseh Sörkert a koli mellett?
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #130085 üzenetére
Írjál gyorsabban akkor.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #130083 üzenetére
Ott van minden az első linkemen.
[link]
-
Joker88
őstag
na, kis segítséget kérnék
kisebb unokatesóm igen húzza az agyamat..
régebben, ha jók az emlékeim, Vecsésen,vagy hol,volt valami repülőgép-fotós-jó hely a ferihegyi reptér mellett. megvan ez még? hirtelen googleba nemtudom hogyan kellene a jó címszavakat beírni
hétvégén,szombaton gondoltam, ha jó idő lesz, de a pontos hely mellett érdekelne,hogy mikor is érdemes kimenni ? nehogy már ott dekkoljak másfél órát egy repülőre várva -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #130078 üzenetére
Ja csak a szakmabeliek mindig Amszterdammal példálóznak. De az nagyon messze van térben és időben is Magyarországtól.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #130076 üzenetére
Perfect levezetés.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
radi8tor #130073 üzenetére
Bécs egy jó példa sok szempontból, persze összehasonlítani kár.
De ott is megvan sokminden egyszerre: lakónegyedek sok emelettel, emeletenként sok lakással, irodanegyedek, ipari negyedek, a várost átszelő autópálya, gyorsforgalmi utak, a Duna, családi házas, nyaralós övezetek, sík, vagy épp dimbes-dombos vidék, ahol lehet, villamos, metró, ami az agglomerációba is bele-bele kóstol, parkolóházak, garázsok, kerékpárutak...Budapesttel is lehetett volna kezdeni valamit, kezdtek is. De kb 100 évvel ezelőttig Budapest egy bő háromszor ekkora ország fővárosa volt. És az addig az újratervezésre lehetőséget adó hatásokat, mint a nagy árvizeket meg is lovagolták. Trianonig a legfontosabb gátépítések azért végbe mentek, olyan nagyon nagy újrarendezést lehetővé tevő hatás meg nem volt, ideértve a II. VH-t és az orosz jelenlétet is.
Illetve nyilván a hazai lakosság sem rendezőzödött újra területileg, a budapesti lakosság nem csökkent nominálisan, arányaiban pedig messze elszaladt bármelyik vidéki várossal szemben.
A 2022-es népszámlálás szerint Budapest lakossága több, mint a maradék 18 megyeszékhely összessége és az agglomeráció még nincs benne.
Budapest egyes kerületeit szokás vidéki nagyvársainkhoz, megyeszékhelyeinkhez hasonlítani és valóban vannak például Szeged, Debrecen alapterületével, lakosságszámával felérő kerületek.Szerintem ez az aránytalanság is közrejátszik abban, hogy akár a közlekedés, akár a tömegközlekedés olyan, amilyen. Budapesten és vidéken egyaránt.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #130072 üzenetére
A mi a körúton kívül van az már vidék.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #130072 üzenetére
Mostanában mindenki az 1 milliós Amsterdammal példálózik (autómentes belváros). De az a példa több sebből vérzik.
Nem lehet Amsterdamot összehasonlítani Budapesttel. -
macilaci78
nagyúr
válasz
GabN73 #130070 üzenetére
Ha valami miatt utolérne minket a vég és rá lennénk kényszerítve a privát jármű hanyagolására, két út maradna.
1. Az alternatívák erősödnének: tömegközlekedés, carsharing, mikromobilitás, kerékpár.
A vasúthálózattal most is próbálkoznak, a déli körgyűrű előbb-utóbb megvalósul. Számomra a jelenlegi lakhelyemmel és munkahelyemmel kimondottan jól jönne. Ha már a 4-es metró megállóinak harmadát elsíbolták.
2. A fancy lakhelyek és munkahelyek közötti távolság (fizikailag és időben) rövidülne. Kevesebben akarnának a budai örökpanorámás ingatlanokban lakni, illetve több munkalehetőség koncentrálódna az agglomerációs központokba.Persze tudom, hogy a kb autómentes Észak-Koreával példálozni elég kifacsart.
Qru: nagyon a belvárosban kell lakni, élni, hogy a 4-6-osra már aglomerációs vonalként tekints.
-
GabN73
addikt
válasz
macilaci78 #130069 üzenetére
Azt kétlem hogy változna a menetrend, mivel nincs fejlesztve semmi, hosszabb szerelvényeket meg nem nagyon tudnak küldeni, mert nem férnek be.
Annyi embert nem bír el, csúcsban most se bírnak már sokkal többet.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
radi8tor #130067 üzenetére
Ha mindenki letenné a kocsit és tömegközlekedne, más lenne a menetrend is.
Viszont keveseknek esik egybe a célállomás az agglomerációs járatok állomásaival. Pl bejön HÉV-vel az Örsre, de Budaörs azért még kicsit odébb van. Akkor már inkább kocsiba ül és átverekszi magát a városon.
Persze elég önsorsrontó dolog gödöllőiként Budaörsön munkát vállalni, de van, akinek ez kell.pjen: ez a lépcsőn utazás nekem is megvolt a 90' közepén, még szegedi diákként. Újszegedről a 60-as, 71-es busszal a belvárosi átszállásig a Ligetnél iskolába menet már az állóhelyek is el tudtak fogyni a csuklós buszon, pedig 5 percenként követték egymást.
-
Mercutio_
félisten
válasz
FoxiestFox #130055 üzenetére
"ha valami kocsival 20 perc, vonattal 45, talán nem fog a többség felülni a vonatra."
A rengeteg agglós miatt az már nem 20 perc -
GabN73
addikt
válasz
FoxiestFox #130055 üzenetére
Amíg volt én jellemzően szerettem. Mivel 1 sín ment, így a menetrend viszont siralmas volt.
Ha nem átlag sulis/8-9 órás dolgozós időben mentem, akkor mindig volt hely, és jellemzően az alacsonypadlós jutott.
Valamikor nagyobb utazószámnál a régieket küldték - az nekem is a halálom, főleg a tömegnyomor miatt.
Mielőtt elkezdték a kínai vasutat, az utolsó hetekben emeletes vagonok jöttek, ami zseni volt....
Azóta meg marad a Volán ami egy hányinger....
Amíg nem váltok munkahelyet és nem Budapest másik végébe kell mennem, addig sajnos ez van, a Greengo és társai nem akarnak terjeszkedni délre
(pedig nálunk a cafeteriaból x%-ot lehetne ilyenre kérni)
-
Ace owner
addikt
válasz
FoxiestFox #130055 üzenetére
Ezekkel a problemakkal kellene foglalkozni hogy atultessek a nepet az autobol. Csak a sarga festek es a zold dildok olcsobbak
-
válasz
radi8tor #130054 üzenetére
Jap.
Én is utálom amúgy a vasút egyes részeit, a sebességével együtt, de azért van rosszabb.Káposztásmegyeren kezdtem Bp-i pályafutásom, a melóhelyem a Nyugatinál, onnan villamos (klímátlan), Rákospalota-Újpestig, aztán vonat Nyugatiig.
Már ez a kis táv is sokkolóan fos volt azokon a vonatokon, főleg nyáron.
Állítom ugyanazok a vagonok, amiken gyerekként 25 éve utazgattunk a nagyszülőkhöz, mikor apám nem tudott elvinni a Ladával.Mondjuk mostanában azon a vonalon egyre több a fancy modern vonat, még emeletesek is járnak arra. Persze ettől a sebesség nem lett jobb, pedig az igazi probléma talán inkább az... ha valami kocsival 20 perc, vonattal 45, talán nem fog a többség felülni a vonatra.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
FoxiestFox #130052 üzenetére
Indiában kb minden az. A képek nem adják át a szagokat.
-
oriic
HÁZIGAZDA
válasz
homerhamm #130051 üzenetére
Múlt évben vonatoztam IC-vel, azzal nem volt semmi gond, ment a légkondi is rendesen, töltési lehetőség is volt, WiFi is. Más kérdés, hogy nem én fizettem, szóval nem tudom, hogy ez így mennyibe került, gondolom a sima gyorsvonatok már leharcoltabb állapotban vannak
-
-
pjen
félisten
"Tilos az élőállat-szállítás hosszútávon klíma nélküli járművekben"
Bezzeg emberek utazhatnak a hármas metrón. -
oriic
HÁZIGAZDA
válasz
macilaci78 #130047 üzenetére
Hogy mire?
Aztat én azt sem tudom, hogy az már mi...
-
-
oriic
HÁZIGAZDA
MOL Limo (Opel Combo)
Pakolással, 14,7Km utazással 10 302 Ft-ot fizettünk 2 óra 3 percért.. o.O
Előbb is felfedezhettem volna ezt a szolgáltatást.
-
bul07
nagyúr
válasz
fjudors #130040 üzenetére
Hát nem tudom nekem a waze nem jelenik meg az idővonalba
Amúgy kár hogy régen nem volt ilyen
Úgy elnézegetném a hogy horvátba mit be autóztunk szállás uttán, mert csak úgy indultunk neki hogy majd lesz valahogy(2009 körül)
Vagy hogy kis szolgálati 60lóerős F Astrával mit be jártunk 2002 márciusa és 2003 szeptembere között, 93e km ment belle ennyi idő alatt
Idővel kopnak az emlékek és jó ha van valami emlékeztettő
-
Ace owner
addikt
válasz
radi8tor #130035 üzenetére
Latom hany ezer km-t mentem a honapban. Ev vegen kuld osszesitest mint a spotify. Latod hany varost latogattal stb. Semmi ertelme igazabol es a latogatott helyek nagy resze olyan ami mellett elmentem csak.
500km-es szombati melo utan erdekes volt ahogy kirajzolta a terkepen az utakat -
Qru
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #130020 üzenetére
Ohh az necc...
-
-
-
bul07
nagyúr
válasz
konci79 #130024 üzenetére
Ha én megyek vagy csak utas vagyok mert öcsém vezet mindig a M0-on megyünk, még a reptérről is visszamegyek a M0-ra és úgy megyek ki Százhalombattára, vagy a Balatonra abba az irányba
Lehet hogy hosszabb 12Km-rel, de sokkal tempósabb nincsenek lámpák, Google szerint gyorsabb is hiába hosszabb az út
Persze baleset bármikkor lehet és lezárás
A városba azért könnyebb egy traffiba is belefutni.......
Én a Google térkép navigációját szeretem
Méghozzá az Google idővonal funkció miatt, simán vissza lehet keresni akár évekre visszamenőleg is hogy mikkor használtam a navigációt, egy 2017-es út [kép](ha jól rémlik ez két autós kirándulás volt)Használnám én a Waze-t is ha tudná ezt, valahogy össze lehetne kapcsolni ezzel a Google funkcióval, már ha egy a tulajuk
-
konci79
őstag
Ok, akkor majd újratervezünk ha közeledünk
-
konci79
őstag
Sziasztok.
Itt kérdezem, biztos jobban képben vagytok
M3-on Nyíregyházáról megyünk holnap reggel a Balatonra.
Nem ismerem fővárosunk közlekedését, és nem tudom merre érdemes menni, át a városon, vagy kerüljük ki?
Vasárnap délelőtt mekkora forgalomra lehet számítani?
Köszi -
GabN73
addikt
Költözzetek déli aglóba, majd visszasírjátok karigerit
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #130005 üzenetére
-
Mercutio_
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- AKCIÓ! Apple Mac Studio M1 MAX 2022 32GB 512GB számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- HP ZBook Studio G7 i7-10850H 32GB 512GB Nvidia Quadro T1000 15.6" FHD 1 év garancia
- Bezámítás! Apple Mac Studio M2 ULTRA 2023 64GB 1TB SSD számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- Microsoft Surface Pro 6 i5-8350U 8GB 256GB 1 év garancia
- AKCIÓ! Lenovo Legion Slim 5 Gamer notebook - R7 7435HS 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB GDDR6 WIN11
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE B550M R5 5600 32GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 SUPER 8GB ZALMAN I3 NEO Enermax 650W
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Realme 7i 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2650v3 (20 mag / 40 szál, 2.3/3.0GHz), 32GB RAM, 55992Ft+ÁFA
- Bomba ár! HP EliteBook 845 G9 - Ryzen 5 6650U I 16GB I 512SSD I 14,1" Touch I Cam I W11 I NBD Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest