- Milyen házat vegyek?
- Projektor topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Sokrétű segédkijelzővel gyarapodott a Corsair portfóliója
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Merevlemezek megbízhatósága, élettartama
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
Kiváncsi vagyok, AMD nélkül hogy alakulna a PH látogatottsága. Nem véletlen, hogy olyan cikkek születnek, amilyenek, ha nem lenne olvasottsága, abut nem engednék arról írni, amiről ír, és eztbe is vallották itt-ott. A pH olvasóközönségének egy része legalább annyira elfogult az AMD sorsa iránt, mint Amennyire abu a technológiájuk felé.
Persze nem akarom temetni, de nehéz elhinni, hogy a zen annyira jó, mint amit az 50x nagyobb Intel képtelen előállítani, hogy a fury tényleg dobbantani fog dx12ben, és nem tűnik úgy hogy akár az Intel, akár az nvidia hibázna. Inkább sajnos az amdt látjuk mellélőni, vagy inkább túllőni a tervekkel -
smkb
őstag
Sőt, az AMD a jelenlegi formájában halott. Ezt már minden befektető, részvényes és spekuláns tudja. Az AMD részvényárfolyama a béka segge alatt, aminek köszönhetően a piaci értéke 1.5mrd usd. Bóvli. A részvényárfolyamok egy ok miatt nem fognak már nagyon esni, függetlenül attól, hogy milyen gyalázatos számokat jelent az AMD, ami az, hogy már egy ideje nem az AMD tényleges tudásába, termékei piaci sikerébe vetett bizalmat jelzi, nem az AMD jövőképét árazza be, hanem a lehetséges felvásárlást. Már minden részvényvásárló, a felvásárlásra spekulál, azaz, hogy mennyi profitot tud egy részvényen realizálni, ha valaki bejelenti az akvizícíó igényét. Vagyis már senkit nem érdekel mit tud az AMD, mik a a technológiai tervei, mit akar piacra dobni, nem ezért vesz AMD részvényt, hanem már mindenki a felvásárlásra spekulál. A részvényárfolyamok elértek egy olyan minimális szintet, ahol már megéri kockáztatni a bukót azzal szemben, hogy valaki mondjuk akár 100% felárral vásárolja fel részvényenként.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Windows 10 alatt az overhead nem javul. Azt az új API-k csökkentik. A régi API-k ugyanúgy működnek tovább. Persze az MS a WDDM 2.0 miatt lehetővé tesz wrappereket a DX12-höz, így bizonyos WDDM 1.3-ban nagyon korlátozó dolgok megkerülhetők. De ezt mindenki meg fogja kerülni.
A DX12 esetében a parancsfeldolgozás mindenkinek ugyanaz lesz. Az AMD-nek az előnye, hogy a GCN-es Radeonok a TIER_3 szinten futtatják a bekötést, ami többletterhelés nélküli, míg a kisebb szintek bizonyos funkciókat emulálnak, ami többletterheléssel jár. Minél kisebb a szint, annál több az emuláció.
Az aszinkron compute és DMA lényeges, mert nagyon egyszerűen kihasználható funkciók, és 15-45%-os gyorsulást kínálnak az azt támogató NV és AMD hardvereken.
-
mlinus
őstag
Én pontosan ugyanezt mondtam pár napja, hogy "fentről" nézve egész jó a fury (fury x-hez képest) viszont sokan elfelejtették hogy van 390x is, ami majdnem ugyanott helyezkedik el.
úgy gondolom hogy ha tudna normális mennyiségben fury-t gyártani az amd, nem is létezne a 390x, mert nem lenne értelme.
-
Ebben van valamennyi igazság, másrészt viszont a nincs rajta sapka tipikus esete. A 390X szerintem teljesen vállalhatatlan azzal a fogyasztással, és ha már 390X, akkor inkább 290X, és ha már 290X, akkor inkább már 290.
A gond sokkal inkább az, hogy a custom Fury Pro-k 550 helyett 570-580-ba kerülnek, miközben a 980 lejjebb kúszott 480 környékére. Kéne legalább 50 dollárt vágni az áron, de az is hogy néz ki, hogy ma jelent meg x áron, holnap meg árcsökkentenek rajta(#8034) gollo91:
Pl. ezt? -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az EA egy dolgot favorizál, az pedig az optimalizálhatóság. Az a partner hasznos számukra, akik nyíltan dolgoznak, adnak nekik disassemblert, fejlesztőeszközöket és dokumentációt, gyakorlatilag segítik megérteni, hogy mit kellene csinálni, hogy a program gyorsabban fusson. A Frostbite Team minimum elvárja, hogy a limitált idejükben ne kelljen visszafejteni az architektúrák és a driverek működését, hanem elég legyen odamenni a gyártóhoz, és megkérdezni, hogy ezt meg azt hogyan lenne érdemes csinálni.
Ez régen is így volt. Az EA régen az NV partnere volt. A Ferminél romlott meg a kapcsolat, amikor az NV bezárkózott, és egyre kevésbé segítettek. Viszont az AMD nyitottabb lett, és az EA váltott. De meggyőződésem, hogy az EA szívesen dolgozna az NV-vel, ha megadják nekik, amit kérnek. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A Mirror's Edge Catalyst semmiféle zárt forrású dolgot nem használ. A motort a játék alá a Frostbite Team szállítja. Nekik csak Havok licencük van, de minden mást saját rendszerrel oldanak meg. A Havok is csak azért maradt meg, mert megkapják a teljes forráskódot és azt korlátok nélkül átírhatják.
Ha a Frostbite Team nem kap forráskódot, akkor nehéz az integrálás, mivel a Frostbite egy mutex zárolásokkal dolgozó motor, így meg kell határozni, hogy pontosan meddig lehet egy folyamat memória-hozzáférését korlátozni. Ez még úgy is stabilitási problémákat jelentett DX11-en, hogy mindent maguk írtak.
Az EA a jövőben nem fog használni zárt forrású middleware-eket. Azért létezik a Frostbite Team, hogy minden problémát házon belül megoldjanak. Így biztosítható a legjobb sebesség és stabilitás. -
jedis
senior tag
De ha a legtöbb PC game konzolportból jön, ami meg full GCN, akkor miért kell optimalizálni ? Vagy direkt le fogják rontani a portot ( plusz időt tesznek bele az "ellenoptimalizációba" ), hogy sz.rabbul fusson AMD--n ? Ez már elég durva összeesküvés elmélet lenne .
Az XO is win10-re vált majd egy frissítéssel, ami még közelebb viszi egymáshoz a két platformot . Én most tuti nem fejlesztenék pár hónapig, míg ki nem forrja magát picit a W10 . Na meg ha jönne ki rá valami értelmes game DX12-vel, vagy valami réggebihez jönne DX12-es patch . Nekem már be van készítve a 2db Kingston V300-as 128GB-os SSD, raid-ba várják a 10-est !
-
Egon
nagyúr
Buknák az x86-licenszt, a kiterjesztésekkel együtt, ami jelentősen csökkentené a cég értékét (más kérdés, hogy mi lenne az x86-64 licensszel: ha azt meg az Intel bukná, akkor nyilván gyorsan születne egy újabb keresztlicensz-megállapodás).
Szerintem a nagy kérdés az, hogy ha tényleg felvásárolja valamelyik cég az AMD-t, akkor mit kezd majd vele... Simán lehet, hogy csak csontvázként szerepelnének a továbbiakban, kizárólag azon a részterületen, ami az adott cégnek fontos (érdekes adalék, hogy állítólag a konzolokban levő APU-k gyártásához nem kell x86-licensz...).
Úgy gondolom, a legnagyobbat az nV bukná (ironikus módon): az Intel pikk-pakk kicsinálná a dVGA-piacot, ha valaki megvenné az AMD-t... -
az m$ érdekes felvetés. az amd jelenlegi cpu/apu üzletága ennél sokkal többet tud, és akkor a dvgaról még szó sem esett. ha az m$ meg is venné őket, a cég túlnyomó részére nem lenne szüksége. nekik nem kell dvga, nekik nem kell a kiscsilló desktop és mobil apu és cpu, nekik egyetlen új design kell 5-8évente. de ha meg is vennék, valószínű, hogy a sony beleállna ebbe a megállapodásba.
ha az m$ beszáll, akkor az számára inkább úgy lenne ésszerű, hogy megfűzik a sony-t, és a két cég egy köztes harmadikon keresztül valamekkora tulajdonhányadot szerezne az amdben, de nem válna kizárólagos tulajdonossá. 2008 után főleg autóiparban lehetett látni ilyesmit. -
ezen van a legtöbb profitjuk. ha ez nem működik, ha itt nem hozzák a számokat, a cég sem fog működni. a dekstop és a konzol szegmensbe eladott cpu-apukon kisebb marzsuk van.
a munkaadóm is a nasdaqon van bejegyezve, és az előző másfél évben elég erős akvizíciót folytatott. legutoljára olyan céget vett meg, amelyik market cap alapján háromszor nagyobb (0.7b vs 2.1b), szóval láttam pár merge-t közelebbről is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Bizonyosan meg lesz a mostani konzoloknál a 8-10 éves életciklus. Ez a piac csak így működőképes. A Microsoft és a Sony a fejlesztők felé ezekre garanciákat vállal, mert minden egyes konzolgeneráció leváltásánál gyakorlatilag azt mondják, hogy az előzővel nem kompatibilis, újra kell írni mindent, ha jól akarod használni, de ez jó üzlet lesz, mert 8-10 évig itt lesz az alap. És a fejlesztők számára ez az életciklus garantálja, hogy a befektetésük biztosan megtérül.
Azok a fejlesztések, amelyek ténylegesen erre a konzolgenerációra jönnek, nagyjából 2016-2017-ben érnek be. Ezek nagyrészt szoftverek, és ha az MS és a Sony 2017-ben már új konzolt hoz, akkor a fejlesztőknek az egész egy marha nagy pénzkidobás volt. Még akkor is, ha az esetleges új konzolok is AMD64 és GCN párosítások. -
ha bedőlne az amd, akkor sem biztos, hogy megvennék az arabok. akkor lenne értelme, ha másképpen nagyon sok gyártási kapacitásuk maradna parlagon. a dvga piac szabadon esik (2013 q2 és 2014 q2 mérlege -17% - ez a teljes dvga piac, tehát amd+nvidia együtt), más miatt nem igazán lenne értelme beszállni.
láttam dubairól filmeket, de egyelőre próbálok racionális szempontok alapján közelíteni a történethez.
-
Ezek valós kockázatok, de ennyire tényszerűen kezelni őket azért túlzás. Igen, az AotS kirakatjáték lesz (főleg, hogy nyáron lesz belőle alpha - mikorra lesz gold?), de jelentősen több értéket fog tudni kihozni az alternatív API-ból, mint anno a SR a DX10.1-ből. A fő kérdés persze az, hogy ezt hogyan tudja az AMD kommunikálni, és ebben én sem vagyok túlzottan derűlátó - már azt sem értem, hogy a Fury launch mellé miért nem hoztak ki egy ütős techdemot, idő lett volna rá.
AAA fronton én sem hiszek az új API-k rohamos terjedésében, még a konzolos szinergiák katalizáló hatása mellett sem. Kisebb, rövidebb ciklusidejű játékok esetében jöhetnek innovatívkodások - és bár az a gyakorlatban mindegy, hogy 150 vagy 200 FPS-sel megy valami, ha rápakolnak egy DSR-t / VSR-t, akkor feleződik az FPS, és arról már legalább beszélni van értelme. És nem megint kilyukadtunk a rohadt kommunikációhoz?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Inkább a képminőség romlása nélkül. Az x16 beállítás után már nincs előnye a további tesszellálási szinteknek. Teljesen felesleges egy haj-/szőrszálat 350-380 szakaszból felépíteni. Nem ezen múlik az effekt minősége, mert a szőr esetében egy pixelen belül lesz körülbelül 30 szakasz, amelyből egy az, ami számít. De viszont rossz vagy nincs önárnyékolás, élsimítás és átlátszóság. A HairWorks legnagyobb problémája az, hogy annyi erőforrást elpazarol a tök felesleges számításokra, hogy a végeredményben meglátszó számításokra már nem marad elég idő. Ezért néz ki olyan spagettiszerűen a HairWorks-féle haj. Nincsenek minőséget adó számítások rajta. Maga az alap nem tűnik rossznak. Akár jobb is lehetne, mint a TressFX, ha hozzáadnák a minőséget és a sebességet.
-
HSM
félisten
"Hypolta" a tesszelációt, de értelmes keretek között. Aztán az Nv meg belerakott egy olyan erős tesszelációs/geometriai motort, aminek semmi értelme/haszna nem volt. Úgy mondják ezt szépen magyarul, hogy átestek a ló túloldalára.
Az 5850-emmel, amit 3 évig használtam, mindig be tudtam kapcsolni a tesszelációt jelentős sebességveszteség nélkül, ezzel szemben az akkori GTX-eknek ilyen Crysis 2 féle "trükkökre" volt szüksége arra, hogy bármit villantani tudjon a tesszelálós/geometriai erejéből. Szóval az idő itt az AMD-t igazolta.A 64X-es tesszelációt használni, amikor elég lenne a 16X-os is, elég nagy baromság. Mesterségesen próbálják emelni a játék gépigényét Nv-ék, ennyi, nem több. Gondold végig, mennyi értelme van a fizikai pixeleknél sokszorosan kisebb pixelekre bontani mondjuk egy hajat. Gondolom, egyértelmű, hogy nem sok.
-
Whysperer
addikt
Most amit players111 - linkelt.. minek vegyek Fury -x -t ha egyszerűen a 980Ti nagyon jó ár értékben ebben a pillanatban... Folyamatosan 12-vel jönnek az emberek és Én el is hiszem,hogy jók ott az ATI-k,de akkro mutassák már meg... Azért nincsenek túl jó helyzetbe ahhoz,hogy megengedhessék maguknak ,hogy annyir akirályak 12-be és csak 3-4 grafikont mutatnak mellé.. Nem ártana azért pár olyan dolgot is mutatni amivel megnyerik a felhasználókat,hog yigen is megéri ebbe fektetni 250 ezer Ft-t. Mert azért nem kis pénz. Mindenki 980Ti-t vesz aki ebben a szektorban keresgél (amit meg is értek)
Én mint AMD fanboy kérdőre vonom az AMD-t azért mert,ha directx12-be akkor császár volna.. akkor vannak már directx12-e sjátékok 1-2 ahol be i s bizonyíthatná igazán... Most lehet jönni azzal,hog ynem jelent meg stb,de mint aki játék iparban dolgozik tudom,hogy a ezek a dolgok nem akkor lesznek elérhetőek a gyártóknak amikor a usernak... szóval igazán villanthatnának pár 12-es tesztet a már meglévő játékokkal ,ha annyira jól mennének.
-
HSM
félisten
"sot lehet az lesz, mint anno a tesszallacio kapcsan, hogy elsore jobbat alkotott az NV, mint az AMD sokadjara"
Ja, emlékszem. A város alatt a láthatatlan óceánt kellett szénné tesszelálni az útszéli, betontömbökkel együtt, hogy ebből durván 30% előnye lehessen a GTX480/580-aknak az 5800-as Radeonokhoz képest.
Arra próbálok célozni, hogy olyasmiből tettek bele rengeteget, aminek az égvilágon semmi értelme nem volt, se akkor, se azóta.Másfelől, egy jó általános architektúrát preempicóval és minden jósággal tervezni azért "kicsit" bonyolultabb projekt, mint pár extra geometriai motort hozzácsapni. Szóval azért a Pascal-nál ne igyunk előre a medve bőrére. Kicsit sok ott a buktató, első HBM, vatta új gyártástechnológia a fizika határain, új architektúra.... Ezek külön külön is buktathatják az egészet, hát még együtt....
Az AMD részéről pedig már ott lesz a tapasztalat a HBM-el, a jó architektúrával, csak a gyártástechnológiát kell átvinni a következő lépcsőre. -
Whysperer
addikt
Igen Én csak azt nem értem ,hogy AMD-nek is vannak befektetői és ahogy itt mesélitek a dolgokat rengeteg Tőkés partnerei... EA -- Hynix stb. nem értem ,hogy AMD és Társai mért nem tudják érvényesíteni a dolgaikat úgy ahogy a másik oldal? ---- Ha meg is teszik akkor az emberek a zöldet mért látják mindig egyre jobb zöldnek a pirosat meg mindig egyre roszabb gonoszabb mumusnak.?
-
sayinpety
tag
Nem lehet optimalizalni multiplatform jatekot konzoltol fuggetlenul. Nem eri meg fuggetlen technologiakat fejleszteni.
Xenos micorarch jelentosen kulonbozott az AMD Terascale micorarchtol.Miert nem fekszik Maxwellnek? Sajat engine avg. 18%ot gyorsul tole. Elnezest, nem ertem miert koltene nVidia penzt a gyorsulas letiltasaert. Miert vennem el a gyorsulast? Sok Geforce vasarlo nem orulne neki.
Nem ertem mi koze a Pascalnak async shader eleresehez. Async shader nincs micorarchhoz kotve.
Nem ertem miert kell GCNre valtani. Geforcera is optimalizalunk.
A kiadoknak multiplatform reszesedes miatt GCN a fokusz. Erre epul ket console. Jovore harom console. PC eladas tul keves, hogy beleszoljon a dontesbe. Sok PC port nem letezne console portok nelkul.
-
Whysperer
addikt
Bocs ezzel csak azt akartam mondani,hogy attól ,hog y Itthon a magamfajta 3d -s ember aki mondjuk részt vett egy E3-as cinematic készítésében.. nekem probléma egy Fury-t megvenni . . Addig EU jobb országaiban egy takarítónak sem jelent problémát ... mondjuk a Scan.co.uk-ről 500 Fontért venni egyet! 8)
-
sayinpety
tag
Multiplatform title fejlesztese nem a PCtol fugg. Egy kiadot sem erdekel PC market share. Az R&D penz befektetesekor legutolso helyen van market share. Egy next-gen engine ot ev alatt termeli vissza a befektest. Szukseges egy ot evig biztosan elerheto architektura.
Nem ertem az async shader problemat. Miert ne hasznalna egy next-gen engine? Xbox One es PC D3D12 code megegyezik. Miert kapcsolnank ki async shader featuret PCn?
Nem ertem miert kanibalizalja eladasainkat az optimalizalas. :? -
sayinpety
tag
Ez tevedes. 4GB eleg. A problema csak software jellegu. Sajat engine meg D3D11 alatt sem hasznal 700MBnal tobb adatot. Amit nem tudok megtenni a regi adatok torlese. Tul sokaig tart. De nem hasznalja mar az engine semmire.
Nem profiloz az AMD driver. Virtualis memoriat kenyszerit video memory 512MBos reszere. A torolt allokalt teruletek atkerulnek. A torles felgyorsul. Csokken a stuttering es a CPU terheles. Az 512MBos resz management Mantle drivert hasznal. Tobbet nem mondhatok. Ha akarnak beszelnek rola. -
Abu85
HÁZIGAZDA
(#7684) rocket - erre akart válasz lenni csak félrenyomtam.
És csináltak belőle egy Windows 10 exkluzív címet. Hol a probléma? Lesz Windows 10 PC-re és Xbox One-ra is. Az övék az IP.
Az indie és az AAA nem zárja ki egymást. Mint írtam a Star Citizen AAA és egyben indie is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mivel kezdettől fogva crossmultira van tervezve a Fable Legends, így nehezen képzelhető el, hogy csak Xbox One-ra jön. Főleg úgy, hogy be van jelentve, hogy itt lesz PC-n is, persze csak Windows 10-hez. De nem ez lesz az egyetlen Windows 10 only játék idén. Jön egy másik Unreal Engine-es DX12 cucc ősszel.
Én is számoltam több indie címet. A Star Citizen is az például. Még mindig nem tudom, hogy az MS-nek honnan van a száma, de mint mondtam ők biztosan jobban informáltak.
(#7676) Laja333: Pláne úgy, hogy a Vulkan binding modellje egyedül GCN-en nincs emulálva. Persze ettől a shaderben kell megadni a memóriaelérést, de a CPU fogja betölteni és nem a GPU maga. Majd a Valve megköszöni a PC Worldnek, hogy aknázzák alá az üzletüket.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Fable Legends egy crossplatform multis játék lesz. Az MS az év elején jelentette be, hogy egyszerre jön PC-re és Xbox One-ra, és két platformon lehet majd egymás ellen játszani.
A saját számaim nem slide-ból vannak. Egyszerűen megkérdeztem, hogy ki támogatja a low-levelt az érkező játékokban. Aki visszaírt annak behúztam magamnál egy strigulát. Sokan nem írtam vissza egyébként. Lehet, hogy ezért van az MS-től jóval nagyobb számot. Ők biztosan sokkal jobban informáltak nálam.
(#7664) gbors: Az is lehet. Én mindenesetre inkább irkálok külön a fejlesztőknek, az a biztos. Lassan válaszolgatnak.
-
#85552128
törölt tag
Az a "major deal" ha jól emlékszem a Sega esetében a Stormrise-t jelentette. Az tényleg gyorsult dx10.1 alatt, de egy szar játék volt
Az EA-nál a BattleForge volt, viszont a Dragon Age 2 DX11 támogatással jött és visszaskálázta magát 10 és 10.1-re is ha a 11-es rendert választottad ki - ez volt az egyik (egyetlen ?) játék ami tényleg használta a visszafelé kompatibilitást...
Amúgy volt egy pár dx10.1-es játék kb. annyi mint Mantle.
Blizzardot meg hagyjuk, ők még mindig dx9-en vannak (kivéve wow), dualcore supporttalTechnikailag az egyik legelmaradottabb cég még úgyis, hogy a Diablo-ig PC exkluzívak voltak...
-
Yllgrim
őstag
Ez meg stock, majd kap drivert, Matt azt irja a hetvegen kiutik valahogy a lockot is es kap rendes OC-t a cucc, meglassuk
szerk: 22% kulonbseg, de fele annyiert, az sem rossz
Itt van egykartyas is
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezt hogyan képzeled? Az NV odamegy az EA-hez és a Square Enix/Eidoshoz, hogy nekünk van xy% részesedésünk, és ezért használjatok GameWorksöt? Ez nem fog megtörténni, mert ezek a kiadók nem akarják lekorlátozni a kiadott játékaik grafikáját. Sokkal célszerűbb saját maguknak megírni a biztosan működő rendszereket.
(#6285) rocket: A Pascal elmondom miket vezet be: FP16, stateless compute, fine-grained preemption, sub-dword addressing, cross-lane ops. Mindegyik újítás már most! ott van a GCN3-ban (Tonga, Iceland, Wani, Fiji). API oldali támogatás is van rájuk.
-
-Solt-
veterán
"Felre ertetted akkor, a GW van, lesz, az AMD ellene nem tud tenni, de kikene valamivel szolgalni a vasarloikat, mert elfogjak veszteni oket."
Bízom benne, hogy ez a "kiszolgálás" az új API-kal és az Abu által sorolt stúdiókkal karöltve megtörténik, de remélem az irányon, nyíltságon nem változtatnak. Tán az is jót tesz majd, hogy kevesebbet lehet a "szar" AMD driverekre hivatkozni.
-
Malibutomi
nagyúr
Van benne realitas, de en mashogy latom...pont ez a valtas kinullazhatja az idobeli elcsuszasokat, ezzel ha nem dilinyosok az amd-nel is tisztaban vannak...ezert gondolom hogy erre kell hogy hajtsanak. Most van eselyuk hogy elkapjak az NV-t hogy kozel egyszerre jojjenek ki az uj sorozatokkal.
A TSMC GloFo viszonylatban GPU szinten igazad van, de a TSMC meg le van maradva (le volt maradva sajna naprakesz infoim nincsenek( a Samsunghoz kepest. Ez persze siman kiegyenlitodhet mire a gyartast elkezdik
Persze ez mind csak talalgatas, jovore kiderul.
-
-Solt-
veterán
Nem tamogatom se erkolcsileg, se mashogy, de ez van!!!
A hozzászólásaid nem ezt tükrözik, de lehet én értek félre valamit.
de nem sajat maga ellensege, hogy elturje a day1 problemakat amit az AMD sajat maga idez elo
Hogy ezeket ki idézi elő, az lehetne vita tárgya, de ehhez most meleg van!
A júzer akkor saját maga ellensége, ha türelmetlen, illetve, ha minden aprósággal a vásárlási szokásai befolyásolhatóak. Tételezzük fel, hogy ezek a problémák nem hardvercserére ösztönöznék a vásárlókat, hanem arra, hogy a következő alkalommal nem vennék meg az adott kiadó termékét, vagy csak jóval megjelenés után, fél áron. Vajon akkor is lenne ennyi probléma, illetve működne-e a jelenlegi NV-s üzletpolitika?
(#6296) imi123: Természetesen nem. Azért veszek AMD kártyát, mert nekem semmi gondom vele, és mert az AMD üzletpolitikája szimpatikusabb. Van egy pont, ameddig a szimpátia dönti el a választásom... a magam ellensége én sem vagyok, de az ingerküszöböm jóval magasabban van annál, hogy XY játék az első napon, vagy az első 3 hónapban, hogy működik. Már rég beálltam arra a sok csalódás miatt, hogy szoftvert csak nagy leárazáskor veszek fél évvel a megjelenés után... addigra jellemzően a hibák száma is a töredékére csökken.
(#6297) gbors: Nyugtass meg, hogy az én hozzászólásaimban nem vélsz felfedezni ilyet!
-
-Solt-
veterán
Ezert kellett volna a sajatjukat megcsinalni sok-sok evvel ezelott, es akkor most lennenek szoftverek amik profitalnak a GCN erossegeibol, es az NV-re varna a hetek-honapok alatt elvegezheto optimalizacio.
Ez tényleg milyen jó lenne a júzereknek...
Biztos bennem van a hiba, de az optimális felállás nálam az lenne, ha ilyenekre egyik irányban sem kellene várni...
Nem mondtam sehol, hogy ez jo dolog amit az NV csinal, de forum/FB/Twitter stb. kommentekkel nem lehet ellene tenni, pont.
Nem mondtad sehol, hogy ez jó dolog, de van egy olyan érzésem, hogy ezt az üzletpolitikát rendszeresen támogatod vásárlással, ráadásul erkölcsileg is kiállsz mellette, mert követendő példának tekinted.
A felhasznalok tehetnenek ellene, ha elegedetlenenek lennenek
Na ebben egyetértünk!
ha lenne is versenykepes AMD alternativa akkor se vennek meg, mert nem kivancsiak a day1 teljesitmeny problemakra a jatekok nagy reszenel, amiken hetek-honap alatt javit az AMD (mar ha javit egyatalan), de tokeletes sose lesz.
A túlzásra, általánosításra nem reagálnék, de azért annyit hozzáfűznék, hogy ezek az elégedetlenek majd gondolkozzanak el azon, hogy melyik a nagyobb elégedetlenség... várni pár hetet javításra, vagy támogatni azt az üzletpolitikát amit az NV követ, és majd az AMD eltűnésével aranyáron venni a hardvereket.
Bármilyen problémával találkozik az ember szembe, mindig a kiváltó okot kell keresni, mert a felületi kezelés hosszabb távon még nagyobb problémát szül.
-
Malibutomi
nagyúr
Nem is az architekturarol beszelek, hanem hogy a z amd is most arra hajt hogy minel elobb kint legyenek majd a 14nm kartyak.
De ha jol tudom oda mar ok is a gcn 2.0-at viszik ami nagy valtozas lesz a mostanihoz kepest.Mibol gondolod hogy 6-9 honappal le lennenek maradva?
Amugy en egy szoval sem mondtam hogy az nv aludt vagy ilyesmi. Azt mondtam az amd (szerintem) azert nem rak tul sok energiat a 3xx sorozatba, mert a 14nm valtas a lenyeg, arra oszpontositanak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GameWorks minden hardveren hátrány. Kérdezz meg bárkit, hogy a HairWorks vagy a TressFX minősége a jobb. Még számos NV tulajdonos is azt mondja, hogy a TressFX. Le is írtam egy cikkben, hogy mi hiányzik a GameWorksből, hogy elérjék a TressFX szintjét. Csak ezt nem lesz egyszerű megtenni, mert rengeteg erőforrást elpazarol az algoritmus, lényegében a semmire.
Amit nem értek, hogy ezen miért kell siránkozni? Igen a PC átalakul. A jövőben nem lesz olyan, hogy egy márkán belül mindent elérhetsz. Lesznek GeForce és Radeon exkluzív dolgok. Nem mondom, hogy ez jó, de ez van. Viszont a döntés a tietek, hogy milyen hardvert vásároltok a PC-be. Vagy akár az is, hogy mentek konzolra, teljesen mindegy. De azért siránkozni, hogy az AMD stratégiailag még mindig értékesebbnek tartja az optimalizált játékot, mint a mesterségesen magas gépigényt egyszerűen blődség. Ők ezt az utat választották és kész. Az NVIDIA az ellentétes irányt választotta, fogadjátok el azt is. Ott is ki lehet fizetni 1000 eurót évente az új csúcsért. De alapvetően egyetlen piaci szereplő sem kényszeríti rátok, hogy megvegyétek az új VGA-kat.
A kritizáló fejlesztőkkel mégis mit kezdjen az NVIDIA? Ők választottak, és nem kérnek a GameWorksből. Ennyi. Nekik sem kötelező elfogadni egy olyan szerződést, hogy nem optimalizálhatják a kiadásra váró játékot. Szép is lenne, ha ez kötelező lenne.
(#6275) rocket: Félreérted a fejlesztőket. Johan Anderssont nem érdekli, hogy a GameWorks létezik-e vagy sem. Magasról tesz rá, hogy az NVIDIA éves szinten mennyi pénzt éget el különböző fejlesztésekre, amiket nem lehet végül beépíteni sehova, mert ha megmozdul valami, akkor képi hiba van (lásd GI Works). Ez totál hidegen hagy mindenkit, aki ezt a csomagot kritizálja. Ami nem hagyja hidegen őket, hogy az NV nem dokumentálja a hardvereit, eléggé leépítették a fejlesztőeszközeiket, és nem kínálnak ISA disassemblert. Még ha akarnak sem tudnak jelen formában GeForce-ra optimalizálni. Nem mondja meg az NV, hogy miképp kell. Erről is írt már Matías N. Goldberg, hogy ez miért baj számára, meg azt is, hogy ez régen nem volt így az NV-nél. [link]
Itt alapvetően azt akarják a fejlesztők, hogy az NV ne legyen ilyen elzárkózó. Az, hogy a GameWorksöt nem nyitják meg őszintén szólva senkit sem érdekel, mert nem akarják használni, de az már érdekli őket, hogy amit írnak az mennyire optimalizáltan fut GeForce-on. Az az érdekük, hogy jó legyen, főleg a low-level irány mellett, ahol a fejlesztőkön elég sok múlik a kernel driver eltűnése következtében, és az NV a problémák esetén simán rájuk mutat, hogy ők a hülyék és nem a driver a probléma, mert driver már hagyományos értelemben nincs is.Sajnos a GCN és a Maxwell még mindig lényegesen gyorsabb Witcher 3-ban, mint a Kepler, Fermi, TeraScale 2, stb. Az R9 285 és a GTX 960 még mindig a GTX Titan szintjét képes hozni, mert annyit ezek is gyorsultak, amennyit a Kepler. Mondjuk ez nem baj, de ettől függetlenül nem történt felzárkózás.
-
-Solt-
veterán
Pont azt kellett volna idoben felismerjek (ugy 8-10 evvel ezelott), hogy a sajat fekete dobozukat megalkossak, mostmar ~22%-os piaci reszesedessel ha akarnak se tudnak elkesziteni, hogy sikeres is legyen.
Olvastam már itt pár megdöbbentő mondatot, de ez viszi a prímet... nem fér a fejembe, hogy egy felhasználó miképpen képes azt kívánni, hogy minél jobban szívatva legyen.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Valószínűtlen, hogy az AMD egy akkora rage-et akar a felhasználóktól a fórumon látni, mint amit most az NV kap. Emellett tényleg meg kell érteni, hogy tök logikátlan húzás lenne az AMD-től zárt middleware-ekt fejleszteni. Van a PC-n egy vezető iparági igény arra, hogy szabaduljunk meg a feketedobozoktól. Elsődlegesen az API szintjén és ebben az AMD vezető szerepet vállalat. Kidolgozták a lehetőségeket, hogy hogyan lehetne ezt megtenni, és a Microsoft és a Khronos ezt kisebb nagyobb mértékben átemelte, illetve még átemeli szabványba. Az AMD a PC iránt tényleg érdeklődő nagy stúdióktól folyamatosan azt hallja nem akarnak feketedobozt, de akarnak ISA dokumentációt, használható fejlesztőeszközöket, esetleg ISA disassemblert. Az NVIDIA is tudja ezt, azért annyira még nem távolodtak el ezektől a stúdióktól, hogy Johan Andersson, Daniel Baker, Joshua Barczak, John Kloetzli, Kevin Floyer-Lea, Emil Persson, Tiago Sousa, Masaru Ijuin, stb, lényegében az iparág keménymagjának a véleményét ne ismerjék arról, hogy mennyire nem akarnak feketedobozokat, ettől függetlenül az feketedobozt elimináló igényeikre újjabb feketedobozzal válaszoltak. Twitteren erről olvashatsz is tényleges PC-s fejlesztőktől véleményt: [link] Van köztük Timothy Lottes és Bart Wronski, anno az NVIDIA/Epic Games és az Ubisoftnál dolgoztak. Timothy már az AMD-nél van, míg Brat elment a Sony-hoz. Az Ubisoft esetében például fontos, hogy a technikai csapat magja Michal Drobottal az élen az elmúlt év végén kilépett, és ebben nagy szerepe volt ahhoz, hogy nevüket adták olyan projektekhez, amelyeket valójában nem tudta optimalizálni a sok-sok feketedoboz miatt, illetve alapvetően olyan irányokra kényszerítette őket az Ubisoft, amiről már helyből tudták, hogy nem fog működni, de azt kellett csinálniuk, mert a "hozzáértő" szakemberek a vezetőségben azt mondták, hogy jó lesz. Az NVIDIA is azt mondta nekik. Annyira jó lett, hogy még a GeometryWorksöt sem tudták integrálni, mert képtelenek voltak működésre bírni az egészet, tehát, amire felépült a projekt, hogy majd rajzolási parancsokat spórolnak a tesszellálással teljesen tévút volt. Ezért néz ki az AC: Unityben sok felület sokkal rosszabbul, mint az AC: Black Flagben. Főleg a tetők. Úgy volt tervezve, hogy lesz tesszellálás, de nem működött a zárt middleware-en keresztül. Ezért éri meg a vezetőségnek a döntéseit a technikai csoport véleményére hagyatkozva meghozni, mert ők ismerik a motort, míg például egy külső cég nem. Aztán persze ígérni sok dolgot lehet, majd azok 90%-a a játék kiadásáig nem fog teljesülni. Ezért is volt az Ubisoftnál az elmúlt évben ez a sok downgrade botrány, mert hiába akarsz egy grafikai szintet, ha az zárt effekteket nem tudod működésre bírni. Egy dolog, hogy mit akarsz és mi valósítható meg. CD Projekt is ezzel küzdött. Elgondolták, hogy majd beimplementáljuk a middleware-eket, aztán, ahogy jöttek a middleware-ek sorban derült ki, hogy hát ez ezzel nem kompatibilis, akkor ezt jó lenne átírni a motorban, akkor ezt az effektet így bukjuk, stb. A végére elfogyott az idő, még a megjelenés csúszásával is, és jött a downgrade, mert hiába terveztek dolgokat feketedobozokkal valójában mindig nagyon nehéz dolgozni. Nem a fejlesztőn múlik, hogy valami megvalósítható-e. Ezért látod 2015-ben azt a vezető irányt, hogy egyre több middleware-t nyitnak meg. Annyira komplex lett az egész, hogy sok esetben másképp nem lehet biztosítani a működést, downgrade-et pedig senki sem akar.
Még, ha az AMD-nek ugyanaz meg is fordul a fejében, hogy valahogy mesterségesen érdemes lenne visszafogni az előző generációt, hogy az új jobbnak tűnjön, alapvetően az egyetlen lehetőség erre tényleg egy GameWorks-féle stratégia. De az a hátrány, amit ez ad a fejlesztőknek a sok beláthatatlan downgrade-del a megjelent játékokon, sokkal jobban árt a PC-nek hosszútávon, mint amekkora előnyt jelent az adott időszakban az eladásokban. A konzolok ilyen irány mellett előnybe kerülnek, mert hiába van bennük egy csúcs-PC-hez képest korlátozott teljesítmény, akkor is az előny, hogy amit elgondol a fejlesztő azt képes megcsinálni, míg feketedobozok mellett ez sok esetben nem sikerül. Mindegy, hogy hogyan kommunikálód le a downgrade-et, elmondod nekik, hogy használhatatlan zárt effekteket kaptál, vagy kitalálsz valami kíméletes hazugságot, maga a grafika leépítése megtörtént, és a PC-s játékos szomorú lesz.
És alapvetően az a gond, hogy nem a valós problémáról beszél az ipar. Mert a GameWorks esetében az, hogy xy hardveren rosszul fut, nem valós probléma, kapcsold ki és kész, vagy iktasd ki driverben a teljesítményzabáló részeit. Az a gond, hogy teljesen értelmetlen fejlesztési modellt kényszerít ki, és a végére rengeteg terv nem fog megvalósulni. Egyszerűen egy építésznek is baromira nehéz lesz a munkája, ha azt várják el tőle, hogy egy kész tető alá építsen egy házat. Kvázi ezt várja el a GameWorks a fejlesztőktől. És akkor csodálkozunk, hogy a megjelenés előtti bemutatókon a játék sokkal szebb volt, mint ami végül megjelent?Ez a valódi problémája a feketedobozoknak. Minden formájuknak. Mindenki döntse el magában, hogy ez jó-e a PC-nek vagy sem.
Nem tudom pontosan, hogy mik lesznek az extrák. Vagy több sebesség, vagy több effekt. Két dolgot tudok a fejlesztőktől, hogy a DX12-ből két számukra fontos dolog hiányzik, ami megvan a Mantle-ben. Az LDS tartalmának korlát nélküli olvasása, és a GDS korlát nélküli használata. Ezeket használni fogják konzolon, sőt, már használják is, így az erre épített effektek átmenthetők. Például az Ubisoft HRAA élsimítása az LDS korlát nélküli olvasására épül. Gyakorlatilag PC-re a konzolon alkalmazott AEAA konstrukcióval csak Mantle-re menthető át.
A DX12-ből négy vezető kihasználású funkció lesz, amelyet gyakorlatilag mindenki bevet. A Typed UAV loads, az aszinkron DMA, az aszinkron compute és a multiadapter valamilyen formája. Az első hármat azért alkalmazzák a fejlesztők, mert összességében konzolon 40-70%-os extra sebességet is hozhat, és a kód gyakorlatilag módosítás nélkül átmenthető PC-re, ahol ugyanennyi előnyt fog kínálni. A multiadapter PC-s dolog, de annyira egyszerű használni, hogy legalább az IGP+dGPU rendszerekre lesz valamilyen implementáció. Azok annyira elterjedtek a világban, hogy megéri velük foglalkozni.
A tesszelláció kapcsán ha megnézed a vezető irány a fixfunckiós blokk elhagyása. Ez hardverben megmarad, de például a LORE motor már compute shadert használ a háromszögek felbontására. Az eredmény az, hogy jobb lesz a minőség és gyorsul tőle a program. Több motor is átvált a jövőben szoftveres tesszellálásra, mert a fejlesztők jobb minőséget akarnak nagyobb sebességgel, és erre a fixfunkciós blokk korlátozottan alkalmas.
(#6258) Szaby59: Kettő, de nem a szám lényeges, hanem az, hogy megtörténik.
Többször mondtam, hogy a Dragon Age: Inquisition DX11 kódja nem stabil. Az EA support hivatalosan a Mantle kódot ajánlja. Ezért van beépítve. A DX11 kód sosem lesz teljesen stabil a mutex zárolásaival. Nagyon nem véletlen, hogy a Microsoft ezeket a technikákat nem ajánlja implementálni, függetlenül attól, hogy lehetséges. Sajnálom, de ez van. A következő körben már mindenki kap low-level támogatást.
(#6259) huskydog17: A Capcom a Panta Rhei motort fogja később használni mindenre. Ma még nem létezik PC-s portja, mert DX11-re kvázi portolhatatlan, de később meg lesz oldva.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkor elmondom az igazi okát. A cél az effekt sebességének meghatározása, és a fejlesztők lehetőségeinek a korlátozása. Az NV meg szeretné határozni a játék gépigényét és az új illetve az előző generáció közötti teljesítménykülönbség nagyságát.
Én PC-s portok minőségével törődő kiadót még nem látok mögötte. Nyilván a fejlesztők tudják, hogy ha licencelik, akkor letámadják a fórumokat a felhasználók, hogy a játék szarul van optimalizálva.
Egyébként nem kell ezt olyan szélsőségesen felfogni. Az NV az Ubisoft és a Warner igényeihez fejleszt, míg az AMD az EA, Square Enix, SEGA, Capcom igényeihez.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerinted mire szolgál egy zárt MiddleWare? Miben segíti a fejlesztők munkáját?
Fejtsd ki kérlek miért lenne jó azoknak a fejlesztőknek fekete dobozt adni, akik évek óta ezek megszüntetését követelik.Szerk.: Egyrészt még nincs eldöntve, hogy lesz-e limit és ha lesz, akkor mennyi. Másrészt az AMD-nek ezzel kötelessége foglalkozni, mert az EA hardverpartnerei. Azért kapják az EA-től a támogatást, hogy segítsenek optimalizálni a Frostbite-ot, és írjanak hozzá olyan funkciókat a Mantle-be, amit Johan akar, de szabványosan nincs rá megoldás. A partneri viszony kétirányú az EA és az AMD között.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Valaki akar innovációt, valaki pedig nem. Ez a kiadó anyagi lehetőségein múlik.
Ez említett kiadók és fejlesztők döntése nem függ az AMD-től. Ők csak nagyobb kontrollt akarnak és ezt a feketefobozok mindenféle formája akadályozza. Volt a Sony-nak egy előadása korábban. Azt hiszem három éve beszélt róla a Santa Monica Studio, hogy totális hiba a middleware-ekre hagyatkozni, mert elveszik a lehetőség összehangolni az egyes pipeline-okat. És akkor mondták, hogy a következő motorjukhoz nem hasznalnak majd middleware-t és mindent saját maguk írnak meg. Ebből született a The Order 1886. Most a nagyobb kiadók ezt akarják követni, hogy el tudjak érni az Order szintű grafikát. Ha képesek finanszírozni ennek a költségeit, akkor joguk van erre menni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GW felé egy EA, egy Square Enix EIDOS divízió, egy Codemasters, egy SEGA nem tud váltani mert megakadályozza az optimalizálást. Nekik van erre anyagi keretük. Elég csak azt látni, hogy egyre több middleware-t cserélnek saját technológiára. Nekik nem n+1-ik zárt middleware kell, hanem kontroll. Többen rájöttek, hogy ha mindent házon belül írnak, akkor abból nem csak jobb sebességet, hanem jobb grafikát is ki lehet hozni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. A bekötési modellnél a TIER_3 ki lett emelve a feature level szintekből, ahogy a PS-specifikus stencil referencia is, illetve a CR TIER_2 szint.
A Tiled Resources is ki lett ezekből emelve.Valójában ez elég bonyolult lett, de lesz egy cikk, ami táblázatokba foglalja a végleges, és még ámenre váró specifikációt.
Az a lényeg, hogy a TIER az nem egy általános dolog. Vannak funkciók és azoknak belsőleg vannak TIER szintjeik. És ezekből a funkciókból a kötelezőek vannak hozzákötve a feature level szintekhez, ezen belül is egy kötelező minimum TIER szinttel. De ezt majd egyszerűbb lesz a táblázatokból látni.
-
-
#85552128
törölt tag
Szépen látszik az a 12.5%-os veszteség (nem mintha a 35% kitűnő lett volna, de azért na...) a ~10 hónapos totojázásuknak köszönhetően. Miközben az nV lényegében 2 kártyát adott csak ki, azt is a drágább régiókba a 960/TX pedig viszonylag friss/drága.
Kíváncsi vagyok mennyit sikerül visszanyerni a(z) Rebrand 300 sorozattal.... -
proci985
MODERÁTOR
" Dort kommen die Radeon-Produkte deutlich näher an die Konkurrenz heran, da die GPU durch die zusätzlichen Pixel besser ausgelastet wird und die Anzahl an Drawcalls nicht ansteigt."
Ez mind remek, csak 3840x2160ban meg mindig sokkal lassabb a 290x.
Ok, ereztem en, hogy felesleges day0an megvenni mert nem lesz idom tolni.
-
do3om
addikt
Én csak a W3-tól félek mert azzal szeretnék játszani, de AMD karim van. Igaz csak 7970 de ugye ez is sokkal fejlettebb minden NV-nél
szóval gyanús hogy "nagyon jól fog menni"
Persze ha szarul meg az azért van mert a shader fordító vektoriális egység nincs rendesen polarizálva a program transzfordító leképzősoraiban, ami miatt ugye egyenesen következik hogy lassabb, esetleg lagos lesz de ez most hogy tudom teljesen meg is nyugodtam, jól van van ez igy már örülök is.
Ja: majd javítják.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha összehasonlítod a tesztkörnyezetet, akkor esőben most is így teljesít a játék. A Radeonok belassultak. Nem tudni miért. Számos oka lehet. Akár még az is, hogy az early access esetében engedélyeztek olyan optimalizálásokat, amelyek nem biztos, hogy stabilak, így a Final verzióra letiltották.
Az is nagyon érdekes, hogy a Radeonok Windows 10 alatt 40%-kal is gyorsabbak ( [link] ), mint korábbi Windows alatt. Itt valami fatális hiba csúszhatott a Final verzióba, amit nem vettek észre. Teszthiány? Az early access játékoknál nem ritka. -
Abu85
HÁZIGAZDA
De abszolút van. Ugyanis a gépigényben jelezni kell, ha a fejlesztő tud valamilyen problémát bizonyos hardvercsaláddal. A Telltale pont ezért írja oda minden játékához, hogy teljesítményproblémák miatt az Intel IGP-hez nem ajánlják. Mivel a Slightly Mad Studios ezt nem tette meg, így abszolút jogos egy csoportos per a pénzvisszafizetésre vonatkozóan. USA-ban még simán meg is lehet nyerni.
A legutolsó Early Access verzióknak ilyen volt a teljesítménye: [link] - szóval az még vagy már jól futott, és ebből nem lehetett kiindulni. Valami a Final verzióval történt. Nem kizárt, hogy a fejlesztők szúrtak el valamit a Final verzióval. Ebből a gondolom, hogy szándékosságról nem érdemes beszélni, még.
-
Xmister
senior tag
Hol irt ilyet az Intel es az AMD?
Lásd fentebb.Egyébként érdekes, hogy a GE játékok mindenhol jól futnak, az NV-nél pedig már láttunk is ilyet.
Ezek után mindenki döntse el, hogy melyik céget támogatja a pénzével.
-
Xmister
senior tag
Szóval szerinted az Intel és AMD hazudik, hogy ők már rég odaadták nekik a gyorsabb kódot, de azt nem építették be?
El tudom képzelni, hogy ezért szakadt meg a kommunikáció is anno. Miért is dolgozzanak rajta, ha a fejlesztők úgyis le****ják az egészet.
Most, hogy a vásárlók nagy része meg szidja őket, már persze sokkal készségesebbek.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egy piacot néztünk az elmúlt másfél évben? Mi a jövő? A low-level. Ki szerint? Mindenki. Kinek a kutatására épül ez a jövő? Az AMD-ére.
Gyakorlatilag másfél év alatt elérte az AMD, hogy ők mondhassák meg a tutit az MS és a Khronos helyett. És ne hidd azt, hogy ennek bárki örül rajtuk kívül. Innentől kezdve bármit átnyomhatnak a GAB-on és az ARB-n. Ez baromira nem tetszik a konkurenciának. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem beszéltem játékokról. Kiadót és fejlesztőt említettem.
Sajnos nem. Próbáltam tesztre, de ugyanazokat a lassulásokat generálja bármilyen hardverrel. A fejlesztők szerint a DX11 miatt van. Szerintem azért a motor sem százas.
Tudtommal nem jön a GTA5-höz DX12 vagy Vulkan frissítés. Megkérdeztem ezt és az a baj, hogy a PC-s port motorja az X1/PS4 port struktúráját használja. Ezt nem tervezték low-levelre. Konzolon sem úgy fut. Ha akarnak low-level portot, akkor az egy jó fél éves munka lesz a motor átírása miatt.
Egy oldalon jelent meg teszt, és ott is ki volt hangsúlyozva, hogy alpha kód. Meg az Intel is nyilatkozott, hogy a tesztelt verzió nem tartalmaz optimalizálást számukra.
Akármennyire nem tetszik jelen pillanatban messze az AMD teszi a legtöbbet azért, hogy a PC továbbra is alternatíva legyen a top fejlesztőknek. Mert amit az Ubi és Warner művel az a konzol felé hajtja a népet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Square Enix adja a PC-nek a legjobb portokat. Csak ezért külön stúdiót tartanak fennt. A SEGA számos PC only stratégiát ad ki. A Capcom szeretne több PC-s portot. Ezért álltak be. A többi kiadó is elég nagy az eladások alapján.
A Dying Light semmin sem tökéletes. Ez nem a GameWorks hibája. Egyszerűen nincs kész a motor.
A GTA5 esetében a javítást nehezíti, hogy nem minden konfigon van meg a hiba. Ugyanazt a VGA-t más alaplapba teszed és jó. Nem valószínű, hogy driverből javítható.
A StarSwarmban nincs benne a DX12. Nem is frissítik bele, mert nincs rá idő, hogy minden hardverre optimalizálják az utolsó buildet. Persze a fejlesztőktől meg lehet szerezni, de nem ajánlják teljesítmény összehasonlításra.
-
#85552128
törölt tag
Az összes GCN 1.0-s kártyát érinti, tehát a 290/X, 285, 260X/7790 kivételével mindet.
7750, 7770, R7 250/X, 7850, 7870, R7 270/X, 7950, 7970, R9 280/X - nagyjából ezek, de lehet valami kimaradt.
Nem lenne gond, de azért na... 3 hét alatt illett volna javítani, még ha az aktuális "flagshipet" nem is érinti...
-
HSM
félisten
Nem olvastad el tán a kérdést? Azt kérdezték a rep-től, hogy mikor jön új driver, nem azt, hogy GTA5-re lesz-e.
Ez így úgy hülyeség, amit írsz, ahogy van. Kétféle 290X van, ami 800Mhz-re antiboost-ol, vagy a refi, ha nem emeled feljebb a gyári max 2700RPM fordulatát, vagy aminek nagyon eltolták a hűtését.
Másfelől, ha 800MHz-re antiboost-ol, és mellette csak 2X-esére nő a csip kihasználtsága, az még mindig olyan, mintha 1600Mhz-en menne DX11-ben.Másfelől szvsz sokkal égetőbb gondjai lesznek pl. az Nv GTX970-eseinek, azok meg TDP-throttlingolnak fognak néhány típus kivételével.
(#4635) gbors: Annyiból nem hiszem, hogy a játék lett volna idióta, hogy a legelejétől játszottam vele a 4850-esemen és akkor sem fagyott soha, és a GTX260 után a 4890-emen is jó volt utána.
A release notes pedig szvsz igen fontos, mert nem mindig azokkal a játékokkal játszanak a topikban, amikkel én. Másfelől én csak akkor frissítek drivert, ha jó okom van rá. Ez pedig a release notes-ból derül ki, és csak utána jönnek a topik-tapasztalatom. Persze, értem én, van ennek egyfajta kindertojás jellege, hogy odatolják az embernek hetente a drivert, amiben átírtak egy sort kb, hogy örüljön a fejének próbálgassa....
Amit a bizonyos effektusról írsz... Ott sem minden fekete vagy fehér.
Nem mindig adják oda a gyártónak a játékot időben, hogy készíthessen hozzá drivert. Vagy itt van pl. az Nv szeretetcsomagja, a GW.
No, mindegy, azért én nem temetném az AMD-t a megjelenés előtt, csak azért mert nem mókusvakítanak "Game Ready" driverekkel... Majd a megjelenés után térjünk erre vissza, melyik gyártón/driveren hogy fut.(#4636) h1mpi: Én ezt egészen máshogy látom, mint a közelmúltig aktív AMD felhasználó. Amit arról írsz, mennyi a piaci részesedés, és mindezt annak ellenére, hogy drágább, az tény.
Ugyanakkor egészen máshogy gondolom a többit. Én úgy gondolom, az Nv drágábban ad "sz@r"-t, és mégis, egyfelől ügyes időzítéssel, ügyes marketing húzásokkal, egyébként zseniális módon kelti az emberekben annak a hitét, hogy ők micsoda csodát kaptak a pénzükért.
Néha kiborul a bili, mennyire hülyének vannak nézve a vásárlóik, szerintem éppen elég, ha a GTX970 memóriaszervezésére gondolok, aminél a mai napig a hivatalos gyártói oldalon [link]:
4 GB Standard Memory Config
256-bit Memory Interface Width
224 (GB/sec) Memory Bandwidth
szerepel, amiről minden jobban értesült tudja, hogy kb. nettó hazugság ebben a formában.
De ugyanilyen sunyiságok vannak driver terén is, gondolok itt pl. a BF4-ben előre számolt képkockákra és hasonlókra. A GW-öt nem is említve.(#4638) h1mpi: Nem látod a fától az erdőt? Ez nem holmi apró hiba volt, hanem a komplett vásárlóbázis és a sajtó megtévesztése. Persze, most még nagyon elégedett minden 970 felhasználó, míg nincs használva szinte semelyik játékban 3,5GB-nál több memória, de kíváncsi leszek, egy év múlva is ilyen vidámak lesznek-e....
(#4640) h1mpi: Igen, nem veszik a kártyáikat. Atom béna a merktingjük, aláírom, míg a zöld oldalon ilyen GTX970 szintű botrányokat is megmagyarázzák, hogy csak azért csinálták, hogy a legjobb GPU-t kaphasd [link].
Hát hogy a viharba ne.
(#4647) Pacy: Én még ebben sem lennék teljesen biztos, hogy jobban megy Nv-n, mint AMD-n. Az FPS tényleg több, mint Mantle alatt egy húzott 980-al, de az FPS szvsz nem minden.
Igen, az AMD többek között itt szúrta el. Inkább ment volna rá az FPS-ekre, eladásokban az sokkal nyomósabb érv lett volna, mint a nehezen mérhető paraméterek. Mondjuk nekem játszani jobb volt így, de fújhatják, ha ezt csak a userek/vevők durván 1%-a ha érti...(#4651) h1mpi: Szerintem ez erősen szempont függő. Akinek kedvező áron fenntartható jármű kell, annak korántsem biztos, hogy jó autó lesz egy csúcs-BMW....
(#4655) Abu85: Csak akkor miért nem hallom ezt marketingelni az AMD-től, hogy hehe, mi már GTA5 készek vagyunk 5 hónapja?
Elég bénán marketingelik magukat, fájdalmasan.
(#4657) -Solt-: Nagyon egyet kell értsek.
Egyébként az én véleményem az ügyes marketing. Az Nv még a 970 balhét is el tudta sütni, hogy fényezzék magukat.
A kedvencem még amúgy a GTX980 White Paper, ami így kezdődik: "Featuring Maxwell, The Most Advanced GPU Ever Made" [link]. Szval még ki se próbáltad, de már mossák az agyad keményen a hülyeséggel.
Pofátlanságok mindenfelé, amerre csak nézel....
(#4659) Abu85: Ez a gáz, hogy ezt csak a fejlesztők látják, és azok, akik tényleg nyakig beleássák magukat a mélyvízbe.
(#4661) mcwolf79: A ZeroCore faszságát köszönheted a lapodnak szvsz, másnak is ugyanez a gondja volt a Z77 Extreme 4-el, 7970-el, és 290-el egyaránt. Nálam Giga Z77, Z87, Z97 lapokban sem volt velük semmi gond, se a 290-el, se a 7970-el, 280X-el.
Hogy a Mantle kevés láng? Azt nem tudom, hogy nem vetted észre. Lehet, nem csak az FPS-számlálót kellett volna nézni.
(#4662) -Solt-: A userek userek, nem fognak mélyebben belelátni. Ezért kéne a marketing, ami az ő szintjükön adja át a megfelelő döntéshez az infókat.
-
HSM
félisten
Nyűg, mert ahogy az előbb leírtam, release notes, és felhasználói visszajelzéseket követni így sokkal nehezebb. De az AMD is átesett a ló túloldalára, ezt is írtam.
A 290 "féltégla mini kazán"-al egyáltalán nem értek egyet, normális hűtős példányok normális környezetben teljesen jók, és nincs szélsőséges fogyasztásuk. Kb. mint egy 780 Ti.
Amúgy ugyanazt írtad, mint én, nagyon kéne már egy friss termékpaletta.
Az, hogy bizonzos termékeik thermal limit közelében vannak, azok a gagyi meg "csendes" kiadásoknak köszönhető. Nálam a 290 sem volt thermal limiten, pedig az egyik legegyszerűbb, Gigabyte WF3 típusom volt: [link].
Másfelől thermal limit mellett is bőven lehetne a nagyobb kihasználással nyerni, de ebbe inkább nem mennék most bele.
-
HSM
félisten
Neked lehet nem probléma, de én azért 20-30 percenként hajlamos vagyok kilépegetni a játékból, és mást is csinálni közben. Másfelől a GTA4 kötött mentési rendszere miatt is érdemesebb volt csak altatni a játékot a háttérben, mint kilépni belőle. Szóval az említett hiba mindössze játszhatatlanná tette nekem.
Az a röhejes benne, hogy hetente lesheted, mi változott az előzőhöz képest, lesheted a felhasználói tapasztalatokat és hasonlók. Míg ha csak 1-3 havonta van WHQL és közben csak 1-2 béta szükség szerint, akkor sokkal követhetőbb, mit érdemes feltenni, és mit inkább kihagyni. Én ebben nem lehetőséget látok, hanem extra nyűgöt.
Szerintem AMD-éknek nem a driver terén kéne elsősorban előre lépni, hanem végre egy új, vérfrissített termékcsaládot bemutatni. A 290-ek szerintem nagyon jók, de az alsóházban azért nem ártana némi újítás, fullos Tonga, a Pitcairn helyett is nagyon kéne valami modernebb. Szerintem nem én vagyok az egyetlen, akinek annyira nem jön be az átnevezett régi vasak. No, meg rendes marketinget tenni a termékek mögé, mert a friss Nv-k sikere mögött is nem kis részben az van.
Ha belegondolsz, azért az se semmi, a GTX970 memóriáját is hogy lenyomták az emberek torkán... Kíváncsi lennék, ha az AMD sütött volna el hasonlót, akkor mekkora botrány lett volna belőle. Szvsz ennek a sokszorosa. Nekem ez önmagában bőven elég volt arra, hogy pontos képet kapjak az említett vállalat vásárlókhoz való hozzáállásáról, amiből emiatt jóideig köszönöm, de nem fogok kérni ismét. Erősen úgy fest, kutyából nem lesz szalonna....
(#4623) TTomax: A GTX fórumba nem írtam bele a GTA4-es dolgot, ez tény. Nem láttam értelmét, mivel más nem írt hasonlókat. Halkan megjegyzem, nem voltam én sem sültbolond, nem tuningolva néztem, stabil-e a GTA4. Ha csak játszottam, a végtelenségig ment, csak az Alt+tab esetén tudott összesni a játék Nv-n.
Nem volt ez olyan könnyű döntés amúgy, azért is maradt nálam még egy hétig a 260, mivel tuningolva gyorsabb, olcsóbb, és még halkabb is volt, csak éppen a driverét nem tudtam emiatt használni, úgyhogy elég sokat vergődtem, melyik legyen. A 4890 is végül csak alulfeszelve, kicsit kisebb órajelen lett megfelelő. -
Csodák nincsenek - maximális utilizáció esetén sokkal gyorsabbak lennének a Radeon kártyák, a DX10 korszak eleje óta több bennük a fizikai erőforrás. Ez a teszt is pont erre példa - gyakorlatilag a Tahiti GPU-t leszámítva mindenhol irtózatosan sávszélesség-limites.
(#4387) daveoff: Végre kimérte valaki
Ez egy CPU + API + driver teszt.
-
daveoff
veterán
Lehet nem is ad ki AMD új kártyát, mert a 290X DX12-ben már a Titan X-el vetekszik...
AMD R9 290X As Fast As Titan X in DX12 Enabled 3DMark – 33% Faster Than GTX 980
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- PlayStation 5
- Greenwashing és zöld sivatag miatt támadják az Apple Watch-ot
- Windows 11
- Megjött a jubileumi Pixel széria
- Milyen házat vegyek?
- Chieftec játék értékes nyereményekkel!
- Hardcore café
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Dell Latitude E5450 - i7-5GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X250 - i5-5GEN I 8GB I 180GB SSD I 12,5" HD I Cam I W10 I Garancia!
- Samsung Galaxy A21s 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest