- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Jókora gond volt az ASRock bizonyos alaplapjaival
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- LG LCD és LED TV-k
- Videós, mozgóképes topik
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Projektor topic
-
PROHARDVER!
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ear001
addikt
válasz
Newlachka #5894 üzenetére
Yaris meg Corolla/Auris. Az árhatár miatt alapvetően kétféle motor jöhet szóba. A kisebb az 1.4D, ami 75 és 90 lóerős változatban is készült. A Yaris ezzel zsebrakéta, nyomatékos, takarékos, nincs igazi típushibája, ha rendes olajat kap és időben, rettentő magas futásteljesítményt bír. A Corollával már egy kicsit nehezebben bírkózik, de még ahhoz is elég a 90 lovas, de ott van a 2.0-ás dízel, az is hasonlóan strapabíró és igénytelen jószág a 110 lóerős változatban.
-
Geresics
addikt
válasz
Nerazim #5895 üzenetére
Japán a minőségbiztosítási rendszertől lesz.
1.8 benzinesem van, 7 személyes.
Még nincs meg egy éve, és csak 7ekm-t mentem vele, de azt 99%-ban városban, és 3-5km távokon. Természetesen semmi baja, de igaz, anno a piacon árult legdrágább modellt vettem meg, mert amiket néztem olcsóbban, azok mind leharcolt szarok voltak, és azokra a különbözetet rá kellett volna költeni!
Pótkerék úgy van, hogy a kerék kívül van, de a csomagtérből kell leengedni a gyári cuccokkal.
Ha van még kérdés, tedd fel bátran, ha tudok válaszolok! -
Nerazim
őstag
válasz
Geresics #5893 üzenetére
Na jó értem én,de mitől lesz akkor japán? Neked milyen van, dízel v benzines? Volt vele esetleg nagyobb probléma ami zsebbe nyúlós volt? 7 vagy 5 személyes? Nem tudod esetleg a 7 személyes alatt van kialakítva pótkeréknek hely az az igazság tegnap néztem ilyet is olyat is, de ezt nem néztem.
-
Newlachka
őstag
Sziasztok,
Öcsém venne Toyota dieselt.
Mit lenne érdemes vennie ami:
2004 utáni,5 ajtós,megbízható.1,5M-ba férjen bele.
Motor opciók is jöhetnek.
Köszi -
Nerazim
őstag
Üdv!
Már jártam itt nem olyan rég, de most tisztult a kép. Úgy néz ki 90%ban, hogy Corolla Verso lesz az új családi autó, azonban kicsit elbizonytalanodtam olvasok mindenfélét a népítéleten. Törött féltengely, mint típus hiba, ill. ami jobban aggaszt, hogy 2004 után már nem a japánok gyártották hanem a törökök. Ez, ha így van elég gáz -
bszg@
tag
Egy EURO6 szívó benzinestől szerintem korrekt a 8 literes városi fogyasztás.
Bárcsak az én ugyanilyenem fogyasztana ennyit a közel 12 helyett. (Nem mentem még tankolástól tankolásig csak városban, úgyhogy ez inkább becsült érték, természetesen figyelembe véve a BC adatait.)Esetleg vkinek van tippje, hogyan lehetne utánajárni, hogy mi okozza ezt a - szerintem - irreális fogyasztást?
-
V.Stryker
nagyúr
válasz
molnarpeter #5888 üzenetére
Semmi, 5-6 literrel elvan, megy, mint a barom. De 1200 fordulattól 2600-ig tudod használni, felette csak dörmög és úgy érzed meg akar dögleni. Van akinek bejön, nekem nem.
-
-
Doki16
addikt
válasz
V.Stryker #5885 üzenetére
Parádésan fogyaszt. Tegnap ebben a 0 fokos időben mentem vele ide oda folyamat város-országút-falu és vissza ugyanez. Simán elvan ebben a hidegben is 4.5-5 literrel. Autópályán azért bekéri az 5.5-6 körül.
Legjobb fogyim az ez volt amióta megvan. [kép] Dunaújváros-Kiskunmajsa táv nyáron. -
V.Stryker
nagyúr
Hogy fogyaszt az Auris?
Nekünk ingázásra kéne. 10km közút, 10km pálya (110km/h szakasz), 5km város. Ezt mindennap oda vissza.
Csomagtér annyira nem fontos, mert az a hitvallásom, hogy ha fapadossal bőröndből elvagy egy hetet, akkor belföldön is, arra meg minden csomagtartó elég négyünknek, hogy a 4 fapados bőrönd beférjen. Inkább eseti hurcolászásnál van para... pl IKEA-ból elhozni valami sz.rt.
De 2 felnőtt - 2 gyerek a napi fuvar. Plusz utazáskor 2 kisebb kutya. A kutyák miatt az 5 ajtós vagy kombi előnyt élvez, de nem feltétel. Alulmotorizált autókat kizárnám. Most az 1.4 80LE megeszi az életem..nem fogyaszt jól,mert 7,5 - 8 liter és nem megy. Ezért lőttem eleve 2 liter vagy afeletti motorokra.A dieselt meg elvből utálom.Cégnél kettőt is használok, jók,mennek... 1.6HDI pl. Elég baba, de hogy csak 1500 fordulatszám tartomány amiben forgatni lehet, azt nem kifejezetten kedvelem. Meg a szervizelésüket sem.
-
Doki16
addikt
-
Doki16
addikt
válasz
V.Stryker #5880 üzenetére
A Mazda 2-t nem csodálom, hogy kinőttétek. Lehet jobban járnál szerintem egy elterjedtebb modellel. Ennyiért már kapsz Corollát és abból rengeteg van, a fenntartása meg olcsó. Vagy nagyobban ott van az Avensis.
Offos kocsiként meg simán ajánlom az 1.6 benzin Megane 3 Grandtour-t. Nekem volt és nagyon szerettem. Hely meg jó nagy benne
-
V.Stryker
nagyúr
Hát igazából akkor egyik sem rossz. Meglátjuk melyiből lesz majd amikor vásárlás előtt leszek a legjobb ajánlat. Mert sajnos a piac nem dúslakodik ezekből az autókból. Mobile-n is elég kevés van belőlük. Vagy nem adtak el belőlük sokat vagy nem akarják eladni az emberek, ami alapvetően jó fényt vetne rájuk.
Doki16: Akkor szerintem Mondeo-m volt. Igazából nem tudom mi vonz. Az újak is tetszenek, csak olyan lelketlenek.
Pl. másfál misi környékén kéne majd autót venni és szívem szerint inkább vennék valami régebbi japánt, mint mondjuk egy fiatalabb astra-t, megane-t. Most egy Mazda 2 van, ezt kinőttük.
-
Ear001
addikt
válasz
V.Stryker #5877 üzenetére
Ja, a GS 300 jobb autó, de ott az alkatrészek is Lexus áron vannak, és a több, kifinomultabb megoldás miatt több a hibalehetőség is.
Elöl hajtanak a Camryk szerencsére, de olyan a szervó, meg a kormánymű, hogy nem érezni hajtási befolyást a kormányon.
Finomabb meg modernebb a bele, a technika is kicsit modernebb lett, de alapvetően egyszerű olcsó amcsi autó, de abból nagyon jó. A 2.4-es motor alapvetően azért került bele, hogy legyen összkerékhajtáshoz is elég hely, meg kellett egy olcsó változat az autókölcsönzőknek ilyen rombolós nagyiautónak.
-
V.Stryker
nagyúr
Köszi az infókat.
Mondjuk ha 3 liter, akkor GS300 jobban gyere be.
Amúgy a Camry elől vagy hátul hajt?
Illetve régi autónak régi autó, de EURO hányas osztály amit még érdemes nézni minimum?
A 2003 körüli, már gömbölydedebb, 2.4-es benzinesről mi a vélemény? Az is tetszik, sőt... lehet az lenne az igazi.
-
Ear001
addikt
válasz
V.Stryker #5875 üzenetére
A Camry amcsi autó. Felejtsd el a 2.2-est, béna és csak árnyalatokkal fogyaszt kevesebbet, mint a 3.0. Az viszont tökéletes az automata váltóval. Lóerő nincs sok a motor méretéhez képest, nyomaték viszont bőven, ahhoz már őrülten sietni kell, hogy 2200-fölé pörgesd a motort a papíron nem túl okos, de a valóságban remek automata váltóval. Ez is a hosszú élet titka, nincs kihegyezve a motor, nem pörög sokat, ha kap kellő kenést, a világból kimegy. Ugyan ez igaz az automatára is. Nincs benne semmi bonyolultság, csiricsálé vezérlés. Kapjon kenést időben és kész.
Fogyasztás. 9 és 11 liter között. A 2.2-es esetleg le tud menni 8.2-re, de a kézi váltóval sem jobb a fogyasztás.
A futómű nem egy kanyarvadász, de nem imbolyog 180-nál sem autópályán, és nagyon kényelmes, minden finoman jár, csend van és nyugalom a kocsiban. Minden rendesen vagy inkább túl van méretezve, ha valami kezd kopni, van előjele. Alkatrész van, Európában hivatalosan forgalmazták, annyira nem egzotikus modell.
-
V.Stryker
nagyúr
Hogy mennyire javasolt a 2.2-es benzinmotor? Kell-e félni az automatától?
Illetve esetleg még milyen modelt javasolnátok, ami ilyen tágasabb, Corollanal kicsit nagyobb? (2 gyerek van) Iránymutatásnak ugye tetszik a régi Camry, de pl a béka lámpás Lexus GS300 -is tetszik nagyon, de arról lebeszéltem magam, hogy drága lesz vele a napi ingázás. Vagyis legalábbis kiszámítottam,hogy havi 20k-val több lenne a benzin ktg és a biztosítás is majd a duplája.
A Camrynél amitől félek,csak nem tudom,hogy mennyi alapja van, hogy nálunk nem túl gyakori típus és így nem tudom,hogy alkatrészügyileg mennyire lesz gond vele, mert ugye öreg autó, kelleni fog, ez szinte biztos és a hazai forgalomban lévő toyotáknál nem remélik 2.2-es benzinmotor egyiknél sem.
-
V.Stryker
nagyúr
Sziasztok,
Régebbi (90-00) körüli Toyotákkal kapcsolatban van aki kompetens? Idén kell új autó és valamiért ráfeszültem a régi Toyota konszernes autókra. Nyilván hiba,de valamiért egy XV20-as Camry-be jobban beleülnék, mint egy Renault Megane-ba.
Van valakinek tapasztalata ezekkel a vasakkal?
-
Möhe
addikt
Sziasztok!
Jól tudom ,hogy az Auris hybrid nem kap zöld rendszámot?
-
pècsimunkás
addikt
válasz
zolee3000 #5866 üzenetére
Nem olyan rossz belül az a Tipo . Kicsit bumszli a váltógomb , " tablet " a műszerfalon - bâr ez már szinte minden gyartóra jellemző , de így hirtelen ennyi jut eszembe ami nem tetszett . A telefont ki lehet tükrözni , csendes , a 2 m magas barátom elfèr a kormány mögött , ès mèg mögötte is van hely. Mondta , hogy próbáljam ki az autót, de mondtam ,hogy majd máskor - kicsit másnapos voltam
.
Kívül meg ... : hogy írtad , a formája kegyetlenül el van találva -
zolee3000
tag
válasz
pècsimunkás #5865 üzenetére
Lehet, én a mostani árlistából indultam ki, amin a Corolla 1,6 Valvematic (132 LE) 6 M/T benzines 5,22-7,08 millió felszereltségtől függően, míg az Auris HB ugyanazzal a motorral, váltóval 5,26-7,54 alap listaáron. Vagyis Executive felszereltségnél már közel fél millióval olcsóbb a szedán. Nyilván ennek semmi relevanciája nincs az új Corolla (pláne a HSD-k) áraira nézve, de én azért reménykedek, hogy a 4-ajtós mégiscsak olcsóbb lesz, legalább kb. 300k-val, amennyi az 5-ajtós és a kombi között is szokott lenni. Hogy miért lenne olcsóbb, amikor nagyobb (több benne az anyag
)? Mert ugyebár nem praktikus pakolhatóság szempontjából, és a magánvásárlóknak (akik jellemzően családi autónak vesznek kompaktot) ez fontos. A cégeknek is, de ők meg ugye kombit vesznek inkább a C szegmensből, szedánt meg inkább a D-ből. Az mondjuk igaz, hogy ez a gondolatmenet inkább a nyugati piacokon érvényesül, nálunk még eléggé elterjedtek a szedánok. Engem nem zavar, mert szeretem, de azért be kell valljam, hogy szvsz a Skoda csinálja jól az Octaviával: lépcsőshátúnak néz ki, mégis jól pakolható. Nem is értem, miért csinálnak a gyártók külön hatchback-et és sedant ugyanabból a típusból, miért nem csak liftback-et?
Ja, a Tipo formáját kegyetlenül eltalálták. Ha többnyire nem a belsejét kellene bámulnom használat közben, akkor lehet, elcsábulnék én is.
-
zolee3000
tag
+1 A sedan az igazi autó-forma.
Én úgy tudom, hogy az 5-ajtós és a kombi tavasszal (március-áprilisban) érkezik, a 4-ajtós viszont kicsivel később. De ez nem hivatalos infó, a szalonban még nem kérdeztem rá, csak olvastam valami cikkben (ne kérdezd hol) importőri nyilatkozatot erről. Én mondjuk a TS-t is várom, de ha megmarad az eddigi felállás, vagyis, hogy a sedan lesz a legolcsóbb a sorban, akkor nagyobb eséllyel arra nevezek majd be. (Kíváncsi vagyok én is milyen árakat sikerül kialkudni az importőrnek, csak nekem mondjuk nem sürgős, mert eleve nyárra-őszre van belőve a vásárlás.)
-
Drizzt
nagyúr
Nagyon kíváncsi leszek mennyi lesz a hibrid Camry, meg a Hibrid Corolla Sedan. Kb. minden nap megnézem van-e már ár, de nincs még.
Remélem nem csak a HB, meg TS modellek jönnek a Corollából. Valahogy csak a sedanok jönnek be nekem.
-
Safranek
aktív tag
válasz
diablo1984 #5855 üzenetére
Igen ők mondják, de van saját tapasztalat is , ezért mertem leírni.
Doki16
Nem csak Ő mondja , külföldi oldalakon is lehet olvasni.
-
zolee3000
tag
válasz
zolee3000 #5860 üzenetére
Jah, hirtelen nem esett le, hogy az olajáteresztő gyűrűfuratok-problémájára (ill. az eltömődésük miatt drasztikusan megnövekvő olajfogyasztásra) gondoltál. Arról olvastam annó, de tudtommal csak az 1,33 Dual VVT-i (1NR-FE kódú) motort érintette, meg talán az 1 literest (1KR-FE). Az 1,6-osnál (1ZR-FAE) nem találkoztam vele.
Visszakeresve a fórumban látom, hogy korábban is voltak olajzabálós gondok Toyotáéknál régebbi konstrukciójú 1,6/1,8-as motoroknál (ZR, ZZ?), de azok a szériák már rég kifutottak.
Amúgy ez is egy olyan dolog, hogy előfordulhat szerintem. Most akkor például Fordot se vegyünk, mert a többszörös Év Motorja díjas EcoBoost meg ugye túlmelegszik és kigyullad miatta az autó, TSI-t meg szintén ne, mert szar a vezérlés etc. Még sorolhatnánk a látens hibalehetőségeket minden gyártónál.Szerk.: Legalább lett egy részben on-topic hsz. is, a Toyota motorproblémák miatt.
-
zolee3000
tag
válasz
Dare2Live #5859 üzenetére
Azért ne harapd le a fejem, csak mert nem szeretnék kis turbós DI motort, bár örülök, hogy Neked ennyire bejött.
Értékelem a segítő szándékot, de kicsit write-only stílusban fórumozol (legalábbis itt), az én hsz.-eim tartalmát elég felületesen kezeled/értelmezed.Először is, ha valami 6M felett indul, felszerelve meg 7M+, azt szvsz nem fogod lealkudni 5,5M-ra, még a Fordnál sem. De ezen ne vesszünk össze, maradjunk annyiban, hogy én nem vagyok olyan lehengerlő tárgyaló, mint Te.
Ha nem jön be az egyterű kialakítás mért nézed a C-Maxot?
Pont, hogy nem néztem. Te ajánlottad, erre reagáltam. De ezt elég világosan le is írtam, csak figyelmesen kellene elolvasni. Idézem magamat: "Az egyterűs forma-kialakítás, bár vitathatatlanul praktikus, nekem nem jön be, a C-Max-ot ezért nem is néztem."Minden tisztán DI motor főleg városi pár kmes használatban kokszosodik az egyik elöbb a másik késöbb de mind. A Toyotak is.
Nem állítottam, hogy az 1,2-es turbós DI Toyota motor ne kokszosodna, különb lenne a többi márka modern kis turbósától, ahogyan azt sem, hogy azzal a motorral vennék Toyotát. Éppen ellenkezőleg, azért maradtam a márkánál, mert az még kínál választási lehetőséget, alternatívát a DI motorokra az 1,6-os indirekt befecskendezéses ill. a hibrid "személyében". Én csak ezekkel vennék autót.Tényleg szivás a kokszosodás DInél, de ha 80-100-130.000kmnél meg kell csináltatni na bumm. Ez a 50.000Fts költség ír felűl mindent?
Szerintem Te nagyvonalúan elbagatellizálsz egy valós problémát. Te meg nyilván azt gondolod rólam, hogy túlreagálom. Szerintem egyezzünk ki döntetlenben.Ne kezdjünk itt vitát - DI vs. MPI - teoretikus alapon, hiszen nagyon használat és konstrukció függő, hogy kinek mennyi idő/km alatt kormosodik be a szelep, és hogy mennyibe kerül a tisztítás. Ha Neked ilyen jó tapasztalatod van (130k km-enként 50k-s pucolás, azzal meg van oldva), örülök Neki, de nem biztos, hogy ez nálam is így lenne. Számomra, ha ennyi pénzt kiadok az autóért, igenis fontos szempont, hogy ezzel a problémával szembe kell-e néznem, és ha választhatok olyan konstrukciót, amit ez biztosan nem érint, akkor annál maradok.
A szereted/jó vezetnit is?
Szerintem a vezetési élmény nem ebben az ársávban kezdődik. De mindegy is, mert nekem az autó csak használati tárgy, közlekedési eszköz, semmi több. De ezt is írtam már korábban.A toyota lehuzó gyürű mizéria ami tök x, hogy javítva van e vagy sem és simán dobhat 400.000Fts költséget az nem probléma?
Ennek így, ebben a formában kicsit rosszindulatú fröcsögés felhangja volt számomra, mintha személyes sértésnek vennéd, hogy én Toyotát tervezek venniBevallom, erről a problémáról nem hallottam, de ha felvilágosítanál róla, nagyon hálás lennék.
-
Dare2Live
félisten
válasz
zolee3000 #5858 üzenetére
Fordnál (is) hogy mi a listaár meg, hogy mennyiért adják oda erősen különbözik.
Ha nem jön be az egyterű kialakítás mért nézed a C-Maxot?
Minden tisztán DI motor főleg városi pár kmes használatban kokszosodik az egyik elöbb a másik késöbb de mind. A Toyotak is.
Tényleg szivás a kokszosodás DInél, de ha 80-100-130.000kmnél meg kell csináltatni na bumm. Ez a 50.000Fts költség ír felűl mindent? A szereted/jó vezetnit is? A toyota lehuzó gyürű mizéria ami tök x, hogy javítva van e vagy sem és simán dobhat 400.000Fts költséget az nem probléma?
... -
zolee3000
tag
válasz
Dare2Live #5856 üzenetére
Az ix20-at nem ismerem, de Venga van a családban. Az egyterűs forma-kialakítás, bár vitathatatlanul praktikus, nekem nem jön be, a C-Max-ot ezért nem is néztem. (Árlistára egyébként most ránéztem, még a Technology is 5,8-ról indul, a Titanium meg 6,2-ről és akkor még sok feláras dolog is van, nemtom az a befér 5,5 alá Neked hogy jött ki.
) Amiről még nem tudhattál, hogy van néhány extra, amihez ragaszkodnék (automatikus váltó, LED fényszóró), és ami kicsit megdobja a költségeket.
Amúgy gyerek nincs, általában ketten utazunk (így a hátsó lábtér/fejtér is irreleváns), és szobafestő sem vagyok, de beteg édesanyám miatt azért vannak helyigényes cuccaink (pl.: kerekesszék), meg néha szállítok pl. bútorlapokat is. Jelenleg a Grande Punto-val ezeket csak nehezen, sok sakkozással tudom megoldani, kellene egy nagyobb, kényelmesebb kocsi.
Az újautó-piacot én már majd' egy éve figyelem, a Vitara/S-Cross vonaltól indulva végül ki is alakult egy so-called shortlist a szokásos kompaktokból (Focus, Astra, Ceed, Civic, Corolla). Táblázatoztam, hogy azonos áron melyiknél mi fér bele felszereltségben, mekkora a csomagtér etc. DE: számtalanszor körbejárva a témát, csak arra jutottam, hogy (egy kokszosodó, részecskeszűrős) DI motorral csak magamat szivatnám meg, mivel a megbízhatóság és az alacsonyabb fenntartási költség számomra fontosabb, mint a dinamikus haladás. Utóbbit be tudom áldozni, mert én hosszú távokat visz. ritkán megyek, keveset autópályázok. Így végül csak a Toyota maradt, amely még kínál alternatívákat (közvetett befecskendezés motort és hibrid hajtásláncot is), még akkor is, ha van nála jobb ár-érték arányú (Ceed) vagy tartósabb automatikus váltóművű (Focus/Astra), vagy kinézetre jobban bejövős (Civic) etc. Az en bloc megbízhatóság (motorikusan) minden mást felülírt. Az új 5-ajtós Corolla csomagtere egyébként valóban kategóriaátlag alattinak ígérkezik, ezért is húzok egyre inkább a kombi vagy a szedán felé.
-
Doki16
addikt
válasz
diablo1984 #5855 üzenetére
Becsületesnepper szajkózza ezt állandóan. Nagyon szélsőséges egy állítás, én sem értek vele egyet.
-
Dare2Live
félisten
válasz
zolee3000 #5854 üzenetére
Szerintem egy IX20/Venga lábtérben, fejtérben akkora vagy nagyobb mint egy Auris, csomagtartóban meg nagyobb. Meg tologatni is tudsz és ha mindent beXelsz kivéve elektromosan nyitható panorámatetőt befér 5.5 alá. Alkuval talán az elektromosan nyitható panorámatetővel is. És akkor mindent beXeltél. És vszeg rövidebb ami áldás városban.
[link]Mondjuk én inkább lehet egy SX4re szavaznék az 1.4 turboval. Az is extrázva 1.4el bőven megáll 5.5 alatt és az 1.4es turbot azért nagy élmény vezetni. És abba tudtommal még nincs részecskeszürő. [link]
De egy Ford C-Max Titanium is befér 5.5 alá az meg már elég fulos és 470+literes alapból a csomagtartója, nem 360 mint egy Aurisé. És a toloajtó gyerek mellett áldás.
De annyira nem vagyok tisztába a piaccal körbe kell nézni.
-
zolee3000
tag
válasz
Dare2Live #5840 üzenetére
De fulextraban se megy 5.5fölé az ára szóval lehet az is kiesik.
Ezt a mondatodat nem értettem. Egyrészt miért esne ki vmi, attól, h. olcsóbb? Másrészt egy 1.6 szívós Corolla/Auris ára a legmagasabb felszereltséggel 7M felett van, és akkor az még nem is full extra. 5,5-ért fullosban max kisautót kapni, de leginkább már azt se. -
Retekegér
MODERÁTOR
válasz
Nerazim #5843 üzenetére
Benyás, vagy dízel? A benyásnál az olajfogyasztás lehet probléma bizonyos szériánál, a dízelnél meg az érintett típus a kerülendők listáján is rajta van. A kormány kopása és a lógó ajtókárpit típushiba, messzemenő következtetéseket nem érdemes levonni belőle.
-
Nerazim
őstag
Üdv!
Idén tervezünk venni egy családi autót és nagyon szemezünk a Versoval. Mire érdemes ennél a tip. nál odafigyelni, vannak -e tip. hibái, vannak-e kerülendő tip. stb?Kb. 1,5-2 M tudunk rászánni, ebből lehet venni már értelmeset szerintetek? -
Dare2Live
félisten
válasz
zolee3000 #5827 üzenetére
Hosszú utakat bármi új bírja. A probléma a DI meg a rövid távok.
Nincs nagyon miből válogatni. B kiesik, új kell. Az IX20/Vengat én azért megnézném. Az 1.6 rosszabbul megy mint egy turbos és többet is eszik, de port injectoros bírja a várost, sok garancia. De fulextraban se megy 5.5fölé az ára szóval lehet az is kiesik.
-
Doki16
addikt
PHEV vonalon a Prius 4 nagyon kellene. Az a kb. 30km hatótáv elektromosan pont elég lenne nekem. Hosszú távra meg ott van az egyik legtakarékosabb benzinmotor ami létezik.
Ami még ütni fog szerintem az az új Corolla hybrid a 2.0-es motorral. Elég komoly összteljesítménye lesz
-
hhenry
őstag
Igazából csak kíváncsi voltam hogy valaki jár e toyota hybriddel
Most volt autó váltás Prius 2 280000 ezer körül pihen most -
Doki16
addikt
Nagyon szeretem. Jó ez a technika amit a Toyota kitalált. Jó a fogyasztása, városban nincs ami meg tudja verni. Főúton is tökéletes. Egyedül a gyorsabb autópálya tempó nem ideális neki. Ott 120-nál már 5,5 körül fogyaszt. Sokan nem szeretik, de az E-CVT váltó is egy zseniális találmány. Bolondbiztos, gyakorlatilag mindent megold az ember helyett. 90k kilométerenként olajat kell benne cserélni és rengeteget kibír.
Most így nagyjából ennyi jutott eszembe. Ha van bármi konkrét kérdésed akkor szívesen válaszolok rá.
-
zolee3000
tag
válasz
Dare2Live #5825 üzenetére
Új autót szeretnék. (Esetleg hibridből vállalnék be egy keveset használt, leinformálható modellt.) Nekem az autó csupán egy használati tárgy, így az elsődleges szempont, hogy 8-10 (de min. 5-6) évig megbízhatóan működjön és minél olcsóbban fenntartható legyen. Nincs keret két autóra, ezért ennek az egynek kell minden feladatot ellátnia: a belvárosi araszolgatást és a hosszabb utakat is bírnia kell, ill. kell, hogy legyen benne potenciál az alkalmanként nagyobb tárgyak, vagy egy-két plusz fő szállítására is.
Nyilván olyan nincs, ami mindenre egyformán jó (a 7-10M Ft-os ársávban), ezért kompromisszumokat kell kötni. A motor esetében pl. jó lenne, ha dinamikusan mozgatná a kasznit, keveset fogyasztana és olcsón karbantartható/javítható lenne - na, ezekből (legfeljebb) kettő teljesülhet egyszerre.Fentiek miatt a B szegmens kiesik, a kompakt méretű új autók motorkínálatából pedig már majdnem teljesen kihalt a külső keverékképzéses szívómotor. Ami kevés még van, az a mai viszonyok között már gyengének számít és még rendesen fogyaszt is, cserébe viszont ott a tartósság ígérete (legalábbis a turbófeltöltő, a nagynyomású szivattyú, a GPF, az EGR és a DMF biztos nem generál költséget, mert ugyebár nincs). Én hajlandó lennék meghozni ezt a kompromisszumot, ismerve az autóm használati körülményeit.
A direkt befecskendezéses motorok másik (sokkal élhetőbb, és a konstrukciót tekintve időtállóbb) alternatívája a hibrid hajtás lenne, csak annak meg ugye ára van.Szóval, én is körbejártam már a témát, és a régi típusú szívómotorokból új autóknál már csak a következőket találtam: Kia Ceed/Hyundai i30 1,4 CVVT, Honda HR-V 1.5 i-VTEC, illetve az új Corolla kínálatában marad még meg az 1,6 Valvematic. Ezek közül én a Corollát választanám, illetve, ha a hibrid technológia képbe jön, akkor szintén csak a Toyota, amiben bízok.
-
hhenry
őstag
Sziasztok! Valaki esetleg Prius 4?
-
Dare2Live
félisten
válasz
zolee3000 #5811 üzenetére
használt nem játszik?
2sz-fe 4 henger, láncos, szivó, keveset eszik, nincs gyürű problémája, igazi toyota örökélet +1nap konstrukció. 2008ig ment pl yarisban. Utódja az 1.33 na az kerülendő pár kilométerekre és tök8 milyen olajat és mennyit cserélsz benne.
ha muszáj az új még Kia/Hyundainál van az 1.4/1.6os szivó (pontosan MPI). Már csak IX20/Vengaba de az tipikusan jó autó városra, nagyobb is. Mondjuk 6helyett be fog dobni 7.5-8.0at.
Más hirtelen nem jut eszembe ami új és tuti bírja a rövid távokat. Pedig mennyire kellemes egy 1.4-1.5ös turbo...
-
zolee3000
tag
válasz
molnarpeter #5822 üzenetére
Hát, szerintem ezek a szélsőséges, ritkábban előforduló esetek, amiket írtál, nagyon ki kell fogni egy ilyet. Mindenesetre egy kínálat-átpörgetést megér, ránézek én is majd, ha már aktuális lesz.
Igaz, plug-in kialakításban még életképes is lehet egy dízeles hibrid. Csak eddig nem tudtam, hogy ilyen már ténylegesen is van.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
zolee3000 #5820 üzenetére
Például van olyan, hogy egy dolgozó megkapja a céges autót, majd rövidesen kilép, esetleg egy kisebb cég elmarad a havi bérleti díj kiegyenlítésével.. Sőt, amiatt is cseréltek már le autót, mert az AMG verzió futóműve rázott, de a hang kellett - lett helyette AMG SUV
Le kell informálni, nehogy ropira tört darab legyen, de így szvsz jókat lehet kifogni, új árából a Toyota úgysem szeret engedni.
Városba nem lenne jó egy dízel hibrid, mert sok korom képződne, hidegen járna, turbó hamar leesne róla... Viszont tölthető verzióban jobb a helyzet. Városban tud menni a villany, nem szenved a dízel, hosszú úton pedig ideálisak a körülmények a belsőégésű motor számára, és persze jobb a fogyasztás is.
-
Safranek
aktív tag
Visszakerestem a levelezésemben.
És igen , regisztráltam a Toyota Central Europe-nál. -
zolee3000
tag
válasz
molnarpeter #5819 üzenetére
HA megcsináltatta, akkor nem gond.
Amúgy az ilyen fiatal használt Prius-okkal szemben én elég gyanakvó vagyok. Miért adna túl vki pár hónap v. akár év után rajta?
Btw dízel villany hibrid? Az nem egy ökörség? -
zolee3000
tag
válasz
molnarpeter #5816 üzenetére
Ez így van.
A városi szaladgáláshoz elég is lenne a hatótávja. Csak a plug n play Prius újonnan nekem túl drága, használtat meg nem szeretnék.
Persze, ha Corollából is lenne tölthető...
Igazából full villanyos kéne a városba, dízel kombi meg az egyébre. -
Doki16
addikt
válasz
molnarpeter #5816 üzenetére
Plug in prius a vicc kategória. Annyira pici az akkumulátora, hogy jó ha elmegy 20km-t. A másik meg, hogy irreálisan drága még mindig. Az új Prius Phev már király, csak az meg ott kezdődik, hogy 10-12 millió.
-
zolee3000
tag
válasz
pècsimunkás #5814 üzenetére
Köszi, ez sem mellékes, illetve még egy plusz pont a Toyota 1,2-es motorja mellett, a többi kisturbóssal szemben.
Én csak azért szeretném lehetőség szerint elkerülni a direkt befecskendezéses rendszert, mert tartok a kokszosodástól. Vegyes (város-országút-pálya) használatban (ahol az arányok nincsenek extrémen eltolódva egyik felé sem) ez lehet nem akkora probléma. Ha mondjuk csak kb. 50k km-enként (vagyis a nálam jellemző évi 12-15k km futásteljesítménnyel számolva: 3-4 évente) kell csak sort keríteni egy rutin jellegű szívó oldali tisztításra, az belefér. Csakhogy nálam a hét 6 napján szinte kizárólag belvárosi, pár km-es hidegjáratok vannak. Ilyen körülmények között gondolom intenzívebb lenne a koromlerakódás. Emiatt tartok a GPF-től is. -
pècsimunkás
addikt
válasz
zolee3000 #5811 üzenetére
HSD - t mèg nem vezettem , de ez a kis turbóst nagyon szeretem . Városban , orszagúton , autópályán is megállja a helyét . Ès nagyon jó a fogyasztása . Ès csendes . Nagyon csendes
. Az autópult mèri a menetzajt . 9.gen Civic 1,8 , Golf 7 1,4 T , Focus III 1,0 T , I30 1,6 ezek közül az Auris volt a leghalkabb .
-
zolee3000
tag
válasz
pècsimunkás #5808 üzenetére
Nekem is azért szimpatikus, mert legalább 4 hengeres és láncos.
Ha nem jönne össze a hibrid, és kénytelen lennék direkt befecskendezéses motorral autót venni, akkor legalább a GPF-ets szeretném megúszni, de eddig bármit néztem, mindez társították már.
-
Doki16
addikt
válasz
pècsimunkás #5808 üzenetére
Szerintem nem lesz benne. 2015-ben még nem volt divat DPF-et rakni benzineshez. A D4D mellet is külön említik. [link]
Szerencsére a Toyota nem vacakol és belerakja a normális minőségű láncot. Nekem sem nagyon kell aggódnom a cserén az 1.8-as motornál
-
zolee3000
tag
Erre #5766 valaki?
-
dh66e
veterán
válasz
molnarpeter #5804 üzenetére
Értem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vicces képek
- Megmondták, hogy miért nem kapkodunk új okostelefon után
- Autós topik
- Tőzsde és gazdaság
- Horizon Forbidden West
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Formula-1
- Jókora gond volt az ASRock bizonyos alaplapjaival
- World of Tanks - MMO
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI MPG Z590 GAMING FORCE alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Újra Akcióban!!! Ducky One 2 Mini és SF billentyűzetek a bolti ár töredékéért! Számla+Gari
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 9/Apple Watch Ultra/Apple Watch Ultra 2
- AKCIÓ! Gigabyte B650M R7 7700X 32GB DDR5 1TB SSD RTX 3080Ti 12GB Cooler Master H500P WHITE 750W
- Iphone 15 Pro 128GB 12 Hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest