Hirdetés
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen videókártyát?
- TCL LCD és LED TV-k
- Autós kamerák
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Lenovo Legion és IdeaPad Y széria
- Apple notebookok
- Milyen RAM-ot vegyek?
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
alphamooncam
őstag
Köszi a helyreigazítást, pongyolán fogalmaztam.
Tulajdon képen még azt sem tudom pontosan mit is akarok kérdezni, de azért megpróbálom.
Nevesebb hangszóró gyártóknál megadnak egy Teslaméter nevű paramétert.
Miről szól ez a paraméter? Mit lehet, érdemes tudni erről ? Általánosan minél nagyobb ez az érték, annál "jobb"?
Használt mágnes és a tekercs milyensége, kapcsolata mennyire befolyásolja a hangszóró felbontóképességét ( gyorsaságát ), az elérhető érzékenységet, ill. hangnyomást? Van itt egyáltalán valamilyen kapcsolat?
Az összes mozgó tömeg, és a "Teslaméter" aránya, mit mutat meg, ha egyáltalán van értelme ennek a paraméternek?
Nagyjából most ezek érdekelnének.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
ozzy711
őstag
válasz alphamooncam #282 üzenetére
Nem igazán a mágnes anyaga a meghatározó a hangminőség szempontjából, az igazi különbség az a súlyuk, a ferrit a legnehezebb, az "újabbak" lényegesen könnyebbek.
Ezért pl a magas-sugárzóknál sűrűn alkalmaznak pl. neodymiumot. Könnyebb, erősebb.[ Szerkesztve ]
-
alphamooncam
őstag
válasz alphamooncam #282 üzenetére
Elég nehéz tapasztalatot gyűjteni, ha hallgattok.
Szóval bárkinek eszébe jut valami erre?
Köszi
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
#92251648
törölt tag
-
python1
veterán
válasz szazbolha #293 üzenetére
Nincsenek beforgatva mivel olyan alacsony ferquencián vannak vágva, járatva,hogy iránykaraktere behatárolhatatlan a szubok a padlón vannak,puha,rugalmas elcsatolással a padlótól. Hangsugárzók kb 30 cm-re vannak tőle,tehát nincsenek fizikailag érintkezésben. Egyelőre a front falon van mindkettő a sarkokban,de majd lesz végleges helyük,de szépen kisímítottam a recéket,lehetne még finomítanbi,de egyelőre így is tökéletes.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz #92251648 #289 üzenetére
Az állandó impedanciájú feszültségosztó működése kapcsán nincs köztünk differencia. A "Nem egészen így gondolom" kitétellel arra akartam visszautalni, hogy a szóbanforgó (főleg régi!) hangdobozokban általában ellenálláslétrák vagy potenciométerek vannak, mondjuk kb. 3 dB-nyi szabályozást megengedve maguknak. Lásd, "hulladékok, barkács". Függetlenül attól, hogy a fotón mellékelt Kappa 9-ben mi van - abban ránézésre akár állandó impedanciájú feszültségosztó is lehetne.
"a DSP nem alkatrészhalom, hanem egyetlen chip"
Vagyis eleve jó nagy adag alkatrészhalom! Amellett, hogy van ott még más is a chip kiszolgálására, de az már tényleg szinte mindegy egy ilyen chip alkatrészhalmához képest.
(Plusz a szofver/firmware.)"Ugyanúgy jelen vannak az... (...) Nem kell szeretni őket, de nélkülük nem létezne digitális hangtechnika."
Ennek is jelentős szerepe van abban, hogy amit lehet, analógban hallgatok - márminthogy a felvételkészítés és hanghordozókészítés minden egyes etapja analóg volt. A '80-as évektől ugyebár elkezdett megfogyni az ilyen, mint hifi zenehallgatót engem alaposan seggbelőtt az ármány.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz #71562240 #287 üzenetére
Az állandó impedanciájú feszültségosztó működése nem vélemény kérdése, de OK, az egyet nem értés tudatával lezárhatjuk a kérdést.
Annyit azért még leírnék, hogy a DSP nem alkatrészhalom, hanem egyetlen chip. Nem hangsugárzók átviteli hibáinak korrigálására találták ki, sokkal inkább hangkeltésre, illetve a digitális hangeszközök számítási feladatainak elvégzésére. Ugyanúgy jelen vannak az elektronikus hangszerekben, hangmixerekben, effekt processzorokban, mint a kommersz berendezések egyre nagyobb hányadában. Nem kell szeretni őket, de nélkülük nem létezne digitális hangtechnika.
-
python1
veterán
válasz #71562240 #287 üzenetére
Igaz nálam még kevés a "DSP-s" tapasztalat,de abban 100%-ig biztos vagyok,hogy minőségileg semmit nem vesz el a hasznos jelből ahogy Fapaci is írta. Most addig eljutottam, hogy a szubokat szépen belőtem a szobához ill hallgatási pozícióhoz,mindkét szubot külön külön,zárt szubokról beszélünk,frontok egyelőre csak a DSP-n mennek keresztül. DE a kapott végeredmény annyi,hogy a 25-éves hifis pályafutásom alatt füllre,szemre,mérőszalaggal éjfélkor telihold álláskor,gyertyafénynél hifis imákat mormolva, ilyen eredményt még csak közelíteni sem tudtam,még csak nyomokban sem.
Arra folyamatosan felhívom a figyelmet, hogy akusztikai kezelést még mindig nem kapott a helyiség, de azt is kizárólag műszeres mérések,és profi bevonása után vagyok hajlandó megvalósítani.[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz #92251648 #285 üzenetére
"Az erősítő ugyanazt az impedanciát fogja látni végig, ugyanazt a teljesítményt pumpálja a hangsugárzóba, miközben egy korrekt L-Pad segítségével változtatod a hangszóró által leadott teljesítményt. A különbséget elfűtjük az ellenálláson."
Nem egészen így gondolom, lásd a korábbiakat.
"A DSP-nek nincs hangminősége"
Én pedig, ha a DSP-vel kapcsolatban gondolkodom, akkor éppen a hangminőségéről, azaz ab ovo hangminőségrontó effektusáról gondolkodom. Alkatrészek a hangjel útjában, ergo, torzítások - alkatrészhalomba a szoftver is beletartozik. Manipulációk a hangjelen, ergo, torzítások. A feltételezhető előnyei óhatatlan hátulütőjeként.
"Abban viszont igazad van, egy többutas hangdoboz átviteli problémáit, hibás keresztváltást, magas torzítást nem lehet DSP-vel sikeresen kezelni."
Ebben nem lehet igazam, mert ezt valószínűleg nem gondolom, ilyen kijelentést nem tennék, nem tettem. A többutas hangdoboz átviteli problémáit, hibás keresztváltását feltételezem, hogy lehet DSP-vel többé-kevésbé "sikeresen" kezelni, hiszen részben éppen erre találták ki - másrészt a rendszer többi eleme, benne az akusztika tónustulajdonságainak a szabályozására. De csak feltételezem, hogy többé-kevésbé alkalmas arra a DSP, amire kitalálták, ebben én nem akarom letenni a garast, mert nekem ez mindegy. Nem akarok arról kijelentést tenni, hogy mire alkalmas szerintem a DSP és hogy mire nem, mert én egyéb okból eleve elzárkózom a DSP-től. Lásd, zavaró (fizikai és szoftveres) alkatrészhalom a hangjel útjában. Tapasztalatszerzésnek számomra is érdekes, de használati eszközként eleve nem. Axióma (magatartásforma) nálam - a gyakorlati tapasztalatok mellett. Kvázi "Occam borotvája".
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz #71562240 #283 üzenetére
Én értem, amit mondani akarsz, csak rosszul fogalmazol, amikor ezt írod:
"Az adott hangszóróra jutó feszültséget az ilyen szabályzók alapvetően az erősítő által látott Ohm-érték változtatásával szabályozzák - tehát ellenállásértékek variálásával."
Az erősítő ugyanazt az impedanciát fogja látni végig, ugyanazt a teljesítményt pumpálja a hangsugárzóba, miközben egy korrekt L-Pad segítségével változtatod a hangszóró által leadott teljesítményt. A különbséget nem az erősítő által leadott kisebb teljesítmény adja, hanem a nem kívánatos teljesítményt elfűtjük az ellenállásokon. A gagyi megoldásoknál az eredő impedancia is változik, ezáltal az ellenállás módosításával a szűrőt is elhangoljuk pont olyan mértékben, amekkora szintváltoztatást hoztunk létre.
"Szerintem például ez a hulladék megoldás kevésbé hulladék megoldás, mint a DSP-EQ."
Ezzel sajnos nem tudok egyetérteni. A DSP-nek nincs hangminősége, csak szolgáltatásai, amik sokkal nagyobb mozgásteret adnak, mint bármilyen passzív eszköz. A kapott hangminőség a DSP környezetétől, az A/D és a D/A fokozatoktól függ, nem magától a processzortól. Minden zene, amit hallgatunk, életében legalább egyszer átfutott egy DSP-n.
Abban viszont igazad van, egy többutas hangdoboz átviteli problémáit, hibás keresztváltást, magas torzítást nem lehet DSP-vel sikeresen kezelni. Minden hibát ott kell megoldani, ahol keletkezik. A DSP a hasznos jelbe nyúl bele, nem a hibás eszközbe.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz csocsoszán #280 üzenetére
"Ha ez egy audió kultura, akkor ne essen csak off-ban arról szó, hogy egyes "cégek" (hulladék gyártók) milyen "megoldásokat" használnak."
Ilyen szempontból a kérdést felvető kolléga kérdése arról szólt, hogy melyik megoldás hulladékabb, azaz kevésbé audiokulturális egy ilyen passzív többutas hangsugárzó frekvenciamenetének felhasználóbarát szabályozására, a passzív ellenállásváltás-potenciométerezés vagy az aktív DSP-EQ. Ki-ki a passzivitás vagy aktivitás iránti elkötelezettsége szerint, erre a kérdésre válaszoltunk, ha már elhangzott on-ban.
Szerintem például ez a hulladék megoldás kevésbé hulladék megoldás, mint a DSP-EQ. Függetlenül attól, hogy én nem használom egyiket se, hanem fix keresztváltást használok, és ha a hangdobozom frekvenciamenetén-tónusán változtatni akarok, akkor a keresztváltó áttervezésével teszem.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz #92251648 #279 üzenetére
"Csocsoszán jól írta, hiszen nem a hangsugárzó ellenállását, impedanciáját akarjuk módosítani, hanem a hangsugárzóra jutó feszültség mértékét."
Az adott hangszóróra jutó feszültséget az ilyen szabályzók alapvetően az erősítő által látott Ohm-érték változtatásával szabályozzák - tehát ellenállásértékek variálásával. Passzív hangsugárzóról beszélünk, tehát így lehetséges. A példánk szerint nem az impedanciát akarjuk módosítani, hanem a feszültséget akarjuk, de a feszültség módosítását az impedancia változtatásával tudjuk elérni. Kénytelenek vagyunk az impedancia módosításával elérni, mert így lehetséges egy ilyen passzív szabályzóban. De te is erről beszéltél az előbbi kommentedben, azazhogy "Ez ellenállások cseréjével történik". Akár szimpla soros ellenállás, akár L-pad, ez most az elv szempontjából mindegy, az Ohm-érték változtatásával történik a hangszóróra jutó feszültség változtatása, ezáltal a hangszóró hangerőszabályzása. A szóbanforgó szintszabályzók (passzív hangsugárzó!!!!!!!!!!!!) az adott hangszóróra jutó feszültség/áram szintjének szabályozásával változtatják az adott hangszóró hangerejét, és ezt a feszültségváltoztatást a hangszóró Ohm-értékének változtatásával teszik. Másképp nem megy. Mondom, passzív hangsugárzó, passzív áramkörökkel!
Hogy ez "korrekt"-e vagy sem, arról az előbb félórát vitatkoztunk csocsoszánnal telefonon. Neki ez barkács megoldás, és mélységesen fel van háborodva rajta, hogy a gyárak ilyet csinálnak - lásd, közben be is írta, jelezvén, hogy ez nem audiokultúra -, de ez van, ez az élet, nem tehetsz mást, mint belenyugszol - illetve belenyugszik az, aki a passzív hangsugárzójába akar ilyen szabályzót. Ellenállásértékváltoztató szabályzót építenek be az ilyesmivel foglalkozó hangdobozgyárak az érintett passzív hangsugárzótípusaikba - tehát vagy ellenálláslétrát vagy csúszópotenciométert. Ez van, that's life. Kevés hangsugárzóba építenek ilyet a gyárak, manapság különösen ritka az ilyesmi, de ha van, akkor az ilyen passzív sugárzókban az ellenállás értékét változtatják, ezt kénytelen volt csocsoszán is tudomásul venni, abban maradtunk, hogy fel van háborodva, mert "barkácsmunka".
Aminthogy számodra is, őszerinte is azért barkácsmunka, mert ugyebár a hangszóróra értelmezett impedanciamenet megváltoztatása természetszerűleg valamelyest visszahat a hangszóró keresztváltási szűrőtagjai által mutatott szűrési karakterisztikára. Egy kicsit meredekebben szűr a szűrőtag, egy kicsit laposabban szűr a szűrőtag az impedancia aktuális értékeitől függően. Alkalmasint egy kicsit el is tolódik a keresztváltási frekvencia, alkalmasint nem lesz olyan pontos a keresztváltás, alkalmasint nem lesz olyan egyenletes a frekvenciamenet a keresztváltási frekvenciánál, mint amilyen az eszmei állapotában. Ez van, ezt kell szeretni annak, aki akar ilyen passzív szabályzót a passzív hangdobozába, és a szabályzót használni akarja. Aki nem akar ilyet, másik hangdoboztípust választ. Akinek ilyen hangdoboztípusa van, de nem akarja a tónusát szabályozni, az FLAT állásban hagyja a szabályzót, és akkor nem kavar be szegény keresztváltója szűrőtagjainak.
Aki igazán igényes, felhívja szobára Tibit vagy más finom embert, és helyileg beállítanak mindent, és úgy választják ki a szűrőtagokat az adott kiválasztott impedanciamenetekhez, hogy minden ideális legyen, már amennyire egy többutas hangdoboz keresztváltása egyáltalán valamelyest képest lehet megközelíteni bármi ideálisat, helyi rendszertől, akusztikától, ízléstől függetlenül is, nemhogy függően. De te is arról beszéltél, hogy helyben cserélsz ellenállásokat a helyi kívánalmak szerint, oszt jónapot, arról nem beszéltél, hogy ezenkívül a helyi kívánalmak lekövetéseképpen még az érintett hangszóró szűrőtagjait is kicseréled, amikor tónust szabályozol az ellenállások cseréjével. "Mikor hangsugárzót készítek, a végső hangolást a felhasználás helyszínén állítom be és általában megkérem a tulajdonost, néhány nappal később jelezzen vissza, kér-e módosítást. Ez ellenállások cseréjével történik, illetve több értéket is be szoktam építeni, amik között egy sima átkötéssel lehet váltani, véglegesítésnél pedig kiszedem a felesleget." Nem cserélsz ott még szűrőtagokat is az embernél, kivéve, ha Krőzusról beszélünk, aki kicserélteti 4,7uF-os kondit 4,5uF-osra, újabb ötvenezret ráköltve arra, hogy minden decibel ezrelék pontosságú legyen - megjegyzem, ennél általában jóval nagyobb a szűrőalkatrészek értékeinek gyári szórása, tűrése.
[ Szerkesztve ]
-
alphamooncam
őstag
válasz #92251648 #281 üzenetére
Az hogy milyen képességű, felbontású egy hangszóró mennyiben befolyásolja, hogy milyen mágnes tipust (ferrit, AlNiCo, Neodymium, Elektro stb.) használtak hozzá, illetve annak erőssége?
Konkrétan ez a Sonido SFR 175a érdekelne, van-e erről tapasztalat, illetve a Bl értékkel - ami itt 7,454 Tm - kapcsolatban, amit tudni érdemes.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
#92251648
törölt tag
válasz csocsoszán #280 üzenetére
Ezért írtam korábban, hogy megértem a gyártókat, miért nem adják ezt a szabadságot (kalapácsot) a felhasználók kezébe. Emlékezzünk vissza a 90-es évekre, mikor divat volt a grafikus EQ használata. Döbbenetes hangszíneket tekergettek ki egyesek.
Hangszín szabályzásra én sem használnék kábeleket, egyéb varázslatokat, de tisztában vagyok vele, sokan ilyen cseréktől várják, hogy előkerüljön az áhított basszushang, vagy a magasabb oktávok felbontása. Nem fog, amennyiben a készülékben, hangszóróban nincs meg a képesség rá.
-
csocsoszán
őstag
válasz #92251648 #279 üzenetére
Ha ez egy audió kultura, akkor ne essen csak off-ban arról szó, hogy egyes "cégek" (hulladék gyártók) milyen "megoldásokat" használnak.
Tehát van egy hangfalam kétutas(könnyebb megértés végett)
A magassugárzó hangosabb mint a mély (már roszul kezdődik! Miért nem egyforma?) Berakok egy ilyen " dupla potit" bemérem aztán kiveszem és behelyetesítem fix értékü ellenállásokkal. Mondjuk inkább "elszabályoznék" ha már választani kéne.
De ha én a "felhasználó kezébe" adok egy hangolási lehetőséget, akkor egy biztos pont sincs amivel ki tudom fordítani a földet a helyéből! Az adott pillanatban tetszik de bármit cserélek kezdődhet minden előről.
Tehát a hallgató helységben letelepítem a méréshez szükséges eszközöket (mikr...stb) bemérem azt az legalább biztosan jó. Ha nem tetszik máshol kell keresnünk a hibát!
De ezt amit leírtam a szakemberek biztosan tudják.
(Van egy "magasba húzós"(teli piros wimával!) erősítőm, akkor nem a kábelekkel és a hangfal hangolásával rakok "rendet")
Na mindegy, túl sokat is írtam. Jó fórumozást!Eladó Sennheiser Hd800 és egy B&W füles!
-
#92251648
törölt tag
válasz #71562240 #278 üzenetére
Csocsoszán jól írta, hiszen nem a hangsugárzó ellenállását, impedanciáját akarjuk módosítani, hanem a hangsugárzóra jutó feszültség mértékét. Egy korrekt szintszabályzó beavatkozás nem változtat az erősítő által érzékelt impedancián. Persze spórolásból sokszor egyszerűbb megoldásokat használnak, pl. a soros ellenállást módosítják, de ez nem csak a hangszóróra jutó energiát, hanem a szűrő karakterisztikáját is megváltoztatja.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz csocsoszán #276 üzenetére
"az ellenállás változásával a frekimenet is változna"
Na de éppen ez a cél, e célból készül a szabályzó, hogy a frekimenetet változtassuk, szabályozzuk vele."Nem mindegy hogy az erősítő milyen ohmot lát a magas, közép fele"
Nem mindegy, de itt éppen azzal változtatjuk az érintett hangszóró relatív érzékenységét (decibel), hogy változtatjuk az Ohmot (impedancia és DC ellenállás), amit az erősítő lát felőle. Ez nem elkerülendő ez esetben, hanem éppen ez a cél, éppen e célból készül a szabályzó, ez a módszere."Az egy ellenállás osztó, amelyik a hangszóró felé mindig azonos értéket kell hogy mutasson"
Hogy létra vagy osztó, az minőségi kérdés, és mint írtam, néha keveredik is a két módszer, de éppen arról van szó, hogy változtatjuk azt, hogy a hangszóró és az erősítő(!) felé milyen Ohm értéket mutasson. Tehát nemhogy nem kell, hogy azonos értéket mutasson, hanem az kell, az a cél, hogy a szabályzó beállításától függő értéket mutasson - az erősítő felé. Az ilyen szabályzók különböző állásaiban mindig egy kicsit változik a hangdoboz egészének impedancia- (és ellenállás-) menete, de ez jelen esetben nem elkerülendő, hanem ez a cél, ezért csináljuk, ugyanis ennek révén változtatjuk a hangdoboz egészének frekvenciamenetét, amely frekvenciamenetváltozás megintcsak nemhogy elkerülendő lenne, hanem éppenhogy cél. A hangdoboz impedancia- (és DC ellenállás-) menetének manipulálásával manipuláljuk a frekvenciamenetét. 4-5 Ohm eltérések az adott hangszórónál eredményeznek 2-3 decibel eltérést az adott hangszórónál."Arról ne is beszéljünk, hogy inkább megfelelő db-s hangszórók összeválogatása hozza a jobb eredményt."
Na de ilyen esetben is "megfelelő" dB-ű hangszórókat válogatnak össze, csak ezen "megfelelőségen" felül adnak még egy "megfelelőségi" szabályozási eszközt a felhasználó kezébe, hogy neki még megfelelőbb legyen a frekimenet a helyi akusztikai körülményektől és a saját ízlésétől függően.Aminek az elkerüléséről beszélsz, az ennél az eszköznél maga a cél. Az a cél, hogy az erősítő más Ohmot lásson az adott hangszórónál, és ezáltal változzon a frekvenciamenet. Az a módszer, hogy az Ohm értékek változtatásával változtatjuk a frekvenciamenetet. Nem elkerülendő, hanem éppen ellenkezőleg, ezért készül!
Nem kell megijedni attól, hogy az Ohm értékek manipulálásával dolgozunk. Két (három) okból sem kell megijedni. Egyrészt "elenyésző" a manipuláció mértéke ahhoz képest, hogy minden hangszórónak önmagában mennyire durva impedanciamenete van, 3-6 Ohm-os völgyekkel, több tíz Ohm-os hegycsúcsokkal. Ehhez képest a szabályzó miatti változás "elenyésző". Másrészt, azért sem kell megijedni, mert az eszköz révén kvázi megemelődik az adott hangszóró minimumimpedanciája az erősítő felé. Ugyebár az erősítőre (hangszóróra) alapvetően a minimumimpedancia a veszélyes, és egy ilyen szabályzó a beiktatott ellenállások révén többé vagy kevésbé, de mindenképpen eleve kvázi megnöveli az adott hangszóró minimumimpedanciáját (és DC ellenállását). Harmadrészt, az ilyen eszköz kvázi simítja is az adott hangszóró impedanciamenetét, hiszen 4 Ohm-os minimum és 40 Ohmos maximum között tízszeres az arány, 6 Ohm-os minimum és 42 Ohmos maximum között kisebb az arány, 8 Ohmos minimum és 44 Ohmos maximum között sokkal kisebb az arány. Ergo, egyenletesebb impedanciamenetet lát az erősítő, magasabb impedanciaminimummal. Az erősítő örül.
Aminek az elkerülendőségéről szólsz, az ennek a szabályzó eszköznek éppen maga a célja, eszköze, módszere. A frekimenet manipulálása az Ohm-ok manipulálásával.
Amiben igazad van, az az, hogy ha figyelmesen megnézem a szóbanforgó Kappa szabályzóit, akkor minden jel szerint az látható belőle, hogy ő valóban nem ellenálláslétrát ("dzsekszlit") alkalmaz, hanem csúszópotenciométert. A potenciométer valóban gyengébb hangminőségű megoldás, mint az ellenálláslétra. Az igényesebb megoldások ellenálláslétrát használnak, persze azok esetében jóval kevesebb fokozat van, általában két vagy három fokozat, tehát azok kevésbé finomszabályozhatóak, mint a Kappa 9.
-
#92251648
törölt tag
válasz csocsoszán #276 üzenetére
"Ezek kényelmi szempontok régebbi hangfalaknál divat volt. Bizonyosan van oka, hogy manapság ritkán látsz ilyet."
Aktív dobozoknál gyakori, esetleg a nagyon olcsó példányoknál spórolják le. Az enyémen is van szintállítási opció (is), még ha nem is potméteres, hanem DIP kapcsolós kivitelben.
Mikor hangsugárzót készítek, a végső hangolást a felhasználás helyszínén állítom be és általában megkérem a tulajdonost, néhány nappal később jelezzen vissza, kér-e módosítást. Ez ellenállások cseréjével történik, illetve több értéket is be szoktam építeni, amik között egy sima átkötéssel lehet váltani, véglegesítésnél pedig kiszedem a felesleget. Szóval van ennek létjogosultsága, de megértem a kommersz gyártókat, hogy sokszor kihagyják. Kisgyerek kezébe sem adunk kalapácsot.
[ Szerkesztve ]
-
csocsoszán
őstag
válasz #71562240 #272 üzenetére
Lehet, hogy nem jól értem a magyarázatod!
Ott nem ellenállást változtatnak, mivel az ellenállás változásával a frekimenet is változna. (Nem mindegy hogy az erősítő milyen ohmot lát a magas, közép fele!) Az egy ellenállás osztó, amelyik a hangszóró felé mindig azonos értéket kell hogy mutasson. (Két ellenállás huzal van benne)
Teljesen egyértelmű, hogy egy ilyen mechanikával ellátott "poti" rosszabb mint egy ellenállás.
Arról ne is beszéljünk, hogy inkább megfelelő db-s hangszórók összeválogatása hozza a jobb eredményt.
Ezek kényelmi szempontok régebbi hangfalaknál divat volt. Bizonyosan van oka, hogy manapság ritkán látsz ilyet.
Így talán jobban érthető.Eladó Sennheiser Hd800 és egy B&W füles!
-
#71562240
törölt tag
válasz fehér_ember #264 üzenetére
Az öcsédé hajmeresztő abszurd, ott ugyebár valami hiba van. A tied szép korrekt a kategóriájában.
-
#71562240
törölt tag
válasz Lompos48 #271 üzenetére
Szia, köszönjük szépen, BÚÉK!
Azon ellenállásnak a zajában, amelyen átmegy az áram, nem lesz még füllel sem mérhető különbség amiatt, hogy van mellette négy másik ellenállás, amelyeken nem megy át az áram.
A magyarázatomban ugyebár abból indultam ki, hogy majdnem biztosan akkor is szükség van az adott hangszóró jelútjában egy érzékenységszintező ellenállásra, ha nincs ez a szabályzó. Ez a szabályzó annyi különbséget jelent, hogy azon egy ellenálláson kívül, amely ezen szabályzó nélkül is ott lenne a jel útjában, van még másik négy, fakultatíve választható ellenállás, és az ötből négy mindig üresben, holtágban van. Tehát egy darab ellenállás akkor is van a jelútban, ha nincs szabályzó, és ha van szabályzó, akkor is csak egy darab ellenállás van a jelútban, ötből négy pedig üresben van. (De legalábbis a FLAT szabályzóállás esetében biztos, hogy így van, a pluszos vagy mínuszos állásokat alkalmasint néha soros vagy párhuzamos egybekapcsolással oldják meg, tehát a pluszos vagy mínuszos állásokban megeshet, hogy két ellenállás kerül soros vagy párhuzamos összekapcsolásba.)Szerk.: Legyünk végtelenül korrektek: mondjuk a szóbanforgó Kappa 9 szabályzóval ellátott négy hangszórójából legalább háromnak biztosan akkor is szüksége lenne egy szintező ellenállásra a jelútban, ha nem lenne ez a szabályzója. Mondjuk, ha az egyik hangszórónak nem lenne szüksége szintező ellenállásra, akkor azon hangszóró esetében a szabályzó miatt belekerül egy ellenállás a jelútba pluszban.
[ Szerkesztve ]
-
-
#71562240
törölt tag
Egy ilyen ötutas (négyésfélutas) hangdoboz esetében, mint a Kappa 9, a négy szabályzó akár már kb. 200Hz-től kezdve viszonylag kifinomult fekvenciamenet-szabályzást tesz lehetővé anélkül, hogy plusz alkatrészt tettünk volna a hangjel útjába.
Szerk.: Ugyebár ez a szabályzó nem bántja a fázismenetet, azt a keresztváltó szűrőtagjainak optimális megválasztásával valamelyest linearizálták a tervezők, attól függetlenül, hogy ez a tónusszabályzó van-e vagy nincs.[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz szazbolha #265 üzenetére
Egy "vérbeli hifista" számára sokkal "elfogadhatóbb" egy ilyen szabályzó. Nem is igazán összehasonlítható DSP-vel vagy EQ-val, bár a hangtónusra vonatkozólag a céljuk-hatásuk persze hasonló.
A képen levő szabályzók jellemzően egyszerű ellenálláslétrák szoktak lenni a hangdobozokban, és jellemzően nem jelentenek plusz alkatrészt a hangjel útjában. Ugyanis (mint azt már te is többször megtapasztaltad volna, ha többször készítettél volna többutas hangdobozt, mint ahányszor egyutasat), többutas hangdoboz esetén majdnem biztos, hogy a középsugárzó(k) és a magassugárzó(k) érzékenysége/hatásfoka magasabb, mint a mélysugárzó(k)é. Az érzékenység-hatásfok különbségeket jellemzően ellenállás beiktatásával szintezzük, a frekvenciamenet linearitását segítendő: vagy egy szimpla soros ellenállással, vagy L-paddal, függően attól, hogy milyen hangszóróról van szó. Az ilyen szabályzóval érintett hangszórók elé tehát nagy eséllyel akkor is szükséges valamilyen értékű ellenállást beiktatni, ha nincs ilyen szabályzó. Egy ilyen ellenálláslétra pedig azt teszi lehetővé, hogy kiválaszthatod, hogy milyen értékű ellenállás legyen ott, ahol általában amúgy is lenne valamilyen. Öröm és boldogság.
Manapság elég ritka, hogy hangdobozokba ilyet tesznek, régebben kicsit elterjedtebb volt. Tehát az ilyesmi általában ellenálláslétra olyan hangszórók előtt, amelyek előtt akkor is lenne ellenállás, ha nem lenne ilyen szabályzó. Ergo, nincs is mit tárgyalni rajta elfogadhatóság szempontból, inkább csak az a kérdés, hogy szüksége van-e a felhasználónak erre a szolgáltatásra, akar-e ilyesmiért fizetni a felhasználó a hangdoboza árában. -
AMDFan
addikt
válasz szazbolha #265 üzenetére
Mi az hogy elfogadhatóbb?
Egy felül vagy aluláteresztő szűrő (hangváltó) ugyanazon elv mentén működik akkor is ha passzív váltó, ha aktív váltó, vagy ha még a digit jelet vágod meg (dsp filter). Bár ez nem teljesen igaz, mert DSP esetén tudsz lineáris fázisú filtereket használni. -
fehér_ember
addikt
válasz fehér_ember #233 üzenetére
Összedobtam (beletettem az AT95E hangszedőt) és nagyjából lestopperoltam/lemértem a revolver lemezjátszóm fordulatszámát. 2:59:18 - 2:59:20 - 2:59:20 a három mérés.
Szóval 4,5 ezrelék eltérés. "A régi kor csodája"[ Szerkesztve ]
-
#07400704
törölt tag
válasz fehér_ember #260 üzenetére
Lehet azért mert magyarok vagyunk?
Vagy mert sokan képtelenek kivárni a tel. billentyűzetén, az adott betű lenyomvatartásával, hogy feldobja az ékezetes karaktereket, mert azzal veszít kb. 1 másodpercet.
Viszont a sok angol kiosztású billentyűzettel igazad van, effektíve sokan használnak olyat.[ Szerkesztve ]
-
fehér_ember
addikt
Én a körítés ismerete nélkül nem tudtam hová tenni a beidézett LP-s dolgot. De úgy látom mások simán tudják pozítívan és negatívan is értelmezni. Ilyenkor én meg azon tudok fennakadni hogy miért is baj az ékezetnélküliség; mikor a leírtak anélkül is tökéletesen olvashatók/megérthetők. Arról már nem is beszélve hogy a piciny telós billentyűzetek meg a sok külföldi használt laptopot használóktól amúgy se várnám el/kényszeríteném őket szenvedésre.
-
-
#71562240
törölt tag
válasz csocsoszán #254 üzenetére
Te simán tudnál magadnak nulláról csinálni egy szép asztali DAP-ot. Miért nem azt teszed?
-
csocsoszán
őstag
válasz #92251648 #251 üzenetére
Nana, ne kezdjünk el számolni!! Ami a kereskedőnél 1 milla abba benne van a villanyszámlától kezdve az alkalmazott, a számla(már amelyik ad!!) És sorolhatnám! Bocs a fejlesztést kihagytam. És akkor meddig is jutottunk el az 1 millából. Meg kell élni belőle, igaz. És pont. (A világ minden pontján így van ez persze. És sokan nem értenek hozzá, nem mindenki műszerész, van itt szakács is aki a főzéshez ért.)
Úgyhogy ezt hagyjuk, túl öreg vagyok én már a számoláshoz.
Nem haragszom én a kereskedőkre, már amelyikre. Mert sajnos a nagytöbbség folyamatosan alázza a másik munkáját. ("Az egy hülye, és nem ért hozzá!" Remélem mindenkinek ismerős amit mondok. Kevés az a kereskedő aki elismeri, hogy máshol is lehet ász, nem csak nála.)
Azt azért kiemelném nem szeretném a becsületes kereskedőket bántani![ Szerkesztve ]
Eladó Sennheiser Hd800 és egy B&W füles!
-
#71562240
törölt tag
válasz #92251648 #239 üzenetére
"helyén kell kezelni."
Alkalmasint ugyanott a formátum helye, mint a hangfelvétel minőségéé. Persze, a hangfelvétel minősége "fontosabb", a hangfelvételek minőségkülönbségei százezrekben, milliókban fejezhetők ki készülékárra vetítve, de ez nem jelenti azt, hogy formátumokról ne lenne értelme legalább annyi súllyal gondolkodni, mint a hangfelvételekről. A formátumon sok múlik, fillérért is lehajolunk, hát még forintért.
Ráadásul, igényesebb formátum jó eséllyel eleve igényesebb hangfelvételi folyamat mentén jött létre, tehát jobb eséllyel minőségi a "nagyfelbontású" hangfelvétel, mintha csak szimplán CD-szabvány mentén dolgoztak volna a stúdióban - sőt, talán DSD felvételnek is több esélye van jó minőségűnek lennie, mint PCM-nek. (Én persze annak örülök a legjobban, ha analóg.) -
#92251648
törölt tag
válasz csocsoszán #244 üzenetére
Ja hogy így érted a nagy kiadást, OK. Sajnos a High End PC forrás sokba kerül, nem 200 ezres kategória, de más forráskészüléket sem kapsz ilyen áron High End minőségben.
-
csocsoszán
őstag
válasz CyberFriend #246 üzenetére
Bocsánat, hogy nem írtam ki cat 7-re cseréltem. Akkor nem volt cat 8 készen gyáriban. Csak kábel volt. Hallható volt, de mint írtam hiába nincs egy súlycsoportban a telefonnal.
Dorian: már nem küzdök tovább vele. Köszönöm szépen, hogy segíteni akartok.[ Szerkesztve ]
Eladó Sennheiser Hd800 és egy B&W füles!
-
alphamooncam
őstag
válasz #92251648 #239 üzenetére
Megerősítem.
Bartimex 2 millás LV saját rendszerével TIDAL-ról lejtászott Kékdunakeringő csapnivalóan szar volt.
Más PC. mint forrás évekkel ezelőtt NEKEM bizonyította, hogy pénznyelő, zsákutca.
Szerintem.[ Szerkesztve ]
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
Dorian
félisten
válasz csocsoszán #244 üzenetére
Ezek helyett az elsődleges prioritás egy zene-pc esetében az analóg többkörös táp meg egy usb kártya + passzív vagy extra halk hűtés.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
CyberFriend
tag
válasz csocsoszán #244 üzenetére
Nem újdonság és high-end sem lesz tőle. A modem-router-pc vonalon lecseréltem a noname CAT 6 ethernet kábelezést Supra CAT 8-ra és jól hallható javulást sikerült elérnem. Minden audio lejátszás (Tidal, JRiver) szintet lépett. Persze lehet, hogy ezen már túl vagy az "utp valami aranyozott drágával".
-
Dave™
nagyúr
válasz csocsoszán #244 üzenetére
Minden OLED beég ha úgy használod. A TV-k is, a mai napig. Nekem egy éves múlt, semmi beégés nincs rajta, de leginkább azért mert nem nyomkodom állandóan. Egyelőre itt tart ez a technológia.
-
csocsoszán
őstag
válasz #92251648 #242 üzenetére
Ezt a kérdést nem is értem!
Persze lehet, hogy mindenkinèl mást jelent a rakat pénz!
Soroljam: alaplap asus vagy 60, proci 100, m2 sata, tuning USB, ramok, ház, vagy 40 a táp, a minőségi kábelek, még az utp valami aranyozot drága, switch tuning... Na mindegy nekem sok, és túl sok energiámba is került ez a fél megoldás! Nem bántam meg mert most mindenesként működik.
De jó lett volna, ha megoldás lenne a high-end-re.
(Még annyit, hogy azért én 40 éve a szakmában. Kertbe húztuk a kábeleket a húzóvason stb.)S8 sokkal gyengébb, a gyereknek az volt. Már a füles kimenetén is hallható volt. (Neki is vagy fél év alatt beégett. Most vett egy Huawei p30-at az is beégett! Gyártási hibás amoled hulla.....!)
[ Szerkesztve ]
Eladó Sennheiser Hd800 és egy B&W füles!
-
rukh
senior tag
BÚÉK!
Üdv mindenkinek, Rukh
-
#92251648
törölt tag
válasz csocsoszán #240 üzenetére
"Költöttem egy rakat pénzt az asztalira, de sehol sincs. Mondjuk analóg tápot nem csináltam neki."
Akkor mire költöttél sokat? Sajnos egy minőségi audio PC nem olcsó, félmillió Ft alatt nem lehet megúszni.
[ Szerkesztve ]
-
Dave™
nagyúr
válasz csocsoszán #240 üzenetére
Nekem S8 van, az elég gyenge szerintem, magasba húz (mindennel nyilvánvaló, de az MSR7-nél nagyon kijön, az érzékeny erre). Vicces, de szerintem a filléres Huawei Mediapad T5 jobban szól nála. Ennyivel jobb lenne a Note?
-
csocsoszán
őstag
válasz #92251648 #239 üzenetére
Most, hogy belerakták a fülembe a bogarat, eszközt keresnék ami jobban szól mint ez a beégős note. Persze épelméjű áron. (De eddig mindig magyarázkodás lett a vége!)
Költöttem egy rakat pénzt az asztalira, de sehol sincs. Mondjuk analóg tápot nem csináltam neki. Hamarabb feladtam.
Meghallgattam egy rakat laptopot, az is zsákutca volt.
Kis AR lejátszó is csőd volt!Eladó Sennheiser Hd800 és egy B&W füles!
-
#92251648
törölt tag
válasz csocsoszán #235 üzenetére
"Sajnos a felvett minőség fontosabb. "
Egyértelmű. Ezért is nincs túl sok értelme a formátumokról vitatkozni. Valamennyi persze van, csak helyén kell kezelni.
B.U.É.K.!
[ Szerkesztve ]
-
#07400704
törölt tag
Boldog új évet kedves topiktársak!
[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
válasz csocsoszán #235 üzenetére
Boldog új Évet mindenkinek
Ebből ami nagyon fontos, hogy a stúdióban felvett minőség jósága a fontos, fontosabb, mint a felbontások emlegetése. A többi szubjektiv, az LG-t ismeresm, a Note 8-at nem, az LG V30-at használták már rendszerbe kötve is..De mindent a maga szintjén érdemes kezelni, pl az LG sem képes csodákra, el tud vérezni hamar....forrásként nem értelmezhető mindenek felett állóként az LG és a Samsung sem, fülessel szól, de korlátai vannak a jóságuk ellenére is. Az USB kimenet sem a legjobb megoldás pc-ről forrásként, dedikáltan sem, a pc lehetőleg ne legyen a hálózat része, egy asztali lejátszó 100 körül DAC-kal egybe épitett megveri az általad emlitett eszközöket. A TIDAL jó forrás, legjobb megoldás egy Tidal képes asztali lejátszó beépitett vagy külön álló DAC-kal. -
csocsoszán
őstag
Elnézést de ide is betenném, hátha tudunk egy pár szót beszélni róla!
Sziasztok!
(Tidal család, nagyfelbontásban van.)
Van a családban egy rokonom, akinek van egy Samsung Note 8-a és egy lg (valamelyik csúcs) készüléke. Sajnos hallgattuk (igen jó berendezésünk van!) közel sem ennyire egyszerű, hogy veszek egy nagy Lg-t és minden rendben. Mert az lg-nek a fülhallgató kimenete egyértelműen jobban szól mint a note 8 füles kimente.(nekem egy HD800-am van, neki egy audeze lcd2, meg egy rakat sallang, sennheiser momentum in ear...stb.) Igen ám, de az USB c kijáraton bármivel hallgatjuk a note 8 sokkal jobban szól! Azt itt hallkan megjegyezném, hogy a telefon egyértelműen jobban szól, mint a laptop vagy az asztali i5 8600-al tuning USB kijárattal. A Dac kérdés sem ennyire egyszerű mert hiába Mqa képes egy dac ha a Kínai tuningolt akkulátoros dacom sokkal jobb mint bármely eddig hallgatott. Hogy visszakanyarodjak a tidálhoz nem feltétlenül az mqa nagyfelbontás (Bár a lehetőség jobban adott!) szól jobban mint a cd minőség. Sajnos a felvett minőség fontosabb. (Mármint akinek a minőségi hang a legfontosabb!)
(Lásd: hallgass bele, jók a lemezei mondjuk aki ezt a zenét szereti.)
Annyi biztos, hogy ezért az összegért Nagyon megéri a Tidal nagyfelbontás! (A többit is kipróbálva jelentem ki.)Eladó Sennheiser Hd800 és egy B&W füles!
-
#03969024
törölt tag
Ezt most találtam egy másik topikban:
"A masik gyongyszem az LP fetis. Eleve mesterszalag kopiarol keszult a legtobb eddig (es ma is rengeteg), es mire nagynehezen a kello minosegu LP megszuletik, mar van egy, a forrasra ravert RIAA korrekcio, aztan a lemez visszajatszasakor ennek az ellentettje, illetve tok jo a tudat, hogy nagyjabol atlagosan 80Hz alatt minden mono-ban szol, nem ? Oke, hogy itt mar elegge csokken a hang iranykarakterisztikaja, de azert na, hifinek nevezni az LP-t kis tulzas szvsz." -
#92251648
törölt tag
válasz fehér_ember #227 üzenetére
Ha nincs viszonyítási alapod (és általában nincs), több százalékos sebesség eltérést sem veszel észre. De ha ingadozik (nyávog), azt azonnal észleled. Ha a zenekar fél hanggal lejjebb hangol, a közönség szunyókál békésen, de ha valaki hamisan játszik, repülnek a paradicsomok.
[ Szerkesztve ]
-
Alabástrom
senior tag
...
[ Szerkesztve ]
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
#71562240
törölt tag
válasz xtremetuning #228 üzenetére
Nem elég igyekezni:
figyelni akarni kell!
És nem elég figyelni:
de tenni, tenni kell! -
#71562240
törölt tag
válasz fehér_ember #227 üzenetére
Ha belegondolsz, azok az eszközök, amelyekkel a sebesség átlagpontosságát elérik, általában segítik az ingadozáscsökkentést is, és viszont. Tehát a százalékpontokat nézve olyan nagyon nagy eltérés nem várható az értelmezhető minőségű típusoknál.
Talán jól látok olyan tendenciát, hogy az alaptípusok esetében kicsit lazább szokott lenni a sebesség pontosságának a specifikációja és rigorózusabb az ingadozásé (hiszen az lényegesebb paraméter), és ahogy megyünk felfelé minőségben, egyre inkább utoléri a pontosság specifikációja az ingadozásét. (Megint más kérdés, hogy a specifikáció mennyire igaz.) -
fehér_ember
addikt
válasz #71562240 #226 üzenetére
Igen, én nem a fordulatszám-ingadozásra voltam kíváncsi; hanem a fordulatszám eltérés tűrésére.
Nyílván az már régen rossz ha kihalljuk hogy gyorsabb vagy épp lassabb a felvétel a kelleténél. De azt nem gondoltam volna hogy arra is "közel" annyira szigorú előírások vonatkoznak mint az ingadozásra.[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz fehér_ember #223 üzenetére
Általában kisebb gondnak tekintjük a sebesség alapeltérését a szabványostól, de ebben is inkább az ezrelékes szintet tudók tekinthetők már lemezjátszónak. Az igazán jók elérik a tízezrelékes szintet is. Mondjuk kb. 5-6 ezreléket tudnak a mai alaptípusok, kb a Rebeled is ilyesmi környéki lehet specifikációilag. Ez a jelenség ugyebár azt jelenti, amit kérdeztél, azazhogy a lemez stabilan kicsit lassabban vagy kicsit gyorsabban forog, mint kellene.
Általában nagyobb gondnak tekintjük a wow and fluttert, amit legpontosabb talán lassú és gyors sebességingadozásnak hívni, de szokás szimplán nyávogásnak is. Mondható ez a sebesség "lengésének" és "remegésének" az átlegsebesség körül. A wow rész afféle "alacsonyabb frekvenciájú lengést" jelent, a flutter rész pedig "magasabb frekvenciájú remegést" - lásd "lassú" és "gyors" sebességingadozás. Nincs rá jó magyar terminus, vitatott, hogyan is lenne érdemes magyarul hívni. Én praktikusnak tartanám sebességlengés és -remegésnek hívni. Magyarul mondva oszcillál a sebesség, de sokféle oszcillációs frekvenciával és amplitúdóval egyszerre.
A wow and flutter feltűnő torzításokat szokott okozni, ha nagy az értéke. Ebben 2-3 ezrelékes érték már alapszinten rendben levőnek tekinthető, az igazán jó futóművek ebben is beesnek a tízezrelékes szintre - de 1 ezrelék is már egészen jónak számít. Ez a jelenség ugyebár azt jelenti, hogy a lemez különféle frekvenciaösszetevők (és ezek amplitúdói) mentén minden időpillanatban változóan lassabban és/vagy gyorsabban halad mint kellene, és mivel a sebbességeltérés folyamatosan változik, folyamatos gyorsulási-lassulási hatások is vannak. Folyamatosan egymásra rakódó Doppler-effektusok kavargása például az eredménye. Ezt persze nem tudod mérni stopperrel. Okozzák a futómű sajátfolyamatai is, de például az is, hogy a tű a barázdában futás közben ugyebár változóan fejt ki ellenállást a futóműre.[ Szerkesztve ]
-
python1
veterán
válasz #71562240 #224 üzenetére
Köszönöm!
Még nincs,mert másik lakást vettünk, ami talán már a végleges ,mert nálam lakás,ház,autó,asszony,hifi jönnek mennek elég sűrűn,még az országok sem egyeztek az utóbbi 8-évben,legalább 3-ban éltem.De most végre megállapodtam,és itt rendbe lesz téve az akusztika,természetesen szakember bevonásával.Hallotok még 1-2 agymenést a részemről,abban viszont biztosak lehettek.
-
fehér_ember
addikt
Akinek van lemezjátszója az már mérte meg hogy stimmel-e a fordulatszám?
Gondolom mivel 33 és 1/3 a percenkénti fordulatszám; ezért ha lemérjük hogy mennyi idő telik el amíg 100 fordulatot megtesz, akkor ideális esetben pont 180 másodpercet kellene mutatnia a stoppernek.
Mekkora tűrés van erre megadva? Hány százalékos vagy esetleg tizedszázalékos eltérés számít még megfelelőnek?Nyilván ez olyan lemezjátszónál "érdekesebb" ahol nem lehet finomszabályozni a fordulatszámot.
[ Szerkesztve ]
-
-
python1
veterán
válasz #71562240 #217 üzenetére
Igen,nagy körvonalakban kb így telt valóban az elmúlt 8-év (basszus),belegondolva másoktól olvasva elég érdekes,de igaz.
Köszönöm egyébként az óva intést!
Tulajdonképpen teljesen igazad van,és aki átlátja az ámokfutásaimat,egy igen hosszú folyamatnak voltatok megfigyelői a "DSP" szoba korrekció csak egy eszköz,nem nevezném A nirvánanak,csak egy elengedhetetlen kelléknek,A végfokok más célt szolgálnak majd, mozit szolgálják ki DSP modulokkal kiegészítve,többutas váltással,ez egy rengeteg odafigyelést,tervezést igénylő projekt lesz,teljes szobaakusztikai kezeléssel kiépítve,hangsugárzók beépítésével stb.Az Open baffle projekt természetesen robog tovább, szintén utankénti erősítéssel,váltással de szintén minőségi,és megfontolt tervezéssel a szobához illesztve. Az egyszerűsítés abból állna számomra,hogyha újra kezdeném a zenei láncom kiépítését,aktív váltást használnék utankénti erősítéssel,hypex erősítő modulokkal megvalósítva,nem lenne semmi hókusz pókusz a kábelek,állványok,elcsatolás körül,választanék valamirevaló kábelt és kész.Tulajdonképpen most is ez lesz,de már a meglévő erősítőket ,kábeleket felhasználva. -
#92251648
törölt tag
válasz #56474624 #218 üzenetére
Igen, illetve is. A zenei tudás új megvilágításba helyezi a dallamot, harmóniát, összhangzatot, ütemezést. De van egy másik hozadéka is, mégpedig a zeneszerzőkkel, muzsikusokkal, hangszerekkel kapcsolatot háttér információk. Ezek birtokában máris nem csak hangokról szól a zenehallgatás, sokkal inkább komplex élményt nyújt. Utazásaink során is több, érdekesebb benyomás ér minket, ha van némi fogalmunk az aktuális helyszínről, az ottani emberek életéről. Ezek hiányában csak egy furcsa filmet nézünk, aminek nagy részét nem értjük. A művészetek nagy csodája, hogy hozzáértéstől függetlenül képes élvezni őket mindenki, de az élvezetnek sok szintje van hozzáértéstől függően.
Festőművész barátommal festmény kiállításra menni nem akármilyen élmény. Órákat képes beszélni olyan képekről, amik mellett én magamtól simán elsétálnék, de a kapott infók birtokában teljesen másként nézek rájuk, miután tátott szájjal végighallgattam a szakember elemzését.
-
#10726912
törölt tag
válasz #56474624 #218 üzenetére
Azt hiszem, nagyon jól megfogalmaztál nagyon sok mindent Hozzá tenném, hogy a hifi nálam csak eszköz a zene, a hangok világába, a zene és a hangok kellenek, s az a jó, mikor nem hivja fel semmi a figyelmet magára, tehát a részletező, teres, szinpadot adó, sehol nem tolakodó, bántó (a magas hangok sokasága és természetesen a mélytartomány túlzottsága is bántó), hanem olyan fokon minőség, ami megszokottá válik pár óra hallgatódzás után, nagy hangerőn sem fáraszt, és mindig örömmel kapcsolod be, nem akarsz állitgatni, nem akarsz cserélgetni. Az eszközök szeretete nálam ott merül ki, hogy minden eszköz, kábel egyedi dolog, minden változtatás, módositás jelentőségteljes egy letisztult rendszerben, és ezeket ismerni, meghallani, megérteni egy hobbi számomra, mosoly és vigyor a köbön, mondhatom, hogy 12 éves korom óta bújok bele tudatlanul (szakmai tudás nélkül) is a hangkeltők világába, nem tudom miért, de szólnak, nem vagyok műszerész, de a paneleket nézegettem gyerekként is, a kazettás magnók világában is, szétszedtem, össze raktam, fogdostam a paneleket, hangszedőket, egy rádió adás kedvéért órákig aggattam a szobában a különböző drótokat össze és boldog voltam, hogy újra bejött egyszerre az összes kedvenc adóm, miközben a szüleim attól féltek a sok drót miatt, hogy megüt az áram... ...de mindez csak hobbi, másoknál, mások rendszerét meghallgatni hobbi, a saját hifim viszont Kell, mert zenét Úgy akarok hallgatni, ahogy azzal össze nőttem Tehát nálam több részből áll a Hifizés: vágyok koncertekre eljárni, élő hangversenyekre, dzsezz, klasszikus, akusztikus előadásokra, felejthetetlen élmény Vágyok eljárni hifistákhoz, akiknek rendszerük van, megismerni a rendszerüket, mi alapján, hogyan választották azt, ami ott van és mit szólnak az enyémhez, több órás beszélgetés és hallgatódzás, tapasztalat szerzés, épitő jellegű kritika, ismerkedés emberekkel S vágyok zenét hallgatni, ugyanott uganúgy, elmélyülni hangokban, akkor bekapcsolni a rendszert, ha kipihent vagyok és jókedvű, akkor bekapcsolni, ha fáradt vagyok, és mindig, meghallani a hangulatom miatti különbségeket is
-
#56474624
törölt tag
válasz #92251648 #165 üzenetére
Szerintem a zenéléssel inkább az változik, hogy az ember olyan dolgokat kihall a zenész hangszeres játékából, amit addig nem. Értelmet nyerhetnek olyan dolgok, amik addig nem. De ez inkább a hangszeres technika, a konkrét hangok, zenei motívumok kihallására van hatással. Az érzelmi tartalom feldolgozására szerintem nem. Nem élem át most jobban Chopint, mint 15 éve, mikor még nem zenéltem, és nem tombolok jobban Slayerre sem. Mert a zenét nem kell tudatosan feldolgozni, tudatalatt jönnek létre az érzelmek/hangulat. Mint mikor filmet néz az ember: szükségtelen külön, tudatosan figyelnie a zenére (sőt, annál jobb, ha nem teszi), mert akkor is hat, ha a film után egyetlen kis dallamfoszlányra sem emlékszik belőle.
Amúgy hifi buzulás nélkül is lehet úgy zenét hallgatni, hogy ne az érzelmi mondanivaló legyen az elsődleges. Lehet analizálni a zenét nem hifi füllel is. Szerintem, mikor a zenész teljesítményét nézem, az sem az az igazán elmélyült zenehallgatás, mint mikor egyszerűen csak sodródok, "belesüppedek" a hangok világába.
Szóval szerintem ez fejben dől el, hogy az ember átkapcsol-e olyan tudatállapotba.
Viszont azt is hozzá kell tenni, hogy vannak olyan hifi-rendszerek is, melyekkel ez eleve esélytelen: a zenehallgatás legnagyobb ellensége a nyomulós magas, a magamutogató hangok.[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
Szerintem a különbségeinkben főleg két dologról van szó.
1. Némely dologban eltér a hangkarakter iránti igényünk, ami ráadásul időszakonként változhat is, ez ugyebár természetes. Nekem is, és gondolom, Ear-nek is alkalmasint kicsit túl steril, ami számodra a pontosságával, szabályosságával per pillanat tökéletes. Én nem tudom, mennyi idő alatt unnék vagy nem unnék meg jó rendszert, jól DSP-zve, mert nem volt alkalmam hosszabb ideig együttélni ilyesmivel, csak 1-2 órákat. A legjobb ilyen élményemnél triamplifikált T+A rendszer volt "megtámogatva" DSP-vel, és persze, veszett jó volt az a precizitás, az a szinte matematikai pontosság, amivel a rendszerből kijött a hang, már csaka triamplifikálás miatt is jól érzékeltetve, hogy az egyes hangszórók meddig dolgoznak, és hol lép be a következő hangszóró. Zavarni biztos nem zavart volna a hallgatása hónapokig se, már csak azért se, mert hol volt az én rendszerem attól színvonalban. De végig éreztem, hogy abból a pénzből, ami a dolog matematikájára fordítódik egy ilyen rendszerben, több zenét tudnék kiszedni a készülékekből, ha a hangjel hagyományos kezeléséhez szükséges alkatrészek minőségét forszíroznám, ráadásul kivenném mindazt az alkatrészhalmot a rendszerből, ami a dolog matematikájáért felelős - minél kevesebb alkatrész, annál kevesebb rontás.
2. Óvatosabbak vagyunk, mint te. Óvatosabban ítélünk. És főleg, óvatosabban költünk, óvatosabban vágunk bele drága kísérletekbe. És ez valószínűleg így volt akkor is, mikor nyolcéves hifisták voltunk, mint most te vagy. Gondolj bele, az 5.1-től majd a fele zene fele film sztereó rendszertől elindulva mi mindent éreztél már megváltásnak a nyolc év alatt, open baffle-on és membránok parkettalakkozásán és DIY Visatonon és kismillió táptrafót tartalmazó Bodor gólemeken és hasonlóan böhöm CAV-okon és Emotivákon és egyebeken át varázskábelekig és kábeltartókig és varázsállványokig... "Sokszor" jelentetted be egy-egy változtatás, vásárlás után, hogy akkor most megérkeztél, na most végre tényleg megkaparintottad a lényeget, és kész van a mű, hadd szóljon. Aztán két hónap múlva menetrendszerűen jött egy újabb optima megoldás - általában halom pénzért, persze. Én elsőgenerációsértelmiségi panelproliként félelemmel teljes borzongásos áhítatos irigységgel figyelem nyolc éve, hogy milyen nagypolgári könnyedséggel ugrasz bele egy-egy új költséges készülékbe, kísérletbe...
Most éppen a DSP-ben találtad meg a lényeget. De meddig fog ez tartani? Biztos, hogy fel kéne most számolnod egy s mást abból a rengeteg drágaságból, amit összegyűjtöttél sok-sok pénzért és energiával? Amikhez külön lágyindítót kellett kitalálnod, mert annyira megalkuvás nélküliek? Miközben máig nincsen akusztika a zeneszobádban?
Azt még érteném, hogy felszámolsz ezt-azt, amikor tele van párhuzamosságokkal, duplumokkal a rendszered. De biztosan okos dolog, hogy most a DSP miatti aktuális megvilágosodás vezessen ahhoz, hogy felszámolj vérrel és verejtékkel megszerzett és installált gyönyörűségeket (akár, még ha néha vargabetűk is)? Miközben máig nincs akusztika a zeneszobádban?
Mi lesz a "nagy open baffle" projekttel? Kiváltja a DSP?
Mondom, én csak áhítattal figyelem, mi mindenbe beleugrasz pénzt, paripát, fegyvert nem kímélve, de most óvatosságra intenélek abban, hogy a DSP-ben találd meg az új elixírt, és felszámolj emiatt olyan rendszerelemeket, amiket ezen új vonal nélkül nem gondolnál felszámolni. Óvatosságra intenélek - felszámolósdiban mindenképp. -
#10726912
törölt tag
válasz dgyuri0123 #211 üzenetére
Még mindig azt érzem, hogy olyan dologról beszélsz, amit igazából nem vitatott senki, de te feltételezel, hogy az úgy van. Azaz neked van egy rendszered, 40 év tudásod, és ezen tapasztalati tudást és erőfeszitéseid eredményéből felépült rendszered hangjainak szépségét félted, emlited fontosságát a hifizés világában és azt érzem, hogy sokakkal szemben félted, feltételezed, hogy sokaknak ez nem számit annyira. Sokadik ilyen megnyilvánulásod, senki nem vitatja ennek fontosságát, erről szól a hifizés. A defektes autó is autó, nem azzal van a baj, ha valakinek olyanja van, hanem azzal, ha valaki azzal közlekedik, és azt mondja, az a jó, ezt is értjük, és nem vitatjuk. Itt még mindig hümmögés nélküli topikban vagyunk, hifi topik, ahol rendszert épitünk a minnél magasabb szintű zenehallgatás céljából. S Mi, rendszerépitők, hifizni akarók beszélünk ebben a hifi topikban, olyanok, akik nem akarnak deffektes kocsival autózni, bár azzal is elvinnék a gyereküket a kórházba, ha muszáj lenne, de csak kényszerből használják. Az, hogy DSP, kábelmánia, moddolás, gyári cuccok magas szinten válogatása kevés vagy sok pénzért, mindez egy célt szolgál: eljutni a kocsival, ahová akarunk. Ezt a bizalmat kell megadnod az itt fórumozóknak, és helyre billen minden. A youtube videó a minden kereke defektes autó esete, ezt sem vitatja senki, az már nem alkalmas autózásra, van bizonyos igényszint, de még azok is szólhassanak, ha nem lehet őket eljuttatni gumishoz, akkor ki kell őket kerülni, úgyis gyorsabb a kocsid. De ha egy is elmegy a gumishoz, megint van értelme, mig akik jó gumikkal autóznak, azok beszéletnek a valódi autózás örömeiről, rejtelmeiről. Ez nem csak neked fontos, hanem mindenkinek, aki ebben a fórumban beszélgetni akar. Kammerer pedig annyira nem megy defektes autóval, hogy repülővel szálldos ide-oda
-
#92251648
törölt tag
Nem mintha nagy rajongója lennék a mostanság divatos DSP-s korrekciónak, de Carbon4copy érzésével van egy nagy problémám. Mégpedig hogy az általunk hallgatott felvételek szinte mindegyike átszaladt valamilyen DSP-n a stúdióban. Ha ezt a tényt elfogadjuk, akkor a szerző kijelentésével nehéz mit kezdeni.
-
python1
veterán
"De az igazság az volt, hogy akármennyire picit próbáltam DSP-vel belenyúlni a hangba az üzenet elveszett. Mindegy volt, hogy Roon-ba, HQPlayer-be és hány biten tettem vagy milyen óvatosan. Nem szólt rosszul egyáltalán a rendszer (sőt!), csak minek szól. Ez volt az érzésem."
Na ezzel a részével egyáltalán nem értek egyet,vagy te mást értesz DSP-zés alatt,de az is lehet,hogy csak egyszerűen másként éljük meg a zenehallgatás lényegét.[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz dgyuri0123 #211 üzenetére
Ilyesmiről nem beszéltem. Na majd reggelre kijózanodsz, aztán..., hja Szilveszter lesz.
-
fehér_ember
addikt
válasz dgyuri0123 #202 üzenetére
Lehet csak azért tette föl hogy megfülelhessék mások és így megmentse őket.
Ilyeneket hallgattatok? Gondolom annyira még olcsó sem volt?
Hát akkor inkább most van a hifi fénykora nálunk, hála szomszédaink jólétének és vásárlókedvének, vagyis a használtpiacot ellátóknak. -
szazbolha
addikt
Nekem csak a yamaha yapoja van, állítólag a jobbik.
Frankon beálítja a barkács hangszóróimat is, látom az EQ vonalat, mutatja hol rossz a fázis, és jó is lesz a hangja, de 20-percnél többet nem bírom hallgatni, visszakapcsolom directbe.
.Tartok tőle így járnék a DSP-vel is, lehet nem 20 perc, hanem 20 nap után kapcsolnám le.... -
szazbolha
addikt
válasz dgyuri0123 #202 üzenetére
Nekem jelenleg is van Videoton DC 2050 E-em több másik régiség mellett, a legtöbben egy rádiórerősítővel kapták, nem válogatták.. Tudom messze van a hifitől, de abban bizonyos vagyok, hogy nem úgy kéne szólnia mint azon a az yt felvételen.
.
Ha ez elrettentő példa akart lenni, akkor nem a készüléké, hanem tulajdonosi igényszint elrettentő példája. Nem az a probléma hogy így hallgatja, hanem hogy ezt közszemlére teszi.
De lehet az se baj. -
python1
veterán
válasz szazbolha #204 üzenetére
Természetesen szívesen fogadlak!
Pontosan én is készítettem már néhány,és fogok is még néhány hangsugárzót készíteni,de már csak kizárólag aktív váltással,utankénti erősítéssel.
Meglepődnél,hogy hány sebből vérzik egy rendszer,mondjuk ha mérés után valaki hozzáértő kielemzi,kioltások,késleltetés,kiemelés,torzítás,lecsengési idő csak,hogy néhányat említsek.
A mérés nélkül épített hangsugárzóról már nem is beszélek.
Ha mondjuk mérés után adsz a rendszernek egy autómatikus korrekciót az rengeteget dob a hangon,ha mondjuk ezt még kiegészíted akusztikus kezeléssel,akkor nem egy szintet hanem véglegesnek mondható állomásra érhetsz,de ha mondjuk kábelezéssel vagy maás passzív eszközzel próbálod ezt meglépni,sehová sem fogsz fejlődni kb körbe-körbe kergeted a .....
Ezt tapasztalatból mondom,kb nagyon sok pénz elköltése kábelekre,különféle eszközökre körbe-körbe kergetve a farkamat.Természetesen attól még én jól alszom,hogy más nem ezen az úton próbál eljutni a végeredményhez.
[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
válasz szazbolha #204 üzenetére
A DSP-vel remekül lehet korrigálni hangszóró és hangdoboz hibákat. Nézd meg például a Devialet SAM rendszert.
Én viszont úgy vagyok velük, mint a carbon4copy blogon:" De az igazság az volt, hogy akármennyire picit próbáltam DSP-vel belenyúlni a hangba az üzenet elveszett. Mindegy volt, hogy Roon-ba, HQPlayer-be és hány biten tettem vagy milyen óvatosan. Nem szólt rosszul egyáltalán a rendszer (sőt!), csak minek szól. Ez volt az érzésem. Egyébként sajnos ez minden DSP-vel megtámogatott rendszerre igaz, amit eddig hallottam (legutóbb Kii Three, Linn a "space" optimalizációjával, Tact/Lingdorf rendszerek, Meridian...). Enyém se lett kivétel. "
-
#71562240
törölt tag
válasz dgyuri0123 #202 üzenetére
Én is büszke voltam, mikor DC2050-öm volt! Lancerboy még most is azt hallgatná, ha hagynánk, hárman rángattuk ki a kezei közül, úgy ragaszkodott hozzá! Kétszer ugrott a kútba utána!
Na de komolyan.
Továbbra se látok semmit abban kommentedben, aminek a megértése bármekkora megértési teljesítményt kívánna az olvasótól. Miért ragaszkodsz hozzá, hogy nem értjük a szövegedet? Szimpla mellérendelő mondatok, bárki csuklóból megérti őket, aki tud olvasni. Nincs mit nem érteni benne. Azt valóban nem látom, hogy a kommented mennyiben vonatkozott az enyémre, de a szövegedet értettem, a megértése nem okozott semmi nehézséget, tízszer nehezebb szövegekkel is elbánok fél szemmel is.Én az általad "megválaszolt" kommentemben megállapítottam, hogy mitől olyan a zene, amilyennek azt a zeneszerző szándékolta. A zene akkor is attól zene, amitől zene, ha sokaknak ordenáré hangú hifi rendszerei vannak. Nem függ össze. Az autó akkor is attól autó, amitől autó, ha némelyeknek defektes kerekű az autója. Nem függ össze.
-
szazbolha
addikt
Ha komoly a maghívó akkor lehet élnék vele egy távoli jövőben. Kedvelem a balatont, de leginkább ősszel.
Ortodox módon ragaszkodom a hagyományos megszokott rendszerekhez, de elfogadom, hogy a DSP nem egyszerűen EQ, meg több/jobb a fullus házimozik szoba és hangfal korrekciójánál.
De nehéz megemésztenem - főleg most hogy hangfalakat barkácsolok és sokféle hangszórót kipróbálok- , hogy miként leht DSP-vel pótolni, ami fizikailag nincs meg egy hangszóróban.
Ha viszont meg van benne.... akkor? Minek a DSP?
Szoba korrekcióra egy amúgy jó/tökéletes rendszer mellé? -
python1
veterán
válasz dgyuri0123 #202 üzenetére
Azért öreg motorosok pár kérdéssel és az adott válaszokból,gyorsan következtetnének az ember igényszintjére.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz #71562240 #201 üzenetére
Nézd meg ezt és rájösz, mennyire relatív, hogy mi orenáré. És ha most sem érted, hát sajnálom. Ja és aki felvette ezt a videót, tuti büszke a rendszerére... Ja és a zene szeretete is biztosan megvan ott is valahol, jó mélyen a béka se....
És most nagyon szemét leszek. Tételezzük fel, hogy ez a srác idejön és elkezd oltani engem, vagy téged. Ez így rendben lenne?
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
#71562240
törölt tag
válasz dgyuri0123 #197 üzenetére
Defektes kerékkel nem öröm autózni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest