Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Videós, mozgóképes topik
- Gaming notebook topik
- OLED TV topic
- E-book olvasók
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Azonnali VGA-s kérdések órája
-
PROHARDVER!
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak 2023-as konklúziója majd 2024-as konklúziója GalaHU tollából, illetve itt található a fórumtársak cockpitjeinek galériája.
Itt egy nagyon hasznos setup guide, mindenre kiterjedően, angol nyelven.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rico33
aktív tag
Nekem az első áttörést köridőjavulásban az hozott, hogy bekapcsoltam a monitort...télleg jobb ha látom az utat. A kormány mögötti bizbasz a váltó Ez is sokat lenditett.
Még kicsit csiszolom a vezetéstechnikámat ( kanyar előtt kormányt nem elengedni, szemem befogva sikitozni), de érzem hogy van bennem potenciál -
biker
nagyúr
válasz Rico33 #41698 üzenetére
Én karbonfólia + Fanatec matrica felirattal a buttonboxon éltem át + lóerőket
Egyébként az LC pedál (fana) és a T300 igen masszív köridő javulást hozott, pedig 3drap féle brake mod is volt. Leginkább a konzisztencia javult, de a köridő is. No nem a faék egyszerűségű pályákon, hanem ahol a trailbraking fontos, illetve ahol íven kell fékezni nagyon határon, pl slovakiaring, portimao, aragon, ezeken egy potis fékkel és a g29-el estem keltem.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Rico33
aktív tag
válasz bulikavagyok #41697 üzenetére
Megmondomén a titkot, mer mind tudatlanok vagytok. A titok pediglen: HOMASITA matrica a base-re, +20le, -2sec javulás köridőben . Kotlákciviceknél bevált, itt is működhet
-
nagyúr
Gala mint "koca-szimes" - ezen én is jót mosolyogtam. Akkor én mi lehetek? Még nálad is kevesebbet játszom.
A "jobb-technika = jobb köridők" témához: szerintem én sem gyorsultam semmit az új kormány beszerzése után, pedig egy középkategóriás szíjasról (TX) váltottam egy drágább DD kormányra. Érzésre, illetve publikus multi futamok helyezése alapján nem lettem gyorsabb. A köridők megjegyzésével sajnos mindig hadilábon álltam (szóval akár gyorsulhattam is).Más: pár napja használok egy VR szettet, tényleg tök jó élmény! Bár gyorsabb ettől sem lettem.
[ Szerkesztve ]
Élni és élni hagyni
-
fagy53
nagyúr
válasz zsozsa74 #41695 üzenetére
Igen, a két kormány bár azonos alomból származnak eltérnek annyiban, hogy érdemes éppen a köridők vonatkozásában tesztelni őket.
Azt nem írtam, hogy a pálya '66-os Monza classic és az autó Ferrari 330 P4 '67-es.
Sikerült két játékot találnom ahol mind a pálya, mind az autó megegyezik, AC és a PC2. A két játék vezethetőségben jóval nagyobb különbséggel bír, mint a két kormány, a PC2 nagy tömegeknek szól...
Ja és mindemellett magamat is tesztelem, lassan erre napi szinten van,lesz szükségem. -
fagy53
nagyúr
Bocs, hogy belekotyogok a futó témába, de az én esetem még nem hangzott el..
Két hete egyazon játékban, ugyanazzal az autóval, azonos pályán TT futok két kormánnyal, két helyszínen, két géppel.
T300RS GT és T150 Pro, TP3 PA pedál mindkettőnél.
Jelenleg T150-el van a legjobb időm...Az ég és föld az élménynél van, a T300 33cm-es Sparco- val szerelt, a T150 gyári vékonyka és 28cm-es karima, ez a megfogom és el sem indultam élmény, a két base az induláskor adja a különbséget. Jó kormány a T150 (bejáratva), de autóban inkább a T300-nál érzem magam.
-
zsozsa74
őstag
Tessék, bár szerintem lényegtelen: AMS2 Nordschleife, GT3. Konkrétan az első DD-s köröm 1.5 mp-t hozott, mert a pálya 3. negyedében (kb. a karusseltől a kis karusselig) úgy tudtam kvázi dobálni az autót a csiki-csukis részen, ahogy korábban a szíjassal egyszerűen nem tűnt lehetségesnek. Sokkal jobb volt a kormány reakciója és így az én reakcióm is. Azonnal éreztem is ezt. Persze ez az a pálya, ahol adott esetben nagyon sok mp-t lehet találni. Mindössze azért érdekes, mert azonnal jött vele az idő, a szíjassal meg már jó ideje próbálkoztam, megdönteni, de hiába.
A szíjas egy Fana CSW 2.0 volt. Szóval az sem a legalja...
[ Szerkesztve ]
Automobilista 2 - www.justrace.net/ Steam: zsozsa74
-
Neck
veterán
-
GalaHU
őstag
No vájár! Izè… várjál! Én csak a saját véleményemet írtam le, ami szintèn a saját, különbejáratú tapasztalatomon alapul. Én így éltem meg a váltást anno, de ez nem jelenti azt hogy 100%-ban mindenkire igaz lesz.
Arról meg egyáltalán nem írtam, hogy rögtön(!) jön a gyorsulás, elég sokszor leírtuk már, hogy csak magának a LoadCell féknek a megszokása is időigényes.
Ha már jól használod a féket, akkor a sokat emlegetett pontosabb tailbraking miatt gyorsulni fogsz. Már ha hajlandó vagy a technikát használni. Erre azért sokkal alkalmasabb az LC, talán egyetérthetünk…
De ha mindent ugyanúgy csinálsz milliméterre mint a G25-el, akkor semmivel se leszel gyorsabb, miért is lennél?Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
Neck
veterán
válasz GalaHU #41683 üzenetére
Ha valaki olvassa azt, amit leírtál, abból az fog neki lejönni, hogy ha kidobja a kukába a T150 + T3PA-t, és vesz egy Fana DD-t meg egy Loadcell féket, akkor leülve elé, rögtön 0.5 - 1mp-el gyorsabban fog menni, mint korábban.
Ez szerintem nincs így.
Inkább azt mondanám, hogy ha évekig gyakorolsz, és hozol egy elég jó szintet, de már nem tudsz tovább fejlődni, akkor egy finomabb FFB élménnyel, és egy loadcell pedállal találhatsz még tizedeket, miután megszoktad, és kitapasztaltad az extra visszajelzéseket. Tehát, talán egy kicsit kitolhatja a határokat néhány szimesnek. De ez sem történik meg mindenkivel.
Én elfogadom zsozsa74, hogy neked másképp volt, minden ember más. A teljesség kedvéért megoszthatnád, melyik játékban, melyik pályán, milyen autóval, miről mire javítottál, csak hogy illusztrálni tudjuk.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
arty
veterán
válasz GalaHU #41683 üzenetére
felháborító, hogy kisajátítod a koca szimes kategóriát magadnak, így a magamfajta mit használjon?? (pl 1 év szünet után indítottam el kb az assettot, lenyomtam 1 db karrier eventet és ennyi. oké, f1-et minden évben végigtolom, meg ötletszerűen néha megy pár kör valami retro-szimmel is, esetleg dirtrally, de nem a jellemző játékom a "szim", nagyon nem)
szal hagyjuk már a szerénykedést, tessék szépen felvállalni a valóságot
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
GalaHU
őstag
Nyilván nem csak egyféle megközelítés létezik, eltérőek az igények és a lehetőségek is.
A YT-n rengeteg videó van amikor profi szimes filléres “vacakkal” megy pl. 70 dolláros szett vs 7000 dollár. Nagyon kicsi különbségek vannak, de valahogy mégse az a konklúzió hogy az Ufó feldobja az Apróra a csitti-fitti szettjét, vesz egy G25-öt, és a különbözetből meg elviszi az asszonyt az Adriára, vagy Siófokra sajtos-tejfölös lángost enni…[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
Laby
őstag
Az elmúlt 15 évben végig jártam a kormányranglétrát (DD-ig nem jutottam még el).
Az összes Logitech-hez volt dolgom, de online szimulátoros "karrierem" legjobb éveit egy Logitech Formula Force GP-vel, és Driving Force Pro-val (GT elődje) értem el.
Meggyőződésem, hogy az akkori énem bucira verné a mostani Fanatec/LC szettemes énemet.A kulcsa az egésznek szerintem semmi más csak a kedv. Ha van kedv, akkor sokkal szívesebben ül oda az ember, akkor tesztel sokat, akkor van kedve setupolni...stb.
Ha ehhez valakinek elég egy G29, T150, DFGT vagy bármi hasonló, akkor nem hiszem hogy túl sokat gyorsulna a DD-LC szettel sem. Ha valakinek a kedvhez a fullos szett kell, mert az olcsóbban kapható kategóriákat nem élvezi annyira, akkor annak indirekt módon, de hozni fog a konyhára.LC, vagy/és egy informatívabb bázis szerintem is inkább csak a konzisztencián segít, kevesebbszer dobod el, kevesebbszer fékezed el.
Youtube csatornám: https://www.youtube.com/@labanczbence
-
zsozsa74
őstag
Nem talált. Figyelj, te csak találgatsz velem kapcsolatban, meg most már minősítgetsz is. Ahelyett, hogy elfogadnád azt, hogy ez meg az én tapasztalatom. Inkább a béka orra felé helyezkedem el ennek a pályának a ranglistáin, és fél virtuális életemet ezen töltöm. Szóval csak nyugodtan fogadd el, hogy nálam ez így volt és az új precízebb tech azonnal hozott a konyhára egy keveset.
Automobilista 2 - www.justrace.net/ Steam: zsozsa74
-
Joshi
titán
válasz GalaHU #41683 üzenetére
Én fordítva közelítem meg a helyzetet. Mivel én aránylag keveset szimezek, ezért nem is locsolom a lóvét eszetlenül. Mondjuk már így is sokkal többet költöttem a hobbimra mint kellett volna. Egyébként azokon a pályákon amik tetszettek és kellő mennyiségű időt gyakoroltam, már nagyon közel voltam a kockákhoz. Annyi, hogy nekem sokkal több idő és energiába telt mint egy tehetségesebb embernek. Ma már nem nagyon érdekel ilyen szinten a téma. Ja akkor még G25 kormányom volt, szóval semmi hiperszuper kormány.
-
GalaHU
őstag
Amennyit én már rálocsoltam a szimezèsre, minimum Világbajnok kellene hogy legyek…
De az eredményesség sajnos döntő részben nem a hardveren múlik. A játékélmény, az immerzió annál inkább. De egy jól begyakorolt pálya, ahol izommemóriából, FFB nèlkül letolod akár csukott szemmel is, az mindent visz.
Persze jó kérdés, hogy a koca-szimesek közül (ide tartozom én is) számít-e bármit is az efféle sikerélmény, ugyanis ez számomra már sokkal inkább munkának tűnik, mint szórakozàsnak.
De azért azt se tagadjuk, hogy egy jó loadcell-es fék azért hozhat 0,5-1 mp-et körönként, meg egy informatívabb precíz kormány megint ugyanennyit. A gond csak az, hogy a top idők tőlem 5-6 mpre vannak… (Természetesen a számokkal csak az arányokat akartam érzékeltetni)
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
zsozsa74
őstag
válasz blountex #41679 üzenetére
Pc, xbox. De csak pc-n használom már. Nem volt "kedvem* annyival többet fizetni a ps-hez kötelező bundle-ért, tekintve, hogy xbox hubom és perecem már volt. Meg ps5-öm sincs. Na meg a cucc szimezni van, lehetőség szerint vr-ban, nem Gran Tourismo-zni...
Automobilista 2 - www.justrace.net/ Steam: zsozsa74
-
Joshi
titán
válasz zsozsa74 #41677 üzenetére
Elsődleges a pályaismeret, aztán a kitartó gyakorlás, majd legvégül a kormány. Az viszont tény, hogy van aki nem tud megbarátkozni az adott kormánnyal, egyszerűen nem tud ráhangolódni. Ilyen van, de nem a kormánytól leszel gyorsabb vagy lassabb. Vagyis ez utóbbi nagyon ritka ok amiért rossz köröket mész.
[ Szerkesztve ]
-
blountex
senior tag
válasz zsozsa74 #41677 üzenetére
"Nemrég, amikor egy nem szar szíjasról DD-re váltottam, már az első DD-s körömben megdöntöttem egy TT-s köridőmet, amit már egy ideje hiába hajszoltam a kedvenc pályámon. Szóval egy szintig az is fontos lehet, hogy milyen a tech. És nem csak az élmény miatt. "
Na látod, ezért is érdekelne a Szíjas és Direct Drive. Ebből kiderülne, hogy nekem melyik lenne a legjobb választás.
Valószínű, hogy TM-el kezdek, aztán ha lesz használtan Ps5ös Fanatec elfogadható áron akkor beruházok rá kipróbálásképpen.Neked mivel kompatibilis a Fanád?
Pc,xbox,ps?[ Szerkesztve ]
-
Neck
veterán
válasz zsozsa74 #41675 üzenetére
Hatodik lett.
Szerintem egész jó mezőnyben.Szerintem a gyakorlástól lesz valaki gyorsabb, nem attól, hogy milyen kormány előtt ül.
@41677:
Szerintem még csak skill szint sem kell hozzá. Semmivel nem lettem gyorsabb, hogy a T150-et lecseréltem a T300 Alcantara-ra (Saját bevallásom szerint koca balf...ék vagyok.)
Még a load cell sem hozott sokat, inkább gyakrabban tudom reprodukálni a megfelelő trail brakinget.
Százezer videó van a témában, ahol kitesztelik, ott is nagyrészt erre a következtetésre jutottak.Persze ettől lehet, hogy itt a fórumon vannak, akik gyorsabbak lettek teszem azt egy T300 --> Fana váltástól, egészségükre.
Egyébként meg mindenki azzal indokolja meg magának a vásárlását, amivel akarja.[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
zsozsa74
őstag
Azért szerintem nem teljesen így van. Abban igazat adok, hogy van egy tehetség szint, ami felett mindegy kb. mivel mész. Az ufók cintányért forgatva is lenyomnak bárkit.
Aztán azért itt vagyunk mi hobbisták (legalábbis magamat ide sorolom), akiknek egy bizonyos (magas) technkai szintig igenis számít, hogy mi van a kezében, vagy a karima mögött milyen cucc dohog. Saját példámon ezt biztosan tudom. Minél jobbak a visszajelzések, minél jobban és gyorsabban megérzem a kocsira ható erőket (és ezt mi - a motion cockpiteseket nem ide véve, de az megint egy-két árkategóriával feljebb van - csak a kormányon keresztül érezheztjük), annál magabiztosabb vagyok, annál gyorsabban reagálok adott helyzetekben. Nemrég, amikor egy nem szar szíjasról DD-re váltottam, már az első DD-s körömben megdöntöttem egy TT-s köridőmet, amit már egy ideje hiába hajszoltam a kedvenc pályámon. Szóval egy szintig az is fontos lehet, hogy milyen a tech. És nem csak az élmény miatt.
Természetesen az ülés pozíció is fontos, meg a kényelmes ülés. Korábban a merev kagylómban már utáltam ülni, pár évet azért lehúztam benne, de összehasonlíthatatlan a kicsit puhább, állítható támlás sportüléssel (már szimezés esetén persze, és továbbra is, ha nem motion cuccban vereted).
A féket pedig talán a legtöbben a legfontosabbnak gondolják. Egy "on-off" fékkel tényleg nehéz konzisztensnek lenni. Abban talán mindenki egyetért, hogy a load cell az még az a viszonylag megfizethető kategória, ami kell is az értelmes versenyzéshez. És az ufókat itt megint kivonhatjuk a képletből...
[ Szerkesztve ]
Automobilista 2 - www.justrace.net/ Steam: zsozsa74
-
zsozsa74
őstag
Mondjuk inkább, hogy Villeneuve részt vett kontival a versenyen és nagyon messze volt attól, hogy elverje a mezőnyt. Emlékeim szerint legalábbis. Ha valami maradandó lett volna, akkor emlékeznék. Arra viszont emlékszem, hogy egyszercsak megjelent Alonso egy Fana DD-vel, az első versenyen még esett-kelt, de a következőkön kegyetlenül lenyomott mindenkit, ha az elejéről, ha a végéről indult. Ebben persze talán 5% volt a Fana dd szerepe, a többi a pilóta...
Automobilista 2 - www.justrace.net/ Steam: zsozsa74
-
blountex
senior tag
Nem hallottam a Villeneuve controlleres esetről.
Az alap T150 vs legdrágább fana szett rossz összehasonlítás.
Még a G923 is jobbnak tűnik T150től.Ez szerintem egyértelmű, hogy nem lehet kényelmetlen pozicíóban leülni játszani. Mindenkinek egyéni a kényelem.
A konzisztencia is rengeteget számít egy versenyen, nem feltétlenül a legjobb köridővel lehet eredményes az ember.
"A drágább kormány élményben ad többet."
Gondolom itt arra célzol, hogy valamivel jobb lehet a visszajelzés, esetleg picivel pontosabb.
Alapvetően a drága cuccoknál alap felszereltség a bőrborítás, esetleg fém keret stb, tehát ezek esztétikai funkciójában nem lehet előrelépés, inkább technikai oldalról.Ez érdekesnek tűnik.
Ugye ps4re már adtak ki egy kompatibilis CSL wheel base-t, feltételezem már akkor is meg volt a hivatalos együttműködés.A Fanatec cuccok miért csak a saját weboldalukon keresztül rendelhetőek?
Nincs leszerződtetve más piacon szereplő bolttal mint pl amazon?[ Szerkesztve ]
-
adrian360
őstag
[Fanatec and Gran Turismo Partnership]
megvan az együttműködési megállapodás, úgyhogy most már nem lesz gond a PS licence az új fanatec cuccokra.
-
GalaHU
őstag
válasz run4fun #41669 üzenetére
Ha összehajtva pár centivel nagyobb, és némileg súlyosabb az vállalhatatlan kompromisszum lenne?
Mert Atesz ennyiből megoldja, és kis túlzással arra még DD-t is tehetsz… De hogy minden furatot rátesz kívánság szerint az tuti.Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
fatal`
titán
válasz run4fun #41669 üzenetére
Sajnos a kép alapján ez még a régi konstrukció, nem a Deluxe V2, erre nem gondoltam. Ez valóban keskenyebb és kevésbé masszív így instabil lehet egy erősebb kormánytól (pl. T300).
Én csak azt kérdeztem tőlük anno, hogy ha később Fanatecet szeretnék nem TM-et (Logiról váltottam, CSL Elite volt tervben, de nem lehetett kapni és a nagyon akciós TM-ből vettem végül), akkor van-e lehetőség csak a platet cserélni.
[ Szerkesztve ]
-
run4fun
tag
válasz fatal` #41651 üzenetére
Köszi a tippet, írtam is nekik, válaszoltak is szinte azonnal. Küldenének plate-et 27 euróért, ami pont az árkülönbség a direkt T300-ra szabott WSP modellhez képest.
De szerintük ne próbálkozzak ezzel, mert a WSP F458 gyengébb konstrukció és a T300 nagyobb súlya miatt instabil lehet
#41654 GalaHU: Köszi neked is, én is erre gondoltam, hogy inkább megfúrom, de most elbizonytalanított a support a fentebbi kijelentéssel. Ránézésre nincs különbség a WSP F458 és a WSP T300 verziója között. Szerintetek? -
Neck
veterán
válasz blountex #41658 üzenetére
"Az élmény és tapasztalat szerzés mellett a köridők is fontosak lehetnek..."
Számtalan videó született a témában, egy bizonyos tehetségi szint felett gyakorlatilag alig számít, mi van a kezedben. Azt hiszem, arról is volt videó, Villeneuve úgy verte el némelyik pilótát autóversenyes játékban az uborkaszezonban, hogy controllerrel tolta. De egy alap T150 vs a legdrágább Fana szett, egy gyakorlott szimes kezében kb századok lesznek a difik jobbra vagy balra.
Ettől még az állvány / üléspozíció is többet számít, ha rosszul ülsz, és 10 perc után zsibbad valahol, nem fogsz olyan időket menni.
A drágább kormány élményben ad többet.
A pedál az külön sztori, a loadcell sokat számít, de szerintem az sem annyira a "legjobb köridőben", inkább a konzisztenciában.
Persze valahol mélyen mind tudjuk ezt, mégis egy kicsit ezzel indokoljuk meg magunknak, ha drágább szettet veszünk
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
adrian360
őstag
válasz blountex #41664 üzenetére
ha szóba jöhet nálad a használt cucc is, és nem sürgős, én tuti kivárnék addig amíg elkezdik kiküldeni a DD-ket és tele lesz a használt piac CSL Elite-tel, de még pár ClubSporttal is, és akkor jó áron bele lehet ugrani a fanatec világba. akár úgy is hogy csak a bázist veszed használtan és a kormányt pedált újonnan.
Eddig még csak szponzor videók voltak a csl dd-ből még nem egyértelmű hogy feltétlen szükséges-e hozzá a nagyobb táp, nyilván előny hogy van benne tartalék erő ha kell.
-
blountex
senior tag
válasz adrian360 #41661 üzenetére
Jogos, így érthető.
Utolsó mondatra reagálva igen, ezért is lenne jó egy helyszín, ahol ezeket ki lehet próbálni és eldönteni, hogy kinek mi a szimpatikus.
Másfelől ha a két nagy gyártót nézzük végeredményben ki lehet próbálni mind a kettő termékét némi kompromisszummal, és kellő tőkével, ami úgy gondolom nem elérhetetlen kerülnek dolgok ettől sokkal többe is pl nagy motor + fenntartás stb. A végén pedig az marad, ami beválik, a másikat pedig kis veszteséggel tovább adni.
T300as újonnan elérhető 130e + T-LCM ~ 200e
Használtam még olcsóbb lehet durván 150-165e környékén.
Fanánál mivel új termékekről lesz szó, így nagyságrendileg a megközelítő összeg mindennel együtt ~900-1000 euró körül lehet ami: 315e - 360e forint
Kettőt összeadva közel ~500e[ Szerkesztve ]
-
fatal`
titán
válasz GalaHU #41662 üzenetére
Egyszerű cucc, de én sem vagyok barkácslélek. És pont ez adja el ezeket a dolgokat szerintem. Maga a WSP is 3 cső, némi gumi, egy fémlap meg pár csavar és gyorscsati csavarok helyén. Ettől még szerintem okosan van kitalálva és a legkompaktabb wheel stand (ennek előnyeivel és hátrányaival).
De persze anyagi helyzet függő is, hogy kinek mi mennyit ér, nekem megérne pár eurót, hogy rendeljek egy másik platet a kormányhoz meg a laposvasat a pedálokhoz.
[ Szerkesztve ]
-
GalaHU
őstag
válasz fatal` #41659 üzenetére
Az mondjuk 30 centi laposvas egy db lyukkal, de igazad van, néha hajlamos vagyok elfelejteni hogy nem mindenki barkácslélek…
De lehet McGywer-kedni is gyorskötözővel, nekem pár hónapig úgy futott a WSP, igaz repcsis rudder volt rajta, nem autós pedál. Aztán Atesz varázsolt, és a mostani cockpitem kocsizni és repülni is okés.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
adrian360
őstag
válasz blountex #41658 üzenetére
Azért hagytam ki mert azt mondtad te is csak a TG-II base-t akarod megvenni 650-ért és nem komplettet.
PC-n amúgy tudsz használni fanatec kormányt TM loadcell pedállal is, és akkor megint ugyan ott vagy pénzben.
Ha csak PS akkor nyilván kell abból is a fanatec, de mire lehet majd kapni külön a tg-II-t addigra lehet jön a CSL-ből is a loadcell pedál és akkor megint ott tartunk, hogy pénzben ugyan annyit költenél egy gyengébb cuccért.Választható kormányokból ezerszer inkább vennék fana kormányokat, mint egy kaptafára készülő TM kormányból bármelyiket. Mondom ezt úgy hogy én is egy t300-at használok.
-
blountex
senior tag
válasz adrian360 #41650 üzenetére
A pedált úgy látom kihagytad a felsorolásból, nincs túl sok választás a gagyi 100 eurós pedálok után csak egy komolyabbat láttam: ClubSport Pedals V3 - 360 euró
A kormány rendben van amit írtál, tetszik a WRC-s beütés, de lehet ebből is egy kicsivel feljebb ugrani ha van értelme technikailag.....
ClubSport Steering Wheel R330 V2 - 380 euróAzt nagyon jó lehetőségnek tartanám, ha lenne egy hely, ahol ki lehetne próbálni különböző gyártók közép és felsőkategóriás kormányait, pedáljait mondjuk pár nap használattal x forint értékben, így valamennyire reális képet kapna arról az ember, hogy kinek mi a szimpatikus, mi jön be.
Az élmény és tapasztalat szerzés mellett a köridők is fontosak lehetnek.
Számít-e az, hogy milyen gyártó szettje (független a minőség és specs ugrás) és beállítás mellett ülsz, vagy egy bizonyos szint felett mindegy milyen felső kategóriás kormányt kapsz, egyedül a skill számít igazán?....
Ülhetsz akármilyen szuper kormány, felszerelés mögé, ha nem vagy elég jó, nem tudsz többet nyújtani.....[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz JulesTS #41655 üzenetére
Értem én, hogy kell varrni, de a cérna kifut ha húzod össze, mert ennek masszívan el kellene dolgozni a végét.
Én most az F1 kormányt bőröztem, mert marha vékony az a gumi, jobb is lett, se hiába hajtottam vissza a végeket, és varrtam + ragasztottam le a hajtást, kihúztam a cérnát, ezért a végeket körbe is kötöttem inkább, ne nyíljon szétHa a kerekre is veszek, és megvarrom, akkor jó lenne valami biztos megoldás ezen túl.
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
fatal`
titán
válasz run4fun #41645 üzenetére
Nem megy rá.
A logitechesre megy rá (de talán nem minden) meg a T300/TS-PC változatra.
Viszont írhatsz a supportjuknak, mert szoktak utólag küldeni platet, nem kell új wheel standet venni.
order@wheelstandpro.com talán, gyorsan válaszolnak és segítőkészek, abszolút pozitív a tapasztalatom (pedig én még vásárlás előtt kérdezgettem tőlük).
-
run4fun
tag
Sziasztok!
TM T300RS felmenne Wheel Stand Pro Thrustmaster F458 Spider állványra? Tudom, van a Wheel Standnek direkt T300-hoz való változata, de 30%-al drágább a Spideréhez képest.
Köszi! -
blountex
senior tag
válasz GalaHU #41638 üzenetére
Így már értem, köszi.
A T300 RS GT edition valóban rendkívül jó áron van a maga 130e forintjával, de még se ez a csúcs terméke a TMnek, és így látatlanban bízok benne, hogy ad annyi pluszt, hogy megéri.
Szerintem az első T-GT a maga kb ~200e körüli értékével teljesen rendben volt. -
OgreImre
senior tag
válasz fatal` #41639 üzenetére
hogy lehet a T300-on állítani konzolon az elfordulást?
"And you think you're so clever and classless and free, But you're still fucking peasants as far as I can see" / “Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.” Arthur C. Clarke
-
GalaHU
őstag
válasz fatal` #41639 üzenetére
Igen, talán 4-5 előre beállított érték van, de a Fanánál meg 10 fokonként.
Amikor a konzolos szim-portokról beszèlünk mindig a Fana-szettel játszók azok akik inkább kiállnak mellettük, mert nekik van olyan finomhangolási lehetőségük, ami mondjuk egy G29-en (hogy a GT-nél maradjunk) elképzelhetetlen. Erősen túlozva, másik játékkal játszanak…Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz blountex #41637 üzenetére
Mondjuk ott a kormányelfordulás: Fanán a basen tetszőleges értéket állíthatsz 3mp alatt. Vagy az FFB: autót váltasz a GT-ben, az egyik takony a másik letépi a kezed, de a base-en szintén 3 mp alatt korrigálsz. Ezt csak a Fana tudja, jelenleg más nem. A többi gyártónál efféle finomhangolások ha vannak is, csak a játékból kilépve lehetséges.
Én nagy TM fan vagyok, a T300 az árkategória legjobbja szerintem, de drágábbat a Fanával szemben nem vennék.Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
blountex
senior tag
válasz GalaHU #41636 üzenetére
A mondatodnak ezt a részét nem igazán értem mit szerettél volna átadni.
"így ha gyengébb konzolos játékport miatt korlátozva lennének a lehetőségek, vagy külön PC-n kellene piszkálni, a Fanával pikk-pakk megoldod."Alapvetően úgy gondolom hogy a konzol egy fix dolog, ahogy van egy fix input, és minimális beállítási lehetőség amit az adott játék optionsban lehet meg tenni. A fana base a szűk options beállításon kívül, egy halom más beállítást engedélyez, am alapból a játékban nincs benne? Ez vajon érződhet is a vezetési élményen?
Tehát ez olyan mint mikor Pc-n letöltöd a fana szoftverét és azt állítasz be amit akarsz felül írva a játékban lévő dolgokat, csak mindezt a base kijelzőn teheted meg konzol esetében?Kérdés, hogy ez mekkora plusz előnyt jelenthet....
[ Szerkesztve ]
-
GalaHU
őstag
válasz blountex #41635 üzenetére
Pont a konzolos testreszabás miatt jók a Fana cuccai. Egy csomó olyan beállítás van a base-eken amit játék közben tudsz állítani, így ha gyengébb konzolos játékport miatt korlátozva lennének a lehetőségek, vagy külön PC-n kellene piszkálni, a Fanával pikk-pakk megoldod.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
blountex
senior tag
Úgy gondolom van elég információ fent a neten arról, hogy milyen csomagban van, és mi jár a csomag mellé.
Amit sajnálok, hogy nem load cell-t csomagoltak mellé, ez szerintem egy hiba volt a TM részéről, nem értem miért döntöttek az egyszerű pedál mellett, mikor kiadták az új szériát.
Sikerült utána nézni, hogy mennyiért adták ki anno a T-GT, és a kettő meg egyezik árban.
250e - árdiagramm szerint
A mostani új változat 280e - micsoda kicseszés
köszönhetően az eurónak, de remélhetőleg fog ez még lejebb is menni.Alapvetően nem ragaszkodok a Thrustmaster márkához, de úgy gondolom nekem konzolra ez éri meg.
Aki Pc--n lévő versenyzést részesíti előnyben és megteheti, annak egyértelműen Fanatec a legjobb választás.
Ahogy hallottam csillió beállítási lehetőséggel rendelkezik, ami konzolok esetében limitált a lehetőség.[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz blountex #41633 üzenetére
Az lehet, de egyelőre még a T-GT II nem elérhető így, és a te hsz-ed azt sugallta, hogy bizony ez így egy Load Celles szett. Most nem akarok belemenni, hogy ez mennyire lesz így, és hogy mennyire fog ez tényleg ennyibe kerülni. De legyen úgy ahogy a Thrustmaster hirdeti.
-
blountex
senior tag
Igen, ezzel tisztában is vagyok, azonban azt írják hogy később feltehetőleg 2021 Q4 folyamán pedál nélkül is elérhető lesz a szett.
" However Thrustmaster is also making the T-GT II base available as a separate item priced at $499.99 (€449.99/£399.99), allowing users to swap their existing T-GT rim onto the new servo unit, and as the wheel and base without pedals for $699.99 (€649.99/£599.99)."
-
Joshi
titán
válasz blountex #41631 üzenetére
Szerintem a Thrustmaster T-GT II-höz alapba a T3PA pedál jár ami nem Load Celles. Ha Load Celles pedált akarsz, akkor azt külön meg vásárolhatod a Thrustmaster T-LCM pedál formájában ami plusz ~70ezer forint. A hivatalos honlapon is azt írja, hogy kompatibilis a T-LCM pedál vele és külön kell megvásárolni.
A képen is egy T3PA pedál van ami nem Load Celles.
Ez pedig a Load Celles T-LCM pedál.
[ Szerkesztve ]
-
blountex
senior tag
Sok ötletelgetés után, úgy döntöttem, hogy maradni fogok a Thrustmaster T-GT-II-nél.
Logitech G25 után ez egy előrelépés lesz.
Pc-n is játszok Pl Dirt Rally 1-2, esetleg Assetto Corsa, de egyiket sem versenyszerűen.
Ps-en a fő vonal amit mindig is komolyabban űztem az a Gran Turismo lenne, oda pedig a TM lesz a nyerő én úgy gondolom.Aki próbált már Load Celles pedált azoktól sokat hallottam, hogy hatalmas különbség a nem Load Celles pedálokkal szemben. Örülök, hogy a TM ezt már tavaly meglépte, még ha nem is lett minden szempontból a legjobb, és lehetnek jobbak is nála.
Ha nem lépte volna meg, biztos Fanatecel próbálkoznék.Base, kormányok - véleményem így látatlanban
Feltehetően nagy különbség lehet a fogaskerekes és a szíjas megoldás között, ezt nem tudom alátámasztani még, mert csak fogaskerekessel rendelkezek, és úgy gondolom hasonló ugrás lehet a szíjas és a direct drive között is. Valóban jobb köridőket tudnál futni DD technológiával? Ebben nem lennék annyira biztos.[ Szerkesztve ]
-
Met
nagyúr
Géppel.
Annyit kellett trükközni hogy néhány öltés után nem húzta tovább, tapad a szivacs borítás.
Feleségem ötlete volt hogy a bőrt tegyem rá arra a papír gyűrűre ami összefogta a bőrt és azzal varjam.
Így sikerült mert a papírt tovább tudta tolni a gép.Amit kellett volna hogy a szegély cérnát megerősíteni a varrásnál, akkor nem húztam volna ki amikor körbe értem.
"If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
fagy53
nagyúr
Jó ez, sajnos a T150 vékonyka karimával bír, a T300 valamivel vastagabb.
Én is a T150-re teszem a kormányvédőt, de megnövelem az átmérőt, hogy kb 30cm-es átlója legyen. Megvettem a kormányvédőt és kimérve kb.1cm-es karima vastagítást elbír, így a ráncokkal sem lesz sok bajom. -
Neck
veterán
Azt mondjuk nem tudjuk, mennyire van a felvétel stabilizálva. De amúgy egyetértek, valószínűleg a valóságban nem ugrál annyira, mint a fórumtárs videója,
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
veterán
-
nagyúr
-
GalaHU
őstag
válasz bulikavagyok #41606 üzenetére
Üdv újra a klubban!
ti?
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
nagyúr
-
törölt tag
válasz bulikavagyok #41606 üzenetére
-
nagyúr
válasz #15779328 #41597 üzenetére
Épp jókor írtál! Jövő kedden újra lesz VGA a gépemben, és most már mindenképp tesztelni szeretném a két Assetto Corsát VR-ral. Tegnap benéztem a topikjába ahol azt olvastam, h szimulátorhoz jelenleg a Reverb G2 a legjobb választás. Már találtam is itthon, az Alzanál van készleten. Te milyet használsz?
[ Szerkesztve ]
Élni és élni hagyni
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest