Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HussarF

    addikt

    válasz Oppenheimer #3545 üzenetére

    Félreérted, nem beszél itt senki autópiaci összeomlásról. Bár az EU-ban lehetnek még csúnya pofonok a gazdasági helyett ideológiai kényszerpályára helyezett autóiparban is (és mivel ez az egyik utolsó komoly EU-s exportcikk, ha már pl. IT-ben elbuktuk a versenyt, ennek csúnya hatása is lehet az összeurópai életszínvonalra).
    Amiről szó van, hogy az autóárak masszívan eltolódnak felfelé, ami már meg is történt részben és a lakosság nagy része kiárazódik. Ez nem jelenti, hogy az autópiac összeomlik, hisz eddig sem a kis autókon keresték a pénzt a gyártók. Azokon alig volt árrés. Ennek társadalmi következményei lehetnek erősek.

    A Tesla egy drága autó, bár villanyautóból az utóbbi hónapok durva árcsökkentéseit figyelembe véve a legjobb ár-érték arányú most, sztem. A lényeg, hogy mennyibe került mondjuk 2018-19-ben egy D szedán és mennyibe kerül most? Nem a Tesla ára közelítette meg az előőbit, hanem fordítva. És ez a folyamat megy.

    Én még 2020 végi áron be tudtam lockolni a kocsimat, mikor vettem, listaára 32M volt. Megjegyzem, 2018 körül ez csak 28M lett volna. Kíváncsiságból msot ránéztem a konfigurátorra (igaz volt pici facelift azóta, xenon helyett ledlámpás lett, meg +10 lóerőt kapott, de gyakorlatilag ugyanaz), kapaszkodj meg: bő 2 év alatt 45M lett a listaára!

    mobilitásra mindig is meg lesz az igény és mindig ki lesz elégítve.

    Igen, innen indítottam az egészet. Hogy saját autóknak, ha búcsút lehet mondani, akkor mi jön helyette...

Új hozzászólás Aktív témák