- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Hobby elektronika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Hirdetés
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
PROHARDVER!
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
speed471
aktív tag
válasz Emunem #40460 üzenetére
Drága tanuló pénz lesz! Én most szándekozom majd eladni a logi szettemet full szép állapotban van, váltó, pedál kormány...
Ha akarod próbáld ki, nem kell megvenni!
Most munkahely váltás miatt nem dobálom a pénzt, de kb 1 hónapon belül átálok Thr-re.
Engem nagyon zavar a darálás, nem sima a futása, plusz középen holt pontja van, ami igen zavaro rallynal... Forzanal kevésbé, de észlelhető.Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."
-
GalaHU
őstag
válasz Emunem #40460 üzenetére
A G29 lötyögését nemhogy egy “nem profi”, de még a családtagjai is érzik, olyan rohadt hangosan darál.
Ha megerősítést vársz, mert ezt akarod megvenni, akkor inkább ne tedd. A kormány minden tekintetben rosszabb, elavultabb mint a TM szíjas megoldásai, kevesen fogják ajánlani, komplett generációval van lemaradva, sőt, ha Fana új budget DD-jét is idevesszük akkor kettővel.
De ha csak erre van keret, akkor olcsón a kontroller vagy billentyűzet helyett ez is jobb. De legyen világos hogy 2ütemű Wartburgot hasonlítunk egy Hibridhez...Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
MAXIMIZE
tag
válasz Emunem #40500 üzenetére
Vigyázz ezzel, nekem is csak 1-1 óra volt a terv, aztán annyira beszippant hogy fél sem tűnik ha 4-5 órát nyomod egyhuzamban, veszélyes Tegnap is 7 körül mondom nyomok 1 futamot az bele fér 1 órába, aztán 11kor álltam fel és akkor is csak azért mert porzott a szám, innom kellett, kimentem a konyhába, azt hittem max 1,5 órát nyomtam, akkor néztem rá azórára basszus... 1 futam volt, csak az állítgatások meg a tesztek egy kicsit elvittek
-
Danecay
őstag
válasz Emunem #40500 üzenetére
Az őszinte véleményemet írom le, ami a sajátom és nem biztos, hogy máséval is egyezik. Tehát, egy jó árban megvásárolt G29 is egy teljesen jó és használható megoldás, és a magam részéről némileg túltoltnak érzem azt, hogy még a szomszédod is átjön majd mert olyan hangos a kormány, még akkor is ha kertes házban laksz, a családot meg minimum el kell küldeni otthonról ha játszani akarsz szindrómát. 2 kisgyerekes családapa vagyok és 3 évig volt ilyen kormányom és egyszer szem szól egyik családtagom sem be kellene fejeznem mert ez vállalhatatlan. Amennyiben egy sokkal kedvezőbb árban ki tudsz fogni egy G29-et vagy egy G920-at, esetleg egy Logitech G923 (bár ez utóbbit nem hiszem) szerintem nyugodtan vedd meg, próbálgasd, ízlelgesd, biztosan mérföldekkel jobb lesz mint egy noname vagy egy régi Logitech MOMO kormány. Ezt a kormányt, úgymond csak finomságok választják el egy T300-tól. Modern (nem technológiailag) reszponzív, de mégis vannak hátrányos tulajdonságai egy T300-hoz képest, vagy utóbbinak előnyei a GXXX-hez képest. A lényeg a szíjhajtásban gyökeredzik, amit a mai napig magam is néha megkérdőjelezek, de ezt szokták mondani. Inkább úgy gondolom, hogy a technológiának nem kellene, hogy különbséget okozzon, inkább az alkalmazott megoldásnak.
Valójában pontosan úgy van ahogy magad is leírod
"Na ezaz, amíg nem tudom milyen a jó, addig jó a rosszjó is"
Amenniben egy GXXX kormányt veszel valójában előrelepést fogsz érezni a korábbi kormányodhoz viszonyítva, ami valóban az is, az igazi különbséget és finomságokat akkor fogod megérezni amennyiben egy ilyen kormányról váltasz majd egy pl T300-ra. Én is sokáig így voltam vele, sokszor szembe is mentem a Logi fikázókkal, amit mondjuk mai napig is megteszek esetenként, ez talán kivehető az írásomból is, viszont tagadhatatlan, hogy miután váltottam én is egy T300-ra, be kellett látnom, hogy több tekintettben is jobb kormány, amit nem tapasztaltam volna meg ha nem lett volna előtte egy G29-em, meg még előtte is több kormányom. A Logitechnél van az un. FFB lyuk, amire a a felhasználók érzékenysége változik, van akinek jobban szemet szúr, van akinek nem, a T3000-al szemben, ami, lágyabb, reszponzívabb az erővisszacsatolás, halkabb, stb. Tehát amennyiben hasonló áron tudsz beszerezni egy G29-et és egy T300-at, akkor a T300 a jobb választás, amennyiben kizárólag a kormányt nézzük, mert emennyiben a T300-hoz a 2 pedálos megoldást kapod, az egyértelműen rosszabb mint a GXXX megoldása, nem is kérdés. A T3PA viszont már hozza azt a szintet, sőt.
Vannak továbbá a T150 és társai hibrid megoldások amikről én nem tudok nyilatkozni, de mondanak olyat is, hogy még ez is jobb a Logitech megoldásainál. Mielőtt ezt készpénznek venném, jobban utánajárnék, lehetőség szerint kipróbálnék és összehasonlítanék egy ilyen kormányt a Logitech-el, mert technológiailag már kevésbé nagy a különbség egy T300-hoz képest, minőségügyileg és érzetre viszont agy Logitech biztosan egy magasabb szintet képvisel.[ Szerkesztve ]
-
Emunem
aktív tag
válasz Emunem #40546 üzenetére
Na, megvan az ítélet: (szerk: Hosszú lett )
Osztrák haver tapasztalata a játékos közösségével együtt:
Logi 29/920 szerintük:
+ Ha nincs elég pénz
+ Elektronikusan nem rosszabb, mint a t300
- darabos működés megszokás kérdése
+ jobb Support (garanciális is)
+ jó pedálok
+ érzésre minőségibb a bőr miatt.
- Méret és gombok zsúfoltsága miatt játékszer élmény (plussz a hangja miatt)
+ Ha nem állatias használat a cél, akkor sokáig halk marad a fogaskerekes történet, nem annyira zavaró (tapasztaltam egy 1,5 éves g920 nem hangosabb mint egy t300 ! normális ventivel, mindjárt miért normális venti)
+ Nem melegszik
- "csak" 900° ( nem is kell több)
- kicsit lötyög a váltó, de lehet okosítani.
++ Kicsi gyerekes apukának inkább ezt.T300rs GT (ajánlották inkább ezt,, ha szétvet a pénz, mert még mindig lehet hozzá logi váltót venni, ahogy ti is mondtátok )
- Hamar melegszik
- Vagy ventit cserélsz, vagy teljesítményt leveszed, vagy rövidebb menetek (kb max 2 óra egyhuzamba.)
++** NAGYON JÓ VISSZAJELZÉS MINDENRŐL!! (Itt jön ki az árrés)
- Gyérebb szupport még sógoréknál is (garanciális valamivel jobb)
- drága és idegesítő problémák (szíj szakadás, motor leégés, elektronika leég, olvadó műanyagszag, kormánykapcsolók elektronikája elfárad hamar, meg még miegymás)
- Rögzítés kis ügyességet igényel (sztem meg tök egyértelmű volt, de mind1)
+ nagyobb kormány
-- néha előforduló középpontállás elvesztés (gariba eddig 3-at cseréltek ismerős körben)
- Széria nyikorgások (amit ti is leírtatok)
- drágábbért veszed a jó pedálokat meg váltót (amit ti is írtatok) , és akkor megvan a szinte tökéletes élmény, csak nem éri meg, ha hétvégi apuka vagy. (kerek perec megmondták nekem )Én véleményem kiegészítve még:
G29/920 vs t300 rs GT
> Annyira nem zavart a darabossága (amíg nem próbáltam a másikat )
> A lötyögés még nekem teljesen ok volt. (Ültek volna 300+e Km-es transitban, na abban lötyögött minden) 300-é kicsivel jobb volt, de nem szálltam el tőle.
> Kicsinek hatot a rendes autós kormány után, de elmegy. A t300-é se nagyobb annyival, hogy hátast dobjak, de ez kb 15 perc használat véleménye, optikailag is nagyobb mert nincs lecsapva a vége, mint egy A6 RS kormány, aka g29 .
> megfelelőnek éreztem a logi motorjának az erejét és (ők is mondták) talán gyorsabban is reagál, mint a t300, ámde abban nagyobb az erő, és finomabb.
> FF lyuk nem vettem észre, csak amíg a TM-et ki nem próbáltam.
> Logi hűvös volt, TM érezhetően melegedett (használták mondjuk előtte kb 30-40 percet, logi dobozból került ki, sajnos nem eladó, mert gyűjtői darabnak marad)
> 265€ vs 550+€ (ha 3 pedál + váltó)Loginál reménykedjek, hogy poti kopások még gari időben jönnek elő, mert szó nélkül javítják, ha addig nem kopik/romlik el, akkor sokáig örülhetek neki. (tísztítási ápolási tanácsok ütköztek, néha igen heves ellenérvekkel, vicces volt. )
Kipróbáltam még szerv donor áron is kormányt, azt inkább nem kommentálom.
Nemhiába evés pudingja a próba . Logi lesz amit megveszek, de mindig meg fog maradni az a gondolat, hogy a t300 fincsibb, csak nem nekem való. Kísérteni fog váltásig... Valaki mondta már, hogy ez az "Áldott tudatlanság" állapota jó dolog, de nálam sajnos már nem áll fenn, és szívom is a fogam, de ez van.
Köszönök mindent!
[ Szerkesztve ]
"... hát persze ..."
-
Neck
veterán
válasz Emunem #40603 üzenetére
Én egy dolgot azért hozzáfűznék - nekem be van kapcsolva a venti maxra, viszont nem is melegszik, simán eljátszok vele 2 órát vagy többet úgy, hogy ugyanolyan, mint amikor bekapcsoltam. Szóval azért nem olyan szörnyű.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
iceman007
aktív tag
válasz Emunem #40631 üzenetére
Persze
Előtte mondjuk jó lenne tisztázni, hogy melyik szimulátorral, voltak hajtva a kormányok. A megfelelő kormány kiválasztása attól is nagyon nagy mértékben függ, hogy milyen játékkal fogja használni az ember!
Logi 29/920 szerintük:
+ Ha nincs elég pénz - Ezzel egyet értek
+ Elektronikusan nem rosszabb, mint a t300 -Itt nem tudom hogy mire gondolt a költő az alatt hogy "elektronikusan"
- darabos működés megszokás kérdése - Igen de ez egy jó nagy közhely, a világon mindent meg lehet szokni. A "darabos" alatt az FFb lyukat értik középállás környékén?
+ jobb Support (garanciális is) - Osztrákiában? Itthon 3-szor küldtem vissza és írtam erős hangvételű levelet, mire hajlandóak voltak foglalkozni a problémámmal
+ jó pedálok - Jónak jók, de miben jobbak mint egy TM? Max kinézetben. Kopó potméterek?
+ érzésre minőségibb a bőr miatt. -T150-hezképest tuti, T300-at nem fogdostam még, de nem hiszem, hogy az olyan rossz lenne
- Méret és gombok zsúfoltsága miatt játékszer élmény (plussz a hangja miatt) -A gombok baromi jól jönnek, hogy sok van belőle, ez inkább pozitívum, a méret meg attól függ, hogy mire használod..ha formula/prototípus autó akkor ~minél kisebb annál jobb, ha nagyobb kormánymozdulatok kellenek ne adj isten meg kell fogni egy komolyabb megcsúszást akkor meg 30-30+-ig nagyvonalakban.
+ Ha nem állatias használat a cél, akkor sokáig halk marad a fogaskerekes történet, nem annyira zavaró (tapasztaltam egy 1,5 éves g920 nem hangosabb mint egy t300 ! normális ventivel, mindjárt miért normális venti) -Ezt nem is értem. Ha versenyzel és meccs van akkor nem tudom hogy létezik-e oylan ember aki azt mondja, hogy fúú most visszaveszek, hogy kíméljem a kormányt. A másik végletet meg szintén nem, ki az aki direkt izomból rángatja csapkodja csak úgy...
+ Nem melegszik - Melegszik ez is, max annyi, hogy műanyag szag nem lesz
- "csak" 900° ( nem is kell több) - Ez valóban mind1
- kicsit lötyög a váltó, de lehet okosítani. - A G25 váltójához képest sokat keményítettek a visszahúzó rugón, nem lesz olyan mint egy autóban, de használható és lehet vele játszani, arany középútnak amúgy ott az SSH Shifter...
++ Kicsi gyerekes apukának inkább ezt. -???
T300rs GT (ajánlották inkább ezt,, ha szétvet a pénz, mert még mindig lehet hozzá logi váltót venni, ahogy ti is mondtátok )
- Hamar melegszik - Nincs tapasztalatom
- Vagy ventit cserélsz, vagy teljesítményt leveszed, vagy rövidebb menetek (kb max 2 óra egyhuzamba.)
++** NAGYON JÓ VISSZAJELZÉS MINDENRŐL!! (Itt jön ki az árrés)
- Gyérebb szupport még sógoréknál is (garanciális valamivel jobb)
- drága és idegesítő problémák (szíj szakadás, motor leégés, elektronika leég, olvadó műanyagszag, kormánykapcsolók elektronikája elfárad hamar, meg még miegymás) - Személyes tapasztalatom nincs, de ezekről elvétve olvastam a fórumon, persze simán előfordulhat
- Rögzítés kis ügyességet igényel (sztem meg tök egyértelmű volt, de mind1)
+ nagyobb kormány - Ahogy már írtam ez nem mindig előny
-- néha előforduló középpontállás elvesztés (gariba eddig 3-at cseréltek ismerős körben)
- Széria nyikorgások (amit ti is leírtatok) - Nincs tapasztalatom
- drágábbért veszed a jó pedálokat meg váltót (amit ti is írtatok) , és akkor megvan a szinte tökéletes élmény, csak nem éri meg, ha hétvégi apuka vagy. (kerek perec megmondták nekem - Vagy úgy is lehet nézni, hogy van hozzá upgrade lehetőség, Loginál nincs gyári megoldás
Most is leírom, hogy jó választás volt a G29 és valszeg sok jó élményt fog okozni! -
iceman007
aktív tag
válasz Emunem #40658 üzenetére
A szimulátor nevét még mindig nem látom
Csak még 2 dolog:
Az egyik a pedál. Ezzel komoly személyes tapasztalatom van és nem tudom felfogni, hogy hogy érezheti valaki jobbnak a Logi pedálját. Minimum egy szinten vannak, de TM-nél oda állítod a gumibakot ahova szeretnéd... Na de mind1 is ez legyen az én problémám
A másik téma pedig sokkal fontosabb és közhasznúbb (van egyáltalán ilyen szó? )
Ez pedig az ForceFeedback.
Na már most, az FFB erősséget nem úgy állít az ember, hogy a kezének milyen érzés. Hanem megnézi, hogy van-e FFB clipping. Addig veszi vissza az erőt, amíg a clipping teljesen meg nem szűnik vagy kurvára ritka és minimális. Aztán ha így is arra jut az ember, hogy ez neki túl erős, akkor még vissza vehet belőle, de ez már a részletesség rovására fog menni. Egyébként csak az elején tűnik erősnek, pár hét alatt megszokja az ember.
Belépő szintű kormányok, pedig lehet, hogy 100%-on erősnek tűnnek, de olyankor eléggé durván clippingelnek és emiatt alig fogsz érezni valamit abból ami az aszfalt és a kerék között történik, főleg ha megcsúszik az autó. A komolyabb kormányok felára, kulcsa abban rejlik, hogy úgy tudják leadni a nagy nyomatékot, hogy közben nem clippingel a kormány.
Ha meg túl erős volt a Logitech akkor valószínűleg úgy mennek, hogy folyamatosan clippingel a kormány, a Mario Kartban ez nem biztos, hogy szempont -
Emunem
aktív tag
válasz Emunem #40668 üzenetére
Hétvégén megjött a kormány váltóstul (Pénteken base, szombat váltó.)
Hát, nem volt 1 óra mire minden játék ment, és rájöttem, hogy ps4-re kell állítani, hogy pcn rendesen menjen...
Amúgy teljesen új korában még finomabban megy, mint amit kipróbáltam. Dirt3-n például alig van ffb lyuk. (valamiért...)Valami okosságot nézek a váltóra, hogy hosszabb legyen, mert ez igy nagyon liliputi még mindig.
Nagyon szokni kell még, ha tétre megy, inkább kontroller meg billentyű lesz az 1. de lazulni nagyon jó érzés vele menni. AC-ben nürbungring Turistpálya kb 100x bejárva, mert ugye optimalizálni kellet a kedvenc autókhoz a kormányt (Ami ahogy mások is mondták, nem fért bele az " 1 óra drágám" intervallumba, kb 9-től hajnal 3 volt az első alkalommal )
Jó barátok leszünk egyenlőre.
Csak egy kérdés:
Néha ad ki erős kattanó hangot, amikor ütközök vagy hasonló, ezt még így nem vettem észre, de kellene aggódnom, vagy tényleg ennyire erős/gyors a motor, és tud ilyet fog elnyalás/ugrás nélkül?Üdv.
"... hát persze ..."
-
iceman007
aktív tag
válasz Emunem #40715 üzenetére
"Csak egy kérdés:
Néha ad ki erős kattanó hangot, amikor ütközök vagy hasonló, ezt még így nem vettem észre, de kellene aggódnom, vagy tényleg ennyire erős/gyors a motor, és tud ilyet fog elnyalás/ugrás nélkül? "Ha neked ez a jelenség új akkor eddig mi a k*rv*ák véreres f*száról beszéltünk, hangos működés meg darálás alatt?
-
-
camaro79
aktív tag
válasz Emunem #43572 üzenetére
“Gondolod annyira instabil lenne a kormánytartó?”
Tudod elore-hatra mozgatni picit, ha akarod. Engem zavart.
ami fotot mutattal, az rovid lesz ehhez. Meg mihez rogzited s menetes reszet? En ehhez vagattam egy lemezt, amit beraktam a bazis ala, azon van a lyuk, amihez hozza kehetett csvarozni.
nezzem meg, hogy mik maradtak meg, erdekelnek? -
-
JulesTS
őstag
válasz Emunem #46313 üzenetére
Simhub szoftver:
https://www.simhubdash.com/
és egy, vagy több arduino kell hozzá.
A szoftver írója csak a BMW e36-hoz csinált leírást:
https://github.com/SHWotever/SimHub/wiki/BMW-E36-Cluster-Setup
Ha Passat műszerfalat szeretnéd rákötni, akkor neked kell megtalálnod a megfelelő bemeneteit. Jobb hogyha nem canbus-os műszert használsz (a 2004-es talán még nem az), mert az még tovább bonyolítja.
Az első verzióm 156-is Alfa műszerekkel volt (azok voltak itthon), aztán váltottam BMW-re:
https://4utem.blogspot.com/search/label/dashboard -
Joshi
titán
válasz Emunem #49678 üzenetére
Nekem se működött a Thrustmaster TLC-M pedálom passzív hosszabbítóval. Próbáltam 2db 3m-es USB hosszabbító kábellel, de nem volt jó. Mondjuk nekem 15m-es hosszabbító kellett ahhoz, hogy körbe el tudjam vezetni a fal mellett a kábelt. Ilyen hosszon mindenképpen aktív kábelben kellett gondolkoznom. Végül ezt a kábelt vettem ~1 hónapja 17k-ért, plusz egy 7-es elosztót is vettem, hogy a PC-t ne kelljen mindig átvinni a másik szobába. Most minden hibátlanul működik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen