Hirdetés
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen videókártyát?
- Calibre, az elektronikus könyvtár
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- SSD kibeszélő
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
salesman
őstag
válasz szazbolha #1799 üzenetére
Én pont fordítva szeretem. Azért szeretem a koncerteket és a koncertfelvételetket, mert más, mint az eredeti lemez. Egy kis szóló, egy kis improvizáció, egy kis többlet...
[link](#1798) dgyuri0123
Ne is menj, mert már lebontották![ Szerkesztve ]
Türűűűdrááá!
-
szazbolha
addikt
válasz salesman #1790 üzenetére
A "Mother" az egyik kedvenc számom. És zavar mikor nem úgy hallom ahogy az eredetin LP/CD-n meg van. Tudom hogy koncert, ha ott lennék talán nem zavarna.
Egyébként a spoty-n is ez a legidegesítőbb keresésnél. A találatok jó része nem az eredeti, legyen az HOBO, Pink Floyd, Sziámi bármi. Még a remastered is más tud lenni. -
dgyuri0123
nagyúr
válasz RetepNyaraB #1796 üzenetére
A berlini Fal koncert szerintem szörnyű volt. Azóta a közelébe sem mentem.
"csak a zene van"
-
salesman
őstag
válasz RetepNyaraB #1796 üzenetére
Ezek szerint Lennon, Blackmore, Hackett és még sokan mások is seggfejek..
Téma le(s)zárva.Türűűűdrááá!
-
RetepNyaraB
veterán
válasz salesman #1794 üzenetére
Dehogynem. Most írta le K elég jól, hogy miért. Mellesleg már a nyolcvanakárhányas berlini Fal koncert idején is szarrá volt égve művészileg, én nem bírom megnézni azóta. De ezen nem folytatok flémet; ha Neked tetszik, az a fontos számodra.
[ Szerkesztve ]
"And we close our eyes to sleep To dream a boy and girl Who dream the world is nothing but a dream"
-
#71562240
törölt tag
válasz salesman #1792 üzenetére
Elég háklis természete van és volt mindig is. Szeret világmegváltó önjelölt próféta módján viselkedni - ami egyébként nem is lenne olyan nagy baj, ha nem cseszte volna aktívan szét az ereje teljében levő Pink Floydot a Wish You Were Here után, fokozatosan kiszorítva a hozzá közeli képességű többieket úgy a zeneszerzésből mint a koncepciókészítésből. A hetvenes évek vége óta önnön szobraként hajlamos viselkedni bármilyen helyzetben.
No persze, ő nemcsak önjelölt próféta, hanem valóban tud zseniális lenni, Gilmournál is jobb zenéket alkot szólóban is, tehát ilyen szempontból nem alap nélküli, amit művel, de ha visszautalunk a Pink Floydra, ott Gilmour és Wright is majdnem akkora zeneszerző mint ő, és Mason is egész jó volt, ha kellett, és nagyrészt Waters nyomta el őket az utolsó időkben. (Végül a Final Cut-ot már egyedül csinálta, vindikálva magának a Pink Floyd nevet, ráadásul az A fal idején szerződésbe vette, hogy Wright ki van rúgva és nem térhet vissza soha a zenekarba, például ezért nem is szerepel Wright neve a Momentary Lapse of Reason-ön.)-.-.-.-.-.-
Furcsa a legutóbbi lemeze, az Is This the Life We Really Want?. Kicsit amolyan Hattyúdal-szerű, mint Bowie Blackstarja vagy a Black Sabbath 13-a, ellenben azok tökéletesen friss zenék, míg Waters Is This...-e kicsit gyanús, mintha egy önmagát túlélt önszobor mondanivalókifogyása lenne. Másik oldalról tekinthető a révbe ért művész végső letisztultságának is...
-
#71562240
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1789 üzenetére
Ez egy igennagyon szép koncertprogram volt anno, három olyan gitárossal, akikből egy is bőséges - no és három olyan kóristával. Nézd meg ebben a Youtube minőségben, nekem megvan DVD-minőségben is, ha érdekel. Tényleg veszett jó koncert.
Egyébként is, Waters azért csak-csak nagyobb volumen mint Gilmour - persze nagyobb seggfej is. -
salesman
őstag
válasz dgyuri0123 #1789 üzenetére
Me' romlik a filhallásod...
Én pont fordítva érzem.
[link][ Szerkesztve ]
Türűűűdrááá!
-
#71562240
törölt tag
válasz Pazolini #1785 üzenetére
"Skoda elvtárs a beszédében kiemeli: ...A beszédemben kiemelem, hogy nagyn... irt nagyon értékelem a tényeket, a jelentőségét, hogy a találkozó... hhh eltárs... beszédében kiemeli, és nagyra értékeli annak a tényeknek a jelentőségét, hogy a találkozón... találkozó alkalomra, hogy mély elvtársi és baráti kapcsolatot szövődjék, a fehér asztalnál... művészek és a munkások... értékelő művészek és a munkásokat élt élére... keltő munkások között. A beszédben aláhúzzuk a vélemény..., hogy minden bizonnyal mint a művészek mind a munkás elvtársak hogy mind... két és fél... ...bamm... ...mi ez... A beszédben aláhúzza véleményt hogy mind bizonnyal művész hogy mind munkáselvtársak... hogy mind két fél hasznosítani tudja majd ennek a baráti találkozónak élményeit, tabasztalatiiit..., a melynek a Skodaelvtárs a maga a párbizottság kezében sok siker és erő egészséget kíván. Elvtárs beszédében kiemeli. És nagyra értékeli annak a tényeknek és jeletőségét hogy találkozó alkalomra..., hogy mély elvtársi és baráti kapcsolat szövődjék. A fehér asztal művészek és munkások... a munkások értékelő a művészek és munkásokat... értékelések keltő munkások között. A beszédben el... aláhúzza a véleményt... hogy minden bizonnyal mind művészek mind munkás elvtársak hogy mind kétféle hasznosítási... tudja... hogy majd ennek a barátt... találkozónak élményeit tapasztalait, amelyhez a Skoda elvtárs a maga a párbizottság nevében sok siker erő egészséget kíván..."
-
#71562240
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1778 üzenetére
Ha már a szomszédban Snowy White, ezt gondolom ismered - mármint a koncert-DVD-t?
https://www.youtube.com/watch?v=NDTWsuyDYRM -
Pazolini
senior tag
-
#92251648
törölt tag
válasz Pazolini #1782 üzenetére
"Szerintem épp az állaspontok sokfélesége adja itt a színt és ez ad(na) lehetőséget a színvonalas vitára. "
Szép gondolat, szívesen egyet is értek vele. Azonban a sokszínűség - a hangerőhöz hasonlóan - önmagában még nem biztosítja a magas színvonalat, hanem csak megadja a lehetőségét (ahogy Te is írtad). Vannak szakmai alapvetések, amiken csak a laikusok képesek vitatkozni. Mi itt elvitázhatunk róla, a fekete gólyák milyen vonulási útvonalat követnek, de a szakik ezen nem vitáznak, mert tudják a valós választ.
A blog azoknak való, akiknek sok a mondandójuk, de nem akarják megvitatni a témát és/vagy nehezen viselik az ellenvetéseket. De persze vannak olyan terjedelmes témák, amik túlfeszítik egy fórumos hozzászólás kereteit, ezeknek jobb felület egy blog, durvább esetben egy könyv.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz Pazolini #1780 üzenetére
Erre se akartam volna, csak hát a most éppen (sokadszor) Béke Minisztériummá avanzsált Igazság Minisztérium kommünikéje a pozitív hozzáállásról és a sokféle álláspontról (most éppen ott tart az Igazság Minisztérium, hogy éljen az álláspontszabadság)...
Szóalakításos retorikáról hunglisholóknak - lásd még pozitív hozzáállás, lásd még álláspontszabadság.
Az élő oratórium tisztán akusztikusan való előadásából, vagyis az élő oratórium kényszerű kisegítő hangosítás nélkül történő előadásából, azaz az élő oratórium gépi kiegészítés nélküli, tehát valóban élő előadásából se én szóalakítottam Live-ot. Vagyis ha már hunglishozunk, akkor mondjuk az "alive"-ból se én szóalakítottam Live-ot - a "Live" jellemzően elektromos és elektroakusztikus pop-rock-jazz terület angolszász kiszólása koncertturnékra és koncertlemezekre elsősorban a hatvanas évek óta (a magyar popiparban egyébként eredendően turnénak, koncertnek és koncertlemeznek szokás nevezni ezt a bizonyos fajta "Live"-ot, tehát ha például az élő oratórium téma szempontjából totálisan illetéktelenül felemlegetett David Gilmour magyar lenne, minden bizonnyal nem sej az lenne arra írva, hogy éljen a szabadság a'la Igazság Minisztérium, hanem olyasmi, hogy David Gilmour Turné vagy David Gilmour Koncert, de ha olyasféle, szintén elterjedőben lévő hunglish lenne arra írva, hogy David Gilmour Élő, annak az Élő-nek se lenne semmi köze a témához, miszerint élő oratórium valóban élő előadása, amely élő oratórium valóban élő előadása megfogalmazást ugyebár a per pillanat éppen az álláspontszabadságra hivatkozó Igazság Minisztérium nem akart leginkább megengedni, terelvén más, nem odaillő témák felé, lásd például David Gilmour). Az "alive"-ból is az Igazság Minisztérium csinált "Live"-ot - a kibicek segedelmével. Egyébiránt nem emlékszem, hogy valaha is hangversenyplakátra vagy koncertfelvételű hanglemezre olyat láttam volna kiírva, hogy
"Hildegard von Bingen - Ordo Virtutum Live".
Vagy hogy
"Kurtág György - A boldogult R. V. Truszova üzenetei, szopránhangra és kamaraegyüttesre, op.17 Live".
(Bizonyára persze erre is van szabályt erősítő kivétel, manapság mindenre van.)
Nem én lájvoltam az "alive"-ot sem - szóalakításos retorikailag.A Nuprime szöveg első mondata pedig ugyebár pszichológiai kísérlet...
[ Szerkesztve ]
-
Pazolini
senior tag
válasz #92251648 #1781 üzenetére
Szerintem épp az állaspontok sokfélesége adja itt a színt és ez ad(na) lehetőséget a színvonalas vitára. Több itteni kollégának állna jól amúgy a blogírás (is), lényegében te is megteszed ezt a luxoron.
Kammerer olyasmi figura a vitában, mint József Attila volt emlékezők szerint, aki hogy úgy mondjam, nem volt könnyű ember. (Fajsúlyos volt.) -
Pazolini
senior tag
válasz #71562240 #1779 üzenetére
Jó vagy a szeren! Jól lógsz a szeren...
Ezt értékelem.
Őszintén szólva én csak reagáltam egy felvetésre, és tény, kazinczys elánnal tudod belevetni magad a mondatszerkesztés és a szóalakítás retorikájába. Nincs gondom az egyéni szófacsarásaiddal, de lehet, sokak dolgát nehezíted meg vele. -
#71562240
törölt tag
válasz Pazolini #1764 üzenetére
Epilógus v2.0
Nem akartam én már erre semmit, de annyira zseniális lett az eseménysor, hogy végül nem állom meg a hattyúdalt.Valószínűleg az évtized leglátványosabb freudielszólásai közé tartozik kammerer kolléga újbeszéljére hivatkozni
1. alig néhány órával éppen azután, hogy az Igazság Minisztérium (sokadszor) hibázva (sokadszor) másfél órán belül felejtette el, hogy akkor most Keletázsiával vagy Eurázsiával harcolunk,
2. majd hogy éppen kammerer kolléga igyekezett többek között éppen e helyzethez illő nyelvi leleménnyel is (lásd Skoda elvtárs) jótékonyan elterelni a figyelmet az Igazság Minisztérium enyhén szólva nem igazán hatékonyra sikeredett duplagondol újbeszél közleményéről...[ Szerkesztve ]
-
szazbolha
addikt
válasz RetepNyaraB #1771 üzenetére
Jan Garbarek... lencosra hallgattam a lemezeit anno. Talán még yugóból is hozattam. 10-en éve még eszembe se jutott. Kösz.
Most talán egyszerűbb, TIDAL-on egyből megvan.
.
Az egyik nagybátyám zenélt, inkább csak amatőr szinten. Nála halottam kaziról először. Mindent felvett kazettára és úgy hallgatta, mert vigyázott hanglemezeire. Ezt egészen a 2000-es évek elejéig csinálta amikor elvitte a cigi.
Sok zenét, művészt nála ismertem meg.
Polgári lakása antik bútorokkal és festményekkel volt tele, olyan volt mintha egy szentélybe mentem volna zenét hallgatni. -
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1774 üzenetére
Ez egy sok évvel ezelőtti Luxor Gold lehet ezüst/arany vezetővel, de csak tippelek.
-
dgyuri0123
nagyúr
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz #92251648 #1773 üzenetére
Ez nem vitás.. Viszont a hangja vesztett picit a fényéből. Ettől még szeretem, de az idő nem kímél semmit és senkit. ...demokratikus intézmény...
De ha már beszélünk... Nem tudod esetleg, hogy ebben a jumperben milyen draut lehet? Réz-arany, vagy ezüst-arany? Csak kíváncsi lennék rá, ugyanis már nálam zenél. Amúgy nem befolyásol semmit.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1770 üzenetére
Szerintem sokan örülnénk, ha a párunk 63 évesen úgy néz majd ki, mint Bremnes. Kedvelem zenészként és nőként is, bár a skandináv nők keménysége néha riasztó.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz RetepNyaraB #1771 üzenetére
Süldő koromban nevetséges figurának gondoltam Lyle Mays-t. Utólag is szégyellem. Aztán megszerettem Metheny zenéjét... többé nem gondoltam nevetséges figurának.
"csak a zene van"
-
RetepNyaraB
veterán
válasz dgyuri0123 #1770 üzenetére
Meg ám, két hete talán. Nagy veszteség. Ráadásul relatív fiatalon.
Ritka érzékenyen játszott.Viszont nemrég szülinapja volt pl Ralph Towner-nek (80) és Jan Garbarek-nek (mittudoménhányadik, de ő se sokkal kevesebb).
"And we close our eyes to sleep To dream a boy and girl Who dream the world is nothing but a dream"
-
fehér_ember
addikt
Én általában szoktam érteni mindenkinek a mondanivalóját; ha véletlenül nem, akkor az azért van mert sietve (esetleg átugrosva részeket ), nem eléggé odafigyelve olvasom.
Ellenben a saját mondandóimmal, amiknél tényleg nem vagyok biztos benne hogy
mindenki érti-e
A #1761-et meg azért töröltem , mert igazából csak kötözködés lett volna -
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1767 üzenetére
"Nyilván az élőzene szintjét nem hozza..."
Eleve nem is hozhatja, hiszen elektromos, hangosított gitáron játszik, tehát soha nem hallható élőben. Nekem azért sikerült háromszor is, nagy élményt adott mind. Akkoriban még nem volt szimfonikus zenekari kíséret, ami nekem nem kedvencem, az új lemezen sem szeretem.
Sok év kihagyás után pár hete jelent meg egy új albuma (From This Place), nagy felbontásban is elérhető online áruházakban. Sajnos betegsége miatt ezen már nem játszik a pár napja elhunyt Lyle Mays és a bőgős Steve Rodby is csak produceri feladatokat látott el a felvétel során, csak a dobos Antonio Sanchez maradt a régi csapatból. Dolgozik az idő.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz #71562240 #1765 üzenetére
Nálam is pont így működik.
Pat Metheny koncerten legutóbb nem láttam semmit, mert a szervezők állati szarul oldották meg az egész megmozdulást, így aztán kénytelen voltam (inkább) csukott szemmel ülni, hogy ne zavarjanak a külső körülmények. Na... az idegeskedés helyett előkerült a zene is, mert a "látvány" nem rombolta az illúziót. De ha nincs ez a helyzet, akkor is ugyanaz van, hogy csukott szemmel jobb. Zuglói Filharmónia koncerteken (Szent István Konziban) úgy tűnhetett bárkinek, hogy végigalszom a koncertet, pedig csak élveztem a zenét. Otthon kell a képi támogatás is, mert a hang sajnos "némiképp" elmarad az élőzenétől. Viszont, ha már Pat Metheny... ősöreg DVD-i olyan mocskos jól szólnak "videóról", hogy csukott szemmel is simán élvezhetők. Pl. Speaking Of Now Live, vagy We Live Here. Nyilván az élőzene szintjét nem hozza, de így sem rossz.[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
RetepNyaraB
veterán
válasz #71562240 #1765 üzenetére
Kérdés persze, mit értünk videón; a tyúbot, vagy egy jól rögzített DTS-HD streamet 10-20Mb/s átvitellel. Ettől még az élőt nem veri semmi (kivéve, ha kicsit kevés a basszus ).
"And we close our eyes to sleep To dream a boy and girl Who dream the world is nothing but a dream"
-
#71562240
törölt tag
válasz fehér_ember #1691 üzenetére
Mindkét felvetés nagymértékben igaz. Kis megszorítással. Ha videón nézek-hallgatok egy zenei előadást, akkor a videó gyengébb hangminőségét ellensúlyozza a látvány, és ha becsukom a szemem, érezhetősebb, hogy gyenge az a hangminőség. Élő előadáson ellenben, ha becsukom a szemem, alkalmasint a jó hangminőséget érzem még jobban, mint nyitott szemmel.
-
rukh
senior tag
Mennyivel egyszerűbb lenne, ha a hozzászólásokat tisztes magyarsággal és tartalommal írná mindenki, hogy ne kelljen találgatni, belelátni, kiolvasni stb. .....
Üdv mindenkinek, Rukh
-
gelbelex
őstag
válasz RetepNyaraB #1757 üzenetére
Bizonyára nem lesz folytatás, hiszen
- ... illendő az írott szövegbe belelátni a barátságos gesztusokat ...
- illendő az ... önérvényesítő nemviselkedésformák helyett az írott szövegből azt kiolvasni akarni, amit a szerzője abba bele akart írni!!!!!"Peace. Mindhármótok témábavágó hozzászólásait szívesen olvasom.
Érdekesek, értékesek. Bármelyik nélkül szegényebb lenne a topik. -
#71562240
törölt tag
Ha van valakinek tapasztalata, vagy ismer olyasvalakit, vagy Skoda elvtárs hallott már madarakat csiripelni olyasvalakiről, akinek lehet arról tudása, hogy egy Nuprime HD-AVP-ben mi lehetne a módja a csak külső USB-B bejárattal rendelkező sztereó DAC belül történő rákötésének a pendrájvot, HDD-t fogadó USB-A aljzatra úgy, hogy azt a készülék multimédiás DAC-ját kezelő firmware is kezelje, most már ne tartsa magában az információt, ha eddig tette is. Ugyebár az a baj, hogy adathordozóról a készülék sokcsatornás multimédiás DAC-jára megy a zene is, pedig az lenne jó, ha a jelenleg csak külső futóműről elérhető sztereó DAC-jára menne. Oszt jónapot.
A support válasza az volt, amit eddig is tudtunk:
"It is more complicated than that, which is the reason why we did not include this feature in the AVP. The input of the 2 DACs are entirely independent, hence the firmware mainly controls the multi-channel portion, and only switching the input to the stereo DAC when using the USB input." -
#92251648
törölt tag
válasz #71562240 #1756 üzenetére
Igen, belátom, mondataim valóban ellentmondásosnak tűnhetnek. Azt szerettem volna ezúttal is, amit máskor is, hogy a beszélgetésnek ne az legyen az egyetlen kérdése, hogy melyik a jobb/rosszabb, mert technikai kérdésekben ennek nincs értelme. Nagyon sok szempont van, amik mentén összevethető a két eset, hiszen sem méretben, sem funkcióban nem térnek el lényegesen, de hogy melyik a JOBB, arra nincs válasz.
-
#71562240
törölt tag
válasz RetepNyaraB #1757 üzenetére
Csak egy kis hősi kategorikus szillogizmus.
-
#71562240
törölt tag
1A.; "...lehet vitatkozni, hogy a MÜPA, vagy az akadémia sikerült-e jobban akusztikailag... de nem érdemes, mert a kettő tervezése között eltelt egy évszázad."
2A.; "...nem egymáshoz érdemes hasonlítani a kettőt, mert két totálisan másfajta és más méretű terem."
1B.; "Jogosan összevethető a két helyszín, hiszen azonos funkció, műsor, felhasználás céljára jöttek létre..."
[ Szerkesztve ]
-
perempe
veterán
válasz Dißnäëß #1748 üzenetére
szólhat ott is jól, nagyobb szabású daraboknál, ahol van pl. komolyabb kórus, jobb lehet egy pódiumerkély --az NFZ Német Requiemje előtti művet onnan hallgattam 1 hónapja- az első soroknál. az Erkelben pl. az emeleti oldalpáholyokban az említett teste a hárfának hiányzik.
én csak a Zeneakadémia és a Müpa között mondtam, ill. mástól is hallottam, aki sokat jár.
* Brahms: 4. szimfónia *
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz #92251648 #1753 üzenetére
Dr. Aix-ot követem néha online (Dr. Mark Waldrep), jó dolgokat mond a Hi Res audiorol is (mi lenne az, és igazából mi NEM az). Oszlatja a felhôt a fejekben, az erre épült ipar meg vakarózik hevesen, kavics a cipôjükben. Értékelem a munkásságát és amikor tiszta vizet önt a pohárba.
Sajnálom, h kihalós szakma.
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
#71562240
törölt tag
Mint közönség én jobban szeretem a MűPa Bartókot, mint a Zeneakadémia Nagytermét. Bármelyikben bárhol ülve jobban szeretem a Bartókot - függetlenül attól, hogy ha rajtam múlik, a zsöllye közepére veszek jegyet mindenhol (kéretik most a zsöllyét a szó gazdag etimológiájának olyan értelmében venni, miszerint a színpaddal szemben lévő földszinti nézőtér egésze, köszönöm). A Nagyterem nekem kicsit túl "prezenszes", hehe.
De ami a lényeg: nem egymáshoz érdemes hasonlítani a kettőt, mert két totálisan másfajta és más méretű terem. Hagyján a korkülönbség, a méret és az alakjelleg annyira más, hogy nem egymással vetendőek össze, hanem magukhoz illővel. Hát még a zenészek számára. -
Dißnäëß
nagyúr
válasz perempe #1746 üzenetére
Lehet csak én vagyok bolond, de oldalerkély Müpa, Messiás, mind a három megvolt tavaly, ismerőssel.
Ha szemben állunk a produkcióval, akkor balfent.
Annyira de annyira gyönyörűen jött fel a túloldali (jobbolali) csellók hangja és mélye, hogy a könnyem kicsordult hiszen általában pont ez hiányzik sokszor, a test, a mély... (anélkül, hogy loudness hívő lennék, mert utálom). Szóval .. gyönyörű volt hallani. Nyilván a szopránt meg buktuk, nem igazán jött arcba
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz #92251648 #1743 üzenetére
Hmm. Valszeg ha rendelkezésemre állna mikrofononként 1 szalagnyi anyag, mondjuk egy 24 bites (bőven sok az is) 88.2-es PCM-be átdigitalizálnám, én a sztereóra lehozás előtt belenéznék, melyik mit tud, kellhet-e egyénileg szűrni (vagy úgy hagyni) valamit, aztán pakolnám össze egy 32 bites domain-ben az egészet, egyengetném ki (valamennyire valszeg kell) és csak ezután keverném le sztereóra, ott pedig már csak a nagyon végső finomítások. De ennyire mélyen nem mentem bele, csak ma már annyi mindent látni-hallani, én pedig szeretek nemszokványos utakat járni.
Szerintem kell a sok mikrofon, de nem direkt módon, hogy jobb legyen a sztereóm, hanem hogy nagyobb mozgástere legyen a sztereósító folyamat előtt a hangmérnöknek játszani azzal, mit hova tesz mennyire. Nem feltétlen csak arról beszélek, hogy kilóg egy hegedű és ha minden egyes hegedűn lenne mikrofon és hozzá tartozó track-em róla, akkor ki tudnám őt azonnal korrigálni, mert akkor nem feltétlen azt a felvételt eredményezné a sztereó, amit játszottak a színpadon (= nem lenne hiteles), de mégis jelentene akkora mozgástér-többletet nekem, hogy ne egy multiplexelt anyagon nyúljak egy paraméter mentén hozzá dolgokhoz úgy, hogy az a többit is elviszi (hiszen mixelés után már együtt mozog minden), hanem szelektíven tudjam azt az adott hangszert, éneket, akármit, módosítani. Az más, hogy lehetne csalni és korrigálni rengeteg mindent, de én a műhibákat benne tartanám, a hitelesség miatt, viszont azt, hogy esetleg egy üstdob nem ráz velőt, amikor élőben velőt rázott mikor ott voltam, azt simán korrigálnám és adnék neki, azon az 1 sávon mélykiemelve még mixelés előtt, így mondjuk a környékén szóló nagybőgőt nem fogom érinteni, mert az meg pont jó ahol van.
Ennek primitívebb verziójára képesek lehettek volna elődeink is simán. Jó, kevesebb lehetőség analógban jópár dologra, de ki lehetett volna küszködni pár sokkal jobb felvételt is, emlékezetes előadásokról.
A létező legutolsó dolog hifistaként arra gondolni, hogy sztereó mikrofonnal vegyek fel egy nagyprodukciót. Tudom, hogy a fülemet úgy éri, ott éri, ott kéne elhelyezni, ahol ülök, satöbbi, DE ...
(És a kettő amúgy nem zárja ki egymást, time-domain korrekciót is beleértve lehetne olyan anyagom a produkcióról, hogy a marék mikrofon marék 24/88.2-es digitális track-je plussz a nézőtéren az állványra a fülem magasságában elhelyezett sztereó mikrofon +2 sávja és akkor ebből gyúrni valamit)
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
#92251648
törölt tag
válasz RetepNyaraB #1742 üzenetére
Más muzsikusok is hasonlóan nyilatkoznak a MÜPA-ról. A színpadról nagyon rideg, érzéketlen, szinte légüres tér, ahol nagyon nehéz játszani, nem is nagyon hallják egymást a zenekar tagjai. E szempontból az akadémia sokkal szerethetőbb számukra. Ez egy teljesen érthető gondolatmenet, ám az intézmények profit-érdekelt vállalkozások, a közönség kiszolgálására és számának maximalizálására törekszenek. Zenészként nekem is klubkoncertek voltak a kedvenceim, de azokból nem lehet megélni. Sajnos.
A MÜPA műszaki stábja sajnos nem ér fel az intézmény színvonalához, nagyjából egy közepes színvonalú fővárosi színház szintjén van. Én is dolgoztam ott egy ideig és pont úgy éreztem magam, mint a zenészek a nagyterem színpadján. Néha attól féltem, valamelyik kolléga kettétörik merevségéből következően.
-
#92251648
törölt tag
válasz Dißnäëß #1741 üzenetére
Érdekes, amiket írsz, mivel a hifisták jellemzően kevesebb mikrofont szoktak követelni.
A Metallica-s példádat, kérdésedet nem értem. Mire adna megoldást, ha egy gitárt több sávon rögzítünk? (Amúgy szoktunk, de ennek más oka van, ezért nem keverném ide.) Ki keverjen magának egyedi anyagot? A felhasználó? A zenekar tagjai? Popzenében hallottam már ilyen kezdeményezést, hogy külön sávon hagynak egyes hangszereket, éneket, aztán otthon lehet vele játszani, de tudtommal elhalt az ötlet. Ipari szinten is létezik az eljárás, ezt nevezik remixnek, mikor az eredeti (analóg vagy digitális) multitrack anyagot újrakeverik.
Masteringre minden esetben készre kevert, tehát jellemzően 2 sávos anyag kerül. A sok sávval dolgozó keverés (mixing) egy másik folyamat.
-
RetepNyaraB
veterán
válasz #92251648 #1739 üzenetére
Oké. Nem veszem magamra annyira a burkolt kritikát
mert megnyitása óta ott vagyok a színpadon, pontosan ismerem az állíthatóságot, a lehetőségeit, meg azt is, hogy vért hugyoztunk az első években, mert nem volt szakember, aki képes lett volna önálló döntésekre az igények alapján. Ott maradt a kész projekt 4-5 előbeállítással, melyek annyit értek, mint az egyszeri MediaMarktban a "hangbeaállítás", mikor benyomják a "lúdneszt" és koppra tolják az összes potit
és a vezérlő arcok nem nagyon voltak kooperatívak. Mára relatíve kialakult ennek a kultúrája, ha elég agresszív vagy, mint előadó és ismered a lehetőségeket is. Különben jön a kettes preset
Ennek fényében persze igazad lehet és Ear-nek is; biztos én voltam rosszkor közönség. Simán belefér.Azt is készséggel elismerem, hogy a Bartók terem akusztikája amúgy remek. Én a méreteivel nem vagyok kibékülve és a méretekből adódó személytelenséggel (Számomra. Erről nem folytatok vitát.). Ilyen szempontból pl. a pécsi Kodály terem, vagy pláne (!) a felmerült ZAK nagyterem egy egészen más élmény előadóként és közönségként is. Ezek talán picit már kicsik az ezrek szimfóniájához (a ZAK nyilván, mégis minden szart beraknak oda is, amit nem kéne), többi máshoz meg jobb. S nem azért, mert jobban szól, hanem mert ott szaga és frekvenciája van az előadásnak számomra.
[ Szerkesztve ]
"And we close our eyes to sleep To dream a boy and girl Who dream the world is nothing but a dream"
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz #92251648 #1740 üzenetére
Na jó, ez az a pont, amikor nem szabad se felvenni, se lecsapni a lasztit, kb. nem ezért jöttünk ide, hogy kié a hosszabb .. De ha megfizetsz, nagyon szívesen adok konkrét javaslatot, csak ingyen ne várd ..
Mindig elgondolkodom, amikor masterelés előtt rendelkezésre áll xy pop zenekarnak a multitrack szalagja (lásd mondjuk Metallica), hogy multitrack technikától függetlenül nem lehetett volna-e annakidején egy komoly produkciót még több sávban felvenni, még több mikrofonnal, anélkül, hogy egy adott XY márkájú multitrack tape eszközhöz kötöttük volna, hanem e korláttól megszabadulva kb. mindegyik mikrofont vesz 1 szálat, mono tape és ezeket őrizzük meg az utókornak, aztán ezekből, azaz ezek első gen-es másolataiból mindenki úgy keverne magának sztereót vagy multichannel-t, egy vagy több analóg keverőn, ahogy akar. Már akkor is, annakidején is, most meg ezeket kellene csak jó minőségben digizni és digitálisan is keverni-masterelni akár.
De vagy az volt, hogy eszükbe sem volt vagy 20 mikrofont elhelyezni 2-3 iszonyú drága és böszme nagy multitrack géppel a háttérben, vagy nem adta ki az agyuk, hogy amúgy "olcsóbb" (értsd jól azért) mono tape-ekkel meg lehetett volna lépni ugyanezt a malőrt. És akkor most nem szólna egy nyolcvanas évekbeli felvétel (!!) úgy, ahogy ..
Ez kb. az, amikor bementem vagy két éve egy orgona estre a Deákon a luteránus templomba és a hallgatósággal közölték, hogy felvétel készül. Oké, nem köhögünk, inkább megfulladunk. Értem. Hááát, nem az évezred felvétele volt szerintem, bár az orgona és a templom echo-ja totál más környezet, de hogy arra is szántam volna több mikrofont, rengeteg mindent meg lehet (és kell) utólag oldani úgy, hogy az sztereóban otthon kiválóan szóljon.
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
#92251648
törölt tag
-
#92251648
törölt tag
válasz RetepNyaraB #1701 üzenetére
Bizonyára az én hibám, hogy szakmai beszélgetések során ragaszkodom a helyes szóhasználathoz, mert így van rá némi esély, hogy megértjük egymást.
Mostanában divat lett a MÜPA akusztikáját firtatni, ami persze nem tilos, a közönségnek mindent szabad, de a kritikák többsége komoly tájékozatlanságot sugall. A Bartók terem akusztikája hangolható, módosítható az utózengési idő, állíthatóak a hangvetők. Ám úgy tudom, ezekhez nagyon kevesen nyúltak hozzá szaktudás, idő, szándék hiányában. Kocsis Zoltán rendszeresen állíttatta az akusztikát a darabtól és a zenekar összetételétől, ülésrendjétől függően. Halála óta egyre vastagabb por fedi a kezelő szerveket.
A MÜPA és benne a Bartók terem is univerzális felhasználásra készült. Ha a beruházó, megrendelő, tulajdonos felvállalta volna a szűkebb tevékenységi palettát, akkor ahhoz jobban illő akusztikát is ki lehetett volna alakítani, azonban ez az intézmény fenntarthatóságának beáldozásával is járt volna, mivel Budapesten nem élne meg egy ekkora, kizárólag szimfonikus, nagyzenekari komolyzenét közvetítő intézmény. Mint mindenben, ebben is kompromisszumot kellett kötni, ennek ellenére a Bartók terem akusztikája a legjobbak között van hazai szinten, legalábbis a nézők szempontjai szerint (a zenészek kevésbé szeretik). A Zeneakadémia nagytermét szokás ellenpontként emlegetni, ám ott nagyon nem mindegy, hova ülünk. A földszinten kínszenvedés minden előadás, ellenben a középerkélyen elképesztően jól tud szólni minden. És akkor most lehet vitatkozni, hogy a MÜPA, vagy az akadémia sikerült-e jobban akusztikailag... de nem érdemes, mert a kettő tervezése között eltelt egy évszázad.
-
Dißnäëß
nagyúr
A metronóm és német precíz hatással (ha jól értelek) egyetértek. Én ezt hiányolom másban sokszor. (E meg már ízlés)
Amúgy ha már linkeltem egy Karajant, ugyanaz kicsit mégis máshogy
Imádom. [link] De ezt még nem vettem meg. Itt már vannak emberhangok is, elkülönültebben, nem kórusmaszlag. Szóval Karajan nem kapott vmi jó mikrofonozást szvsz és ez sem apró kórus itt.Csak itt már megjelenik itt-ott egy hamisság. Tuba mirumból ordít, mennyire falsak.. [link] .. és ilyenkor megkérdezem azt, vajon hányszor próbálták el ezt és kinek volt vagy nemvolt füle ott és akkor, hogy ügyeljenek. Na ezért szeretem a precízet. Még ha "katonás" is néha
Ja és itt is rohannak mint állat. De kórus meg üstdob jobb.
Nehéz jót találni.
[ Szerkesztve ]
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
Dißnäëß
nagyúr
Bocs félre, mindketten rózsaszínek vagytok
Szóval Ear001 (jó a neved ) : most fülessel belenézve azért a Dies Irae és Tuba Mirum erős, az üstdob ahogy kell, odab**sz, a rezesek pedig gyönyörűen ércesednek fel, ahogy kell.. ez a része jóóóóóó, ez egy ilyen darab.
A kórus "tompa" nekem, de ez jellemző akkor, mikor nem 20-an állnak ki, hanem 100-an, kitudja hol van mennyi mikrofon..
[link] gagyi, de kábé. Azért flac-ból ütősebb, de az túl azon, hogy nem egy többszörösen agyontömörített valami (először 3sat mint tv műsor, aztán youtube, a forrás meg közben egy VHS, jobb esetben DVD, ami nekem is megvan, de hát az is tömörített).. még a mastering is eltér igencsak a CD és ezen video-s változatok között. De élet az van benne, ezt a szmötyit is képes vagyok újra és újra nézni
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
Ear001
addikt
válasz liszi70 #1733 üzenetére
Nekem nem. Egyrészt Karajan miatt. Egy-két opera felvétel tetszik vele, de gyakran az az érzésem, hogy egy metronómot is felküldhettek volna helyette a színpad elé, de hát ízlésről nem nyitunk vitát.
Másfelől DG felvétel. Nekem ezek a legtöbbször kimértek, távolságtartók, szenvtelenek. Technikailag jók, zaj nincs, minden megszólal bennük, de nagyon ritkán ragadnak magukkal, vonnak be igazán a zenébe. Az összkép valahogy hiányzik nekem.
De így vagyok sok mai német felvétellel is, legyen az akár jazz. Minden szól, hallom, hogy a basszgitár harmadik bundja kicsit kopott, de nem érdekel, mert a sok részletből nem áll össze az egész.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz liszi70 #1733 üzenetére
Nem.
Csak jó.
Szerintem.
De nem etalon..Nem tudom, a Sony-Philips cseszte-e el, mert velük sokat kooperált és odavissza voltak ennek előnyei azért.. (meg hátrányai is, kezdeti DAC-ok borzalom).. vagy anno egyszerűen nem voltak képesek többre mikrofonnal, technikával.. Mégsem 2020.
[ Szerkesztve ]
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
Dißnäëß
nagyúr
Ebben nem értünk egyet, Karajan körül van/volt egy nagy hype, de ő tipikusan nem egy megasztárocska, aki kiállt a zenekar elé botfüllel, botlábakkal, hogy akkor csináljunk valamit, se nem az, akit csak azért, mert neve lett, egyből menő ekézni, hátha akkor okosabbnak tűnünk a többieknél. (Most nem rólad feltételezem ,csak sokan járnak így)..
Az ízlésről meg nem nyitunk vitát.
Nekem gyűjteményem van tőle, sajnálom, hogy fele LP, fele flac és anno nem állt rendelkezésre olyan szintű eszköz, rögzítés, ADC, stb, mint ma. De hogy megszerettette velem a klasszikus zenét, az biztos.
Az ő miniatűr "mását" láttam abban a karmesterben is, aki anyámékat vitte éveken át (fater basszus, anyám szoprán), kijutottak egy barcelonai nemzetközi kórusversenyre és díjat nyertek. Iszonyú kemény meló, de nem elég hozzá a fül, a zenei tudás, hanem a tekintély, a precizitás, az arcod rándulásából érezze a kórus és zenekar, mit hogyan a következő fél-1 mp-ben... Szerintem brutál volt a csávó (K), de mindenki azt hallgat, amit akar.
Jó étvágyat
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
Ear001
addikt
válasz Dißnäëß #1720 üzenetére
"Verdi Requiem - csakis Karajan. [link] Megy, mint állat Basszus, ha élne az öreg, uh. Nem kéne kétszer mondani neki, hogy most lőjünk már egy vegytiszta Hi-Res Audio felvételt, felvevő mikrofontól lejátszó DAC-ig 24 biten (keverve magasabbon nyilván), 88.2 KHz-en.."
Igen, van és volt az a pénz, jóóóó sok pénz, amiért a nevét adta műszaki dolgokhoz. Szerintem ő benne lenne, ha most megjelenne egy kiadó az UltraPure felvételekkel, ahol a zenekar feljátssza az összes hangot, majd a keverésnél ezekből szépen összerakják a művet... Vagy ez már régen így működik? Van még felvétel, ahol 6-8 hangnál hosszabbat játszik a zenekar?
Őszintén engem az a Karajani reloaded egyáltalán nem érdekelne, én azt a világot sírom vissza, amikor egy karmester azt mondta, hogy na most összeállt egy darab, most tessék jönni és felvenni. Jó karmester, jó zenekar, összeérett előadás, minimális technikai mismásolás és hadd szóljon. Nem véletlen, hogy mondjuk a Reiner féle Living Stereo Bartók lemez ma is referencia tud lenni sok tekintetben. Ja, és én ezt ajánlom belépőnek a komolyzene világába, több barátom is ezzel kezdte klasszikus zenei gyűjteményét, itt minden hangnak súlya van, ha nem vagy beszarva az első taktustól kezdve, várva a feloldást, ami (vigyázat spoiler) nem lesz, akkor tényleg nem érdemes komolyzenével bíbelődni.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz perempe #1727 üzenetére
Köszi, "utánajárok"...
Miért kapnál fekete pontot? Ha 70 éve maghalt és szeretted, azt hallgatod tőle, ami fellelhető. Én is hallgatok 50-es évekbeli Jazz-t. Korábbiakat azért nem, mert elég sokat változott az ízlésem az "akkori" stílusokhoz képest. Ma egyre jobban befigyel a pszichedelikus/fúziós jazz is.
Érdekes, hogy pl. Oscar Petersont sosem szerettem igazából, pedig ő egyfajta etalon lenne, de nekem sosem mozgatta meg a fantáziám a zenéje... meg még van pár ilyen "elhajlásom"."csak a zene van"
-
Ear001
addikt
válasz Dißnäëß #1726 üzenetére
"De lehet más analógia is, kicsit mintha EQ tolópotikat tolnánk felfele. Először egyiket. Aztán másikat. Harmadikat. Végül mindegyikkel kapunk +1 egységnyi akármit is (nevezzük itt és most minőségnek). Oké. Működik. Megint fejlesztünk valamit, az annak megfelelő poti kap +1 tolást megint. Megjön a kívánt plussz. Tolok a másikon is mellette, egységes hangzásért ugye. Siker. Tolok a harmadikon és megakad. Abban és ott csak ennyi volt. Ő máris egy leggyengébb láncszem."
Ja, csak itt olyan potikkal játszunk, amit nem csak le meg föl, hanem még vagy harminc irányban tudunk húzogatni, ez amikor egyet egy irányba elmozdítasz, megy vele az összes többi is.
-
Ear001
addikt
válasz RetepNyaraB #1701 üzenetére
Most a Müpa nagyterméről van szó?
Érdekes amit írsz, nekem a legjobb hangzásélményeim valahol az ötödik sor közepén voltak, amikor tényleg rendesen be volt állítva az akusztika. Amin még kísérletezni kellett volna (rászánni pénzt, hogy rendesen befejezzék a munkát Russel Johnsonnal, de hát ahogy azt megcsinálták, pontosabban szétlopta a Demján féle csapat, nem csodálom, hogy ez is elmaradt. ), meg érteni hozzá és használni az akusztikai elemeket. Meg kell hozzá zenész is, aki nem ijed meg a saját játékától, amit másképp hall.
Nekem volt szerencsém többször is ott lenni, amikor a beállításokat, belövést végezték, szerintem az a terem zseniális.
-
perempe
veterán
válasz dgyuri0123 #1690 üzenetére
Mahler 1 (BFZ, Grammy jelölés)
Dvořák 9 (Malaysian PO, BIS - az AVX fórumban egy MTA tag ajánl6ta, akit kitiltottak)
Trondheimsolistene - In Folk Style (a Holberg-szvit az egyik kedvencem, szintén Grammy jelölés)
Csajkovszkij ötödikből kéne vmi etalon.kapok fekete pontot, ha meghallgatok egy régebbi Walter, Wand vagy Furtwängler felvételt?
[ Szerkesztve ]
* Brahms: 4. szimfónia *
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz #71562240 #1725 üzenetére
Ez inkább csak szavakon rugózás, rendszer vagy lánc, én ugyanazt értem alatta. A szoba akusztikája is a része az egésznek, nem mindegy, a könyvespolccal takart falú, másikoldal üvegfalú nappaliban próbálom ki a motyót, vagy a padlószőnyeges, pihepuha mozihelyiségben a pincében, vagy a hálóban totál normál tégla + vakolat + festés minőségű sztenderd helyen.
Minden számít. Minden. De mindig van leggyengébb láncszem és ahogy az ember feszíti a rendszer határait (minőségben egyre többet és többet akar), el fog szakadni valami valahol, azaz kevés lesz már abban a környezetben az adott elem, ami korábban jó volt oda.
De lehet más analógia is, kicsit mintha EQ tolópotikat tolnánk felfele. Először egyiket. Aztán másikat. Harmadikat. Végül mindegyikkel kapunk +1 egységnyi akármit is (nevezzük itt és most minőségnek). Oké. Működik. Megint fejlesztünk valamit, az annak megfelelő poti kap +1 tolást megint. Megjön a kívánt plussz. Tolok a másikon is mellette, egységes hangzásért ugye. Siker. Tolok a harmadikon és megakad. Abban és ott csak ennyi volt. Ő máris egy leggyengébb láncszem.
Rendszer, vagy láncszem, attól függ, ki mit helyez a rendszer szóba mint fogalomba és mit láncba. Nálam még lánc, de kibékülök bármilyen terminológiával is, mindaddig, míg nem veszítem a fókuszt szem elől, hogy egyben is kell ugyanúgy nézni az egészet, ahogy részleteiben az egyes elemeket. Mert a múltban ez volt a hiba, hogy mindenki fókuszált egy adott részletre, de összességében nem látta a nagy képet. A ló másik oldalára sem szeretnék átesni, hogy rendszerben látok mindent (hmm ez amúgy olyan menőn hangzik, lehet megtartom a szót) , miközben elfelejtem, hogy a csövim damping factor-ja a béka segge alatt és nem biztos, hogy a pofás kis mélysugárzómhoz ő a legjobb megoldás oda.
Szóval tudni kell rá-zoom-olni is egyes elemekre, precízen megnézve, meghallgatva, majd ki-zoom-olni és egészében tekinteni a dolgokra.
(Igazából egyetértek Veled, csak a rendszer vs. lánc .....)
Apámnál most történt karácsonykor amúgy forrás csere, a régi Technics CD játszóját kicseréltük egy külső DAC nélküli Raspberry Pi-re (Volumio). És a Pi elég trének mondott saját analóg kimenetéről zenélve az öreg mint egy kisgyerek pislogott, hogy úristen, mi történt, ez hogy szól. Én sem hittem el hogy egy hulladéknak titulált Pi kimenet így megver egy anno jónak, ma inkább vacaknak mondanám, Technics DAC-ot. Azóta már persze jön a DAC is rá, de nagyot néztünk. Ő ugye nem kütyüzik, nem buzul, csak hallgat, a füle még jó + zenél zongorán, orgonán otthon, de mikor megláttam, hogy még mindig a gyerekkorombeli kütyük a polcon és azokkal mókol, egy ősrégi mainstream szettel, pfuj. A Pi-re meg mintha kicseréltük volna a magasakat úgy, hogy mindig azokat okoltam anno a függönyös, tompa hangért. DAC basszus. Szarral etettük 1996 óta az egész rendszert ...
[ Szerkesztve ]
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
#71562240
törölt tag
válasz Dißnäëß #1724 üzenetére
Azt a bizonyos láncot errefelé általában jobban szeretjük rendszernek nevezni és rendszerként kezelni. Egyrészt azért, mert annyiféleképpen hatnak kölcsönösen egymásra a készülékek. Másrészt, mert nem szakad el a "leggyengébb láncszemnél". Értelemszerűen fontos szempont, hogy a rendszer elemeinek "tartószilárdsága" arányos, minél kiegyenlítettebb legyen egymáshoz, ám kiegyensúlyozatlan rendszerrel is sokat lehet kezdeni, nem szakad szét láncként.
Sokévtizedes nagy vita, hogy elvileg-gyakorlatilag melyik a rendszer döntő eleme. A többség ma is a hangszórót mondja, mert a torzításainak nagyságrendje... és a többi. A hetvenes-nyolcvanas évektől azonban, mint tudjuk, nagy teret nyert a forrásközpontú szemlélet - merthogy ami az elején elvész vagy eltorzul, annak már csak a hibái nagyítódnak fel a rendszer későbbi részein. Sok rendszert láttunk már, amelyben milliós forrás, félmilliós erősítő hajtott százezres kisdobozokat. És hallánk, hogy ez (is) jó. Aztán polgárjogot nyertek az erősítőközpontú szemléletek is, merthogy... - sok okból.
Írogattam már saját példámat, húsz éven át én is úgy gondoltam, hogy akkor tudok legnagyobbat előrelépni, ha a hangdoboz a hangsúlyos elem. Ezután volt tíz évem elvi forrásközpontúsággal. A legutóbbi tíz évem azonban elvi erősítőközpontúsággal telt, alig mögéje hagyva a forrás szerepét, és ha ez a kettő jó, akkor a hangdobozzal már "könnyű" dolgom van. A kábelezésem meg úgyis az ami, azon nem kell tipródnom.
Ezek persze csak elvek, a gyakorlat többségünknél esetleges, mivel többségünknek nincsenek meg a pénzforrásai, hogy elvi alapon vásároljunk. De a "leggyengébbet" is rendszerbe illesztjük, nem láncba.[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz #71562240 #1723 üzenetére
(a hosszra)
A maradekra: az egesz lanc jo kell hogy legyen. Tudod az aranyszabalyt, ahogy mindenki: szarbol nem lehet varat epiteni. Es egyetertek azzal, amit irtal, hangmernoki tudas vagy teljesitmeny ritkan jo, mondjuk valami nagy zenekarnal. Mashogy mikrofonoznam az egeszet es pulton adnek a dolognak ugy, hogy az utana ket sztereo forrasbol is ugy szoljon, mintha elottem jatszananak.
Visszaadasban a hangszoro a legnagyobb tenyezo (szobaakusztikaval es hallgatoi pozicioval egyutt). Az, hogy a hangszoro mire kepes, meg a mogotte levo lanctol fugg. Az erosito hogyan hajtja, a forras milyen, ha van DAC, az rengeteget jelent (nem is a chip maga, hanem a szuro aramkorok mogotte es az analog kimenete), kabelek (interkonnekt, hangszorokabel)..
Es ez csak a lanc. Ha ez ki van pofozva, lehet lamentalni azon, milyen a forras.
Bar a sorrend oszinten: szinten mindegy. Egy lanc akkor tart, ha minden lancszem stabil. Ha akar csak az egyik is elszakad, lottek a dolognak. Kicsit a hifi is ilyen. Csucs, jol beallitott szetten is szar, ami eredetileg is szar (mastering, vagy felvetel minosege). Egy jo felvetel es szar, vagy egy-ket ponton hibas lanc vegeredmenye szinten rossz elmeny.
Sajnos no mercy, stimmelnie kell mindennek + meg a csillagoknak is ugy egyuttallni az egen. En ezt vallom.
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
#71562240
törölt tag
válasz Dißnäëß #1720 üzenetére
Szia!
"én "lassú párti" vagyok, annyi darabbal sietnek a mai karmesterek, néha a fejem fogom"
Sajnos a színházi rendezők is annyi darabbal sietnek, néha a gyeplőt fognám.
-.-.-.-.-
Hangsugárzó versus nagyzenekar-nagykórus téma. Én úgy látom, hogy általában ez is elsősorban a hangfelvételnél van elcseszve. A hangmérnökök (és stúdiótechnikák) nagy része nem tudja kezelni úgy a nagy és sokrétű hangtömegeket, ahogy azok megkívánnák. Ha ellenben sikerült ezt a hangmérnöknek (és a stúdiótechnikáknak) elég jól megoldani, akkor azt a tízliteres, 13centis "mély"közepű minidobozomon is hasonló hangminőségi élvezettel hallgatom, mint az ügyes jazztriófelvételt. Elsősorban a hangfelvételen múlik számomra.
Nem gondolom, hogy a mélyközéphangszórónak nehezebb dolga lenne, mint az erősítőnek, a forráskészüléknek, a kábelnek... A hangmérnöknek (és stúdiótechnikáknak) van nagyon nehéz dolga a nagy és sokrétű hangtömegeknél.-.-.-.-.-
"Bocs a hosszért mindenkitől"Na, ha rendesen elolvastad volna azt a bizonyos "első posztot", láttad volna, hogy itt nem illik elnézést kérni a hosszért, hehe.
-
#71562240
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1690 üzenetére
Ezen büdzsé sorozatú Royal Philharmonic kiadványok jellemzően másod-harmadrangú, a lövöldében egypálcás hangminőségű kiadványok, bárakárhány bit meg mapping meg anyámkínja van rájuk írva. Ez a sorozat egy félolcsó félgagyi. Ne várj tőle hangminőséget, mert nem az, mondom, függetlenül attól, hogy milyen ingyom-bingyom felvételtechnika van rájuk írva. Vannak köztük, amelyek a stúdióban még akár figyelmet is kaptak, de azok többsége is le lett butítva az olcsó sorozat hanghordozógyártási folyamata során. Ebben a sorozatban elvétve van rendben levő hangminőségű darab. A zenei előadási minőségük általában valamivel használhatóbb.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz dgyuri0123 #1690 üzenetére
Szia(sztok)
Ha annyira nembegyere az általad említett klasszik, próbáld ki ezeket. Ja bocs, ebben lesz barokk, de azért hátha. Max átlépsz a kommentemen.
Van egy nagyon ritka CD, Händel - Young Messiah (fiatal messiás). Ahogy a neve is sejteti, ebben azért vegyesen van akusztika, szinti, a vokál és a kórus természetesen valós Minden hibája ellenére beteg jó. Kénytelen voltam levadászni eBay-en és végül USA-ból került elő egy eredeti, maku CD formájában (véééégre). Van többféle fiatal messiás is, de ez mindent visz szerintem. (Persze ízlések és ...) A masteringje is rendben van szvsz, jelszintek, stb. Bár én így utólag mindent Chesky-re bíznék, különösen a sziszegő hangokat, sajnos erre mások nem gondolnak és a mikrofon azért lehetett volna egy fokkal jobb néha.. Mindenesetre egy messzi kósti bele: [link] (Abszolút favoritom track 11, 8, persze így elég mocsokul szól youtube-ról, de aki nem ismerné..)
Másik jónak tűnő felvétel, még vadászom elektronikus formában, Mahler 1, Dudamel vezényel. Karajan óta talán az első, akiben hasonló tüzet, energiát látok, csak ő a vigyorgó fajta, nem a nézésével ölni tudó de nagyon szeretem. 16:30-tól különösen finom [link] Mondjuk Mahler amúgyis jó, ő ott folytatja a forte-t, ahol Beethoven abbahagyta.
Ezek szvsz eredetiben (mármint digitálisan, legyen az CD vagy flac) jól szólnak, van egy Mahler 1 -em a nativedsd.com-ról [link] , DSD256 teszt fájl volt még anno, most nem látom, már sampler-ük van (ingyenes)... ezen az oldalon azért van némi arany, már aki ki van békülve a DSD-vel és nem csinál vallási kérdést abból, hogy most 1bit DSD vagy multibit PCM-e a jobb.. ez nyilván DSD-s oldal.. Ajánlom. Van sok jó anyaguk (kevésbé jó is, de ez ízlés kérdése szerintem).
Ugyaninnen van megvéve egy Bach D-Moll Toccata & Fugue (BWV 565) darabom, DSD256, 2xHD fantázianevű eljárással "scan"-elt darab az eredeti szalagról (vagy annak második generációs kópiájáról, ahogy azt szokás.. sosem a tökeredeti mesterszalagokat koptatják). Na nem a DSD256 miatt szól jól, hiszen a szalag még vagy 100x beleférne abba a millió nullába, ami egy ilyen digitális fájlban van, de ez a stílus és az orgona tónusa, a felvételen a hallható ércessége, rezgése, valami elképesztően jó (Raymond Daveluy, 1976-os felvétel, St.Joseph kápolna Montreal, Beckerath orgona). [link] 6-os szám, bele is lehet hallgatni, lejön elsőre az alap hagzásvilág kb. Imádom azt is, ahogy engedi a visszhangokat hallani, mielőtt újra hozzáérne az orgonához. És a tempót is.. én "lassú párti" vagyok, annyi darabbal sietnek a mai karmesterek, néha a fejem fogom HOVA ? (De valszeg ez is ízlés dolga, én nem sietek, iszom magamba inkább)..
És van még egy Bach - Máté Passióm is, Collegium Vocale Gent, Philippe Herreweghe (1999), ezt is azért vettem csak meg, mert a sok közül nekem valahogy ez tempóra, dinamikára. [link] Pedig van másik verzió is belőle, pl. ez annyira nem adja (de ez is lehet ízlés dolga) [link]
Verdi Requiem - csakis Karajan. [link] Megy, mint állat Basszus, ha élne az öreg, uh. Nem kéne kétszer mondani neki, hogy most lőjünk már egy vegytiszta Hi-Res Audio felvételt, felvevő mikrofontól lejátszó DAC-ig 24 biten (keverve magasabbon nyilván), 88.2 KHz-en.. Egy vesém van rá, de már nem fog kelleni senkinek .. Telik az idő..
A zongora a háklim. Annyi vacak (jónak tartott) felvétel van zongorából .. a legnehezebb jól visszaadni szerintem. És ha a hangja már elfogadható egy alapvetően jól belőtt szetten vagy fülesen, még ott van aki játszik, a stílusa, dinamikája, az egész darab milyensége, ahogy a kottáról lefordult a zongorista agyán és testén keresztül az éterbe rezgés formában. Könnyű elb*ni. De ez is csak ízlés dolga lehet, ne üssetek . Na, szóval: a Linn-nek van egy anyaga, 24/88.2-es, ahogy illik, persze szalag van mögötte, tehát a fájl nagyja konkrétan nulla , de hát most ez dívik, hogy Hi-Res... [link] (PCM) .. egész jó.
És van egy Lisitsa féle Magyar Rapszódia is, én úgy látom, tudja, mire való az a sok billentyű ott előtte [link] [link]
És ha már zongora, ha nem veszitek zokon, hozok valamit így estére hallgatóba. Na ez, pfff. [link] 45:48-nál ahogy visszateszi magát a zongorista a többiek közé, az olyan könnyelpottyantós nálam. Zseni.
Nagyzenekari műveket amúgy - szerintem !! - azért nehéz megszólaltatni, mert viszonylag töményen, "sűrűn" szól sokféle eltérő karakterű hangszer, akár ugyanolyan hangon is (frekvencia tekintetében), miközben tökmásféle felharmonikusokat és egyéb olyan mellékhangokat is adnak ki magukból, amik egyetlen membránon kell, hogy "multiplexelődjenek" és ez az egyetlen membrán próbálja meg ezután a maga tökéletlenségében reprodukálni az ott lévő énekhangot, zongorát, csellót és mondjuk hegedűt, és mindez még mindig csak 1 hang, 1 adott frekvencia környékén, úgy, hogy rengeteg egyéb más frekvenciát is le kell adnia még mindig ugyanennek a membránnak, ha épp van cintányér, üstdob, ilyesmik, azt is, ha nincs, akkor még a többi egyéb hangszert, fúvóst, stb. Legyen ez egy Vifa, Scan-Speak, Seas, Peerless és a többi kónuszos.. , amivel manapság elég sokan építenek.. Jellemzően mélyközép-középmagas sugárzóknak ezért van a legnehezebb feladata, mert ide sűrűsödik a java és ha a középmagas (mondjuk egy egyszerű háromutast veszünk) már nem képes tranziensben lemozogni azt, ami jelet kap (értsd: ha egyetlen jel van, és annak hirtelen vége, míg a membrán még nem ért vissza alap kiinduló pozícióba, ami szűrőtől erősítőn át DAC-ig sokmindenen múlik, bukta a hiteles reprodukciót). (Tegyük fel, hogy ideálisan jó jelet kap, mert ez sosincs így), szóval az egész elkezd "bekásásodni" és a végén az ember legyint, áh, ez nem megy. Legalábbis nekem érzetre ez van.
Egy ilyen darabot könnyű megszólaltatni szinte akárminek: [link] úgy, hogy az ember ne hányjon be tőle. Nem sok minden szól, főleg eleinte, persze ez is be tud durvulni aztán.
És ugyanez szűnik meg egyúttal, vagy mérséklődik, amikor áttér az ember elektrosztatikus közepekre, vagy ha a teljesítmény és freki engedi, nagyobb fajta szalagokra, AMT-kre (bár inkább felül, de van pár modell, ami "mélyebbre" is lemegy). Csak aztán jön a kompromisszum, mint mindenben az audio-ban, hogy amit megnyertél tranziensekben, elbukod csúcsdinamikában. Nekem például a zenehallgatás nem csak arról szól, hogy hallom az üstdobot, hanem érzem is. És a zene többi frekvenciáját ugyanígy. Ezért aztán - persze nem durván, de - szeretek úgy elég jó középhangosan hallgatni zenét, most sajnos csak fülesen, mert kukáztam mindent, lesepertem az asztalt , de már pedzegetem a következő szettet, amivel úgy indul akár egy gagyi (bár annyira nem is rossz!) Star Wars az LSO-tól, hogy remeg a fotel alattam. Na az igen. Ezt azért "gyors" hangszórókkal csak úgy lehet meglépni manapság (is), mint amit az Infinity csinált az IRS-ekkel (pl. IRS V), hogy tisztességes mennyiséget használ ezekből a membránokból, így a kakaót is tudják. (Arra tartogatom azt a vesém, amit egy Karajannal élő talira és felvételre már nem tudok felajánlani).
Na mindenesetre remélem, legalább 1-valamit tudtam mutatni, ami talán tetszeni fog. De hát igazából a paletta annyira széles... Fauré Requiem is megér egy misét, totál más, mint Mozart vagy Verdi, köszönőviszonyban sincsenek. Mintha nyers, cukrozott, villával széttört földiepret hasonlítanál földieper fagyihoz, vagy valami mixerben elkészített tejszínes földieperkrém leveshez. Kinek mi ..
Bocs a hosszért mindenkitől, kedvem volt ma este kicsit "beszélgetni" ..
Lefekvés előttre egy öreg LP-je apámnak, amit megtaláltam nemrég és immár flac. Piszok jól szól, nagyon buli [link]
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
#71562240
törölt tag
válasz RetepNyaraB #1701 üzenetére
A BFZ-ről eszembe jut egy másik hárombetű. A BMC lemezei közül én eddig csak egészen jó hangminőségűnek tűnőt hallottam. Szép hangszínek, harmonikus arányok, széles dinamika, arányos részletezés versus tömbben szólás..., már nem is érdekel, hogy zene is van rajtuk, bőven elég a hangminőségük.
-
#58092032
törölt tag
válasz RetepNyaraB #1712 üzenetére
Akkor majd begyűjtöm. Pont délután hallgattam Bernstein vezényletével a IV és V szimfóniát, nagyon jók azok is.(de a Ferencsik János változat is remek, az a Hungaroton Master Seriesben jelent meg).
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz fehér_ember #1713 üzenetére
Amen.
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
fehér_ember
addikt
válasz Dißnäëß #1711 üzenetére
A fő szabály szerintem az, hogy próbáld megérteni hogy más mit is akar mondani és ha nem is értesz vele egyet, akkor a saját tapasztalatodon alapuló mondandód írásánál törekedj arra, hogy közben ne minősítsd őt.
Szóval legalább ne cseszegessük már egymást amiatt mert nem vagyunk azonos véleményen; meg próbáljuk már megérteni hogy a másik mit is akar kinyögni.[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
nagyúr
Sziasztok, rábukkantam erre az ígéretes című totyikra, nézem az első posztot, hogy orientáljam magam, mit "szabad" és mit nem, mit hogy illik, ha ide jövök, de annyira hosszú így nap végén most, hogy úúúúúúhhhhh... Szóval... kb ... miről is ... kik azok, akik szívesen vannak itt látva és kik azok, akiket ki kell úúúútálni, mert "nemittahelyük" ?
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
Dorian
félisten
válasz fehér_ember #1709 üzenetére
Rossz a következtetésed. Ha nincs mód akusztikai kezelésre, akkor jobb híján pótcselekvésként kábelezget az ember, de
Migabihősünk hsz-a szerint nem erről van szó, szimplán csak előtte áll.Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
fehér_ember
addikt
Azért ez így bizonyára sarkos kicsit, mert nem mindegy hogy milyen a kezelés előtti állapot (vagy netán egy töküres szobára gondoltál? ).
Sőt olyat is olvastam már , hogy "jó esetben a fül mögött van egy agy is, ami folyamatosan dolgozik a hangok értékelésén, egyeseket kiemel (pl. zenei hangokat), másokat elnyom (pl háttérzajt) attól függően, mire figyelünk."
Úgyhogy még az is lehet (az előbbiekből akár arra is lehet következtetni), hogy számunkra elsőre túl elcseszett akusztikai körülmények közt élő zenehallgatónak is érdemes lehet kábelekre is költeni.[ Szerkesztve ]
-
#58092032
törölt tag
válasz RetepNyaraB #1701 üzenetére
[link] Ez az a lemez? Köszönöm.
-
migabi24
nagyúr
Én mikor olcsó erősítőt cseréltem egy általam nagyon drágának tartottra ugyanígy jártam, szinte semmi előrelépést nem tapasztaltam, kb 1 év kábel cserélgetés kellett, hogy megtudja mutatni miért is kerül 3× annyiba mint a régi, és még az akusztika kezeletlen, szóval még lehet mindig nem tudom mit vettem🤣
-
RetepNyaraB
veterán
válasz #92251648 #1695 üzenetére
Ne kezdjünk megint lovagolni a szavakon
Ülök a MUPA-ban a középvonal táján (ott a legjobb, mert előtte elmegy a fejed felett a hang - gratulálok a tervezőnek ezúton - mögötte kezd túl messze lenni az egész történés). Remekül hallom a szöveget. Aztán jön a felvétel, a mikrofon(ok) a kórus felett másfél-két méterrel (nyilván megvannak az objektív okai) és hopp, reszeltek a szövegnek. Akusztika, vacak eszköz, rossz beállítás; mindegy is. Az egésszel csak arra akartam rávilágítani, hogy felvételek hangzása milyen őrült messze tud esni az élőben hallottól, lejátszó eszköztől függetlenül is már.A BFZ új Beethoven lemezén pl komoly melót tettek bele, hogy ne így legyen, már kábelezés szinten is, nemhogy hangmérnöki munkában. Hallatszik.
"And we close our eyes to sleep To dream a boy and girl Who dream the world is nothing but a dream"
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Yettel topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Xbox tulajok OFF topicja
- Filmvilág
- Path of Exile 2
- War Thunder - MMO Combat Game
- TCL LCD és LED TV-k
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás: TerraTech
- További aktív témák...
- Dell Latitude 5480 laptop (14FHD/I5-G7/8GB/256SSD/MagyarVilágítós/AkkuX)
- PS5 Lemezes 825GB - használt -
- Xbox 360 játékok,akár 1000ft-tól(részletek a leírásban)
- Playstation 3 játékok,akár 1000ft-tól(részletek a leírásban)
- GAMER félgép - GIGABYTE B760M H DDR4 + Intel I5 13400F + Corsair VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 3200MHz
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest